Geschoten op de vader, of op het jongetje?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:42 schreef Mylene het volgende:
Dit is al voorbij gekomen? Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Arm joch.
[..]
(Gelderlander)
Hoeveel hypotheek er werkelijk was is natuurlijk de vraag nog maar, dat is (terecht) niet openbaar, maar de koopprijs is dat wel, en daarmee kun een hoop BS iig al weerleggen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus de verhalen die rondgaan in het gehucht van @:derludolf zijn onjuist?
Vader. Denk niet dat het jongetje zo ernstig gewond is geraakt..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geschoten op de vader, of op het jongetje?
Zakelijk geschil wordt denk ik persoonlijk geschil.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, school-shooters en zelfs moslimterroristen en hebben doorgaans ook een heel verklaarbaar proces op weg naar hun volledige lunatic staat van zijn. Hun daden zijn niet te begrijpen, maar het emotionele proces richting gek, is vaak enigszins verklaarbaar.
Maar zoals je zelf al zegt, dat rechtvaardigt niks. Dit terwijl er in de online discussie en volgens mij ook bij sommige buurtbewoners wel een soort van "dader is eigenlijk slachtoffer en werkelijke slachtoffers waren enigszins medeschuldig" en das m.i. een gevaarlijke manier van denken.
Beiden hadden wellicht schuld aan de ruzie over het zakelijk geschil (waarbij onduidelijk wie schuld had in welke mate), maar zakelijke geschillen en zelfs ruzies en pesterijen komen nu eenmaal voor. Mensen doden (mogelijk voor de ogen van hun zoontje), dat is gewoon monsterlijk.
En veel lui waren niet in staat onderscheid te maken en koppelen schuld aan ruzie meteen aan dader is eigenlijk (ook) slachtoffer.
Plus dat mensen ook nog eens graag op basis van eenzijdige info de meest rare conclusies trekken, zelfs als "de dader verdient een lintje" en allerlei steunfondsen voor hem opzetten.
Te ziek voor woorden hoe sommigen hiermee omgegaan zijn. Ook leuk voor de kinderen en overige nabestaanden van de slachtoffers.
Die zin is idd een lastige.... je zou er in kunnen lezen dat er ook op het kind geschoten is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij stak eerst de vader en schoot hem daarna dood. in bijzijn van zoon. Althans, vermoedelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
stond in 't artikel op nu.nlquote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er is helemaal geen bewijs dat dat is gebeurd en al helemaal niet dat de slachtoffers zoiets hebben gedaan.
Wat is het toch een enorme kanker die sociale media
Ik zeg dat het is genoemd in een krantenartikel. Daarin beweert een vriend van het overleden stel het, op basis van filmpjes die hij heeft gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij maakt zo stellig dat statement he, niet ik.
Het kan ook een schampschot zijn geweest.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vader. Denk niet dat het jongetje zo ernstig gewond is geraakt..
De dader beweerde ook dat de slachtoffers vuurwerk bij zijn paarden had gegooid, maar uit beelden bleek dat dat jongens uit het dorp waren.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
stond in 't artikel op nu.nl
de dader beweerde dat hij op allerlei manieren door 't koppel gepest werd. als dat de woorden zijn van de dader mag je aannemen dat er 'n kans is van 50% dat hij de waarheid vertelt.
imo, er moet ook heel wat gebeuren voordat iemand 'n vuurwapen aanschaft om iemand mee uit de weg te ruimen omdat betreffende 't leven van de dader ondraaglijk maken
je mag in deze 't verhaal van de dader voor 50% geloven imo.
want zoals altijd geldt: onschuldig tot 't tegendeel bewezen is.
maar als je geen camera hebt hangen bij de paarden sta je nergens terwijl er wel glas ligt.
dat zijn van die situaties die in 't grijs gebied blijven hangen als 't gaat om recht halen
Het is hier al eerder gepost, maar elke paardenhouder weet dat je stro/hooi goed moet opschudden, omdat er glas tussen kan zitten vanuit het maaiveld. Richard zou dat ook hebben moeten geweten, maar die gemene mensen (die zelf nb paardenliefhebbers waren) dit toedichten pastte vast beter in zijn straatje.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de dader beweerde dat hij op allerlei manieren door 't koppel gepest werd. als dat de woorden zijn van de dader mag je aannemen dat er 'n kans is van 50% dat hij de waarheid vertelt.
imo, er moet ook heel wat gebeuren voordat iemand 'n vuurwapen aanschaft om iemand mee uit de weg te ruimen omdat betreffende 't leven van de dader ondraaglijk maken
want zoals altijd geldt: onschuldig tot 't tegendeel bewezen is.
maar als je geen camera hebt hangen bij de paarden sta je nergens terwijl er wel glas ligt.
dat zijn van die situaties die in 't grijs gebied blijven hangen als 't gaat om recht halen
Meen dat notarissen dat niet eens meer mogen aannemen en bij banken gaan ook alle alarmbellen rinkelen als een notariskantoor contanten stort. Maargoed, het kan uiteraard wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel hypotheek er werkelijk was is natuurlijk de vraag nog maar, dat is (terecht) niet openbaar, maar de koopprijs is dat wel, en daarmee kun een hoop BS iig al weerleggen.
Als er al een deel "contant" is betaald dan heeft de notaris in ieder geval moeten onderzoeken wat de herkomst van dat geld is geweest.
Nou ja, er wordt vooral nog al eens over "contant" gesproken als men het deel bedoelt dat niet verhypotheekt is, ik denk dat dat van de Engelstalige huizenprogramma's overgenomen is, want daar heeft men het vaak over een "cash buyer" waarmee niet bedoeld wordt dat die met een koffertje geld komt, maar waarmee bedoeld wordt dat er geen hypotheek aangevraagd hoeft te worden, of het oude huis niet eerst verkocht hoeft te worden om het nieuwe te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Meen dat notarissen dat niet eens meer mogen aannemen en bij banken gaan ook alle alarmbellen rinkelen als een notariskantoor contanten stort. Maargoed, het kan uiteraard wel.
Dit slaat echt nergens op. Waarom zouden we het verhaal voor minstens 50% moeten geloven?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Maar als je dan 50% v/d beschuldigingen jegens de slachtoffers gelooft (want jij zegt dat we minstens 50% van wat de dader zegt moeten geloven), dan zijn de slachtoffers toch niet meer onschuldig tot bet tegendeel bewezen is?quote:want zoals altijd geldt: onschuldig tot 't tegendeel bewezen is.
Nee dat is gewoon hoe ze praten in die contreien.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:08 schreef streamjohan het volgende:
Las ook ergens dat hij in het verleden een herseninfarct had gehad, dat kan ook raar gedrag verantwoorden. Volgens mij had hij er in het filmpje ook eentje.... verwarde spraak, hangende mond, alleen geen verlamde arm, maar wel een deels geamputeerde pink.
ok, ik heb niks gezegd, dan is er volgens mij sprake van wanen en psychose bij de dader, dat kan enorm ontsporen zoals we nu zien. dan is 't mogelijk dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard als dader inziet dat hij psychisch is ontspoord.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:
uit beelden bleek dat dat jongens uit het dorp waren.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef ikbent het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gepost, maar elke paardenhouder weet dat je stro/hooi goed moet opschudden, omdat er glas tussen kan zitten vanuit het maaiveld. Richard zou dat ook hebben moeten geweten, maar die gemene mensen (die zelf nb paardenliefhebbers waren) dit toedichten pastte vast beter in zijn straatje.
dan is de dader aan 't wanen welke hem ontoerekeningsvatbaar maakt imo, simpelweg psychisch niet in orde en door 't lint gegaan, komt wel vaker voor, hoort bij 't ziektebeeld van wanen en psychoses, mensen gaan dan echt rare dingen doen en verzinnen vanalles en nog wat hetgeen de situatie tragisch maakt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef ikbent het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gepost, maar elke paardenhouder weet dat je stro/hooi goed moet opschudden, omdat er glas tussen kan zitten vanuit het maaiveld. Richard zou dat ook hebben moeten geweten, maar die gemene mensen (die zelf nb paardenliefhebbers waren) dit toedichten pastte vast beter in zijn straatje.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Waarom zouden we het verhaal voor minstens 50% moeten geloven?
[..]
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Maar als je dan 50% v/d beschuldigingen jegens de slachtoffers gelooft (want jij zegt dat we minstens 50% van wat de dader zegt moeten geloven), dan zijn de slachtoffers toch niet meer onschuldig tot bet tegendeel bewezen is?
Maar sowieso, waarom zou onschuldig tot het tegendeel bewezen is, betekenen dat we minstens 50% moeten geloven van wat de dader gezegd heeft?
bij nader inzien, nu gebleken is dat jongens uit 't dorp op de camera staan, is de dader aan 't wanen, psychisch niet in orde. jammer, dat is 'n ziektebeeld, zeer tragisch maar dat komt wel vaker voor, vandaar dat de ggz 't zo druk heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Waarom zouden we het verhaal voor minstens 50% moeten geloven?
[..]
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Maar als je dan 50% v/d beschuldigingen jegens de slachtoffers gelooft (want jij zegt dat we minstens 50% van wat de dader zegt moeten geloven), dan zijn de slachtoffers toch niet meer onschuldig tot bet tegendeel bewezen is?
Maar sowieso, waarom zou onschuldig tot het tegendeel bewezen is, betekenen dat we minstens 50% moeten geloven van wat de dader gezegd heeft?
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef ikbent het volgende:
[..]
nogmaals, dan is er sprake van wanen, dat is 'n ziektebeeld, tijd voor Pieter Baan centrum oid, die heeft 'n diagnose nodig van de psychiater en zal later zijn fout inzien als hij medicatie gaat slikken en inziet dat hij 't allemaal heeft verzonnen en zichzelf in 'n hele benarde situatie gebracht heeft. dat is normaal bij geestelijke stoornissen, mentale problematiek leidt tot ongeregeldheden en kan extreem tragisch uitpakken zoals we zien in dit geval.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef ikbent het volgende:
[..]
Misschien doe je er goed aan niet direct allerlei diagnoses te stellen....quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:23 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
nogmaals, dan is er sprake van wanen, dat is 'n ziektebeeld, tijd voor Pieter Baan centrum oid, die heeft 'n diagnose nodig van de psychiater en zal later zijn fout inzien als hij medicatie gaat slikken en inziet dat hij 't allemaal heeft verzonnen en zichzelf in 'n hele benarde situatie gebracht heeft. dat is normaal bij geestelijke stoornissen, mentale problematiek leidt tot ongeregeldheden en kan extreem tragisch uitpakken zoals we zien in dit geval.
ik vind dat je er ten eerste van moet uitgaan dan de dader gehandeld heeft uit onmacht.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien doe je er goed aan niet direct allerlei diagnoses te stellen....
dat is voor de psychiater om zich over te buigen, ik geef alleen de suggestie, niet onmogelijk dat de dader psychisch onderzocht wordt en de feiten voorgelegd worden en dat de dader zijn fout in ziet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien doe je er goed aan niet direct allerlei diagnoses te stellen....
Met een geladen wapen het huis bezoeken van de mensen die je een jaar (maar eigenlijk minder) je het leven zuur maken en 2 mensen doodschieten kan ik in mijn beleving onmogelijk scharen onder onmacht. Misschien dat de dader het voelde als zijn enige uitweg maar hier zal een rechter écht niet in mee gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:23 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
nogmaals, dan is er sprake van wanen, dat is 'n ziektebeeld, tijd voor Pieter Baan centrum oid, die heeft 'n diagnose nodig van de psychiater en zal later zijn fout inzien als hij medicatie gaat slikken en inziet dat hij 't allemaal heeft verzonnen en zichzelf in 'n hele benarde situatie gebracht heeft. dat is normaal bij geestelijke stoornissen, mentale problematiek leidt tot ongeregeldheden en kan extreem tragisch uitpakken zoals we zien in dit geval.
ik vind dat je er ten eerste van moet uitgaan dan de dader gehandeld heeft uit onmacht.
Het is een beetje laag om te vinden dat iemand die koelbloedig twee mensen vermoord fout is?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
dat is voor de psychiater om zich over te buigen, ik geef alleen de suggestie, niet onmogelijk dat de dader psychisch onderzocht wordt en de feiten voorgelegd worden en dat de dader zijn fout in ziet.
hier op fok! speculeren over hoe fout de dader is dat is 'n beetje laag vind ik, je mag wel iets verder denken, 't is geen feestje
Dat onderzoek gaat hij sowieso wel krijgen. Het heeft hooguit invloed op de straf, maar niet op de tenlastelegging.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
dat is voor de psychiater om zich over te buigen, ik geef alleen de suggestie, niet onmogelijk dat de dader psychisch onderzocht wordt en de feiten voorgelegd worden en dat de dader zijn fout in ziet.
hier op fok! speculeren over hoe fout de dader is dat is 'n beetje laag vind ik, je mag wel iets verder denken, 't is geen feestje
Het is echter geen enkel probleem ongehinderd door enige kennis de dader met allerlei psychische ziektebeelden te diagnosticeren? Dat is niet laag?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
natuurlijk hoort er straf bij, maar als er sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid valt 't reuze mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Misschien dat de dader het voelde als zijn enige uitweg maar hier zal een rechter écht niet in mee gaan.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een beetje laag om te vinden dat iemand die koelbloedig twee mensen vermoord fout is?
Bewezen verklaard is dat verdachte opzettelijk en met voorbedachte raad zijn moeder en stiefvader om het leven wilde brengen. Verdachte is gewapend met een samoeraizwaard van zijn woonplaats naar de woonplaats van zijn moeder en stiefvader gegaan. Daar heeft hij eerst meerdere malen met dat samoeraizwaard op zijn moeder ingestoken. Nadien heeft hij zijn stiefvader opgewacht en hem gestoken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat onderzoek gaat hij sowieso wel krijgen. Het heeft hooguit invloed op de straf, maar niet op de tenlastelegging.
Over de voordracht kunnen we hier speculeren tot we een ons wegen. Onderaan de streep blijft staan dat de dader met een geladen vuurwapen 2 mensen het vermoord en daar valt weinig over te speculeren of goed te praten.
Kan je eigenlijk ontoerekeningsvatbaar zijn en toch in koelen bloede twee mensen neerschieten?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat onderzoek gaat hij sowieso wel krijgen. Het heeft hooguit invloed op de straf, maar niet op de tenlastelegging.
Over de voordracht kunnen we hier speculeren tot we een ons wegen. Onderaan de streep blijft staan dat de dader met een geladen vuurwapen 2 mensen het vermoord en daar valt weinig over te speculeren of goed te praten.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:35 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk ontoerekeningsvatbaar zijn en toch in koelen bloede twee mensen neerschieten?
Ik bedoel eigenlijk "kan je ontoerekeningsvatbaar zijn en toch opzettelijk handelen en dus je straf ontlopen?"quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens heb ik niet het idee dat hij het in koelen bloede gedaan heeft, eerder zeer verhit.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:40 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk "kan je ontoerekeningsvatbaar zijn en toch opzettelijk handelen en dus je straf ontlopen?"
dan wordt 't 'n tbs verhaal met mogelijk dwangverpleging, dat kan ook jaren duren voordat je weer vrij bent, kan zelfs levenslang dwangverpleging zijn als ik me niet vergis, dan moet ie levenslang verplicht medicatie slikken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:40 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk "kan je ontoerekeningsvatbaar zijn en toch opzettelijk handelen en dus je straf ontlopen?"
Ja, er wordt niet voor niets zoveel ingezet op ontoerekeningsvatbaarheid door advocaten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:40 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat die vrouw van Richard zo duidelijk benadrukte in haar filmpje dat Richard helemaal was doorgedraaid.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, er wordt niet voor niets zoveel ingezet op ontoerekeningsvatbaarheid door advocaten.
Krijg je wel TBS, en zie daar maar eens uit te komen. Maar dat is beter vertoeven dan hotel staat.
Alleen in jouw hoofd blijkbaarquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:46 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nu iedereen die hier nu aanwezig leest dat er mogelijk sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid kan iedereen weer rustig normaal doen ipv allerlei onzin mbt de dader verzinnen. 't is al erg genoeg.
Dat is niet voldoende. Er moet wel echt een diagnose komen van een psychiater (bijvoorbeeld schizofrenie of psychose).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat die vrouw van Richard zo duidelijk benadrukte in haar filmpje dat Richard helemaal was doorgedraaid.
Wie heeft het in godsnaam over mogelijk sprake van ontoerekeningsvatbaarheid?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:46 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nu iedereen die hier nu aanwezig leest dat er mogelijk sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid kan iedereen weer rustig normaal doen ipv allerlei onzin mbt de dader verzinnen. 't is al erg genoeg.
Volgens mij proberen advocaten TBS juist zoveel mogelijk te voorkomen; juist omdat het min of meer voor onbepaalde tijd is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, er wordt niet voor niets zoveel ingezet op ontoerekeningsvatbaarheid door advocaten.
Krijg je wel TBS, en zie daar maar eens uit te komen. Maar dat is beter vertoeven dan hotel staat.
juist ditquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat die vrouw van Richard zo duidelijk benadrukte in haar filmpje dat Richard helemaal was doorgedraaid.
Iemand die wordt veroordeeld tot x jaar gevangenisstraf met TBS moet eerst die x jaar ‘gewoon’ uitzitten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen die user maar joh, die heeft de diagnose al gesteld en meent nu ook op de stoel van de rechter te kunnen gaan zitten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie heeft het in godsnaam over mogelijk sprake van ontoerekeningsvatbaarheid?
Voor een moord is in de ogen van de dader altijd wel een legitieme reden. Zomaar in het wilde weg wat mensen doodschieten gebeurd niet heel vaak gelukkig. Toch worden er in Nederland elke week mensen vermoord. Je haalt nu één voorbeeld van ontoerekeningsvatbaarheid aan maar wil je alle gevallen waarin dat niet aan de orde is dan ook even benoemen?
Het feit dat de dader en zijn vrouw binnen zeer korte tijd van elkaar beseffen wat er is gebeurd en onder welke omstandigheden geeft al wel een beetje aan dat er van ontoerekeningsvatbaarheid eigenlijk al geen sprake kan zijn.
in 'n tbs kliniekquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand die wordt veroordeeld tot x jaar gevangenisstraf met TBS moet eerst die x jaar ‘gewoon’ uitzitten.
niets meer dan 'n suggestie, de rest laat ik over aan de professionals: rechter & psychiaterquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen die user maar joh, die heeft de diagnose al gesteld en meent nu ook op de stoel van de rechter te kunnen gaan zitten.
Het is aanzienlijk beter toeven in een TBS kliniek dan een echte cel. In het geval van Richard is een levenslange gevangenisstraf niet zo gek als moord bewezen wordt geacht.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij proberen advocaten TBS juist zoveel mogelijk te voorkomen; juist omdat het min of meer voor onbepaalde tijd is.
Je kunt beter 18 jaar krijgen dan 12 jaar plus TBS.
Dat begrijp ik. Maar het voorbeeld van meneer samoeraizwaard heeft geen celstraf gekregen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand die wordt veroordeeld tot x jaar gevangenisstraf met TBS moet eerst die x jaar ‘gewoon’ uitzitten.
Maar ondertussen wel roepen dat iedereen hier al stelt dat er mogelijk sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid, terwijl jij in feite de enige bent die dat (keer op keer) roept.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
niets meer dan 'n suggestie, de rest laat ik over aan de professionals: rechter & psychiater
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |