Zo, dat was 'm dan, de cliffhanger van seizoen 34. Was het gruwelijk slecht? Ik vond van niet, maar het was ook niet erg speciaal. Kunt niet verwachten dat het ieder jaar een knaller is, al was dit wel heel rommelig. Ooit was er een tijd dat dit een vrijdagavond-cliffhanger had kunnen zijn. Helaas, nu duurt het even tot augustus totdat het weekend voorbij is. Het was een matig seizoen, vol afgekapte en wisselvallige verhalen.
Ik weet niet of de oplossing direct in een nieuw gezin zit. Dat is ook weer een herhaling van zetten. Het probleem is meer dat de kijker aan een 'normaal' gezin gewend was geraakt, dat vervolgens uit elkaar wordt gehaald. Bij een nieuw gezin gebeurd gewoon weer hetzelfde. Zou liever zien dat ze Saskia (en misschien Demi) terughalen, desnoods parttime of met opslag. Misschien ook even peilen of de eerste Steef dan ook terug wil komen?
Hebben ze eindelijk een 'normaal' gezin, halen ze er binnen twee jaar uit waarom het werkte. Bij de familie Verduyn ging het erom: geen grootverdieners, geen fashion, geen glamour, geen sterallures. Gewone werkende mensen, in een flatje waar alles niet altijd opgeruimd hoeft te zijn en waar volkse gezelligheid normaal is. Vanaf toen Julian in de bak moest, konden de schrijvers min of meer weten dat het de verkeerde richting was, maar ze hebben er juist harder op ingezet. Een nieuw gezin (om te verzieken) voelt dan ook niet zo verfrissend aan.
Wat was Tamara aan het doen?! Is ze nou ineens een spion of geheim agente ofzo? In het begin durfde ze niet eens naar een hotelkamer, omdat ze bang was dat de gast een crimineel was en nu slaat ze mensen neer in de lift en praat via zender? Hele rare wending, die mij niet zo aanspreekt. Had dan nog liever de gevaarlijke ex of het betrapte overspel als vervolg gezien, denk ik. Als we nu maar niet krijgen dat Tamara ook nog met die Willem Roest-lijn te maken heeft. Dan slaat het helemaal nergens meer op. Jammer, want haar chemie met Marwan is eigenlijk gewoon goed
En wat is die verhaallijn afgeraffeld van Janine. Als je erop let hebben ze echt hun best gedaan om er zo weinig mogelijk van te laten zien, de hele tijd. Alles buiten beeld gebeurd, gehoord van anderen of via de computer en berichtjes. Goedkoper? Komt nep-Willem ineens door het raam gewandeld. Laatst ook al die twee figuranten van de politie. Komt iedereen door het raam naar binnen in de Sanders-villa tegenwoordig? Er ligt toch een enorme tuin omheen die goed bewaakt wordt? We zien de echte Willem voor het eerst in de cliffhanger! Het werkte en we zagen geen worsteling voor het shock-effect (dat je je afvraagt wat er is gebeurd), maar wat een poging om alles rondom deze verhaallijn zo minimaal mogelijk te verbeelden, zeg! Janine die zichzelf even als aas gebruikt is ook nogal ongeloofwaardig, want was die 'zaak' nou echt zo belangrijk voor haar?
Nee, hoop dat seizoen 35 beter wordt, meteen vanaf de start. Ze mogen de hele zomervakantie gebruiken om na te gaan wat de kijkers niet leuk vonden (o.a. Mats, Monica, Jonathan, Magriet, Demi, Saskia, Buurtsuper, relatietherapeut, grappige Linda, brommende Luuk, afgekapte plots en te weinig afleveringen). Het ging nergens heen in seizoen 34. Verder vind ik het niet erg dat Steef en Naomi vertrekken en was Nola de ster van deze cliffhanger. De richting die ze nu inslaan (Tamara 007, meer zorgen om de gezondheid van Laura en Nola, Richard als vader, het minimale schrijfwerk bij de Willem Roes-lijn) spreken mij niet erg aan. En... Waar was Merel tijdens het evenement van haar eigen vriend, waar ze zelf aan heeft meegewerkt?!
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 30-05-2024 21:34:50 ]