abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212141578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We hoeven niet bang te zijn voor een Chinese bezettingsmacht, a la de nazi's. Maar de Chinezen zijn wel de technologische wedloop aan het winnen, waaronder de strijd om 5G. Als China als winnaar uit de bus komt heeft dat immense gevolgen voor de wijze waarop wij onze technologie gebruiken, wat neerkomt op een vorm van Chinese dominantie.
Klopt en daarom moeten we dus meer lokaal gaan produceren maar we zitten onszelf in de weg met onze regeltjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt. En dat was ook meteen een signaal geweest naar andere landen met territoriale ambities: 'doe je ding, wij grijpen niet in'.

Kortom, meer oorlog en ellende.
En nu is er minder oorlog?
Kijk hoeveel doden er zijn gevallen?
En de USA grijpt niet in vanwege die arme mensen in Koeweit.
Dat doen ze gewoon uit eigenbelang.
Toevallig worden er met name dictators aangepakt van landen met veel grondstoffen of landen die van de petrodollar af willen.
Moet je eens proberen om wat Amerikanen te gaan veroordelen voor misdaden tegen de mensheid in den Haag.
Kijken of ze dan nog onze vriend zijn.
pi_212141625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt en daarom moeten we dus meer lokaal gaan produceren maar we zitten onszelf in de weg met onze regeltjes.
Sure.

Maar we hebben het nu over technologie. Internet is een grensoverschrijdende, westerse uitvinding. Wat als internet was ontstaan in China en het globale gebruik ervan werd gedicteerd door Peking?

Die kant ga je dus op als China de technologische wedloop wint.

quote:
En nu is er minder oorlog?
Kijk hoeveel doden er zijn gevallen?
En de USA grijpt niet in vanwege die arme mensen in Koeweit.
Dat doen ze gewoon uit eigenbelang.
Toevallig worden er met name dictators aangepakt van landen met veel grondstoffen of landen die van de petrodollar af willen.
Moet je eens proberen om wat Amerikanen te gaan veroordelen voor misdaden tegen de mensheid in den Haag.
Kijken of ze dan nog onze vriend zijn.
Ik hijs de Amerikanen dan ook niet op het schild. Niet voor niets wees ik in mijn eerdere bijdrage naar de ellende die de VS heeft aangericht met haar bemoeizucht in Latijns Amerika. Maar ik waarschuw alleen dat het alternatief - geen politieagent - niet per se beter is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212141687
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure.

Maar we hebben het nu over technologie. Internet is een grensoverschrijdende, westerse uitvinding. Wat als internet was ontstaan in China en het globale gebruik ervan werd gedicteerd door Peking?

Die kant ga je dus op als China de technologische wedloop wint.
[..]
Ik hijs de Amerikanen dan ook niet op het schild. Niet voor niets wees ik in mijn eerdere bijdrage naar de ellende die de VS heeft aangericht met haar bemoeizucht in Latijns Amerika. Maar ik waarschuw alleen dat het alternatief - geen politieagent - niet per se beter is.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met Latijns Amerika.
Maar Rusland is lang bezig geweest om zijn militaire invloed daar uit te breiden.
Ik kan wel begrijpen dat de USA geen vijandige militaire basis aan zijn grens wilt hebben en daar actie tegen onderneemt.
Helaas zijn het wel bloedige interventies geweest.
Ik zie meer heil in allianties dan in een land wat als politieagent gaat optreden.
Hoe meer vrienden je hebt des te minder kans op oorlog.
Een land wat als politieagent gaat optreden doet dat toch vaak uit eigenbelang.
pi_212141831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik weet niet precies wat je bedoeld met Latijns Amerika.
Maar Rusland is lang bezig geweest om zijn militaire invloed daar uit te breiden.
Ik kan wel begrijpen dat de USA geen vijandige militaire basis aan zijn grens wilt hebben en daar actie tegen onderneemt.
Helaas zijn het wel bloedige interventies geweest.
Ik zie meer heil in allianties dan in een land wat als politieagent gaat optreden.
Hoe meer vrienden je hebt des te minder kans op oorlog.
Een land wat als politieagent gaat optreden doet dat toch vaak uit eigenbelang.
De Amerikanen hadden nogal de neiging om hun invloed aan te wenden om 'onwelgevallige' regimes in Zuid-Amerika onklaar te maken. Daar heeft Chili bijvoorbeeld het schrikbewind van Pinochet aan te danken.

Het westen doet ook aan allianties, denk alleen maar aan de NAVO. Maar soms is afschrikking het enige dat werkt, zie wederom de eerste Golfoorlog. En ja, het westen handelt soms ook uit eigenbelang. Maar ook een agent met slechte eigenschappen valt meestal te prefereren boven helemaal geen agent.

En naar allianties moet je altijd streven, maar dat betekent niet altijd dat het zin heeft. Je kunt tig bondgenootschappen aangaan met China, maar dat zal Peking er niet van weerhouden om binnen enkele jaren Taiwan op te eisen, desnoods met geweld.
pi_212142002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De Amerikanen hadden nogal de neiging om hun invloed aan te wenden om 'onwelgevallige' regimes in Zuid-Amerika onklaar te maken. Daar heeft Chili bijvoorbeeld het schrikbewind van Pinochet aan te danken.

Het westen doet ook aan allianties, denk alleen maar aan de NAVO. Maar soms is afschrikking het enige dat werkt, zie wederom de eerste Golfoorlog. En ja, het westen handelt soms ook uit eigenbelang. Maar ook een agent met slechte eigenschappen valt meestal te prefereren boven helemaal geen agent.

En naar allianties moet je altijd streven, maar dat betekent niet altijd dat het zin heeft. Je kunt tig bondgenootschappen aangaan met China, maar dat zal Peking er niet van weerhouden om binnen enkele jaren Taiwan op te eisen, desnoods met geweld.
Ja ik heb dan weer het idee dat de USA de NAVO misbruikt om Rusland klem te zetten.
Net zoals Rusland in midden-Amerika heeft gedaan.
Al ben ik wel voorstander van de NAVO.

Taiwan is ook weer een geval apart.
Het wordt maar door weinig landen erkent.
pi_212142086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt. En dat was ook meteen een signaal geweest naar andere landen met territoriale ambities: 'doe je ding, wij grijpen niet in'.

Kortom, meer oorlog en ellende.
Klopt, Saddam heeft ook aangegeven dat hij Koeweit binnen viel in de veronderstelling dat de VS zich afzijdig zou houden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212142095
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik heb dan weer het idee dat de USA de NAVO misbruikt om Rusland klem te zetten.
Net zoals Rusland in midden-Amerika heeft gedaan.
Al ben ik wel voorstander van de NAVO.

Taiwan is ook weer een geval apart.
Het wordt maar door weinig landen erkent.
Hoezo zet de NAVO Rusland klem?
pi_212142233
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo zet de NAVO Rusland klem?
Dat heb ik je al een paar keer uitgelegd in het daar voor bestemde topic.
pi_212142629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Omdat landen er nu rekening mee moeten houden dat ze met de VS te maken krijgen als ze landjepik willen doen.
Kijk naar Oekraïne, Koeweit, etc.

Die vrees valt weg als de VS daartoe niet meer in staat is.

Die teneur merk je ook in de discussie, vaak wordt gezegd dat een bepaald conflict nooit was gebeurd met Trump als president.
pi_212142641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heb ik je al een paar keer uitgelegd in het daar voor bestemde topic.
Navo is een verdediging alliantie.
Daar ben je alleen last van als je zelf oorlog zoekt.
Dus als Rusland klem zit, komt dat doordat ze plannen hebben met andere buurlanden.
pi_212147157
twitter

Abbot zegt Hollywoodster Liam Nissan - bekend van onder meer Star Treks en The B-Team - eens even flink de waarheid.
pi_212148525
Vliegtuigmaatschappijen worden sinds de calamiteit van een defecte deur van een Boeing-vliegtuig nu aangevallen op hun DEI-beleid door de anti-'woke'-brigade:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212148613
quote:
81s.gif Op woensdag 24 januari 2024 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
Vliegtuigmaatschappijen worden sinds de calamiteit van een defecte deur van een Boeing-vliegtuig nu aangevallen op hun DEI-beleid door de anti-'woke'-brigade:

[ twitter ]
Ik ben meer pragmatisch denk ik.. Ik zoek wel gewoon vluchten met een Airbus uit... :D Al zag ik daar vandaag ook een verontrustend bericht over. Iets met missende schroeven in een vleugel... Je zou haast niet meer durven vliegen.
Lach met een schone bips
pi_212148627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 01:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ben meer pragmatisch denk ik.. Ik zoek wel gewoon vluchten met een Airbus uit... :D Al zag ik daar vandaag ook een verontrustend bericht over. Iets met missende schroeven in een vleugel... Je zou haast niet meer durven vliegen.
En dat is allemaal de schuld van hun diversiteits-beleid! :{w :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212148635
quote:
9s.gif Op woensdag 24 januari 2024 01:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En is allemaal de schuld van hun diversiteits-beleid! :')
Ow geen idee, zag alleen weer Boeiing iets.... Echt de rest boeit me niet. Wil gewoon veilig kunnen vliegen. Maar schijnt dus bij Airbus ook kut te kunnen zijn.

Over diversiteit gesproken, ik doe daar serieus niet aan.. Ieder mens is voor mij gelijk hoor.
Lach met een schone bips
pi_212148641
Oh, en ik hoor weer dakpan van dak schuiven, kut als je een oud huis koopt! Leuk weer morgenochtend. Kut wind! En nee dat heeft niks met diversiteit te maken.
Lach met een schone bips
pi_212148642
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 01:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ow geen idee, zag alleen weer Boeiing iets.... Echt de rest boeit me niet. Wil gewoon veilig kunnen vliegen. Maar schijnt dus bij Airbus ook kut te kunnen zijn.

Over diversiteit gesproken, ik doe daar serieus niet aan.. Ieder mens is voor mij gelijk hoor.
Maar daar hebben minderheidsgroepen weinig aan als ze een baan zoeken
pi_212148652
quote:
82s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar daar hebben minderheidsgroepen weinig aan als ze een baan zoeken
Want? Heb vorig jaar nog iemand bij ons aangenomen die nu zijn 2e jaar ingaat bij ons. Uit wat men noemt een probleemgroep in Nederland en zonder opleiding. Na half jaar intensieve begeleiding draait beter mee dan de meeste HBO'ers bij ons. Wij gaan deze weg vaker bewandelen.
Lach met een schone bips
pi_212148696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Want? Heb vorig jaar nog iemand bij ons aangenomen die nu zijn 2e jaar ingaat bij ons. Uit wat men noemt een probleemgroep in Nederland en zonder opleiding. Na half jaar intensieve begeleiding draait beter mee dan de meeste HBO'ers bij ons. Wij gaan deze weg vaker bewandelen.
Maar niet ieder bedrijf doet dat zelfs als ze dat wel willen. De man van een vriendin van mij met een bedrijf waagde het om een Surinaamse jongen (op proef) aan te nemen voor de balie. Voldeed prima, sprak vlekkeloos Nederlands maar zijn klanten (vnl tuinders) waren daar dermate ontevreden over dat hij toch maar besloot ervan af te zien.

De klant is koning!
pi_212148722
quote:
9s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar niet ieder bedrijf doet dat zelfs als ze dat wel willen. De man van een vriendin van mij met een bedrijf waagde het om een Surinaamse jongen (op proef) aan te nemen voor de balie. Voldeed prima, sprak vlekkeloos Nederlands maar zijn klanten (vnl tuinders) waren daar dermate ontevreden over dat hij toch maar besloot ervan af te zien.

De klant is koning!
Dat is bij ons een beetje anders, hij doet zijn werk echt top als account manager en ja je hoort het accent wel soms. Dan wanneer een klant zegt, "ik wil liever iemand anders" Dan vraag je waarom. En als de reden is dat ie liever iemand anders heeft vanwege de afkomst dan mogen ze direct op zoek naar andere leverancier. Discriminatie ben ik hier op het forum altijd al tegen geweest, en ben wat dat betreft blij dat mijn directeur daar hetzelfde in staat. Dus die backup is er gewoon, zonder overleg dan maar klant weg.
Lach met een schone bips
pi_212148733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat is bij ons een beetje anders, hij doet zijn werk echt top als account manager en ja je hoort het accent wel soms. Dan wanneer een klant zegt, "ik wil liever iemand anders" Dan vraag je waarom. En als de reden is dat ie liever iemand anders heeft vanwege de afkomst dan mogen ze direct op zoek naar andere leverancier. Discriminatie ben ik hier op het forum altijd al tegen geweest, en ben wat dat betreft blij dat mijn directeur daar hetzelfde in staat. Dus die backup is er gewoon, zonder overleg dan maar klant weg.
Maar goed in de VS zijn het gerichte aanvallen op bedrijven met DEI-beleid, net zoals de aanvallen op universiteiten. Komt allemaal uit de uiterst-conservatieve hoek van denktanks en rijke donoren waarbij gebruik wordt gemaakt van dit soort incidenten die dan gekoppeld worden aan de kwaliteiten van personeel in bedrijven die meer diversiteit nastreven.

Stond laatst een artikel over in de NYT:

twitter

twitter

Uitgebreid draadje van de schrijver:

twitter
pi_212148737
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar goed in de VS zijn het gerichte aanvallen op bedrijven met DEI-beleid, net zoals de aanvallen op universiteiten. Komt allemaal uit de uiterst-conservatieve hoek van denktanks en rijke donoren waarbij gebruik wordt gemaakt van dit soort incidenten die dan gekoppeld worden aan de kwaliteiten van personeel in bedrijven die meer diversiteit nastreven.

[ twitter ]
[ twitter ]

[ twitter ]
Weet je, Ik heb al vaker aangegeven dat ik over "the USA" niet echt op de hoogte ben. Dus wat er daar gaande is wil ik me ook niet echt in bemoeien. Ik heb een mening maar die is te weinig gefundeerd om er mee in te gaan in de discussie.

Al ben ik blij dat het bij ons op bepaalde vlakken anders gaat dan daar. Meer kan ik er echt niet over zeggen, het is gewoon niet iets waar ik mee bezig ben de States.
Lach met een schone bips
pi_212148740
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]

[ twitter ]
Het is 3u geweest, en dat geeft me niet de tijd me erin te verdiepen :D En het boeit me ook gewoon niet. Gelijke rechten voor iedereen boeien me wel :)
Lach met een schone bips
pi_212148741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 03:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Het is 3u geweest, en dat geeft me niet de tijd me erin te verdiepen :D En het boeit me ook gewoon niet. Gelijke rechten voor iedereen boeien me wel :)
Je hoeft je er ook niet in te verdiepen om in te kunnen schatten dat zo'n racistische opmerking van Charlie Kirk (die de jeugd moet aanspreken) bedoeld is om het diversiteitsbeleid zoveel mogelijk zwart te maken.

Ik neem tenminste aan dat jij bij een zwarte piloot niet direct twijfelt aan zijn capaciteiten en dat is precies het doel ervan. Het heeft ook niets te maken met ontwerpfouten van Boeing.
pi_212148754
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 03:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hoeft je er ook niet in te verdiepen om in te kunnen schatten dat zo'n racistische opmerking van Charlie Kirk (die de jeugd moet aanspreken) bedoeld is om het diversiteitsbeleid zoveel mogelijk zwart te maken.

Ik neem tenminste aan dat jij bij een zwarte piloot niet direct twijfelt aan zijn capaciteiten en dat is precies het doel ervan. Het heeft ook niets te maken met ontwerpfouten van Boeing.
Lol, nee. Ik twijfel niet aan iemands capaciteiten als hij de piloot is, of wie voor wat voor whatever job is aangenomen dat lijkt me wel safe :D Piloten en cabin crew willen ook niet zo graag neer storten lijkt me.

Hey BNW racist als ik ben val ik alleen maar op donkere vrouwen ook nog eens.

Weet je? buiten jouw opmerking om.. Ik snap het gewoon vaak niet in dit topic. Het gaat zo vaak over racisme en anti LHBGTQ+ (geen idee of ik de letters in de juiste volgorde heb nu want het boeit me niet wat iemand is). Voor mij is een mens een mens.

En daarbij om beetje meer on topic te komen, Wie zou voor jou de beste President van the USA zijn als we geen bejaarden als Trump en Biden zouden hebben?
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')