abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213656505
Sorry maar dit was echt de slechtste cliffhanger sinds jaren. Waar sloeg dit op?
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:05:54 #277
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213656526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef atn19s29 het volgende:
Sorry maar dit was echt de slechtste cliffhanger sinds jaren. Waar sloeg dit op?
Ja, was heel matig. Ik vond het aflevering overigens best redelijk, maar niet voor een cliffhanger-aflevering.
pi_213656540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, was heel matig. Ik vond het aflevering overigens best redelijk, maar niet voor een cliffhanger-aflevering.
Idd meer algemene vrijdag aflevering.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213656545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Vooral het eindshot, de uitwerking kon toch veel beter?

Ik wil niet te veel spoilen, lees hier bijv:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213656963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef RipCity het volgende:

[..]
Idd meer algemene vrijdag aflevering.
precies!
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:02 #281
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213657820
Ik had liever als seizoenscliffhanger gezien dat Laura het water inviel, of dat Nola te horen kreeg dat ze leukemie had, waarna ze verschrikt kijkt, en de camera uitzoomt alsof de grond onder haar voeten verdwijnt. Van de week-cliffhangers was die met de verdrinkende Laura nog het spannendste, maar helaas niet dé laatste cliffhanger. Maar die bewusteloze Janine vond ik wel heel matig....

We weten nu niet wat er gebeurd is, en hoe ze bewusteloos is. Voor hetzelfde geldt was de fotoshoot in een pand verderop, viel ze opeens zomaar flauw, en werd ze naar een veilige plek gesleept :+.

Echt.... Wat een k*t cliffhanger :')

En die spanningsopbouw van Tamara en Marwan voelt ook erg ongelukkig aan. Opeens lijkt Tamara met haar microfoontje en oortje een dubbele agenda te hebben 8)7. What's next? Ludo die opeens besluit om boer te worden?
pi_213658263
Die opnames in Curaçao waren ook één grote aanfluiting: groots aangekondigd, maar minimale scènes. En waar was Barbara? Ach, die zijn de schrijvers natuurlijk vergeten. Hoe grappig zou het geweest zijn als Barbara de baas van Linda was. Als ze het voor een greenscreen hadden opgenomen, had ik het ook geloofd.

En dan de cliffhanger
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit seizoen wordt gezien als een heel goed seizoen. Nou, ik vond het een magere 6, en dan ben ik nog redelijk. Hoe kun je als schrijvers bedenken om de soapbitch Billy De Palma, gespeeld door de fenomenale Lone van Roosendaal, offscreen om te laten komen? En dan heb ik het nog niet eens over die verschrikkelijke leader en de duur van de afleveringen, tegenwoordig maximaal 21 minuten. De nasleep van de kettingbotsing was verschrikkelijk, de relatietherapie van Ludo en Janine onzinnig, de personages zijn niet interessant, en het uiteenvallen van de familie Verduyn was een misser.

Ik hoop echt op een prachtig jubileumseizoen waarin de 7000e aflevering te zien zal zijn (een dubbele aflevering als het aan mij ligt). Als ik weleens kijk naar de buursoap "Thuis," waar elk jaar de seizoensopener en de seizoensfinale een dubbele aflevering zijn en nog steeds vijf dagen in de week worden uitgezonden, vraag ik mij af of RTL nog wel geld in de serie wil steken. Kom met een enquête zodat wij kijkers (fans) die kunnen invullen en doe daar wat mee.

160 afleveringen per seizoen is veel te weinig. De serie in mei al laten stoppen? Eén grote poppenkast.
pi_213662240
Dat laatste zijn gewoon pure bezuinigingen al zal men dat nooit toegeven. Wat mij betreft gaan we gewoon weer naar 5 dagen per week, zeker omdat er toch heel veel gekeken wordt via Videoland, lineair is niet meer leidend. Dus gewoon weer 5 dagen, 👊
Cliffhanger slechte storytelling, maar ik denk dat we het plot na de zomerstop pas zullen zien hoe e.e.a. is gegaan. Gebeurd wel vaker in echte series.
Verhaallijn van Tamara snap ik ook geen jota van, ook totaal geen storytelling geweest wat ze nu weer doet. Verder het verhaallijntje van Nola beetje te dramatisch en kijk mij eens een grote meid zijn waar het aanwezige publiek dan weer sentimenteel van gaat zitten doen.
22 augustus al weer weer terug op Videoland. Dat is dus toch wel eerder dan vorig jaar meen ik.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 00:16:31 #284
436222 Japepk
Padvinder
pi_213662862
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken niet gevolgd heb (op videoland). Heel Curacao heb ik dus gemist. Kon de verleiding niet weerstaan om toch de precliff en de cliff alvast te kijken op videoland. Kwam er wel achter dat ik niets gemist had. Laura in het water bleek inderdaad een false flag in de maantrailer (welk nut heeft het dan precies gehad om naar Curacoa te gaan? Ze kon niet in Meerdijk in de plomp lopen?) en in het verhaal van Janine is iemand doodgegaan die we niet kennen en wat we blijkbaar ook niet gezien hebben. En nu is zij zogenaamd ontvoerd. Als ze al niet op de slachtbank/brandstapel/kelder had gelegen was het spannend geweest; nu is is het iets om je schouders over op te halen. En Nola die ziek is, is zoals we verwachtten. Nola speelt het goed, vind ik. Familie Sanders in tranen bij het optreden was mooi, maar Bing acteert als een houten plank. Ben benieuwd hoe ze dit uit gaan werken en hoe het de Rozemboom-lijn beïnvloedt.

En dan nog Tamara; ziet Marwan haar nu seks hebben in de lift of in elkaar geslagen worden? Je ziet iemand een soort van op haar duiken? En is dat het rare wat ze hem laat zien volgens de spoiler?

En dan de volgende move die werkelijk alle karakters sloopt die ermee te maken hebben; het kind van Shanti blijkt van Richard. Richard als badguy om zeep, de legacy van Billy om zeep en Shanti als likeable karakter om zeep. En het is gewoon fucking slecht schrijfwerk!!! Want vreemdgaan en geheimen in relaties is het enige wat nu weer telt. Echt om horendol van te worden.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 00:38:15 #285
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213662913
Je hebt wel iets gemist Richard heeft die test vervalst.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_213667960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je hebt wel iets gemist Richard heeft die test vervalst.
Ook al zo raar, je wilt toch weten of het van jou is of niet zou je zeggen :')

Maarja, de relatie zal wel klappen en dan is het kind uiteindelijk alsnog van Rick waarschijnlijk.
Of van Marwan ofzo, aangezien er toch genoeg offcam gebeurd :')
pi_213668055
Je zag Richard kijken van 'hoe kan het van Rik zijn' ik heb die test vervalst, toen Shanti hem dat vertelde aan de telefoon. Zal ze raar staan kijken als er een donkere baby uit komt, en Rik ook....
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:07:49 #288
436222 Japepk
Padvinder
pi_213668469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:25 schreef freaky40 het volgende:
Je zag Richard kijken van 'hoe kan het van Rik zijn' ik heb die test vervalst, toen Shanti hem dat vertelde aan de telefoon. Zal ze raar staan kijken als er een donkere baby uit komt, en Rik ook....
Die cliffhanger hebben we al eens gehad...
't Echte en 't ware!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:37:06 #289
268260 Dr.Mikey
pi_213670744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Die cliffhanger hebben we al eens gehad...
Zegt niks meer Janine ontvoerd door een psychopaat ook.
R.I.P DTS.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:46:56 #290
436222 Japepk
Padvinder
pi_213676422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:37 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Zegt niks meer Janine ontvoerd door een psychopaat ook.
Nu je het zegt; das nooit een seizoenscliffhanger geweest toch?
't Echte en 't ware!
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:29:12 #291
268260 Dr.Mikey
pi_213677106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:46 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nu je het zegt; das nooit een seizoenscliffhanger geweest toch?
Wel als je Sofia begraaft Janine meerekent.
Hein was volgens mij 2x midden in het seizoen.
laatste keer rond de swapweek. En Janine op de brandstapel was een speciale zoveel duizendste aflevering.
R.I.P DTS.
pi_213679869
Janine op de brandstapel was pas ruim 30 afleveringen na de 3000ste aflevering.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:21:03 #293
436222 Japepk
Padvinder
pi_213683134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:29 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Wel als je Sofia begraaft Janine meerekent
Oh ja, vergeten. Op zich wel typisch dat ze dit vaak bij Janine doen. Andere karakters zijn nooit ontvoerd ofzo
't Echte en 't ware!
  zondag 26 mei 2024 @ 00:24:17 #294
268260 Dr.Mikey
pi_213685557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:21 schreef Japepk het volgende:

[..]
Oh ja, vergeten. Op zich wel typisch dat ze dit vaak bij Janine doen. Andere karakters zijn nooit ontvoerd ofzo
Nina had een tijdje lang er patent op dat psychotische jaloerse vrouwen haar iets gingen aandoen tijdens de cliffhangers. Isabella uit wraak op Ludo vervolgens eerst en daarna Amy en Wiet.
R.I.P DTS.
pi_213686024
Einde was kut :(
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:05:34 #296
436222 Japepk
Padvinder
pi_213709648
Ik kwam net een leuk weetje tegen over een naam van een oer-personage. Waar de tijd dat schrijvers hun eigen naam in de serie lieten voorkomen gelukkig ook al voorbij is, werden bij het opzetten van de serie overal en nergens namen vandaan geplukt.

Martine Hafkamp was een bestaande zakenvrouw die in een telefoonboek werd gevonden, 'Alberts' moest een doorsnee, ietwat grijze naam zijn, en de naam Arnie moest ermee allitereren. Kelder symboliseert het lage milieu waar Peter vandaan komt en nu komtie; Helen Helmink was in het begin schrijfster en daarom werd haar naar afgeleid van Willem Wilmink! Nooit geweten dit.
't Echte en 't ware!
pi_213715682
Ik word he-le-maal para van dat domme gewapper van Shanti.
pi_213731628
Deze analyses van seizoen 34:
- https://gtstcourant.com/g(...)elt-vertrek-verduyn/
- https://www.tvgids.nl/nie(...)aar-knallende-climax
- RTL Boulevard had ook nog wat, maar zonder kritische noot, dus die slaan we maar even over.

Ik vind ze redelijk overeenkomen, hoewel GTSTCourant er wel erg met gestrekt been in gaat. TvGids is wat genuanceerder.

Het gemis van de Verduyntjes, Mats en Monica, de exits van Demi en Saskia, hoe denken jullie hier eigenlijk over? Ik vond het zelf geen goed seizoen, vooral de eerste helft was echt slecht. De zomercliff valt ook tegen. Zou er een nieuw gezin komen in seizoen 35?

[ Bericht 0% gewijzigd door tgnsqw op 30-05-2024 12:20:50 ]
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:25 #299
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_213736965
Zo, dat was 'm dan, de cliffhanger van seizoen 34. Was het gruwelijk slecht? Ik vond van niet, maar het was ook niet erg speciaal. Kunt niet verwachten dat het ieder jaar een knaller is, al was dit wel heel rommelig. Ooit was er een tijd dat dit een vrijdagavond-cliffhanger had kunnen zijn. Helaas, nu duurt het even tot augustus totdat het weekend voorbij is. Het was een matig seizoen, vol afgekapte en wisselvallige verhalen.

Ik weet niet of de oplossing direct in een nieuw gezin zit. Dat is ook weer een herhaling van zetten. Het probleem is meer dat de kijker aan een 'normaal' gezin gewend was geraakt, dat vervolgens uit elkaar wordt gehaald. Bij een nieuw gezin gebeurd gewoon weer hetzelfde. Zou liever zien dat ze Saskia (en misschien Demi) terughalen, desnoods parttime of met opslag. Misschien ook even peilen of de eerste Steef dan ook terug wil komen?

Hebben ze eindelijk een 'normaal' gezin, halen ze er binnen twee jaar uit waarom het werkte. Bij de familie Verduyn ging het erom: geen grootverdieners, geen fashion, geen glamour, geen sterallures. Gewone werkende mensen, in een flatje waar alles niet altijd opgeruimd hoeft te zijn en waar volkse gezelligheid normaal is. Vanaf toen Julian in de bak moest, konden de schrijvers min of meer weten dat het de verkeerde richting was, maar ze hebben er juist harder op ingezet. Een nieuw gezin (om te verzieken) voelt dan ook niet zo verfrissend aan.

Wat was Tamara aan het doen?! Is ze nou ineens een spion of geheim agente ofzo? In het begin durfde ze niet eens naar een hotelkamer, omdat ze bang was dat de gast een crimineel was en nu slaat ze mensen neer in de lift en praat via zender? Hele rare wending, die mij niet zo aanspreekt. Had dan nog liever de gevaarlijke ex of het betrapte overspel als vervolg gezien, denk ik. Als we nu maar niet krijgen dat Tamara ook nog met die Willem Roest-lijn te maken heeft. Dan slaat het helemaal nergens meer op. Jammer, want haar chemie met Marwan is eigenlijk gewoon goed

En wat is die verhaallijn afgeraffeld van Janine. Als je erop let hebben ze echt hun best gedaan om er zo weinig mogelijk van te laten zien, de hele tijd. Alles buiten beeld gebeurd, gehoord van anderen of via de computer en berichtjes. Goedkoper? Komt nep-Willem ineens door het raam gewandeld. Laatst ook al die twee figuranten van de politie. Komt iedereen door het raam naar binnen in de Sanders-villa tegenwoordig? Er ligt toch een enorme tuin omheen die goed bewaakt wordt? We zien de echte Willem voor het eerst in de cliffhanger! Het werkte en we zagen geen worsteling voor het shock-effect (dat je je afvraagt wat er is gebeurd), maar wat een poging om alles rondom deze verhaallijn zo minimaal mogelijk te verbeelden, zeg! Janine die zichzelf even als aas gebruikt is ook nogal ongeloofwaardig, want was die 'zaak' nou echt zo belangrijk voor haar?

Nee, hoop dat seizoen 35 beter wordt, meteen vanaf de start. Ze mogen de hele zomervakantie gebruiken om na te gaan wat de kijkers niet leuk vonden (o.a. Mats, Monica, Jonathan, Magriet, Demi, Saskia, Buurtsuper, relatietherapeut, grappige Linda, brommende Luuk, afgekapte plots en te weinig afleveringen). Het ging nergens heen in seizoen 34. Verder vind ik het niet erg dat Steef en Naomi vertrekken en was Nola de ster van deze cliffhanger. De richting die ze nu inslaan (Tamara 007, meer zorgen om de gezondheid van Laura en Nola, Richard als vader, het minimale schrijfwerk bij de Willem Roes-lijn) spreken mij niet erg aan. En... Waar was Merel tijdens het evenement van haar eigen vriend, waar ze zelf aan heeft meegewerkt?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 30-05-2024 21:34:50 ]
pi_213737143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:05 schreef Japepk het volgende:
Ik kwam net een leuk weetje tegen over een naam van een oer-personage. Waar de tijd dat schrijvers hun eigen naam in de serie lieten voorkomen gelukkig ook al voorbij is, werden bij het opzetten van de serie overal en nergens namen vandaan geplukt.

Martine Hafkamp was een bestaande zakenvrouw die in een telefoonboek werd gevonden, 'Alberts' moest een doorsnee, ietwat grijze naam zijn, en de naam Arnie moest ermee allitereren. Kelder symboliseert het lage milieu waar Peter vandaan komt en nu komtie; Helen Helmink was in het begin schrijfster en daarom werd haar naar afgeleid van Willem Wilmink! Nooit geweten dit.
Dit klopt - ten dele, aangezien er meerdere verhalen gaan over hoe de personages aan hun naam zijn gekomen. De een zegt dat het personeelsbestand van Studio Aalsmeer werd geplunderd voor namen, de ander dat er een telefoonboek aan te pas kwam... En Bert van der Veer roept sinds jaar en dag dat hij op de naam Martine Hafkamp is gekomen omdat hij zondagochtend naar Business Class zat te kijken waar de 'echte' Martine Hafkamp te gast was. Wat godsonmogelijk is, want Business Class bestond nog niet in 1990 en de échte Martine was toen nog niet bekend als zakenvrouw want ze studeerde nog _O- Dus wat dat betreft zijn zelfs de anekdotes van de mensen die aan de wieg stonden met een korreltje zout te nemen.

Maar dat is hetzelfde als het verhaal dat de boerenfamilie Dalstra is geïntroduceerd omdat er te weinig mensen uit het oosten van het land naar de serie keken; complete onzin, de boerenfamilie stond gewoon in het Australische script. Zelfde voor de urban legend dat Arnie zou sterven aan een slangenbeet: nooit gebeurd. Ja, hij werd gebeten door een slang op de Australische farm (wat hier werd omgezet naar een elektrische schok van een koffiemolen), maar overleefde het en zat vervolgens nog een jaar in de originele reeks.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')