abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211917661
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:30 schreef Flipflop12 het volgende:

En..voelen mannen dit dus altijd?😨
Nee, veel te vermoeiend
Where the road is dark and the seed is sowed
Where the gun is cocked and the bullet's cold
Where the miles are marked in the blood and gold
I'll meet you further on up the road
pi_211917727
Ja, volgens mij is dit gewoon 'normaal'. We zijn seksuele wezens. Die pil heeft hoogstwaarschijnlijk je libido al die jaren onderdrukt. Misschien is het nu even wat extremer omdat je hormonen zich herstellen en dus 'overcompenseren' en keer je straks terug naar het 'nieuwe normaal'. Maar dat zal ongetwijfeld een veel hoger libido zijn dan je voorheen had.

En idd, zo ervaren de meeste mannen het leven wel denk ik.
pi_211918121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:16 schreef over_hedge het volgende:
Zo erg als jij beschrijft hebben echt lang en na niet alle mannen hoor.
Ik snap ook echt niet waarom hier door meerdere mensen (en dan vooral vrouwen) die indruk gewekt wordt. Het stereotype man is misschien inderdaad minder 'moeilijk', maar wat hier allemaal staat is echt niet zoals de meeste mannen dit ervaren. We lopen niet de hele dag als geile monsters rond. Hoewel dat niet kan, lijkt dit wel een soort opspaarde geilheid die er nu in een keer uitkomt oid. Bij ons is het geregeld aanwezig maar het heeft geen invloed op het leven.
pi_211918792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Hierop inhakend, ik denk er ook over om te stoppen met de pil en over te stappen op een spiraal. Hoe hebben andere dit ervaren?
Ik ben er heel tevreden mee, heb inmiddels m’n tweede Mirena. De mirenaspiraal is tegenwoordig ook acht jaar werkzaam, wat ‘m (mijns inziens) een nog betere keuze maakt. Ik vond het inbrengen de eerste keer erg naar, en de wissel (uithalen en nieuwe zetten) echt afgrijselijk, maar ik zou ‘t zo weer doen. Mijn baarmoeder ligt op de meest kutte plek voor de pijn (zelfs de gynaecoloog schrok van m’n reactie) en die positionering zorgt er ook voor dat de mirena verder naar binnen komt te liggen in de eerste paar weken, waardoor de “touwtjes” altijd afgeknipt moeten worden tot in de baarmoedermond. Dat betekent dat verwijdering per se door de gynaecoloog gedaan moet worden, wat door het eigen risico duurder is dan bij de huisarts, maar ook dat vind ik prima te overzien, zeker als je per week/maand gaat rekenen.

Maar ik voel me veel beter dan aan de pil, ik hoef nergens meer aan te denken, en ik word amper tot niet meer ongesteld. Absolute win wat mij betreft. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_211920975
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Hierop inhakend, ik denk er ook over om te stoppen met de pil en over te stappen op een spiraal. Hoe hebben andere dit ervaren?
Ik heb zo'n 25 jaar de pil geslikt en afgelopen september voor het eerst een spiraaltje laten plaatsen.
Ik was heel erg bang voor de pijn bij en na het plaatsen, maar dit veel me echt heel erg mee. Ik had voor het plaatsen 2x paracetamol en 2x ibuprofen genomen (op advies huisarts) en het deed wel even geniepig pijn, maar dit was maar een paar seconden en ook nog best draaglijk. Daarna eigenlijk weinig last meer gehad, ook geen pijn ofzo.
Ik word nog heel licht ongesteld, meer een soort spotting, maar zit nog in de eerste maanden, dus dit kan ook nog helemaal weggaan. Verder voel ik me precies hetzelfde als met de pil.
Dus wat mij betreft helemaal prima gegaan, maar het uithalen heb ik dus nog niet meegemaakt, dus misschien dat ik er over 8 jaar anders over denk ;)
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
pi_211921054
Zoals ik het zo lees krijgt mijn dochter op haar 16ė de pil. Dan wordt ze sowieso geen sletterige tienermoeder.
  donderdag 4 januari 2024 @ 23:09:10 #58
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211921066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:07 schreef blessed19 het volgende:
Zoals ik het zo lees krijgt mijn dochter op haar 16ė de pil. Dan wordt ze sowieso geen sletterige tienermoeder.
Ik moest lachen
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211921121
Hey TS, nog geneukt? :D
pi_211924092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Flipflop12 het volgende:
Nou dat ja.
Hoe FUNCTIONEREN mannen met dit, als je dit altijd hebt?!
Haha, denk dat het gevoel bij de meeste mannen toch wel iets anders is dan jij nu ervaart. Mijn libido is hoog, maar het is zeker niet zo dat ik de hele dag aan seks denk. Ook niet als ik een mooie vrouw zie. Maarrrrr, misschien ligt dat aan het feit dat ik het gewend ben en er niet zoveel meer van merk. Voor jou is dit natuurlijk nieuw :D.

Wel heel fijn overigens! Gewoon even aan wennen, en dan heb je er niet zoveel last meer van. Wel een beetje zelfdiscipline hebben hoor :P
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2024 @ 13:33:41 #61
364681 over_hedge
pi_211924838
Ja als alle mannen zo heel de dag door zouden denken. Dat liep iedereen 80% van de tijd met een erectie rond :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 14:00:53 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211925165
quote:
3s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:52 schreef Mickytjuh het volgende:
Moet je nagaan dat dat denken over mannen dus komt doordat we als vrouwen allemaal verleid zijn om de pil te slikken
...

Ontzettend ongezond, extreme bijwerkingen.

Maar omdat alle meiden er vanaf hun 16e ongeveer standaard aanzitten, weten we als vrouwen niet beter.
Bij mijn partner heeft de pil slikken juist ergere schade door endometriose voorkomen.
Volgens de gynaecoloog.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 5 januari 2024 @ 14:05:33 #63
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211925205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:00 schreef nils7 het volgende:

[..]
Bij mijn partner heeft de pil slikken juist ergere schade door endometriose voorkomen.
Volgens de gynaecoloog.
Klopt,

De pil kan ook voorgeschreven worden tegen endometriose klachten

https://www.levenmetendo.nl/endometriose-pil/

Maar dit neemt zeker niet alle nadelen van de pil weg.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211925376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:49 schreef Flipflop12 het volgende:
Ja is dit echt normaal? Ik dacht dat ik nu een uitzondering was.. meestal hoor je dit over mannen (ze denken maar aan 1 ding…etc), maar tjonge, ik kan nergens anders aan denken op die momenten. M’n man weet niet wat ie overkomt.😅 Ik vind t vooral lastig dat ik nogal afgeleid wordt tijdens een vergadering door ook maar iéts mannelijks..😑
Door ook maar iets mannelijks? Das best heftig toch?😂

Ik heb ook in een bepaald moment in m’n cyclus dat ik meer de neiging heb om te flirten etc, in de ‘vruchtbare’ periode weet ik. Is normaal. Maar dan wel met mannen die er mannelijk/gespierd/goed uitzien. Sullig moet ik niks van hebben, misschien krijg ik daar zelfs nog meer weerstand tegen dan ik al heb, want die hebben niet in zich wat ik dan aantrekkelijk vind ofzo en daar krijg ik die gevoelens zeeeeker niet van. 😅

Wat ik dan doe? Gewoon erin meegaan en flirten😅. Ik zit in een relatie dus ja, maar flirten kan wel gewoon. Maar het beïnvloedt zeker niet m’n hele dag en het is dus alleen bij mannelijke mannen, wat dat ook mag betekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2024 14:25:02 ]
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:57:38 #65
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211926675
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ik heb zo'n 25 jaar de pil geslikt en afgelopen september voor het eerst een spiraaltje laten plaatsen.
Ik was heel erg bang voor de pijn bij en na het plaatsen, maar dit veel me echt heel erg mee. Ik had voor het plaatsen 2x paracetamol en 2x ibuprofen genomen (op advies huisarts) en het deed wel even geniepig pijn, maar dit was maar een paar seconden en ook nog best draaglijk. Daarna eigenlijk weinig last meer gehad, ook geen pijn ofzo.
Ik word nog heel licht ongesteld, meer een soort spotting, maar zit nog in de eerste maanden, dus dit kan ook nog helemaal weggaan. Verder voel ik me precies hetzelfde als met de pil.
Dus wat mij betreft helemaal prima gegaan, maar het uithalen heb ik dus nog niet meegemaakt, dus misschien dat ik er over 8 jaar anders over denk ;)
Het inbrengen van een spiraaltje, morena, was voor mij het pijnlijkste wat ik in mijn leven heb meegemaakt. 3 dagen pijn gehad. Later bleek dat mijn baarmoeder gekanteld lag dus ik denk dat het daar mee te maken heeft gehad. Ik had vantevoren een pijnstiller ingenomen maar die werkte dus totaal niet en gelijk besloten dat dit een eenmalig iets was. Zoiets nooit meer. Daarna ben ik 10 jaar niet meer ongesteld geweest dus dat was wel ideaal. Maar na die 10 jaar was ik het nog niet vergeten. Mijn bevalling was minder pijnlijk.

Spiraal heeft verder geen invloed gehad op mijn libido. Werk alleen maar met mannen en vond het altijd leuk om me voor te stellen dat ze naakt rondlopen en te kijken wie de grootste zou hebben.
To BG or not to BG!
pi_211926774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:57 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het inbrengen van een spiraaltje, morena, was voor mij het pijnlijkste wat ik in mijn leven heb meegemaakt. 3 dagen pijn gehad. Later bleek dat mijn baarmoeder gekanteld lag dus ik denk dat het daar mee te maken heeft gehad. Ik had vantevoren een pijnstiller ingenomen maar die werkte dus totaal niet en gelijk besloten dat dit een eenmalig iets was. Zoiets nooit meer. Daarna ben ik 10 jaar niet meer ongesteld geweest dus dat was wel ideaal. Maar na die 10 jaar was ik het nog niet vergeten. Mijn bevalling was minder pijnlijk.

Spiraal heeft verder geen invloed gehad op mijn libido. Werk alleen maar met mannen en vond het altijd leuk om me voor te stellen dat ze naakt rondlopen en te kijken wie de grootste zou hebben.
Ik heb ook de mirena. Die verhalen van ontiegelijke pijn tot flauwvallen aan toe had ik ook gehoord, dus vandaar ook mijn angst. Zeker omdat ik nooit kinderen heb gebaard, dacht ik dat het heel moeilijk zou gaan. Maar het kan dus ook gewoon goed gaan, kan geen kwaad om dat ook eens te melden. Ik hoefde na het plaatsen ook geen pijnstillers meer te nemen en had in principe gewoon op de fiets terug naar huis kunnen gaan.
Mijn huisarts had ook duidelijk ervaring met plaatsen en had zelf ook een spiraaltje, dat vond ik ook wel prettig.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:07:21 #67
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211926791
Ja positieve verhalen hoor je altijd weinig helaas.
pi_211979601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:18 schreef Ronzz het volgende:
Hey TS, nog geneukt? :D
A niffo alles goed
pi_211979817
Dus eigenlijk ben jij van nature zo geil?
pi_211979991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 08:04 schreef hoechst het volgende:
Dus eigenlijk ben jij van nature zo geil?
Ja blijkbaar..
  woensdag 10 januari 2024 @ 08:46:59 #71
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211980029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 08:04 schreef hoechst het volgende:
Dus eigenlijk ben jijzijn vrouwen van nature zo geil?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211980421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 08:39 schreef Flipflop12 het volgende:

[..]
Ja blijkbaar..
wauw
pi_211980647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 09:40 schreef hoechst het volgende:

[..]
wauw
Ja!
pi_211991133
EN GENEUKT?

[ Bericht % gewijzigd door CoolGuy op 11-01-2024 12:17:48 ]
  donderdag 11 januari 2024 @ 11:13:37 #75
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_211991493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:02 schreef Flipflop12 het volgende:

ik functioneer dan niet op het werk hoor..
Dit is de echte reden dat ik in de IT werk. Alleen maar mannen en de vrouwen die er zijn, zijn lelijk. :Y) Lekker veilig!
Thinking about thinking of you.
pi_211991522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 08:39 schreef Flipflop12 het volgende:

[..]
Ja blijkbaar..
:9~
pi_211991937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:31 schreef hoechst het volgende:
EN GENEUKT?
Niet te stoppen 🤩😉
pi_211992844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:08 schreef Flipflop12 het volgende:

[..]
Niet te stoppen 🤩😉
Al bij HR langs geweest? :P
  donderdag 11 januari 2024 @ 13:47:38 #79
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211992856
Nooit last van gehad
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211992985
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2024 13:47 schreef Puzzie het volgende:
Nooit last van gehad
Ik ook niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 januari 2024 @ 14:04:09 #81
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211993002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik ook niet
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211994318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 08:07 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dit een mannencomplot is. Waarom zou je als man willen dat de vrouwen laag libido hebben. Als het aan mannen lag zat het omgekeerde standaard in elk theezakje :P
Omdat mannen natuurlijk graag op elke willekeurige vrouw willen kunnen springen, maar ze gelijk jaloers en bezitterig worden als een vrouw uit eigen initiatief op een willekeurige man springt. Want dat ondermijnt hun dominantie en daar kunnen de kwetsbare mannen niet zo goed tegen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_212001358
en......... was t vannacht weer raak ;)?
pi_212001395
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:55 schreef hoechst het volgende:
en......... was t vannacht weer raak ;)?
:')__!
pi_212048937
TS zal binnen afzienbare tijd promotie krijgen op het werk })
pi_212058684
quote:
Nou dat ja.
Mannen kunnen gewoon heel goed twee dingen tegelijk. :7
pi_212499528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Herkenbaar.. het is in die tijd dat ik ook meer compassie voor mannen heb gekregen.. Ik had het maar een paar dagen, zij elke dag. Wat een helle-leven.
Non stop als een roofdier rondlopen ;(
Maarja kinderen en met name baby's zijn aan de andere kant ook wel ingrijpend en de slapeloze nachten en zorgen die ze meebrengen evengoed een enorme libidoremmer. Spiraaltjes hebben ook bijwerkingen en condooms zijn ronduit irritant, dus wat moet je dan?

Overigens dacht ik dat de seksdrive bij mannen primair voort kwam door de aanwezigheid van testosteron. Er zijn wel experimenten geweest waarin vrouwen testosteron geïnjecteerd kregen ze aanzienlijk meer libido kregen en mannen tesosteronremmers hun drive enorm afnam.

Dat je minder zin in seks hebt door de pil is bewezen maar weet niet of vrouwen direct automatisch meer zin hebben in seks als ze stoppen. Al zal dat voor een deel wellicht zeker van toepassing zijn.
blablablabla
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 17:43:53 #88
441859 crew  Lenny77
pi_212499713
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja kinderen en met name baby's zijn aan de andere kant ook wel ingrijpend en de slapeloze nachten en zorgen die ze meebrengen evengoed een enorme libidoremmer. Spiraaltjes hebben ook bijwerkingen en condooms zijn ronduit irritant, dus wat moet je dan?

Overigens dacht ik dat de seksdrive bij mannen primair voort kwam door de aanwezigheid van testosteron. Er zijn wel experimenten geweest waarin vrouwen testosteron geïnjecteerd kregen ze aanzienlijk meer libido kregen en mannen tesosteronremmers hun drive enorm afnam.

Dat je minder zin in seks hebt door de pil is bewezen maar weet niet of vrouwen direct automatisch meer zin hebben in seks als ze stoppen. Al zal dat voor een deel wellicht zeker van toepassing zijn.
Dat is zelfs voor een groot deel van de vrouwen van toepassing :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212499726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Ik ben er heel tevreden mee, heb inmiddels m’n tweede Mirena. De mirenaspiraal is tegenwoordig ook acht jaar werkzaam, wat ‘m (mijns inziens) een nog betere keuze maakt. Ik vond het inbrengen de eerste keer erg naar, en de wissel (uithalen en nieuwe zetten) echt afgrijselijk, maar ik zou ‘t zo weer doen. Mijn baarmoeder ligt op de meest kutte plek voor de pijn (zelfs de gynaecoloog schrok van m’n reactie) en die positionering zorgt er ook voor dat de mirena verder naar binnen komt te liggen in de eerste paar weken, waardoor de “touwtjes” altijd afgeknipt moeten worden tot in de baarmoedermond. Dat betekent dat verwijdering per se door de gynaecoloog gedaan moet worden, wat door het eigen risico duurder is dan bij de huisarts, maar ook dat vind ik prima te overzien, zeker als je per week/maand gaat rekenen.

Maar ik voel me veel beter dan aan de pil, ik hoef nergens meer aan te denken, en ik word amper tot niet meer ongesteld. Absolute win wat mij betreft. :)
Daar zitten toch net zo goed hormonen in? Wat is de winst dan tov de pil (los van het gemak)
blablablabla
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 17:46:46 #90
441859 crew  Lenny77
pi_212499763
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar zitten toch net zo goed hormonen in? Wat is de winst dan tov de pil (los van het gemak)
Veel lager gedoseerd omdat er een lokale afgifte is.
Bij de pil moet je al systemisch gaan werken en de afbraak door de lever en spijsvertering mee in rekening nemen.
  maandag 19 februari 2024 @ 17:53:18 #91
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212499879
Vrouwen hebben ook testosteron maar vele malen minder dan mannen.
pi_212500070
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Veel lager gedoseerd omdat er een lokale afgifte is.
Bij de pil moet je al systemisch gaan werken en de afbraak door de lever en spijsvertering mee in rekening nemen.
Ah dat klinkt wel heel logisch eigenlijk :) .

Wij zijn nog zoekende, pil en koperspiraaltje zijn niet je van het voor haar. Condooms zijn naast het ongemak ook geen optie want heftigere en onverwachte ongesteldheid en het wekt blijkbaar ook cavia gedrag op wat voor beiden stressvol is :')

Misschien laat ik er wel gewoon een knip inzetten. Als je beiden toch geen kinderen (meer) wil hebben is dat verreweg de meest simpele oplossing.
blablablabla
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 18:17:37 #93
441859 crew  Lenny77
pi_212500261
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:04 schreef Elan het volgende:

Misschien laat ik er wel gewoon een knip inzetten. Als je beiden toch geen kinderen (meer) wil hebben is dat verreweg de meest simpele oplossing.
_O_ geknipte mannen
pi_212500538
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
_O_ geknipte mannen
Scheelt inderdaad een hele hoop gezeik alleen je moet wel 100% zeker zijn want het is in principe niet omkeerbaar.
blablablabla
pi_212541281
quote:
Nou dat ja.
Regelmatig rukken helpt wel. Dus af en toe de wc induiken en jezelf even goed bewerken met die vingers van je, is mijn tip.
  donderdag 22 februari 2024 @ 19:43:09 #96
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_212541480
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Regelmatig rukken helpt wel. Dus af en toe de wc induiken en jezelf even goed bewerken met die vingers van je, is mijn tip.
Werkt altijd. :Y
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_212784935
:N

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 11-03-2024 15:57:21 ]
pi_212785085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:02 schreef Flipflop12 het volgende:

[..]
Nee maar echt? Misschien kunnen jullie er mee omgaan omdat je het gewend bent zoals Lenny ook zegt, maar ik niet hoor. Oké ik bespring ze niet maar jee zit ik in een vergadering, denk ik ook opeens aan seks en vind ik m’n mannelijke collega opeens woest aantrekkelijk. Zo mannelijk, en daarom zó aantrekkelijk 🥺 Nooooit gehad echt hoor. Kan m’n aandacht maar moeilijk bij het werk houden op dat moment, en het blijft ook de hele dag (die collega in m’n gedachten en wat als…….)

Ik kan me niet voorstellen dat mannen altijd dat hebben, ik functioneer dan niet op het werk hoor..
wat ook hielp 15jaar geleden toen er nog lekkere vrouwen via klanten zat en ik af en toe onder hun bureaus moest is de wetenschap dat ze mij toch niet zagen staan (TOEN NIET 'gelukkig zullen we maar zeggen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')