Nee, veel te vermoeiendquote:
Ik snap ook echt niet waarom hier door meerdere mensen (en dan vooral vrouwen) die indruk gewekt wordt. Het stereotype man is misschien inderdaad minder 'moeilijk', maar wat hier allemaal staat is echt niet zoals de meeste mannen dit ervaren. We lopen niet de hele dag als geile monsters rond. Hoewel dat niet kan, lijkt dit wel een soort opspaarde geilheid die er nu in een keer uitkomt oid. Bij ons is het geregeld aanwezig maar het heeft geen invloed op het leven.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:16 schreef over_hedge het volgende:
Zo erg als jij beschrijft hebben echt lang en na niet alle mannen hoor.
Ik ben er heel tevreden mee, heb inmiddels m’n tweede Mirena. De mirenaspiraal is tegenwoordig ook acht jaar werkzaam, wat ‘m (mijns inziens) een nog betere keuze maakt. Ik vond het inbrengen de eerste keer erg naar, en de wissel (uithalen en nieuwe zetten) echt afgrijselijk, maar ik zou ‘t zo weer doen. Mijn baarmoeder ligt op de meest kutte plek voor de pijn (zelfs de gynaecoloog schrok van m’n reactie) en die positionering zorgt er ook voor dat de mirena verder naar binnen komt te liggen in de eerste paar weken, waardoor de “touwtjes” altijd afgeknipt moeten worden tot in de baarmoedermond. Dat betekent dat verwijdering per se door de gynaecoloog gedaan moet worden, wat door het eigen risico duurder is dan bij de huisarts, maar ook dat vind ik prima te overzien, zeker als je per week/maand gaat rekenen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Hierop inhakend, ik denk er ook over om te stoppen met de pil en over te stappen op een spiraal. Hoe hebben andere dit ervaren?
Ik heb zo'n 25 jaar de pil geslikt en afgelopen september voor het eerst een spiraaltje laten plaatsen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Hierop inhakend, ik denk er ook over om te stoppen met de pil en over te stappen op een spiraal. Hoe hebben andere dit ervaren?
Ik moest lachenquote:Op donderdag 4 januari 2024 23:07 schreef blessed19 het volgende:
Zoals ik het zo lees krijgt mijn dochter op haar 16ė de pil. Dan wordt ze sowieso geen sletterige tienermoeder.
Haha, denk dat het gevoel bij de meeste mannen toch wel iets anders is dan jij nu ervaart. Mijn libido is hoog, maar het is zeker niet zo dat ik de hele dag aan seks denk. Ook niet als ik een mooie vrouw zie. Maarrrrr, misschien ligt dat aan het feit dat ik het gewend ben en er niet zoveel meer van merk. Voor jou is dit natuurlijk nieuwquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Flipflop12 het volgende:
Nou dat ja.
Hoe FUNCTIONEREN mannen met dit, als je dit altijd hebt?!
Bij mijn partner heeft de pil slikken juist ergere schade door endometriose voorkomen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:52 schreef Mickytjuh het volgende:
Moet je nagaan dat dat denken over mannen dus komt doordat we als vrouwen allemaal verleid zijn om de pil te slikken
...
Ontzettend ongezond, extreme bijwerkingen.
Maar omdat alle meiden er vanaf hun 16e ongeveer standaard aanzitten, weten we als vrouwen niet beter.
Klopt,quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij mijn partner heeft de pil slikken juist ergere schade door endometriose voorkomen.
Volgens de gynaecoloog.
Door ook maar iets mannelijks? Das best heftig toch?😂quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:49 schreef Flipflop12 het volgende:
Ja is dit echt normaal? Ik dacht dat ik nu een uitzondering was.. meestal hoor je dit over mannen (ze denken maar aan 1 ding…etc), maar tjonge, ik kan nergens anders aan denken op die momenten. M’n man weet niet wat ie overkomt.😅 Ik vind t vooral lastig dat ik nogal afgeleid wordt tijdens een vergadering door ook maar iéts mannelijks..😑
Het inbrengen van een spiraaltje, morena, was voor mij het pijnlijkste wat ik in mijn leven heb meegemaakt. 3 dagen pijn gehad. Later bleek dat mijn baarmoeder gekanteld lag dus ik denk dat het daar mee te maken heeft gehad. Ik had vantevoren een pijnstiller ingenomen maar die werkte dus totaal niet en gelijk besloten dat dit een eenmalig iets was. Zoiets nooit meer. Daarna ben ik 10 jaar niet meer ongesteld geweest dus dat was wel ideaal. Maar na die 10 jaar was ik het nog niet vergeten. Mijn bevalling was minder pijnlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 25 jaar de pil geslikt en afgelopen september voor het eerst een spiraaltje laten plaatsen.
Ik was heel erg bang voor de pijn bij en na het plaatsen, maar dit veel me echt heel erg mee. Ik had voor het plaatsen 2x paracetamol en 2x ibuprofen genomen (op advies huisarts) en het deed wel even geniepig pijn, maar dit was maar een paar seconden en ook nog best draaglijk. Daarna eigenlijk weinig last meer gehad, ook geen pijn ofzo.
Ik word nog heel licht ongesteld, meer een soort spotting, maar zit nog in de eerste maanden, dus dit kan ook nog helemaal weggaan. Verder voel ik me precies hetzelfde als met de pil.
Dus wat mij betreft helemaal prima gegaan, maar het uithalen heb ik dus nog niet meegemaakt, dus misschien dat ik er over 8 jaar anders over denk
Ik heb ook de mirena. Die verhalen van ontiegelijke pijn tot flauwvallen aan toe had ik ook gehoord, dus vandaar ook mijn angst. Zeker omdat ik nooit kinderen heb gebaard, dacht ik dat het heel moeilijk zou gaan. Maar het kan dus ook gewoon goed gaan, kan geen kwaad om dat ook eens te melden. Ik hoefde na het plaatsen ook geen pijnstillers meer te nemen en had in principe gewoon op de fiets terug naar huis kunnen gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het inbrengen van een spiraaltje, morena, was voor mij het pijnlijkste wat ik in mijn leven heb meegemaakt. 3 dagen pijn gehad. Later bleek dat mijn baarmoeder gekanteld lag dus ik denk dat het daar mee te maken heeft gehad. Ik had vantevoren een pijnstiller ingenomen maar die werkte dus totaal niet en gelijk besloten dat dit een eenmalig iets was. Zoiets nooit meer. Daarna ben ik 10 jaar niet meer ongesteld geweest dus dat was wel ideaal. Maar na die 10 jaar was ik het nog niet vergeten. Mijn bevalling was minder pijnlijk.
Spiraal heeft verder geen invloed gehad op mijn libido. Werk alleen maar met mannen en vond het altijd leuk om me voor te stellen dat ze naakt rondlopen en te kijken wie de grootste zou hebben.
Ja blijkbaar..quote:Op woensdag 10 januari 2024 08:04 schreef hoechst het volgende:
Dus eigenlijk ben jij van nature zo geil?
quote:Op woensdag 10 januari 2024 08:04 schreef hoechst het volgende:
Dus eigenlijk ben jijzijn vrouwen van nature zo geil?
Dit is de echte reden dat ik in de IT werk. Alleen maar mannen en de vrouwen die er zijn, zijn lelijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:02 schreef Flipflop12 het volgende:
ik functioneer dan niet op het werk hoor..
Ik ook nietquote:
Omdat mannen natuurlijk graag op elke willekeurige vrouw willen kunnen springen, maar ze gelijk jaloers en bezitterig worden als een vrouw uit eigen initiatief op een willekeurige man springt. Want dat ondermijnt hun dominantie en daar kunnen de kwetsbare mannen niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:07 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit een mannencomplot is. Waarom zou je als man willen dat de vrouwen laag libido hebben. Als het aan mannen lag zat het omgekeerde standaard in elk theezakje
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:55 schreef hoechst het volgende:
en......... was t vannacht weer raak?
Mannen kunnen gewoon heel goed twee dingen tegelijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Flipflop12 het volgende:
Nou dat ja.
Maarja kinderen en met name baby's zijn aan de andere kant ook wel ingrijpend en de slapeloze nachten en zorgen die ze meebrengen evengoed een enorme libidoremmer. Spiraaltjes hebben ook bijwerkingen en condooms zijn ronduit irritant, dus wat moet je dan?quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Herkenbaar.. het is in die tijd dat ik ook meer compassie voor mannen heb gekregen.. Ik had het maar een paar dagen, zij elke dag. Wat een helle-leven.
Non stop als een roofdier rondlopen
Dat is zelfs voor een groot deel van de vrouwen van toepassingquote:Op maandag 19 februari 2024 17:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Maarja kinderen en met name baby's zijn aan de andere kant ook wel ingrijpend en de slapeloze nachten en zorgen die ze meebrengen evengoed een enorme libidoremmer. Spiraaltjes hebben ook bijwerkingen en condooms zijn ronduit irritant, dus wat moet je dan?
Overigens dacht ik dat de seksdrive bij mannen primair voort kwam door de aanwezigheid van testosteron. Er zijn wel experimenten geweest waarin vrouwen testosteron geïnjecteerd kregen ze aanzienlijk meer libido kregen en mannen tesosteronremmers hun drive enorm afnam.
Dat je minder zin in seks hebt door de pil is bewezen maar weet niet of vrouwen direct automatisch meer zin hebben in seks als ze stoppen. Al zal dat voor een deel wellicht zeker van toepassing zijn.
Daar zitten toch net zo goed hormonen in? Wat is de winst dan tov de pil (los van het gemak)quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ben er heel tevreden mee, heb inmiddels m’n tweede Mirena. De mirenaspiraal is tegenwoordig ook acht jaar werkzaam, wat ‘m (mijns inziens) een nog betere keuze maakt. Ik vond het inbrengen de eerste keer erg naar, en de wissel (uithalen en nieuwe zetten) echt afgrijselijk, maar ik zou ‘t zo weer doen. Mijn baarmoeder ligt op de meest kutte plek voor de pijn (zelfs de gynaecoloog schrok van m’n reactie) en die positionering zorgt er ook voor dat de mirena verder naar binnen komt te liggen in de eerste paar weken, waardoor de “touwtjes” altijd afgeknipt moeten worden tot in de baarmoedermond. Dat betekent dat verwijdering per se door de gynaecoloog gedaan moet worden, wat door het eigen risico duurder is dan bij de huisarts, maar ook dat vind ik prima te overzien, zeker als je per week/maand gaat rekenen.
Maar ik voel me veel beter dan aan de pil, ik hoef nergens meer aan te denken, en ik word amper tot niet meer ongesteld. Absolute win wat mij betreft.
Veel lager gedoseerd omdat er een lokale afgifte is.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar zitten toch net zo goed hormonen in? Wat is de winst dan tov de pil (los van het gemak)
Ah dat klinkt wel heel logisch eigenlijkquote:Op maandag 19 februari 2024 17:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Veel lager gedoseerd omdat er een lokale afgifte is.
Bij de pil moet je al systemisch gaan werken en de afbraak door de lever en spijsvertering mee in rekening nemen.
quote:Op maandag 19 februari 2024 18:04 schreef Elan het volgende:
Misschien laat ik er wel gewoon een knip inzetten. Als je beiden toch geen kinderen (meer) wil hebben is dat verreweg de meest simpele oplossing.
Scheelt inderdaad een hele hoop gezeik alleen je moet wel 100% zeker zijn want het is in principe niet omkeerbaar.quote:
Regelmatig rukken helpt wel. Dus af en toe de wc induiken en jezelf even goed bewerken met die vingers van je, is mijn tip.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Flipflop12 het volgende:
Nou dat ja.
Werkt altijd.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Regelmatig rukken helpt wel. Dus af en toe de wc induiken en jezelf even goed bewerken met die vingers van je, is mijn tip.
wat ook hielp 15jaar geleden toen er nog lekkere vrouwen via klanten zat en ik af en toe onder hun bureaus moest is de wetenschap dat ze mij toch niet zagen staan (TOEN NIET 'gelukkig zullen we maar zeggen)quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:02 schreef Flipflop12 het volgende:
[..]
Nee maar echt? Misschien kunnen jullie er mee omgaan omdat je het gewend bent zoals Lenny ook zegt, maar ik niet hoor. Oké ik bespring ze niet maar jee zit ik in een vergadering, denk ik ook opeens aan seks en vind ik m’n mannelijke collega opeens woest aantrekkelijk. Zo mannelijk, en daarom zó aantrekkelijk 🥺 Nooooit gehad echt hoor. Kan m’n aandacht maar moeilijk bij het werk houden op dat moment, en het blijft ook de hele dag (die collega in m’n gedachten en wat als…….)
Ik kan me niet voorstellen dat mannen altijd dat hebben, ik functioneer dan niet op het werk hoor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |