Voetbal is een debiele gewoonte, beetje achter een bal aanrennen, echt onzinnig. En die hooligans geven heel veel overlast. Voetbal verbieden en denormaliseren!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op denormaliseren heb je wel vat. En in Europees verband zie je ook buiten Nederland verschuivingen. Het is dus een kwestie van lange adem, ook voor wat betreft cat. 1.
Het is onzinnig tijdverdrijf en op heel veel manieren belastend voor mens en dier. Het zal lang duren, maar uiteindelijk zal dit gewoon verdwijnen omdat het een debiele gewoonte is.
Er zijn zeker nog veel Nederlanders die er anders over denken. En dat worden er steeds minder omdat denormaliseren werkt. Dat gaat langzaam, maar uiteindelijk komt dat helemaal goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vuurwerk afsteken gaat verdwijnen omdat het een debiele gewoonte is? Goede onderbouwing wel![]()
Jij vindt het een onzinnige of debiele gewoonte, echter zijn er 100.000en of misschien wel miljoenen Nederlanders die daar anders over denken. Maar stoere jongen ben je om een ander z’n liefhebberij als onzinnig of debiel weg te zetten. Over smaak valt niet te twisten maar jouw reactie is behoorlijk smakeloos.
Dat is het mooie van een democratie. Dit soort drogvoorbeelden hoef je helemaal niet te geven. Op het moment dat de groep mensen die het met je eens is groter wordt, komt er vanzelf een moment waarop die maatschappelijke discussie op gang komt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voetbal is een debiele gewoonte, beetje achter een bal aanrennen, echt onzinnig. En die hooligans geven heel veel overlast. Voetbal verbieden en denormaliseren!
Formule 1 ook overigens.
En kunst en cultuur, ook zoiets debiels. Kost de samenleving miljoenen aan subsidies. Verbieden!
Dat is in ieder geval niet de samenleving waar ik in wil wonen. Als steeds de minderheid moet wijken voor de meerderheid, zonder een stukje leven en laten leven, mag er straks vrijwel niks meer.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een democratie. Dit soort drogvoorbeelden hoef je helemaal niet te geven. Op het moment dat de groep mensen die het met je eens is groter wordt, komt er vanzelf een moment waarop die maatschappelijke discussie op gang komt.
Ik ben het ook grotendeels met je eens. Ik volg de F1 al sinds de jaren '80 maar vind het binnen de huidige ontwikkelingen rondom duurzaamheid een steeds onzinniger geheel worden. Datzelfde geldt voor het mondiale voetbal. Toernooien over verschillende continenten is totale waanzin. Dus ja, ik kan je daarin best een heel eind volgen en ben er van overtuigd dat er ook op dat vlak in de toekomst veranderingen gaan komen.
Helaas regeert in veel entertainmentsectoren het geld nog en niet het gezonde verstand.
Tja, sommige mensen voelen nu eenmaal wel een sense of urgency om iets te veranderen aan hoe we omgaan met onze planeet en alles wat er op leeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval niet de samenleving waar ik in wil wonen. Als steeds de minderheid moet wijken voor de meerderheid, zonder een stukje leven en laten leven, mag er straks vrijwel niks meer.
En nogmaals, waarom kon er vroeger dan wél meer gehandhaafd worden?quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is geen mogelijkheid om een regeling te bedenken die het afsteken van legaal vuurwerk mogelijk maakt.
Simpelweg omdat handhaving onmogelijk is.
Omdat vroeger alles beter was natuurlijk. Wat een gekke vraag.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
En nogmaals, waarom kon er vroeger dan wél meer gehandhaafd worden?
Goede vraag.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook van mensen die zichzelf een stuk in de kraag zuipen, op wintersport gaan, zonnebanken, open haarden, motorscooters enzovoorts.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen voelen nu eenmaal wel een sense of urgency om iets te veranderen aan hoe we omgaan met onze planeet en alles wat er op leeft.
Jammer als we daardoor andere vormen van vermaak moeten vinden, maar als je levensgenot afhangt van knalletjes afsteken dan is er sowieso echt iets goed mis met je.
Misschien omdat het politieapparaat helemaal kapot bezuinigd isquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar haal je dat percentage vandaan? Is dat niet een oud percentage? Ik las juist dat de steun voor een algeheel vuurwerkverbod afbrokkelde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
62% is voor een vuurwerkverbod. Dat is de meerderheid die moet wijken voor de minderheid.
Dat is nog los van wat politie, brandweer en oogartsen vragen.
Tegenstanders van een vuurwerkverbod een avondje meesturen met de politie is een ideetje.
quote:Iets minder dan de helft van de Nederlanders (48 procent) is vóór een landelijk vuurwerkverbod, zo blijkt uit representatief onderzoek van het Hart van Nederland-panel onder 2919 respondenten. Daarmee brokkelt de steun voor een landelijk vuurwerkverbod voor het eerst in jaren af.
Ik denk niet dat iemands levensgenot afhangt van “knalletjes afsteken”.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen voelen nu eenmaal wel een sense of urgency om iets te veranderen aan hoe we omgaan met onze planeet en alles wat er op leeft.
Jammer als we daardoor andere vormen van vermaak moeten vinden, maar als je levensgenot afhangt van knalletjes afsteken dan is er sowieso echt iets goed mis met je.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook van mensen die zichzelf een stuk in de kraag zuipen, op wintersport gaan, zonnebanken, open haarden, motorscooters enzovoorts.
Ik pleit dan ook voor het afschaffen van al deze zaken
Eenvandaag opiniepanel. Daar zit 80.000 man in, verspreid door Nederland.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar haal je dat percentage vandaan? Is dat niet een oud percentage? Ik las juist dat de steun voor een algeheel vuurwerkverbod afbrokkelde.
https://www.hartvannederl(...)isseling-brokkelt-af
[..]
Nou, dan kunnen ze daar dus gewoon mee stoppen. Mooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemands levensgenot afhangt van “knalletjes afsteken”.
Exact. Het is meer een extreme vorm van vandalisme. In combinatie met drank/drugs gaat het compleet los.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemands levensgenot afhangt van “knalletjes afsteken”.
en dat is natuurlijk een absurd iets van de verzekeraars om maar zoveel mogelijk te kunnen graaienquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Exact. Het is meer een extreme vorm van vandalisme. In combinatie met drank/drugs gaat het compleet los.
En onschuldigen zitten met de gebakken peren.
Het is zelfs zo dat als jouw auto in de brand gaat door vuurwerk (225 autos deze jaarwisseling), dat dit op papier zal worden afgedaan als vandalisme. Alleen een allrisk verzekering keert dan iets uit.
Met die redenatie kan je iedereen zijn hobby en vrijetijdsbestedingen afpakken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen ze daar dus gewoon mee stoppen. Mooi.
Omdat we nu onnodig veel politiecapaciteit kwijt zijn aan relschoppers tijdens voetbalwedstrijden, drugscriminaliteit, messentrekkers, ontploffingen en beveiliging van allerlei evenementen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het feit dat jij daaraan twijfelt is puur jouw aanname.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen ze daar dus gewoon mee stoppen. Mooi.
Maar bij @:tja77 twijfel ik daaraan hoor. Doe is nogal fanatiek voorstander.
Dus het argument van 'verbied al het vuurwerk, dan kunnen we wel gaan handhaven' gaat dus helemaal niet op?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goede vraag.
Politie is al jaren aan het reorganiseren. In dorpen is niet eens meer een echt politiebureau, maar slechts een bureautje in een gemeentehuis. De capaciteit is er gewoon niet en die gaat er niet meer komen ook.
Het is 1 uur per jaar dat je aan die vrijetijdsbesteding kunt besteden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je iedereen zijn hobby en vrijetijdsbestedingen afpakken.
Er zijn zoveel dingen die mensen leuk vinden maar die overlast geven aan anderen.
Dat moet gewoon kunnen. Geven en nemen, leven en laten leven.
Prima verwoordquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn zeker nog veel Nederlanders die er anders over denken. En dat worden er steeds minder omdat denormaliseren werkt. Dat gaat langzaam, maar uiteindelijk komt dat helemaal goed.
En verder, tja, het is mijn mening hè. En die is anders dan die van jou. Ik heb die ook al meerdere malen onderbouwd, maar ik heb niet de illusie dat ik jou daarmee van gedachte kan doen veranderen dus daar ben ik mee gestopt. Jij vindt de knalletjes en de kleurtjes leuk, ik vind het mooie karakter van bepaalde vormen siervuurwerk niet opwegen tegen de ellende die legaal en illegaal vuurwerk samen oplevert.
Dus vind ik een totaalverbod op legaal vuurwerk prima en ben ik er van overtuigd dat daardoor ook het illegale vuurwerk zal verminderen op de lange termijn. Zeker als de illegale knallers en pijlen binnen de wapenwet gaan vallen waardoor handel, gebruik en bezit nog zwaarder bestraft kan worden.
Ik ken ook veel mensen die op die dag gewoon al om 23:00 in bed liggenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is 1 uur per jaar dat je aan die vrijetijdsbesteding kunt besteden.
Toevallig is iedereen op dat specifieke tijdstip bezopen, stoned of compleet van de wereld door drugs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |