Juist niet dat doenquote:Op woensdag 17 januari 2024 14:24 schreef Innisdemon het volgende:
Site weer down gehaald neem ik aan?
ok, ik snap waar je heen wilt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Juist niet dat doen
Maar TS gefeliciteerd en succes met je bedrijf
Nou ik zou zelf aan het product niets veranderen, kan zo'n klant alleen maar tegen je gebruiken. TS staat in zijn recht van wat ik lees, gewoon geen voer geven aan de klant die tegen je gebruikt kan worden. Genoegdoening komt uiteindelijk dan toch wel lijkt mequote:Op woensdag 17 januari 2024 15:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ok, ik snap waar je heen wilt.
Subtiel aanpassen dan ?
Dit probleem is derhalve opgelost als wij blijven doneren!quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:28 schreef Strontvlek het volgende:
TS heeft een klein bedrijf in het ontwikkelen van informatieve Wordpress websites, webshops en interactieve online platforms.
wacht maar tot je onze leverancier wordquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:28 schreef Strontvlek het volgende:
De afronding van het werk voor deze klant was op 19-11'23
En als de klant zich van zulke praktijken bediend, hard moord en brand gillen dat de factuur 2 weken na factuurdatum betaald moet zijn, zeker?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
wacht maar tot je onze leverancier word
90 dagen end of month na factuurdatum
dus 17 januari factuur datum + 90 dagen = 17 april, en dan einde maand
dus op 30 april betalen wij je factuur![]()
![]()
![]()
slikken of stikken
Deurwaarder inschakelen en deze klant gelijk uit je klantenbestand knallen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:28 schreef Strontvlek het volgende:
TS heeft een klein bedrijf in het ontwikkelen van informatieve Wordpress websites, webshops en interactieve online platforms. Volledig op maat voor het bedrijf of vereniging. Nu is er een klant die maar weigert te betalen, zo lijkt het althans.
factuur incl. werd erna gestuurd. Klant geeft nu aan dat hij de factuur tot heden niet heeft ontvangen (digitaal) en geeft een ander email adres op (vreemd want we hadden altijd goed contact met zijn oude email)
Maargoed de factuur is ook naar zijn huis gestuurd.
Gisteren dus bericht gehad dat de prijs niet klopt, terwijl ik hem een offerte had gemaakt(dit doe ik standaard bij de eerste kennismaking met de klant uiteraard)
Nu opeens zegt de klant dus dat we dat niet hadden afgesproken en dat hij er werk van kan maken (ik heb alles zwart op wit, de offerte is op voorhand gemaakt)
Nu win ik dit uiteindelijk, maar wat een gedoe sommige mensen willen achteraf korting terwijl de prijs duidelijk in de offerte stond.
Klant gaat nu vragen om korting of er komt een kansloze rechtzaak waardoor ik maanden kan wachten voor mijn centen.
klacht: ts is boos op klant die weigert te betalen na geleverd werk
Wettelijk niet toegestaan, maar je brengt het wel heel kinderachtig stoer hoorquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
![]()
![]()
slikken of stikken
En dan kost het je vooral geen tijd en energie meer. Zou ik altijd doen als je het geld kan missenquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:39 schreef qajariaq het volgende:
Kan je niet domweg een incassobureau er op zetten? Kost een paar centen maar dan heb je wel een deel van je centen en zie je die klojo nooit meer terug.
Los het zelf lekker op.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:28 schreef Strontvlek het volgende:
TS heeft een klein bedrijf in het ontwikkelen van informatieve Wordpress websites, webshops en interactieve online platforms. Volledig op maat voor het bedrijf of vereniging. Nu is er een klant die maar weigert te betalen, zo lijkt het althans.
factuur incl. werd erna gestuurd. Klant geeft nu aan dat hij de factuur tot heden niet heeft ontvangen (digitaal) en geeft een ander email adres op (vreemd want we hadden altijd goed contact met zijn oude email)
Maargoed de factuur is ook naar zijn huis gestuurd.
Gisteren dus bericht gehad dat de prijs niet klopt, terwijl ik hem een offerte had gemaakt(dit doe ik standaard bij de eerste kennismaking met de klant uiteraard)
Nu opeens zegt de klant dus dat we dat niet hadden afgesproken en dat hij er werk van kan maken (ik heb alles zwart op wit, de offerte is op voorhand gemaakt)
Nu win ik dit uiteindelijk, maar wat een gedoe sommige mensen willen achteraf korting terwijl de prijs duidelijk in de offerte stond.
Klant gaat nu vragen om korting of er komt een kansloze rechtzaak waardoor ik maanden kan wachten voor mijn centen.
klacht: ts is boos op klant die weigert te betalen na geleverd werk
klopt, klanten moeten binnen 30 dagen betalenquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En als de klant zich van zulke praktijken bediend, hard moord en brand gillen dat de factuur 2 weken na factuurdatum betaald moet zijn, zeker?
Heeft een klant zich niet naar de leveringsvoorwaarden van de leverancier te voegen?
Gaat die niet akkoord met die voorwaarden, als die daar goederen of diensten afneemt?
vertel, waarom mag het ene bedrijf geen leveringsvoorwaarden en betalingstermijnen afspreken met een ander bedrijf, zolang beide instemmen is daar geen probleem in?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wettelijk niet toegestaan, maar je brengt het wel heel kinderachtig stoer hoor
Wettelijk mag t niet. De betaaltermijn is 30 dagen. Alleen de machtige partij die houdt zich er niet aan en legt zoveel druk bij de crediteur op dat die niet durft te klagen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:55 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
vertel, waarom mag het ene bedrijf geen leveringsvoorwaarden en betalingstermijnen afspreken met een ander bedrijf, zolang beide instemmen is daar geen probleem in?
En wat gaat die gerechtsdeurwaarder dan (gratis want nu cure no pay) doen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ooeeeeuuuw dit soort types.![]()
Maar kun je makkelijk oplossen, 3 keer herinneren aanmanen en door naar een gerechtsdeurwaarder nu cure no pay. Niks rechtzaak
wettelijk mag dit zeker wel, als er maar afspraken zijn gemaaktquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wettelijk mag t niet. De betaaltermijn is 30 dagen. Alleen de machtige partij die houdt zich er niet aan en legt zoveel druk bij de crediteur op dat die niet durft te klagen.
De machtige reuzes willen bij de bank geen 4% rente betalen dus halen ze het geld gratis op bij de crediteuren plus draagt de crediteur een risico bij faillissement
Het is asociaal. Van alles van de crediteur verlangen, goed werk of producten, op tijd, flexibel en weet ik veel wat en dan zelf je ‘partner’ met flinke kosten opzadelen wat een semi gezond bedrijf over het randje kan tillen.
wat zijn jullie aardig... onze procurement afdeling probeert nu bij sommige leveranciers een 150 dagen doorheen te pushen....quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
![]()
![]()
slikken of stikken
Je mag langer afspreken, maar dan moet dit nadrukkelijk zijn afgesproken en akkoord zijn bevonden van beide kanten. Het is een een normaal onderdeel van een contract en kan over onderhandelt worden. Leverancier calculeert de kosten en risico in zijn vraagprijs.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wettelijk mag t niet. De betaaltermijn is 30 dagen. Alleen de machtige partij die houdt zich er niet aan en legt zoveel druk bij de crediteur op dat die niet durft te klagen.
De machtige reuzes willen bij de bank geen 4% rente betalen dus halen ze het geld gratis op bij de crediteuren plus draagt de crediteur een risico bij faillissement
Het is asociaal. Van alles van de crediteur verlangen, goed werk of producten, op tijd, flexibel en weet ik veel wat en dan zelf je ‘partner’ met flinke kosten opzadelen wat een semi gezond bedrijf over het randje kan tillen.
Uiteraard doen ze dat, dit zijn van die truukjes om je werkkapitaal op peil te houden. Maar uiteindelijk is het gewoon doorschuiven in de keten, prisoners dillemaquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En als de klant zich van zulke praktijken bediend, hard moord en brand gillen dat de factuur 2 weken na factuurdatum betaald moet zijn, zeker?
Heeft een klant zich niet naar de leveringsvoorwaarden van de leverancier te voegen?
Gaat die niet akkoord met die voorwaarden, als die daar goederen of diensten afneemt?
De kosten worden natuurlijk niet (volledig) gefactureerd anders zou de kopende partij het zelf doen en als grote speler goedkoper uit zijn. Er is veel concurrentie dus de tarieven kunnen niet ver omhoog en koper is voor de ander een grote klant. De koper begrijpt dat en dwingt de leverancier zijn voorwaarden op. Het is gewoon een manier om goedkoop vreemd vermogen te verschaffen, alle grote spelers (en tot een paar jaar geleden overheidsinstanties ook) doen dat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 08:50 schreef ETA het volgende:
[..]
Je mag langer afspreken, maar dan moet dit nadrukkelijk zijn afgesproken en akkoord zijn bevonden van beide kanten. Het is een een normaal onderdeel van een contract en kan over onderhandelt worden. Leverancier calculeert de kosten en risico in zijn vraagprijs.
Er is wel een uitzondering nu voor kleinere bedrijven, dan moet het korter zijn.
Dan bied je de gelegenheid tot achteraf weigeren en heb je wel het werk gehad maar niet je centen. Ik denk dat je dan veel slechter staat bij een vervolgactie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:03 schreef Scorpie het volgende:
Daarom in de AV zetten dat je het recht hebt product weer op zwart te zetten indien geen betaling na x termijn.
Wat levert deze manier van betalingen doen jullie als bedrijf op? Dit is een oprechte vraag. Want betalen moet je uiteindelijk toch wel. Het klinkt namelijk enorm kinderachtig zoals je het nu neerzet. Alsof jullie de klanten daarmee "pakken".quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
![]()
![]()
slikken of stikken
niet klanten maar leveranciers, wij betalen de factuur van de leveranciers na 90 dagen, einde van de maand (als dat contractueel afgesproken is uiteraard, maar gezien onze onderhandelingspositie en hoogte op de lijst van de fortune 500 moeten de meeste leveranciers dit wel accepteren)quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:57 schreef boskameel het volgende:
[..]
Wat levert deze manier van betalingen doen jullie als bedrijf op? Dit is een oprechte vraag. Want betalen moet je uiteindelijk toch wel. Het klinkt namelijk enorm kinderachtig zoals je het nu neerzet. Alsof jullie de klanten daarmee "pakken".
ik zeg toch ook dat voor kleinere bedrijven korter moet zijn?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De kosten worden natuurlijk niet (volledig) gefactureerd anders zou de kopende partij het zelf doen en als grote speler goedkoper uit zijn. Er is veel concurrentie dus de tarieven kunnen niet ver omhoog en koper is voor de ander een grote klant. De koper begrijpt dat en dwingt de leverancier zijn voorwaarden op. Het is gewoon een manier om goedkoop vreemd vermogen te verschaffen, alle grote spelers (en tot een paar jaar geleden overheidsinstanties ook) doen dat.
Het kan best ver gaan, zoals zelf inboeken factuur en bij een minuscule afwijking vervalt de volledige claim, de eis dat er niet geïnformeerd mag worden naar de status van de factuur voor opgelegde vervaldatum of een bedrijf als crediteur na 120 dagen betalen maar als debiteur 30 dagen of korter eisen. Het gaat gewoon om geld (kosten)
Edit: de claim dat de wettelijke betaaltermijn echt gewoon 30 dagen is https://www.rijksoverheid(...)%20naar%2030%20dagen.
Die doen niks, kunnen en mogen ook niks.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Deurwaarder inschakelen en deze klant gelijk uit je klantenbestand knallen.
Jumbo (bijvoorbeeld) heeft een jaaromzet van 10 miljard. Stel de inkoop is 70% dan is dat per maand een inkoop van bijna 600 miljoen. Dat is 8 miljoen aan rente in twee maanden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:57 schreef boskameel het volgende:
[..]
Wat levert deze manier van betalingen doen jullie als bedrijf op? Dit is een oprechte vraag. Want betalen moet je uiteindelijk toch wel. Het klinkt namelijk enorm kinderachtig zoals je het nu neerzet. Alsof jullie de klanten daarmee "pakken".
Ik denk dat je een deurwaarder verwart met een incassobureau.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:03 schreef 111210 het volgende:
Die doen niks, kunnen en mogen ook niks.
Ofquote:Op donderdag 18 januari 2024 08:55 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Stuur Eef Hoos op hem af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |