abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212064398
Hebben jullie wel eens contact met Geld voor Elkaar? In het verleden ging dat altijd prima, maar ik krijg nu geen enkele respons meer.

Ik zit in een heel raar project, waarvan ik graag wil weten wat inmiddels nou de situatie is. Heb ze daar medio december over gemaild en sindsdien nog enkele keren een herinnering, maar er volgt geen enkele reactie. Zelfs geen 'we komen er op terug' of 'u moet nog even geduld hebben' of zoiets. Niks, geen enkel antwoord op welke mail dan ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2024 13:53:29 ]
pi_212064462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:26 schreef Collin CF het volgende:
.........en hebben wij de indruk dat de liquiditeitsproblemen vooral een gevolg zijn van onvoldoende werkkapitaal.
Briljante conclusie ^O^ _O-
Pecunia non olet
pi_212064482
quote:
5s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:51 schreef Sodemieters het volgende:
Hebben jullie wel eens contact met Geld voor Elkaar? In het verleden ging dat altijd prima, maar ik krijg nu geen enkele respons meer.

Ik zit in een heel raar project, waarvan ik graag wil weten wat inmiddels nou de situatie is. Heb ze daar medio december over gemaild en sindsdien nog enkele keren een herinnering, maar er volgt geen enkele reactie. Zelfs geen 'we komen er op terug' of 'u moet nog even geduld hebben' of zoiets. Niks, geen enkel antwoord op welke mail dan ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat die vakantiewoning? Die heb ik zelf laten terugstorten. Ik vond het verhaal te vaag om er langer mee door te gaan.
Dat heeft me de opgebouwde rente gekost maar ja.
Pecunia non olet
pi_212064498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Is dat die vakantiewoning? Die heb ik zelf laten terugstorten. Ik vond het verhaal te vaag om er langer mee door te gaan.
Dat is 'm. Hoe heb je dat terugstorten voor elkaar gekregen dan?
pi_212064507
quote:
5s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:51 schreef Sodemieters het volgende:

SPOILER
Ik zou gewoon even bellen.
Laat je daarna hier even weten hoe het afgelopen is?
pi_212064513
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is 'm. Hoe heb je dat terugstorten voor elkaar gekregen dan?
Eerst een mail gestuurd, toen belden ze me op 'of ik het wel zeker wist, vanwege dat renteverhaal' , maar ik wist het heel zeker :)
Pecunia non olet
pi_212064526
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, dat is even lastig, gezien werk. Hopelijk vrijdag.
pi_212064542
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat is even lastig, gezien werk. Hopelijk vrijdag.
Stuur eerst maar een mail. Het beste via een reply op de oorspronkelijke bevestiging van inschrijving, dat doe ik ook altijd op die manier.

Let wel even op dat hij niet naar de 'no-reply' gaat maar naar een normaal mailadres van ze.
Pecunia non olet
pi_212064680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:19 schreef obligataire het volgende:
Blijkbaar heeft men bij MAX weer een pandje weten te slijten:
Corbelo, 630760, Accrington. Via de receiver.
Ben benieuwd. Ieder waterijsje vermindert het verlies.
En nog eentje:
Corbelo, 656551, Darwen, ook via receiver.
Pecunia non olet
pi_212065253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Stuur eerst maar een mail. Het beste via een reply op de oorspronkelijke bevestiging van inschrijving, dat doe ik ook altijd op die manier.

Let wel even op dat hij niet naar de 'no-reply' gaat maar naar een normaal mailadres van ze.
Ik heb ze ook inmiddels over een andere investering al 3x gemaild. Maar geen enkele respons, ook telefonisch zijn ze niet altijd even goed bereikbaar.
pi_212065361
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Laat je daarna hier even weten hoe het afgelopen is?
Er zijn al eerder over dit project laatstelijk medio dec23 (27447 recr woning Terwolde ) e-mails gezonden naar GVE. Antwoord was dat men bij de behandelaar zou benaderen voor een reactie.
Omstreeks 19jul23 heb ik ¤ gestort en tot op heden geen rente betaling ontvangen. Voornemen was om er ook achteraan te gaan.

onderstaand was de laatste update van medio okt 23.
Graag berichten we u over project 27447 – Aankoop recreatiewoning. Op dit moment worden de werkzaamheden in gang gezet voor het vestigen van de hypotheek op het opstalrecht. Hierbij is het van belang geweest om de afspraken tussen geldnemer en parkeigenaar goed af te stemmen. Dit is gebeurd en het notariële proces kan daarmee verder in gang gezet worden.

Nu ben ik niet flauw en het is ook geen mega-invest voor mij. Maar dit duurt te lang en dat nog zonder enige inhoudelijke communicatie en tijdsplan vanuit GVE. Dat zaken vertragen, kan gebeuren, maar communiceer en maak helder wat er speelt en wat men aan het doen is. Dit gedoe en onprofessioneel gedrag stoort mij ontzettend bij GVE.

Benieuwd naar jouw bevindingen & hun reactie. Zou gewoon Ilse Nobel of Fred van der Stappen bellen, (06)nrs op de website. Alvast dank, van dit gepruts door GVE word ik niet blij.

Of anders GVE stort de ¤ terug in de wallet, geld staat toch nog op de derden rekening, betaal de rente zelf alvast en verhaal het maar. :( })

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 17-01-2024 15:12:45 ]
pi_212065591
quote:
12s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:03 schreef peterc het volgende:

[..]
Er zijn al eerder over dit project laatstelijk medio dec23 (27447 recr woning Terwolde ) e-mails gezonden naar GVE. Antwoord was dat men bij de behandelaar zou benaderen voor een reactie.
Had dit punt zelf voor van de week op mijn todo staan. Omstreeks 19jul23 heb ik ¤ gestort en tot op heden geen rente betaling ontvangen.

onderstaand was de laatste update van medio okt 23.
Graag berichten we u over project 27447 – Aankoop recreatiewoning. Op dit moment worden de werkzaamheden in gang gezet voor het vestigen van de hypotheek op het opstalrecht. Hierbij is het van belang geweest om de afspraken tussen geldnemer en parkeigenaar goed af te stemmen. Dit is gebeurd en het notariële proces kan daarmee verder in gang gezet worden.

Nu ben ik niet flauw en het is ook geen mega-invest voor mij. Maar dit duurt te lang en dat nog zonder enige inhoudelijke communicatie en tijdsplan vanuit GVE. Dat zaken vertragen, kan gebeuren, maar communiceer en maak helder wat er speelt en wat men aan het doen is. Dit gedoe en gedrag stoort mij ontzettend bij GVE.

Benieuwd naar jouw bevindingen & hun reactie. Zou gewoon Ilse Nobel of Fred van der Stappen bellen, (06)nrs op de website. Alvast dank, van dit gepruts door GVE word ik niet blij.

Of anders GVE stort de ¤ terug in de wallet, geld staat toch nog op de derden rekening, betaal de rente zelf alvast en verhaal het maar. :( })
Voor de goede orde, ik zit niet in dit project maar gaf alleen het advies om ze even te bellen.

Zoals ik hier recent heb aangegeven voel ik mij niet meer geroepen om GvE op dit soort discussies te wijzen (iets wat ik in het verleden vaak wel heb gedaan).

Nogmaals voor de investeerders die hier wel in zitten en uit dit project willen, ik zou dit per mail doorgeven maar zeker ook even bellen. Dit duurt belachelijk lang en is m.i. niet acceptabel.
pi_212065824
Herfinanciering eerder verstrekte lening op NLI

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/HDEInvestBV_3
pi_212066074
GVE lijkt echt een beetje in verval. Slechte uitwinning (hoor ik hier veel over), projecten komen moeizaam vol, lange tijd voordat leningen rentedragend worden, slecht bereikbaarheid service desk hoor ik nu en vooral ook slechtere projecten met vaak geen harde zekerheden. Ik vermoed een beetje dat zij veel projecten krijgen die CCF afkeurt.

Ik was een klein jaar geleden gestopt daar nadat ik een volle maand nadat een project was volgeschreven nog steeds geen verzoek tot betaling had gehad, laat staan zicht op een uitboeking van de lening. Ik wilde recent toch weer eens een paar gaan meepikken en het een nieuwe kans geven, maar ik kan geen geschikte projecten vinden en twijfel of het verstandig is om me weer opnieuw x jaar aan GVE te verbinden...

[ Bericht 1% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 17-01-2024 15:53:36 ]
pi_212066216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
GVE lijkt echt een beetje in verval. Slechte uitwinning (hoor ik hier veel over), projecten komen moeizaam vol, lange tijd voordat leningen rentedragend worden, slecht bereikbaarheid service desk hoor ik nu en vooral ook slechtere projecten met vaak geen harde zekerheden. Ik vermoed een beetje dat zij veel projecten krijgen die CCF afkeurt.
.
Ik heb de laatste tijd meerdere keren contact gehad met ze via de mail en telefonisch dat verliep prima. Vragen werden meteen beantwoord.
Sowieso is bellen altijd beter dan mailen is mijn mening.

En afgekeurde projecten van Collin daar geloof ik niet in. GvE heeft toch vaak een heel ander soort projecten dan Collin.
pi_212066291
Ik bedoel neem die nieuwe Arcadehal bij GVE. Ze willen 3 ton en wij krijgen helemaal niets behalve pandrecht op die arcade machines die < 2 ton waard zijn in inkoopwaarde volgens de leverancier en die de ondernemers dan wel ook netjes moeten teruggeven in goede staat als het mis gaat.
pi_212066380
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:56 schreef Collin63 het volgende:

[..]

En afgekeurde projecten van Collin daar geloof ik niet in. GvE heeft toch vaak een heel ander soort projecten dan Collin.

Misschien mis ik iets en misschien ben ik verwend die al die hypothecaire zekerheden, maar m.i. zouden veel van die GVE projecten gewoon winstdeling moeten doen. Dus in feite geen leningen, maar crowd "angel investors" die aandelen of convertable debt krijgen.
pi_212066885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:51 schreef Bieselke het volgende:
Nog niet langsgekomen denk ik - 265k - 10% - 12 maanden:
https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v2/

Project van 12 maanden, welk vergoedingsvrij kan afgelost worden na 6 maanden. Doe maar met emand anders zijn geld overbruggen zou ik zeggen.
Vorige project van hem bij CCF was vorig jaar: https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v/

Klinkt niet geweldig. Beide panden staan nu >6 maanden te koop. Voor beiden leent hij via CCF bij om aan zijn verplichtingen te voldoen. Gebaseerd op de vraagprijzen zit er na alle externe leningen nog ~ 8 ton overwaarde op de panden, maar dat kan natuurlijk vrij rap verdampen als de verkoop niet lukt en hij rente moet blijven betalen.

Verder staat er: "Em*l heeft vanuit zijn privé vermogen een bedrag van circa 1.2 miljoen geleend aan zijn eigen B.V. hetgeen vanuit het netto cashflowoverschot niet volledig aan privé terug te betalen is."

Dit kan ik niet anders interpreteren dan dat deze operatie nogal verliesgevend is voor hem en hij onder vrij forse druk staat momenteel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 17-01-2024 16:57:42 ]
pi_212069632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:31 schreef Jaco078 het volgende:
Herfinanciering eerder verstrekte lening op NLI

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/HDEInvestBV_3
Samengevat:
8.7%, 24 mnd, aflossingsvrij, niet dekkende 1 hyp op kantoorpand, nog geen vergunning voor verbouwplannen.

Zelf niet zoveel zin in, dus niet ingelogd om verder te lezen.
pi_212069825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Briljante conclusie ^O^ _O-
Stem maar eens een keer tegen. Laat het huis naar uitwinnen.
pi_212070984
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:09 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
maar m.i. zouden veel van die GVE projecten gewoon winstdeling moeten doen. Dus in feite geen leningen, maar crowd "angel investors" die aandelen of convertable debt krijgen.
Heeft GvE een paar jaar geleden heel even geprobeerd, maar daar was bij die projecten weinig interesse in bij de lening investeerders.
pi_212072494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:51 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Vorige project van hem bij CCF was vorig jaar: https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v/

Klinkt niet geweldig. Beide panden staan nu >6 maanden te koop. Voor beiden leent hij via CCF bij om aan zijn verplichtingen te voldoen. Gebaseerd op de vraagprijzen zit er na alle externe leningen nog ~ 8 ton overwaarde op de panden, maar dat kan natuurlijk vrij rap verdampen als de verkoop niet lukt en hij rente moet blijven betalen.

Verder staat er: "Em*l heeft vanuit zijn privé vermogen een bedrag van circa 1.2 miljoen geleend aan zijn eigen B.V. hetgeen vanuit het netto cashflowoverschot niet volledig aan privé terug te betalen is."

Dit kan ik niet anders interpreteren dan dat deze operatie nogal verliesgevend is voor hem en hij onder vrij forse druk staat momenteel.
Het uiteindelijke resultaat kan pas bepaald worden na verkoop. Voor hem is het zaak om die periode te overbruggen en dat lijkt inderdaad voor hem een spannende periode te zijn. Vooral door liquiditeitszorgen. Die zorgen kunnen morgen al voorbij zijn als zich een koper meldt. Maar de zorgen kunnen ook een nachtmerrie worden en daar wil ik als investeerder niet bij in de buurt zijn :W
Pecunia non olet
pi_212073045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 06:35 schreef Tjalala het volgende:
Gisteren ook nog een nieuwe HCN

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor YoYo Arnhem. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Donderdag 18 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Grote kans dat die dondermiddag al vol is (of anders binnen enkele seconden), nu nog maar ¤1750 te gaan.

Ik sla hem over. Leuk project, maar komt voor mij qua timing even niet goed uit.
pi_212074275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 00:49 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Grote kans dat die dondermiddag al vol is (of anders binnen enkele seconden), nu nog maar ¤1750 te gaan.

Ik sla hem over. Leuk project, maar komt voor mij qua timing even niet goed uit.
Is inderdaad zojuist volgekomen.
pi_212075357
https://investeren.sameni(...)dam-houtstraat-22a-1

Meningen? Wegens een nieuwe baan ga ik mijn basis inleg verhogen. Bij deze durf ik dat aan in 1A. Badkamer ziet er, zoals ook beschreven, wel uit als eentje die een verbouwing kan gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')