Als jij je laat leiden door TikTok media oorlogen ben ik bang voor je antwoord op de vorige post.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.
Stoere moslims met grootheidswaanzin die met enthousiasme in de broekzak zitten van China. Een land dat daadwerkelijk bezig is met genocide op moslims en het uitwissen van hun cultuur.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit zegt Slayage ook al jaren (tenminste, zo lang ik in dit topic meeloop). Hetzelfde verhaal gaat over de groei van de islam in het westen.
Heeft een korreltje zout nodig.
Dat is meestal zo als je een eenzijdige invalshoek hanteert.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waar je heen wil.
VS 18-26 maakt een swing . De jeugd heeft de toekomst. Die jongen heeft het dus goed gezien.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit zegt Slayage ook al jaren (tenminste, zo lang ik in dit topic meeloop). Hetzelfde verhaal gaat over de groei van de islam in het westen.
Heeft een korreltje zout nodig.
Aah oke. We volgen het IDF nieuws .quote:Op maandag 15 januari 2024 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij je laat leiden door TikTok media oorlogen ben ik bang voor je antwoord op de vorige post.
Ik herinner mij een Bulbasaur en Bassie en Adriaan. Zegt dat je wat?quote:Op maandag 15 januari 2024 13:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is meestal zo als je een eenzijdige invalshoek hanteert.
Hamas is dus een verlengstuk van de Amerikanen. Anders wisten ze in maart nog niet dat ze de controle over tiktok nodig hadden.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah oke. We volgen het IDF nieuws .
Tiktok is tegenwoordig zo bedreigend voor de gevestigde orde dat ze het mond dood willen maken. Gedecentraliseerde toegang tot nieuws door social media.
Wij hebben hier Bianci en Chadiaan.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik herinner mij een Bulbasaur en Bassie en Adriaan. Zegt dat je wat?
EINDELIJK!!!!quote:Op maandag 15 januari 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.
Nee, de groep van 20.000 die kon en wilde werken is door Hamas misbruikt en nu dus tot in de eeuwigheid onmogelijk gemaakt om te werken in Isral. Dat komt Hamas natuurlijk wel goed uit, want dan kan niemand positieve verhalen over de babyeters meenemen.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:05 schreef Red_85 het volgende:
En Israel is genocide jankers, is Gaza al compleet leeg gedeporteerd?
Worden de bevolkingsgroepen gescheiden in kan werken en kan niet werken?
Wordt de 'kan niet werken' al met bosjes tegelijk afgemaakt?
Ja B100 zegt me ook watquote:Op maandag 15 januari 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik herinner mij een Bulbasaur en Bassie en Adriaan. Zegt dat je wat?
Mannen worden gescheiden van vrouwen en kinderen. In veel gevallen dat zeer jonge kinderen op straat worden gedumpt en dat ouders niet weet waar hun kinderen of gezinnen zijn. Veel gevallen gerapporteerd door getuigen dat ze groepen ouders en kinderen hebben ontdekt die gexecuteerd zijn. Veel mensen worden hun huizen uitgehaald en gestript en zo gelaten na het strippen in de kou.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:05 schreef Red_85 het volgende:
En Israel is genocide jankers, is Gaza al compleet leeg gedeporteerd?
Worden de bevolkingsgroepen gescheiden in kan werken en kan niet werken?
Wordt de 'kan niet werken' al met bosjes tegelijk afgemaakt?
Dan zijn ze waarschijnlijk op weg naar de moskee.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:07 schreef Chadi het volgende:
Mannen worden gescheiden van vrouwen en kinderen.
Zou erg correct zijn als hier met dezelfde maatstaf gereageerd zou worden op de voorbeelden die ik noemde.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaaf. Ben blij dat je inziet hoe correct mijn eerste post over voetbal was.
Wellicht even uitschrijven wat die jongens voor onrecht is aangedaan om welke reden.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zou erg correct zijn als hier met dezelfde maatstaf gereageerd zou worden op de voorbeelden die ik noemde.
Doe jij het even dan kijk ik wel of alles goed onderbouwd isquote:Op maandag 15 januari 2024 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht even uitschrijven wat die jongens voor onrecht is aangedaan om welke reden.
Ze deden wat doms en kregen vervolgens terechte kritiek en vervolging.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Doe jij het even dan kijk ik wel of alles goed onderbouwd is
Welnee die smerige sadisten hebben een filmpje gepubliceerd van Noa en er een leuke poll van gemaakt:quote:Op maandag 15 januari 2024 15:49 schreef Montagui het volgende:
Hebben de terroristen van Hamas zich al overgegeven? Zijn alle gijzelaars al vrijgelaten?
Nee? dan carry on.
Moest van Asha ten Broeke en consortenquote:Op maandag 15 januari 2024 16:09 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Eh... Het was toch de bedoeling dat er minder Palestijnse kindertjes doodgingen? Wat draagt het normaliseren van slachtpartijen daaraan bij denkt deze idioot?
Kom met bewijs dan. Heb nog nergens gezien dat Israel massaal onschuldigen executeert. Andersom maakt het hamas niet veel uit. Een jood is een jood en een jood moet dood. Hoe maakt niet uit. Moet dood. En het liefst zo ziek mogelijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mannen worden gescheiden van vrouwen en kinderen. In veel gevallen dat zeer jonge kinderen op straat worden gedumpt en dat ouders niet weet waar hun kinderen of gezinnen zijn. Veel gevallen gerapporteerd door getuigen dat ze groepen ouders en kinderen hebben ontdekt die gexecuteerd zijn.
Vrouwen werden ook gestript. Daarna verkracht, verminkt en moet wel toegeven, ze kregen het wel warm daarna. Van de vlammen nadat ze in de brand waren gestoken om pijnlijk te sterven.quote:Veel mensen worden hun huizen uitgehaald en gestript en zo gelaten na het strippen in de kou.
Ja kut. Alleen dat krijg je als een hamas aanvallen pleegt op Israel.quote:Dagelijks sterven er gemiddeld 250 Palestijnen door Isralisch geweld in Gaza.
Moet je bij hamas zijn die huizen gebruikt om meer dan 1 redenquote:70% van alle huizen in Gaza is beschadigd of verwoest.
Moet je bij hamas zijn die vast nog wel ergens een voorraadje heeft ergens in een tunnelquote:Geen medicijnen,
Moet je bij hamas zijn die ziekenhuizen gebruikt als ingangen voor tunnelcomplexen.quote:26 ziekenhuizen zijn allemaal gebombardeerd of buiten werking gesteld.
Dat dit soort shit gewoon mag in de openbaarheid van London.quote:Op maandag 15 januari 2024 16:09 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Eh... Het was toch de bedoeling dat er minder Palestijnse kindertjes doodgingen? Wat draagt het normaliseren van slachtpartijen daaraan bij denkt deze idioot?
Door wie? Heb je voorbeelden?quote:Op maandag 15 januari 2024 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
Hier wordt het leed van de inwoners van Gaza toch ook gebagatelliseerd
Er is hier volgens mij niemand die claimt dat dode kinderen ok zijn omdat Hamas verantwoordelijk is voor hun dood. Er wordt alleen gezegd DAT Hamas verantwoordelijk is voor hun dood, en dat is inderdaad zo. Zij hadden dit allang moeten stoppen toen ze beseften dat de oorlog niet gewonnen kon worden en doorgaan alleen maar meer slachtoffers maakt. Zij hadden, voor hun eigen volk, zich moeten overgeven. Zoals je weet, gebeurt precies het omgekeerde.quote:dus waar maken jullie je druk om? Wat er ook gebeurd of gezegd wordt het is allemaal ok want Hamas
Jawel. Net zolang slaan tot Hamas dood is, of zich heeft overgegeven. Dat is wat er nu gebeurt en dat is wat niemand bagatelliseert.quote:Dan lijkt me dat met peuters en kleuters die hun huis, een beentje, een armpje en broertjes/zusjes verliezen ook gewoon normaal. Harder slaan beindigt t conflict niet
Hypocriet Turkije, wel volop handel drijven met Isral, maar voor de bhne dit doen.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:16 schreef Aether het volgende:
Second Israeli soccer player detained and released by Turkish authorities, slated to return to Israel
A second Israeli soccer player in Turkey has been detained by Turkish authorities over expressing solidarity with the hostages in Gaza.
quote:Op maandag 15 januari 2024 17:08 schreef Buikbrein het volgende:
- Joden hebben alle ellende over zichzelf afgeroepen. Ben ik nou een antisemiet? -
Je zou maar aan de goede kant staan en opkomen voor gegijzelden, dat mag blijkbaar niet in het Turkije van Erdogan.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:16 schreef Aether het volgende:
Second Israeli soccer player detained and released by Turkish authorities, slated to return to Israel
A second Israeli soccer player in Turkey has been detained by Turkish authorities over expressing solidarity with the hostages in Gaza.
Dit kan helaas gebeuren in een oorlog. In het Zuiden van Isral zijn ook velen hun huis kwijt en familie verloren. En in landen zoals Somalia en Syri natuurlijk nog veel meer mensen, dus wat maakt de Palestijnen zo speciaal in dit opzicht?quote:Op maandag 15 januari 2024 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
Hier wordt het leed van de inwoners van Gaza toch ook gebagatelliseerd dus waar maken jullie je druk om? Wat er ook gebeurd of gezegd wordt het is allemaal ok want Hamas. Dan lijkt me dat met peuters en kleuters die hun huis, een beentje, een armpje en broertjes/zusjes verliezen ook gewoon normaal. Harder slaan beindigt t conflict niet
Hamas moet dood , zo snel mogelijk anders gaat het weer gebeuren en dan nog ergerquote:Op maandag 15 januari 2024 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
Hier wordt het leed van de inwoners van Gaza toch ook gebagatelliseerd dus waar maken jullie je druk om? Wat er ook gebeurd of gezegd wordt het is allemaal ok want Hamas. Dan lijkt me dat met peuters en kleuters die hun huis, een beentje, een armpje en broertjes/zusjes verliezen ook gewoon normaal. Harder slaan beindigt t conflict niet
quote:Op maandag 15 januari 2024 18:49 schreef Cuendillar het volgende:
En de volgende twee gijzelaars zijn dood.
Hamas reporting Yossi Sharabi and Itai Svirsky dead
https://www.jpost.com/breaking-news/article-782292
Ik vrees dat dit uiteindelijk voor ze allemaal gaat gelden. Ze worden vastgehouden door terroristen, niet door redelijke mensen.
Walgelijke actie weer.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:59 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat blijkt -buiten de gebeurtenissen van 7/10- ook uit de manier waarop ze deze bekendmaking uitsmeren over meerdere filmpjes, waaronder een luguber soort van 'raad-hun-lot' teaser. Walgelijk.
En wat was het ook alweer? 72% van de gazanen steunt hamas, ook na de aanvallen van 7 oktober. Met wetens wat er op 7 oktober is gebeurd.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:59 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat blijkt -buiten de gebeurtenissen van 7/10- ook uit de manier waarop ze deze bekendmaking uitsmeren over meerdere filmpjes, waaronder een luguber soort van 'raad-hun-lot' teaser. Walgelijk.
@egayalSquote:Op maandag 15 januari 2024 19:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk de islamofascisten genieten
[ twitter ]
Tja, Hamas bestaat gewoon uit willekeurige Palestijnse burgers. De groep waar velen in het Westen zo mee te doen hebben.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:49 schreef Cuendillar het volgende:
En de volgende twee gijzelaars zijn dood.
Hamas reporting Yossi Sharabi and Itai Svirsky dead
https://www.jpost.com/breaking-news/article-782292
Ik vrees dat dit uiteindelijk voor ze allemaal gaat gelden. Ze worden vastgehouden door terroristen, niet door redelijke mensen.
@Slayage kan er ook wat van.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:egayals
Kan je dit uitleggen? Praat dit eens goed?
Ontzettend kinderachtig cultuurtje.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:16 schreef Aether het volgende:
En ook jij komt met de jamaar Hamas. Hamas verantwoordelijk, Hamas kan het stoppen. Vertel dat die Palestijnse kinderen die er niks mee te maken hebben, dat het IDF er ook niks kan doen aan de honger, de bommen of t leed.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Door wie? Heb je voorbeelden?
[..]
Er is hier volgens mij niemand die claimt dat dode kinderen ok zijn omdat Hamas verantwoordelijk is voor hun dood. Er wordt alleen gezegd DAT Hamas verantwoordelijk is voor hun dood, en dat is inderdaad zo. Zij hadden dit allang moeten stoppen toen ze beseften dat de oorlog niet gewonnen kon worden en doorgaan alleen maar meer slachtoffers maakt. Zij hadden, voor hun eigen volk, zich moeten overgeven. Zoals je weet, gebeurt precies het omgekeerde.
[..]
Jawel. Net zolang slaan tot Hamas dood is, of zich heeft overgegeven. Dat is wat er nu gebeurt en dat is wat niemand bagatelliseert.
Er zijn in Gaza pas 7.000 Hamas terroristen uitgeschakeld, 7.000 van de 40.000. Dit gaat nog heel lang duren.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hamas moet dood , zo snel mogelijk anders gaat het weer gebeuren en dan nog erger
Waarom zou je als Isralische speler nog berhaupt in Turkije willen voetballen...quote:Op maandag 15 januari 2024 18:16 schreef Aether het volgende:
Och, ik heb zo zitten huilen en dat voornamelijk om de reden dat Noa wordt gedwongen een "nieuwslezer" te zijn voor Hamas en daardoor de dingen die haar overkomen zijn door oorlog moet herhalen en herbeleven...quote:Op maandag 15 januari 2024 19:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk de islamofascisten genieten
[ twitter ]
Zo werkt het niet...quote:Op maandag 15 januari 2024 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En ook jij komt met de jamaar Hamas.
Okay.quote:Hamas verantwoordelijk, Hamas kan het stoppen. Vertel dat die Palestijnse kinderen die er niks mee te maken hebben, dat het IDF er ook niks kan doen aan de honger, de bommen of t leed.
Goed verhaal!quote:Het doet me denken aan mijn overleden vader. Jaren geleden, op een zondagochtend rond 10 uur, zaten we beneden. Mijn 14-jarige broertje, net wakker, kwam binnen met n oog volledig dicht en omringd door zwart, en een neus die zeker drie keer groter was dan normaal. 'Zo,' zei mijn vader, die de nacht veel alcohol had gedronken en samen met mijn broertje de vogeltjes nog heeft horen ontwaken. 'Zo, jij hebt vannacht je vader echt heel boos gemaakt h.'
Bij nader inzien had de rest van de familie geluk dat mijn broertje zich die nacht niet ergens in huis had verstopt."
Wat is er mis met de jood?quote:Op maandag 15 januari 2024 19:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Liever 1000 joden dan 1 islamiet
"Er zijn zes miljoen joden vermoord en n clown."quote:
Trauma'tje, ik vatte em ook niet.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:13 schreef Molo het volgende:
Wtf moet dat verhaal over dat gemepte broertje voorstellen dan?
Snap t wel. Veel te ingewikkeld. Het is gewoon de schuld van t slachtoffer, arme daderquote:Op maandag 15 januari 2024 21:13 schreef Molo het volgende:
Wtf moet dat verhaal over dat gemepte broertje voorstellen dan?
Shocker voor je, maar het valt niet buiten the realm of possibility dat enkelen van ons de parallel die je probeerde te schetsen niet snapte.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Snap t wel. Veel te ingewikkeld. Het is gewoon de schuld van t slachtoffer, arme dader
Sowieso, maar wat je hier ziet is het smerige, verderfelijke, lelijke gezicht van de haat.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:44 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Och, ik heb zo zitten huilen en dat voornamelijk om de reden dat Noa wordt gedwongen een "nieuwslezer" te zijn voor Hamas en daardoor de dingen die haar overkomen zijn door oorlog moet herhalen en herbeleven...
Ik heb er echt ook even geen woorden voor eerlijk gezegd, dat je dit zo misbruiken wil? Gijzelen, daarna is een soort spel (in mij ogen) ze uitspelen om je eisen kracht bij te zetten.
Oorlog, wat een vies geheel!
Het is een hard volk geworden. En geen lief volk. Kan ook niet.quote:Hebben jullie inmiddels ook de beelden gezien van de twee andere gegijzelden van in het filmpje? Ze zijn overleden in gijzeling... Vreselijke beelden!
-
In ander nieuws: ik merk dat hier in de omgeving de spanning extra toeneemt. Mensen praten er meer over op straat / in de winkel dan eerst en ik heb het idee dat er verwerking nu begint plaats te vinden en daarmee het verzet tegen veel.
Zou dit dan niet alleen het geval zijn als je een Jood specifiek zou zien als n persoon en niet als groep, die overigens prima kon assimileren in verschillende samenlevingen, ook de islamitische voor lange tijd.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:08 schreef Buikbrein het volgende:
...
Als je zou uitspreken, dat je Joodse levens wilt redden, die gevaar lopen door het Jodendom zelf.. is het dan plots wel anti-semitisch?
Stel nu dat het zo is, heel tragisch, dat ze door hun -hoe zeg je dit netjes- 'afwijkende manier van leven' enig onheil en wantrouwen over zichzelf afroepen, hoe kan je je dan nog correct verwoorden zonder anti-semitisch over te komen / te "zijn"? Terwijl je enige insteek vrede is, en het redden/sparen van levens notabene.
M.a.w... als 1 persoon aan zelf-mutilatie doet, maar diegene heeft een speciale status.. betekent dit dan dat je zo iemand nooit kan helpen?
...
Ik denk dat die vreselijke aanval in Ra'anana absoluut niet meegeholpen heeft. Ik hoor velen zeggen dat dit zelfs zo anders is als 'Shniya/AA Intifada (en dat ben ik met ze eens)quote:Op maandag 15 januari 2024 21:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is een hard volk geworden. En geen lief volk. Kan ook niet.
#freeNoaquote:Op maandag 15 januari 2024 18:59 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, dat idee kreeg ik meteen al na 7 oktober.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:32 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk dat die vreselijke aanval in Ra'anana absoluut niet meegeholpen heeft. Ik hoor velen zeggen dat dit zelfs zo anders is als 'Shniya/AA Intifada (en dat ben ik met ze eens)
De manier, de orde, de angst - alles voelt anders.
quote:Op maandag 15 januari 2024 19:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Toch schijnt islam voor vrede te staan, je zou het niet zeggen na 25 jaar bloedige terreur. Het wordt echt tijd dat we deze krankzinnige haatreligie gewoon verbieden.
Ik ben serieus, ga maar gewoon weg
Koekoek.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Liever 1000 joden dan 1 islamiet
Vertel nog een grap?quote:Op maandag 15 januari 2024 22:46 schreef Cuendillar het volgende:
Maar ook Israls respons is anders. De aankondiging dat Hamas er deze keer aan ging, was ijskoud en 100% gemeend.Daarom geloof ik ook dat Hezbollah de volgende is die eraan gaat - en deze keer echt.
Oei.. nu ga je vast een vraag krijgen wat je daarmee bedoelt... Of niet @straatcommando ?quote:
Neeeeee.quote:Op maandag 15 januari 2024 23:45 schreef Nober het volgende:
Eindelijk. Nu doorpakken. #Onzeoorlog
[ twitter ]
Het gaat om de intentie niet of het raak was.quote:Op maandag 15 januari 2024 23:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neeeeee.
[ twitter ]
Volgende keer als iran het probeert, schieten ze misschien raak, cq is de bodycount misschien zo hoog dat het niet meer te negeren valt.
Tot die tijd gaat de VS door met de schriftelijke cursus: "Deescaleren, kun je leren!".
Hoezo, er is toch niks gebeurd?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie niet of het raak was.
Er op af!! Start de JSF's!!!
Kretologie vanuit iran duid op wraak vanwege wat de houthi's is aangedaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Neemt Iran niet wraak voor de aanslag die daar twee weken geleden is gepleegd?
Heeft weinig met de VS te maken.
Op wiens verzoek zitten de Amerikanen daar nog?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kretologie vanuit iran duid op wraak vanwege wat de houthi's is aangedaan.
Goeie term!quote:Op maandag 15 januari 2024 23:39 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Vertel nog een grap?
Denken dat niet 1 maar zelfs 2 decennia-oude militante bewegingen eraan gaan, terwijl ze zojuist een harde klap aan Isral hebben uitgedeeld op 7 oktober. Fantast.
Als je broertje net zo sterk was geweest als het IDF dan had hij je vader gewoon keihard het ziekenhuis in geschopt of onder de grond geschoffeld.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En ook jij komt met de jamaar Hamas. Hamas verantwoordelijk, Hamas kan het stoppen. Vertel dat die Palestijnse kinderen die er niks mee te maken hebben, dat het IDF er ook niks kan doen aan de honger, de bommen of t leed.
Het doet me denken aan mijn overleden vader. Jaren geleden, op een zondagochtend rond 10 uur, zaten we beneden. Mijn 14-jarige broertje, net wakker, kwam binnen met n oog volledig dicht en omringd door zwart, en een neus die zeker drie keer groter was dan normaal. 'Zo,' zei mijn vader, die de nacht veel alcohol had gedronken en samen met mijn broertje de vogeltjes nog heeft horen ontwaken. 'Zo, jij hebt vannacht je vader echt heel boos gemaakt h.'
Bij nader inzien had de rest van de familie geluk dat mijn broertje zich die nacht niet ergens in huis had verstopt."
Ik zou echt willen dat alle westerse landen de mensen in deze demonstraties die geen nationaliteit hebben van het betreffende land gewoon uitzetten naar het land waar ze wl de nationaliteit van hebben. En dat van genaturaliseerde mensen de procedure nog eens tegen het licht gehouden wordt voor onregelmatigheden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 03:56 schreef Aether het volgende:
Pro-Palestinian protesters shout ‘shame’ at ‘complicit’ NYC cancer center
https://www.timesofisrael(...)t-nyc-cancer-center/
Pro-Palestinian protesters shout “shame” at a New York City cancer hospital that cooperates with medical centers in Israel.
[ twitter ]
Isral heeft in het gehele conflict geen agressieve rol ingenomen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 07:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je broertje net zo sterk was geweest als het IDF dan had hij je vader gewoon keihard het ziekenhuis in geschopt of onder de grond geschoffeld.
(Om het maar even uit te spellen, ik zie je vader in deze als Hamas en je broertje als Isral)
Ja natuurlijk, en met goede redenen. Anders bestond Isral niet meer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Isral heeft in het gehele conflict geen agressieve rol ingenomen?
Uiteraard kun je zijn vader vergelijken met Hamas. Je kan ook zeggen dat zijn vader Irgun was.
En dat zou erg zijn, omdat?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, en met goede redenen. Anders bestond Isral niet meer.
Omdat wij dan jouw hilarische pogingen om jezelf neer te zetten als een intellectuele vrijdenker middels dit vehikel moesten missen natuurlijk.quote:
Ik heb geen idee, daar heb ik me niet over uitgelaten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op wiens verzoek zitten de Amerikanen daar nog?
Geen idee maar ze vechten zij aan zij samen al een tijdje.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, daar heb ik me niet over uitgelaten.
Maar iran heeft iraq, op verzoek van iraq gebombardeerd?
Wie precies?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geen idee maar ze vechten zij aan zij samen al een tijdje.
Dus diezelfde irakese overheid die VS aanwezigheid sanctioneerd, werkt samen met iran?quote:
quote:Iran valt 'terroristische doelen' aan in Irak en Syri, doden en gewonden
De Iraanse Revolutionaire Garde heeft gisteravond raketaanvallen uitgevoerd op 'terroristische doelen' in de Noord-Iraakse stad Erbil en in Syri.
Stel samen
De schrijven Iraanse staatsmedia, die een verklaring van de garde deelden waarin staat dat 'spionagecentra' en 'bijeenkomsten van anti-Iraanse terroristische groeperingen' nabij Erbil zijn aangevallen met ballistische raketten.
Islamitische Staat
Daarnaast liet de garde weten ook raketaanvallen te hebben uitgevoerd tegen 'de daders van terroristische operaties in de Islamitische Republiek, met name de Islamitische staat in Syri'.
Veiligheidsbronnen melden aan persbureau Reuters dat explosies te horen waren in een gebied zo'n 40 kilometer ten noordoosten van Erbil, in de autonome regio Koerdistan.
Amerikaanse consulaat
Onder meer het Amerikaanse consulaat bevindt zich in het gebied waar de explosies te horen waren, net als verschillende residentile woningen. Twee Amerikaanse functionarissen zeiden tegen Reuters dat de Amerikaanse faciliteiten geen schade hebben. Ook zouden er geen Amerikaanse slachtoffers zijn.
Het vliegverkeer op de luchthaven van Erbil werd na de aanvallen stilgelegd, melden de veiligheidsbronnen. Volgens twee medische bronnen zijn er zeker twee doden. Vijf gewonde burgers zijn naar een ziekenhuis in de buurt gebracht.
Iran heeft in het verleden vaker aanvallen uitgevoerd in de Noord-Iraakse regio Koerdistan. Iran beweert dat het gebied wordt gebruikt als verzamelplaats voor Iraanse separatistische groeperingen en agenten van aartsrivaal Isral.
Volgens de verklaring van de Revolutionaire Garde waren de aanvallen in Syri een 'reactie op de recente terroristische wreedheden in Iran'. Eerder deze maand eiste terreurgroep Islamitische Staat de verantwoordelijkheid op voor twee explosies in de zuidoostelijke stad Kerman in Iran.
Door de aanslag kwamen volgens de Iraanse autoriteiten 89 mensen om het leven. De aanslag werd gepleegd tijdens een herdenking van generaal Qassem Soleimani, die vier jaar geleden door een Amerikaanse droneaanval werd gedood.
quote:
Irak lijkt al langer onder de invloedssferen van Iran te liggen, eigenlijk is dat al sinds de val van Hussein gaande. Dus zo gek is dat niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus diezelfde irakese overheid die VS aanwezigheid sanctioneerd, werkt samen met iran?
Ja, ik weet wat voor janboel dat is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Irak lijkt al langer onder de invloedssferen van Iran te liggen, eigenlijk is dat al sinds de val van Hussein gaande. Dus zo gek is dat niet.
Yup. Sterker nog, de band tussen beide is erg hecht. Dat is ook niet vreemd ze hebben best veel gemeenschappelijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus diezelfde irakese overheid die VS aanwezigheid sanctioneerd, werkt samen met iran?
Wat voor uitleg wil je?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat voor janboel dat is.
Maar ik wacht geduldig hoe chadi mij uit gaat leggen dat louter het smaakje dictator wat anti-westers is, blijkbaar ineens de legitieme regering is, oid.
Dat hebben ze al gedaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, nope.
Iraq regering kan de VS gewoon verzoeken op te krassen.
Ja dit ja.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:41 schreef oblo het volgende:
Kan er geen Israel-Palestina topic worden aangemaakt in BNW en dan kunnen users als Chadi, Slayage en Erikson daar hun complottheorien posten?
Prima toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan.
https://www.reuters.com/w(...)-pm-says-2024-01-10/
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja dit ja.
Ga weg. Maakt een serieus topic toch echt een hoop bagger. En de sfeer wordt er echt niet beter van.
Je kan ook discussieren zonder waarheidsontkenning en antisemitisme.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]Een oorlogstopic met een goeie sfeer is ook wat veel gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |