abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212096479
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 21:33 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik vind die mensen die zijn doodgeschoten eigenlijk de enige echte verliezers, Die ander kerel is gewoon de dader en de vrouw is misschien medeplichtige, of onschuldig.
Ik doel op de familieleden van met name de slachtoffers

Edit: en eigenlijk ook toch wel die kinderen van die Richard en die vrouw van hem
  vrijdag 19 januari 2024 @ 21:37:35 #227
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212096531
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jaja en de vrouw stond er bij en hield Richard zijn lul vast tijdens het schieten.

Vertel het nog mooier. _O-
Ik geef alleen aan dat er een verschil is tussen speculeren/diverse mogelijkheden bespreken, m.b.t. het motief... en dit het liefst op basis van diverse bronnen van diverse kanten verbonden aan dader en slachtoffer.

VERSUS

Stellig de conclusie trekken dat de dader slachtoffer is en het slachtoffer dader, puur omdat de dader en zijn vrouw emotionele filmpjes hebben gemaakt, een paar triggertermen gebruikten (politie laat ze aan hun lot over, kinderen en moeder beschermen, zelf helemaal nooit iets gedaan hebben) + wat hearsay/roddels puur afkomstig uit kamp dader.
Krekker is de bom!
pi_212096560
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 21:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Een held die een vader voor de ogen van zijn zoon gruwelijk vermoord daar kan ik me dan ook weer niks bij voorstellen. Het door omstandigheden kunnen begrijpen ok, maar een held, nee. Hier zijn alleen verliezers, hoe dan ook.
Ik ga hier niet openlijk fantaseren over zulke omstandigheden. Dat vind ik ongepast. Ik probeer duidelijk te maken dat welke conclusie dan ook op dit moment voorbarig is. En misschien kunnen we het hier dan beter houden bij nieuws delen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 21:41:03 #229
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212096587
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 21:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik geef alleen aan dat er een verschil is tussen speculeren/diverse mogelijkheden bespreken, m.b.t. het motief... en dit het liefst op basis van diverse bronnen van diverse kanten verbonden aan dader en slachtoffer.

VERSUS

Stellig de conclusie trekken dat de dader slachtoffer is en het slachtoffer dader, puur omdat de dader en zijn vrouw emotionele filmpjes hebben gemaakt, een paar triggertermen gebruikten (politie laat ze aan hun lot over, kinderen en moeder beschermen, zelf helemaal nooit iets gedaan hebben) + wat hearsay/roddels puur afkomstig uit kamp dader.
En ik geef alleen maar aan dat je niet eerst kan roepen speculeren is het zaad van de duivel zelf om vervolgens zelf te gaan speculeren, that's all.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 januari 2024 @ 21:49:52 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212096687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ga hier niet openlijk fantaseren over zulke omstandigheden. Dat vind ik ongepast. Ik probeer duidelijk te maken dat welke conclusie dan ook op dit moment voorbarig is. En misschien kunnen we het hier dan beter houden bij nieuws delen.
Nou, het is op geen enkele manier meer mogelijk dat hij hier als held uitkomt, zelfs niet als de twee slachtoffers zelf ook vervelend waren. Dubbele moord, manier waarop OM de actie omschreef, er is absoluut geen scenario mogelijk dat deze meneer een held was.

Er zijn inderdaad vast nog details die nog niet zijn voorbijgekomen, maar het is geen film met een twist nog aan het einde. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212096901
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:55 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het is zwart of wit? Als ik het me niet voor kan stellen zeg ik daarmee niet dat het een held is. Verre van. Die man heeft een gruwelijke daad verricht waarvoor hij (levens) lang mag zitten. Het idee dat iemand hem een held vind is gewoon ongelofelijk.
Bepaalde mensen beschouwen hem als held omdat racistische elementen met een agenda die de live videos verspreid hebben het gebeuren in een politiek kader hebben geframed van een heilige kaas etende huisvader slachtoffer die door kwaadaardige Poolse immigranten daders geterroriseerd werd en door de tyrannieke overheid in de steek is gelaten en daarom gerechtvaardigd was voor eigen rechter te spelen.
pi_212096972
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik kon sowieso bijna niks verstaan van wat hij zei, maar inderdaad neemt hij ook een soort van afscheid van zijn kinderen en vrouw.
Waarmee het inderdaad wel voorbereid lijkt. Hij wist dat hij ze lang niet meer zou zien en spreken.
Bizar dat dit het eerste is wat je denkt en doet na een moord. Wat dat betreft strookt dat weer niet met wat ik eerst zei, over de perfectionistische boekhouder die de controle kwijt is en onder grote stress staat.
Ik werk al behoorlijk lang in financiële functies en de meeste boekhouders zijn echt extreme baggeraars, dus dat zal het niet zijn 😉
  vrijdag 19 januari 2024 @ 23:05:16 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212097931
quote:
Richard K. geeft in verklaringen betrokkenheid toe bij dubbele moord in Weiteveen

Richard K. uit Klazienaveen heeft bij de politie bekend betrokken te zijn bij het geweldsincident aan de Bargerweg in Weiteveen. Een 44-jarige vrouw en een 38-jarige man kwamen daarbij dinsdag om het leven. K. werd kort na het incident aangehouden.

Volgens het Openbaar Ministerie is er sprake geweest van excessief geweld en gebruikte de 50-jarige Klazienavener meerdere wapens. Hij zou hebben gehandeld met voorbedachten rade. De slachtoffers werden gevonden in een auto en in de buurt van een woning.

Letsel op meerdere manieren toegebracht
Volgens het OM is de vrouw van korte afstand doodgeschoten. De man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuigen geweest, onder wie de zoon van de twee slachtoffers.

Na het gebeuren verschenen twee video's op sociale media, in de ene zegt een man dat er "iets heel ergs is gebeurd" en dat hij "de rest van zijn leven de bak in zal gaan". In de andere video vertelt een vrouw dat haar man "helemaal is doorgedraaid".

Dat K. betrokken is bij beide moorden, heeft hij inmiddels zelf toegegeven. "Dat heeft hij aangegeven in verklaringen bij de politie en de rechter-commissaris", zegt de persofficier. De verdachte was in bezit van een wapenvergunning. Het OM onderzoekt welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn.

Langlopend conflict
De man had een langlopend conflict met de slachtoffers dat draait om de verkoop van een huis. De politie had het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften ontvangen van zowel de verdachte als de slachtoffers. Die gingen over overlastgevend of strafbaar gedrag. Details daarover kan het OM niet geven.

De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft besloten dat K. twee weken langer in de cel blijft. Ook wordt hij voor observatie opgenomen in het Pieter Baan Centrum.

Voor het interview met de persofficier (en beelden onderzoek) linkje hieronder.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-moord-in-weiteveen
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 23:14:38 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212098059
Die zoon ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212098251
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 23:14 schreef Molo het volgende:
Die zoon ;(
8:45 op een dinsdag, geen school?
pi_212098304
Daarom had ie dus ook z'n vinger er half af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212098420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 23:30 schreef Nober het volgende:

[..]
Hij zit op de middelbare school, bij ons kind viel bv afgelopen maandag de eerste 3 uur uit, hoefde pas om 11:20 te beginnen.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 23:52:08 #238
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212098427
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wat is daar rellerig aan? Er worden feiten benoemd.
Verderop in het artikel wordt helemaal niet genoemd dat hij "meerdere vuurwapens" gebruikte :)

Titel leest alsof ie met z'n auto vol vuurwapens, Rambo-stijl naar de Pool&co is toegereden. Artikel noemt alleen vuurwapen en een mes.

Edit: inmiddels de OM-video gezien, meerdere vuurwapens dus. Schijnbaar voor de verandering een matig geschreven artikel bij 't AD dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door matthijst op 20-01-2024 00:00:15 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 00:01:20 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212098481
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 23:52 schreef matthijst het volgende:

[..]
Verderop in het artikel wordt helemaal niet genoemd dat hij "meerdere vuurwapens" gebruikte :)

Titel leest alsof ie met z'n auto vol vuurwapens, Rambo-stijl naar de Pool&co is toegereden. Artikel noemt alleen vuurwapen en een mes.
De persofficier benoemt zelf ‘meerdere vuurwapens’. Zie mijn vorige post.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 00:12:59 #240
28167 matthijst
pi_212098570
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 00:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De persofficier benoemt zelf ‘meerdere vuurwapens’. Zie mijn vorige post.
Inmiddels gezien, zie boven je :)
pi_212098577
quote:

[..]
Ik vind die mensen die zijn doodgeschoten eigenlijk de enige echte verliezers, Die ander kerel is gewoon de dader en de vrouw is misschien medeplichtige, of onschuldig.
Vooral de kinderen van de slachtoffers zijn hele grote verliezers.

Maar ook de kinderen van de dader kun je wel als verliezers aanmerken. Het gezinsleven is voor hen nu ook wel volledig verwoest en dat pa een moordenaar is en dadelijk (hoogstwaarschijnlijk) lang in de bak zit zal ook die kinderen wel een flinke psychische tik geven.
Daar komen nog financiële problemen voor het gezin van die kinderen bij indien Richard voor een belangrijk deel van het gezinsinkomen zorgde.
Dus ja, die kinderen zijn slachtoffer van hun pa.
pi_212098584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 23:51 schreef ikbent het volgende:

[..]
Hij zit op de middelbare school, bij ons kind viel bv afgelopen maandag de eerste 3 uur uit, hoefde pas om 11:20 te beginnen.
:')
De enige echte.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 00:23:16 #243
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212098606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 22:04 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Bepaalde mensen beschouwen hem als held omdat racistische elementen met een agenda die de live videos verspreid hebben het gebeuren in een politiek kader hebben geframed van een heilige kaas etende huisvader slachtoffer die door kwaadaardige Poolse immigranten daders geterroriseerd werd en door de tyrannieke overheid in de steek is gelaten en daarom gerechtvaardigd was voor eigen rechter te spelen.
Dat zijn er gelukkig niet veel en ik ken ze gelukkig niet. Het is dus niet zo dat het hele dorp of omgeving hier dat denkt, zeker niet.

Bepaalde mensen? Volgens een kennis zijn het dezelfde mensen die achter hem staan als die toen de oprit naar de snelweg blokkeerden hier en strobalen in de brand staken toen met die boeren protesten. Zijn er maar een paar maar ze schreeuwen hard. Tenminste in mijn bubbel...
To BG or not to BG!
pi_212098617
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarschijnlijk heeft Richard geld zat, hij heeft het pand in 2012 voor ¤ 360.000 gekocht.
Dus wat hij er ondertussen ook aan verbouwd heeft, hij heeft zeker ¤ 300.000 winst gemaakt met de verkoop in januari 2023, maar waarschijnlijk meer.
Maar als de financiële schade op Richard verhaald wordt (waardevermindering woning door het negatieve nieuws) en daar bovenop nog het smartengeld ten gevolge van het emotionele leed van de kinderen van de slachtoffers en de kosten voor psychische zorg voor de kinderen, dan loopt het bedrag wat Richard mag aftikken heel snel op.

En hoeveel van die 3 ton "winst" is er nog liquide? Als het grootste deel in de huidige woning zit of elders is uitgegeven, dan wordt het alsnog een gedwongen verkoop voor Richard.
En kan Ingrid het financieel überhaupt wel bolwerken in de situatie waarin ze nu zit? Lijkt me dat het wegvallen van het inkomen van haar man ook zonder het moeten betalen van grote sommen aan schadeverzekeringen en smartengeld wel een flinke financiële uitdaging wordt.
pi_212098633
quote:

[..]
Zijn ouders zijn vermoord, hij is wees op een jonge leeftijd, maar oh jee had hij niet op school moeten zitten ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212098675
quote:

Er was geen school. Los van het feit dat het een volkomen onnozele opmerking is dat geen enkel doel dient.

https://www.zo34.nl/nieuw(...)-drama-in-weiteveen/

quote:
Vanwege de open dag waren er vandaag al geen lessen ingepland op de school aan de Huizingsbrinkweg in Emmen. "Dat geeft ons nu de ruimte om hier alle aandacht voor te hebben. Vooralsnog gaan we ervan uit dat de lessen morgen weer opgestart worden, maar we houden in de gaten hoe het verder loopt. De medewerkers van Slachtofferhulp zullen ook morgenochtend op school nog aanwezig zijn. Uiteraard kunnen leerlingen ook met hun mentor in gesprek."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212098735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 00:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er was geen school. Los van het feit dat het een volkomen onnozele opmerking is dat geen enkel doel dient.

https://www.zo34.nl/nieuw(...)-drama-in-weiteveen/
[..]

De idiotie van deze vraag alleen al, niemand die zich zou afvragen waarom onze kinderen studiedagen, uitvaluren, roostervrije uren, proefwerkweken met 1 uur per dag hebben, of ziek thuis zijn wanneer wij vermoord zouden worden voor hun ogen...maar wij zijn dan ook weet-ik-hoeveelste generatie blond haar/blauwe ogen Nederlands in een Brabo-dorp waar het ons-kent-ons is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikbent op 20-01-2024 01:07:14 ]
  zaterdag 20 januari 2024 @ 01:12:10 #248
28167 matthijst
pi_212098782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 22:04 schreef huxley84 het volgende:

[..]
lees·te·ken (het; o; meervoud: leestekens)
1
teken waardoor de juiste lezing van een zin vergemakkelijkt wordt: punten, komma's, vraagtekens e.d. zijn leestekens
pi_212098835
quote:

[..]
De vrouw is nalatig geweest, ze maakt een filmpje over dat haar man doorgedraaid van huis is gegaan, dat ze 'm nog tegen heeft proberen te houden maar ze gaat zelf gewoon naar haar werk toe zonder de politie te bellen.

Vreemd overigens dat dit nieuws de Frontpage nog steeds niet bereikt heeft.
  Moderator zaterdag 20 januari 2024 @ 01:47:16 #250
236264 crew  capricia
pi_212098848
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 01:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]
De vrouw is nalatig geweest, ze maakt een filmpje over dat haar man doorgedraaid van huis is gegaan, dat ze 'm nog tegen heeft proberen te houden maar ze gaat zelf gewoon naar haar werk toe zonder de politie te bellen.

Vreemd overigens dat dit nieuws de Frontpage nog steeds niet bereikt heeft.
Nou..dit dus.
Wel tijd om onderweg in de auto een facebookfilmpje op te nemen. Geen tijd om de politie te bellen. Het kwam kennelijk niet eens in haar op.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')