SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Heb je het niet gehoord dan? Eind van de week komen ze met een rampenplan vanwege de droogte. We mogen geen water meer gebruiken tenzij het echt nodig is, 1x per dag mag je je wc doorspoelen en dit wordt allemaal gemonitord en als je dit overtreed kun je hoge boetes verwachten van 500 euro per keer tot een maximum dat je een zwerver bentquote:
Allemaal water bij de wijn doenquote:Op zondag 7 januari 2024 16:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb je het niet gehoord dan? Eind van de week komen ze met een rampenplan vanwege de droogte. We mogen geen water meer gebruiken tenzij het echt nodig is, 1x per dag mag je je wc doorspoelen en dit wordt allemaal gemonitord en als je dit overtreed kun je hoge boetes verwachten van 500 euro per keer tot een maximum dat je een zwerver bent
-Edit: Oja het is ook verboden om uit de vaart water te halen, dit riskeert in een gevangenisstraf van 3 maanden![]()
Liever dat dan water bij het bierquote:
Winterjas, wat een flop deze voorbijganger.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens mij liep @:Geschiedkundige net langs
Iemand in korte broek en winterjas
Nog zo eentje. Geen korte broek en t-shirt? Dan ben je echt af hoorquote:Op zondag 7 januari 2024 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
In Nijmegen zag ik vanmiddag weer iemand lopen in een T-shirt.
Met lange broek.
Ik liep vandaag in een dik vest en gevoerde joggingbroek. Was 15 graden. Had het lekker warm.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog zo eentje. Geen korte broek en t-shirt? Dan ben je echt af hoor
Onder de 18 graden in de herfst heb ik mijn thermo onderkleding aan...quote:Op zondag 7 januari 2024 18:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik liep vandaag in een dik vest en gevoerde joggingbroek. Was 15 graden. Had het lekker warm.![]()
Kom maar op met die gortdroge zonnige lente.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
we kunnen de komende maanden wel vooruit
[ twitter ]
Met name de bergingen in het zuiden zijn vorige week zoveel mogelijk geleegd om de piek van de Maas te kunnen opvangen.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
we kunnen de komende maanden wel vooruit
[ twitter ]
Nederland heeft dan ook, vooral sinds 1953, geleerd met water om te gaan.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met name de bergingen in het zuiden zijn vorige week zoveel mogelijk geleegd om de piek van de Maas te kunnen opvangen.
't is de truc om de winter uit te komen met een zo hoog mogelijke grondwaterstand en gevulde bergingen. Da's nog een beste klus voor de Waterschappen
Vind het wel indrukwekkend hoe goed die systemen vooralsnog functioneren.Je zou het gezien de puinhoop in het land niet verwachten, maar het watermanagement wat nu plaatsvindt is echt een kunststukje. Menig ander land was hopeloos verzopen. Sterker nog, stroomopwaarts in Duitsland, Belgi en Frankrijk hebben ze er aanzienlijk meer moeite mee.
Tuurlijk, 't is een voorspelbare ontwikkeling voor een technologisch ontwikkeld land in een rivierdeltaquote:Op zondag 7 januari 2024 18:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nederland heeft dan ook, vooral sinds 1953, geleerd met water om te gaan.
En van de dreigende ramp in 1995 ook.
Hoe dan?quote:Op zondag 7 januari 2024 19:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn zonnepanelen hebben in december om precies te zijn 0 kWh opgewekt.
Zeker wel, maar ik heb geen zon gezien.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe dan?
Die van mij leveren dagelijks wel iets terug, en over heel december 80 kWh opgewekt. Zijn ze wel aangesloten?
Heerlijk, dat was even geleden inderdaadquote:Op zondag 7 januari 2024 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Nu voor het eerst sinds tijden weer eens een zonsondergang gezien
Grote mooi
Het zijn dan ook eigenlijk lichtpanelen. Je moet opwek hebben, anders is er iets kapot of niet aangesloten.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik heb geen zon gezien.
Waarschijnlijk wekken ze wel iets op maar is het minder dan wat jij terugleverd. Bij mij is 13 KWh opgewekt waarvan minder dan 1 KWh terug geleverd is. Als het totaal niets heeft opgewekt klopt er iets niet idd.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn zonnepanelen hebben in december om precies te zijn 0 kWh opgewekt.
Yep het sneeuwt in de Achterhoekquote:Op maandag 8 januari 2024 08:29 schreef Scrummie het volgende:
Lichte sneeuw in het oosten des lands.
Al die auto's weg?quote:Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Nattekat het volgende:
Alle auto's waren gisteravond nog bevroren, nu was daar niets meer van over. Interessant hoe dat werkt.
Lucht wordt droger I guess. Het verraste mij ook dat er vanochtend niet gekrabd hoefde te worden. Dit zag erbij het naar bed gaan anders uit.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Nattekat het volgende:
Alle auto's waren gisteravond nog bevroren, nu was daar niets meer van over. Interessant hoe dat werkt.
Maar dan moet het ijs nog steeds in rook op gaan, want gisteravond lag er toch echt al een laagje ijs op de auto's.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lucht wordt droger I guess. Het verraste mij ook dat er vanochtend niet gekrabd hoefde te worden. Dit zag erbij het naar bed gaan anders uit.
Veel irritante users waren gisteravond nog aan het posten, nu zijn er daar niet veel meer van over, Interessant hoe dat werkt!quote:Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Nattekat het volgende:
Dan zal het wel door het WEF komen of Bill Gates.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan moet het ijs nog steeds in rook op gaan, want gisteravond lag er toch echt al een laagje ijs op de auto's.
gewoon de onkruidbrander erover is het zo opgelost.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan moet het ijs nog steeds in rook op gaan, want gisteravond lag er toch echt al een laagje ijs op de auto's.
En daarna hoef je nooit meer te krabbenquote:Op maandag 8 januari 2024 10:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon de onkruidbrander erover is het zo opgelost.
.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Nattekat het volgende:
Nog maar drie maandjes wachten johquote:Op maandag 8 januari 2024 09:14 schreef Zorro het volgende:
Nou, het is wel weer mooi geweest. Nu de 20+ graden weer terug.
'k Heb een Kartonnetje tegen mijn voorruit.quote:
Nog nix aan het handje.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
Straks maar eens even bij de Maas kijken 🌊
Waar ik woon was ie gisteren aan de stroomafwaartse kant van de sluis al flink buiten de oevers getreden.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nog nix aan het handje.
https://webcam-maastricht.nl/
strak blauw, zon hierquote:Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
Volgens velen hier zou kou mooi weer met zich meebrengen. Toch een beetje oplichting dit.
Korte broek, geen shirt, dat kan er maar n zijnquote:
Komt er aan. Er is hier onder in Friesland nu her en der ietwat blauw te zien.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
Volgens velen hier zou kou mooi weer met zich meebrengen. Toch een beetje oplichting dit.
Eigenlijk twee, maar ik herkende mezelf nietquote:Op maandag 8 januari 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Korte broek, geen shirt, dat kan er maar n zijn
Bevroren vochtdruppels (rijpafzetting), door de drogere lucht en de wind die aanwezig was wordt alles letterlijk helemaal schoon geveegd, niet omdat het smelt maar meer van, drogere lucht, minder vastigheid en dus waait het als ware van de auto's en dergelijke af.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen Snil, maar wel Zonquote:
Hier staat voor zaterdag en zondag weer veel regen ingetekendquote:Op maandag 8 januari 2024 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
21% luchtvochtigheid momenteel buiten, en morgen gaat het regenen.
Het was wel eindelijk weer eens licht.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
@:INViCTuS lig je al in de zon te bakken?
Wat een drama.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen uit Ede hier?
https://www.gelderlander.(...)ls-ingezet~aae79e8d/
🥶
Echt he. Toen ik nog in NL woonde had ik de verwarming standaard uit snachts, en op de slaapkamer ook overdag meestal.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat een drama.
Meeste mensen hebben toch gewoon de verwarming uit 's nachts?(natuurlijk niet als je vloerverwarming hebt)
is het geen testrun hoe je van het gas afkomt?quote:Op maandag 8 januari 2024 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen uit Ede hier?
🥶
mensen zijn nergens op voorbereid in dit 1ste wereld land.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat een drama.
Meeste mensen hebben toch gewoon de verwarming uit 's nachts?(natuurlijk niet als je vloerverwarming hebt)
Code geel wegens kouquote:
quote:Op maandag 8 januari 2024 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen uit Ede hier?
🥶
Oftewel, eventueel een vest aan en er is niks aan de handquote:Een klantenservicemedewerker laat weten dat het in veel huiskamers zo'n 14 a 15 graden is.
Ik zet de verwarming nooit uit eigenlijk 's nachts of als ik weg ben.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat een drama.
Je klinkt als iemand op WWquote:Op maandag 8 januari 2024 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi weer, maar er moet en zal een factor inzitten dat het verpest. Vieze koud wind, nergens goed voor anders dan je stookkosten door het dak te jagen.
Ongetwijfeld Seppiequote:
hoe ga je dan douchen zonder gas?quote:Op maandag 8 januari 2024 17:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, eventueel een vest aan en er is niks aan de hand
Een washandje werkt ook prima met koud water. Gezicht, oksels en de onderkant en je overleeft dat dagje echt wel.quote:
Als je stadsverwarming hebt, kook je electrisch. En anders doen je oven en magnetron het nog.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Water koken op een houtvuurtje buiten en dan in een teil badderen.
heb nog een hele wandeling gemaakt, stond hier geen koude wind.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:33 schreef MissHobje het volgende:
Wat een zaaalig weer vandaag, lekker koud, eerst sneeuw ( gezellige vlokken dwarrelen) daarna de middag blauw en zon! Wat een verbetering![]()
Kan nog veel kanten op. Ook een sterke lmg mogelijk. Ook wel een keer leuk als je dan dikke pakketten krijgtquote:Op maandag 8 januari 2024 20:44 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat weer koud worden. Kans op sneeuw is ook weer gestegen, als je de naar de lange termijn kijkt.
dat is niet echt betrouwbaar. meestal 48 uur, toch?quote:Op maandag 8 januari 2024 20:44 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat weer koud worden. Kans op sneeuw is ook weer gestegen, als je de naar de lange termijn kijkt.
quote:Op maandag 8 januari 2024 20:58 schreef monkyyy het volgende:
Gruwelijk koud vannacht. Houd uw kad binnen
Ja joh, ik hoor het woordje droogte zelfs in de winter al vallenquote:Op maandag 8 januari 2024 22:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie dag vandaag, morgen wordt prachtig. Was het maar de helft van het jaar zo
Eind van de week hebben we een neerslagtekort verwacht ikquote:Op maandag 8 januari 2024 22:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja joh, ik hoor het woordje droogte zelfs in de winter al vallenja zelfs al het klets nat, die droogte is zo weer om de hoek
Hier geen last van, kachel op 18.5 en warmt prima op zelfs met de raam op een heel klein kiertje om toch wat door te luchten, ja zelfs als het -10 is staat hier een raam op een klein kiertjequote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Mijn verwarming is schijnbaar de hele avond keihard bezig geweest om het hier tussen de 17,5 en 18 te houden binnen. Dit grapje is duur.
Klopt dan is alle hens aan dek!quote:Op maandag 8 januari 2024 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eind van de week hebben we een neerslagtekort verwacht ik
Het lukt wel, zelfs 21 haal ik wel, maar het kost zo veel gasquote:Op maandag 8 januari 2024 22:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier geen last van, kachel op 18.5 en warmt prima op zelfs met de raam op een heel klein kiertje om toch wat door te luchten, ja zelfs als het -10 is staat hier een raam op een klein kiertje
modulatie kachel?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Mijn verwarming is schijnbaar de hele avond keihard bezig geweest om het hier tussen de 17,5 en 18 te houden binnen. Dit grapje is duur.
Nog wat veranderd aan je kachel de laatste tijd?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nog wat veranderd aan je kachel de laatste tijd?
Alle radiatorkranen wel open en worden de radiatoren wel lekker warm?
Aanvoer temp veranderd? (Zet hem op 60 was de landelijke actie.) https://zetmop60.nl
Veel mensen zetten hem vaak nog lager maar dan wordt het misschien helemaal niet meer zo warm en dan blijft hij het maar proberen.
heb het kacheltje op 1250w staan en een beetje CV erbijquote:Op maandag 8 januari 2024 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.
Qua weer prima. Qua temperatuur natuurlijk nooitquote:Op maandag 8 januari 2024 22:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie dag vandaag, morgen wordt prachtig. Was het maar de helft van het jaar zo
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:04 schreef heywoodu het volgende:
Boh, de winter komt voorzichtig om het hoekje kijken
[ afbeelding ]
Ja, maar dit is ook alweer hl rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastigquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:49 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/weerber(...)-graden-vandaag.html
Maar hey, die beloofde combo van koud en zonnig krijgen jullie vandaag wel
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dit is ook alweer hl rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastig
Vanaf vrijdag weer lekker grijs, grauw en regen :|quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dit is ook alweer hl rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastig
4 dagen koud. Gister t/m donderdag. Volgende week trouwens ook nog niet zacht, maar wel weer neerslag. Maar goed, dat zeg ik zo vaak, dat als het al een beetje winter wordt het dan meestal maar 3-7 dagen duurt. In Nederland ist niet anders. Voor 3/4 dagen ook prima, maar volgende week gelukkig weer boven nul. Heb nog genoeg werk buiten en dat is zonder vorst een stuk beter te doenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat 30+ voor de hittehaters is wat -10 voor de koudehaters is, en onder de -10 is het dan weer vrijwel nooitquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagen
Helemaal in de Bilt. Vorig jaar maar 2 of 3 tropische dagen, volgens mij. Juli en augustus was er berhaupt geen echte hitte. juni heel kort.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagen
Hopelijk niet de neerslag icm temperaturen rond het vriespunt, dan is het weer glijden op straat.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
4 dagen koud. Gister t/m donderdag. Volgende week trouwens ook nog niet zacht, maar wel weer neerslag. Maar goed, dat zeg ik zo vaak, dat als het al een beetje winter wordt het dan meestal maar 3-7 dagen duurt. In Nederland ist niet anders. Voor 3/4 dagen ook prima, maar volgende week gelukkig weer boven nul. Heb nog genoeg werk buiten en dat is zonder vorst een stuk beter te doen
Is wel ff goed voor de natuur.quote:
quote:Op maandag 8 januari 2024 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.
Huhhh, wonen jullie in een schuurtje ofzo?quote:Op maandag 8 januari 2024 23:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb het kacheltje op 1250w staan en een beetje CV erbij
sociale woningbouw in de dop.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Huhhh, wonen jullie in een schuurtje ofzo?Of op een trailerpark?
![]()
en regen en lekker guur en koudquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:29 schreef Skwish het volgende:
Vanaf vrijdag overdag weer temperaturen ruim boven nul en meteen weer grauw weer.
Wat heeft een 'light machine gun' met het weer te maken?quote:
Pics or it did not happenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:00 schreef ondeugend het volgende:
Oh ik heb de ijsbloemen op mijn ribben staan maar wat is dit eigenlijk heerlijk weer!
Snildek kan maar zoquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:34 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week misschien lmg
[ twitter ]
Blauwe lucht met felle zon.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:00 schreef ondeugend het volgende:
Oh ik heb de ijsbloemen op mijn ribben staan maar wat is dit eigenlijk heerlijk weer!
Zeg, ik ben er net weer een week vanaf!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Blauwe lucht met felle zon.![]()
Ff goed de longetjes doorblazen buiten!(Sigaretje erbij is ook altijd fijn met dit weer. Beetje wintersport gevoel.)
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet waar, dat gebeurt alleen als het in het voorjaar vriest.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel ff goed voor de natuur.
Kills off bad insects!
Ik denk dat mijn buren gewoon niet stoken en het zo koud mogelijk maken in huis.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
![]()
We hopen dan ook dat dit tot april duurt natuurlijkquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet waar, dat gebeurt alleen als het in het voorjaar vriest.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We hopen dan ook dat dit tot april duurt natuurlijk
Je moet gewoon eerst die kutbeesten uit hun winterslaap halen, en dan pas de vriezer weer aan zetten.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naast je foto uit de oude doos van jou in de regen hebben we er nog eentje van jou nog iets eerder hoor
[ afbeelding ]
Fftjes de longen asfalteren. Het klassieke wintersportgevoel.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Blauwe lucht met felle zon.![]()
Ff goed de longetjes doorblazen buiten!(Sigaretje erbij is ook altijd fijn met dit weer. Beetje wintersport gevoel.)
Of deze was hetquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet gewoon eerst die kutbeesten uit hun winterslaap halen, en dan pas de vriezer weer aan zetten.
Overgoten met?quote:
In 2024 kan dat ook een liefhebbende man en/of onzijdig zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:57 schreef Bocaj het volgende:
Ik gun @:Nattekat een liefhebbende vrouw, die hem bijstaat in deze moeilijke tijden.
En hem weer lust in het leven geeft en ook dingen 'on the bright side of life' laat zien!
Laat 2024 het jaar van de Nattekat zijn!
From this moment on!
Wat heb jij gedronkenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:57 schreef Bocaj het volgende:
Ik gun @:Nattekat een liefhebbende vrouw, die hem bijstaat in deze moeilijke tijden.
En hem weer lust in het leven geeft en ook dingen 'on the bright side of life' laat zien!
Laat 2024 het jaar van de Nattekat zijn!
From this moment on!
Ik neem aanstoot aan deze post, die ander was gewoon 100% correct.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In 2024 kan dat ook een liefhebbende man en/of onzijdig zijn.
Pas op dat er geen mensen aanstoot nemen aan je post en je gaan cancellen.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In 2024 kan dat ook een liefhebbende man en/of onzijdig zijn.
Pas op dat er geen mensen aanstoot nemen aan je post en je gaan cancellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat krijg je ervan als Nederlandse winters meer is geweest wat het wasquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
De media in Nederlandsneu neuzen
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Maar de KNMI en meteorologen zijn hysterisch gewordenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als Nederlandse winters meer is geweest wat het was![]()
Maar alle gekheid op een stokje: Puur clickbaits, puur om bezoekers te trekken, media slaat compleet door! Ook als er 1 vlokje sneeuw valt komt de media met een horror winter en we worden ingesneeuwd
Wat een armoedequote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
De temperatuur is wat minder laag uitgekomen dan verwacht, maar op zich ben ik wel mee eens dat het anders kan. Het probleem wat je dan krijgt is: Moest er geen code geel/oranje/rood worden afgegeven? Dit is iets waar geen tussenweg in zit, en de media krikt het allemaal lekker op terwijl als in de waarschuwingen wat anders staat.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de KNMI en meteorologen zijn hysterisch geworden
Het KNMI kan het voor sommige toch nooit goed doenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De temperatuur is wat minder laag uitgekomen dan verwacht, maar op zich ben ik wel mee eens dat het anders kan. Het probleem wat je dan krijgt is: Moest er geen code geel/oranje/rood worden afgegeven? Dit is iets waar geen tussenweg in zit, en de media krikt het allemaal lekker op terwijl als in de waarschuwingen wat anders staat.
Daarnaast praat men met gevoelstemperatuur ver onder nul, werkelijk is wel koud maar lang niet zo koud dan als je buiten de steden bent. Die weerstations staat nou eenmaal open gesteld waar de wind vrij spel heeft.
Je gewoon aanpassen op het weersituatie en niet zo zeiken zou zelfs voor het KNMI al heel wat schelen, in alle gevallen zijn ze boemannen tenzij het eens echt zo uitkomt. (Stormen b.v)
Dat is wel behoorlijk heet ja!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
Valt nog mee in Nederland wat dat betreft. Heb je de Britse tabloids wel eens gelezen?Die gaan pas echt helemaal los kwa schreeuwtitels.
Laatste die ik bij toeval zag was in het najaar ergens in oktober, de kop was iets van: "UK prepares for blistering October heatwave!"
Vervolgens even casually door het artikel gescrolld en stond er dat er temperaturen van tussen de 20 en 25 graden verwacht werden.![]()
![]()
Although, to be fair..... voor @:geschiedkundige is dat inderdaad een verstikkende hittegolf
Beide voor mijquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer prima. Qua temperatuur natuurlijk nooit
Er moet maar eens een wetgeving komen dat ze moeten stoppen emt het opblazen van die artikelenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Het KNMI kan het voor sommige toch nooit goed doen![]()
Het is koud en daar is een code geel voor gegeven.
De media blaast dat op, vooral de Telegraaf...en dat gaat ook al eeuwen zo.
Mensen denken ook echt dat code geel heel wat is, terwijl dat enkel een "Hou rekening met..." is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De temperatuur is wat minder laag uitgekomen dan verwacht, maar op zich ben ik wel mee eens dat het anders kan. Het probleem wat je dan krijgt is: Moest er geen code geel/oranje/rood worden afgegeven? Dit is iets waar geen tussenweg in zit, en de media krikt het allemaal lekker op terwijl als in de waarschuwingen wat anders staat.
Daarnaast praat men met gevoelstemperatuur ver onder nul, werkelijk is wel koud maar lang niet zo koud dan als je buiten de steden bent. Die weerstations staat nou eenmaal open gesteld waar de wind vrij spel heeft.
Je gewoon aanpassen op het weersituatie en niet zo zeiken zou zelfs voor het KNMI al heel wat schelen, in alle gevallen zijn ze boemannen tenzij het eens echt zo uitkomt. (Stormen b.v)
Dit dus. En aanleiding voor instanties om hun werkwijze aan te passen. Zo kunnen bergers opschalen in verband met gladheid, kunnen zorginstellingen rekening houden met onderkoeling, kun je eventueel evenementen afgelasten waar nodig.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen denken ook echt dat code geel heel wat is, terwijl dat enkel een "Hou rekening met..." is.
Hoeveel dagen is het dan effectief zonnig geweest?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
Kansloos Kwakkel weer. Het verlangen naar lente wordt dan groter
[ twitter ]
ZIEDENDquote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
Kansloos Kwakkel weer. Het verlangen naar lente wordt dan groter
[ twitter ]
2.5-3quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeveel dagen is het dan effectief zonnig geweest?
Jij geniet hiervan he?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Totdat straks heel DASOO bij hem voor de deur staat om daar te overwinterenquote:
Niet genoeg, want ik ga echt keihard op mijn bek in het voorspellingstopic nuquote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Traditiequote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:22 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt perst er even 0.0 uit. Net geen IJsdagen. Sneu station
Dat is me nog veel te ver weg om me daar al lekker door te laten maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Aardig wat sneeuw in het langere vooruitzicht, wunderground voorspelt de 17e in delen van Nederland meer dan 20cm.
Ja dit was een ja of nee spel, ik heb ertussen in staan voor de zekerheid mocht het wel zonnig zijn dan valt het nog mee even als het niet zonnig zou wordenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet genoeg, want ik ga echt keihard op mijn bek in het voorspellingstopic nu
Vreemd aangezien het amper waait. Meestal draagt harde wind uit het noorden juist bij aan een veel lagere gevoelstemperatuur.quote:
Tis ook heel droog en dat maakt het ook kouder. Hier (laag) in de kop van NH staat er nog wel iets wind en het voelt inderdaad bere koud. Moet nog wennen ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:07 schreef C64 het volgende:
[..]
Vreemd aangezien het amper waait. Meestal draagt harde wind uit het noorden juist bij aan een veel lagere gevoelstemperatuur.
Lijkt wel om groot gebied te gaan. Ik zie het in Limburg, maar ook hier in het VK. Aan de kust in NL dan weer regen. Maar zo ver weg, zal het nog wel een paar keer veranderen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is me nog veel te ver weg om me daar al lekker door te laten maken.
Nah, droge lucht maakt het absoluut niet kouder. Een beetje het omgekeerde van in de zomer, zeg maarquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tis ook heel droog en dat maakt het ook kouder. Hier (laag) in de kop van NH staat er nog wel iets wind en het voelt inderdaad bere koud. Moet nog wennen ook.
Met droge lucht verdampt je zweet sneller en dat voelt koud en schraal aan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Nah, droge lucht maakt het absoluut niet kouder. Een beetje het omgekeerde van in de zomer, zeg maar
Zo'n LMG zou wel mooi zijn. kan uiteraard ook niks worden of een plons waterquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is me nog veel te ver weg om me daar al lekker door te laten maken.
Ik kan me voorstellen dat jij 's winters flink zweet jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Met droge lucht verdampt je zweet sneller en dat voelt koud en schraal aan.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:37 schreef Paul het volgende:
NWS / Weermodel voorspelt ‘sneeuwbom des doods’ in Nederland
Al besproken.quote:
Ok. Ik zie het jaquote:
En de sneeuw danquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
3/4 dagen winter en uiteraard niet langer want de herfst komt bijna weer terug
[ twitter ]
WESTCIRCULATIEDESDOODS!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Dubbele cijfers met een + ervoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd wat Kachelmann gaat zeggenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Tja..goed voor de gasrekening. Dat is het dan ook wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
LMG, maar ver wegquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Benieuwd wat Kachelmann gaat zeggen
Groen voor regen, blauw voor sneeuw, wie verzint dat nou weerquote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:03 schreef Houtenbeen het volgende:
EC12 komt in de nieuwste run met sneeuw volgende week woensdag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de daarop volgende nacht strenge vorst in Noord-Brabant en Belgi
[ afbeelding ]
En vrijdag dan weer naar de 10 graden
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Amper waait ?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:07 schreef C64 het volgende:
[..]
Vreemd aangezien het amper waait. Meestal draagt harde wind uit het noorden juist bij aan een veel lagere gevoelstemperatuur.
Al die 4e dag op rij hierquote:
quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
Zo grijs hier dat ik de bureaulamp nog aan heb nu. Voor de verandering
Beter voor je!quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
Zo grijs hier dat ik de bureaulamp nog aan heb nu. Voor de verandering
Lijkt dat alleen echt ECMWF mee gaat in de aanhoudende kou en winter voor volgende week.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de daarop volgende nacht strenge vorst in Noord-Brabant en Belgi
[ afbeelding ]
En vrijdag dan weer naar de 10 graden
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weeronline.nl(...)sverwachting-14dagen
[ afbeelding ]
Windkracht 6 lijkt me stug of je moet pal aan de kust zitten, hier in Flevoland was het hooguit windkracht 2/3 rond dat tijdstip:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:41 schreef ddx het volgende:
[..]
Amper waait ?
Gewoon windkracht 6 hier in Noord-Holland
Dikke pakketten, plons met mild of koud. Alles kanquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukkig blijft het droge weer wel redelijk in de kaarten, toch?
Dat is pas einde middag, de rest van de dag verloopt zeer zonnig zoals vandaag.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenmiddag komt de kansloze en intens trieste grijze treurnis alweer terug, helaas
[ twitter ]
Dit ja, gisteren was het zelfs tegen 18:00u nog niet volledig donker.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker wandelweer dit. En je merkt dat het 's avonds weer langer licht is; dat viel met die grijze soep niet op.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt alweer boven nul.weer geen ijsdag
Ik vond het vanmorgen nog vies koud. -7 en mijn wangetjes bevroren zowat als ik in de wind liep.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker wandelweer dit. En je merkt dat het 's avonds weer langer licht is; dat viel met die grijze soep niet op.
jaa!!quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zonnetje helpt daar ook wel aan mee.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Kwart over 5 en het is nog aan het schemeren
Zeker, met die grijze soep is het veel eerder donker.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zonnetje helpt daar ook wel aan mee.
Nu in 3 dagen bijna evenveel zon gehad als de afgelopen 2 maand. Dat is eigenlijk toch triestquote:Op woensdag 10 januari 2024 17:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zonnetje helpt daar ook wel aan mee.
Idd jaquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu in 3 dagen bijna evenveel zon gehad als de afgelopen 2 maand. Dat is eigenlijk toch triest
Oprott'nquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
Pakketten kan nog steeds. Nu weer midden en oost Nederland
[ twitter ]
Als het 10+ cm wordt, dan is het goed. Daaronder heb je toch weinig aan, dus kan het net zo goed niet vallenquote:
Als ik kijk naar de verschillende ensemble members van beide modellen dan is de spreiding nog steeds zo groot, ene member gaat naar 10 graden en andere een pak sneeuw.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Ja last heb ik er toch wel van, dus doe het dan maar meteen goed inderdaadquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het 10+ cm wordt, dan is het goed. Daaronder heb je toch weinig aan, dus kan het net zo goed niet vallen
Dat verandert met de dag. Denk dat het uiteindelijk in de noordelijke helft van Nederland sneeuw wordt en de zuidelijke helft een combinatie van ijzel en regen (misschien een vlokje sneeuw in de vroege ochtend).quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Doe maar niet, wij willen net die vrijdag van oost naar west voor een weekendje weg aan de kustquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Verassend dat er in de zomermaanden nog altijd ongeveer 1/3 van het gas wordt verbruikt ten opzichte van de winter. Veel mensen hebben hun verwarming dan toch compleet uitstaan? Zal wel naar andere verbruikers gaan zoals de industrie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:38 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
De temperaturen direct terug te zien in het gasverbruik, bijgewerkt tot 08-01.
Elke koude winter, of koude periode, maakt de kans op een volgende kleiner.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:38 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
De temperaturen direct terug te zien in het gasverbruik, bijgewerkt tot 08-01.
Haha, ja zo kan je het inderdaad ook zien.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Elke koude winter, of koude periode, maakt de kans op een volgende kleiner.
Industrie inderdaad. Neem aan dat gasgestookte energiecentrales hier niet in worden meegenomen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verassend dat er in de zomermaanden nog altijd ongeveer 1/3 van het gas wordt verbruikt ten opzichte van de winter. Veel mensen hebben hun verwarming dan toch compleet uitstaan? Zal wel naar andere verbruikers gaan zoals de industrie.
Sowieso douchen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verassend dat er in de zomermaanden nog altijd ongeveer 1/3 van het gas wordt verbruikt ten opzichte van de winter. Veel mensen hebben hun verwarming dan toch compleet uitstaan? Zal wel naar andere verbruikers gaan zoals de industrie.
De grafiek geeft het gasverbruik van de Nederlandse markt per gasdag weer. De markt bestaat uit huishoudens, centrales, kantoren en industrien.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neem aan dat gasgestookte energiecentrales hier niet in worden meegenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |