Knalvuurwerk -> verbodenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat de vuurwerkvoorstanders slechts veel nemen en niets geven.
Hear hearquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Romeinse kaarsen -> verboden
Single shots -> verboden
Babyvuurpijltjes -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Afsteektijden 10:00-02:00 -> 18:00-02:00
Kleine cakes die om kunnen vallen -> verboden
Allemaal inperkingen om de vuurwerktegenstander tegenoet te komen.
Tel daarbij op de ENORME prijsstijgingen, en de gemauw, geklaag dat je naar je hoofd geslingerd krijg.
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Single shots -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Tel daarbij op de ENORME prijsstijgingen, en de gemauw, geklaag dat je naar je hoofd geslingerd krijg.
Houden ze zich aan die verboden en helpen zij met handhaven? Neen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk -> verboden
Single shots -> verboden
Vuurpijlen -> verboden
Wie zijn zij?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Houden ze zich aan die verboden en helpen zij met handhaven? Neen.
Romeinse kaars mocht je niet in de hand houden hè. Als je met dat ding op mensen of dieren gaat schieten, ben je sowieso al verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.
Veel aannames. Ik heb een heel leuk leven met verschillen hobbies waar, naar mijn weten, niemand last van heeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:37 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben tenminste nog wat levensgenot en halen wat plezier uit het leven. Das bij jou helaas veel niet van te merken. Je hebt gewoon last van vuurwerk en al dat gelul van mens en dier of planeet boeit je geen ene flikker. JIJ hebt er last van en wilt eraf, punt.
Maar dat deden wel heel veel mensen en ook als je hem rechtop zette was hij heel makkelijk instabiel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Romeinse kaars mocht je niet in de hand houden hè. Als je met dat ding op mensen of dieren gaat schieten, ben je sowieso al verkeerd bezig.
Dat ben ik, maar ik hou me netjes aan de vuurwerkregels net als het gros van de normale beschaafde Nederlander die legaal vuurwerk afsteekt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De voorstanders van geen vuurwerkverbod.
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat ben ik, maar ik hou me netjes aan de vuurwerkregels net als het gros van de normale beschaafde Nederlander die legaal vuurwerk afsteekt.
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.
Babypijltjes waren ergerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarbij het verbod op Romeinse Kaarsen trouwens volledig terecht is. Gevaarlijke zooi.
Ik houd gewoon niet van het in stand houden van ouderwetse tradities We leven toch in 2024?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.
Babypijltjes zijn vooral erg geschikt om uit elkaar te halen en het kruid te hergebruiken. Daar zijn heel wat vuurwerkbommen mee gemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Babypijltjes waren erger
Romeinse kaarsen waren juist te lief en veilig, waardoor mensen dachten dat die als wapens gebruikt konden worden
torentje serieus nemenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zo gigantisch arrogant en disrespectvol jegens andere standpunten zien doen als jij. Kijk eens in de spiegel zeg, Jezus Christus.
Vuurwerk vond ik echt leuk toen ik 14 was. Wat vonden we onszelf stoer met onze aansteker en knalletjes. En later de strijkers.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:42 schreef over_hedge het volgende:
Babypijltjes op de glijbaan met hoop kruit er over. Dat was vroeger best leuk. Wel gevaarlijk omdat ze echt alle kanten op gaan.
Ja zoiets had ik ook. Tussen mijn 13 en 18e. Veel lol mee gehad. En achteraf een wonder dat een grondbloem die is iemand zijn hand ontplofte het ergste was wat ik meegemaakt heb. Want af en toe deden we met de vriendengroep wel echt debiele dingenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vuurwerk vond ik echt leuk toen ik 14 was. Wat vonden we onszelf stoer met onze aansteker en knalletjes. En later de strijkers.
Toch zeker tot mijn 16e geld aan uitgegeven. Daarna kreeg ik andere hobbies en verstand.
Kinderen doen gekke dingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook. Tussen mijn 13 en 18e. Veel lol mee gehad. En achteraf een wonder dat een grondbloem die is iemand zijn hand ontplofte het ergste was wat ik meegemaakt hebt. Want af en toe deden we met de vriendengroep wel echt debiele dingen
Er zijn genoeg mensen die deze traditie wel in stand willen houden anno 2024. Dat het niet in jouw straatje past is vervelend voor je. Wellicht zou je kunnen overwegen om te emigreren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik houd gewoon niet van het in stand houden van ouderwetse tradities We leven toch in 2024?
Je legt je er maar lekker bij neer bromsnor.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is sowieso niet normaal of beschaafd om een overlastgevende traditie in stand te willen houden.
Welk land heeft dan geen ouderwetse overlastgevende tradities?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:38 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die deze traditie wel in stand willen houden anno 2024. Dat het niet in jouw straatje past is vervelend voor je. Wellicht zou je kunnen overwegen om te emigreren?
Australië bijvoorbeeld. Maar dat had je zelf ook kunnen opzoeken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk land heeft dan geen ouderwetse overlastgevende tradities?
Laatste oud en nieuw toch weer Harry Potter taferelen met pubertjes en kaarsen gezien. Waren overigens wel nette jongens. Mogen we nitraten op jullie terrein gooien? Liever niet. Is goed!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rupsje nooit genoeg.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat de vuurwerkvoorstanders slechts veel nemen en niets geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |