Ja, ik geef al jaren ongevraagd advies.quote:
Mwah, best wel paranoïde gelul over de overheid hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat filmpje is van net nadat hij 2 mensen vermoord heeft, los van het feit dat hij het in dat filmpje toegeeft kun je daar weinig uithalen over zijn reguliere gemoedstoestand.
Oh, dat kan, dat er behalve over de verborgen gebreken nog meer geouwehoer is geweest, waarschijnlijk als gevolg op het gedoe over de verborgen gebreken, dus hoe het ook zit zou een uitspraak van de rechter daarover in ieder geval een hoop duidelijkheid scheppen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is wel jouw conclusie he.
Wie weet hoeveel geouwehoer er daarnaast nog is geweest.
Serieuze vraag: mag je wel quoten uit premium artikelen met de link erbij?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, lekker FOK! in de problemen brengen met stukjes uit premium artikelen...
En dan niet eens een linkje erbij.
Thnx, ik zet wel even een TR.
Practise what you preach.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:05 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ja, ik geef al jaren ongevraagd advies.
Volgens mij heb ik juist die laatste iedere keer gewist zien worden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Serieuze vraag: mag je wel quoten uit premium artikelen met de link erbij?
En hoe zit dat met een linkje naar archive.ph?
Ok, ik raad jou aan uit te loggen.quote:
Nee en neequote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Serieuze vraag: mag je wel quoten uit premium artikelen met de link erbij?
En hoe zit dat met een linkje naar archive.ph?
Ook ff gezocht.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik juist die laatste iedere keer gewist zien worden.
Dus een linkje naar AD premium mag waarschijnlijk wel (Volkskrant en Trouw niet), maar het hele stuk of delen van een paywall stuk quoten niet.
Volgens mij staat het ook allemaal vrij duidelijk omscheven in de OP van de NWS FB.
Succes in je contacten met @Straatcommando. als je de Volkskrant en Trouw gaat linken, al dan niet met kleine citaten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook ff gezocht.
https://www.charlotteslaw.nl/wat-mag-je-uit-een-krant-delen/
Je mag altijd linken naar een krantenartikel. Of het nu achter een betaalmuur staat of niet
Of stukken citeren:
Het citaat en de omvang ervan, moeten nodig zijn om het doel te bereiken.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:13 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ok, ik raad jou aan uit te loggen.
quote:
Meer een Fok-regel dan de wet (maar prima verder, wist het niet).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Succes in je contacten met @:Straatcommando. als je de Volkskrant en Trouw gaat linken, al dan niet met kleine citaten.
5/10, omdat het weekend is.quote:
Het gaat me er meer om dat je een beeld schetst dat Richard preventief heeft geruimd voor de rechter uitspraak zou kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat kan, dat er behalve over de verborgen gebreken nog meer geouwehoer is geweest, waarschijnlijk als gevolg op het gedoe over de verborgen gebreken, dus hoe het ook zit zou een uitspraak van de rechter daarover in ieder geval een hoop duidelijkheid scheppen.
Akkoord.quote:
Wel schattig dat ze op FOK! nog steeds denken dat ze bij de uitgeverijen nog een fuck geven om artikelen die op een dood forum worden gepost @tong80 @Zipportal @GGMMquote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Meer een Fok-regel dan de wet (maar prima verder, wist het niet).
Heb een AD account, Volskrant en Trouw zitten er gratis bij, maar lees ik niet, dus komt goed
Dat lees jij er kennelijk graag in, ik trek uitsluitend de conclusie dat het idee van een rechter die in dit conflict uitspraak zou doen niet rustgevend voor hem was, wat het wel zou moeten zijn als er werkelijk geen verborgen gebreken waren.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat je een beeld schetst dat Richard preventief heeft geruimd voor de rechter uitspraak zou kunnen doen.
Alsof die een verdubbelaar nodig heeft op het klootzak zijn. Hij staat al te boek als killer, misschien nog even wachten met het predikaat oplichter?
Een rechtszaak is nooit rustgevend in mijn beleving. Zit altijd een factor onzekerheid in, hoe sterk de zaak ook lijkt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lees jij er kennelijk graag in, ik trek uitsluitend de conclusie dat het idee van een rechter die in dit conflict uitspraak zou doen niet rustgevend voor hem was, wat het wel zou moeten zijn als er werkelijk geen verborgen gebreken waren.
tong80quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel schattig dat ze op FOK! nog steeds denken dat ze bij de uitgeverijen nog een fuck geven om artikelen die op een dood forum worden gepost @:tong80 @:zipportal @:ggmm
Maar dit geheel terzijde
Ik vind ook dat het lijkt alsof Richard acteert. Zijn video geeft een theatrale persoonlijkheidsstoornis vibe. Zijn blik matcht niet met zijn fysieke gedrag. Misschien alleen het korte stukje waarin hij tegen zijn kinderen zegt dat ie van ze houdt komt oprecht over.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn vrouw liet me de filmpjes zien en zei dat ze viral waren, maar zei niet wat het was.
Ik dacht eerst dat ik naar een soort toneelstukje zat te kijken en wachtte op een clou of zo, maar op een gegeven moment werd het duidelijk dat het echt was.
Wie weet, maar ze probeerden schijnbaar hetzelfde bij een goede voeger om een schade vergoeding los te krijgen en dat is inderdaad een riskante strategie wanneer je het bij de verkeerde doet. Volgens mij hebben ze ook niet hun eigen makelaar gebruikt maar die makelaar vriend van de dader dus ja. De dader had kennelijk ook zo'n 3 a 4 ton voordeel bij deze verkoop en hij is ook de echte "verborgen gebreken" in dit verhaal.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wisten ze het inderdaad, maar wilden ze het spelen via de rechter. Forse schadevergoeding eisen, zelf twee Poolse neven laten langskomen. Tsja..... riskante strategie, naar nu blijkt.
Ja en de reactie van zijn vrouw, idd over "plichtsgetrouw", maar het kwam me ook allemaal relatief emotieloos over, ook dat hij doorgedraaid zou zijn, vreemd om dat zo op deze manier te zeggen. Direct zo'n conclusie over je man?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:42 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het lijkt alsof Richard acteert. Zijn video geeft een theatrale persoonlijkheidsstoornis vibe. Zijn blik matcht niet met zijn fysieke gedrag. Misschien alleen het korte stukje waarin hij tegen zijn kinderen zegt dat ie van ze houdt komt oprecht over.
Zoiets als wat? Dat die Pool zijn vrouw Ingrid stiekem in de paardenschuur een beurt had gegeven?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien had Richard wel een complete andere motivatie die hier volledig los van staat.
Misschien alvast een voorbereiding op "ontoerekeningsvatbaar."quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja en de reactie van zijn vrouw, idd over "plichtsgetrouw", maar het kwam me ook allemaal relatief emotieloos over, ook dat hij doorgedraaid zou zijn, vreemd om dat zo op deze manier te zeggen. Direct zo'n conclusie over je man?
Ik kon sowieso bijna niks verstaan van wat hij zei, maar inderdaad neemt hij ook een soort van afscheid van zijn kinderen en vrouw.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:42 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het lijkt alsof Richard acteert. Zijn video geeft een theatrale persoonlijkheidsstoornis vibe. Zijn blik matcht niet met zijn fysieke gedrag. Misschien alleen het korte stukje waarin hij tegen zijn kinderen zegt dat ie van ze houdt komt oprecht over.
De dood van een partij is slechts grond voor schorsing van het geding. De gezamenlijke erfgenamen kunnen het geding hervatten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:56 schreef huxley84 het volgende:
[..]
De aangevers zijn vermoord en begraven dus moet die dan opnieuw ingediend worden door de nabestaanden? Ben zelf geen jurist dus weet dat niet.
Als ik hem zo hoor praten zou ik voordien ook weinig vertrouwen in hem hebben gehad als boekhouder. Tering, wat een onverstaanbaar gebrabbel.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kon sowieso bijna niks verstaan van wat hij zei, maar inderdaad neemt hij ook een soort van afscheid van zijn kinderen en vrouw.
Waarmee het inderdaad wel voorbereid lijkt. Hij wist dat hij ze lang niet meer zou zien en spreken.
Bizar dat dit het eerste is wat je denkt en doet na een moord. Wat dat betreft strookt dat weer niet met wat ik eerst zei, over de perfectionistische boekhouder die de controle kwijt is en onder grote stress staat.
Hier wordt vaak gewerkt met een zogenaamde ouderdomsclausule.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:56 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Hoe kun je nou driekwart miljoen neerleggen voor een 90-jaar oude woning, en niet zelf even een expert inschakelen. 'Het werd bedekt door de meubels', ga fietsen....
Volkskrant en Trouw zijn van dezelfde eigenaar als het AD. En waarom zou je niet mogen linken naar deze websites. Iedereen die een abbo heeft kan het lezen en de rest niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Succes in je contacten met @:Straatcommando. als je de Volkskrant en Trouw gaat linken, al dan niet met kleine citaten.
Wat is daar rellerig aan? Er worden feiten benoemd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:41 schreef matthijst het volgende:
AD heeft ook van die relkoppen: "Richard K. gebruikte meerdere vuurwapens bij moord op Sam en Ineke"
Was toch 1 vuurwapen en een mes? Of is dat inmiddels ook achterhaalde informatie?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat is daar rellerig aan? Er worden feiten benoemd.
Het linken an sich is niet het probleem. Het quoten wel. Nu gaat het heel vaak mis dat mensen een link delen en toch (delen van) een premium artikel quoten. Om dus onduidelijkheid te voorkomen hebben we als FOK! besloten beide niet toe te staanquote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:13 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Volkskrant en Trouw zijn van dezelfde eigenaar als het AD. En waarom zou je niet mogen linken naar deze websites. Iedereen die een abbo heeft kan het lezen en de rest niet.
Ja dat is toch niet te zeggen...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zoiets als wat? Dat die Pool zijn vrouw Ingrid stiekem in de paardenschuur een beurt had gegeven?
Het OM spreekt van "meerdere wapens".quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Was toch 1 vuurwapen en een mes? Of is dat inmiddels ook achterhaalde informatie?
Ik stoor me flink aan de media in ieder geval. Die zin van vanmiddag is ook zo'n voorbeeld. Is het stemmingmakerij of gewoon laksheid? Beide erg kwalijk imo.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het OM noemt "meerdere wapens".
Het nieuwsbericht van het OM van vanmiddag staat in de OP.
De media belt gewoon hoor, of ze staan spontaan voor de deur.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:33 schreef streamjohan het volgende:
Heb de filmpjes nog eens bekeken, en met de informatie die nu bekend is kijk je er toch anders naar. Het lijkt nu erg gespeeld. Filmpje van vrouw wekt nog de meeste vragen op.
Hoe kan ze zeggen dat Richard het pistool heeft afgepakt terwijl ze weet dat hij een jachtvergunning en pistolen heeft? Waar zie ik ergens dat hij zelfmoord wou plegen, waar zij het over heeft. Neem niet aan dat ze nog contact hebben gehad met elkaar, alleen vrouw (collega's) hebben dat filmpje gezien? Waarom zouden collega's van de vrouw Richard als vriend op facebook hebben? Haar werk moet een stuk verder liggen, want ze reed 134 km/h, dat doe je niet op landweggetjes, neem niet aan dat Richard kind aan huis was bij die tandarts shop. Waarom lieten die collega's haar alleen naar huis rijden/racen?
Hij komt erg astmatisch over, het heeft een sfeer van dat die filmpjes van te voren geregisseerd zijn. Daarnaast vind ik het verhaal van de makelaar ook vreemd. Hoe en wanneer heeft hij dat nieuws naar buiten gebracht dat de twee partijen ruzie hadden? Er was toen weinig bekend tussen het verband tussen twee. Een nieuwssite ofzo komt daar niet zomaar mee.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen speculeren hoe het gegaan zijn kunnen zijn, verschillende MOGELIJKE scenario's bedenken, etc. vs op basis van eenzijdige hearsay en een 2 facebook-stream filmpjes van gekken STELLIGE conclusies trekken dat de dader eigenlijk slachtoffer, of zelfs een held is. En dat de slachtoffers het eigenlijk wel verdiend hadden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Voor mensen die anderen flink de maat nemen speculeren jullie allemaal wat af.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:33 schreef streamjohan het volgende:
Heb de filmpjes nog eens bekeken, en met de informatie die nu bekend is kijk je er toch anders naar. Het lijkt nu erg gespeeld. Filmpje van vrouw wekt nog de meeste vragen op.
Hoe kan ze zeggen dat Richard het pistool heeft afgepakt terwijl ze weet dat hij een jachtvergunning en pistolen heeft? Waar zie ik ergens dat hij zelfmoord wou plegen, waar zij het over heeft. Neem niet aan dat ze nog contact hebben gehad met elkaar, alleen vrouw (collega's) hebben dat filmpje gezien? Waarom zouden collega's van de vrouw Richard als vriend op facebook hebben? Haar werk moet een stuk verder liggen, want ze reed 134 km/h, dat doe je niet op landweggetjes, neem niet aan dat Richard kind aan huis was bij die tandarts shop. Waarom lieten die collega's haar alleen naar huis rijden/racen?
Hij komt erg astmatisch over, het heeft een sfeer van dat die filmpjes van te voren geregisseerd zijn. Daarnaast vind ik het verhaal van de makelaar ook vreemd. Hoe en wanneer heeft hij dat nieuws naar buiten gebracht dat de twee partijen ruzie hadden? Er was toen weinig bekend tussen het verband tussen twee. Een nieuwssite ofzo komt daar niet zomaar mee.
Tja je kunt je niet voorstellen dat zo'n vrome meneer niet zoiets kan doen, hoe dan ook, hij moet wel een held zijn!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:48 schreef oppiedoppie het volgende:
Je mag hier speculeren toch?
Stel nou dat die pool zo zwaar heeft overboden (later proberen om hier nog een slaatje uit proberen te slaan) omdat dat huis op de perfecte locatie staat om er criminele activiteiten uit te voeren (wapenhandel, zedenzaken, drugs whatever) in de stallen (want waar staan hun paarden, hebben ze die wel?) en dat Richard dat heeft ontdekt doordat hij daar steeds was voor zijn paarden. Waarna die pool hem ernstig met de dood van hem en/of zijn dierbaren bedreigde waardoor het voor Richard echt als 'hij of ik' voelde.
Vergezocht natuurlijk maar blijf het gek vinden dat een doodnormale man als Richard nooit eerder conflicten heeft gehad met mensen in de buurt als hij zon kort lontje heeft. Of hij is wel gewoon psychotisch en plots doorgedraaid.
Blijft een bijzondere zaak en ben enorm benieuwd wat de uitspraak gaat worden.
Jaja en de vrouw stond er bij en hield Richard zijn lul vast tijdens het schieten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen speculeren hoe het gegaan zijn kunnen zijn, verschillende MOGELIJKE scenario's bedenken, etc. vs op basis van eenzijdige hearsay en een 2 facebook-stream filmpjes van gekken STELLIGE conclusies trekken dat de dader eigenlijk slachtoffer, of zelfs een held is. En dat de slachtoffers het eigenlijk wel verdiend hadden.
Serieus?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het linken an sich is niet het probleem. Het quoten wel. Nu gaat het heel vaak mis dat mensen een link delen en toch (delen van) een premium artikel quoten. Om dus onduidelijkheid te voorkomen hebben we als FOK! besloten beide niet toe te staan
'Procederen is riskeren', zo luidt het adagium.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een rechtszaak is nooit rustgevend in mijn beleving. Zit altijd een factor onzekerheid in, hoe sterk de zaak ook lijkt.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik stoor me flink aan de media in ieder geval. Die zin van vanmiddag is ook zo'n voorbeeld. Is het stemmingmakerij of gewoon laksheid? Beide erg kwalijk imo.
Meerdere vuurwapens is echt heel wat anders dan meerdere wapens.
Hier geeft OM meerdere vuurwapens aan. Zullen we ook stoppen met media afzeiken om het niets?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Was toch 1 vuurwapen en een mes? Of is dat inmiddels ook achterhaalde informatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |