Hij maakt persoonlijke looptrainingen voor me.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mooi doel, succes!
Wat doet zo’n coach? Schema en ‘stok achter de deur’ of lopen jullie samen?
Veel hardloopverenigingen hebben ook ‘start to run’-groepen. Hier is ook aandacht voor looptechniek.
Gewoon laten rusten, en de volgende keer mogelijk preventief een blarenplijster of sporttape erop. Kan zijn dat je even moet wennen aan je nieuwe schoenen, maar het kan (helaas) ook betekenen dat ze toch net niet bij jouw voeten passen. Wrijving bij je hak klinkt alsof het daar niet stevig genoeg in je schoen zit, je kan een runner's knot proberen voor betere lockdown van je hiel.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb nu wel een beetje een licht ontstoken huid bij de hak (door de wrijzing ofzo). Ik lees op het internet dat een voetbadje soda niet meer wordt aangeraden. Wat doen jullie in zulke gevallen?
Inderdaad maar vooral mijn handen en armen terwijl mijn benen warm waren na afloop. Ik liep in korte broek en met arm sleeves en handschoenen.quote:
Damn wat klotequote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
Hopelijk spoedig een operatie!!
Wat een vervelend nieuws. Hoe is het gekomen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jezus.. hoe dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik heb deze van Decahtlon (tenminste, een variant van een paar seizoenen geleden) en die werken prima tegen de kou: https://www.decathlon.nl/(...)8?mc=8759626&c=ZWARTquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0na 3km gisteren maar omgedraaid
Klote! Heb een jaar of 10 geleden een hamstringblessure gehad. Dokter zei dat het wel meeviel omdat ze geen bloeduitstorting zag. Drie dagen later was de halve achterkant van m'n bovenbeen blauw, de bloeduistorting was er dus wel, maar zat alleen diep. Is op zich goed geheeld, heb erna nog een ironman en verschillende halve triathlons gedaan, maar sprinten gaat niet, en ik voel hem toch wel regelmatig.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0na 3km gisteren maar omgedraaid
Ik moet ook niet aan handschoenen of eeb muts denken. De eerste 5-10 minuten heb ik het koud en daarna gewoon warm. Draag ook nooit laagjes. Heb 1 trui met een soort van fleece achtig binnenlaagje. Die had ik maandag en gisteren aan. Echt met rond de -5 graden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
Ja kweenie. Met voetbal ofzo doe ik t nooit en ik loop ook gewoon met korte broek (wel lange mouwen en ondershirt/hemd). Maar wellicht de wind die precies op je handen staat ofzo?quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
Jeetje wat een blessureleed. Hopelijk kun je snel geopereerd worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sterkte!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kwestie van slechte doorbloeding in de handen en voeten. Ik moest 20 jaar geleden al stoppen met mijn krantenwijk omdat mijn vingers 3 uur nadien nog niet ontdooid waren.. dan worden ze helemaal wit, stijf en gevoelloos. Dat heet het syndroom van Raynaud.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |