Budelquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat er door het hele land asielzoekerscentra zijn en dat de klachten daarover meestal enorm beperkt zijn? Zie ook net die ophef in Kijkduin, die asielzoekers zijn inmiddels al vertrokken zonder 1 enkele klacht. Ik heb vlak bij een asielzoekerscentrum gewoond, nooit ook maar 1 klacht.
Alleen in Ter Apel en Udel zijn er echt veel klachten. Maar dat zijn geen gewone asielzoekerscentra.
Ja, sorry, dat zag ik later ook...quote:
Grappig, hij weet toch zolangzamerhand wel hoe wetten gemaakt worden en hoe ze ongedaan gemaakt worden?quote:
De meeste mensen die klagen hebben nog nooit een asielzoeker van dichtbij gezien, omdat ze al in de kramp schieten bij het feit dat er ook maar iemand met een kleurtje in de buurt komt wonen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:32 schreef Janneke141 het volgende:
Maakt het iets uit? De meeste mensen die op internet klagen over de overlast weten toch niet waar het ligt
quote:
Hij zou natuurlijk de kaart van nieuwe verkiezingen kunnen trekken, ik sluit niet uit dat ie met het sentiment in het land dan 40-45 zetels haalt, omdat de VVD dan helemaal kaalgevreten wordt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:
Ach Wilders kan niet veel omdat hij geen alternatieven voor de VVD heeft.
Ja maar dit doet het dan weer goed bij z'n achterban. Hij laat hier even goed zien dat hij die VVD hier niet mee weg laat komen. Fikse reprimande en de VVD loopt weer in de pas. Zoiets.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, hij weet toch zolangzamerhand wel hoe wetten gemaakt worden en hoe ze ongedaan gemaakt worden?
Alleen krijgt hij daar ook geen meerderheid voor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij zou natuurlijk de kaart van nieuwe verkiezingen kunnen trekken, ik sluit niet uit dat ie met het sentiment in het land dan 40-45 zetels haalt, omdat de VVD dan helemaal kaalgevreten wordt.
Dat boeit hem niets.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen krijgt hij daar ook geen meerderheid voor.
Eens, maar het gaat Wilders eigenlijk helemaal niet om het torentje, die vindt het veel fijner om vanaf de zijlijn te kunnen blijven roepen hoe kut het allemaal is zonder ergens zelf verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen. Dat is al 20 jaar zijn politieke verdienmodel. Die is zich stiekem de pleuris geschrokken dat ie de grootste is geworden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen krijgt hij daar ook geen meerderheid voor.
Om vervolgens weer hetzelfde te doen als de afgelopen tien jaar. Alleen gaat hij dit keer ook wapperen met "xx zetels heeft op me gestemd!"quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja, zonder meerderheid komen die vervroegde verkiezingen er niet.
Mwah, Wilders heeft altijd macht willen hebben, ik zou niet onderschatten hoe sterk die ambitie is bij hem. Maar dit is uiteraard wel veel lastiger met name door het risico op lijstuitputting en gebrek aan kwaliteit in zijn gelederen en het feit dat hij geen machtsmiddelen heeft over, wat dan eventueel, zijn eigen ministers zouden worden. Niemand behalve hemzelf is lid, tenslotte.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar het gaat Wilders eigenlijk helemaal niet om het torentje, die vindt het veel fijner om vanaf de zijlijn te kunnen blijven roepen hoe kut het allemaal is zonder ergens zelf verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen. Dat is al 20 jaar zijn politieke verdienmodel. Die is zich stiekem de pleuris geschrokken dat ie de grootste is geworden.
Denk niet dat de VVD in de Tweede Kamer bereid is om Schippers en Van den Burg voor de bus te gooien, eigenlijk. De fractie stond ook al niet volledig achter die motie. Denk dus niet dat de Tweede Kamer deze wet weer in gaat trekken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, hij weet toch zolangzamerhand wel hoe wetten gemaakt worden en hoe ze ongedaan gemaakt worden?
Vooralsnog speelt ze mooi weer en is er geen vuiltje aan de lucht, volgens Dilan zelf.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Volgende week zaterdag is het VVD congres, dat wordt must see tv. Ik denk dat Yesilgoz dat niet gaat overleven.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74772618quote:Yesilgz: VVD in Eerste Kamer maakt eigen afweging
VVD-leider Yesilgz heeft nog eens gezegd dat ze liever had gezien dat er eerst afspraken worden gemaakt om de instroom van asielzoekers te beperken en dat pas daarna maatregelen worden genomen om asielzoekers beter te verspreiden over het land. Daarom was de VVD in de Tweede Kamer tegen de spreidingswet, benadrukte ze opnieuw.
Dat haar partijgenoten in de Eerste Kamer toch met de wet instemmen, vindt ze hun goed recht, zei ze voor een nieuwe ronde van formatiebesprekingen. "Het hoort er ook bij dat op deze manier een eigen afweging wordt gemaakt. Het is belangrijk dat dat zuiver gebeurt." Yesilgz zei ook dat het in de VVD niet zo werkt dat de partijleider de Eerste Kamerfractie belt om te zeggen hoe die moet stemmen. Vlak voor kerst kwam ze met een oproep aan de Eerste Kamer om de behandeling van de wet uit te stellen.
Yesilgz benadrukte dat ook de VVD in de Eerste Kamer beperking van de instroom van asielzoekers noodzakelijk vindt. En ze wees er op dat in de Tweede Kamer "eindelijk een potentile meerderheid ontstaat om die maatregelen te nemen". Ze voegde eraan toe dat haar inzet in de formatiegesprekken is om de instroom naar beneden te brengen.
"Je kunt de eerste kamer natuurlijk niet een brief met instructies sturen" aldus Dilan, die de eerste kamer een brief met instructies stuurde.quote:Yesilgz zei ook dat het in de VVD niet zo werkt dat de partijleider de Eerste Kamerfractie belt om te zeggen hoe die moet stemmen. Vlak voor kerst kwam ze met een oproep aan de Eerste Kamer om de behandeling van de wet uit te stellen.
Oh dat hebben ze wel prachtig getimedquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Volgende week zaterdag is het VVD congres, dat wordt must see tv. Ik denk dat Yesilgoz dat niet gaat overleven.
In de regel gaat dat congres over de Europese verkiezingen. Iets zegt mij dat dit niet het geval gaat zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dat hebben ze wel prachtig getimed
Trekken kan, maar het lost voor Wilders niets op. Bij mijn weten kun je in meerderheid wel verkiezingen uitschrijven voor de Tweede Kamer, maar zul je bij de Eerste toch echt nog ruim 3 jaar moeten wachten. Tot die tijd is er op rechts geen ruimte om zonder de VVD iets langs de Eerste Kamer te krijgen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij zou natuurlijk de kaart van nieuwe verkiezingen kunnen trekken, ik sluit niet uit dat ie met het sentiment in het land dan 40-45 zetels haalt, omdat de VVD dan helemaal kaalgevreten wordt.
Het is lachwekkendquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooralsnog speelt ze mooi weer en is er geen vuiltje aan de lucht, volgens Dilan zelf.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74772618
Vooral dit ook
[..]
"Je kunt de eerste kamer natuurlijk niet een brief met instructies sturen" aldus Dilan, die de eerste kamer een brief met instructies stuurde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |