abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2024 @ 17:56:25 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213229551
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
pi_213230305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:56 schreef James1988 het volgende:
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
Niet.

Maar laat dat maar aan Blanco en haar team over, binnen een week staat Nick bier te hijsen op het balkonnetje met Rik en Julian en zit ie voetbal te kijken met Bing, om intussen hoteldebotel te worden op Shanti of Elisa :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213233043
Richard is dus weer terug voor langere tijd om oude koeien uit de sloot te halen met Ludo en dito verhaallijntjes ben ik bang. En als het tegen zit verdwijnt Laura (Jette) bij de zomercliff ook nog eens naar de eeuwige jachtvelden en met haar Henk wellicht ook dus wordt de soap weer relatief jong qua karakters ben ik bang, getuige de verhaallijntjes van Nola met dat trainingsjack paupertje van haar die op een Pool lijkt, Steef met dat woke tiener meisje etc. Diepe zucht.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 19 april 2024 @ 20:27:08 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_213263444
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
't Echte en 't ware!
pi_213265607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:27 schreef Japepk het volgende:
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
Inmiddels zit RTL Lounge dus precies in deze periode met de classics die in de vroege ochtend worden uitgezonden. Wat ik eerder al zei: als je daarna direct een huidige aflevering voorgeschoteld krijgt is dat een verschil van dag en nacht - in negatieve zin.

Vergis je alleen niet: dit was al het klassieke GTST dat echt op z'n laatste benen liep. De wraak van Martine op Ludo was misschien wel de laatste epische verhaallijn, want al in seizoen 15 stortte de serie grotendeels als een plumpudding in elkaar. Benjamin als geest, Isabella die zonder moeite meerdere malen uit de inrichting kon wegkomen, de strijd om De Koning waarbij het karakter Ray grondig verziekt werd, Ludo die zijn wederopstanding in de schoot geworpen kreeg met wat simpele toevalligheden... Er waren nog een paar dingen die het overeind hielden, zoals Sjors' confrontatie met Nick in Portugal, maar dat was het wel.

En qua schrijvers staan er best wat 'bekende' namen op de aftitelingen uit die tijd. En dat maakt het zo frappant. Namen als Rohan Gottschalk en Jantien van der Meer bewezen het destijds te kunnen om een boeiende soap te schrijven, terwijl ze een aantal jaar later (mede onder druk van de zender) niet verder kwamen dan zielloze liefdeslijntjes. Iemand als Pia Blanco zat toen in het team als storyliner/dialoogschrijfster, en we weten wat zij er jaren later van gebakken heeft als hoofd van het team. Ik zou me haast afvragen wat er uit hun vingers zou komen als ze zonder restricties een soap mogen schrijven...
  zaterdag 20 april 2024 @ 03:20:04 #206
436222 Japepk
Padvinder
pi_213266051
Je vergeet de spiritualiteit van Dorothea, wat in het begin ook met geestverschijningen werd geënt. Benjamin was nog tot daar aan toe. Het mooie daarvan was dat Dorothea al subtiel werd geïntroduceerd eind seizoen 14 en Meneer Harmsen al een tijd lang met hoofdpijn rondliep. Geestjamin die Harmsen overtuigd een behandeling te starten en de vriendschap tussen Dorothea en Harmsen compenseerden de wellicht vergezochte verhaallijn.

En dat is ook het punt. Zolang de verhoudingen en relaties goed zijn kun je erg veel vertellen. Om nog te zwijgen over zaken als sterke dialogen en dragende achtergrondmuziek.

Pas daarna ging het echt down the drain, toen het bovennatuurlijke teveel de bovenhand kreeg en je Ray kreeg die zich bekeerde, Frits en de amulet (absoluut dieptepunt van GTST) en in dat kader ook de babywissel.

Je merkt al dat er een nieuwe vorm van schrijven is, want steeds vaker wordt een creep als gast geïntroduceerd. Vincenza, stalker Bob. Seizoen 16 deed het echt de das om, verziekte ook bekende karakters. Robert, Barbara, Ludo, om niet te missen Linda en Dian. Het had nog spraakmakende verhaallijnen maar het verwijderde zich van de kijker.

Seizoen 17 en 18 beterden niet en in seizoen 19 werd ingegrepen met wat we vandaag nog deels zien. Betere relaties en banden, maar minder heftige verhaallijnen. Tussen seizoen 25 en 29 laten ze dat weer compleet los, maar seizoen 30 of 31, met de vermissing van Ludo, Billy en Richard op oorlogspad en Amelie in town hoort voor mij tot de betere uit de geschiedenis van de serie.

Nu merk je dat ze afhankelijk zijn van vertrekkende acteurs, vooral in de familie Verduyn, maar het wordt nog niet opgepakt. Sowieso is het beleid al seizoenen lang om echte pieken te mijden en dat werkt toch blijkbaar.

Sheherazade wist het al. Vertel niet het hele verhaal en men zal verder luisteren. Van mij mag het toch snel weer terugkeren naar 'alles kan spanning hebben'.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:01:05 #207
436222 Japepk
Padvinder
pi_213300801
Ik heb even gemist waar de obsessie van Janine met die erfenis vandaan komt. Of ligt dat aan mij?

Ik hoop ook echt dat ze Nola serieus om laten gaan met het eigenaarschap van de Rozenboom. Laat haar gewoon de hotelschool doen en alles. Dan heeft ze echt potentie om een harde zakenbitch te worden.

[ Bericht 52% gewijzigd door Japepk op 23-04-2024 12:25:56 ]
't Echte en 't ware!
pi_213320030
Nou, die Naomi is als actrice wel wat gegroeid, alleen jammer dat ze - vooralsnog - weer is verworden tot het zoveelste 13-in-1-dozijn-personage :Z
pi_213322421
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:01 schreef Japepk het volgende:
Ik heb even gemist waar de obsessie van Janine met die erfenis vandaan komt. Of ligt dat aan mij?

Ik hoop ook echt dat ze Nola serieus om laten gaan met het eigenaarschap van de Rozenboom. Laat haar gewoon de hotelschool doen en alles. Dan heeft ze echt potentie om een harde zakenbitch te worden.
Nee, nu al een irritante verhaallijn.
pi_213322448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:08 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Nee, nu al een irritante verhaallijn.
Maar echt. Ik heb soms met een half oog gekeken en niet echt de behoefte om terug te gaan zoeken. Maar ineens ligt de ontbijttafel in huize Sanders vol met spullen? En Stefano is helemaal into it terwijl hij de aflevering ervoor het veilinghuis afwijst? Ik lig er niet wakker van, maar ik mis oprecht de aanleiding even .
't Echte en 't ware!
pi_213334713
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 03:20 schreef Japepk het volgende:
Je vergeet de spiritualiteit van Dorothea, wat in het begin ook met geestverschijningen werd geënt. Benjamin was nog tot daar aan toe. Het mooie daarvan was dat Dorothea al subtiel werd geïntroduceerd eind seizoen 14 en Meneer Harmsen al een tijd lang met hoofdpijn rondliep. Geestjamin die Harmsen overtuigd een behandeling te starten en de vriendschap tussen Dorothea en Harmsen compenseerden de wellicht vergezochte verhaallijn.

En dat is ook het punt. Zolang de verhoudingen en relaties goed zijn kun je erg veel vertellen. Om nog te zwijgen over zaken als sterke dialogen en dragende achtergrondmuziek.

Pas daarna ging het echt down the drain, toen het bovennatuurlijke teveel de bovenhand kreeg en je Ray kreeg die zich bekeerde, Frits en de amulet (absoluut dieptepunt van GTST) en in dat kader ook de babywissel.

Je merkt al dat er een nieuwe vorm van schrijven is, want steeds vaker wordt een creep als gast geïntroduceerd. Vincenza, stalker Bob. Seizoen 16 deed het echt de das om, verziekte ook bekende karakters. Robert, Barbara, Ludo, om niet te missen Linda en Dian. Het had nog spraakmakende verhaallijnen maar het verwijderde zich van de kijker.

Seizoen 17 en 18 beterden niet en in seizoen 19 werd ingegrepen met wat we vandaag nog deels zien. Betere relaties en banden, maar minder heftige verhaallijnen. Tussen seizoen 25 en 29 laten ze dat weer compleet los, maar seizoen 30 of 31, met de vermissing van Ludo, Billy en Richard op oorlogspad en Amelie in town hoort voor mij tot de betere uit de geschiedenis van de serie.

Nu merk je dat ze afhankelijk zijn van vertrekkende acteurs, vooral in de familie Verduyn, maar het wordt nog niet opgepakt. Sowieso is het beleid al seizoenen lang om echte pieken te mijden en dat werkt toch blijkbaar.

Sheherazade wist het al. Vertel niet het hele verhaal en men zal verder luisteren. Van mij mag het toch snel weer terugkeren naar 'alles kan spanning hebben'.
Oh, de band tussen Benjamin en Meneer Harmsen die hierin werd aangehaald is ook de drijvende kracht achter de verhaallijn. De lange, lange droomscène in een bos waarin geest Benjamin Harmsen weet over te halen om de behandeling wél te doen is visueel en inhoudelijk een van de beste scènes tot de dag van vandaag. Waar het voor mij de fout in gaat, is de kolderieke en overdreven wijze waarop het lijntje verder werd verteld, van de ontelbare scènes waarin Winston Post als Benjamin staat te roepen van "Hé hallo, ik ben hier hoor!!!" en de blikken en bewegingen alsof-ie Hans Klok was. Laat ik het maar niet eens hebben over de twijfelachtige special effects.

Kennard Bos zei het al in 2003: "Als de reactie maar geloofwaardig is kan ik iemand door aliens laten ontvoeren zonder dat het de kijker stoort." Het probleem is alleen dat dat woord bij daad werd gevoegd. Tussen pakweg aflevering 2500 en 3500 is GTST het beste te vergelijken met een Amerikaanse daytime soap uit de 90's. En dan niet de gekende soaps als The Bold of ATWT, maar de meer obscure series als Passions of Days of our Lives. Er zaten nog genoeg pakkende verhaallijnen in die periode, de verkrachting van Sjors en de nasleep ervan blijft ijzersterk bijvoorbeeld. Maar het aantal verhaallijnen die in overdrive gingen kwamen meer en meer op de voorgrond te staan. Je noemde er al een aantal, maar de fetisj die de makers toen leken te hebben met het verstoren van de familiestructuren (Charlie is niet de dochter van Barbara maar van Valerie, Stefano is niet de zoon maar de broer van Ludo, niet Arnie maar Dennis is de zoon van Robert en Laura) is er ook een kenmerkend voorbeeld van. Of wat te denken van Ludo die a la Scrooge een spiegel voor zich kreeg dankzij geestverschijning Amy. Of Isabella die, hoewel ze weliswaar altijd al een getroebleerd meisje was, onder dit regime een regelrechte gek werd die de instelling in- en uit kon lopen als het haar uitkwam.

De ommekeer in 2008 was in hindsight een 180-graden draai. En het leek veelbelovend bij de start van seizoen 19, ze wilden de negatieve teneur echt omkeren, hoewel de veranderingen met een 'nieuw schrijversduo' vooral voor de bühne waren; deze mensen zaten namelijk al jarenlang in de hoogste rangen van de schrijversploeg. Maar binnen enkele maanden zat de klad er al weer in en werden relatie- en familieperikelen de hoofdmoot van alle verhaallijnen. Op zich niets mis mee, maar er gebeurde niks noemenswaardig in de serie, en de schrijvers vonden het allemaal wel prima, getuige de reactie op een mail van Heer_van_Bartolhoven uit die tijd ("We vertellen relationeel drama (het is een SOAP immers) en daar zijn we ook goed in", de stuitende arrogantie).

Maar goed, het scoorde, net zoals het nu ook blijkbaar goede cijfers en marktaandelen scoort, en dat is waar het de zender om gaat. De veranderingen die in 2019 zijn ingezet waren hoognodig, en onder Idse Grotenhuis is de productiewijze in positieve zin aangepakt door af te stappen van het ouderwetse opnamemodel, maar inhoudelijk zit de klad er duidelijk weer in, zeker sinds de periode die jij noemt. Het draagt de titel en heeft enkele personages uit de hoogtijdagen, maar verder is GTST in niks nog het GTST wat het ooit was. Terwijl het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om verder te komen dan wat relatie- en familieperikelen die ook nergens toe leiden. Als ik alleen al denk aan de opbouw en nasleep van de vorige zomercliff word ik al pissig: zoveel mogelijkheden waarmee niks is gedaan. Maar aangezien Pia Blanco, die in haar vorige periode de serie naar een ongekend dieptepunt wist te schrijven, nu opnieuw op de positie van hoofdschrijver zit (en de eerste tekenen daarvan inmiddels op het scherm te zien zijn) zal het mij benieuwen hoe lang het duurt eer de serie weer in een negatieve spiraal zit.
pi_213334762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:14 schreef Japepk het volgende:

[..]
Maar echt. Ik heb soms met een half oog gekeken en niet echt de behoefte om terug te gaan zoeken. Maar ineens ligt de ontbijttafel in huize Sanders vol met spullen? En Stefano is helemaal into it terwijl hij de aflevering ervoor het veilinghuis afwijst? Ik lig er niet wakker van, maar ik mis oprecht de aanleiding even .
Dit haal ik uit de samenvatting van Televizier:

quote:
Ludo maakt zich zorgen als Stefano nog altijd wat doelloos zijn dagen vult met niksen. Hij probeert hem weer bij het veilinghuis te betrekken door zijn expertise te vragen bij de inventarisatie van de inboedel van een overleden weduwe. Er blijken interessante en waardevolle stukken tussen te zitten.

Janine bemoeit zich met de zaak als ze tussen de prijzige spulletjes een familiefoto ontdekt. De weduwe, Ineke Roest, blijkt een gezin met vier kinderen te hebben. Waarom heeft niet een van hen de erfenis opgeëist en waarom lag de vrouw drie maanden dood in huis voordat ze werd gevonden? Janine duikt in de zaak.
Leuk dat ze Janine een verhaallijn willen geven omdat ze nu onafhankelijke onderzoeksjournalistiek bedrijft, maar het is nogal bij de haren getrokken. Is dat verhaal rond RecycleNL van nog geen paar maanden terug eigenlijk wel duidelijk afgerond? :?
  zondag 28 april 2024 @ 16:32:25 #213
436222 Japepk
Padvinder
pi_213354357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dit haal ik uit de samenvatting van Televizier:
[..]
Leuk dat ze Janine een verhaallijn willen geven omdat ze nu onafhankelijke onderzoeksjournalistiek bedrijft, maar het is nogal bij de haren getrokken. Is dat verhaal rond RecycleNL van nog geen paar maanden terug eigenlijk wel duidelijk afgerond? :?
Tja, wat is duidelijk afgerond? Het ging natuurlijk om Jonathan die een modderfiguur moest slaan, dat is gebeurd dus de rest doet er niet toe. Ja, ze hadden door kunnen gaan op verhalen van families die gedeputeerd zijn etc, maar ik snap ook wel dat ze niet elke keus kunnen maken. RecycleNL was een plotdevice om Jonathan tegen Ludo te keren en de relatiecrisis tussen die 2 op poten te zetten. Daarom zullen we ook geen groot drama meer zien komende tijd, het is alleen ondersteunend om relaties op te bouwen of onder druk te zetten.

Zou me ook niks verbazen als Nola alleen maar arrogant gaat lopen doen over de Rozenboom en dat gedoe met Troj oplevert. Terwijl ze daarmee echt eens iets hebben wat mooi terguggrijpt op het moderne verleden en een prachtige basis kan leggen voor de toekomst.
't Echte en 't ware!
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:41:44 #214
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213393385
Wanneer is de laatste op Videoland?
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:33:24 #215
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_213393870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:41 schreef GayGuy het volgende:
Wanneer is de laatste op Videoland?
Wat zijn wij. de inlichtingendienst?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:35:02 #216
328189 ArnieAlberts
pi_213393883
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Oh, de band tussen Benjamin en Meneer Harmsen die hierin werd aangehaald is ook de drijvende kracht achter de verhaallijn. De lange, lange droomscène in een bos waarin geest Benjamin Harmsen weet over te halen om de behandeling wél te doen is visueel en inhoudelijk een van de beste scènes tot de dag van vandaag. Waar het voor mij de fout in gaat, is de kolderieke en overdreven wijze waarop het lijntje verder werd verteld, van de ontelbare scènes waarin Winston Post als Benjamin staat te roepen van "Hé hallo, ik ben hier hoor!!!" en de blikken en bewegingen alsof-ie Hans Klok was. Laat ik het maar niet eens hebben over de twijfelachtige special effects.

Kennard Bos zei het al in 2003: "Als de reactie maar geloofwaardig is kan ik iemand door aliens laten ontvoeren zonder dat het de kijker stoort." Het probleem is alleen dat dat woord bij daad werd gevoegd. Tussen pakweg aflevering 2500 en 3500 is GTST het beste te vergelijken met een Amerikaanse daytime soap uit de 90's. En dan niet de gekende soaps als The Bold of ATWT, maar de meer obscure series als Passions of Days of our Lives. Er zaten nog genoeg pakkende verhaallijnen in die periode, de verkrachting van Sjors en de nasleep ervan blijft ijzersterk bijvoorbeeld. Maar het aantal verhaallijnen die in overdrive gingen kwamen meer en meer op de voorgrond te staan. Je noemde er al een aantal, maar de fetisj die de makers toen leken te hebben met het verstoren van de familiestructuren (Charlie is niet de dochter van Barbara maar van Valerie, Stefano is niet de zoon maar de broer van Ludo, niet Arnie maar Dennis is de zoon van Robert en Laura) is er ook een kenmerkend voorbeeld van. Of wat te denken van Ludo die a la Scrooge een spiegel voor zich kreeg dankzij geestverschijning Amy. Of Isabella die, hoewel ze weliswaar altijd al een getroebleerd meisje was, onder dit regime een regelrechte gek werd die de instelling in- en uit kon lopen als het haar uitkwam.

De ommekeer in 2008 was in hindsight een 180-graden draai. En het leek veelbelovend bij de start van seizoen 19, ze wilden de negatieve teneur echt omkeren, hoewel de veranderingen met een 'nieuw schrijversduo' vooral voor de bühne waren; deze mensen zaten namelijk al jarenlang in de hoogste rangen van de schrijversploeg. Maar binnen enkele maanden zat de klad er al weer in en werden relatie- en familieperikelen de hoofdmoot van alle verhaallijnen. Op zich niets mis mee, maar er gebeurde niks noemenswaardig in de serie, en de schrijvers vonden het allemaal wel prima, getuige de reactie op een mail van Heer_van_Bartolhoven uit die tijd ("We vertellen relationeel drama (het is een SOAP immers) en daar zijn we ook goed in", de stuitende arrogantie).

Maar goed, het scoorde, net zoals het nu ook blijkbaar goede cijfers en marktaandelen scoort, en dat is waar het de zender om gaat. De veranderingen die in 2019 zijn ingezet waren hoognodig, en onder Idse Grotenhuis is de productiewijze in positieve zin aangepakt door af te stappen van het ouderwetse opnamemodel, maar inhoudelijk zit de klad er duidelijk weer in, zeker sinds de periode die jij noemt. Het draagt de titel en heeft enkele personages uit de hoogtijdagen, maar verder is GTST in niks nog het GTST wat het ooit was. Terwijl het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om verder te komen dan wat relatie- en familieperikelen die ook nergens toe leiden. Als ik alleen al denk aan de opbouw en nasleep van de vorige zomercliff word ik al pissig: zoveel mogelijkheden waarmee niks is gedaan. Maar aangezien Pia Blanco, die in haar vorige periode de serie naar een ongekend dieptepunt wist te schrijven, nu opnieuw op de positie van hoofdschrijver zit (en de eerste tekenen daarvan inmiddels op het scherm te zien zijn) zal het mij benieuwen hoe lang het duurt eer de serie weer in een negatieve spiraal zit.
Ja. Ik heb hier niks aan toe te voegen dacht ik zo.

En natuurlijk is het zo dat het altijd makkelijk is om degene die aan het roer staat af te vallen en te zeggen dat die of die het niet goed doet, maar jij brengt, samen met talloze anderen hier, al jaren, tenminste nog concrete oplossingen op tafel. En daar wordt niks mee gedaan.

PeterKelder voor fucking hoofdschrijver. Dan ga ik weer kijken.
  donderdag 2 mei 2024 @ 18:00:41 #217
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213394171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:33 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat zijn wij. de inlichtingendienst?
Mag wel wat vriendelijker hoor😉 het is een normale vraag
  donderdag 2 mei 2024 @ 18:20:04 #218
436222 Japepk
Padvinder
pi_213394393
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Logischerwijs een weekje van tevoren he. Over 3 weken dus. De verhalen voor de cliff zijn nu al wel ingezet, getuige ook de trailer voor mei. Laura vertrekt naar Curacao, Janine zit achter die erfeniszaak aan, Nola heeft de Rozenboom en Bing en Nina kibbelen om, zucht, Sparks... Op zich aardig om naar een climax te bouwen, maar zeker bij alles wat nu in de familie Sanders speelt merk je gewoon dat ze even een verhaal gaan vertellen om mogelijk de cliff op te baseren.

Toch is de cliffspoiler duidelijk gehint op iemand die in Meerdijk een emotionele uitspraak doet. Laura lijkt wel echt nog voor de cliff naar Curacao te vertrekken dus die kan het haast niet zijn.
't Echte en 't ware!
pi_213397882
Ze hebben ook in Curacao gedraaid. Dacht dat dit eerder om een verhaallijntje met Linda zou gaan, maar blijkbaar nu ook met Laura. Ik vrees dat dit de clifhanger locatie gaat zijn met Laura, dus ik denk helaas dat het einde oefening is. Wat echt een deceptie is voor de soap zou zijn want dit kan ook gevolgen voor Henk hebben ga ik vanuit en zo blijven er na Ludo en Janine nog maar weinig peilers over. Ik vind de verhaallijnen sowieso te pover, veel te veel maatschappelijk actuele thema's terwijl ze daar nooit aan wilde beginnen maar dat begint nu een irritante wokie inslag te krijgen helaas. De soap is meer een serie geworden helaas. Dat was al te zien door de manier van draaien, wat echt wel beter is geworden, TV/regie technisch gezien, maar qua inhoud gaat het wel wat naar beneden.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:47:17 #220
436222 Japepk
Padvinder
pi_213401884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:44 schreef freaky40 het volgende:
Ze hebben ook in Curacao gedraaid. Dacht dat dit eerder om een verhaallijntje met Linda zou gaan, maar blijkbaar nu ook met Laura. Ik vrees dat dit de clifhanger locatie gaat zijn met Laura, dus ik denk helaas dat het einde oefening is. Wat echt een deceptie is voor de soap zou zijn want dit kan ook gevolgen voor Henk hebben ga ik vanuit en zo blijven er na Ludo en Janine nog maar weinig peilers over. Ik vind de verhaallijnen sowieso te pover, veel te veel maatschappelijk actuele thema's terwijl ze daar nooit aan wilde beginnen maar dat begint nu een irritante wokie inslag te krijgen helaas. De soap is meer een serie geworden helaas. Dat was al te zien door de manier van draaien, wat echt wel beter is geworden, TV/regie technisch gezien, maar qua inhoud gaat het wel wat naar beneden.
Typisch inderdaad. Waar vroeger een serie een veel onderhoudender karakter had, en soap met regelmaat heftig was en uit de bocht vloog, is het nu net andersom. Soaps zijn veel gematigder geworden, om op langere termijn te kunnen presteren en series hebben veel meer hoogtepunten nodig en zijn veel heftiger geworden.

Daarbij. We zien de suggestie van Laura die verdrinkt in de maandtrailr. Ergo, dat gaat dus niet gebeuren. Die trailers hebben er een goed handje van om ons op het verkeerde been te zetten. En ik geloof nooit dat ze Laura zo uit de serie schrijven. Wel met de parkinson wellicht, maar niet door (offscreen) te verdrinken.
't Echte en 't ware!
pi_213402725
Er is wel erg veel op gehint door haar zelf de afgelopen tijd, maar dat zal wel met het complot te maken hebben wat ze rond deze verhaallijn in stand willen brengen. Maar het zal me ook niet verbazen, ze zijn de soap zo aan het molesteren de laatste tijd.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:47:43 #222
436222 Japepk
Padvinder
pi_213403168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:02 schreef freaky40 het volgende:
Er is wel erg veel op gehint door haar zelf de afgelopen tijd, maar dat zal wel met het complot te maken hebben wat ze rond deze verhaallijn in stand willen brengen. Maar het zal me ook niet verbazen, ze zijn de soap zo aan het molesteren de laatste tijd.
Dat zijn alleen de clickbaits. Door Jette (en johnny) is altijd gewoon gezegd dat ze het voorlopig nog leuk vinden en zeker met parkinson de tijd willen nemen voor een goed verhaal. Aan de andere kant is Jette al 70 dus verdient ze ook gewoon een mooi pensioen.

En stiekem zijn ze al met Laura's afscheid bezig sinds ze met Henk ging en een appartement kreeg. Weer even stabiel zetten zodat ze op een mooie manier kan vertrekken. Hoewel ik altijd hoopte op Arnie aan de voordeur, vind ik dat nu ze met Henk is wel een afgesloten hoofdstuk. Julian die haar bijstaat is mooi, Linda is, uhh, Linda en het is goed zo. Mocht er een uitvaart komen dan hoop ik wel op Bartho en Wilbert. En wat mijn part geven ze dan Bruni Heinke de gastrol die ze al zo lang nog wil :P

Nu ik erover nadenk zijn er buiten Robert en Jef eigenlijk maar weinig oudgedienden waar Laura echt wat mee heeft. Noud kan ik nog opkomen, Dennis wellicht. Sil omdat het haar zoon is maar verder valt het wel mee eigenlijk. Kun je zien hoe klein haar rol is gehouden voor zoveel jaren.

En Barbara natuurlijk. Daarom is het ook zo dom om haar naar Curacao te laten gaan. Daar loopt half Meerdijk rond. Had Linda dan laten wedding plannen op Miami of zo. Maar goed. Everon is ook mee naar Curacao geweest, en Caroline ook. Dus wellicht nog een bericht van Stanley en Janine die uiteindelijk mee gaat om Laura te begeleiden? In plaats van een stomme 'gaat ze verdrinken?' was een euthanasiescène met Caroline erbij veel epischer geweest denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door Japepk op 03-05-2024 14:11:43 ]
't Echte en 't ware!
pi_213406231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef Japepk het volgende:

[..]

knip

Hoewel ik altijd hoopte op Arnie aan de voordeur, vind ik dat nu ze met Henk is wel een afgesloten hoofdstuk.

Straks bij Boulevard dat Reinout Oerlemans vandaag bij RTL4 was.... :s)
pi_213407456
Wel een leuk drinkspelletje, shotje als je richard ziet vreten. Die eet echt in elke scene :')
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:08:54 #225
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213409138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:47 schreef Japepk het volgende:

[..]
Typisch inderdaad. Waar vroeger een serie een veel onderhoudender karakter had, en soap met regelmaat heftig was en uit de bocht vloog, is het nu net andersom. Soaps zijn veel gematigder geworden, om op langere termijn te kunnen presteren en series hebben veel meer hoogtepunten nodig en zijn veel heftiger geworden.

Daarbij. We zien de suggestie van Laura die verdrinkt in de maandtrailr. Ergo, dat gaat dus niet gebeuren. Die trailers hebben er een goed handje van om ons op het verkeerde been te zetten. En ik geloof nooit dat ze Laura zo uit de serie schrijven. Wel met de parkinson wellicht, maar niet door (offscreen) te verdrinken.
Ik denk ook niet dat als de scene met laura's hoed in het water, de cliff is, dat het in de maandtrailler zou zitten
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:56:48 #226
328189 ArnieAlberts
pi_213413480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Nou ja Robbie, je banjert een topic binnen met alleen maar een algemene vraag en draagt verder niks bij. Dan behandel je dit topic als de inlichtingendienst. En dan nu ook nog melden dat het wel wat vriendelijker mag, kom zeg.

Mag wel wat uitgebreider hoor, het is immers een te googelen vraag.
pi_213441844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:44 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind het ook echt too much de laatste tijd. Die nieuwe verhaallijn met Merel en Stefano is ook weer zo geforceerd "actueel".
pi_213442487
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:56 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Nou ja Robbie, je banjert een topic binnen met alleen maar een algemene vraag en draagt verder niks bij. Dan behandel je dit topic als de inlichtingendienst. En dan nu ook nog melden dat het wel wat vriendelijker mag, kom zeg.

Mag wel wat uitgebreider hoor, het is immers een te googelen vraag.
Je kan ook gewoon normaal reageren natuurlijk. Is niet zo moeilijk hoor.
  maandag 6 mei 2024 @ 18:11:27 #229
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213443124
Wij zitten met verbazing seizoen 13 te kijken Ludo blind een aflevering later Charlie ontvoerd en weer een dag later Dennis onder de vrachtwagen.
En dit zit kort voor de bruiloft van Simon en Anita en Mickey.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_213443521
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:24 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik vind het ook echt too much de laatste tijd. Die nieuwe verhaallijn met Merel en Stefano is ook weer zo geforceerd "actueel".
Het begint nu echt te woke te worden waardoor we een letter aan GTST kunnen toevoegen; de W van woke…
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 6 mei 2024 @ 19:00:09 #231
328189 ArnieAlberts
pi_213443708
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:14 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon normaal reageren natuurlijk. Is niet zo moeilijk hoor.
Voor mij wel want mij wordt meteen gezegd dat ik ook vriendelijker kan reageren ;(
  maandag 6 mei 2024 @ 19:10:52 #232
268260 Dr.Mikey
pi_213443865
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:44 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Het begint nu echt te woke te worden waardoor we een letter aan GTST kunnen toevoegen; de W van woke…
Ik irriteer mij zo aan die Janine verhaallijnen van dit seizoen eerst dat gedoe om die onzichtbare medewerkers. Daarna dat moeilijk doen richting Ludo en nu weer obsessief met onzinnige dingen bezig heel irritant allemaal.
R.I.P DTS.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:32:26 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213444919
Nola die zich nu met de Rozenboom gaat bemoeien, en indruk maakte op Ludo met die presentatie van haar idee voor de drankenkaart, vind ik dan wel weer leuk. Een lid van de Sanders-familie, dat zie je :Y
pi_213446139
Ludo die zich uber rechts en conservatief opstelt tegenover de plannen van Stefano en Merel die ineens ultra woke zijn. Ik vind daar wat van. Ze moeten wel oppassen dat ze de rechtse kijkers niet gaan afstoten door deze zeer politiek correcte wendingen in de verhaallijnen voortdurend.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 7 mei 2024 @ 08:01:24 #235
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_213448776
Er wordt zo gesproken over dat de verhalen dichter bij de normale mensen liggen, waardoor GTST succesvoller is dan ooit. Maar met de huidige verhaallijnen (de rechercheur die speciaal naar meerdijk komt voor onderzoek en praat alsof hij rechtstreeks uit the godfather komt, en Janine en Stefano en het geheim van de familie erfenis) lijkt het verder weg van de kijker dan ooit.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_213450052
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Voor mij wel want mij wordt meteen gezegd dat ik ook vriendelijker kan reageren ;(
Je was ook wel een beetje bot.
Wat zonde is want met meer mensen word het topic hopelijk weer wat levendiger :)

OT die Janine verhaallijn is wel een beetje gaar.
Het verhaal van Nola en Naomi/Steef vind ik nu wel leuk.

Dat gestook van Naomi was wel een beetje ongeloofwaardig maar dat is gewoon laks schrijfwerk.

De relatieproblemen tussen Janine en Ludo vond ik erg ongeloofwaardig ook. Het is duidelijk dat dit Jonathan zijn opzet was.

Janine is slim genoeg om dat in te zien. Maar wellicht moet dit de overgang voorstellen ofzo.
pi_213450757
Wanneer is de laatste aflevering van dit seizoen op Videoland te zien eigenlijk?
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 7 mei 2024 @ 18:08:34 #238
268260 Dr.Mikey
pi_213453449
Ober Marcel doet gewoon al 24 jaar mee aan gtst.
R.I.P DTS.
pi_213453455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
legend _O_
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:24:30 #240
436222 Japepk
Padvinder
pi_213460658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 12:17 schreef freaky40 het volgende:
Wanneer is de laatste aflevering van dit seizoen op Videoland te zien eigenlijk?
over 2 weken
't Echte en 't ware!
pi_213475528
Ik vind die nieuwe manier van draaien van GTST best mooi, maar ik vraag me al een tijd af waarom zijn er zoveel donker uitgelichte scenes met heel veel schaduw effect zijn of heel veel zon wat door ramen heen schijnt waardoor het wat overbelicht oogt. Ik vind dat allemaal net iets te veel!
Ik kijk op Videoland dus kan ook zijn dat het met de beeldkwaliteit van de aangeleverde afleveringen te maken hebben misschien?
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 11 mei 2024 @ 12:00:40 #242
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_213513344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
_O_
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_213568954
Is nou deze week de cliff op Videoland te zien of volgende week? Laura is al in Curacao namelijk.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:54:20 #244
268260 Dr.Mikey
pi_213568972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:52 schreef freaky40 het volgende:
Is nou deze week de cliff op Videoland te zien of volgende week? Laura is al in Curacao namelijk.
Ik dacht deze week.
R.I.P DTS.
pi_213569475
Iedereen bezweet en met waaiers in de weer, deze week.. Probleempje in de studio?
pi_213569754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:49 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Iedereen bezweet en met waaiers in de weer, deze week.. Probleempje in de studio?
Zal ook wel te maken hebben met meer realisme in de serie, dat het gewoon warm is in de lente. Ik wordt wel gek van dat felle licht in scenes wat dan de zon moet voorstellen die door de ramen schijnt. Het beeld wordt en ziet er erg flets en overbelicht uit. Ik vind dat echt niet mooi.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213570049
Dochter van Nina zal wel weer ernstige ziekte hebben oid.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213570253
Spoilers voor de cliffweek (27 t/m 30 mei):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo op basis hiervan klinkt het allemaal niet heel erg alsof er wordt toegewerkt naar een goede climax...
pi_213572700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:16 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Zal ook wel te maken hebben met meer realisme in de serie, dat het gewoon warm is in de lente. Ik wordt wel gek van dat felle licht in scenes wat dan de zon moet voorstellen die door de ramen schijnt. Het beeld wordt en ziet er erg flets en overbelicht uit. Ik vind dat echt niet mooi.
Ik denk niet dat ze die acteurs laten glimmen van het zweet, omdat dat zo realistisch is in mei.
pi_213573009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:43 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze die acteurs laten glimmen van het zweet, omdat dat zo realistisch is in mei.
Ze hadden het over een hitte golf in mei, dat was te horen op de radio in de scène van Richard op maandag dus blijkbaar wel.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213573022
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:46 schreef RipCity het volgende:
Dochter van Nina zal wel weer ernstige ziekte hebben oid.
Lekker zwartgallig verhaallijntje wordt dat weer. Beetje moe van en het slaat echt door die wokeness.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:10:23 #252
436222 Japepk
Padvinder
pi_213573943
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:10 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Lekker zwartgallig verhaallijntje wordt dat weer. Beetje moe van en het slaat echt door die wokeness.
Een ziekte verhaallijn is toch niet woke? Alleen jammer dat ze dit nu doen met Nola, die met de Rozenboom al genoeg aanknopingspunten voor een verhaallijn heeft. Of het moet zijn om Nola snel uit de serie te hebben, de Rozenboom weer lekker naar Ludo te laten gaan zodat er inhoudelijk niet teveel mee hoeft te gebeuren. Karakters zouden maar eens een duidelijke signatuur krijgen zeg.

En iemand van de familie Sanders. Janine heeft al kanker overleefd, Stefano in een rolstoel. Plus Marly en Everon hebben de chemie van een stoeptegel dus emotionele scènes trekken ook op niks.
't Echte en 't ware!
pi_213575416
Vind ik wel, het is te maatschappelijk. Een soap hoeft wat mij betreft niet over de werkelijkheid te gaan, gewoon even de waan van de dag vergeten is daarbij het USP van zo'n soap. Jammer dat ze deze richting op gegaan zijn.
Verder denk ik nog 1 week voor de cliff op Videoland want het voorstukje van morgen laat nou niet bepaald zien dat ze bij de cliff zijn aanbeland.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:26:02 #254
268260 Dr.Mikey
pi_213575692
Met een beetje pech gaan echte patiënten weer klagen net als toen met de Marieke dementie verhaallijn.

Iets anders jammer dat Steef eruit gaat.
Rol heeft twee acteurs met potentie gehad die volgens mij best wel kunnen acteren wat ze sporadisch hebben mogen laten zien maar eigenlijk veel te weinig zonde denk ik dan.
R.I.P DTS.
pi_213576703
Steef en Naomi gaan toch op wereldreis en er niet permanent uit?
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 16 mei 2024 @ 01:17:52 #256
268260 Dr.Mikey
pi_213576822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Hoeveel zijn er niet op wereldreis en nooit meer teruggekomen?
R.I.P DTS.
pi_213576908
Maar begreep van hun dat het tijdelijk was. Dat is blijkbaar nieuwe policy om ook andere verhaallijnen en karakters toe te kunnen voegen waardoor het niet sleets gaat worden. Op zich zit daar wat in natuurlijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213579609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:04 schreef freaky40 het volgende:
Vind ik wel, het is te maatschappelijk. Een soap hoeft wat mij betreft niet over de werkelijkheid te gaan, gewoon even de waan van de dag vergeten is daarbij het USP van zo'n soap. Jammer dat ze deze richting op gegaan zijn.
Dan weet ik niet wanneer jij ooit bent begonnen met het kijken van de serie, maar medische verhaallijnen zijn ook al sinds het prille begin een vast bestandsdeel van de serie :D Paar voorbeelden: Arthur werd gediagnostiseerd met de ziekte van Hodgkin, Roos had maanden boulimia, Sylvia overleed na een maandenlang ziekbed aan een hersentumor, Jessica moest een harttransplantatie ondergaan, Anita kreeg HIV, Hennie overleed aan kanker, Valerie had baarmoederhalskanker, Harmsen had een hersentumor, Carel leed aan ALS, Barbara had borstkanker, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een soap is gestoeld op de werkelijkheid, maar meestal een uitvergroting ervan. Praktisch alles wat er in een soap gebeurt kán gebeuren in de werkelijkheid, van liefdesrelaties tot ontvoeringen en van faillissementen tot dodelijke ongelukken - en álles daartussenin. Het is alleen de snelheid waarmee al die verhalen op de personages (en daarmee de kijkers) worden afgevuurd wat natuurlijk zwaar overtrokken is, hoewel een goede mix aan verschillende verhalen dat op het moment zelf aardig kan maskeren.

Ik ben het er wel mee eens dat dit een verhaallijn teveel voor Nola is, op dit moment. Ik bedoel: ze heeft net een liefdeslijntje lopen met die Troj en ontdekt dat ze de rechtmatige eigenaresse is van De Rozenboom. Daar nog een verhaallijn met een (mogelijke) diagnose van acute leukemie bovenop gooien is too much too soon, aangezien die twee andere lijntjes nog niet eens fatsoenlijk zijn uitgewerkt. Het is bijna alsof de makers de 'kritiek' op de maandenlange afwezigheid van Nola eerder in het seizoen willen compenseren :')
pi_213580574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Als student op wereldreis, met een pa die in een flat woont. Lekker man _O_

Woke, maatschappelijke problemen...tenzij het zoiets is als toen met die dikke stoor ik me daar niet aan. Het hoge verloop van acteurs vind ik veel kwalijker.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:33:09 #260
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_213580640
Nola krijgt momenteel veel te doen, want zij is een rijzende ster tussen een hele berg oudgedienden. Van alle nieuwere personages (afgelopen drie jaar) lijkt haar rol het beste ontvangen door de kijkers. Beter niet teveel tegelijk, maar Nola zit voor nu niet zonder verhaallijnen.

Steef en Naomi wel. Die maken niets mee. Zelf vind ik Steef al overbodig sinds de recast en aan Naomi ben ik nog steeds niet helemaal gewend. Aan deze personages ga ik niets missen, mochten ze de serie echt verlaten. Zo'n wereldreis kan ook gebruikt worden om personages op te ruimen, dat bijvoorbeeld één van de twee terugkomt. Het ging onderweg uit of het werkte toch niet. Ruzie? Met die Naomi kan ik mij dat wel voorstellen. Steef loopt er al een tijdje zonder ruggengraat bij, waarbij hij zijn vriendinnetje nu blind volgt. Die profiteert daar wel van, maar Naomi is gewoon nog steeds geen sympathiek personage. Eigenlijk hoeft dat ook niet, maar geef haar een duidelijkere rol in de serie.

In GTST kan je eigenlijk ieder probleem of soort ellende en tegenslag verwachten. Natuurlijk halen de schrijvers ook inspiratie uit wat er in het echte leven gebeurd, al is dat ook niet altijd zo. Zo sloeg de corona epidemie schijnbaar Meerdijk over. De 'woke' personages (Lynn, Mats) sloegen zo slecht aan, dat ze maar kort bleven. Van mij hoeft GTST dat allemaal niet te doen, maar ze willen de serie ook wat eigentijds meegeven. Of je het leuk vindt of niet: het speelt wel in de wereld. Gelukkig bakken ze er niks van, om zo'n verhaallijn succesvol op te zetten. Doe maar niet! Voor Ludo en Janine was dat relatiegedoe ook een slecht idee, want daardoor stoor ik me nu mateloos aan allebei. Ludo met de rem erop en Janine die overal wel iets op aan te merken heeft. Het was zo geforceerd allemaal. Dat draait wel weer bij, maar het was een zeer zwak verhaal.

Actualiteiten kunnen tot interessante verhalen leiden, al heb ik liever dat ze gewoon spannende verhalen typen en genoeg om de week te vullen. Met vier afleveringen per week moet dat toch al 20% makkelijker zijn, al blijft het wisselvallig. Als ik naar mensen wil kijken die niets meemaken, dan kijk ik wel naar een realitysoap zoals Big Brother of over een mediabeluste bekende Nederlander (al vind ik daar helemaal niks aan).

Het was geen goed seizoen. Veel afgekapte verhaallijnen, personages die even snel weer verdwenen als dat ze opdoken, rollen die ineens uitgespeeld zijn, verhalen die ineens beginnen of stoppen, schrijvers die zichzelf in de hoek hebben geschreven, enzovoorts. Oh, wat handig: door het nieuwe beleid kunnen ze ieder personage waar ze even niets voor weten even uit de serie sturen. In plaats van creatief schrijven kun je nu dus alles verzieken, personages wegsturen en als ze dan terugkomen, is alles weer normaal. Schrijf gewoon als je schrijver bent! De beste oplossingen kunnen leiden tot goede verhalen. Alles beter dan alles afkappen en personages dan maar een tijdje eruit te schrijven. Begint ook op te vallen dat dit verlaten steeds in duo's is: Demi en Saskia, Stefano en Merel, Linda en Luuk, Steef en Naomi... Waarom?! De ideeën zijn soms echt op, he? Dit zorgt ervoor dat er nooit meer iets opgelost hoeft te worden. Is het niet leuk, dan kan het gewoon van tafel geveegd worden. Weten ze even niks bij een personage? "New York, baby!"

We zitten nu vlak voor de seizoensfinale, maar wie merkt daar al iets van? Een indicatie dat het binnenkort spannend wordt of dat de lopende verhaallijnen binnenkort losbarsten? Ze kunnen op zich veel kanten op, al verwacht ik de laatste tijd dat dingen eerder buiten beeld gebeuren of ineens anders zijn. Voorbeeld: ik verwacht dat Tamara en Marwan uiteindelijk bij elkaar komen, omdat Tamara buiten beeld is gescheiden. Saai! Hoeveel spannender is het dat ze betrapt worden en die man van Tamara meteen overgaat op grof geweld of stalking en dat dan de zomer-cliffhanger begint. Kan eventueel ook spannend zijn voor op een vrijd... eh... donderdagavond, maar waarschijnlijk gebeurd toch het eerste scenario, waarbij het ineens geregeld is buiten beeld. Vervelend om daar min of meer al vanuit te gaan: ze gaan voor de saaiste oplossing. Die man komt mogelijk niet eens in beeld. Ze mogen bewijzen dat het beter kan!

En zo zijn er nog wel meer manieren waarop ze een sterke cliffhanger kunnen bouwen. We zullen zien waar de makers echt mee aan komen zetten. Hopen op iets spannend, maar de verwachting is iets dat binnen een aflevering weer is opgelost maar nog weken doelloos blijft doorsudderen op de achtergrond. Zo goed als de cliffhanger vorig jaar was, zo matig was de nasleep ervan (vooral voor Demi en Saskia). Dat mag dit jaar beter!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 16-05-2024 13:02:18 ]
pi_213581292
Op basis van de spoilerteksten zou het mij niks verbazen als Marwan in de seizoensfinale een alarmerend berichtje van Tamara krijgt, hij naar haar huis snelt en daar stuit op haar levenloze lichaam, en op dat moment de politie binnenvalt die hem arresteert op verdenking van moord.

En natuurlijk is Tamara vermoord door haar echtgenoot die achter haar affaire is gekomen en nu uit wraak de schuld bij haar minnaar wil leggen. Maar aangezien haar echtgenoot nog niet in beeld is geweest zou dit opnieuw een slappe plottwist zijn om maar een beetje spanning in de cliffhanger te proppen.
pi_213582763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:09 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ze hadden het over een hitte golf in mei, dat was te horen op de radio in de scène van Richard op maandag dus blijkbaar wel.
Ja, in de serie moet er natuurlijk wel een verklaring voor worden gegeven. Dat zegt niet zoveel.
pi_213583177
Die Naomi mis je niks aan, wat speelt zij slecht zeg
pi_213584458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ja, in de serie moet er natuurlijk wel een verklaring voor worden gegeven. Dat zegt niet zoveel.
Heb nergens gelezen dat ze problemen hadden met de airco in de studio’s tijdens de opnames 2 maanden terug toen dit gedraaid werd.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213590521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:33 schreef PeterKelder het volgende:
Op basis van de spoilerteksten zou het mij niks verbazen als Marwan in de seizoensfinale een alarmerend berichtje van Tamara krijgt, hij naar haar huis snelt en daar stuit op haar levenloze lichaam, en op dat moment de politie binnenvalt die hem arresteert op verdenking van moord.

En natuurlijk is Tamara vermoord door haar echtgenoot die achter haar affaire is gekomen en nu uit wraak de schuld bij haar minnaar wil leggen. Maar aangezien haar echtgenoot nog niet in beeld is geweest zou dit opnieuw een slappe plottwist zijn om maar een beetje spanning in de cliffhanger te proppen.
Dit gaat sowieso niet gebeuren, aangezien er dingen in de cliffhanger spoiler staan hierover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213591916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef Cupfighter het volgende:
Die Naomi mis je niks aan, wat speelt zij slecht zeg
Dat niet alleen. Eerst maken ze haar knettergek met dat gedoe rondom haar moeder en Julian en vervolgens gaat ze kweenie hoe lang op wereldreis, zónder.......haar moeder. Ja daaag.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:46:22 #267
268260 Dr.Mikey
pi_213596591
In de Classics nu de hele terugkeer van Rick in seizoen 13 _O_ en blinde Ludo en Tony die voor een knallende bruiloft gaat zorgen.
_O_
R.I.P DTS.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:11:45 #268
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213602539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de Classics nu de hele terugkeer van Rick in seizoen 13 _O_ en blinde Ludo en Tony die voor een knallende bruiloft gaat zorgen.
_O_
Ja, en Valerie komt nu voor het eerst in beeld. Dan zal Aukje er binnenkort wel definitief uit gaan, en Lieke de rol overnemen. Blinde Ludo ook geweldig inderdaad. Prachtig seizoen was dit toch wel he
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:47:26 #269
268260 Dr.Mikey
pi_213603808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:11 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, en Valerie komt nu voor het eerst in beeld. Dan zal Aukje er binnenkort wel definitief uit gaan, en Lieke de rol overnemen. Blinde Ludo ook geweldig inderdaad. Prachtig seizoen was dit toch wel he
Ja wel een seizoen waarin heel veel gebeurd zeker vergeleken met nu.
R.I.P DTS.
  zondag 19 mei 2024 @ 03:31:29 #270
268260 Dr.Mikey
pi_213613031
Eigenlijk moet Chrisje Comvalius ook in het memoriam plaatje.
R.I.P DTS.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:57:17 #271
179002 GwaiLow
pi_213614777
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eigenlijk moet Chrisje Comvalius ook in het memoriam plaatje.
Ja, die zeker. En de moeder van Vicky Pouw (2008). Zij werd in 2018 doodgeschoten in New York. Linda Olthof, heet ze. Ook haar jonge kind werd doodgeschoten. Oke, zij was geen vaste cast. Maar wel heftig.

[ Bericht 3% gewijzigd door GwaiLow op 19-05-2024 11:02:51 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 11:02:15 #272
179002 GwaiLow
pi_213614824
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GwaiLow op 19-05-2024 11:02:23 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 21:02:53 #273
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213631637
Ik las in het nieuws dat Frank Schaafsma is overleden. Hij speelde de rol van Alex Offenberg.

Waar kan iemand mij vertellen wat voor rol hij precies speelde? En wat voor verhaallijn?
pi_213646273
Zo zonde dat ze Maxime het loodje hebben laten leggen. Ik had echt graag de dynamiek tussen haar en Nola willen zien
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 mei 2024 @ 11:42:45 #275
433862 Mr.Pomtip
pi_213655702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:33 schreef PeterKelder het volgende:

Niet echt te verwachten dat Tamara nu al vermoord wordt. Anders helpen ze die rol ook vroegtijdig om zeep. Van alle nieuwe rollen vind ik Tamara wel een goede aanwinst (en Elisa en Naomi nog steeds niet). Heeft ook een goede chemie met Marwan. Het zou zonde zijn als ze dat niet verder uitwerken. Hoewel, dat doen ze wel vaker, waarbij ze de hele aanzet ineens overboord smijten, ook als die op zich niet verkeerd is. Dit seizoen was het iedere keer raak. Zo gezien had deze verhaallijn wel zo kunnen lopen zoals je beschrijft, al gaan ze nog genoeg dingen niet laten zien, die eigenlijk in beeld hadden gemoeten.

De laatste tijd wordt stevig bezuinigd op dingen die ze kunnen weglaten. Dat gebeurd dan even gauw buiten beeld. Het probleem dat ik daarmee heb, is dat er geen spanning in zit. Je kunt het even vertellen, maar in eerdere jaren lieten ze dat soort scènes gewoon zien. Vaak komt er dan wat meer actie in het verhaal, ook omdat je inhoudelijk meer hebt om te vertellen. Voorbeeld: Janine probeert die vrouw te helpen voor haar Podcast en ze vertelt dat de politie het huis heeft onderzocht. Waarom niet: Janine was daar ter plaatse en ZIET dat de politie niks vindt. En dan is er ineens iemand wel / niet ontvoerd, die we amper gezien hebben en moeten we dat maar aannemen. Geen strijd, geen groeiende verhaallijn. Janine zegt het, dus dan zal dat wel zo zijn. Is het een hoorspel? Zelfs daarin kun je dingen duidelijker weergeven dan "ze zeggen het, dus dat is gebeurd". Het verhaal van Janine en de familie Roest is een skelet van een verhaallijn, door dingen expres weg te laten.

De eigenlijke reden: nog meer bezuinigingen op figuranten of acteurs. Zo vertel je geen verhaal! Zo vertel je dat er een verhaal wordt verteld. Wat is spannender in een soap? "Help! Een auto-ongeluk!!" of "Ik heb gehoord dat hij een auto-ongeluk heeft gezien..."? Als ze het ooit met een miniem budget beter konden, dan is er in 2024 geen goede reden om het verhaal niet beter te vertellen. Laat staan het tenminste beter in beeld te brengen! Hier wordt steeds weer weggelaten om te bezuinigen, wat ook de echte reden is dat personages nu de serie tijdelijk verlaten. Kan mij niet voorstellen dat de schrijvers het fijn vinden werken, als ze steeds aan geld moeten denken, als ze verhalen schrijven. GTST is een bewezen formule die nu weer goede kijkcijfers zou hebben. Waarom knipt RTL dan zo hard in het budget? Draag die serie dan uit als een groot succes van je zender. In plaats daarvan sturen ze acteurs op vakantie als het zo uitkomt, vier in plaats van vijf afleveringen per week, eerdere zomerstop en personages die het je even vertellen (passief) in plaats van het te laten zien (actief).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 23-05-2024 12:15:25 ]
pi_213656505
Sorry maar dit was echt de slechtste cliffhanger sinds jaren. Waar sloeg dit op?
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:05:54 #277
179002 GwaiLow
pi_213656526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef atn19s29 het volgende:
Sorry maar dit was echt de slechtste cliffhanger sinds jaren. Waar sloeg dit op?
Ja, was heel matig. Ik vond het aflevering overigens best redelijk, maar niet voor een cliffhanger-aflevering.
pi_213656540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, was heel matig. Ik vond het aflevering overigens best redelijk, maar niet voor een cliffhanger-aflevering.
Idd meer algemene vrijdag aflevering.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213656545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Vooral het eindshot, de uitwerking kon toch veel beter?

Ik wil niet te veel spoilen, lees hier bijv:
SPOILER
pi_213656963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef RipCity het volgende:

[..]
Idd meer algemene vrijdag aflevering.
precies!
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:02 #281
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213657820
Ik had liever als seizoenscliffhanger gezien dat Laura het water inviel, of dat Nola te horen kreeg dat ze leukemie had, waarna ze verschrikt kijkt, en de camera uitzoomt alsof de grond onder haar voeten verdwijnt. Van de week-cliffhangers was die met de verdrinkende Laura nog het spannendste, maar helaas niet dé laatste cliffhanger. Maar die bewusteloze Janine vond ik wel heel matig....

We weten nu niet wat er gebeurd is, en hoe ze bewusteloos is. Voor hetzelfde geldt was de fotoshoot in een pand verderop, viel ze opeens zomaar flauw, en werd ze naar een veilige plek gesleept :+.

Echt.... Wat een k*t cliffhanger :')

En die spanningsopbouw van Tamara en Marwan voelt ook erg ongelukkig aan. Opeens lijkt Tamara met haar microfoontje en oortje een dubbele agenda te hebben 8)7. What's next? Ludo die opeens besluit om boer te worden?
pi_213658263
Die opnames in Curaçao waren ook één grote aanfluiting: groots aangekondigd, maar minimale scènes. En waar was Barbara? Ach, die zijn de schrijvers natuurlijk vergeten. Hoe grappig zou het geweest zijn als Barbara de baas van Linda was. Als ze het voor een greenscreen hadden opgenomen, had ik het ook geloofd.

En dan de cliffhanger
SPOILER
Dit seizoen wordt gezien als een heel goed seizoen. Nou, ik vond het een magere 6, en dan ben ik nog redelijk. Hoe kun je als schrijvers bedenken om de soapbitch Billy De Palma, gespeeld door de fenomenale Lone van Roosendaal, offscreen om te laten komen? En dan heb ik het nog niet eens over die verschrikkelijke leader en de duur van de afleveringen, tegenwoordig maximaal 21 minuten. De nasleep van de kettingbotsing was verschrikkelijk, de relatietherapie van Ludo en Janine onzinnig, de personages zijn niet interessant, en het uiteenvallen van de familie Verduyn was een misser.

Ik hoop echt op een prachtig jubileumseizoen waarin de 7000e aflevering te zien zal zijn (een dubbele aflevering als het aan mij ligt). Als ik weleens kijk naar de buursoap "Thuis," waar elk jaar de seizoensopener en de seizoensfinale een dubbele aflevering zijn en nog steeds vijf dagen in de week worden uitgezonden, vraag ik mij af of RTL nog wel geld in de serie wil steken. Kom met een enquête zodat wij kijkers (fans) die kunnen invullen en doe daar wat mee.

160 afleveringen per seizoen is veel te weinig. De serie in mei al laten stoppen? Eén grote poppenkast.
pi_213662240
Dat laatste zijn gewoon pure bezuinigingen al zal men dat nooit toegeven. Wat mij betreft gaan we gewoon weer naar 5 dagen per week, zeker omdat er toch heel veel gekeken wordt via Videoland, lineair is niet meer leidend. Dus gewoon weer 5 dagen, 👊
Cliffhanger slechte storytelling, maar ik denk dat we het plot na de zomerstop pas zullen zien hoe e.e.a. is gegaan. Gebeurd wel vaker in echte series.
Verhaallijn van Tamara snap ik ook geen jota van, ook totaal geen storytelling geweest wat ze nu weer doet. Verder het verhaallijntje van Nola beetje te dramatisch en kijk mij eens een grote meid zijn waar het aanwezige publiek dan weer sentimenteel van gaat zitten doen.
22 augustus al weer weer terug op Videoland. Dat is dus toch wel eerder dan vorig jaar meen ik.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 00:16:31 #284
436222 Japepk
Padvinder
pi_213662862
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken niet gevolgd heb (op videoland). Heel Curacao heb ik dus gemist. Kon de verleiding niet weerstaan om toch de precliff en de cliff alvast te kijken op videoland. Kwam er wel achter dat ik niets gemist had. Laura in het water bleek inderdaad een false flag in de maantrailer (welk nut heeft het dan precies gehad om naar Curacoa te gaan? Ze kon niet in Meerdijk in de plomp lopen?) en in het verhaal van Janine is iemand doodgegaan die we niet kennen en wat we blijkbaar ook niet gezien hebben. En nu is zij zogenaamd ontvoerd. Als ze al niet op de slachtbank/brandstapel/kelder had gelegen was het spannend geweest; nu is is het iets om je schouders over op te halen. En Nola die ziek is, is zoals we verwachtten. Nola speelt het goed, vind ik. Familie Sanders in tranen bij het optreden was mooi, maar Bing acteert als een houten plank. Ben benieuwd hoe ze dit uit gaan werken en hoe het de Rozemboom-lijn beïnvloedt.

En dan nog Tamara; ziet Marwan haar nu seks hebben in de lift of in elkaar geslagen worden? Je ziet iemand een soort van op haar duiken? En is dat het rare wat ze hem laat zien volgens de spoiler?

En dan de volgende move die werkelijk alle karakters sloopt die ermee te maken hebben; het kind van Shanti blijkt van Richard. Richard als badguy om zeep, de legacy van Billy om zeep en Shanti als likeable karakter om zeep. En het is gewoon fucking slecht schrijfwerk!!! Want vreemdgaan en geheimen in relaties is het enige wat nu weer telt. Echt om horendol van te worden.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 00:38:15 #285
268260 Dr.Mikey
pi_213662913
Je hebt wel iets gemist Richard heeft die test vervalst.
R.I.P DTS.
pi_213667960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je hebt wel iets gemist Richard heeft die test vervalst.
Ook al zo raar, je wilt toch weten of het van jou is of niet zou je zeggen :')

Maarja, de relatie zal wel klappen en dan is het kind uiteindelijk alsnog van Rick waarschijnlijk.
Of van Marwan ofzo, aangezien er toch genoeg offcam gebeurd :')
pi_213668055
Je zag Richard kijken van 'hoe kan het van Rik zijn' ik heb die test vervalst, toen Shanti hem dat vertelde aan de telefoon. Zal ze raar staan kijken als er een donkere baby uit komt, en Rik ook....
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:07:49 #288
436222 Japepk
Padvinder
pi_213668469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:25 schreef freaky40 het volgende:
Je zag Richard kijken van 'hoe kan het van Rik zijn' ik heb die test vervalst, toen Shanti hem dat vertelde aan de telefoon. Zal ze raar staan kijken als er een donkere baby uit komt, en Rik ook....
Die cliffhanger hebben we al eens gehad...
't Echte en 't ware!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:37:06 #289
268260 Dr.Mikey
pi_213670744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Die cliffhanger hebben we al eens gehad...
Zegt niks meer Janine ontvoerd door een psychopaat ook.
R.I.P DTS.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:46:56 #290
436222 Japepk
Padvinder
pi_213676422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:37 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Zegt niks meer Janine ontvoerd door een psychopaat ook.
Nu je het zegt; das nooit een seizoenscliffhanger geweest toch?
't Echte en 't ware!
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:29:12 #291
268260 Dr.Mikey
pi_213677106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:46 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nu je het zegt; das nooit een seizoenscliffhanger geweest toch?
Wel als je Sofia begraaft Janine meerekent.
Hein was volgens mij 2x midden in het seizoen.
laatste keer rond de swapweek. En Janine op de brandstapel was een speciale zoveel duizendste aflevering.
R.I.P DTS.
pi_213679869
Janine op de brandstapel was pas ruim 30 afleveringen na de 3000ste aflevering.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:21:03 #293
436222 Japepk
Padvinder
pi_213683134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:29 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Wel als je Sofia begraaft Janine meerekent
Oh ja, vergeten. Op zich wel typisch dat ze dit vaak bij Janine doen. Andere karakters zijn nooit ontvoerd ofzo
't Echte en 't ware!
  zondag 26 mei 2024 @ 00:24:17 #294
268260 Dr.Mikey
pi_213685557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:21 schreef Japepk het volgende:

[..]
Oh ja, vergeten. Op zich wel typisch dat ze dit vaak bij Janine doen. Andere karakters zijn nooit ontvoerd ofzo
Nina had een tijdje lang er patent op dat psychotische jaloerse vrouwen haar iets gingen aandoen tijdens de cliffhangers. Isabella uit wraak op Ludo vervolgens eerst en daarna Amy en Wiet.
R.I.P DTS.
pi_213686024
Einde was kut :(
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:05:34 #296
436222 Japepk
Padvinder
pi_213709648
Ik kwam net een leuk weetje tegen over een naam van een oer-personage. Waar de tijd dat schrijvers hun eigen naam in de serie lieten voorkomen gelukkig ook al voorbij is, werden bij het opzetten van de serie overal en nergens namen vandaan geplukt.

Martine Hafkamp was een bestaande zakenvrouw die in een telefoonboek werd gevonden, 'Alberts' moest een doorsnee, ietwat grijze naam zijn, en de naam Arnie moest ermee allitereren. Kelder symboliseert het lage milieu waar Peter vandaan komt en nu komtie; Helen Helmink was in het begin schrijfster en daarom werd haar naar afgeleid van Willem Wilmink! Nooit geweten dit.
't Echte en 't ware!
pi_213715682
Ik word he-le-maal para van dat domme gewapper van Shanti.
pi_213731628
Deze analyses van seizoen 34:
- https://gtstcourant.com/g(...)elt-vertrek-verduyn/
- https://www.tvgids.nl/nie(...)aar-knallende-climax
- RTL Boulevard had ook nog wat, maar zonder kritische noot, dus die slaan we maar even over.

Ik vind ze redelijk overeenkomen, hoewel GTSTCourant er wel erg met gestrekt been in gaat. TvGids is wat genuanceerder.

Het gemis van de Verduyntjes, Mats en Monica, de exits van Demi en Saskia, hoe denken jullie hier eigenlijk over? Ik vond het zelf geen goed seizoen, vooral de eerste helft was echt slecht. De zomercliff valt ook tegen. Zou er een nieuw gezin komen in seizoen 35?

[ Bericht 0% gewijzigd door tgnsqw op 30-05-2024 12:20:50 ]
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:25 #299
433862 Mr.Pomtip
pi_213736965
Zo, dat was 'm dan, de cliffhanger van seizoen 34. Was het gruwelijk slecht? Ik vond van niet, maar het was ook niet erg speciaal. Kunt niet verwachten dat het ieder jaar een knaller is, al was dit wel heel rommelig. Ooit was er een tijd dat dit een vrijdagavond-cliffhanger had kunnen zijn. Helaas, nu duurt het even tot augustus totdat het weekend voorbij is. Het was een matig seizoen, vol afgekapte en wisselvallige verhalen.

Ik weet niet of de oplossing direct in een nieuw gezin zit. Dat is ook weer een herhaling van zetten. Het probleem is meer dat de kijker aan een 'normaal' gezin gewend was geraakt, dat vervolgens uit elkaar wordt gehaald. Bij een nieuw gezin gebeurd gewoon weer hetzelfde. Zou liever zien dat ze Saskia (en misschien Demi) terughalen, desnoods parttime of met opslag. Misschien ook even peilen of de eerste Steef dan ook terug wil komen?

Hebben ze eindelijk een 'normaal' gezin, halen ze er binnen twee jaar uit waarom het werkte. Bij de familie Verduyn ging het erom: geen grootverdieners, geen fashion, geen glamour, geen sterallures. Gewone werkende mensen, in een flatje waar alles niet altijd opgeruimd hoeft te zijn en waar volkse gezelligheid normaal is. Vanaf toen Julian in de bak moest, konden de schrijvers min of meer weten dat het de verkeerde richting was, maar ze hebben er juist harder op ingezet. Een nieuw gezin (om te verzieken) voelt dan ook niet zo verfrissend aan.

Wat was Tamara aan het doen?! Is ze nou ineens een spion of geheim agente ofzo? In het begin durfde ze niet eens naar een hotelkamer, omdat ze bang was dat de gast een crimineel was en nu slaat ze mensen neer in de lift en praat via zender? Hele rare wending, die mij niet zo aanspreekt. Had dan nog liever de gevaarlijke ex of het betrapte overspel als vervolg gezien, denk ik. Als we nu maar niet krijgen dat Tamara ook nog met die Willem Roest-lijn te maken heeft. Dan slaat het helemaal nergens meer op. Jammer, want haar chemie met Marwan is eigenlijk gewoon goed

En wat is die verhaallijn afgeraffeld van Janine. Als je erop let hebben ze echt hun best gedaan om er zo weinig mogelijk van te laten zien, de hele tijd. Alles buiten beeld gebeurd, gehoord van anderen of via de computer en berichtjes. Goedkoper? Komt nep-Willem ineens door het raam gewandeld. Laatst ook al die twee figuranten van de politie. Komt iedereen door het raam naar binnen in de Sanders-villa tegenwoordig? Er ligt toch een enorme tuin omheen die goed bewaakt wordt? We zien de echte Willem voor het eerst in de cliffhanger! Het werkte en we zagen geen worsteling voor het shock-effect (dat je je afvraagt wat er is gebeurd), maar wat een poging om alles rondom deze verhaallijn zo minimaal mogelijk te verbeelden, zeg! Janine die zichzelf even als aas gebruikt is ook nogal ongeloofwaardig, want was die 'zaak' nou echt zo belangrijk voor haar?

Nee, hoop dat seizoen 35 beter wordt, meteen vanaf de start. Ze mogen de hele zomervakantie gebruiken om na te gaan wat de kijkers niet leuk vonden (o.a. Mats, Monica, Jonathan, Magriet, Demi, Saskia, Buurtsuper, relatietherapeut, grappige Linda, brommende Luuk, afgekapte plots en te weinig afleveringen). Het ging nergens heen in seizoen 34. Verder vind ik het niet erg dat Steef en Naomi vertrekken en was Nola de ster van deze cliffhanger. De richting die ze nu inslaan (Tamara 007, meer zorgen om de gezondheid van Laura en Nola, Richard als vader, het minimale schrijfwerk bij de Willem Roes-lijn) spreken mij niet erg aan. En... Waar was Merel tijdens het evenement van haar eigen vriend, waar ze zelf aan heeft meegewerkt?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 30-05-2024 21:34:50 ]
pi_213737143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:05 schreef Japepk het volgende:
Ik kwam net een leuk weetje tegen over een naam van een oer-personage. Waar de tijd dat schrijvers hun eigen naam in de serie lieten voorkomen gelukkig ook al voorbij is, werden bij het opzetten van de serie overal en nergens namen vandaan geplukt.

Martine Hafkamp was een bestaande zakenvrouw die in een telefoonboek werd gevonden, 'Alberts' moest een doorsnee, ietwat grijze naam zijn, en de naam Arnie moest ermee allitereren. Kelder symboliseert het lage milieu waar Peter vandaan komt en nu komtie; Helen Helmink was in het begin schrijfster en daarom werd haar naar afgeleid van Willem Wilmink! Nooit geweten dit.
Dit klopt - ten dele, aangezien er meerdere verhalen gaan over hoe de personages aan hun naam zijn gekomen. De een zegt dat het personeelsbestand van Studio Aalsmeer werd geplunderd voor namen, de ander dat er een telefoonboek aan te pas kwam... En Bert van der Veer roept sinds jaar en dag dat hij op de naam Martine Hafkamp is gekomen omdat hij zondagochtend naar Business Class zat te kijken waar de 'echte' Martine Hafkamp te gast was. Wat godsonmogelijk is, want Business Class bestond nog niet in 1990 en de échte Martine was toen nog niet bekend als zakenvrouw want ze studeerde nog _O- Dus wat dat betreft zijn zelfs de anekdotes van de mensen die aan de wieg stonden met een korreltje zout te nemen.

Maar dat is hetzelfde als het verhaal dat de boerenfamilie Dalstra is geïntroduceerd omdat er te weinig mensen uit het oosten van het land naar de serie keken; complete onzin, de boerenfamilie stond gewoon in het Australische script. Zelfde voor de urban legend dat Arnie zou sterven aan een slangenbeet: nooit gebeurd. Ja, hij werd gebeten door een slang op de Australische farm (wat hier werd omgezet naar een elektrische schok van een koffiemolen), maar overleefde het en zat vervolgens nog een jaar in de originele reeks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')