Reijnen veel eerder dan Bink idd. (ondanks de aanwezige overwaarde).quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wil wel mee doen. Is er al een linkje?
Wat ik misschien nog wel heftiger vind, is dat ze ook doodleuk met terugwerkende kracht de EBI's hebben aangepast. Ik ben benieuwd wat de AFM hiervan vind:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zelf ga ik er volgende week wel eens naar kijken.
In ieder geval een slechte zaak en het geeft blijkbaar de onbetrouwbaarheid van het platform Waarde voor je Geld aan.
Als je investeert bij WvjG ben je achteraf dus aan de leeuwen overgeleverd.
Misleiding in zijn puurste vorm. Er zijn bij Waarde voor je Geld natuurlijk relatief weinig investeerders maar hopelijk willen ze wel de moeite nemen om inderdaad te klagen bij de AFM. Het probleem is natuurlijk dat het om relatief kleine bedragen gaat maar aan de andere kant zijn dit natuurlijk onacceptabele handelspraktijken welke zelfs ingaan tegen de eigen algemene voorwaarden.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 07:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wat ik misschien nog wel heftiger vind, is dat ze ook doodleuk met terugwerkende kracht de EBI's hebben aangepast. Ik ben benieuwd wat de AFM hiervan vind:[ afbeelding ]
Volgens mij staat dat ook precies in de tekst:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 21:26 schreef Crf het volgende:
[..]
In de tekst staat dat Primera's stoppen met tabak. Dat klopt absoluut niet. Primera blijft de komende acht jaar volop tabak verkopen, waarschijnlijk meer dan ze ooit gedaan hebben omdat de supermarkten er mee moeten stoppen uitkijk 1 juli van dit jaar. Primera en andere gemakswinkels mogen nog tot 2032 tabak verkopen.
Groot risico is dan natuurlijk ook de politiek als die weer wat regels gaan veranderen. Maar goed het lijkt erop dat ze nu juist door deze data allemaal al ruim van tevoren bekend te maken er hier niet direct een grootse wijziging in zullen uitvoeren. (denk dat ze de accijns ook wel fijn vinden)quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Top!
Als er hier nog investeerders zijn die extra risico's in dit project zien hoor ik het graag maar vooralsnog ruim meegenomen.
Ik kan uit eerste hand vertellen dat Primera niet eerder gaat stoppen met verkopen van tabak.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:31 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat ook precies in de tekst:
Als gevolg van gewijzigde wetgeving mag er per 1 juli 2024 geen tabak meer worden verkocht in de supermarkten en horeca. De overheid wil het aantal verkooppunten verminderen en staat verkoop dan alleen nog toe in (nieuwe) speciaalzaken. Veel supermarkten gaan daarop anticiperen en stoppen met de verkoop van tabak vanaf januari 2024. Ook ‘gemakswinkels’ zoals Primera gaan stoppen met de verkoop van tabak.
Er staat bij dat ze gaan stoppen, er wordt echter geen datum genoemd. Er wordt alleen benoemd wat per 1-7-24 moet stoppen(supermarkten en horeca) en dat er per januari al supermarkten zijn gestopt...
(Door de 2030/2032 is er misschien bewust geen datum genoemd, ook misschien omdat men(Primera) net als de supermarkten kan besluiten om eerder te gaan stoppen dan de uiterste datum) of men vertrouwd de politiek niet omdat er dus al 2 jaar tussen de genoemde datums zit.
[..]
Groot risico is dan natuurlijk ook de politiek als die weer wat regels gaan veranderen. Maar goed het lijkt erop dat ze nu juist door deze data allemaal al ruim van tevoren bekend te maken er hier niet direct een grootse wijziging in zullen uitvoeren. (denk dat ze de accijns ook wel fijn vinden)
Maar goed lokaal gezien kan er misschien dan iets meer weerstand worden verwacht maar goed daar zijn ze nu denk ik te laat mee. Zie bijvoorbeeld Utrecht (in dit artikel komt nog wel mooi naar voren dat het lastig is om deze winkels te starten)
Terwijl dat juist een groot risico is, als er teveel mensen nu een nieuwe tabakswinkel openen is er straks misschien juist teveel concurrentie (of misschien openen er wel 3 in dezelfde straat). Maar goed deze tabakswinkels mogen naast de rookwaren en aanverwante artikelen ook kranten/loten verkopen. En dat is misschien wel een groot risico voor de bestaande Primera winkel. Dat kan immers straks nog steeds bij de huidige verkooppunten maar ook bij de nieuwe tabakswinkels.
Persoonlijk vind ik de risico's te overzien, maar misschien heb ik ook wat over het hoofd gezien. Ondernemer heeft blijkbaar goed geboerd de afgelopen jaren en ik denk dat die dat nog wel even blijft doen als hij straks 4 winkels heeft.
Dank CEO van primera. Ik had dat ook niet verwacht omdat een heel groot gedeelte van de omzet/winst behaald wordt uit verkoop van tabak.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:44 schreef Crf het volgende:
[..]
Ik kan uit eerste hand vertellen dat Primera niet eerder gaat stoppen met verkopen van tabak.
Bedragen zijn klein, maar het gaat natuurlijk ook om het principe. Los van het feit als er nu net geïnvesteerd is in een lening van 60+ maanden die net begonnen is kunnen we er niet vanuit gaan dat het bij deze enkele aanpassing blijft. Voor hetzelfde geldt is het tarief na 60 maanden ineens 2.4%.... (het zal vast niet zo'n storm lopen).quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Misleiding in zijn puurste vorm. Er zijn bij Waarde voor je Geld natuurlijk relatief weinig investeerders maar hopelijk willen ze wel de moeite nemen om inderdaad te klagen bij de AFM. Het probleem is natuurlijk dat het om relatief kleine bedragen gaat maar aan de andere kant zijn dit natuurlijk onacceptabele handelspraktijken welke zelfs ingaan tegen de eigen algemene voorwaarden.
AFM melding is laagdrempelig (kort contactformulier).quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:55 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Bedragen zijn klein, maar het gaat natuurlijk ook om het principe. Los van het feit als er nu net geïnvesteerd is in een lening van 60+ maanden die net begonnen is kunnen we er niet vanuit gaan dat het bij deze enkele aanpassing blijft. Voor hetzelfde geldt is het tarief na 60 maanden ineens 2.4%.... (het zal vast niet zo'n storm lopen).
Maar goed wat zijn onze opties?
AFM melding
Wvjg klacht indienen --> als dat niet goed behandeld wordt dan naar het Kifid?
Het verdient geen schoonheidsprijs idd. Met een actueel geïnvesteerd kapitaal van 10K ben je 2 tientjes aan extra kosten kwijt. Op zich geen ramp maar het drukt toch je rendement. Zelfs bij KOM had je nog een escape door de nieuwe algemene voorwaarden niet te accepteren. WvjG is een sympathiek platform dat letterlijk vanaf de zolderkamer is opgericht, met een heel klein betrokken team. In zoverre kun je best wel accepteren dat er hier en daar iets mis gaat. Alleen al bij GvE loopt er zo'n 20 man aan personeel en deskundigheid.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zelf ga ik er volgende week wel eens naar kijken.
In ieder geval een slechte zaak en het geeft blijkbaar de onbetrouwbaarheid van het platform Waarde voor je Geld aan.
Als je investeert bij WvjG ben je achteraf dus aan de leeuwen overgeleverd.
Eigenlijk is dit een sneu geval van iemand die het zakelijk niet redt en die door de inzet van de eigen woning als laatste redmiddel het hoofd boven water probeert te houden. Het zal voor de investeerders uiteindelijk wel goed aflopen vermoed ik maar geef mij maar goedlopende winkeltjes en ondernemers die begrijpen waar ze mee bezig zijn...quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)235699660d29c0f05464
Ziet er niet slecht uit, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met een 2e hypotheek:
Auto Service Bink
¤ 50.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/auto-service-bink/
PMI is van Big Tobacco in ieder geval wel de partij met de juiste toekomstvisie op het gebied van rookloos (of -arm). Je ziet wel dat supermarkten het verbod gaan omzeilen door belendende panden te huren en daar zelf een tabakswinkel in te vestigen. Geen idee of dat op of nabij die locaties ook het geval is of zal zijn. Als buitenstaander "op Sassem" een winkel starten is ook wel een dingetje.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Horsemen het volgende:
Top!
Als er hier nog investeerders zijn die extra risico's in dit project zien hoor ik het graag maar vooralsnog ruim meegenomen.
Een tekort in de exploitatie van ¤ 11.000,- welke uit de gefinancierde extra liquiditeiten kan worden betaald.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nou, gratis is hij zeker niet.
Er zit nog een lening op van de Rabo van 390k en de belastingdienst wil ook graag 150k vangen maar als het goed is zit er inderdaad een berg overwaarde in. Uitwinning zou een probleem kunnen worden als een van de eigenaren/huurders niet mee willen werken aan een vrijwillige verkoop waarbij ze zelf ook nog officiële huurders zijn.
Dat hij eind 2022 al bijna failliet was........quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:55 schreef quepos het volgende:
[..]
Ziet er niet slecht uit, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zal eens navragen in mijn Sassemse kring 😂 Kan er niet goed uithalen of hij een geheel nieuwe vestiging start, of een bestaand pand/iets overneemt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:18 schreef nostra het volgende:
[..]
PMI is van Big Tobacco in ieder geval wel de partij met de juiste toekomstvisie op het gebied van rookloos (of -arm). Je ziet wel dat supermarkten het verbod gaan omzeilen door belendende panden te huren en daar zelf een tabakswinkel in te vestigen. Geen idee of dat op of nabij die locaties ook het geval is of zal zijn. Als buitenstaander "op Sassem" een winkel starten is ook wel een dingetje.
Naast de zekerheden die er goed uitzien (ruime overwaarde) straalt de pitch wat mij betreft vooral uit dat de erfgenamen weinig vet op de botten hebben (HA van morele waarde, en het zijn geen 20ers/begin 30ers):quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:02 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Een tekort in de exploitatie van ¤ 11.000,- welke uit de gefinancierde extra liquiditeiten kan worden betaald.
Buffer bij de lening is 65k dus 36.7k van de buffer zal nodig zijn om ons te betalen, nog een kleine 30k voor eventueel onderhoud en andere kosten. Op zich te doen, eventueel natuurlijk kunnen ze nog die kleine woning verhuren of hier en daar de prijzen te verhogen(indexeren).
De huidige ondernemingen lijken me wel stabiel te noemen, de piano zaak is er al wel heel wat jaartjes. Ook de kapperszaak lijkt al even te bestaan, in december 2022 hebben ze iig meegeholpen bij Rieu.
Grootste vraag is dan een beetje wat gaan ze doen met het pand en hoe gaan ze herfinancieren over 40 maanden?
regeren is vooruitzienquote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:36 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht hadden de ouders en kinderen wat eerder aan een toekomstplan moeten werken waarbij aan vermogensopbouw van de kinderen gewerkt had kunnen worden, i.p.v. alles omhoog trekken naar de beheer b.v. van de ouders.
Joost was enkele jaren geleden bijna ontheven uit de HA toen het restaurant een Bregje werd en Joost vertrok om een Indonesische restaurantketen op te zetten. Enkele investeerders hebben dit destijds voorkomen en hij bleef HA voor dit project.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:23 schreef peterc het volgende:
Gisteren laatste term ontv van HCN 200 Captains Bar later Bregje Oegstgeest, met wat corona gedoe, toch netjes Joost & Roland
Of er komt een nieuw rondje herfinanciering via Collin.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:36 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Naast de zekerheden die er goed uitzien (ruime overwaarde) straalt de pitch wat mij betreft vooral uit dat de erfgenamen weinig vet op de botten hebben (HA van morele waarde, en het zijn geen 20ers/begin 30ers):
"Tijd en liquiditeit om te bepalen wat ze met het pand gaan doen".
Wellicht hadden de ouders en kinderen wat eerder aan een toekomstplan moeten werken waarbij aan vermogensopbouw van de kinderen gewerkt had kunnen worden, i.p.v. alles omhoog trekken naar de beheer b.v. van de ouders.
Naar mijn mening gaat het gewoon over een jaar of 2-3 verkocht worden.
thnx voor de info & thnx aan de wakkere investeerders. Van Captains > Bregje wist ik wel, niet inzake de evt afstand v HA van Joost.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Joost was enkele jaren geleden bijna ontheven uit de HA toen het restaurant een Bregje werd en Joost vertrok om een Indonesische restaurantketen op te zetten. Enkele investeerders hebben dit destijds voorkomen en hij bleef HA voor dit project.
Volgens de foto bij de pitch zou het om Voorhavenkwartier 27a (naast de Subway) gaan en waar voorheen een Capri (bloemen) en in zou hebben gezeten. Alvast dank.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik zal eens navragen in mijn Sassemse kring 😂 Kan er niet goed uithalen of hij een geheel nieuwe vestiging start, of een bestaand pand/iets overneemt.
Verder snap ik nu waar die lelijke eenheidsworst tabekwinkels vandaan komen….alles is dus in bruikleen van de tabaksfabrikant. Alles hetzelfde 😂
Dat dus (als particulier), het Kifid focust sterk in hun beoordeling sterk op direct aantoonbare geleden schade, dus mogelijk moet je voor de jusite case even wachten totdat wvjg de eerste verhoogde inhouding heeft gedaan en op basis van de dan aantoonbare lagere ontvangen rente cq. hogere kosten nogmals een formele klacht indien en indien het geheel dan niet teruggedraaid wordt verbolgens een klacht naar het Kifid met daarbij de info dat ze je te weinig betaald hebben. Is er wel eentje van mogelijk wat langere adem, maar lijkt me wel kansrijk bij het Kifid.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:55 schreef Tjalala het volgende:
Wvjg klacht indienen --> als dat niet goed behandeld wordt dan naar het Kifid?
En de toko in Wolvega obligatoire?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat hij eind 2022 al bijna failliet was........
Lijkt me zeker kansrijk, maar wel heel veel werk en geduld nodig bij het Kifid. Ook moet volgens mij de definitieve schade bekend zijn. Die zal na 1 maand nihil zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:16 schreef tnhb het volgende:
maar lijkt me wel kansrijk bij het Kifid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |