Louis armstr..ngweg is 100% zeker een project van Vel..dbo..om Beheer. Er is rond 9-1 61% van de hoofdsom overgemaakt plus 5x maandrente.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 08:47 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Beste Obligataire: Heb jij inderdaad grote betalingen hiervan ontvangen? Of vergis je jezelf met een ander project. Bij mij is er tot op heden alleen maar rente betaald en die is vanaf augustus gestaakt.
Het lijkt mij geen onaardig projectje om basis mee te nemen tegen de geboden 9,5% bruto.quote:WOZ-waarde
01-01-2022 624.000 euro
Klopt, ik heb de deel aflossing met 5 maanden rente ook ontvangen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Louis armstr..ngweg is 100% zeker een project van Vel..dbo..om Beheer. Er is rond 9-1 61% van de hoofdsom overgemaakt plus 5x maandrente.
Als de bouw gereed is komt de rest.
Ik begrijp inmiddels dat er 2 projecten zijn in dezelfde straat.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:32 schreef quepos het volgende:
[..]
Klopt, ik heb de deel aflossing met 5 maanden rente ook ontvangen.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:32 schreef quepos het volgende:
[..]
Betreft het Louis Armstrongweg 122-212 Almere. Die heb ik en daarvan niets ontvangenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:32 schreef quepos het volgende:
[..]
36-42quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:15 schreef crowder07 het volgende:
[..]
[..]
Betreft het Louis Armstrongweg 122-212 Almere. Die heb ik en daarvan niets ontvangen
Niet volgens mij. Dit staat er volledig los van.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:15 schreef Bieselke het volgende:
Hoe verhoudt de invensteringbijdrage van PhilipMorris zich tot de crowdlening?
Nee, dat staat nergens. PM levert alleen in bruikleen de meubels, kasten en automaten, met een waarde van ¤ 100.000 per winkel / de genoemde 300k. dus. Hier hebben de Collin investeerders dus alleen geen pandrecht op.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:15 schreef Bieselke het volgende:
Moet deze hypotheek dan ook deels de investeringsbijdrage van PM Benelux dekken?
Mijn inschatting is dat er een paar opties zijn: de bijdrage van PMBNL is een vooruitbetaling op nog te ontvangen bonussen en kortingen (zie je in de horeca ook best vaak) of het is een achtergestelde lening waar verder geen aflossing of rente op van toepassing is of het is gewoon een bijdrage zonder ennige tegenprestatie om er voor te zorgen dat er nog tabaksartikelen verkocht kunnen blijven worden (en die belangen zijn waarschijnlijk erg groot). Maar ccf zou wel wat duidelijker mogen zijn wat die "investeringsbijdrage" nu precies is en onder welke voorwaarden dat gaat.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:15 schreef Bieselke het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/liloni-rosa-holding-b-v/
Wel weer het een en ander dat onduidelijk is. Hoe verhoudt de invensteringbijdrage van PhilipMorris zich tot de crowdlening? Ze spreken van een LTV van 89% (425k tov 475k), terwijl er een hypotheek van 650k wordt gevestigd. Moet deze hypotheek dan ook deels de investeringsbijdrage van PM Benelux dekken?
Ik kan de hoge kosten t.o.v. de omzet niet plaatsen maar ik heb niet zo veel kennis van deze branche..quote:
Investeringslink:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:00 schreef tnhb het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat er een paar opties zijn: de bijdrage van PMBNL is een vooruitbetaling op nog te ontvangen bonussen en kortingen (zie je in de horeca ook best vaak) of het is een achtergestelde lening waar verder geen aflossing of rente op van toepassing is of het is gewoon een bijdrage zonder ennige tegenprestatie om er voor te zorgen dat er nog tabaksartikelen verkocht kunnen blijven worden (en die belangen zijn waarschijnlijk erg groot). Maar ccf zou wel wat duidelijker mogen zijn wat die "investeringsbijdrage" nu precies is en onder welke voorwaarden dat gaat.
Aanvulling: hmm, die 300k zou inderdaad gewoon 3x 100k per winkel aan bruikleen spullen kunnen zijn, lijkt me nu ik het nogmaals lees eigenlijk het meest waarschijnlijke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef impact9 het volgende:
[..]
Investeringslink:Top!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er hier nog investeerders zijn die extra risico's in dit project zien hoor ik het graag maar vooralsnog ruim meegenomen.
Ik denk dat er misschien nog een tweede tranche van financiering via Collin verwacht wordt en dat ze daar alvast op voorsorteren door nu alvast een hogere hypotheek in te schreven zodat die tweede lening daarin kan meeliften.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:15 schreef Bieselke het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/liloni-rosa-holding-b-v/
Wel weer het een en ander dat onduidelijk is. Hoe verhoudt de invensteringbijdrage van PhilipMorris zich tot de crowdlening? Ze spreken van een LTV van 89% (425k tov 475k), terwijl er een hypotheek van 650k wordt gevestigd. Moet deze hypotheek dan ook deels de investeringsbijdrage van PM Benelux dekken?
Als dat het geval is blijven de investeerders in de nu openstaande lening toch 1e in rang dus m.i. ook geen probleem, toch?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat er misschien nog een tweede tranche van financiering via Collin verwacht wordt en dat ze daar alvast op voorsorteren door nu alvast een hogere hypotheek in te schreven zodat die tweede lening daarin kan meeliften.
(doorgaans melden ze zoiets vooraf).
Het is wel smullen vandaag zeg.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Dolman Timmerwerken
¤ 110.000 | 8,0% rente | 60 maanden
1e hypotheek op 4 garageboxen en een parkeerplaats
Direct een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)8c623e7e998c27fdabfd
Ik sla over uit principiële overwegingen. Wil niets te maken hebben met de mede financier die willens en wetens mensen verslaafd maken en vergiftigen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Top!
Als er hier nog investeerders zijn die extra risico's in dit project zien hoor ik het graag maar vooralsnog ruim meegenomen.
Ik laat de keuze graag bij de mensen zelf.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik sla over uit principiële overwegingen. Wil niets te maken hebben met de mede financier die willens en wetens mensen verslaafd maken en vergiftigen.
Precies.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als dat het geval is blijven de investeerders in de nu openstaande lening toch 1e in rang dus m.i. ook geen probleem, toch?
Dat lijkt mij een prima plan! Een ieder heeft zijn/haar eigen moreel kompas. We hoeven hier niet de discussie te voeren wat ethisch wel of niet juist is, omdat dit voor een ieder anders is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Horsemen het volgende:
Ik laat de keuze graag bij de mensen zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |