abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212619099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Goh, het verhaal van Stefano die Ludo kapot wilde maken hadden ze ook al gedaan in 2000-2001, dat was voor de huidige makers geen reden om met een slappe rip-off daarvan te komen :P
Maar zonder dollen: toen Stefano in 2009 terugkeerde omwille van Anita's overlijden koesterde hij geen enkele wrok meer tegenover Nick, en wilde hij zelfs dat Ludo Nick een nieuwe kans gaf binnen Sanders Incorporated.

Een terugkeer van Nick en Valentijn kan de dynamiek binnen de familie Sanders weer wat aanscherpen. En het is misschien ook interessant om juist te zien dat Nick vrede heeft met hoe hij door Ludo wordt gezien en zich niet wil laten leiden door een zucht naar erkenning terwijl Valentijn juist smacht naar erkenning. Valentijn was richting het eind van zijn verhaallijn stilaan een Nick junior aan het worden, ik ben wel benieuwd hoe die vader-zoon relatie kan zijn met zo'n rolverdeling in het achterhoofd.
Ik zie het juist andersom. Valentijn was een clever kereltje die zich weliswaar slinks omhoog werkte, maar het wel waar kon maken. Nick was, ook in zijn begin, gewoon de net-niet zoon. Een meeloper. Het zou juist tof zijn, mochten ze beide terugkeren, dat Valentijn in de gratis valt bij Ludo en Nick niet.

Sowieso, de hele periode met Valentijn, Richard en Amelie is echt de highlight van de afgelopen 10 jaar.
't Echte en 't ware!
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:44:57 #102
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212619163
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:35 schreef Japepk het volgende:

[..]

Sowieso, de hele periode met Valentijn, Richard en Amelie is echt de highlight van de afgelopen 10 jaar.
Dat begon heel goed maar werd slordig afgeschreven Valentijn zit nog steeds in de bak terwijl Ludo al lang weer terug is en Richard ging van een machtige man waar heel Meerdijk bang voor was naar een soort Rien Hogendoorn/Marcus Sanders achtig streberig figuur en net toen zijn redemtion arc was ingezet naar goodguy met dat oppassen op Nola etc en zijn opbouwende band met Janine schreven ze hem eruit met een rare move vanuit Ludo en Janine en die drugssmokkel best jammer want had hem wel als vast personage willen zien net als Billy.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_212619622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:44 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Dat begon heel goed maar werd slordig afgeschreven Valentijn zit nog steeds in de bak terwijl Ludo al lang weer terug is en Richard ging van een machtige man waar heel Meerdijk bang voor was naar een soort Rien Hogendoorn/Marcus Sanders achtig streberig figuur en net toen zijn redemtion arc was ingezet naar goodguy met dat oppassen op Nola etc en zijn opbouwende band met Janine schreven ze hem eruit met een rare move vanuit Ludo en Janine en die drugssmokkel best jammer want had hem wel als vast personage willen zien net als Billy.
Maar verhalen slordig afschrijven is serieus iets van de laatste 15 jaar. En ook een béétje soap eigen, waar ze soms gewoon afhankelijk zijn van wisselingen van de wacht die uit het niets komen etc. En daarom vind ik juíst het verhaal rond Valentijn zo goed. Dat was de covid-cliffhanger. En Amelie die naast haar fiets in de bosjes lag vond ik vele malen spannender dan Bing die tegen een kermisattractie aan loopt. Ludo op het booreiland was fenomenaal. Goed voorbeeld van ongeloofwaardig in real life, maar geloofwaardig genoeg weggezet. Zeker de Ludo die daarna terugkeerde was goed. Eigenlijk is het booreiland-verhaal een van de weinige lijnen die écht goed is uitgeschreven. Ludo als wildeman met die vogel, zich vergrijpen aan Janine, en koel en koelbloedig naar alles en iedereen en na gave therapiescènes pas weer de oude.

Richard was zeker in het begin niet helemaal duidelijk, maar het bleek al wel rap dat hij niet de snelle jongen was die hij leek te zijn. Hij was een loopjongen voor Al-Fahd en is daarna wel partner van Billy geworden maar stond toen alsnog niet bekend om zijn strakke acties. Billy is het personage dat ze goed hebben neergezet als onaantastbaar. Dat werd rommelig met de hele moord op Leon maar toen begon het wispelturig schrijfwerk ook weer. We pingpongen een verhaal maar net zo lang op en neer tot niemand het meer snapt en dus erg vindt als het stopt. Want wáár is Leon nu begraven? Wie weten daarvan?

En nu ook weer; Billy is dood en volgens mij menen ze het echt. Hoe stom kun je zijn.
't Echte en 't ware!
pi_212620117
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:35 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik zie het juist andersom. Valentijn was een clever kereltje die zich weliswaar slinks omhoog werkte, maar het wel waar kon maken. Nick was, ook in zijn begin, gewoon de net-niet zoon. Een meeloper. Het zou juist tof zijn, mochten ze beide terugkeren, dat Valentijn in de gratis valt bij Ludo en Nick niet.
Maar juist bij dat laatste krijg je weer een directe herhaling van zetten; iedereen wordt geaccepteerd door Ludo, behalve Nick die zich miskend voelt en in een overdreven tegenreactie gaat.
Het kan in mijn ogen interessant zijn als Nick door zijn jarenlange celstraf tot een soort inkeer is gekomen en niet meer achter de erkenning van Ludo jaagt. Hij wil door met zijn leven, is klaar met die strijd die hij toch nooit zal winnen. Hij wil een goede vaderfiguur zijn voor Valentijn en zijn fouten herstellen. Maar Valentijn juist niet, die is nog jong en eager en wil zich koste wat kost bewijzen. Nick ziet wat het doet met zijn zoon en wil voorkomen dat die hetzelfde lot ondergaat, maar wordt daardoor juist weer meegesleurd in die emoties. Kan hij zijn zoon behoeden voor dezelfde fouten die hij heeft gemaakt in het verleden, of gaat hij er in mee en is zijn inkeer niet bestand tegen de zucht naar erkenning van Ludo?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:24 schreef Japepk het volgende:

[..]
Maar verhalen slordig afschrijven is serieus iets van de laatste 15 jaar. En ook een béétje soap eigen, waar ze soms gewoon afhankelijk zijn van wisselingen van de wacht die uit het niets komen etc. En daarom vind ik juíst het verhaal rond Valentijn zo goed. Dat was de covid-cliffhanger. En Amelie die naast haar fiets in de bosjes lag vond ik vele malen spannender dan Bing die tegen een kermisattractie aan loopt. Ludo op het booreiland was fenomenaal. Goed voorbeeld van ongeloofwaardig in real life, maar geloofwaardig genoeg weggezet. Zeker de Ludo die daarna terugkeerde was goed. Eigenlijk is het booreiland-verhaal een van de weinige lijnen die écht goed is uitgeschreven. Ludo als wildeman met die vogel, zich vergrijpen aan Janine, en koel en koelbloedig naar alles en iedereen en na gave therapiescènes pas weer de oude.
Ik heb het altijd spijtig gevonden dat Ludo daarna weer volledig de oude was en de draad weer moeiteloos oppakte, omdat er zoveel toffe mogelijkheden waren met 'Ludo 2.0' zonder hem puur als een Neanderthaler neer te zetten. Een gebroken Ludo die door de booreiland-periode de kunstwereld (voorlopig) vaarwel zou zeggen en zich ging storten op de stoeterij had een hele interessante, nieuwe dimensie kunnen toevoegen aan het karakter en hem in een 'nieuwe' wereld kunnen plaatsen. Sure, al sinds zijn begindagen hield hij paarden (het was zelfs zijn eerste leadershot), maar hem voor langere tijd in die wereld neerzetten had de wereld van de serie zelf ook weer groter gemaakt. De stoeterij is er nu weliswaar ook, maar meer als 'ah ja, dat heeft hij ook nog'.

quote:
Richard was zeker in het begin niet helemaal duidelijk, maar het bleek al wel rap dat hij niet de snelle jongen was die hij leek te zijn. Hij was een loopjongen voor Al-Fahd en is daarna wel partner van Billy geworden maar stond toen alsnog niet bekend om zijn strakke acties. Billy is het personage dat ze goed hebben neergezet als onaantastbaar. Dat werd rommelig met de hele moord op Leon maar toen begon het wispelturig schrijfwerk ook weer. We pingpongen een verhaal maar net zo lang op en neer tot niemand het meer snapt en dus erg vindt als het stopt. Want wáár is Leon nu begraven? Wie weten daarvan?

En nu ook weer; Billy is dood en volgens mij menen ze het echt. Hoe stom kun je zijn.
Mijns inziens is Billy ook altijd rommelig neergezet en bleven de schrijvers er maar dingen tegenaan gooien in de hoop dat het zou werken. Ironisch genoeg is één van die vage plottwists nu één van de sterkhouders van de serie, genaamd Shanti :D
Haar periode rond seizoen 31 werkte prima, daar was het personage prima in balans en leken de schrijvers te weten wat ze met haar moesten doen en wat haar plaats was binnen de serie. Maar daarna liep het inderdaad weer op een puinhoop uit, met de moord op Leon en dat verhaaltje met Shanti's vader.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_212620211
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:26 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Maar juist bij dat laatste krijg je weer een directe herhaling van zetten; iedereen wordt geaccepteerd door Ludo, behalve Nick die zich miskend voelt en in een overdreven tegenreactie gaat.
Het kan in mijn ogen interessant zijn als Nick door zijn jarenlange celstraf tot een soort inkeer is gekomen en niet meer achter de erkenning van Ludo jaagt. Hij wil door met zijn leven, is klaar met die strijd die hij toch nooit zal winnen. Hij wil een goede vaderfiguur zijn voor Valentijn en zijn fouten herstellen. Maar Valentijn juist niet, die is nog jong en eager en wil zich koste wat kost bewijzen. Nick ziet wat het doet met zijn zoon en wil voorkomen dat die hetzelfde lot ondergaat, maar wordt daardoor juist weer meegesleurd in die emoties. Kan hij zijn zoon behoeden voor dezelfde fouten die hij heeft gemaakt in het verleden, of gaat hij er in mee en is zijn inkeer niet bestand tegen de zucht naar erkenning van Ludo?

Daarmee zou Nick weinig toevoegen aan de serie, buiten dat hij dan de zoveelste braverik van middelbare leeftijd zou zijn. Valentijn zou van mij zó terug mogen keren. Waarbij Ludo een klein schuldgevoel tegen hem heeft en hem dus met veel laat wegkomen terwijl Valentijn over de rug van opa een carrière bij elkaar liegt en bedriegt. Een beetje de lul die overal mee wegkomt. Laat díe een Naomi maar eens een gigantisch blauwtje lopen.

quote:
Ik heb het altijd spijtig gevonden dat Ludo daarna weer volledig de oude was en de draad weer moeiteloos oppakte, omdat er zoveel toffe mogelijkheden waren met 'Ludo 2.0' zonder hem puur als een Neanderthaler neer te zetten. Een gebroken Ludo die door de booreiland-periode de kunstwereld (voorlopig) vaarwel zou zeggen en zich ging storten op de stoeterij had een hele interessante, nieuwe dimensie kunnen toevoegen aan het karakter en hem in een 'nieuwe' wereld kunnen plaatsen. Sure, al sinds zijn begindagen hield hij paarden (het was zelfs zijn eerste leadershot), maar hem voor langere tijd in die wereld neerzetten had de wereld van de serie zelf ook weer groter gemaakt. De stoeterij is er nu weliswaar ook, maar meer als 'ah ja, dat heeft hij ook nog'.
Volledig eens.

quote:
Mijns inziens is Billy ook altijd rommelig neergezet en bleven de schrijvers er maar dingen tegenaan gooien in de hoop dat het zou werken. Ironisch genoeg is één van die vage plottwists nu één van de sterkhouders van de serie, genaamd Shanti :D
Haar periode rond seizoen 31 werkte prima, daar was het personage prima in balans en leken de schrijvers te weten wat ze met haar moesten doen en wat haar plaats was binnen de serie. Maar daarna liep het inderdaad weer op een puinhoop uit, met de moord op Leon en dat verhaaltje met Shanti's vader.
Haar vader was ik alweer vergeten _O- Typisch voorbeeld van het schrijfwerk toen/nu. Er wordt iets in gang gezet wat 'life changing' voor een karakter kan zijn. Shanti van verweesde vrouw naar 2 ouders in beeld. Kent Jef Alberts ook nog eens, brengt een halve familie met zich mee. Maar 2 maanden later is hij dood en na een weekje rouw is Shanti weer hetzelfde personage als voorheen. De lesbische zus verdwijnt weer omdat ze te normaal is; we hebben liever een plussize kleurtje dat een hetero mokkel uit de kast trekt.

Ik zeg je; Richard gebeurt precies hetzelfde. Nu het effect 'oeh, hij is terug!' Dan eventjes 'hij is veranderd', maar uiteindelijk gaat hij er met al Billy's/Shanti's kapitaal vandoor en hoor je er niks meer van en is de 'life changer' van Shanti ook weer teruggedraaid en kan die barvrouw en nagelstylist spelen wanneer het voor het verhaal uitkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Japepk op 29-02-2024 01:38:52 ]
't Echte en 't ware!
pi_212635536
Vermoeiend dat gedoe met die Naomi, chago Ludo/Janine en dat Shanti ineens schilderijen uit haar hoofd moet leren.

Zoals iemand al zei, de classics zijn leuker op het moment.
pi_212636846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:58 schreef NedKelly het volgende:
Vermoeiend dat gedoe met die Naomi, chago Ludo/Janine en dat Shanti ineens schilderijen uit haar hoofd moet leren.

Je merkt echt dat die oude schrijvers er weer zitten. Alleen maar relatieperikelen en de eerste vreemdganger is ook weer een feit. De hele Verduyn-legacy wordt echt door het putje gespoeld.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 1 maart 2024 @ 01:38:21 #108
268260 Dr.Mikey
pi_212642352
Ik ben Janine is onredelijk om niks moe.
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 09:35:01 #109
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212643948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:58 schreef NedKelly het volgende:

Ik kijk steeds eerst de huidige aflevering, en dan de classics aflevering. Wel funny om te zien dat Ludo en Janine bijna in scheiding liggen, en het volgende moment in de classics aflevering zijn ze enorm gelukkig met elkaar. Soms denk ik: ''huh, heb ik iets gemist?'', o nee, dit zijn de classics :D

Vond Roxy (Eline Harteveld ) eigenlijk ook wel een mooi personage. Jammer dat ze niet in de buurt komen van het classics niveau. Verhaallijnen boeien mij bijna allemaal, en de sfeer voelt heel goed aan. Komt misschien ook omdat je dat nostalgische gevoel erbij krijgt ^^
pi_212646605
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:35 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik kijk steeds eerst de huidige aflevering, en dan de classics aflevering. Wel funny om te zien dat Ludo en Janine bijna in scheiding liggen, en het volgende moment in de classics aflevering zijn ze enorm gelukkig met elkaar. Soms denk ik: ''huh, heb ik iets gemist?'', o nee, dit zijn de classics :D

Vond Roxy (Eline Harteveld ) eigenlijk ook wel een mooi personage. Jammer dat ze niet in de buurt komen van het classics niveau. Verhaallijnen boeien mij bijna allemaal, en de sfeer voelt heel goed aan. Komt misschien ook omdat je dat nostalgische gevoel erbij krijgt ^^
Ik kijk ook in die volgorde en denk ook regelmatig: oh toen hadden Ludo en Janine ongeveer hetzelfde gezeik (hij doet weer wat achter haar rug om).
En ook wel dat je denkt: met al dat gedoe tussen Ludo - Stefano - Janine, welk normaal mens vergeeft een ander zoveel. Maar ja soap....
pi_212648078
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 02:20 schreef DumpTruck het volgende:
Wat is die Naomi toch een verschrikkelijk personage. Ik snap dat het expres is en er zal vast wel een of andere sappige inkeer komen ergens maar ze heeft echt 0 redeemable qualities op dit moment.
Zo jammer inderdaad. Het idee is wel geinig.
Maar de uitvoering zo slecht (de manier waarop ook).

Maar de actrice vind ik het best goed doen eigenlijk.
pi_212648095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:59 schreef Japepk het volgende:
En wat was er dan mis met Mats? Ja, dat stelen was onsympathiek, maar zijn achtergrond en relatie met Rik was mooi. En dan mogen Naomi en die moeder blijven, terwijl die helemaal uit het niets komen en niets toevoegen. Er is ook weinig chemie tussen Jasmine Sendar en Cas Jansen.
Mats vond ik echt heel slecht geacteerd. Het verhaal sloeg ook echt helemaal nergens op.

[ Bericht 33% gewijzigd door Redbullkid op 01-03-2024 15:00:32 ]
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:47:10 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212651307
Het enige dat Mats heeft toegevoegd aan het verhaal is dat Rik nog iets te doen had terwijl Shanti afwezig was.
pi_212651419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Mats vond ik echt heel slecht geacteerd. Het verhaal sloeg ook echt helemaal nergens op.
Volgens mij las ik ook ergens dat het geen leuke collega was daar en als ik hem soms voorbij zie razen op de socials kan ik me dat ook prima voorstellen
pi_212655365
Heeft iemand het lijk van Billy gezien?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 02:03:44 #116
268260 Dr.Mikey
pi_212655378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 02:01 schreef Kemestry het volgende:
Nee.
R.I.P DTS.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:43:46 #117
268260 Dr.Mikey
pi_212696982
Richard comeback is voorlopig een liefdes verhaallijn.
R.I.P DTS.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:22:17 #118
436222 Japepk
Padvinder
pi_212699277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 02:01 schreef Kemestry het volgende:
Volgens mij Shanti wel gewoon in Pakistan hoor
't Echte en 't ware!
  dinsdag 5 maart 2024 @ 15:44:33 #119
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_212703223
Waar zijn ze toch mee bezig? Die supermarkt was een uitstekend idee. Net als de introductie van de familie Verduyn als het 'normale gezin', was de buurtsuper een 'normaal decor'. Beide zijn intussen om zeep geholpen om mindere verhalen aan te sturen. Waarom is het 'normale' weer verdwenen, terwijl dat werkt? Als in "normale mensen komen terecht in niet-normale situaties". Ooit was het de basisopzet van de serie.

Ik zie vaste rollen liefst zo min mogelijk werken bij plaatsen als de politie, het ziekenhuis, het café of het hotel. Dat heeft soms iets onnatuurlijks, om één of andere reden. Bijvoorbeeld: een misdrijf! Bel Aysen! Er is iemand niet goed geworden! Bel Anton! We willen een kamer reserveren! Bel Laura! Eigenlijk vond ik het wel een verbetering dat de vaste rollen niet meer bij de faciliteiten werkten. Of ze doen iets met het hele personeel en we zien eigenlijk alleen de vaste acteurs. Al die persoonlijke betrokkenheid! Halen ze dat weer terug...

Staat los van personages met eigen zaken of de huisarts, maar nu krijgen we dus Marwan die in het hotel werkt. Al twee keer weggestuurd, dronken ruzie gemaakt met de baas en toch weer terug. Laat hem gewoon in die buurtsuper staan, waar hij hoort! Daar heeft hij binding met anderen en niet alleen Nola. Met een bij elkaar gelogen CV en een werkvakantie op een boot ben je niet meteen een hoge rang in een groot restaurant. Wat is het volgende? Merel die de spanning doodschiet, zoals rechercheurs Jack en Aysen dat zo goed konden? Oh nee, die is nog niet terug, want "New York, Baby!" Ugh... Minder rollen om tegelijk voor te schrijven, slechts vier afleveringen per week, maar het schrijfwerk verbetert niet. Sterker nog: we nemen slechte keuzes van eerder weer terug!

Wat speelt er verder nog? Ik ben nog niet gewend aan Elisa of Naomi. Een soap-bitch hoort er wel bij. Dit soort jongeren, zoals Naomi, draaien nog wel bij. Hoe vaak hebben we dit dwarse gedrag in het begin al gezien? Was Kim ooit de eerste, bij wie het wel werkte? Bij Naomi nog niet, want we hebben geen sympathie voor dat personage. Tot nu toe is ze alleen maar verwend, achterbaks, lui en naar. Eigenlijk zou ik ze liever vandaag dan morgen nog inruilen voor hoe het was, met Demi en Saskia, maar dat komt omdat de schrijvers zo slordig met dat gezin zijn omgegaan in het laatste jaar. Misschien draait het nog bij, ook als Naomi uiteindelijk de rol van soap-bitch speelt, al vind ik Steef ook al zwaar zoutloos sinds de recast.

Janine mag intussen ook wel weer eens wat minder gefixeerd zijn op 'de slachtoffers'. Als er nou een personage was dat die slachtoffers representeerde, maar ze neemt het op voor mensen die we eigenlijk nooit zien. Brengt me ook op: waar is de vaste slechterik gebleven? Dus GEEN gastrol, maar iemand die gewoon ongegeneerd de schurk loopt uit te hangen én ermee weg komt? Iemand om voor uit te kijken. Voer dát dan eens gauw opnieuw in! Ludo? Nog steeds een goede rol, maar allang niet meer de slechterik. Zeker niet als hij op Dolly past, Laura complimenten geeft of meedoet aan een Solex-tour. Nog nét niet de beste vriend van iedereen...

Ach, ik ga niet ontkennen: ik kijk gewoon nog. Soms met wat meer of minder plezier, maar het kijkt nog steeds prettig weg. Er zijn wel wat irritaties. Dingen die de schrijvers blijkbaar geweldig vinden, maar waar je als kijker niet op zit te wachten. Niet verkeerd om die te benoemen. Straks denken de schrijvers nog dat ze geweldige verhalen voorschotelen, maar dat is slechts een illusie. De serie is nog steeds leuker dan een aantal jaar geleden, maar is maar beter dat het zo blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 05-03-2024 16:27:38 ]
  dinsdag 5 maart 2024 @ 18:08:46 #120
436222 Japepk
Padvinder
pi_212705291
Mooie post weer! Ik ging er eigenlijk klakkeloos vanuit dat hij van @PeterKelder kwam, maar er zijn nog meer users die dit soort mooie schrijfsels bezigen! Vooral het punt dat karakters niet bij 'de diensten' moeten werken is héél relevant en ook alweer orde van de dag. Merel was nota bene als stagiair ook al met alle zaken bezig, had contact met het hele kantoor en beschikking over alle info.

Je merkt gewoon echt dat er een oud schrijversteam is teruggekeerd want dit is aan de orde (we hebben politie en medische karakters dus er kan altijd wat spannends gebeuren) en geen één relatie loopt soepel en er wordt alweer random vreemd gegaan. En dat terwijl de serie juist drééf op alle stabiliteit. Ludo en Janine als sterk team, familie Verduyn als ijkpunt van familiezaken, Rik en Shanti, Laura en Henk. Al die relatietroubles zijn helemaal niet nodig en ook ontzettend vermoeiend.

Het was juist mooi om alle strubbelingen bij Saskia te zien toen die zelf nog het meest schrok dat ze op een jonge arts verliefd was geworden. En nu duikt Shanti zomaar met Richard in bed want dat is zo lekker shockerend. En het zaad droop nog uit haar of ze bespraken de kluis van haar dode moeder al, ze heeft het nota bene gedaan terwijl ze naar haar moeders naam keek want die staat op de borst van Richard getattoeerd. Lui schrijfwerk en om te kotsen, zeker omdat er juíst veel is geïnvesteerd in de relatie tussen Rik en Shanti. Vreemdgaan kan, maar niet met deze waardeloze opbouw. Het is wachten op de eerste moord die wordt gepleegd, want daar kon je dan ook de klok op gelijk zetten. De serie werd een bouquetreeks en om het spannend te houden werd een side-character vermoord.

Van mij mag het Bing zijn :D
't Echte en 't ware!
pi_212705438
iemand het filmpje uit de meerdijk app met hans van houten?
  donderdag 7 maart 2024 @ 18:16:43 #122
268260 Dr.Mikey
pi_212730941
Ludo kan drie keer op zijn kop gaan staan Janine blijft moeilijk doen vermoeiend.
R.I.P DTS.
pi_212736543
Ik vind de verhaallijn van Marwan met die vreselijke Naomi met dat toxische verhaallijntje om de band van haar moeder met Julian kapot te maken op een slinkse wijze, wel een mooie. Eindelijk begint hij weer een beetje de Marwan van het begin te worden, beetje meer branie en meer humor. Ook in de Rozenboom met die nieuwe 'Karen' van een leidinggevende opent perspectieven.
Wat me wel stoort is dat GTST steeds meer sitcom-achtige trekjes krijgt met veel van die komisch bedoelde verhaallijntjes tussen Linda met die dokter begint me ook danig me strot uit te komen. Ook behoorlijk sleets allemaal aan het worden ondertussen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212741300
Nou, iedereen vindt het weer geweldig dat z.g.n. liefdes/vreemdgaan verhaallijntje van Ashanti met Richard. Ik vindt het erg cliche https://www.shownieuws.nl(...)lucht-eindelijk-weer Die Richard moet maar weer snel wieberen, voegt niets meer toe been there done that.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 16:21:06 #125
436222 Japepk
Padvinder
pi_212742285
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 14:56 schreef freaky40 het volgende:
Nou, iedereen vindt het weer geweldig dat z.g.n. liefdes/vreemdgaan verhaallijntje van Ashanti met Richard. Ik vindt het erg cliche https://www.shownieuws.nl(...)lucht-eindelijk-weer Die Richard moet maar weer snel wieberen, voegt niets meer toe been there done that.
Ach, 3 reacties onder een insta-post. Als ze hier kijken zien ze wee reacties die het tegenovergestelde zeggen. Het is shownieuws maar...
't Echte en 't ware!
pi_212812856
een idee voor een gloednieuwe oude cast waarschijnlijk niet goed uitgedacht maar vond dit wel een leuk begin kritiek altijd welkom

tel je voor, een frisse wind waait door Meerdijk, en de iconische soapserie GTST staat op het punt van een opwindende wedergeboorte. Met een meesterlijk plan om het verhaal nieuw leven in te blazen, presenteren we de vernieuwde cast en betoverende decors. Een meeslepende reis vol intriges, liefde en onverwachte wendingen wacht op de kijkers.

De Cast:

Familie Alberts:

Jef Alberts: Bartho Braat
Robert Alberts: Wilbert Gieske
Dian Alberts: Chris Jolles (Bleek niet dood te zijn!)
Noud Alberts: Ruud Feldkamp
Dennis Alberts: Koert Jan de Bruin
Barbara Fischer-Alberts: Charlotte Besijn
Familie Sanders:

Ludo Sanders: Erik de Vogel
Janine Elschot: Caroline de Bruin
Nina Sanders: Marly van der Velden
Bing Mauricis: Everon Jackson Hooi
Nola Sanders: Noa Jacobus
Maxime Sanders: Marjolein Keuning (Bleek ook niet dood te zijn!)
Stefano Sanders: Bas Muijs
Merel Verduyn-Sanders: Sophie Bouqet
Familie Bouwhuis-Dekker:

Anton Bouwhuis: Joep Sertons
Linda Dekker Bouwhuis: Babette van Veen
Sam Dekker-Alberts (getrouwd met Noud): Stijn Fransen
Bram Bouwhuis: (In te vullen)
Familie Verduyn:

Julian Verduyn: Cas Jansen
Steef Verduyn: Ingmar (Achternaam in te vullen)
Jessica Harmsen-Verduyn: Katja Schuurman
Familie Selmhorst:

Laura Selmhorst-Visser: Jette van der Meij
Henk Visser: Johnny Kraaijkamp Jr.
Familie De Jong:

Rik de Jong: Ferry Somoghie
Shanti de Jong: Berthie Wierenga
Familie El Amrani:

Marwan El Amrani: Hassan Slabby
En diverse bijrollen, waaronder:

Richard van Nooten: Edwin Jonker
Billy De Palma: Lone van Roosendaal
Karin Alberts (ex van Jef Alberts): Henriette Tol
Lyda Edel (huishoudster Sanders-familie): Celia van den Boogert
Frederique Weber (oude vlam van Jef Alberts): Marjolein Touw
Ober Marcel: Bart Peerenboom
Decors:

Huize Sanders Landgoed: Ludo, Janine, Stefano, Merel, Maxime
Huize Bouwhuis: Linda, Anton
Huize Selmhorst: Henk, Laura
Huize Verduyn: Julian, Steef, Jessica
Huize De Jong (Strandhuis): Shanti, Rik
Sparks Horeca Gelegenheid + Woonappartementen: Steef, Nola, Noud, Sam
Huize alberts-Fischer replica uit seizoen 11-18: Robert, Barbara
Veilinghuis Sanders: Ludo
A&F (Alberts en Fischer Events): Robert, Barbara, Dian
Rozenboom zoals die er nu uit ziet
Leader:

De nieuwe leader opent met een frisse blik op Meerdijk, waar de personages door bekende straten wandelen. Langzaam bewegen ze naar de camera terwijl hun voornaam en acteursnaam verschijnen. Een krachtige symfonie begeleidt de beelden, en aan het einde verzamelt de volledige cast zich in het restaurant van De Rozenboom voor een episch eindshot.
pi_212816231
ludo en janine moe.
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:46 #128
436222 Japepk
Padvinder
pi_212816738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:40 schreef jk1999 het volgende:
een idee voor een gloednieuwe oude cast waarschijnlijk niet goed uitgedacht maar vond dit wel een leuk begin kritiek altijd welkom

tel je voor, een frisse wind waait door Meerdijk, en de iconische soapserie GTST staat op het punt van een opwindende wedergeboorte. Met een meesterlijk plan om het verhaal nieuw leven in te blazen, presenteren we de vernieuwde cast en betoverende decors. Een meeslepende reis vol intriges, liefde en onverwachte wendingen wacht op de kijkers.

De Cast:

Familie Alberts:

Familie Sanders:

Familie Bouwhuis-Dekker:

Familie Verduyn:

Familie Selmhorst:

Familie De Jong:

Familie El Amrani:

Decors:

Leader:

De nieuwe leader opent met een frisse blik op Meerdijk, waar de personages door bekende straten wandelen. Langzaam bewegen ze naar de camera terwijl hun voornaam en acteursnaam verschijnen. Een krachtige symfonie begeleidt de beelden, en aan het einde verzamelt de volledige cast zich in het restaurant van De Rozenboom voor een episch eindshot.
Hiermee zijn topics in het verleden echt doodgeslagen en tbh, wat schiet je ermee op? Geen cast is 2 jaar hetzelfde en 3 personages terug uit de doostlijkt me veel van het goede.

En tegenwoordig zijn we ons bewuster van het feit dat er een schrijversteam is wat haast alles om zeep kan helpen.
't Echte en 't ware!
pi_212821599
quote:

Deze poging tot meeslepend schrijven is nogal mislukt, dus het idee geloof ik zo ook wel. Beetje nutteloos ook.
pi_212841980
Vind de meeste verhaallijnen prima:

+ Naomi die zit te stoken in de relatie van haar moeder en Julian; Steef die daar min of meer voor opdraait. Best leuk gevonden en gelukkig is Naomi ook aan het groeien in haar rol. Ze heeft iig niet meer die eentonige emotie.

+ Shanti en Richard prima.

+ Laura en haar schilderverslaving en op de achtergrond haar ziekte.

+ Marwan, Nola en die hotelmanager.

Dan de wat mindere:

+- Linda en Luuk; nothing we ain't seen before, ik geloof dit verhaallijntje wel.

- Ludo en Janine; Janine die weer eens overal verongelijkt over moet doen. Tsja...
pi_212843284
Vooropgesteld: er is niks mis met fan-fiction. Dat gebeurt in meer of mindere mate bij alle fictieseries, zeker langlopende reeksen. Soms zijn er fans die zich focussen op een bepaald personage of koppel, en soms zijn er die zich een voorstelling maken van hoe de serie volledig anders zou kunnen zijn en daarop voortborduren. Daar kunnen leuke ideeën tussen zitten, soms wat minder.

quote:

De Cast:

Familie Alberts:

Familie Sanders:

Familie Bouwhuis-Dekker:

Familie Verduyn:

Familie Selmhorst:

Familie De Jong:

Familie El Amrani:

Decors:

Leader:

Helaas lijkt dit epistel eerder tot de laatste categorie te behoren.
Niks ten nadele van je enthousiasme hoor, dat valt alleen maar te prijzen. Alleen leest dit als een aantal lukraak gekozen periodes uit het verleden die bij elkaar zijn gegooid als zijnde een nieuwe montage van meerdere seizoenen tot "één geheel". Er wordt gesproken over 'een meesterlijk plan om het verhaal nieuw leven in te blazen' en 'een meeslepende reis vol intriges, liefde en onverwachte wendingen'. Maar ik zie nergens een meeslepende reis in terug. En de meest onverwachte wendingen zijn wat mij betreft het terughalen van dode personages of personages die niet bepaald geliefd zijn door verhaalkeuzes uit het verleden.
Wat wil je met deze cast vertellen, wat zijn de verhalen die deze personages met zich meebrengen waardoor de serie nieuw elan zou krijgen? Want op basis van deze castlijst krijg ik eerder een idee van een herhaling van zetten (bijv. A&F events, dat was er al in seizoen 18), en dat moet je juist niet teveel willen met een nieuw elan in gedachten ;)

Enne, die nieuwe leader doet mij qua opzet verdomd veel denken aan die van Neighbours. En dat past als een jas bij Neighbours, maar dat is geen GTST :D
pi_212849615
Kennen de schrijvers het fenomeen au pair niet. Iemand die met huishoudsters is opgegroeid, een eigen bedrijf heeft en haar man ook, gaan natuurlijk niet continu zitten zeiken over wie er op de kinderen moet passen en dat de oudste dochter dat maar moet oplossen. Die hebben gewoon een au pair in huis. Dat toneelstukje dat Nola moest oppassen maar iemand anders heeft ingeschakeld is erg ongeloofwaardig.
Au pair, kun je ook nog hele leuke verhalen mee maken.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 17:06:34 #133
268260 Dr.Mikey
pi_212850264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:25 schreef NedKelly het volgende:
Kennen de schrijvers het fenomeen au pair niet. Iemand die met huishoudsters is opgegroeid, een eigen bedrijf heeft en haar man ook, gaan natuurlijk niet continu zitten zeiken over wie er op de kinderen moet passen en dat de oudste dochter dat maar moet oplossen. Die hebben gewoon een au pair in huis. Dat toneelstukje dat Nola moest oppassen maar iemand anders heeft ingeschakeld is erg ongeloofwaardig.
Au pair, kun je ook nog hele leuke verhalen mee maken.
Uiteraard kennen ze dat Sjors was jarenlang de au pair van lucas en nina.
R.I.P DTS.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 17:51:10 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212850611
De huidige schrijvers weten waarschijnlijk niet eens meer wie Sjors is.
  maandag 18 maart 2024 @ 11:39:37 #135
436222 Japepk
Padvinder
pi_212870370
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:51 schreef James1988 het volgende:
Insert hier die meme van die ene schrijver die dan alle namen door elkaar haalt.

Sjoerd? Oh Sjors! Dat was toch de dochter van Emile Hartkamp en Jelka van Houten? Haar broer Sjack verliet de serie doordat hij een vibrator in zijn bad kreeg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:56 schreef DjVero het volgende:
Vind de meeste verhaallijnen prima:

+ Naomi die zit te stoken in de relatie van haar moeder en Julian; Steef die daar min of meer voor opdraait. Best leuk gevonden en gelukkig is Naomi ook aan het groeien in haar rol. Ze heeft iig niet meer die eentonige emotie.

+ Shanti en Richard prima.

+ Laura en haar schilderverslaving en op de achtergrond haar ziekte.

+ Marwan, Nola en die hotelmanager.

Dan de wat mindere:

+- Linda en Luuk; nothing we ain't seen before, ik geloof dit verhaallijntje wel.

- Ludo en Janine; Janine die weer eens overal verongelijkt over moet doen. Tsja...
Echt O+ Nola! Leuke actrice en ze speelt ontzettend leuk zolang ze niet met Marly of Everon hoeft te acteren. Met Ludo en Janine is er mooie chemie en ook met Marwan in de Rozenboom doet ze het leuk. Zij mag wat mij betreft snel uitgroeien tot de nieuwe bitchy manager, een beetje zoals die dame die het nu speelt. Waarbij opa Ludo eigenlijk angstvallig wil verbergen dat het hotel aan haar toebehoort. Wellicht een snood wraakplan waarbij ze neefje Valentijn inschakelt?

Maar dat voor later, want hoe ontzettend schattig is die knul waar ze nu verliefd op is! Leuk in elkaar gezet en fijn dat hij eens een wat ander uiterlijk heeft dan gangbaar in soap/tv. Nina is hier ook erg leuk bij, Bing is echt te cringe. Die man straalt in alles uit dat hij een toffe, losse vader is en dan komen er steeds van die geforceerd conservatieve uitingen. Laat dat lekker bij Julian ofzo. En sowieso, Nola en die gozer hebben een keer gezoend en hun ouders hebben het nu tot verkering gebombardeerd. Ben benieuwd of het nu dan ook gewoon een setje is of dat ze daar nog op terug komen.
't Echte en 't ware!
  maandag 18 maart 2024 @ 16:11:28 #136
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_212873167
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:51 schreef James1988 het volgende:
Dat zou een reden zijn voor onmiddellijk ontslag, per direct en zonder genade! Sjors vergeten is bijna heiligschennis in GTST! Zie liever dat ze een manier bedenken om Sjors terug te laten keren. WEL de Inge Schrama-versie uiteraard, de echte Sjors! Nooit de Melissa Drost-versie, met die vreselijke Lana. Dat heeft het personage echt verziekt. Onder Melissa verloor Sjors haar aantrekkingskracht. Inge speelde haar zo, dat ze ondanks alles toch spontaan bleef en de gunfactor behield. Ook als Sjors de ergste dingen meemaakte of zelf slechte dingen deed.

Melissa speelde Sjors als een trut vol regeltjes en stijfheid. Ja, onder Inge zat dat ook een beetje in het personage, maar nooit zo extreem. Het werd meer een uitvergrootte karikatuur van de echte Sjors. Melissa maakte er een typetje 'verdrietige schooljuffrouw van de oude stempel' van, zeker als ze achter die Lana moest aanjagen. Ze speelde de rol ook ouder en serieuzer. Niet de schuld van de actrice want die deed het zo goed als ze kon, maar het werkte gewoon niet echt. Daarbij hielp de rol van Amir ook allerminst, waarvan de schrijvers ook niet wisten wat ze met dat personage moesten aanvangen. Melissa-Sjors miste de hele voorgeschiedenis en hoe Inge de rol eigen had gemaakt, zelfs als de schrijvers haar weinig gaven om mee te werken. Zo lieten ze Sjors wel erg lang geobsedeerd zijn over 'kindsjes' krijgen, terwijl dat niet zo'n interessante verhaallijn was. Uiteindelijk kreeg Inge niet eens een afscheid, omdat ze niet in staat was terug te keren, maar het blijft zonde dat zo'n langlopende actrice zomaar verdween en nooit meer ergens te zien was. Ja, ik vond de actrice gewoon super! Dat mag! Er zat waarschijnlijk heel veel van Inge in Sjors, wat Melissa begrijpelijk niet juist kon naspelen.

Benieuwd wat er gebeurd was als Inge Schrama geen burn-out had gekregen. Zou Sjors dan nog steeds in de serie hebben gezeten? Sjors zou nog wel terug kunnen keren, al zie ik het niet gebeuren. Denk dat Inge het wel fijn vindt, zo buiten de televisie-wereld. Naast GTST zat ze sowieso in weinig andere programma's, al was ze ooit kandidaat in enkele shows. Zit eigenlijk wel te wachten tot ze weer eens in een programma opduikt, al gebeurd het mogelijk nooit. Wel nog genoeg personages die Sjors kent en waar ze banden mee heeft. Lana hoeft NOOIT meer terug, maar dat is geen belemmering. Voorbeeld: Stefano is ook leuker als die irritante Lucas NIET in de serie zit, al leeft de serie daar sowieso enorm van op. Benieuwd of hij alweer kan lopen. Dat op wonderbaarlijke wijze zijn benen ineens weer werken, want "New York, Baby!" Ugh...Merel toch!

Intussen ben ik zover dat ik Nola ook wel een aardige rol ben gaan vinden. Kan nog vele kanten op: ze is aardig, maar kan ook puberen of verwent uit de hoek komen. Ik vind het leuk dat ze soms een beetje naïef overkomt en het op zich niet verkeerd bedoeld allemaal. Anders dan eerder bij Nina, waarbij de schrijvers het soms zo stuurden, dat je sympathie moest opbrengen voor een verwent stampvoetend prinsesje. Dan houdt Nola toch beter de sympathie van de kijker vast. Ze heeft goede binding met o.a. Ludo, Janine en Marwan. Ze is nu leuker dan haar beide ouders eigenlijk. Toch nog steeds niet helemaal geloofwaardig als ouders en wie gelooft er echt dat Bing twaalf filialen van Boks runt? Als je er twaalf hebt en geldnood, verkoop er dan een paar! Maakt voor het verhaal niet eens uit, maar Boks en La Nina lijken helemaal niet zo groot, met maar één persoon aan het roer.

Blijft dat geëmmer tussen Linda en Luuk nog lang doorgaan? We kennen het intussen wel. Zij doen het al vanaf het begin dat ze beide in de serie zitten. Natuurlijk ging de bruiloft niet door: wat moeten ze anders met deze personages doen? Zult zien dat Linda en Luuk bij dezelfde relatietherapeut als Ludo en Janine terecht komen. Is er natuurlijk maar één van in Meerdijk, die grote stad. Verder kabbelt de boel rustig verder, zonder hoge bergen of diepe dalen. Eigenlijk is dat saai. Goede Tijden Slechte Tijden, reallife-soap edition. Toch, het blijft beter dan een aantal jaar geleden. Hopelijk pakken ze de verhaalstructuur eens aan. Al dat afkappen van aanzetten is storend, dus kom eens met een verrassende plotwending (niet iets dat plotseling uit de lucht komt vallen) of dat het ene einde het begin is van meer verhaal. En oja: ik mis die vaste slechterik nog in het verhaal. Wordt eigenlijk echt tijd, he!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 18-03-2024 17:11:44 ]
pi_212877829
Je kon er op wachten Nola moest een vriendje van de schrijvers en zo geschiede, dacht dat het een Pools vriendje was want bouwvakker en inteelt hoofdje dus alle stereotyperingen weer uit de kast. Zou helemaal passen in de wokeness idioterie van vandaag de dag immers...Jammer.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212895034
https://www.shownieuws.nl(...)en-na-heftig-ontslag

Robin Martens wil terugkeren in GTST. Zou wel weer een leuk verhaallijntje kunnen zijn voor Rik.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212895043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:59 schreef freaky40 het volgende:

Robin Martens wil terugkeren in GTST. Zou wel weer een leuk verhaallijntje kunnen zijn voor Rik.
geen leuk karakter, en een walgelijk mens. Mag van mij wel wegblijven
pi_212895061
Beter dan weer het zoveelste puber verhaallijntje wat er nu gaande is met Nola.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212895116
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:02 schreef freaky40 het volgende:
Beter dan weer het zoveelste puber verhaallijntje wat er nu gaande is met Nola.
Inkomend tienerzwangerschap. Lekker origineel ook :{
pi_212895129
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:07 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Inkomend tienerzwangerschap. Lekker origineel ook :{
Je kan er alle kanten mee op, het zal wel weer een 'maatschappelijk probleem' moeten zijn want die richting gaat het steeds meer op bij GTST. Loverboy verhaallijntje kan ook nog.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 20 maart 2024 @ 18:12:11 #143
268260 Dr.Mikey
pi_212895161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:59 schreef freaky40 het volgende:

Met puber Bram !
R.I.P DTS.
pi_212904409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:08 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Je kan er alle kanten mee op, het zal wel weer een 'maatschappelijk probleem' moeten zijn want die richting gaat het steeds meer op bij GTST. Loverboy verhaallijntje kan ook nog.
Die richting gaat het op? GTST heeft altijd al 'maatschappelijke problemen' aangekaart. In meer of mindere mate. ;)
pi_212904506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 14:22 schreef DjVero het volgende:

[..]
Die richting gaat het op? GTST heeft altijd al 'maatschappelijke problemen' aangekaart. In meer of mindere mate. ;)
Klopt maar het ligt er wel een beetje te dik bovenop nu.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212904683
Ik denk gewoon dat we heel veel cringe 'Bing als strenge (schoon)vader gaan zien. Vind het wel een aandoenlijk setje.
't Echte en 't ware!
pi_212904851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 14:22 schreef DjVero het volgende:

[..]
Pfff, die Postbus 51-periode waarin ieder personage een maatschappelijk relevant issue opgespeld kreeg (automutilatie, asielbeleid, analfabetisme, sexting, zinloos geweld op hulpverleners) mag echt achterwege blijven. Vreselijk was dat.
pi_212905297
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 21 maart 2024 @ 16:03:10 #149
268260 Dr.Mikey
pi_212905311
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:01 schreef freaky40 het volgende:
In mei de zomercliffhanger al! :(

https://www.shownieuws.nl(...)aankondiging-in-gtst
Ze hebben het over Laura maar ik denk plottwist dat het exit Henk gaat worden.
R.I.P DTS.
pi_212905317
Dat denk ik eerder, getuige de aflevering van gisteren...
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 21 maart 2024 @ 16:21:38 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212905429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:03 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ze hebben het over Laura maar ik denk plottwist dat het exit Henk gaat worden.
Dat zou zonde zijn, Johnny Kraaykamp Jr. doet het heel goed en Henk is een leuk personage. Maar de rol begint een beetje uitgespeeld te raken nu de familie uit elkaar is gevallen.
pi_212905507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:

[..]
Dat zou zonde zijn, Johnny Kraaykamp Jr. doet het heel goed en Henk is een leuk personage. Maar de rol begint een beetje uitgespeeld te raken nu de familie uit elkaar is gevallen.
Ook wel opmerkelijk hoe relatief snel de familie Verduyn weer verkruimeld is na hun introductie, waardoor ook het 'gewone gezin' weer ontbreekt binnen de serie. En wat krijgen we ervoor terug: unlikeable personages als Mats en Naomi, of Ludo die ineens in relatietherapie moet met Janine. Om over het getouwtrek van Linda en Luuk maar te zwijgen.
  donderdag 21 maart 2024 @ 17:39:50 #153
268260 Dr.Mikey
pi_212905946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:28 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ook wel opmerkelijk hoe relatief snel de familie Verduyn weer verkruimeld is na hun introductie, waardoor ook het 'gewone gezin' weer ontbreekt binnen de serie. En wat krijgen we ervoor terug: unlikeable personages als Mats en Naomi, of Ludo die ineens in relatietherapie moet met Janine. Om over het getouwtrek van Linda en Luuk maar te zwijgen.
Was te verwachten bij de familie huygens en de Bouwhuisjes ging het net zo al hielden ze de overgebleven bouwhuis familieleden wel lang relevant lukt ze nu met Steef Merel en Julian ook wel aardig.
R.I.P DTS.
pi_212907185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 17:39 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Was te verwachten bij de familie huygens en de Bouwhuisjes ging het net zo al hielden ze de overgebleven bouwhuis familieleden wel lang relevant lukt ze nu met Steef Merel en Julian ook wel aardig.
Probleem is alleen wel dat Merel nu al tijden uit beeld is en de maanden daarvoor eigenlijk vooral aan Stefano en de familie Sanders hing, Steef komt maar niet uit de verf sinds de recast (wat ik zonde vind, die Ingmar kan echt wel acteren) en Julian hebben ze halsoverkop in een nieuwe relatie gestort waar de chemie niet echt van af spat. Voorheen waren ze een unit, maar zeker sinds de exit van Saskia en Demi voelt het meer als los zand.
pi_212908233
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 19:39 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Probleem is alleen wel dat Merel nu al tijden uit beeld is en de maanden daarvoor eigenlijk vooral aan Stefano en de familie Sanders hing, Steef komt maar niet uit de verf sinds de recast (wat ik zonde vind, die Ingmar kan echt wel acteren) en Julian hebben ze halsoverkop in een nieuwe relatie gestort waar de chemie niet echt van af spat. Voorheen waren ze een unit, maar zeker sinds de exit van Saskia en Demi voelt het meer als los zand.
Ik vind Ingmar prima. Tommy van Lent was onbetwist een talent en had een X-factor die Ingmar niet heeft, maar Steef is een prima peronage. Ietwat een lulletje rozenwater, maar overall een gast met het hart op de juiste plek. Beter dan toen hij een professioneel gamer was.
't Echte en 't ware!
  donderdag 21 maart 2024 @ 21:35:00 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212908685
Ja, eens. De acteurs zetten Steef en Julian goed weg, maar de chemie is weg.

Steef heeft met niemand binding, de relatie tussen Julian en wat-is-haar-naam is niet interessant en Naomi is om te kotsen. Een ééndimensionaal karakter dat geen binding heeft met de rest van de karakters, dat we nooit iets zien meemaken als het niet is vastgeplakt aan de relatie tussen Julian en haar moeder, en dat compleet vergeetbaar is.
pi_212909605
Dat hoge voorhoofd van Naomi ook...ik vind het geen leuk karakter, maar het zal wel een setje worden met Steef dus ik vrees dat we daar voorlopig aan vast zitten....
Die relatietherapie voor Ludo en Janine en Linda en Luuk komt ook mijn neus uit. En dat vreselijke storytelling met muziek er onder zonder tekst wat soms heel wat minuten per aflevering in beslag neemt is weer helemaal terug. Dat was even zo'n trend jaren geleden, maar merk dat het weer terug is. De muziekkeuze is ook wel opvallend vaak ook, niet slecht maar slaat een beetje dood in een soap en is meer voor een echte serie. Om over het stukje humor in de maar te zwijgen wat blijkbaar nu in sommige verhaallijnen gebruikt werd moet zitten behalve in die van Linda en Luuk slaat ook een beetje door. Vind het wel grappig dat Marwan weer een beetje zichzelf aan het worden is. Hij kwam terug als een serieuze gozer met zijn nieuwe verantwoordelijke baantje in de Rozenboom maar hij krijgt eindelijk weer wat dynamiek terug.
Nee, en laten we niet hopen dat Henk en/of Laura nu al uit serie worden geschreven dan zou de gemiddelde leeftijd wel omlaag gaan met karakters, daar moeten ze voor oppassen.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 22 maart 2024 @ 13:00:43 #158
436222 Japepk
Padvinder
pi_212913689
Per dag een aflevering kijken op Videoland is ook niet meer nodig. Het doorklikgehalte van Linda/Luuk, Naomi&moeder is zo hoog, dat je met een halfuurtje makkelijk door de week heen bent. En daar komt Bing/Troj nog eens bij denk ik.

Oh ja en ben ik de enige die steeds een soort weekthema spot? Vorige week ging iedereen 's ochtends nadrukkelijk koffie drinken en deze week gaf iedereen bloemen aan Jan en Alleman

[ Bericht 29% gewijzigd door Japepk op 22-03-2024 14:24:14 ]
't Echte en 't ware!
  zaterdag 23 maart 2024 @ 11:47:48 #159
179002 GwaiLow
pi_212925750
Irritant, bij de classics op Videoland zijn er 1 (of meerdere) afleveringen overgeslagen. Ondanks dat het wel van afl. 2406 overgaat in 2407, klopt het toch niet. Jef ligt opeens in het ziekenhuis (coma) ivm het leven op straat. Terwijl het de aflevering daarvoor na omstandigheden nog prima met hem ging :D. En Ludo en Janine vechten opeens om de voogdij voor Nina.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 11:55:38 #160
268260 Dr.Mikey
pi_212925822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:47 schreef GwaiLow het volgende:
Irritant, bij de classics op Videoland zijn er 1 (of meerdere) afleveringen overgeslagen. Ondanks dat het wel van afl. 2406 overgaat in 2407, klopt het toch niet. Jef ligt opeens in het ziekenhuis (coma) ivm het leven op straat. Terwijl het de aflevering daarvoor na omstandigheden nog prima met hem ging :D. En Ludo en Janine vechten opeens om de voogdij voor Nina.
Viel ons ook al op alsof er een week mist.
R.I.P DTS.
  zondag 24 maart 2024 @ 09:18:36 #161
179002 GwaiLow
pi_212937382
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:55 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Viel ons ook al op alsof er een week mist.
Vandaag klopt de aflevering waar we waren gebleven wel, volgens mij.
pi_212937834
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:47 schreef GwaiLow het volgende:
Ik dacht al: heb ik nou helemaal niet op zitten letten aan het einde of zo, maar het lag dus niet aan mij 8-)
  zondag 24 maart 2024 @ 11:19:53 #163
268260 Dr.Mikey
pi_212938943
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:18 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Vandaag klopt de aflevering waar we waren gebleven wel, volgens mij.
Klopt benieuwd hoe ze het oplossen als ze daadwerkelijk bij die aflevering zijn.
R.I.P DTS.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:29:15 #164
268260 Dr.Mikey
pi_212956319
Huidige gtst met die relatie therapie gaat nergens over Janine blijft onredelijk en Luuk en Linda voor de 500ste keer uit elkaar en dan toch weer niet.
Snap niet dat ze denken dat er iemand is die dat leuk vind om te zien.
R.I.P DTS.
pi_212965535
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Huidige gtst met die relatie therapie gaat nergens over Janine blijft onredelijk en Luuk en Linda voor de 500ste keer uit elkaar en dan toch weer niet.
Snap niet dat ze denken dat er iemand is die dat leuk vind om te zien.
Nee, niks aan. Ik vind die nieuwe, verongelijkte default mode van Janine sowieso vreselijk irritant.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 15:04:15 #166
268260 Dr.Mikey
pi_212966186
Dolly de superheld
R.I.P DTS.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 17:46:55 #167
268260 Dr.Mikey
pi_212967677
Weer een fout in het uploaden van de classics ?
Tweede keer al deze week zullen ze het zelf weten bij videoland ?
R.I.P DTS.
pi_212968135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 17:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wellicht weten ze het niet. Stuur ze een berichtje.
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:04:14 #169
179002 GwaiLow
pi_212974272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 17:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nee nu klopt het toch wel? Ze hadden laatst alleen 2 afleveringen van volgende week uitgezonden, dus ben benieuwd of we die afleveringen dan weer te zien krijgen Vrees van wel...
  woensdag 27 maart 2024 @ 11:21:33 #170
268260 Dr.Mikey
pi_212976117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nee nu klopt het toch wel? Ze hadden laatst alleen 2 afleveringen van volgende week uitgezonden, dus ben benieuwd of we die afleveringen dan weer te zien krijgen Vrees van wel...
Die van maandag eindigt met jef die bloed spuugt en dinsdag begon met reconstructie ludo roxy marcus en het stukje waardoor Janine weet det Nina heeft moeten liegen hebben we niet gezien opeens stonden ludo roxy marcus daar bij de trap.
R.I.P DTS.
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:01:09 #171
268260 Dr.Mikey
pi_212995137
Ik vond Lieke Charlie nooit zo leuk maar met het script van Aukje Charlie doet ze het eigenlijk best goed jammer dat wanneer ze de rol definitief overneemt ze haar zo veranderen.
R.I.P DTS.
pi_213000334
Luuk vertrekt in de aflevering vandaag, en guess what, maandag zijn Stefano en Merel weer terug uit de States.
Luuk zal een tijdje verdwijnen uit de serie net zoals bij laatste genoemde personen gebeurde maanden lang. Verder staat het huwelijk tussen Ludo en Janine weer eens op knappen dus dat steeds terugkerende verhaallijntje wordt ook maar weer uit de mottenballen gehaald....dus zo rollen ze tegenwoordig bij GTST...
Allemaal cabaretteketet!
pi_213000829
Het punt van Luuk en Linda is dat ze echt bestaan bij gratie van elkaar. Luuk als vrije dokter kan nog maar Linda voegt echt niets toe. Eigenlijk ook als koppel niet. Was het dit schrijversteam dat Anton destijds liet gaan? Want alles is nu weer relatie gezeik zonder inhoud, we zijn gewoon weer 10 jaar terug man. Sanders of Verduyn maakte het nog goed de laatste jaren, maar inmiddels zijn Ludo en Janine ook karikaturen van zichzelf aan het worden.
't Echte en 't ware!
  donderdag 28 maart 2024 @ 23:47:43 #174
268260 Dr.Mikey
pi_213001145
Linda is de suzanne huilebalk van deze tijd.
R.I.P DTS.
pi_213007066
Linda is altijd al een jankbalk geweest al vanaf de eerste aflevering, Arrrrrrnieieie.

De cliffhanger is dit jaar al 30 Mei, ze hebben vast geen inspiratie meer, al jaren eigenlijk niet.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_213008511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Linda is de suzanne huilebalk van deze tijd.
Dat ben ik niet met je eens. In tegenstelling tot Linda - of wat daar tegenwoordig nog van over is - was Suzanne een consistent personage, wiens verleden altijd aan de oppervlakte lag. Ze had haar problemen en kon overdreven bezorgd zijn maar gedroeg zich nooit als een compleet doorgeslagen puber.

Linda is een perfect voorbeeld van de "niet-aflatende creativiteit" van de schrijvers om complete karaktermoord op een legacy character te plegen. De comeback in 2005-2006 was bitchy Linda on steroïds met de compleet bij de haren gesleurde narcolepsie-diagnose. 10 jaar later halen ze haar opnieuw terug, en hoewel het verstandig was om de 2005-comeback niet op te rakelen, werd direct duidelijk dat Linda niet langer de carrièretijger van weleer was maar een bezorgde, liefhebbende moeder van twee niks toevoegde pubers (en dankzij dat geweldige idee zitten we nu opgescheept met Buddy Flopper op tv). Dat kabbelde een paar seizoenen zo voort, maar sinds de affaire van Anton met Shanti hebben de schrijvers alle remmen losgelaten bij Linda en er een complete karikatuur van gemaakt:

Het feit alleen al dat de online-redactie het destijds aanstipte als "meest hilarische acties" is tekenend...

Flashforward naar een paar jaar later, als de schrijvers wijselijk besluiten dat de rollen van Anton en Linda zijn uitgespeeld. Op de een of andere manier wordt daar schande van gesproken en de makers weten niet hoe snel ze Babette moeten terughalen voor een "gastrol". En in plaats dat ze dat aangrijpen om het personage te resetten en er weer een normaal en voor de kijkers herkenbare Linda van te maken doen ze het tegenovergestelde door er een slecht uitgewerkt en puberaal romcom-karakter van te maken :{ En het helpt totaal niet dat Babette helaas niet over de juiste komische timing beschikt om van die derderangs romcom-scènes nog pareltjes te maken. Linda is er omdat... ja, waarom eigenlijk? Wat @Japepk al terecht zegt: Linda voegt niks toe, en in mijn ogen is het complete vernieling van een personage die in haar hoogtijdagen één van de sterkhouders van de serie was. Godzijdank is dat Suzanne Balk indertijd bespaard gebleven.
pi_213030050
Ik vond Suzanne Balk de eerste jaren 1 vd leukste personages, met Peter en Frits en haar verleden.
Later werd ze wat meer zeurderig en ze beleefde niet zoveel meer maar ik mocht haar altijd wel.
Linda heb ik nooit leuk gevonden en die is nu helemaal een zeikdoos geworden.
Die huppelt al weer jaren mee en die beleeft echt helemaal niets.

De rest vd cast ook niet trouwens,
Eind mei is het dus alweer zomerstop en het hele seizoen kabbelt maar door zonder hoogte en dieptepunten.
Maar dat is al jaren en jaren zo.

Ik kijk het nauwelijks maar op mijn werk (avonddiensten) zie ik zo nu en dan eens een aflevering en er gebeurt ook echt helemaal niks.

Ik vond Shanti nog wel een leuk personage maar sinds die baby dood geboren werd is het met haar ook niks meer, di hangt er nu al een paar seizoenen bij en doet niks meer.
  maandag 1 april 2024 @ 00:52:25 #178
268260 Dr.Mikey
pi_213043770
Bij de classics de verkeerd uitgezonden aflevering gewoon nog een keer uitzenden.

Er is dus geen nieuwe vandaag helaas.
R.I.P DTS.
pi_213063189
En maar weer eens een 'ik ben zwanger van iemand anders' verhaallijntje erin blijkbaar. Vermoeiend toch elke keer. Alsmede het psychiater verhaallijntje van Janine en Ludo, beetje vreemd ook na zoveel jaren. Ze doen of ze elkaar net kennen en de communicatie nog niet geweldig is. En het duurt en duurt maar.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 2 april 2024 @ 18:45:59 #180
436222 Japepk
Padvinder
pi_213063882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:45 schreef freaky40 het volgende:
En maar weer eens een 'ik ben zwanger van iemand anders' verhaallijntje erin blijkbaar. Vermoeiend toch elke keer. Alsmede het psychiater verhaallijntje van Janine en Ludo, beetje vreemd ook na zoveel jaren. Ze doen of ze elkaar net kennen en de communicatie nog niet geweldig is. En het duurt en duurt maar.
En een geframede tienerzwangerschap zien we tegenwoordig ook om de 3 jaar.
't Echte en 't ware!
  woensdag 3 april 2024 @ 00:30:07 #181
436222 Japepk
Padvinder
pi_213067694
Sorry voor de dubbelpost, FOK doet een beetje raar vanavond.

Maar is er nu niemand bij RTL/Endemol die ziet dat de serie een stap achteruit aan het doen is? En dan heb ik het niet over andere achtergrondmuziek of cameravoering, maar over de personages. Een serie staat of valt bij de karakters, zeker soap. Want verhaal kan daar niet altijd optimaal worden uitgewerkt. Maar dilemma's zijn interessant omdat we van karakters bepaald gedrag of principes kennen of verwachten. Wat ze nu aan het doen zijn verliest dat compleet uit het oog. Ludo en Janine stipt op 1 op het moment, maar Linda is al langer compleet stuurloos en Bings gedrag als vader staat ook totaal haaks op hoe hij is. Steef verliest al zijn karakter. En een karakter kan veranderen, maar deze veranderingen kwamen echt van het één op andere moment. De nieuwe karakters, Naomi en die moeder, zijn al zo inhoudsloos geschreven. Op het ene moment meelevend, dan weer ineens zelfingenomen.

Er wordt weer veel te makkelijk geschreven op het moment. De twist in Shanti's leven komt van een wipje buiten de deur dat nergens op sloeg. Het is zo zonde, want de enige reden dat de serie weer stabiel in het zadel zat, is doordat het er stabiel aan toe ging. Niet doordat er minder in de Rozenboom gegeten werd, maar omdat er gewone families met gewone relaties waren die ongewone dingen meemaken. Ze zijn het echt weer compleet overboord aan het gooien op het moment.
't Echte en 't ware!
pi_213074413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 00:30 schreef Japepk het volgende:
Sorry voor de dubbelpost, FOK doet een beetje raar vanavond.

Maar is er nu niemand bij RTL/Endemol die ziet dat de serie een stap achteruit aan het doen is? En dan heb ik het niet over andere achtergrondmuziek of cameravoering, maar over de personages. Een serie staat of valt bij de karakters, zeker soap. Want verhaal kan daar niet altijd optimaal worden uitgewerkt. Maar dilemma's zijn interessant omdat we van karakters bepaald gedrag of principes kennen of verwachten. Wat ze nu aan het doen zijn verliest dat compleet uit het oog. Ludo en Janine stipt op 1 op het moment, maar Linda is al langer compleet stuurloos en Bings gedrag als vader staat ook totaal haaks op hoe hij is. Steef verliest al zijn karakter. En een karakter kan veranderen, maar deze veranderingen kwamen echt van het één op andere moment. De nieuwe karakters, Naomi en die moeder, zijn al zo inhoudsloos geschreven. Op het ene moment meelevend, dan weer ineens zelfingenomen.

Er wordt weer veel te makkelijk geschreven op het moment. De twist in Shanti's leven komt van een wipje buiten de deur dat nergens op sloeg. Het is zo zonde, want de enige reden dat de serie weer stabiel in het zadel zat, is doordat het er stabiel aan toe ging. Niet doordat er minder in de Rozenboom gegeten werd, maar omdat er gewone families met gewone relaties waren die ongewone dingen meemaken. Ze zijn het echt weer compleet overboord aan het gooien op het moment.
Ludo en Janine en hun relatiecrisis is inderdaad wel heel pijnlijk, en doet afbreuk aan beide karakters. Volgens de tijdlijn van de serie (met SORAS en al meegerekend) moeten die twee elkaar minstens 35 jaar kennen, dus om ze nu in relatietherapie te laten gaan is gewoon lachwekkend. Dat kun je doen met Luuk en Linda, die elkaar nog niet zo lang kennen en eigenlijk altijd langs elkaar heen hebben geleefd, maar niet met een legendarisch koppel als Ludo en Janine die al zoveel hebben meegemaakt doorheen de jaren. Het is bijna kolderiek, en helemaal als je bedenkt dat zeker Ludo de laatste jaren door de schrijvers meer en meer wordt neergezet als een softie. Hem nu tijdens een weekendtripje in Leiden moeizaam een zak friet zien eten is gewoonweg waardeloos.

En het schrijfwerk an sich is ook waardeloos, waarbij je alle verhalen en wendingen van mijlenver ziet aankomen. Bij Marwan en Tamara werd al vanaf scène 1 duidelijk dat die twee wat zouden krijgen, vanaf het moment dat Shanti met Richard ging flikflooien kon je er al op wachten dat ze ineens zwanger zou zijn, en Steef en Naomi was ook een no brainer. Allemaal romantische lijntjes ook, maar dat is weer helemaal de koers sinds Pia Blanco nog maar eens op de positie is gezet waar ze vorige keer al gefaald heeft.

Maar goed, als ik Tina Nijkamp mag geloven zijn de kijkcijfers en marktaandelen zeer goed, en op Videoland zal het ook voldoende bekijks trekken, dus RTL zal zich niet beklagen :{
  woensdag 3 april 2024 @ 21:05:37 #183
436222 Japepk
Padvinder
pi_213076638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:13 schreef PeterKelder het volgende:
Maar goed, als ik Tina Nijkamp mag geloven zijn de kijkcijfers en marktaandelen zeer goed, en op Videoland zal het ook voldoende bekijks trekken, dus RTL zal zich niet beklagen
Een soap is een gewoonteding. We hebben het hier zelf gezegd. We kijken nog, maar meer uit gewoonte. Met videoland is het waarschijnlijk niet meer zo dat het behang is, maar het staat natuurlijk wel dagelijk bij 'verder kijken' als je het eenmaal volgt. Maar als wij het op een gegeven moment al beu raken, dan de kijker ook. Ik kan het je op een briefje geven, want deze schrijvers/deze verhalen kennen maar een cyclus. Er komen relaties, daar raakt iemand jaloers, die gaat een domme actie doen, en de volgende twee pappen met elkaar aan.
't Echte en 't ware!
pi_213083088
De relatie therapie is een heel saaie verhaallijn en dat duurt veel te lang maar op zich is het nog wel realistisch dat een stel dat al 35 jaar samen is in relatie therapie kan gaan.
Dat gebeurt in het echte leven ook; juist bij stellen die elkaar heel lang en door en door kennen maar die nog kunnen kijken of de relatie nog te redden is of dat uit elkaar gaan de enige optie is.
Dat je 35 jaar samen bent wil niet zeggen dat je nooit meer aan je relatie moet werken of er aan moet trekken, dus deze verhaallijn is niet te ver gezocht maar zoals dat in het echte leven ook kan zijn.
Wat niet wegneemt dat het een heel saaie en vervelende verhaallijn is.

Verder is het zoals altijd heel voorspelbaar, maar Shanti zwanger vind ik hoe voorspelbaar ook, dan nog wel leuk om te gaan volgen.
  donderdag 4 april 2024 @ 13:28:26 #185
436222 Japepk
Padvinder
pi_213083164
De relatietherapie op zich is ook niet erg, en ik vind Ludo die een frietje eet een toevoeging aan het karakter. Maar de manier waarop verder slaat echt nergens op, vooral hoe Janine doorslaat en vooral dat ze nu doen alsof het een existentiële crisis is. Maar dat is dus hoe Pia Blanco tegen relaties aankijkt, in tegenstelling tot de vorige schrijver die juist zijn best deed om waardevolle relaties te laten ontstaan. Dat leverde de Verduyns op, en bijvoorbeeld ook de bijzondere band die zij allemaal met Marwan hadden.
't Echte en 't ware!
  donderdag 4 april 2024 @ 18:29:24 #186
268260 Dr.Mikey
pi_213086736
Gadverdamme die vieze scenes met linda en dat poep kots enzo wij kijken tijdens het eten.
Niemand wil dit zien.
R.I.P DTS.
  donderdag 4 april 2024 @ 20:04:31 #187
179002 GwaiLow
pi_213088459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gadverdamme die vieze scenes met linda en dat poep kots enzo wij kijken tijdens het eten.
Niemand wil dit zien.
Dit was weer waanzinnig slecht.
  donderdag 4 april 2024 @ 20:23:49 #188
268260 Dr.Mikey
pi_213088858
Ja en erg onsmakelijk en onnodig.
R.I.P DTS.
  donderdag 4 april 2024 @ 20:27:44 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213088927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:21 schreef ZanneG het volgende:
Wat niet wegneemt dat het een heel saaie en vervelende verhaallijn is.
Maar wel goed neergezet door Erik en Caroline. :Y
pi_213090476
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:28 schreef Japepk het volgende:
De relatietherapie op zich is ook niet erg, en ik vind Ludo die een frietje eet een toevoeging aan het karakter. Maar de manier waarop verder slaat echt nergens op, vooral hoe Janine doorslaat en vooral dat ze nu doen alsof het een existentiële crisis is. Maar dat is dus hoe Pia Blanco tegen relaties aankijkt, in tegenstelling tot de vorige schrijver die juist zijn best deed om waardevolle relaties te laten ontstaan. Dat leverde de Verduyns op, en bijvoorbeeld ook de bijzondere band die zij allemaal met Marwan hadden.
Vergis je niet: onder Susan Stam de laatste jaren waren ook niet alle relaties goed uitgewerkt en werd het qua structuur ook weer steeds rommeliger. De relatie van Merel en Marwan heeft langer in de aanloopfase gezeten dan ze daadwerkelijk bij elkaar zijn geweest, om Merel daarna voor ongeveer 10 minuten in een lesbische relatie te storten. De volledige Luuk en Linda-saga is onder haar opgezet. De verhaallijn van Steef als professioneel gamer komt mede uit haar koker. Of wat te denken van Jonathan die werkelijk niks heeft toegevoegd, om over Stefano's werkelijk bij de haren gesleurde wraakactie tegen Ludo maar te zwijgen.
Toegegeven: vanaf de komst van de Verduyns tot aan de cliff van S31 zat de serie op de goede weg, maar sindsdien is het weer hit or miss. Overigens zat Pia Blanco al die tijd ook gewoon nog in het schrijfteam, alleen dan in de functie van storyliner of stafschrijver.

En laat ik mijzelf maar eens quoten uit het vorige topicdeel:
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 19:55 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Niet alleen om de voorbeelden uit het verleden (ik vergat nog de hele Jan Maes-lijn, ook een pareltje onder Blanco), maar ook omdat dit eigenlijk stuivertje wisselen is geweest: Pia zat de afgelopen jaren ook in het kernteam dat de verhaallijnen bedacht, alleen was Susan Stam het hoofd. En dat is eigenlijk wat mij nog het meest stoort: deze schrijvers zitten er al ruim twintig jaar en ze. Gaan. Maar. Niet. Weg.
En natuurlijk, ervaring is nodig in zulke schrijfteams. Maar dat het kernteam van GTST momenteel bestaat uit mensen die allen al ruim twintig jaar in de soapschrijverij zitten helpt voor mijn gevoel niet om het inhoudelijk fris en verrassend te houden.
  donderdag 4 april 2024 @ 23:46:38 #191
268260 Dr.Mikey
pi_213092227
Huidige seizoen is wel het slechtste seizoen sinds de verduyntjes en de vernieuwingen.
R.I.P DTS.
pi_213163021
Soms zegt een blik meer dan 1000 woorden: dat gezicht van Stefano aan tafel bij Ludo en Janine op het moment dat hij er achter komt dat ze in relatietherapie zijn _O- _O- Ik heb hem wel 5x teruggespoeld :D
pi_213165945
Nou Linda is ook vertrokken om hopelijk niet meer terug te keren. Verhaallijn met de arts die er ook uit is, is wel uitgespeeld en de poging om de soap een sitcom vibe te geven is mijns inziens volledig mislukt. Dan zie ik liever de humor van een Henk samen met Laura, dat komt wat natuurlijker over en is ook meer dan zat anders wordt het inderdaad meer een sitcom dan een daily soap.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213168051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Nou Linda is ook vertrokken om hopelijk niet meer terug te keren. Verhaallijn met de arts die er ook uit is, is wel uitgespeeld en de poging om de soap een sitcom vibe te geven is mijns inziens volledig mislukt. Dan zie ik liever de humor van een Henk samen met Laura, dat komt wat natuurlijker over en is ook meer dan zat anders wordt het inderdaad meer een sitcom dan een daily soap.
Een groot deel van de cast is een paar maanden geleden voor opnames naar Curaçao geweest, dus ik denk dat we haar snel weer terugzien.
pi_213168091
Zou dat niet voor een ander verhaallijntje zijn.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213170468
Moest gisteren terugdenken aan de diamanten smokkel verhaallijn van twee jaar teruf. Daar hadden we genoeg op aan te merken, maar het was ten minste nog een verhaal. Nu houden al die spelers zich maar bezig met liefdesgedoe.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 16 april 2024 @ 14:22:20 #197
268260 Dr.Mikey
pi_213227556
Tijd dat Valentijn en Nick weer eens langskomen met een vrije Richard en Ludo en Janine die opa en oma spelen voor Nola.
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 april 2024 @ 15:52:53 #198
436222 Japepk
Padvinder
pi_213228435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tijd dat Valentijn en Nick weer eens langskomen met een vrije Richard en Ludo en Janine die opa en oma spelen voor Nola.
Vooral Valentijn. Nick is echt wel klaar, die heeft niks meer te halen. Wat was zijn laatste terugkeer? De Veltman-verhaallijn?

Maar goed, Richard alleen is eigenlijk ook een soort Nick. Die was leuk als sidekick van Billy, maar hij is er nu echt alleen maar gekomen om Shanti die vreemdgaan-verhaallijn te geven.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 16 april 2024 @ 16:13:57 #199
268260 Dr.Mikey
pi_213228607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:52 schreef Japepk het volgende:

[..]
Vooral Valentijn. Nick is echt wel klaar, die heeft niks meer te halen. Wat was zijn laatste terugkeer? De Veltman-verhaallijn?

Maar goed, Richard alleen is eigenlijk ook een soort Nick. Die was leuk als sidekick van Billy, maar hij is er nu echt alleen maar gekomen om Shanti die vreemdgaan-verhaallijn te geven.
Het lijkt er op dat ze meer plannen met hem hebben momenteel. Hij is vrijgesproken en Ludo heeft hem in het oog. Met Nick kunnen ze nog wel wat zolang ze hem maar niet weer als wraakzuchtige gek neerzetten zoals bij zijn laatste twee comebacks dat is allemaal gebaseerd op zijn eerste exit maar Nick was veel meer dan alleen dat als personage.
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 april 2024 @ 16:19:50 #200
436222 Japepk
Padvinder
pi_213228656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:13 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat ze meer plannen met hem hebben momenteel. Hij is vrijgesproken en Ludo heeft hem in het oog. Met Nick kunnen ze nog wel wat zolang ze hem maar niet weer als wraakzuchtige gek neerzetten zoals bij zijn laatste twee comebacks dat is allemaal gebaseerd op zijn eerste exit maar Nick was veel meer dan alleen dat als personage.
Als, als... Luister, Richard terug laten keren is gewoon lui schrijfwerk. Daar gaat Ludo weer, een vijand uitschakelen gebaseerd op een motief van jaren terug wat zo vaak over de kop is gegaan dat niemand eigenlijk precies weet hoe het nog zit. Zelfde met Nick. Die worden gereduceerd tot één emotie; wraak op Ludo. En dat terwijl Nick in zijn eerste periode een ontzettend toffe kerel was. Een rat, maar hij had ook leuke vrienden. Hij paste perfect bij Charlie, toen die een relatie kregen was er nog de situatie met Sjors (en Martine natuurlijk). Zijn jumping the shark kwam toen hij en Sjors een relatie kregen en daarna kwam Tante Heks hem demoniseren.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')