Hierover weten we te weinig om dat eenduidig vast te kunnen stellen. Hoewel het hoogstens opmerkelijk is dat je beide live gaat op Facebook om je bekentenis te doen. Begrijp de eerste reactie ook niet om, in de auto, live te gaan op Facebook nadat je man net live heeft bevestigd dat hij 2 mensen van het leven heeft beroofd. Maar nalatig vind ik wel kort door de bochtquote:Op zaterdag 20 januari 2024 01:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De vrouw is nalatig geweest, ze maakt een filmpje over dat haar man doorgedraaid van huis is gegaan, dat ze 'm nog tegen heeft proberen te houden maar ze gaat zelf gewoon naar haar werk toe zonder de politie te bellen.
Ze zegt dat ze 'm nog heeft proberen tegen te houden, dat is waarschijnlijk het moment geweest dat de dader van huis vertrokken is.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 01:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hierover weten we te weinig om dat eenduidig vast te kunnen stellen. Hoewel het hoogstens opmerkelijk is dat je beide live gaat op Facebook om je bekentenis te doen. Begrijp de eerste reactie ook niet om, in de auto, live te gaan op Facebook nadat je man net live heeft bevestigd dat hij 2 mensen van het leven heeft beroofd. Maar nalatig vind ik wel kort door de bocht
Naar zo we nu weten stond hij daar geregeld voor de deur en ik neem aan dat zij daar als zijn vrouw toch ook wel wat vanaf wist. En als je man er regelmatig kwaad naartoe gaat, met welke reden dan ook, dan kun je wel elke keer de politie bellen maar hoe redelijk is het dat je dat bij je eigen man doet? Het kan hoor dat ze er deze keer vooraf wat van wist (ze zegt te denken dat hij er met een wapen naartoe is gereden) maar het is nogal wel wat om een melding te maken van je eigen man. Vind het nog wat vroeg om nalatigheid vast te stellen, daarmee niet zeggende dat het uiteindelijk best zo kan zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze 'm nog heeft proberen tegen te houden, dat is waarschijnlijk het moment geweest dat de dader van huis vertrokken is.
Het filmpje is pas gemaakt na de daad, daar zit dus nog een redelijke tijdsperiode tussen.
Als de vrouw meteen de poltie had gebeld met het verhaal dat haar man overstuur naar dat huis gereden is dan had het hele drama mogelijk voorkomen kunnen worden.
Maar ze is naar haar werk gereden, is daarna mogelijk nog gebeld door haar man waarbij ze gehoord heeft wat hij gedaan had (heeft daarna zijn filmpje gemaakt) en heeft daarna haar filmpje pas gemaakt.
Tenminste, dat is een beetje wat ik vanuit de tijdlijn begrepen heb. (volg dit topic al langer, ben meer een FP poster maar daar weet men blijkbaar nog van niks).
Maar ook hier, mogelijk is er vanuit de instanties nalatigheid te verwijten maar 48 keer aangifte…. Vind het wel veel en ik kan me moeilijk voorstellen dat ze alle 48 gegrond waren. Daarbij gaat het om 48 klachten richting de slachtoffers, beetje gek om op die basis de jachtvergunning in te nemen hoewel dat met de kennis van nu wel t beste was geweest.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:22 schreef SiGNe het volgende:
Mogelijk is politie/overheid ook nalatig geweest.
Richard had een jacht akte maar met de huidige (best strenge) regels had de politie mogelijk eerder die jacht akte en de wapens in beslag moeten nemen.
Richard zelf vertelde namelijk dat hij afgelopen jaar maar liefst 48 keer aangifte bij de politie heeft gedaan, dat is zo goed als wekelijks.
En Sam heeft ook vele malen aangegeven dat er een probleem was.
De poltie wist er dus van en had preventief de wapens in kunnen nemen om escalatie te voorkomen.
48 keer aangifte in een jaar geeft duidelijk aan dat het probleem hoog is opgelopen.
Als het vrij duidelijk is dat iemand ruzie heeft met een ander (door de vele aangiftes van beide kanten) dan kan men ook bij de politie zien dat er meer aan de hand is, ook al zijn ze geen zorginstelling.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:28 schreef Elizium het volgende:
Politie is hier nalatig geweest. Of instanties die misschien wel door politie ingelicht zijn.
Probleem is dat politie geen mentale zorg instelling is.
Maar de mentale zorg in nederland is overbelast, sinds de privatisering van zorg. Speeld al 20 jaar of zo.
Dan nog is het lastig voor politie om dit voorhand corect op te lossen. De politie kan niet zomaar alles doen uit preventie 'gelukkig'. Het is een zorg tekort probleem in dit geval vind ikquote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als het vrij duidelijk is dat iemand ruzie heeft met een ander (door de vele aangiftes van beide kanten) dan kan men ook bij de politie zien dat er meer aan de hand is, ook al zijn ze geen zorginstelling.
Mogelijk dat door deze zaak de wapenwet ook nog verder aangescherpt wordt.
Handwapens (zoals die ene waarmee Richard op de foto stond) worden niet voor de jacht gebruikt, hoogstens voor schietsport.
Dus je zou kunnen zeggen dat die wapens alleen nog bij de schietclub in de kluis mogen liggen.
En bij jachtwapens (voornamelijk hagel) kan je eisen dat de minutie eerst opgevraagd moet worden en dat lege hulzen en niet gebruikte hulzen teruggebracht moeten worden.
Dan heeft geen enkele jager (in principe) nog minutie in huis liggen.
(ik verzin maar wat.. is iets voor de experts om naar te kijken hoe dat geregeld kan worden)
Deze man zat (voor zover bekend) niet in een zorgtraject, ook al wordt er ook gesproken over dat hij een hersenbloeding heeft gehad (dat kan iemand ook veranderen).quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:48 schreef Elizium het volgende:
Daar is de politie gelukkig niet v
[..]
Dan nog is het lastig voor politie om dit voorhand corect op te lossen. De politie kan niet zomaar alles doen uit preventie 'gelukkig'. Het is een zorg tekort probleem in dit geval vind ik
Succes ermee.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kappen met speculeren. Hou het feitelijk en op basis van de nieuwsberichten.
Dat zegt wat mij betreft niks over de slachtoffers maar over achtergebleven bekrompen dorpscultuur waarbij men angstig is voor alles van buiten.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 03:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Deze man zat (voor zover bekend) niet in een zorgtraject, ook al wordt er ook gesproken over dat hij een hersenbloeding heeft gehad (dat kan iemand ook veranderen).
In dit geval had men het mogelijk wel op voorahnd op kunnen lossen, het was ook bij de politie duidelijk dat er een probleem was, daar was zelfs de zaterdag voor de moorden over overlegd.
Maar Richard was (in het verleden in elk geval) een vriendelijke man en het hele dorp stond achter hem, zelf meteen na de moorden.
Dus mogelijk heeft hij het steeds vanuit zijn eigen blik aan anderen verteld, die Polen waren lastig en zijn terroriseerden, hij verdedigende zichzelf slechts (volgens zijn eigen blik en die van dorpsgenoten)
Over die Polen hoor je vooral dat mensen in het dorp ze niet kenden en dat er weinig/geen contact met ze was.
Waarom? Je gaat de wet ook niet veranderen als iemand met een aardappelschilmesje op de foto staat en 6 jaar later iemand ombrengt met een machette.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als het vrij duidelijk is dat iemand ruzie heeft met een ander (door de vele aangiftes van beide kanten) dan kan men ook bij de politie zien dat er meer aan de hand is, ook al zijn ze geen zorginstelling.
Mogelijk dat door deze zaak de wapenwet ook nog verder aangescherpt wordt.
Handwapens (zoals die ene waarmee Richard op de foto stond) worden niet voor de jacht gebruikt, hoogstens voor schietsport.
Dus je zou kunnen zeggen dat die wapens alleen nog bij de schietclub in de kluis mogen liggen.
En bij jachtwapens (voornamelijk hagel) kan je eisen dat de minutie eerst opgevraagd moet worden en dat lege hulzen en niet gebruikte hulzen teruggebracht moeten worden.
Dan heeft geen enkele jager (in principe) nog minutie in huis liggen.
(ik verzin maar wat.. is iets voor de experts om naar te kijken hoe dat geregeld kan worden)
Die bekrompen dorpscultuur waar jij het over hebt is vooral op z’n hoede voor Hollanders die met hun verheven aangemeten attitude denken dat ze boven die lompe boertjes staan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 07:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt wat mij betreft niks over de slachtoffers maar over achtergebleven bekrompen dorpscultuur waarbij men angstig is voor alles van buiten.
Anti-Amsterdammers dusquote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die bekrompen dorpscultuur waar jij het over hebt is vooral op z’n hoede voor Hollanders die met hun verheven aangemeten attitude denken dat ze boven die lompe boertjes staan.
Ik denk dat in de toekomst bij aangiftes wel meer een link door de politie gemaakt zal; worden, of degene een wapenvergunning heeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:22 schreef SiGNe het volgende:
Mogelijk is politie/overheid ook nalatig geweest.
Richard had een jacht akte maar met de huidige (best strenge) regels had de politie mogelijk eerder die jacht akte en de wapens in beslag moeten nemen.
Richard zelf vertelde namelijk dat hij afgelopen jaar maar liefst 48 keer aangifte bij de politie heeft gedaan, dat is zo goed als wekelijks.
En Sam heeft ook vele malen aangegeven dat er een probleem was.
De poltie wist er dus van en had preventief de wapens in kunnen nemen om escalatie te voorkomen.
48 keer aangifte in een jaar geeft duidelijk aan dat het probleem hoog is opgelopen.
Wat denk je zelf? De Politie is vooral druk met hun aannamebeleid en met klagen hoe druk ze het hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat in de toekomst bij aangiftes wel meer een link door de politie gemaakt zal; worden, of degene een wapenvergunning heeft.
In het dorp kiezen ze massaal de kant voor Richard, noemen ze zijn daad moedig en voor sommigen is hij zelfs een held omdat hij opkomt voor zijn gezin. Ineke en Sam kunnen maar bij weinig mensen goed doen: "Het zijn écht verschrikkelijke mensen” zegt een man die in dezelfde straat woont.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 00:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat zijn er gelukkig niet veel en ik ken ze gelukkig niet. Het is dus niet zo dat het hele dorp of omgeving hier dat denkt, zeker niet.
Bepaalde mensen? Volgens een kennis zijn het dezelfde mensen die achter hem staan als die toen de oprit naar de snelweg blokkeerden hier en strobalen in de brand staken toen met die boeren protesten. Zijn er maar een paar maar ze schreeuwen hard. Tenminste in mijn bubbel...
Die Sam en Ineke zijn uit Velsen ook al met ruzie vertrokken en hadden daar nog een rechtzaak lopen. Waar overigens nog niet van bekend is waar dat precies over ging? Of ik heb het even gemist…. Niet vreemd dus dat mensen die nu bij hun in de buurt woonden het verschrikkelijke mensen vinden. Die zullen ook hier wel de buurt op stelten hebben gezet met hun fratsen, waarom zouden mensen anders zo reageren?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:35 schreef huxley84 het volgende:
[..]
In het dorp kiezen ze massaal de kant voor Richard, noemen ze zijn daad moedig en voor sommigen is hij zelfs een held omdat hij opkomt voor zijn gezin. Ineke en Sam kunnen maar bij weinig mensen goed doen: "Het zijn écht verschrikkelijke mensen” zegt een man die in dezelfde straat woont.
Lijken van die vreemdelingen haters daar elke immigrant is er een teveel. Er werd hier ook al door sommige gespeculeerd dat die Pool misschien crimineel was en het daarom verdiende. Zo is deze zaak in extreem rechtse cirkels ook geframed dat een bende criminele Poolse immigranten een heilig Nederlands gezin tot wanhoop hebben gedreven en het verdienden om doodgeschoten te worden.
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:35 schreef huxley84 het volgende:
Zo is deze zaak in extreem rechtse cirkels ook geframed dat een bende...
Wow.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:52 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-moord-in-weiteveen
Dat harde voorwerp staat er niet ?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wow.
Sam is met een hard voorwerp geslagen, gestoken en beschoten.![]()
Meerdere getuigen.
Dat zegt die persofficier in dat filmpje.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat harde voorwerp staat er niet ?
Aha, die had ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:29 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat zegt die vrouw in dat filmpje.
Ow ik wist niet dat we in Drenthe polders hadden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:10 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Gast, je slaat een beetje door.
Alsof er hele clubs van extreem rechtse mensen ook maar een fuck geven om een moordzaakje in de polder.
Kap op gezet met die jongen dus er zijn geen geborgen gebreken aan de vloerquote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:29 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit soort volk neemt het dus voor hem op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |