abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211946932
Koud :(
  zondag 7 januari 2024 @ 10:47:11 #33
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211947029
Lekker juist!!
Alleen jammer dat het zo bewolkt was, daardoor was er geen mooie zonsopkomst.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_211948141
Nou. Voor iemand die al blij zou zijn met 59.59 ben ik superblij! O+

56.24! *O*

Dat ging best heel OK.
Organisatie was niet echt je van het; op de startmat werd ik geblokkeerd door mensen die achter ons hadden moeten starten die de 5K wandeling deden (ben benieuwd of ik een officiële tijd heb...), en er waren best wat knelpunten, maar al met al het perfecte loopweer, gezellig en een mooie houten medaille.

En had m'n horloge een fractie later moeten stoppen, want had 9.99, maar hij zei toch dat ik een 10K PR had (met dit horloge) dus dat neem ik dan maar als schrale troost...

[ Bericht 12% gewijzigd door Faithy op 07-01-2024 12:40:46 ]
Doei.
pi_211948576
Lekker loopweer inderdaad. ^O^
pi_211949208
Ik meld me hier ook weer even voor het nieuwe jaar :W helaas nog steeds last van m'n knie, ben er wel achter wat het is nu: irritatie van aanhechting van de sartorius spier aan de binnenkant van mn knie. In overleg met de fysio lekker veel krachttraining en weer op een c25k schema'tje begonnen.

Heb wel een paar nieuwe schoenen gekocht, Asics Novablast 4 in fluogroen *)
pi_211949490
Succes valleilijn! Hopelijk snel weer zonder problemen rennen!
Doei.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:10:10 #38
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211953872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:47 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Mooi doel, succes!

Wat doet zo’n coach? Schema en ‘stok achter de deur’ of lopen jullie samen?

Veel hardloopverenigingen hebben ook ‘start to run’-groepen. Hier is ook aandacht voor looptechniek.
Hij maakt persoonlijke looptrainingen voor me.
Iedere training vraagt hij hoe het ging en krijg ik weer een nieuw schema afhankelijk van hoe het ging.
Omdat ik blessuregevoelig ben is het wel handig dat er iemand meekijkt die weet van de hoed en de rand.

Ik betaal hem en hij levert mij maatwerk.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 7 januari 2024 @ 22:38:43 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211955859
Ik meld me hier ook eens voor de eerste keer.

Ik ben voor de eerste keer een beetje serieus aan het hardlopen dus met echte goede schoenen, 3x per week, en strava uiteraard :P Ik bouw het rustig op. Ik doe nu rond de 6KM per keer en soms (als ik de energie heb) 8 tot 10KM.

Ik heb nu wel een beetje een licht ontstoken huid bij de hak (door de wrijzing ofzo). Ik lees op het internet dat een voetbadje soda niet meer wordt aangeraden. Wat doen jullie in zulke gevallen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_211957331
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb nu wel een beetje een licht ontstoken huid bij de hak (door de wrijzing ofzo). Ik lees op het internet dat een voetbadje soda niet meer wordt aangeraden. Wat doen jullie in zulke gevallen?
Gewoon laten rusten, en de volgende keer mogelijk preventief een blarenplijster of sporttape erop. Kan zijn dat je even moet wennen aan je nieuwe schoenen, maar het kan (helaas) ook betekenen dat ze toch net niet bij jouw voeten passen. Wrijving bij je hak klinkt alsof het daar niet stevig genoeg in je schoen zit, je kan een runner's knot proberen voor betere lockdown van je hiel.
  maandag 8 januari 2024 @ 09:29:46 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211957639
Of varieren met sokken? Ik heb de afgelopen jaren echt geleerd hoeveel verschil een sok kan maken.

[ Bericht 61% gewijzigd door SEMTEX op 08-01-2024 09:40:41 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211966748
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 10:35 schreef Evangelion het volgende:
Koud :(
Inderdaad maar vooral mijn handen en armen terwijl mijn benen warm waren na afloop. Ik liep in korte broek en met arm sleeves en handschoenen.
  maandag 8 januari 2024 @ 21:08:42 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211972377
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0 :') na 3km gisteren maar omgedraaid
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 januari 2024 @ 22:36:32 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_211978709
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
Hopelijk spoedig een operatie!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_211979470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
Damn wat klote :{
Veel sterkte met je herstel, ook mentaal want dat zal een beste tik zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin woensdag 10 januari 2024 @ 06:42:23 #47
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_211979530
quote:
Wat een vervelend nieuws. Hoe is het gekomen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_211979565
Sterkte met het herstel!
pi_211980060
quote:
:o Dat is nogal wat! Sterkte met het herstel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211980084
Wow das een pittige blessure... Heel veel sterkte..!

Ik ben langzaam weer begonnen met opbouwen, na mijn harde val begin december. Mijn voet is nog steeds niet de oude, dus zit nu op voorzichtige 5 kilometer loopjes. Maar daarna voel ik mijn voet wel, en is rust echt nodig. De conditie is er wel, maar het is een hardnekkige blessure waar ik nog niet zo maar klaar mee ben. Mijn doel, de halve in april, komt wel een beetje in het gedrang... Ik wil er ook voor waken niet te snel weer te beginnen, dan ben ik nog verder van huis. We zullen zien.
Alius aliud dicit
pi_211980705
quote:
;(

Ik las al de slechte verhalen op Instagram... Echt superkut ;(
Doei.
  woensdag 10 januari 2024 @ 10:21:07 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211981029
quote:
Jezus.. hoe dan?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 januari 2024 @ 10:23:22 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211981046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0 :') na 3km gisteren maar omgedraaid
Ik heb deze van Decahtlon (tenminste, een variant van een paar seizoenen geleden) en die werken prima tegen de kou: https://www.decathlon.nl/(...)8?mc=8759626&c=ZWART
pi_211982011
quote:
Klote! Heb een jaar of 10 geleden een hamstringblessure gehad. Dokter zei dat het wel meeviel omdat ze geen bloeduitstorting zag. Drie dagen later was de halve achterkant van m'n bovenbeen blauw, de bloeduistorting was er dus wel, maar zat alleen diep. Is op zich goed geheeld, heb erna nog een ironman en verschillende halve triathlons gedaan, maar sprinten gaat niet, en ik voel hem toch wel regelmatig.
Sterkte met het herstel!
pi_211982038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
pi_211982062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
Ik moet ook niet aan handschoenen of eeb muts denken. De eerste 5-10 minuten heb ik het koud en daarna gewoon warm. Draag ook nooit laagjes. Heb 1 trui met een soort van fleece achtig binnenlaagje. Die had ik maandag en gisteren aan. Echt met rond de -5 graden.
Mouwen stroop ik ook altijd bijna op. Geen idee waar het aan ligt. Thuis op de bank heb ik het altijd koud.
pi_211982185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja kweenie. Met voetbal ofzo doe ik t nooit en ik loop ook gewoon met korte broek (wel lange mouwen en ondershirt/hemd). Maar wellicht de wind die precies op je handen staat ofzo?
Ik ga de tip van Semtex volgen en die handschoenen kopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_211982253
Jeemig RD, wat een blessure! Hopelijk snel opereren en hopen dat er dan nog wat mogelijk hardlopenderwijs. Hou in je hoofd dat er best een hoop hardlopers zijn die nooit meer konden hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_211982313
quote:
Jeetje wat een blessureleed. Hopelijk kun je snel geopereerd worden.
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:50:01 #60
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211982567
quote:
Sterkte!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_211982613
Ik vond handschoenen en een muts enzo vroeger ook altijd veel te warm met hardlopen.. maar de laatste jaren zijn handschoenen echt het eerste wat ik aandoe als het iets kouder wordt :D nog eerder dan een tweede laagje. Vind het heerlijk nu. Waarschijnlijk is het ook een kwestie van wennen. Ik herken het gevoel wel maar dan vooral met windjacks. Vandaag wel een windjack gedragen omdat het gevoelstemperatuur -7 was, en dat kon nog net. Boven de 0 graden vind ik het al snel te warm voor een windjack.
pi_211982857
quote:

[..]
Kwestie van slechte doorbloeding in de handen en voeten. Ik moest 20 jaar geleden al stoppen met mijn krantenwijk omdat mijn vingers 3 uur nadien nog niet ontdooid waren.. dan worden ze helemaal wit, stijf en gevoelloos. Dat heet het syndroom van Raynaud.
Vrouwen hebben er geloof ik sowieso vaker last van dan mannen.

Maar getsie, wat een blessureleed inderdaad.. sterkte! En RD wat is er gebeurd inderdaad, klinkt als een accute blessure?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')