abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2024 @ 10:19:33 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212074909
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212076187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders is zelf de probleemmaker met zijn ophef over de spreidingswet.
Ga een regering vormen om de rechtse vingers bij af te likken.
Daarna: maakt wetten en regelingen om de instroom van asielzoekers te beperken.

Al die ophef om bepaalde dorpen perse te belasten. Budel, Ter Apel.
is a-sociaal...
Ik snap waar je vandaan komt en ben het helemaal met je eens dat dit probleem compleet losstaat van het eigenlijke probleem van te hoge instroom (en te lage uitstroom van die instroom).

Maar aan de andere kant snap ik dat Wilders met zijn profiel niet verantwoordelijk wil zijn voor het neerzetten van een AZC in iedere gemeente (hoe klein die AZC's dan ook zouden zijn). Dat kan die natuurlijk op geen enkele manier verkopen aan zijn kiezers. Die worden straks geconfronteerd met meer asielzoekers in hun gemeente in plaats van minder.

Dus dat is best wel een groot probleem dan, waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
pi_212076736
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik snap waar je vandaan komt en ben het helemaal met je eens dat dit probleem compleet losstaat van het eigenlijke probleem van te hoge instroom (en te lage uitstroom van die instroom).

Maar aan de andere kant snap ik dat Wilders met zijn profiel niet verantwoordelijk wil zijn voor het neerzetten van een AZC in iedere gemeente (hoe klein die AZC's dan ook zouden zijn). Dat kan die natuurlijk op geen enkele manier verkopen aan zijn kiezers. Die worden straks geconfronteerd met meer asielzoekers in hun gemeente in plaats van minder.

Dus dat is best wel een groot probleem dan, waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Maar dan maak je er weer een politiek probleem van, terwijl dit eigenlijk zoiets is als covid. Je ziet wat het probleem in Ter Apel is, het is niet meer dan logisch om deze mensen zo evenredig mogelijk over het land te verdelen.

Want waarom wil je niet in iedere gemeente een AZC? Vanwege mogelijke overlast. Terwijl dat nu juist niet bewezen is.
't Echte en 't ware!
pi_212077017
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, niet hetzelfde probleem. Asielzoekerscentra van 200/300 asielzoekers geven zelden overlast. Er wordt niet overal een Ter Apel gebouwd, dat is echt een sprookje dat de Wildersen van de wereld je uit electoraal oogpunt wijs willen maken.
Met een AZC van 200-300 man verandert het straatbeeld van een plaats aanzienlijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_212077055
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Met een AZC van 200-300 man verandert het straatbeeld van een plaats aanzienlijk.
Totale onzin, echt gewoon zo onwaar. Ik heb het zelf ervaren, maar je kunt het ook zeer regelmatig in plaatselijke kranten lezen. Gewone asielzoekerscentra geven geen of nauwelijks overlast. Sterker: ik weet dat bijvoorbeeld in Zuidbroek het net gesloten asielzoekerscentrum (de grond was al verkocht voor nieuwbouw) gewoon wordt gemist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212077088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve dan dat er nu gemiddeld 3500 asielzoekers in Ter Apel zitten, naar 2000 gaan zou het probleem grotendeels al oplossen omdat ze dan tenminste genoeg bedden e.d. hebben.
Het was al jaren een grote klerezooi in het dorp Ter Apel voordat dat maximumaantal van 2000 asielzoekers werd overschreden. Geweld, overlast, diefstal en inbraken waren schering en inslag. Conclusie is dat deze spreidingswet dus niet veel gaat doen aan de overlast in Ter Apel, en je nu in iedere gemeente soortgelijke overlast gaat krijgen omdat je mensen met totaal andere gebruiken overal gaat lopen huisvesten.
pi_212077132
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Totale onzin, echt gewoon zo onwaar. Ik heb het zelf ervaren, maar je kunt het ook zeer regelmatig in plaatselijke kranten lezen. Gewone asielzoekerscentra geven geen of nauwelijks overlast. Sterker: ik weet dat bijvoorbeeld in Zuidbroek het net gesloten asielzoekerscentrum (de grond was al verkocht voor nieuwbouw) gewoon wordt gemist.
Naast veel overlast verandert het straatbeeld van een plaats ook aanzienlijk als er een AZC geplaatst wordt. Die mensen gaan iedere dag rondzwerven in de plaats, naar bijvoorbeeld de supermarkt. Het kan confronterend zijn of een gevoel van onbehagen geven als je voorheen nooit buitenlanders tegenkwam, en je daarna in een Aldi in een soort Syrisch dorp waant.
pi_212077197
Als 200-300 mensen het straatbeeld al aanzienlijk veranderen hebben we het wel over kleine dorpen hoor. In een beetje plaats gaat dat eenvoudig op in de massa.
pi_212077211
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Naast veel overlast verandert het straatbeeld van een plaats ook aanzienlijk als er een AZC geplaatst wordt. Die mensen gaan iedere dag rondzwerven in de plaats, naar bijvoorbeeld de supermarkt. Het kan confronterend zijn of een gevoel van onbehagen geven als je voorheen nooit buitenlanders tegenkwam, en je daarna in een Aldi in een soort Syrisch dorp waant.
Echt enorme onzin, dat zijn totaal niet de ervaringen van de dorpen met een asielzoekerscentrum. En daarnaast: is iemand die er net iets anders uit ziet dan jij nou zo eng? Wat is dat voor rare rascistische houding? Jij zegt dat de meerderheid van de mensen in zulke dorpen rascistisch is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212077256
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt enorme onzin, dat zijn totaal niet de ervaringen van de dorpen met een asielzoekerscentrum. En daarnaast: is iemand die er net iets anders uit ziet dan jij nou zo eng? Wat is dat voor rare rascistische houding? Jij zegt dat de meerderheid van de mensen in zulke dorpen rascistisch is?
Haha de persoon waar je het tegen hebt is natuurlijk wel auteur van een vrij omvangrijk racistisch oeuvre hier.
pi_212077285
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan mij er behoorlijk aan storen dat als ik boodschappen doe in een middelgrote plaats, ik mij in het buitenland waan.

Er is nogal een flink aantal mensen in Nederland die willen dat Nederland gewoon Nederland blijft en niet gediend zijn van deze hele transitie.
pi_212077322
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Als 200-300 mensen het straatbeeld al aanzienlijk veranderen hebben we het wel over kleine dorpen hoor. In een beetje plaats gaat dat eenvoudig op in de massa.
Dat is gewoon de bedoeling van de spreidingswet, iedere gemeente en dus ook dorpen in Nederland een flink AZC met ieder jaar een groter wordende taakstelling net als met de statushouders.
pi_212077348
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik kan mij er behoorlijk aan storen dat als ik boodschappen doe in een middelgrote plaats, ik mij in het buitenland waan.

Er is nogal een flink aantal mensen in Nederland die willen dat Nederland gewoon Nederland blijft en niet gediend zijn van deze hele transitie.
Dag in, dag uit tientallen posts over omvolking en andere buitenlanderhaat moeten typen lijkt me een stuk belastender dan af en toe iemand met een ander kleurtje tegen komen bij de Appie, maar goed dat ben ik.
pi_212077364
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat doe je dan natuurlijk vooral zelf, die mensen die er net iets anders uit zien bezorgen je verder niks meer overlast dan een hoogblonde ariër.

En mij bezorgd zo'n rascistische mening op dit forum veel meer overlast dan ik jarenlang van een nabijgelegen asielzoekerscentrum heb gehad, eigenlijk.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:42:08 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212077378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

De onderbuik gevoelens geven, en nemen. Hij wordt erdoor gekozen, en nu komt ie klem te zitten.

Want zoals je zegt. Meer AZC's klinkt erger maar dat hoeft 't niet te zijn.

Kleine AZC's zijn sowieso beter denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212077385
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doe je dan natuurlijk vooral zelf, die mensen die er net iets anders uit zien bezorgen je verder niks meer overlast dan een hoogblonde ariër.

En mij bezorgd zo'n rascistische mening op dit forum veel meer overlast dan ik jarenlang van een nabijgelegen asielzoekerscentrum heb gehad, eigenlijk.
Vandaar dat vandaag de dag er beveiligers nodig zijn in de supermarkten in de grote steden.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:53:43 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212077513
Lijkt me vreselijk leven als je in je broek poept van angst bij het zien van gekleurde mensen in de straat.
pi_212077533
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zegt genoeg over jou als persoon en waarom je die mening hebt, alle puzzelstukjes vallen wederom te plaats.

Ik ben geen racist, ik zal mensen in het dagelijks leven nooit anders behandelen ongeacht hun huidskleur, geloof of whatever. Werk en sport gewoon samen met mensen uit diverse culturen en achtergronden.

Ik had ook helemaal geen probleem met de demografische samenstelling van NL tot pak hem beet 2016. Sinds die vluchtelingencrisis is het hier bergafwaarts gegaan, van de woningnood tot de sociale cohesie. Het zijn er inmiddels gewoon te veel, wat maakt dat Nederland sinds de laatste jaren zichtbaar afgegleden is. Er is verder niks mis met het vinden dat hier inmiddels te veel mensen wonen met geheel andere culturen en gebruiken, je zichtbaar het land ziet afglijden, wil dat Nederland zoveel mogelijk Nederland blijft en deze waanzinnige vorm van destabiliserende instroom tot een halt geroepen wordt.

Verder moet je maar vooral ontkennen dat een grote groep mensen hetzelfde denken als ik, kijk maar eens naar de verkiezingsuitslag in de plaatsen waar een AZC zit. Overal is PVV de grootste, maar mensen hebben er echt geen last van hoor en het is overal hosanna met die asielzoekers *O* :')
pi_212077624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me vreselijk leven als je in je broek poept van angst bij het zien van gekleurde mensen in de straat.
Angst? Welnee, maak dat de kat wijs!
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:03:57 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212077654
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Angst? Welnee, maak dat de kat wijs!
Nou gezien je enorme oeuvre op dit forum over mensen met een ander kleurtje kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er doodsbang van bent. Anders had je wel een andere hobby gezocht.
pi_212077700
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou gezien je enorme oeuvre op dit forum over mensen met een ander kleurtje kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er doodsbang van bent. Anders had je wel een andere hobby gezocht.
Heb je weer een ander woordje geleerd?
pi_212077746
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Heb je weer een ander woordje geleerd?
Is dat te uitdagend voor je, een moeilijk woord als oevre? Er zijn safe spaces waar men geen moeilijke woorden gebruikt, geloof ik.
pi_212077780
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:43 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Vandaar dat vandaag de dag er beveiligers nodig zijn in de supermarkten in de grote steden.
De dieven bij de zelfscan blijken vooral hele 'nette' heren en dames van puur Hollandse afkomst.
pi_212077795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat te uitdagend voor je, een moeilijk woord als oevre? Er zijn safe spaces waar men geen moeilijke woorden gebruikt, geloof ik.
Als laagopgeleide PVV-stemmer heb ik dit woord inderdaad nooit geleerd op het vmbo.
pi_212077833
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als laagopgeleide PVV-stemmer heb ik dit woord inderdaad nooit geleerd op het vmbo.
Tja, sommigen hier hebben wel doorgeleerd en beschikken over een wat uitgebreidere woordenschat. Hexagon is er een van, die leest zelfs boeken. Heel elitair, ja, maar goed, wij vragen hem werkelijk nooit of hij een nieuw woord geleerd heeft, dat is nogal kinderachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')