Het is wel wat ik in Duitse en Nederlandse media lees. Ook als er mensen geciteerd worden.quote:Op maandag 2 september 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen, maar dat is niet zo:
[ afbeelding ]
Nee. En Zweden is geen gidsland, Zweden zit wat dit betreft namelijk niet in de EU.quote:Op maandag 2 september 2024 15:07 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De individuele lidstaten, Duitsland de belangrijkste, gaan uiteindelijk de besluiten nemen over migratie.
Maar het is wel een voorbeeldland. Je suggereert dat individuele landen niets hebben te zeggen. Dat klopt als 1 land gekke dingen wil, zoals Nederland die jarenlang uitzonderingspositie na uitzonderingspositie krijgt vwb het mestbeleid. Maar als meerdere landen en vooral de belangrijkste, GEZAMENLIJK tot overeenstemming komen over URGENTE zaken, dan gaan die zaken veranderen. Zo niet, dan breken er opstanden uit in de parlementen van (alle) EU-landen.quote:Op maandag 2 september 2024 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. En Zweden is geen gidsland, Zweden zit wat dit betreft namelijk niet in de EU.
quote:Volgend jaar herfst vinden in Duitsland de nationale verkiezingen plaats, waar het democratische midden ‘met angst en beven’ naar uitkijkt, schrijf je in je analyse voor de krant. Wat kunnen we verwachten?
‘Op dit moment is de CDU met afstand de grootste partij in de peilingen, met zo’n 30 procent van de stemmen. Op de tweede plek, met bijna 20 procent van de stemmen, staat de AfD. Het zal alsnog mogelijk zijn om zonder AfD te regeren, maar het roept voor velen de vraag op hoe legitiem het is om zo’n snel groeiende partij bij voorbaat uit te sluiten. Er zal na de verkiezingen hoe dan ook een andere wind gaan waaien dan onder de centrum-linkse regering van nu, zeker wat betreft migratie en klimaat.’
Of door degenen die dergelijk gedrag maar al te graag projecteren op iedereen die niet meegaat in de heersende antibuitenlandersretoriek?quote:Op maandag 2 september 2024 12:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probleem is veroorzaakt door bij iedere discussie over migratie er de mentaliteit is iedereen die niet jubelt welkom welkom in mijn land af te serveren met dat deze met gestrekte rechter arm staan.
Oh…wanneer dan?quote:Op maandag 2 september 2024 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Groepen mensen die 'de buitenlander/die ander' als oorzaak van alle problemen zien, zijn extreemrechts en extreem gevaarlijk. De geschiedenis heeft dat keer op keer bewezen.
[ x ]
Ken de feiten!!quote:Op maandag 2 september 2024 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel wat ik in Duitse en Nederlandse media lees. Ook als er mensen geciteerd worden.
Dit is het topic Duitse politiek, stop eens Nederlamd er steeds bij te slepen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 05:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ken de feiten!!
https://www.ipsos-publiek(...)ts-tot-links-vk-iii/
Conclusie: asielmigratie is het onderwerp.
De Nederlandse situatie is vergelijkbaar met de Duitse.quote:Op dinsdag 3 september 2024 07:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is het topic Duitse politiek, stop eens Nederlamd er steeds bij te slepen.
De linkse regering haalt Nederland over rechts in.quote:Op maandag 9 september 2024 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
Toch frappant hoe Duitsers regeren, alles lijkt wel paniekvoetbal.
Wat is er rechts aan?quote:Op maandag 9 september 2024 23:27 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De linkse regering haalt Nederland over rechts in.
Over twee weken moet ik op zaterdagochtend bij Netterden de grens over. Verwacht ook niet dat ik gecontroleerd wordt.quote:Op zaterdag 14 september 2024 15:57 schreef Hanca het volgende:
En zoals ik in een ander topic al zei: die grenscontroles komen vooral op papier en is vooral om AfD wat gras voor de voeten weg te maaien. Vergelijkbaar met hoe Italië en Frankrijk al het hele jaar grenscontroles hebben: steekproefgewijs waarbij ze eigenlijk alleen bestelbusjes met een opvallend kenteken aan houden. Grote kans dat er nooit iemand met een Nederlands kenteken gaat worden gecontroleerd.
https://www.volkskrant.nl(...)start-gaan~b33e322a/
Zeg nooit nooit, m'n ouders zijn ook keer aangehouden, kofferbak moest open, waar ze vandaan kwamen, waar ze naartoe gingen, hoe lang ze bleven.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Over twee weken moet ik op zaterdagochtend bij Netterden de grens over. Verwacht ook niet dat ik gecontroleerd wordt.
Vorige week een paar keer de Tsjechisch-Duitse grens overgestoken, ook nul controles gehad.
Toen ik nog in NL werkte maar al in D woonde viel me altijd op dat de D politie en douane verdomt goed weten wie ze er uit moeten halen. Je ouders hadden waarschijnlijk een ongelukkig profiel.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, m'n ouders zijn ook keer aangehouden, kofferbak moest open, waar ze vandaan kwamen, waar ze naartoe gingen, hoe lang ze bleven.
Maar idd, ik ga zeker eens per twee weken de grens over en zie ook wel regelmatig politie staan, maar ben nog nooit staande gehouden.
Als ie aangehouden had willen worden had ie het verkeerde merk. Hele dikke Audi was misschien slimmer geweest mda de plofkraakbendesquote:Op zaterdag 14 september 2024 20:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toen ik nog in NL werkte maar al in D woonde viel me altijd op dat de D politie en douane verdomt goed weten wie ze er uit moeten halen. Je ouders hadden waarschijnlijk een ongelukkig profiel.
Vriend van me viel dat ook op, die besloot ze eens te sarren, Hij verkleed zich als hippie, maakte een nep joint van een cm of 60-70 en ging in een heel erg dikke Mercedes de grens over. Hij was zo teleurgesteld dat ze hem niet aanhielden.
Ben de grens op de A12 duizenden keren over gereden met ik schat een 12-13 verschillende autos. Nooit aangehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |