Wat voor mij leidend is dat de sigarettenleveranciers sigaretten bewust extra giftig en verslavend makenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik laat de keuze graag bij de mensen zelf.
Daar komt bij, waar trek je de grens? Ook niet meer investeren in een garage (vervuiling van de planeet) of in een slijterij (verslaving) of in een supermarkt of Jamin (verkoop allemaal producten waar o.a. suiker in zit of in een boerderij (vergif/stikstof) of in de bouw van een woning (stikstof) of in een kinderdagverblijf (nog meer mensen/vervuiling op deze aardbol? Zo kan ik nog wel even doorgaan en blijft er weinig over.
Het staat iedereen vrij, maar in dit topic mag er toch ook ruimte zijn voor dit type overwegingen waarom je wel of niet ergens in investeert. Is in mijn ogen een even legitieme overweging als het risico-rendements profiel van een investering.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:59 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een prima plan! Een ieder heeft zijn/haar eigen moreel kompas. We hoeven hier niet de discussie te voeren wat ethisch wel of niet juist is, omdat dit voor een ieder anders is.
Ik kan er nu even alleen maar naar kijken na eind december 2 betalingen aan HCN. Eind deze maand moet er bi een Collin project van mij de laatste termijn worden betaald, dat is een slottermijn van zo'n 70% van de hoofdsom. Als die bij Collin geherfinanciert wordt wil ik die denk ik wel meenemen, anders wordt het een ander project in februari. Nu dus even de rest van de maand rustig aan doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is wel smullen vandaag zeg.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Dolman Timmerwerken
¤ 110.000 | 8,0% rente | 60 maanden
1e hypotheek op 4 garageboxen en een parkeerplaats
Direct een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)8c623e7e998c27fdabfd
Ik twijfel bij deze nog een beetje.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is wel smullen vandaag zeg.
Ik zat ook al te kijken.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ik twijfel bij deze nog een beetje.
Hij lost nauwelijks af (12k in 5 jaar) en het is geen bouwwerk maar zo te zien losse boxen.
https://www.google.com/ma(...)312!8i6656?entry=ttu
Zal hier nog extra risico aan zitten en is de waarde reëel?
Het zijn wel officiële boxen want ze staan allemaal netjes bij het woz waardeloket geregistreerd.
Ik laat ook de keus bij de mensen zelf.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik laat de keuze graag bij de mensen zelf.
Daar komt bij, waar trek je de grens? Ook niet meer investeren in een garage (vervuiling van de planeet) of in een slijterij (verslaving) of in een supermarkt of Jamin (verkoop allemaal producten waar o.a. suiker in zit of in een boerderij (vergif/stikstof) of in de bouw van een woning (stikstof) of in een kinderdagverblijf (nog meer mensen/vervuiling op deze aardbol? Zo kan ik nog wel even doorgaan en blijft er weinig over.
Het rijtje ziet er wat knullig uit idd. Heb even het kadaster bevraagd en het is geen erfpacht maar gewoon eigen grond.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Hij lost nauwelijks af (12k in 5 jaar) en het is geen bouwwerk maar zo te zien losse boxen.
Het zijn wel officiële boxen want ze staan allemaal netjes bij het woz waardeloket geregistreerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel wat gecompliceerd maar ziet er heel goed uit volgens mij. Het is van een erfenis dus gratis zou ik bijna zeggen. Ik wil deze ruim meenemen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:50 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin met 1e hypotheek:
Beheersmaatschappij Reijnen-Soentjens B.V.
¤ 700.000 | 8,0% rente | 40 maanden
https://www.collincrowdfu(...)ijnen-soentjens-b-v/
Dit is wel een beetje een gecompliceerd verhaal (situatie met de broer en zus, twee bedrijven 3 woningen en nog wat ruimtes) maar lijkt toch ook wel een aardig project om mee te nemen. Wel een beetje afwachten hoe dit op termijn gaat aflopen...
Wat vinden jullie?
Nou, gratis is hij zeker niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:54 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Wel wat gecompliceerd maar ziet er heel goed uit volgens mij. Het is van een erfenis dus gratis zou ik bijna zeggen. Ik wil deze ruim meenemen.
10k voor de parkeerplaats en 32,5k per box lijkt me wel ok als waarde.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Maar met een getaxeerde waarde van 1.555.000,-. blijft er meer dan genoeg over wat gratis is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nou, gratis is hij zeker niet.
Er zit nog een lening op van de Rabo van 390k en de belastingdienst wil ook graag 150k vangen maar als het goed is zit er inderdaad een berg overwaarde in. Uitwinning zou een probleem kunnen worden als een van de eigenaren/huurders niet mee willen werken aan een vrijwillige verkoop waarbij ze zelf ook nog officiële huurders zijn.
Gratis heeft bij mij net een andere betekenisquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:09 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Maar met een getaxeerde waarde van 1.555.000,-. blijft er meer dan genoeg over wat gratis is.
Linkjequote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met een 2e hypotheek:
Auto Service Bink
¤ 50.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/auto-service-bink/
Gratis is misschien het verkeerde woord. Maar het project ziet er goed uit. Zelf hebben de ondernemers ook nog inkomsten uit een kapsalon en een pianozaak.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Gratis heeft bij mij net een andere betekenis
quote:U heeft geïnvesteerd in het project 229*6 | R*n*t*c D**®. Voor dit project hebben wij de betaling van termijn 28 niet ontvangen. Deze termijn is vanuit het depot aan u uitbetaald.
Wij zijn in gesprek gegaan met de ondernemer betreffende deze achterstand. Daarbij hebben wij de aangeleverde cijfers nader beoordeeld met als conclusie dat op korte termijn een groter cashflow tekort gaat ontstaan. De ondernemer heeft ons verzocht of hij voor een periode van 6 maanden uitstel kan krijgen van de aflosverplichtingen op deze lening.
Wij hebben aangegeven hiermee akkoord gaan met als aanvullende voorwaarde dat de verhuurder hierin ook een tegemoetkoming doet. Dit heeft geresulteerd in een aanvullende lening van de verhuurder voor werkkapitaal voor een bedrag van ¤ 30.000,-. Deze lening is achtergesteld ten opzichte van de Geldvoorelkaar.nl lening. Dat wil zeggen dat op deze lening mag niet worden afgelost zolang de Geldvoorelkaar.nl lening niet is afgelost.
Deze afspraken zijn vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst. Het betaalschema is hierop aangepast en zichtbaar in uw eigen omgeving op onze website.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kosten voor lopende projecten zijn inmiddels verhoogd en verwerkt in de betaalschema's van WvjG.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:15 schreef Horsemen het volgende:
En verder, met terugwerkende kracht bij lopende projecten de kosten verhogen is natuurlijk onacceptabel maar dat ziet hij zelf ook wel in dus ik begrijp uit de tekst dat dit niet gaat gebeuren. Heel verstandig.
Zelf ga ik er volgende week wel eens naar kijken.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De kosten voor lopende projecten zijn inmiddels verhoogd en verwerkt in de betaalschema's van WvjG.
Ach, heb nog 1 project lopen, waar eind april de eindaflossing moet komen (tuincentrum Ouddorp).quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De kosten voor lopende projecten zijn inmiddels verhoogd en verwerkt in de betaalschema's van WvjG.
In de tekst staat dat Primera's stoppen met tabak. Dat klopt absoluut niet. Primera blijft de komende acht jaar volop tabak verkopen, waarschijnlijk meer dan ze ooit gedaan hebben omdat de supermarkten er mee moeten stoppen uitkijk 1 juli van dit jaar. Primera en andere gemakswinkels mogen nog tot 2032 tabak verkopen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Top!
Als er hier nog investeerders zijn die extra risico's in dit project zien hoor ik het graag maar vooralsnog ruim meegenomen.
Wil wel mee doen. Is er al een linkje?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:50 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin met 1e hypotheek:
Beheersmaatschappij Reijnen-Soentjens B.V.
¤ 700.000 | 8,0% rente | 40 maanden
https://www.collincrowdfu(...)ijnen-soentjens-b-v/
Dit is wel een beetje een gecompliceerd verhaal (situatie met de broer en zus, twee bedrijven 3 woningen en nog wat ruimtes) maar lijkt toch ook wel een aardig project om mee te nemen. Wel een beetje afwachten hoe dit op termijn gaat aflopen...
Wat vinden jullie?
Ik denk dat je voor een gemiddelde aanschafprijs van 44K geen wonderen mag verwachten (en dat zijn het ook niet). Maar wel laagdrempelig in de verhuur lijkt me. Hij zal het wel weten aangezien hij zelf in de eerste zit van de vier.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |