Gaat het sowieso al niet, want buiten O&N gaat het op sommige plekken ook al mis. En daar zit 0 legaal vuurwerk tussen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus het argument van 'verbied al het vuurwerk, dan kunnen we wel gaan handhaven' gaat dus helemaal niet op?
Sommige mensen hebben tenminste nog wat levensgenot en halen wat plezier uit het leven. Das bij jou helaas veel niet van te merken. Je hebt gewoon last van vuurwerk en al dat gelul van mens en dier of planeet boeit je geen ene flikker. JIJ hebt er last van en wilt eraf, punt. Heb zelf weinig meegekregen van al het vuurwerk. Ik sliep al om 23:00 en heb er gewoon doorheen geslapen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen voelen nu eenmaal wel een sense of urgency om iets te veranderen aan hoe we omgaan met onze planeet en alles wat er op leeft.
Jammer als we daardoor andere vormen van vermaak moeten vinden, maar als je levensgenot afhangt van knalletjes afsteken dan is er sowieso echt iets goed mis met je.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:37 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben tenminste nog wat levensgenot en halen wat plezier uit het leven. Das bij jou helaas veel niet van te merken. Je hebt gewoon last van vuurwerk en al dat gelul van mens en dier of planeet boeit je geen ene flikker. JIJ hebt er last van en wilt eraf, punt. Heb zelf weinig meegekregen van al het vuurwerk. Ik sliep al om 23:00 en heb er gewoon doorheen geslapen.
Daarnaast zal een verbod zoals gewoonlijk gedeeltelijk helpen en is niks van de lange adem. Want als je ooit bent uit geweest of naar carnaval gaat. Er zijn altijd een paar dorpsidioten die voor problemen zorgen bij feestjes. Dan vliegen de stoelen ook door de lucht. Zullen stoelen ook maar verbieden ?
De lokale krant melde dat er hier in de grensregio geen problemen waren met oud en nieuw en rustig is verlopen. Eigenlijk wel verrassend want elk weekend is er wel ergens een knokpartij in de stad.
Was jij niet de persoon die binnen blijft zitten bij vrienden en ging klagen over afstekende buren ? Echt super gezellig !quote:
Idd super gezellig. Vermaak me goed hoor. Maar lees je eerste alinea nou eens. Vind je dat nou echt een goede manier van discussie voeren?quote:
En zelfs dat is al teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is 1 uur per jaar dat je aan die vrijetijdsbesteding kunt besteden.
Ja echt iedereen ja.quote:Toevallig is iedereen op dat specifieke tijdstip bezopen, stoned of compleet van de wereld door drugs.
Klagen over een ander zijn manier van discussie voeren en dan zelf selectief reageren op mensen bij een discussiequote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Idd super gezellig. Vermaak me goed hoor. Maar lees je eerste alinea nou eens. Vind je dat nou echt een goede manier van discussie voeren?
over gezellig gesproken trouwens. om 23:00 slapen
Ja zou kunnen. Is toch niet gezellig? Jij begint opeens over gezellig te praten hequote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:52 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Klagen over een ander zijn manier van discussie voeren en dan zelf selectief reageren op mensen bij een discussie.
Soms moet je op feestdagen vroeg op om te werken he ?
Iedere keer als ze klemgeluld worden, likken ze hun wonden even en daarna beginnen ze weer van voor af aan met precies hetzelfde riedeltje dat weer op precies dezelfde manier ontkracht wordt, hooguit door iemand anders. Dat is geen discussiėren meer, dat is je zin door drammen. Dit hele topic kan eigenlijk wel dicht, ze hebben weer verloren en mogen nu een jaar nadenken over goede argumenten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:52 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Klagen over een ander zijn manier van discussie voeren en dan zelf selectief reageren op mensen bij een discussie.
Soms moet je op feestdagen vroeg op om te werken he ?
Volgens mij was jij gister de genen die klem werd geluld over een verzamelnaam om vervolgens er nooit meer op te reagerenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere keer als ze klemgeluld worden, likken ze hun wonden even en daarna beginnen ze weer van voor af aan met precies hetzelfde riedeltje dat weer op precies dezelfde manier ontkracht wordt, hooguit door iemand anders. Dat is geen discussiėren meer, dat is je zin door drammen. Dit hele topic kan eigenlijk wel dicht, ze hebben weer verloren en mogen nu een jaar nadenken over goede argumenten.
Kwestie van tijd dat veel van deze mensen op tv komen bij Frank Visser of de rijdende rechter. Kan niet wachten om wat Fokkers langs te zien komen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere keer als ze klemgeluld worden, likken ze hun wonden even en daarna beginnen ze weer van voor af aan met precies hetzelfde riedeltje dat weer op precies dezelfde manier ontkracht wordt, hooguit door iemand anders. Dat is geen discussiėren meer, dat is je zin door drammen. Dit hele topic kan eigenlijk wel dicht, ze hebben weer verloren en mogen nu een jaar nadenken over goede argumenten.
Ik kan je nog een verhaal vertellen. Ik kan namelijk zo op de fiets springen en naar Belgie fietsen om 100 meter van de grens vuurwerk te kopen. Geen hond die er naar kraait. Zolang je open grenzen hebt met landen die andere regels hebben, kan je alles wat verboden is binnen halen. Vuurwerk, laserpennen, wapens, zieke honden, levensgevaarlijke Belgische Chocolade of Duitse Braadworst.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Volgens mij was jij gister de genen die klem werd geluld over een verzamelnaam om vervolgens er nooit meer op te reagerenVan de rest kan je heel dit verhaaltje omdraaien over argumenten waarom een verbod er niet zou moeten komen.
Is ook de hele tijd het zelfde verhaaltje 20x herhaald. Enige wat anders is, dat soms hondenbeten en de andere keer weer e bikes als tegenargument gegeven worden![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je een discussie voert louter om hem "te winnen" sta je er sowieso al helemaal verkeerd inquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Volgens mij was jij gister de genen die klem werd geluld over een verzamelnaam om vervolgens er nooit meer op te reagerenVan de rest kan je heel dit verhaaltje omdraaien over argumenten waarom een verbod er niet zou moeten komen.
Is ook de hele tijd het zelfde verhaaltje 20x herhaald. Enige wat anders is, dat soms hondenbeten en de andere keer weer e bikes als tegenargument gegeven worden![]()
Ja daar heb je een punt. Al is dat denk ik niet de insteek. Al snap ik dat het nu zo over kan komenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Als je een discussie voert louter om hem "te winnen" sta je er sowieso al helemaal verkeerd in
Nou poehpoeh, je hebt me te pakken. Hoe kan ik ernaast zitten met stellen dat stikstof en fijnstof verschillend zijn, nu moeten we zeker vuurwerk afschaffenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met verloren bedoelde ik natuurlijk dat er geen verbod gekomen is.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Als je een discussie voert louter om hem "te winnen" sta je er sowieso al helemaal verkeerd in
Er komt wel een moment dat ze gaan 'winnen' natuurlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met verloren bedoelde ik natuurlijk dat er geen verbod gekomen is.
Nee hoor. Prima om een fout te maken. Fijn dat je het toegeeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou poehpoeh, je hebt me te pakken. Hoe kan ik ernaast zitten met stellen dat stikstof en fijnstof verschillend zijn, nu moeten we zeker vuurwerk afschaffen
Het probleem is echter dat de vuurwerkvoorstanders slechts veel nemen en niets geven.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je iedereen zijn hobby en vrijetijdsbestedingen afpakken.
Er zijn zoveel dingen die mensen leuk vinden maar die overlast geven aan anderen.
Dat moet gewoon kunnen. Geven en nemen, leven en laten leven.
Het was zijn argument helemaal niet. We rijden 100 vanwege stikstof, vuurwerk stoot geen stikstof uit, dus het zijn nog steeds twee totaal onvergelijkbare dingen, of het nou dezelfde verzamelnaam heeft of niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee hoor. Prima om een fout te maken. Fijn dat je het toegeeft.
Maar dan was zijn argument dus een prima argument. Of je uitstoot belangrijk genoeg vind is een tweede.
Maar volgens jou zijn er 0 goede argumenten. Nou ik vond dat anders een prima voorbeeld van een goed argument.
Je blijft alleen maar roepen dat iedereen zijn mening niet klopt. En alleen wat jij zegt is de waarheid of zo iets.
Het enige wat nog gegeven kan worden is alles wat nog over is, de rest is reeds verbodenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat de vuurwerkvoorstanders slechts veel nemen en niets geven.
Tegenstanders zullen ook veel nemen en niets geven. Want op dit moment zijn knallers al verboden en is de afsteektijd al verkleind.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat de vuurwerkvoorstanders slechts veel nemen en niets geven.
De enige extra tussenoplossing is afsteektijd nog verder inkorten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat nog gegeven kan worden is alles wat nog over is, de rest is reeds verboden
Wat nemen ze dan? Behalve een paar uur siervuurwerk afsteken?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is voor beide veel zinnigs te zeggen. Tel daar de diepe verdeeldheid onder Nederlanders bij op + een branche die er zijn geld mee verdiend en voila. Zie hier waarom een verbod zo ver weg is.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegenstanders zullen ook veel nemen en niets geven. Want op dit moment zijn knallers al verboden en is de afsteektijd al verkleind.
Knalvuurwerk -> verbodenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Hear hearquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Romeinse kaarsen -> verboden
Single shots -> verboden
Babyvuurpijltjes -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Afsteektijden 10:00-02:00 -> 18:00-02:00
Kleine cakes die om kunnen vallen -> verboden
Allemaal inperkingen om de vuurwerktegenstander tegenoet te komen.
Tel daarbij op de ENORME prijsstijgingen, en de gemauw, geklaag dat je naar je hoofd geslingerd krijg.
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Single shots -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Tel daarbij op de ENORME prijsstijgingen, en de gemauw, geklaag dat je naar je hoofd geslingerd krijg.
Houden ze zich aan die verboden en helpen zij met handhaven? Neen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Single shots -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Wie zijn zij?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Houden ze zich aan die verboden en helpen zij met handhaven? Neen.
Romeinse kaars mocht je niet in de hand houden hč. Als je met dat ding op mensen of dieren gaat schieten, ben je sowieso al verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.
Veel aannames. Ik heb een heel leuk leven met verschillen hobbies waar, naar mijn weten, niemand last van heeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:37 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben tenminste nog wat levensgenot en halen wat plezier uit het leven. Das bij jou helaas veel niet van te merken. Je hebt gewoon last van vuurwerk en al dat gelul van mens en dier of planeet boeit je geen ene flikker. JIJ hebt er last van en wilt eraf, punt.
Maar dat deden wel heel veel mensen en ook als je hem rechtop zette was hij heel makkelijk instabiel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Romeinse kaars mocht je niet in de hand houden hč. Als je met dat ding op mensen of dieren gaat schieten, ben je sowieso al verkeerd bezig.
Dat ben ik, maar ik hou me netjes aan de vuurwerkregels net als het gros van de normale beschaafde Nederlander die legaal vuurwerk afsteekt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De voorstanders van geen vuurwerkverbod.
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat ben ik, maar ik hou me netjes aan de vuurwerkregels net als het gros van de normale beschaafde Nederlander die legaal vuurwerk afsteekt.
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.
Babypijltjes waren ergerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.
Ik houd gewoon niet van het in stand houden van ouderwetse tradities We leven toch in 2024?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.
Babypijltjes zijn vooral erg geschikt om uit elkaar te halen en het kruid te hergebruiken. Daar zijn heel wat vuurwerkbommen mee gemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Babypijltjes waren erger
Romeinse kaarsen waren juist te lief en veilig, waardoor mensen dachten dat die als wapens gebruikt konden worden
torentje serieus nemenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.
Vuurwerk vond ik echt leuk toen ik 14 was. Wat vonden we onszelf stoer met onze aansteker en knalletjes. En later de strijkers.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:42 schreef over_hedge het volgende:
Babypijltjes op de glijbaan met hoop kruit er over. Dat was vroeger best leuk. Wel gevaarlijk omdat ze echt alle kanten op gaan.
Ja zoiets had ik ook. Tussen mijn 13 en 18e. Veel lol mee gehad. En achteraf een wonder dat een grondbloem die is iemand zijn hand ontplofte het ergste was wat ik meegemaakt heb. Want af en toe deden we met de vriendengroep wel echt debiele dingenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vuurwerk vond ik echt leuk toen ik 14 was. Wat vonden we onszelf stoer met onze aansteker en knalletjes. En later de strijkers.
Toch zeker tot mijn 16e geld aan uitgegeven. Daarna kreeg ik andere hobbies en verstand.
Kinderen doen gekke dingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook. Tussen mijn 13 en 18e. Veel lol mee gehad. En achteraf een wonder dat een grondbloem die is iemand zijn hand ontplofte het ergste was wat ik meegemaakt hebt. Want af en toe deden we met de vriendengroep wel echt debiele dingen
Er zijn genoeg mensen die deze traditie wel in stand willen houden anno 2024. Dat het niet in jouw straatje past is vervelend voor je. Wellicht zou je kunnen overwegen om te emigreren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik houd gewoon niet van het in stand houden van ouderwetse tradities We leven toch in 2024?
Je legt je er maar lekker bij neer bromsnor.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.
Welk land heeft dan geen ouderwetse overlastgevende tradities?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:38 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die deze traditie wel in stand willen houden anno 2024. Dat het niet in jouw straatje past is vervelend voor je. Wellicht zou je kunnen overwegen om te emigreren?
Australiė bijvoorbeeld. Maar dat had je zelf ook kunnen opzoeken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk land heeft dan geen ouderwetse overlastgevende tradities?
Laatste oud en nieuw toch weer Harry Potter taferelen met pubertjes en kaarsen gezien. Waren overigens wel nette jongens. Mogen we nitraten op jullie terrein gooien? Liever niet. Is goed!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rupsje nooit genoeg.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |