abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:03:40 #1
382129 crew  Donna
pi_211907458
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:03:49 #2
382129 crew  Donna
pi_211907459
Oh crap, ik sloot m.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:07:57 #3
382129 crew  Donna
pi_211907512
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.

Goed he?!
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:48:07 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211907971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.

Goed he?!
Lekker zuunig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Manager PR/Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 21:12:52 #5
269689 crew  Viv
pi_211908349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:

Goed he?!
Goed bezig! En je zou een topic in FHF kunnen openen, misschien dat iemand wel het recept wilde, maar niks met die kerstbal doet. :) Zoals dit:
FHF / Hollandse huisjes van de Postcode Loterij
pi_211908753
Iemand die een verder gratis bankrekening bij Revolut overweegt?

Heb nu na een half jaar eindelijk weer eens een fatsoenlijke aanbrengbonus die de moeite van het delen wel waard is. Ik krijg een aanmeldbonus van 80 euro die we kunnen delen:

40 euro voor mij.
40 euro voor jou.

Indien interesse, stuur dan een pm'tje voor de link en verdere afhandeling.

Je krijgt nu trouwens een bankrekening met Nederlandse IBAN, dus dat is ook wel lekker!

Verder bespaar je doordat je geen maandelijkse kosten meer hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 04-01-2024 22:20:43 ]
pi_211908908
Verder vandaag weer wat euro's bespaard door de 2-wekelijkse bazar van de kerk binnen te lopen. Drie mooie Dockers chinobroeken gekocht a 2 euro per stuk in precies de juiste maat en in nieuwstaat. Kosten anders 6 tientjes ofzo in de opruiming per stuk. Daar word ik dan weer blij van, want aan kleding kopen in de winkel heb ik echt een teringhekel :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 04-01-2024 21:59:55 ]
pi_211927001
Bij Hema doen ze kleding die niet zo lekker verkoopt best vlot in de sale - al wisselt dat per filiaal. Ik heb nu een sweater die ik superfijn vind nu in de vierde kleur gekocht :@ De meeste daarvan voor 1/5 van de oorspronkelijke prijs.

Oja, heb je de Hema pas en wil je nog iets (gratis of korting) met je spaarpunten, dan moet dat voor 28-1, want dan vervallen de punten van vorig jaar.
pi_211927019
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet :')
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 16:30:54 #10
382129 crew  Donna
pi_211927065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:26 schreef Hupje het volgende:
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet :')
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto. 8-)
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:42:50 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211927138
quote:
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopen

Wat een naaiacties zijn dit toch weer. Lekker administratief duurzaam bezig zijn en ondertussen geld binnen harken voor de herbruikbare tasjes die zat mensen vergeten :')

Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
Plakkers op zijn arm geplakt en zo gescand :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211927169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto. 8-)
Ik had standaard vanalles bij me, behalve deze zakjes. Ik herbruikte de zakjes van de groente en fruit in mijn badkamerprullenbakje.
Voortaan dus een nieuwe in de collectie erbij.
pi_211927174
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:42 schreef Molo het volgende:
Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
:D
pi_211927294
Ik heb een absurde voorraad van die herbruikbare groentezakjes, ik gebruik ze ook voor de broodjes van de bake-off. Ik heb ooit 1 setje van 2 gekocht, de rest is voornamelijk afkomstig van de ‘overblijvers’ van de Appie.
Heb m’n Hemapunten maar omgezet in een voucher voor wattenschijfjes, binnenkort maar even gaan halen, hopelijk kan ik dan meteen mijn gratis verjaardagstompouce scoren, vorig jaar is dat niet gelukt omdat onze eigen Hema geen gebaksafdeling had (inmiddels wel) en het andere filiaal in de regio geen voorraad meer had toen ik daar langs kwam.
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 17:18:00 #16
382129 crew  Donna
pi_211927430
quote:

[..]
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopen

Wat een naaiacties zijn dit toch weer. Lekker administratief duurzaam bezig zijn en ondertussen geld binnen harken voor de herbruikbare tasjes die zat mensen vergeten :')

Zo doe ik dat altijd, maar niet met sperziebonen.
Wel met bananen, paprika, komkommer etc.
pi_211927784
De Lidl hier deelt de herbruikbare zakjes nu gratis uit trouwens. Liggen in een bak bij de ingang, ovv “Max 1 per klant”
pi_211928027
Als ik een zakje vergeet pak ik altijd de plastic zakjes die ze bij de broodafdeling nog wel gewoon hebben :')
pi_211928560
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:24 schreef Hupje het volgende:.
, heb je de Hema pas en wil je nog iets (gratis of korting) met je spaarpunten, dan moet dat voor 28-1, want dan vervallen de punten van vorig jaar.
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaar :) dat kan zelfs meerdere keren achter elkaar
pi_211928762
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:57 schreef mrien het volgende:

[..]
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaar :) dat kan zelfs meerdere keren achter elkaar
Dank voor deze geniale tip
pi_211930274
quote:
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakje :D
pi_211930383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakje :D
Zie post #18 ;)
pi_211930427
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zie post #18 ;)
Te snel gereageerd, zie ik. Mea culpa!
  zaterdag 6 januari 2024 @ 00:52:41 #24
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211932824
Mijn manier van besparen dit jaar is de 'thuisbezorgd' app te verwijderen.

Ik bestel toch 2 maal per week, en dan is het vaak dinsdag een keer een pizza bij de Italiaan, vaak een carbonara speciaal, met extra salami en extra ham. En een Italiaans panini met gegrilde kip en rocula sla.

En op zondag altijd bij een Turks restaurant een grote kapsalon, met extra kalfsvlees + alle salades, 6 hotwings met andalus saus, en een lahmacun zonder vlees, met salade + knoflook, of een broodje kebab (kalfs) met knoflook, sambal en alle salade.

Dan ben je toch vaak 2x 26 euro kwijt, en dat in een week.

Ik weet echt niet hoelang ik het volhoud, want ik heb een hekel aan koken, maar ik ga het toch proberen, en wat ik bespaar wil ik dan sparen. Voor een keer nieuwe broek, of schoenen, mijn schoenen zijn intussen ook 10 jaar oud, en er zitten gaten aan de zijkant, en onderkant is zo glad als maar kan door slijtage. :P

Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta. :P
  zaterdag 6 januari 2024 @ 08:45:01 #25
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211933499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:

Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta. :P
Ik kon niet koken toen ik uit huis ging, maar ben nu veel beter dan mijn moeder.
(Die achteraf gezien een slechte kok was)

Goede zet. Open deur natuurlijk, met het geld dat je bespaard kun je met gemak "normaal" kleding kopen.
Het is lastig om dit te doorbreken. Het gevaar is dat je teveel wil in 1 keer nu.
Waarom zoek je niet 6 simpele recepten, bezorg je 1x per week, en blijf je dit eerst volhouden?

Even over dat normaal, dat ben ik echt niet, zelfs niet in vergelijking met de mensen in dit topic. >:) :+

Wellicht al eerder verteld: Op een dag keek ik in mijn kast naar wat ik nu het mooiste "setje" vond. Dat setje heb ik 5x gekocht en dat is nu wat ik al jaren aan doe. _O- (De setjes zijn nu al een aantal keren vervangen)

Ik zag in de afgelopen 10 jaar al (!) tekeningen van mijn kinderen die mij neerzette in diezelfde blauwe spijkerbroek en donkerblauwe sweater. Als een soort stripfiguur.

Het bijzondere is dat mannen op mijn werk het nooit hebben opgemerkt.
Vrouwelijke stagiaires wel, "Ik dacht dat het toeval was omdat ik er maar tweemaal per week ben".

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 06-01-2024 08:53:55 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_211933608
quote:

Ik heb ook wat vrienden die regelmatig klagen hoe duur alles is en vaak echt krap zitten. Om vervolgens te melden dat ze soms 4x per week wat laten bezorgen.

Dan denk ik idd ook, tel het aan het eind van het jaar eens op, kan je een leuke wereld reis van maken
pi_211933621
Ik heb met mezelf de afspraak, als ik op de negentiende van de maand boven de 250¤ op mijn rekening sta, dan mag ik laten bezorgen. Een soort beloning of zo. En dan is het extra lekker en ik eet gezonder
pi_211934246
quote:

Ik bestel toch 2 maal per week, en dan is het vaak dinsdag een keer een pizza bij de Italiaan, vaak een carbonara speciaal, met extra salami en extra ham. En een Italiaans panini met gegrilde kip en rocula sla.

En op zondag altijd bij een Turks restaurant een grote kapsalon, met extra kalfsvlees + alle salades, 6 hotwings met andalus saus, en een lahmacun zonder vlees, met salade + knoflook, of een broodje kebab (kalfs) met knoflook, sambal en alle salade.

Ik weet echt niet hoelang ik het volhoud, want ik heb een hekel aan koken, maar ik ga het toch proberen, en wat ik bespaar wil ik dan sparen. Voor een keer nieuwe broek, of schoenen, mijn schoenen zijn intussen ook 10 jaar oud, en er zitten gaten aan de zijkant, en onderkant is zo glad als maar kan door slijtage. :P

Haha lol dat klinkt wel alsof je nu nieuwe schoenen en kleding nodig hebt (onderkant glad en gaten 😳) dus hopelijk ga je dat snel kunnen kopen voor jezelf. Goed voor jezelf zorgen is ook fijn en goede schoenen enzo horen daar wel bij toch :D.

Top van thuisbezorgd en herkenbaar. Heeft er bij mij ook mee te maken dat ik niet houd van alleen koken voor mezelf. Wat mij inmidds helpt is meerdere porties koken zodat ik het 2-3 dagen kan eten. En merk ook dat ik door het gewoon te doen wat meer plezier in koken voor mezelf krijg.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:34:35 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211934355
Ik vind eten laten bezorgen echt zo godsgruwelijk duur en dan is het vaak een vette en veel te zoute ongezonde hap ook nog.

Het scheelt wel dat ik voor twee personen kook en dat de ander alles graag eet wat ik klaar maak. Simpel is ook goed. Sommige dingen kan ik in tien minuten klaar maken. We hebben een aantal eetwaren altijd wel in huis en ik varieer wat met die ingrediënten. Groenten, vezels en eiwitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211934500
Het is financieel een zegen dat thuisbezorgd in ons huis geen doen is. Kinderen die friet matig vinden, ik mag heel veel niet (voedingsschema) en verloofde kan oa niet tegen lactose.
We halen wel elke vakantie een keer sushi bij onze vaste tent :) Heerlijk.

En verder zijn alle rekeningen hier omhoog gegaan dus ik ga mijn excel met vaste inkomsten en uitgaven maar eens bijwerken. Benieuwd wat het totale verschil wordt.
pi_211934511
Ik denk dat alleen de snackbar (en misschien de smerige grillroom) hier bezorgt, ik heb geen idee. Ik hoef het in elk geval niet.
Ik neem regelmatig zakjes wokgroente/soepgroente/mosselgroente uit de afprijzingskoeling van de Jumbo mee voor ¤1/¤0,50 en gooi ze in de diepvries als ik ze niet binnen een dag direct ga gebruiken. En als ik dan geen kookinspiratie heb haal ik een pakje kippedijfilet (250 gram) uit de voorraad in de diepvries, gooi dat in de wok met 2 zakjes groente, half potje groene currypasta erbij, 1/3 blok santen en een glas water. En dan heb ik eten voor 4 personen. Rijst erbij koken, bord een beetje aankleden met kroepoek, atjar of mangochutney en klaar. En dan hoef ik de volgende dag alleen maar rijst te koken en het restant curry op te warmen.
Meteen een tip: neem blokken santen (dhillon/ambition/nutco)ipv blikken/pakjes kokosmelk.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:56:26 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211934539
@Doedezemaar

Ik heb toch een bezoekje aan de Aziatische Supermarkt gepland. Waarom vind jij de santen zo handig?
  Spellchecker zaterdag 6 januari 2024 @ 11:04:24 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211934620
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:56 schreef Lienekien het volgende:
@:Doedezemaar

Ik heb toch een bezoekje aan de Aziatische Supermarkt gepland. Waarom vind jij de santen zo handig?
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast doen.
Zo'n pakje moet in een keer op.

[ Bericht 0% gewijzigd door maily op 06-01-2024 11:25:09 ]
  zaterdag 6 januari 2024 @ 11:10:30 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211934645
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:04 schreef maily het volgende:

[..]
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast dken.
Dat zal het zijn.

Ik vind de kartonnen Lidl-verpakkingen wel te doen, qua formaat en qua kosten. Maar ik zal eens kijken wat het scheelt.
pi_211934779
quote:

De santen kan je 'dikker' laten door het minder te verdunnen dan de kokosmelk.

Maar ik koop santen omdat in kokosmelk vaak veel additieven zitten (bloemlezing: stabilisator (xanthaangom [E415]), verdikkingsmiddel (guarpitmeel [E412]), emulgator (carrageen [E407])) en santen is eenvoudig te vinden met niks er in (en toch houdbaar).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211934807
Sinds TGTG vind ik eten laten bezorgen gelukkig de moeite niet meer waard. Alles matig lekker en bizar duur. Bij ons in de omgeving zitten heel veel zaken, waaronder 1 deli die verse maaltijden verkoopt, die regelmatig in de TGTG boxen zitten. Ik heb er standaard een aantal in mn vriezer voor wanneer we thuis of op het werk eten. Vaak zit er ook nog iets bij wat voor ontbijt of lunch kan. Voor dat geld kan ik zelf niet eens zelf boodschappen halen en koken. Enige is dat je dus totaal geen controle hebt over wat je dan eet, maar doorgaans lusten we alles wel en is het lekkerder dan wat we zouden koken of bestellen, dus helemaal prima. Heb het idee dat het iets calorierijker is dan wat je zelf zou koken, maar weer zo goed geportioneerd dat dat ook weer geen ramp is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211935047
quote:

Goedkoper, puurder en een handiger te openen verpakking. Water heb ik thuis wel, dat hoef ik niet in een blik of pakje te kopen.
Ik snij bij het aanbreken zo’n blok met een boodmes gewoon door het plastic heen in 6 stukjes, restant gaat in een luchtdicht bakje in de koelkast en is dan nog haast eeuwig houdbaar.
Ik koop het gewoon bij de supermarkt, daar is het volgens mij goedkoper dan bij bijvoorbeeld Oriental
pi_211935779
quote:

[..]
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast doen.
Ik gebruik vrijwel altijd literpakken en die laat ik rustig een week staan om wat over is daarna nog ergens in te gooien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211935798
quote:

[..]
Ik gebruik vrijwel altijd literpakken en die laat ik rustig een week staan om wat over is daarna nog ergens in te gooien.
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:31 schreef sigme het volgende:

[..]
De santen kan je 'dikker' laten door het minder te verdunnen dan de kokosmelk.

Maar ik koop santen omdat in kokosmelk vaak veel additieven zitten (bloemlezing: stabilisator (xanthaangom [E415]), verdikkingsmiddel (guarpitmeel [E412]), emulgator (carrageen [E407])) en santen is eenvoudig te vinden met niks er in (en toch houdbaar).
Dit vind ik wel een argument, toch eens bekijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211936027
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik koop het gewoon bij de supermarkt, daar is het volgens mij goedkoper dan bij bijvoorbeeld Oriental
Ik weet niet waar jij m koopt maar online kost de oriental santen ongeveer 30% minder dan die van ah.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:57:03 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211936433
Ik bedenk me nu dat het vloeibare spul zich ook prima laat invriezen. Maar het argument dat santen een puurdere vorm is weegt wel mee.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 14:13:00 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211936572
Zojuist 2,5 kilo kippendij weggesneden. Was 5,50 per kilo bij de Turkse supermarkt. Mooie deal :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211936682
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:13 schreef Rene het volgende:
Zojuist 2,5 kilo kippendij weggesneden. Was 5,50 per kilo bij de Turkse supermarkt. Mooie deal :7 !
Zeker mooie deal! Hier bij de turkse supermarkt bv kipfilets vaak toch 9 euro/kg.
Al had onze kippenboer laatst ook een mooie aanbieding - 1 kilo kipfilet voor 3,99 :)

pi_211937170
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij m koopt maar online kost de oriental santen ongeveer 30% minder dan die van ah.
Vomar https://www.vomar.nl/prod(...)-santen-198gr/515469
¤1,35 dus, volgens mij bij Deka en Dirk ook
Oriental ¤1,75 https://www.orientalwebsh(...)-coconut-santen-200g
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:12:01 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211937327
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Geen Vomar, Deka of Dirk in de buurt. :N
pi_211937359
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen Vomar, Deka of Dirk in de buurt. :N
Jumbo ¤1,59 https://www.jumbo.com/pro(...)anten-200g-163397PAK
Ik moet zeggen dat ik wel echt blij ben met de Vomar hier
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:19:20 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211937423
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Jumbo ¤1,59 https://www.jumbo.com/pro(...)anten-200g-163397PAK
Ik moet zeggen dat ik wel echt blij ben met de Vomar hier
Jumbo in de winkel is hier in het Noorden vaak duurder dan elders in het land.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 16:45:43 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211938427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:13 schreef Rene het volgende:
Mja, is heel erg goedkoop maar ik wil kwaliteit kip, beetje diervriendelijke manier van productie en ben nogal fel tegen halalslacht.
Dan maar wat meer geld daar aan uitgeven

Die santentip vind ik wel een goeie, wist niet dat het hetzelfde was en er bij kokosmelk onnodig zut toegevoegd werd :o
pi_211938441
quote:

Lieverd, over 6 weken gaan wij even shoppen samen. En nee, dan kom je niet met 5 dezelfde setjes thuis.

Ik geef je er nog een kookles bij.

Je moeder gaat daarna trots op je zijn want jij gaat een stuk meer zelfverzekerd overkomen en je kan koken.

We hebben hier een win-win situatie.

Winkelen met andermans geld :9
pi_211938551
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:34 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind eten laten bezorgen echt zo godsgruwelijk duur en dan is het vaak een vette en veel te zoute ongezonde hap ook nog.
Same. Financieel kan ik me het prima veroorloven en dacht bijvoorbeeld toen er een sushitent hier kwam van oh dat ga ik denk ik echt vaak doen. Maar als ik dan zie dat sushi voor 1 persoon +15 euro kost dan vind ik dat echt zonde van mijn geld.
Ik kook eigenlijk altijd zelf en haal max 1x in de 2 a 3 weken een pizza/friet. En dan haal ik het. Laatst bijv met zusje en schoonbroer friet gegeten en die laten het dan lekker bezorgen voor 5 euro. Ja dat vind ik dus echt zonde geld. Voor 5 euro loop ik zelf wel even naar de frietkraam.
Als ik iets lekkers buiten de deur wil ga ik liever uit eten dan thuisbezorgd. Als scheelt het ook wel dat ik in een dorp woon met niet super veel thuisbezorgd opties.
pi_211938731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Same. Financieel kan ik me het prima veroorloven en dacht bijvoorbeeld toen er een sushitent hier kwam van oh dat ga ik denk ik echt vaak doen. Maar als ik dan zie dat sushi voor 1 persoon +15 euro kost dan vind ik dat echt zonde van mijn geld.
Ik kook eigenlijk altijd zelf en haal max 1x in de 2 a 3 weken een pizza/friet. En dan haal ik het. Laatst bijv met zusje en schoonbroer friet gegeten en die laten het dan lekker bezorgen voor 5 euro. Ja dat vind ik dus echt zonde geld. Voor 5 euro loop ik zelf wel even naar de frietkraam.
Als ik iets lekkers buiten de deur wil ga ik liever uit eten dan thuisbezorgd. Als scheelt het ook wel dat ik in een dorp woon met niet super veel thuisbezorgd opties.
Andere kant is wel als je kinderen hebt vooral kleine kinderen is het thuis bezorgen best fijn soms.
Dan heb ik het niet over patat halen ofzo want doorboor fiets ik ook wel even.
Uit eten samen incl oppas is dan duurder dan kids voor laten eten met een kliekje en dan een keer lekker thuis bezorgen

Ik woon vrij dicht bij een Mac en daar zie ik ook regelmatig thuis bezorgdiensten dat ik denk tja...dat is echt koud en nog kleffer als het aan komt
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 17:05:20 #52
382129 crew  Donna
pi_211938863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Moet hier minimaal ¤25 euro bestellen voordat ze sushi bezorgen. Ik doe het 1x per maand. Tis ook zo duur dat je ook zo aan die ¤25 zit voor 1 persoon. :')
pi_211938868
Thuisbezorgd of Chinees door je vader laten betalen en zo geen geld uitgeven :@ _O_
pi_211939002
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211939949
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:45 schreef Molo het volgende:
wist niet dat het hetzelfde was en er bij kokosmelk onnodig zut toegevoegd werd
Dat verschilt ook erg per kokosmelkmerk! Er zijn merken met niks of bijna niks extra's er in.
Volgens mij is het ook bij de andere merken niet nodig voor de houdbaarheid maar voor de consistentie; guarpitmeel is om het wat dikker te maken, emulgator is tegen opromen (omdat de klant te dom om te schudden is), gom is om de boel bij elkaar te houden.

Als je kokosmelk 'gewoon' laat staan zakt de kokos naar onder, water daarboven en kokosvet in brokjes daar weer op. Niks wat flink schudden (en eventueel wat opwarmen) niet oplost.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211940074
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Staat idd online, maar hij was maar 1,49 O-)
pi_211941257
Restant kokosmelk vries ik altijd in. Zet het aangebroken pakje gewoon in de vriezer. Maar de tip van Santen is ook handig.
pi_211942970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Moet hier minimaal ¤25 euro bestellen voordat ze sushi bezorgen. Ik doe het 1x per maand. Tis ook zo duur dat je ook zo aan die ¤25 zit voor 1 persoon. :')
Sushi vind ik echt het meest gehypte voer dat er nu te krijgen is. 25 euro voor een paar hapjes kleffe rijst met wat vis ertussen.

Ik ga morgen weer even naar de Turk om een paar kilo kipshoarma en kippendijen te halen. Scheelt belachelijk veel met de normale supermarkt.
pi_211942988
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 21:57 schreef Inbox het volgende:

[..]
Sushi vind ik echt het meest gehypte voer dat er nu te krijgen is. 25 euro voor een paar hapjes kleffe rijst met wat vis ertussen.
Wat een onzin. Misschien als je alleen bij vreetschuren eet.
pi_211943025
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 21:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wat een onzin. Misschien als je alleen bij vreetschuren eet.
Wellicht. Maar dan nog zijn het happen rijst met wat vis. Vind het echt de prijs niet waard als je ziet wat het kost en wat je ervoor krijgt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 22:03:12 #61
382129 crew  Donna
pi_211943035
quote:

[..]

Ik ga morgen weer even naar de Turk om een paar kilo kipshoarma en kippendijen te halen. Scheelt belachelijk veel met de normale supermarkt.
Helemaal niet. Net als bij elk ander restaurant heb je hele goede en minder goede. En dat het duur is geworden, geldt ook voor andere restaurants.
Het is veel meer dan rijst met vis.
pi_211943055
Ik heb een VVV-bon van een tientje
Iemand goede ideeën..? Heb zelf even geen inspiratie
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 22:04:27 #63
382129 crew  Donna
pi_211943057
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 22:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wellicht. Maar dan nog zijn het happen rijst met wat vis. Vind het echt de prijs niet waard als je ziet wat het kost en wat je ervoor krijgt.

SPOILER
Helaas heb ik al 2 rekeningen. Das mij genoeg. Succes! ^O^
pi_211943152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een VVV-bon van een tientje
Iemand goede ideeën..? Heb zelf even geen inspiratie
Kruidvat en combineren met de 50/75% uitverkoop. Momenteel 50%, zal binnen aantal weken wel weer 75% worden.
pi_211943184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 22:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Kruidvat en combineren met de 50/75% uitverkoop. Momenteel 50%, zal binnen aantal weken wel weer 75% worden.
Oooh dat is een slimme! Even de stad in
En dan direct door naar de Pipoos, volle spaarkaart. Dus tien euro

Of even in de wijk naar de Etos..even checken of die hem ook aanneemt
pi_211943594
quote:

SPOILER
Ik heb wel interesse in Revolut met bonus. Wil je mij een pm sturen?
pi_211944035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 22:37 schreef -Yuna- het volgende:

[..]
Ik heb wel interesse in Revolut met bonus. Wil je mij een pm sturen?
Done ;)
pi_211976949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:56 schreef itchycoo het volgende:
De Lidl hier deelt de herbruikbare zakjes nu gratis uit trouwens. Liggen in een bak bij de ingang, ovv “Max 1 per klant”
Hier nu ook, dus die heb ik nu ook meegenomen.

Wat is aanmaaklimonade trouwens duur geworden, zeg.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 20:44:52 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211977475
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:16 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hier nu ook, dus die heb ik nu ook meegenomen.

Wat is aanmaaklimonade trouwens duur geworden, zeg.
Suikertax, zeker.
pi_211977637
quote:

[..]

Dit weekend nog voor 18 euro lopende band sushi (en andere 'Japanse rommel ') gehad. Geen top eten wel lekker gegeten. :9~
pi_211981400
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Suikertax, zeker.
Zou mee kunnen spelen, maar dat is pas vanaf dit jaar dat dat ingevoerd is.
Gewoon fors duurder geworden en eveneens kleinere flessen

Mn pa haalt die flessen regelmatig, maar geef mij maar gewoon een bak thee. Veel lekkerder.
pi_211981823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zou mee kunnen spelen, maar dat is pas vanaf dit jaar dat dat ingevoerd is.
Gewoon fors duurder geworden en eveneens kleinere flessen

Mn pa haalt die flessen regelmatig, maar geef mij maar gewoon een bak thee. Veel lekkerder.
Ik heb mijn kinderen tot op heden nog niet aan warm drinken kunnen krijgen. Zelfs warme chocolademelk vinden ze vies
pi_211981891
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:24 schreef Goitske het volgende:

Ik heb mijn kinderen tot op heden nog niet aan warm drinken kunnen krijgen. Zelfs warme chocolademelk vinden ze vies
Hey, de vriend van een vriendin wilde ook niets warm drinken. Geen koffie, thee etc. Maar ijskoffie en ijsthee was wel goed :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 12:55:16 #74
382129 crew  Donna
pi_211982623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey, de vriend van een vriendin wilde ook niets warm drinken. Geen koffie, thee etc. Maar ijskoffie en ijsthee was wel goed :+
Een collega van mij ook niet. Drinkt geen warme dranken.
Max Verstappen ook niet trouwens..

Waarom weet ik dit??? |:)
pi_211982671
Max Verstappen ook niet? :D Wat een grappig weetje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211982720
Leuk shoppen bij de Hema met de wattenschijfjes van m’n punten en de verjaardagstompouce. Alles gratis *O*
Volgende week m’n gratis verjaardagsstroopwafels bij de Jumbo ophalen.
pi_211983094
Wellicht een wat specifieke vraag, maar hopelijk heeft iemand er ervaring mee:
Eerder kwamen in dit topic luiers ter sprake, waarbij werd gemeld dat je bij Kruidvat kosteloos luiers mag omruilen voor een grotere maat als de verpakking gesloten is.

Nu heb ik maat 0 t/m 2 van de Kruidvat altijd dik in de aanbieding kunnen kopen voor een hele mooie prijs, maar dochterlief zit intussen in maat 3 en die zijn dan weer nooit in de aanbieding lijkt het. Weet iemand of ik dan nu maat 2 in de aanbieding zou kunnen kopen en die dan kosteloos om kan ruilen voor maat 3? Want op die manier zou ik 'by proxy' mooi die aanbieding nog mee kunnen pakken }) :D Anders ga ik het gewoon eens proberen.
pi_211984310
Ja dat kan. Ze vragen soms wel om een bon maar die hoef je niet te geven.

https://www.kruidvat.nl/b(...)en/luiers/aanbieding
quote:
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Kruidvat luiers omruilen? Dit kan probleemloos zonder bon
​​​​​​​Heb je onverhoopt te veel pakken luiers in de aanbieding ingeslagen? Of is je kleintje gewoon sneller gegroeid dan je had verwacht? Geen probleem, bij Kruidvat kun je dit zonder bon gewoon ruilen in de winkel. De enige voorwaarde is dat het pak ongeopend is.
Het was even zoeken. Eerder stond het ook bij de retourregels maar dat gedeelte van de website is vernieuwd en er niet overzichtelijker op geworden.
pi_211986111
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Suikertax, zeker.
Daarvoor ook al een flinke verhoging (maar goed, dat was met veel meer producten natuurlijk).
Wat Karvan Cevitam trouwens ook heeft gedaan is de flessen verkleind, maar de aanbevolen mengverhouding aangepast (van 1 op 8 naar 1 op 10 o.i.d.) waardoor ze de "Goed voor x liter limonade!" hetzelfde konden houden. ^p^
En nee, het is niet geconcentreerder geworden.
  woensdag 10 januari 2024 @ 19:06:52 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211986206
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:57 schreef Viezig het volgende:

[..]
Daarvoor ook al een flinke verhoging (maar goed, dat was met veel meer producten natuurlijk).
Wat Karvan Cevitam trouwens ook heeft gedaan is de flessen verkleind, maar de aanbevolen mengverhouding aangepast (van 1 op 8 naar 1 op 10 o.i.d.) waardoor ze de "Goed voor x liter limonade!" hetzelfde konden houden. ^p^
Is het idd ook meteen een veel gezonder product, met een beter keuzeklavertje of weet ik hoe dat keurmerk heet

Tragisch
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:28:32 #81
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_211988273
Wie heeft eigenlijk de Gouden Krentenkakker 2023 gewonnen?
Yea, she's on crack.
pi_211989022
quote:
Wat Karvan Cevitam trouwens ook heeft gedaan is de flessen verkleind, maar de aanbevolen mengverhouding aangepast (van 1 op 8 naar 1 op 10 o.i.d.) waardoor ze de "Goed voor x liter limonade!" hetzelfde konden houden.
Oeh, dat is smerig! De manier van misleidein bedoel ik dan.
pi_211994903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:28 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Wie heeft eigenlijk de Gouden Krentenkakker 2023 gewonnen?
Denk de afval in de container van de buren gooierd.
pi_211995548
quote:

[..]

SPOILER
Ik heb inmiddels een Revolut rekening geopend met de bonus van Inbox. Ben er blij mee 😀
pi_211999729
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 18:31 schreef -Yuna- het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels een Revolut rekening geopend met de bonus van Inbox. Ben er blij mee 😀
Graag gedaan en jij ook bedankt :)

Aanbod voor anderen -45 euro als ik jou mag werven voor bankapp Revolut- blijft staan en -Yuna- kan bevestigen dat ik haar deel van de bonus ook echt naar haar heb overgemaakt na de bonus te hebben ontvangen van Revolut ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 12-01-2024 11:43:16 ]
pi_211999837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 17:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Denk de afval in de container van de buren gooierd.
Dat was niet in dit topic maar had een eigen topic, toch?

Wij zijn gewoon zuinig zonder iemand anders te belasten.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:55:03 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211999935
Tupperware in de opruiming bij Kruidvat, 50% korting ^O^
pi_212000676
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 00:55 schreef Molo het volgende:
Tupperware in de opruiming bij Kruidvat, 50% korting ^O^
Ik denk dat ik net klaargekomen ben 8-)
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:38:54 #89
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212000734
Net ons waterverbruik doorgegeven, gezin met twee jonge kinderen. Weer goed te zien dat we met 69m3 netjes onder het jaarlijkse gemiddelde zitten, zelfs rekenend met een 2-persoons huishouden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:58:20 #90
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212000918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Net ons waterverbruik doorgegeven, gezin met twee jonge kinderen. Weer goed te zien dat we met 69m3 netjes onder het jaarlijkse gemiddelde zitten, zelfs rekenend met een 2-persoons huishouden.
Hoe doe je dat? Ik zit in mn eentje op 60...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212000933
quote:
Wow
pi_212000964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:36 schreef itchycoo het volgende:
Wellicht een wat specifieke vraag, maar hopelijk heeft iemand er ervaring mee:
Eerder kwamen in dit topic luiers ter sprake, waarbij werd gemeld dat je bij Kruidvat kosteloos luiers mag omruilen voor een grotere maat als de verpakking gesloten is.

Nu heb ik maat 0 t/m 2 van de Kruidvat altijd dik in de aanbieding kunnen kopen voor een hele mooie prijs, maar dochterlief zit intussen in maat 3 en die zijn dan weer nooit in de aanbieding lijkt het. Weet iemand of ik dan nu maat 2 in de aanbieding zou kunnen kopen en die dan kosteloos om kan ruilen voor maat 3? Want op die manier zou ik 'by proxy' mooi die aanbieding nog mee kunnen pakken }) :D Anders ga ik het gewoon eens proberen.
Je kan gewoon naar de winkel gaan en dat pak omwisselen, maakt niet uit of het een aanbieding is of niet.

Lidl luiers zijn trouwens per stuk goedkoper dan kruidvat in de aanbieding :)
pi_212000968
quote:

[..]
Zo ook de bananen
Waarom zou je bananen in een zakje willen stoppen? Die zitten al in een verpakking
pi_212000979
quote:

[..]
Ja die boeven zijn echt het voorbeeld van krimpflatie
pi_212001083
Jonge kinderen verbruiken ook niet zoveel natuurlijk, zeker zolang ze nog in de luiers zitten en je geen grote zwembaden in de tuin opzet. Die jaarlijkse gemiddelden lijken gebaseerd op gezinnen met grote kinderen. Vanaf eind basisschool als ze dagelijks moeten gaan douchen met name. Mijn kinderen verbruiken qua water ook heel weinig nu, toilet doorspoelen kost nog het meeste denk ik. Wij zaten op 115m3, maar houden zelf van lang douchen. Vond dat al een nette hoeveelheid. Toen we met 2 waren zaten we ook al ergens rond de 100.

69 lijkt me amper te doen, dan moet je extreem veel besparingsmaatregelen hebben aangebracht en voornamelijk buitenshuis of heel kort/weinig douchen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:07:55 #96
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212001467
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Hoe doe je dat? Ik zit in mn eentje op 60...
Geen idee - Echt super bewust zijn we er ook niet mee bezig. Ik denk dat het heel veel scheelt dat ik zelf altijd op de sportschool douche. De kids verbruiken natuurlijk nog niet veel, ze gaan ongeveer 3x per week samen lekker in bad.

We hebben ook geen zwembad in de achtertuin in de zomer, meestal alleen een mini-badje waar ze in ravotten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_212001809
quote:
Dat krijg ik binnen 4 maanden op.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:38:08 #98
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212001825
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat krijg ik binnen 4 maanden op.
Uit nieuwsgierigheid, waar ligt dat dan aan? Dagelijks drie uur onder de douche? Of heb je een XXL zwembad staan
pi_212001858
Dat red je blijkbaar makkelijk met elke dag minimaal 1 was, minimaal 1 persoon die zeker een kwartier doucht en een paar keer bad in de week en een afwasmachine.

Het zwembad vul ik maar 1 x per jaar, dat is nog geen 6 mł. En de planten doe ik met water uit een bronpomp.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:55:07 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212002003
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:02 schreef Managarm het volgende:

[..]
Waarom zou je bananen in een zakje willen stoppen? Die zitten al in een verpakking
Heb je gelijk in :Y

Was meer dat het dus allemaal door elkaar getieft in je tas zit als je dus geen verpakking eromheen hebt. Bananen was niet beste voorbeeld

Hij heeft er inmiddels een sport van gemaakt trouwens om alle losse dingen door elkaar te tieften en dan bij de zelfscan af te rekenen. Is personeel heel blij mee als ze een tassencontrole moeten doen :T
pi_212002464
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je gelijk in :Y

Was meer dat het dus allemaal door elkaar getieft in je tas zit als je dus geen verpakking eromheen hebt. Bananen was niet beste voorbeeld

Hij heeft er inmiddels een sport van gemaakt trouwens om alle losse dingen door elkaar te tieften en dan bij de zelfscan af te rekenen. Is personeel heel blij mee als ze een tassencontrole moeten doen :T
Dat is toch gewoon pestgedrag?

Gratis plastic zakjes mogen niet meer, dat is niet de keuze van de winkel.

Lekker recalcitrant doen tegen medewerkers van waarschijnlijk 16 jaar oud, terwijl ze regels opvolgen die door de overheid zijn opgelegd.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 11:46:22 #102
382129 crew  Donna
pi_212002506
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:41 schreef Vanyel het volgende:
Dat red je blijkbaar makkelijk met elke dag minimaal 1 was, minimaal 1 persoon die zeker een kwartier doucht en een paar keer bad in de week en een afwasmachine.

Het zwembad vul ik maar 1 x per jaar, dat is nog geen 6 mł. En de planten doe ik met water uit een bronpomp.
Ik gok dat het m hier in zit. De rest is vrij normaal voor een gezin.
pi_212002580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik gok dat het m hier in zit. De rest is vrij normaal voor een gezin.
Nou, die was elke dag vind ik ook best heftig hoor.

Ik heb het douchen afgelopen jaar eindelijk wat kunnen inkorten, waar we al jaren op 20-22 per maand zaten was dat de afgelopen 7 maanden gemiddeld net over de 16. Dus het gaat vooruit.

Focus lag eerst op gas, daar deden we in 22 500 minder en in 23 nog eens 500. Tikt meer aan dan een beetje water.
pi_212002592
Een bad is 1m2 per keer denk ik, afhankelijk van formaat en hoe vol hij is. Dat een keer per week is al 52m2, ga je vaker per week dan heb je het jaarverbruik van Kaizen al gehaald alleen daarmee. Tenzij je natuurlijk het badwater weer leegschept en daarmee het toilet doorspoelt zoals echte vrekken :')
pi_212002614
Deze week een abonnement voor de mobiel van de oudste afgesloten bij Hollands Nieuwe. Hij had Prepaid nog.
Leuk actie tarief, gratis onbeperkt bellen en smsen, 2gb internet voor 7,50 per maand en geen aansluitkosten.

Dus mocht iemand nog zoeken voor zijn/haar kind (of jezelf).
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 11:58:01 #106
382129 crew  Donna
pi_212002636
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou, die was elke dag vind ik ook best heftig hoor.

Ik heb het douchen afgelopen jaar eindelijk wat kunnen inkorten, waar we al jaren op 20-22 per maand zaten was dat de afgelopen 7 maanden gemiddeld net over de 16. Dus het gaat vooruit.

Focus lag eerst op gas, daar deden we in 22 500 minder en in 23 nog eens 500. Tikt meer aan dan een beetje water.
Een wasmachine gebruikt gemiddeld 60 liter water per wasbeurt. Met een kuub water kan je dus ruim 16 wassen draaien. Als je elke dag 1 was draait, kost dat je ongeveer 22kuub water per jaar.
pi_212002645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:54 schreef FlyingFish het volgende:
Een bad is 1m2 per keer denk ik, afhankelijk van formaat en hoe vol hij is. Dat een keer per week is al 52m2, ga je vaker per week dan heb je het jaarverbruik van Kaizen al gehaald alleen daarmee. Tenzij je natuurlijk het badwater weer leegschept en daarmee het toilet doorspoelt zoals echte vrekken :')
Mł bedoel je :P
Ja, 52 keer halen we makkelijk hier. Maar zelfs mijn extra grote bad haalt de mł niet hoor. Oppervlakte is iets onder de 1.5m˛. Daar zet je al niet snel een halve meter water in, toch?
pi_212002666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Een wasmachine gebruikt gemiddeld 60 liter water per wasbeurt. Met een kuub water kan je dus ruim 16 wassen draaien. Als je elke dag 1 was draait, kost dat je ongeveer 22kuub water per jaar.
Jaaa, maar niemand zei dat ik maar 7 wassen per week draai. Die 7 wassen zijn een gegeven daarbovenop komt nog de normale was voor een gezin van 4.
Maar point taken, das allicht minder dan bad en douche.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 12:01:00 #109
382129 crew  Donna
pi_212002679
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jaaa, maar niemand zei dat ik maar 7 wassen per week draai. Die 7 wassen zijn een gegeven daarbovenop komt nog de normale was voor een gezin van 4.
Maar point taken, das allicht minder dan bad en douche.
Ik wil geloof ik niet weten waarom je zoveel was hebt. :')
pi_212002728
Het ligt natuurlijk ook je eigen levensstijl en die van je kinderen. Zo sport ik 3 keer per week en stinkt onze 9 jarige al als een volwaardige puber. Dus ook vaker douchen en wassen draaien. Daarnaast moeten wij minstens 1x per week het beddengoed op hoge temperatuur wassen vanwege huisstofmijt allergie.
Dat tikt allemaal door.

Maar tussen 2018 (tegen de 2000 m3) en 2023 (800m3) enorm kunnen besparen op gasvebruik. Daar staan wel investeringen tegenover met name met isoleren, maar dat is de moeite wel met de gasprijzen.
pi_212002752
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik wil geloof ik niet weten waarom je zoveel was hebt. :')
Dat weet ik wel zeker.
pi_212002765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:05 schreef exode het volgende:
Het ligt natuurlijk ook je eigen levensstijl en die van je kinderen. Zo sport ik 3 keer per week en stinkt onze 9 jarige al als een volwaardige puber. Dus ook vaker douchen en wassen draaien. Daarnaast moeten wij minstens 1x per week het beddengoed op hoge temperatuur wassen vanwege huisstofmijt allergie.
Dat tikt allemaal door.

Maar tussen 2018 (tegen de 2000 m3) en 2023 (800m3) enorm kunnen besparen op gasvebruik. Daar staan wel investeringen tegenover met name met isoleren, maar dat is de moeite wel met de gasprijzen.
}:|
Das nog 200 meer dan ik }:|
pi_212002777
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
}:|
Das nog 200 meer dan ik }:|
Jullie gasverbruik is 600m3?
pi_212002819
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:41 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon pestgedrag?

Gratis plastic zakjes mogen niet meer, dat is niet de keuze van de winkel.

Lekker recalcitrant doen tegen medewerkers van waarschijnlijk 16 jaar oud, terwijl ze regels opvolgen die door de overheid zijn opgelegd.
Je mag toch zelf weten hoe je je tas inlaadt? Ik houd geen rekening met het gemak voor het personeel voor een eventuele controle met hoe ik de spullen inpak. En een tros bananen gaat bij mij al jaren zonder verpakking in de tas.
pi_212002940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:13 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je mag toch zelf weten hoe je je tas inlaadt? Ik houd geen rekening met het gemak voor het personeel voor een eventuele controle met hoe ik de spullen inpak. En een tros bananen gaat bij mij al jaren zonder verpakking in de tas.
Ik zie nooit iemand een zakje toen om een tros bananen.

En natuurlijk mag je zelf weten hoe je je tas inpakt, maar wat Molo zegt is dat haar man bewust alles door elkaar gooit om lekker te provoceren. Dat vind ik toch echt iets anders. Of denk je dat hij het gewoon uit gemak doet en het leuk vindt op thuis alle sperziebonen weer bij elkaar te zoeken?

Ik zorg er zelf trouwens wel voor dat mijn tas zo handig mogelijk is ingepakt voor als er een controle komt. Dus streepjescodes boven voor zover dat lukt, zodat niet de hele tas uitgepakt hoeft te worden. Maar dat doe ik vooral voor mezelf, want dan is zo'n controle veel sneller voorbij. Maar dan nog, bewust je tas irritant inpakken is heel wat anders dan er gewoon geen rekening mee houden. En wie heb je ermee? Jezelf. Langere controle, thuis je boontjes bij elkaar moeten zoeken die vast niet meer allemaal heel zijn, bekend staan als die irritante vent bij alle medewerkers...

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 12:32:14 ]
pi_212002947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef exode het volgende:

[..]
Jullie gasverbruik is 600m3?
200 meer verminderd.
Ik eindigde afgelopen jaar op 1300.
In mijn tochtige jaren 30 hut.
Toch wel de moeite, dat isoleren. Denk dat zeker 500 van de 1300 warm water is.
pi_212002978
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
200 meer verminderd.
Ik eindigde afgelopen jaar op 1300.
In mijn tochtige jaren 30 hut.
Toch wel de moeite, dat isoleren. Denk dat zeker 500 van de 1300 warm water is.
Ah ok!

Ja, wij hebben veel geisoleerd, maar zijn er nog niet.
Die verbouwing gaat enorm schelen in het gasvebruik, de open keuken in de uitbouw die tegen de vlakte gaat was gisteren 13 graden.....
En de kinderkamers krijgen dan ook airco, ook om de kamer te verwarmen.

Wellicht gaan we in de woonkamer ook over op vloerverwarming maar ik denk dat we die investering too much gaan vinden.
pi_212003008
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:24 schreef Vanyel het volgende: Denk dat zeker 500 van de 1300 warm water is.
Wij hebben nu het warm water van de cv op vaste momenten aan (op de douche-dagen). Op de andere momenten wordt de voorraad warm water dus niet op temperatuur gehouden. Dat scheelt bij ons echt veel in het gasverbruik. (Maar daar heb je niks aan als er elke dag gedoucht wordt).
pi_212003119
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:27 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij hebben nu het warm water van de cv op vaste momenten aan (op de douche-dagen). Op de andere momenten wordt de voorraad warm water dus niet op temperatuur gehouden. Dat scheelt bij ons echt veel in het gasverbruik. (Maar daar heb je niks aan als er elke dag gedoucht wordt).
Heb ik ook naar gekeken, maar dat scheelt hier maar 0.1 per dag. En het duurt echt veel langer voor ik warm water heb in de keuken en dat kost weer water, dus die besparing heb ik niet. En ik kan er wel een emmer onder zetten voor de planten als ik warm water wil tappen om het koud op te vangen. Maar zoveel drinken die ook weer niet :P
pi_212003149
bijna
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:37 schreef Puala het volgende:

[..]
Heb ik ook naar gekeken, maar dat scheelt hier maar 0.1 per dag. En het duurt echt veel langer voor ik warm water heb in de keuken en dat kost weer water, dus die besparing heb ik niet. En ik kan er wel een emmer onder zetten voor de planten als ik warm water wil tappen om het koud op te vangen. Maar zoveel drinken die ook weer niet :P
IK heb op een gegeven moment mn CV-ketel letterlijk uitgezet. Als ik wilde douchen zette ik 'm pas aan.
Zat bij Eneco, waar een kuub gas op een gegeven moment meer dan 3,30 euro kostte. Met een ketel die alleen in de waakvlam al 28 liter verbruikt.. Alleen voor het aanhebben van de CV zat ik toen al op 2.25 euro per dag.

Heb dus ook niet/nauwelijks meer gestookt. Was wel koud in huis (14 graden ofzo) maar ik zat lekker met een deken op de bank en vond dat wel ok eigenlijk. En nu doe ik hetzelfde, terwijl het hier gewoon 19 graden is binnen. Vind het wel lekker eigenlijk. Beetje knus idee, zeg maar. Waarbij ik wel moet melden dat ik gewoon een eigen bank heb waar ik in mn eentje oplig.
pi_212003224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:40 schreef Inbox het volgende:
bijna
[..]
IK heb op een gegeven moment mn CV-ketel letterlijk uitgezet. Als ik wilde douchen zette ik 'm pas aan.
Zat bij Eneco, waar een kuub gas op een gegeven moment meer dan 3,30 euro kostte. Met een ketel die alleen in de waakvlam al 28 liter verbruikt.. Alleen voor het aanhebben van de CV zat ik toen al op 2.25 euro per dag.
Ja dat tikt behoorlijk aan, is dat een oud ding dan?

Ik heb bij mij de aanvoer temperatuur verlaagd naar 70 graden geloof ik, het duurt nu wel dik 30 seconden voordat het water uberhaupt enigzins warm wordt. Maar voor douchen en handen wassen is dat heet genoeg.

Overigens zijn de meningen daar verdeeld over of dat zuiniger is maar ons gasverbruik blijft wel enigzins betaalbaar
pi_212003260
Wij hebben een 'slimme' ketel, die leert dus wanneer je elke dag warm water vraagt. Is alleen voor het douchen overigens, in de keuken hebben we een quooker.
Wij douchen allebei elke ochtend met een mooie douchewekker, die we op maximaal 5 minuten zetten, maar ik vaak op 3.
pi_212003269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat tikt behoorlijk aan, is dat een oud ding dan?

Ik heb bij mij de aanvoer temperatuur verlaagd naar 70 graden geloof ik, het duurt nu wel dik 30 seconden voordat het water uberhaupt enigzins warm wordt. Maar voor douchen en handen wassen is dat heet genoeg.

Overigens zijn de meningen daar verdeeld over of dat zuiniger is maar ons gasverbruik blijft wel enigzins betaalbaar
DIe ketel was een jaar of 17 oud.
Mn buurvrouw, met dezelfde ketel had een Toon. Dat is zo'n slimme thermostaat. Die stookte zich te pletter en daarop zag ik dat ze dus continue gas verbruikte en wat dat kostte. Die stookte 24/7 tot 21 graden ofzo.

DIe t*fys woningbouwvereniging vind het wel allemaal prima; die betaalt de rekening toch niet.
pi_212003298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:40 schreef Inbox het volgende:
bijna
[..]

Heb dus ook niet/nauwelijks meer gestookt. Was wel koud in huis (14 graden ofzo) maar ik zat lekker met een deken op de bank en vond dat wel ok eigenlijk. En nu doe ik hetzelfde, terwijl het hier gewoon 19 graden is binnen. Vind het wel lekker eigenlijk. Beetje knus idee, zeg maar. Waarbij ik wel moet melden dat ik gewoon een eigen bank heb waar ik in mn eentje oplig.
Ah ja dan wordt je wel creatief. 14 graden zou overigens voor mij persoonlijk betekenen dat ik lichamelijk niet meer functioneer door pijnklachten, dus dat is geen optie.

Maar koophuis vs huur is sowieso appels met peren vergelijken.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:00:53 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212003424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:48 schreef exode het volgende:
Wij hebben een 'slimme' ketel, die leert dus wanneer je elke dag warm water vraagt. Is alleen voor het douchen overigens, in de keuken hebben we een quooker.
Wij douchen allebei elke ochtend met een mooie douchewekker, die we op maximaal 5 minuten zetten, maar ik vaak op 3.
Ik vind dat knap. Ik heb lang haar; 5 minuten douchen red ik echt niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212003443
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ook lang haar, veel en dik ook nog. Wassen en conditioner, makkelijk binnen 5 minuten.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 13:05:21 #127
382129 crew  Donna
pi_212003498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:02 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb ook lang haar, veel en dik ook nog. Wassen en conditioner, makkelijk binnen 5 minuten.
Same. Scheren red ik er ook nog wel bij.
pi_212003559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Same. Scheren red ik er ook nog wel bij.
Dan zet ik de douche vaak even uit, of ik combineer het niet met haren wassen.

B had de gewoonte zijn tanden te poetsen onder de douche, prima maar de timer wordt niet verzet. Dus dat doet ie niet meer.
pi_212003643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:50 schreef Puala het volgende:

[..]
Ah ja dan wordt je wel creatief. 14 graden zou overigens voor mij persoonlijk betekenen dat ik lichamelijk niet meer functioneer door pijnklachten, dus dat is geen optie.

Maar koophuis vs huur is sowieso appels met peren vergelijken.
IK had een huurwoning. Kreeg die energietoeslag en kan best tegen een beetje kou.
Ik kon nu veel besparen, had nogal wat schulden dus dat bedrag kon mooi naar mn pa om als aflossing te dienen.

Bovendien.. als je buiten loopt trek je ook wat warms aan en dan heb je het ook niet koud. Dus ik vond het wel prima. Alleen af en toe koude handen, dan ging ie een graadje hoger.

Maar dat onder een dekentje onder de bank.. ik vind het wel lekker dus dat doe ik nu ook nog steeds terwijl de thermostaat op 19/20 graden staat

Veel gezeik dat mensen het neit meer kunnne betalen, armoede. Blablabla.. gewoon de thermostaat graadje of twee lager en je kon opeens wel normaal boodschappen doen. Wij Nederlanders zijn te verwend en hebben het te goed. Veel mensen realiseren zich dat niet en zitten alleen maar te zeiken over hoe slechts ze het wel niet hebben.
pi_212003708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:14 schreef Inbox het volgende:

[..]
IK had een huurwoning. Kreeg die energietoeslag en kan best tegen een beetje kou.
Ik kon nu veel besparen, had nogal wat schulden dus dat bedrag kon mooi naar mn pa om als aflossing te dienen.

Bovendien.. als je buiten loopt trek je ook wat warms aan en dan heb je het ook niet koud. Dus ik vond het wel prima. Alleen af en toe koude handen, dan ging ie een graadje hoger.

Maar dat onder een dekentje onder de bank.. ik vind het wel lekker dus dat doe ik nu ook nog steeds terwijl de thermostaat op 19/20 graden staat

Veel gezeik dat mensen het neit meer kunnne betalen, armoede. Blablabla.. gewoon de thermostaat graadje of twee lager en je kon opeens wel normaal boodschappen doen. Wij Nederlanders zijn te verwend en hebben het te goed. Veel mensen realiseren zich dat niet en zitten alleen maar te zeiken over hoe slechts ze het wel niet hebben.
moet nog een hoop teruglezen maar no way dat ik onder de bank ga liggen met een deken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 13:20:43 ]
pi_212003748
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
moet nog een hoop teruglezen maar no way dat ik onder de bank ga liggen met een deken :D
Oh zo lekker savonds dekentje op de bank O+

Maar 14 graden :o
pi_212003751
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
:D
pi_212004319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:27 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb de comfort modus uitgezet. Dan wordt er afaik sowieso geen warm water op temp gehouden bij mijn ketel. Ze wacht maar even.
pi_212004338
Wat trouwens ook echt lekker bespaart is no poo gaan. Dan verdwijnen niet alleen je kosten voor shampoo, maar ook voor conditioner, driekwart van je haarspul en de helft van de troep waarmee je je niet insmeren tegen een droge huid.
Oh en wassen met water kost minder tijd, dus nog een win.
pi_212004918
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:21 schreef Goitske het volgende:

[..]
Oh zo lekker savonds dekentje op de bank O+

Maar 14 graden :o
ik zit zowat nooit op mn bank..
vooral op mn stoel achter de pc :@
pi_212005215
Douchen is mijn guilty pleasure. Doordeweeks als ik naar m'n werk moet doe ik het maar kort, maar in het weekend kan het makkelijk wel eens een kwartier worden en soms zelfs nog langer :@
En ik poets ook standaard m'n tanden onder de douche, dus ik denk dat er voor mij daar nog wel veel te winnen is.

Overigens ben ik deze week verhuisd, ik woonde eerst in een klein sociaal huurappartementje waar er om me heen zo hard gestookt werd dat het in de winter met de verwarming uit en de thermostaat volledig omlaag gedraaid nog steeds 17,5 - 18 graden in huis was (we hadden overigens een eigen cv in dat complex, geen blokverwarming), dus ondanks mijn douchegewoonte betaalde ik slechts een voorschot van 80 euro per maand voor gas en elektriciteit en daar kwam ik gewoon mee uit.
Nu woon ik in een hoekwoning samen met mijn vriendin, dus ik denk dat ik wel wat meer moet gaan opletten op die douchegewoontes ben ik bang. Al gaan we hier wel op inductie koken en in mijn oude appartementje was het op gas.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:12 schreef Vanyel het volgende:
Wat trouwens ook echt lekker bespaart is no poo gaan. Dan verdwijnen niet alleen je kosten voor shampoo, maar ook voor conditioner, driekwart van je haarspul en de helft van de troep waarmee je je niet insmeren tegen een droge huid.
Toen je over "no poo" begon dacht ik dat je zou gaan zeggen alleen poepen op je werk, alleen doortrekken na het poepen of iets in die trant :') :P
pi_212006000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:15 schreef mschol het volgende:

[..]
ik zit zowat nooit op mn bank..
vooral op mn stoel achter de pc :@
Nou mn laptop moet iemand hier al een tijdje Windows opnieuw over heen draaien want de kinderen hebben wat gesloopt en mijn oude laptop is niet de moeite waard. Sowieso heb ik geen bureau thuis ik heb een keuken
pi_212006008
quote:
Ik heb het nu wel zo ver dat ik max 1-2x per week douche rest washandje. Is beter voor mijn haar en huid en douchen bij voorkeur alleen met crčme spoeling en geen shampoo
pi_212006187
Je kunt ook douchen zonder je haar te wassen natuurlijk. Ik heb immens veel haar en als ik het dagelijks zou wassen is het binnen no time een bos touw. Ik was het ergens tussen om de 5 en 7 dagen doorgaans (als ik vakantie heb ofzo zelfs nog wel langer :D ) en het gaat er elke dag beter uitzien *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212006244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je kunt ook douchen zonder je haar te wassen natuurlijk. Ik heb immens veel haar en als ik het dagelijks zou wassen is het binnen no time een bos touw. Ik was het ergens tussen om de 5 en 7 dagen doorgaans (als ik vakantie heb ofzo zelfs nog wel langer :D ) en het gaat er elke dag beter uitzien *O*
Waarom was je het dan nog steeds? }:|
pi_212006248
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom was je het dan nog steeds? }:|
Omdat gekleurd haar.
pi_212006337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Omdat gekleurd haar.
Dus?
Gekleurd haar van Mrs V wordt alleen gewassen voor het verven.
pi_212006364
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus?
Gekleurd haar van Mrs V wordt alleen gewassen voor het verven.
Mrs V heeft geen blond haar dat geel wordt.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 18:25:51 #144
236264 crew  capricia
pi_212006446
quote:
In DL halen, al dat haarspul. Echt zoveel goedkoper bij de DM daar dan hier in NL.
Idem voor dagcrčme enzo. Scheelt zo 10 euro op een potje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212006464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mrs V heeft geen blond haar dat geel wordt.
Hier kan ik niets tegenin brengen.
pi_212006472
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Douche aan, haren nat maken, shampoo in de haren, een beetje kneden, haren uitspoelen. Hoeveel tijd is daarvoor nodig?

Ik zie ook dat mijn vriendin veel meer tijd gebruikt onder de douche met haar lange haar, maar of het nodig is? Het lijkt me eerder dat ze het leuk vind om met haar haren bezig te zijn (terwijl ze klaagt over de moeite die ze 8n haar haren moet stoppen en niemand ooit ook maar eens commentaar gegeven heeft.)
pi_212006478
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]
In DL halen, al dat haarspul. Echt zoveel goedkoper bij de DM daar dan hier in NL.
Idem voor dagcrčme enzo. Scheelt zo 10 euro op een potje.
Uhh
Ik haal dat spul dus helemaal niet. Ook niet goedkoop. Mijn hele gezin is no poo.
Al lijkt me voor shampoo naar Duitsland rijden vanaf het midden tot westen van het land ook niet per se supergoedkoop?
pi_212006533
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Douche aan, haren nat maken, shampoo in de haren, een beetje kneden, haren uitspoelen. Hoeveel tijd is daarvoor nodig?

Ik zie ook dat mijn vriendin veel meer tijd gebruikt onder de douche met haar lange haar, maar of het nodig is? Het lijkt me eerder dat ze het leuk vind om met haar haren bezig te zijn (terwijl ze klaagt over de moeite die ze 8n haar haren moet stoppen en niemand ooit ook maar eens commentaar gegeven heeft.)
Als ik vloeibare middelen gebruik kan ik het in 5 minuten. Ik gebruik alleen bij voorkeur blok shampoo/conditioner en de shampoo gaat met een noodgang de conditioner is iets lastiger met lang haar maar gaat ook prima. Dus max 7-10 min als is ik uitgebreid douche
pi_212006646
Ik ga nu nav dit topic ook wel even zilver shampoo bars proberen.

1 + 1 gratis bij Holland & Barret *O*
pi_212006658
Ik heb geen idee hoe lang ik douche, maar het duurt best een tijdje voordat mijn haar zo doornat is dat ik wat met shampoo kan en uitspoelen is ook wel even werk. En dan conditioner erin en terwijl dat intrekt was ik mijn lijf en gezicht en dan de boel uitspoelen en afspoelen En dan heb ik geen echt lang haar, maar even snel gaat gewoon niet. Ik was het om de dag en dat gaat maar net qua vet haar, ik zou willen dat het anders kon, maar na vanalles geprobeerd te hebben is dit wat het is.
Ik zou het liefst 2 keer per dag douchen, maar dat doe ik misschien 3 keer per jaar.
  Spellchecker vrijdag 12 januari 2024 @ 18:50:00 #151
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212006685
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb geen idee hoe lang ik douche, maar het duurt best een tijdje voordat mijn haar zo doornat is dat ik wat met shampoo kan en uitspoelen is ook wel even werk. En dan conditioner erin en terwijl dat intrekt was ik mijn lijf en gezicht en dan de boel uitspoelen en afspoelen En dan heb ik geen echt lang haar, maar even snel gaat gewoon niet. Ik was het om de dag en dat gaat maar net qua vet haar, ik zou willen dat het anders kon, maar na vanalles geprobeerd te hebben is dit wat het is.
Ik zou het liefst 2 keer per dag douchen, maar dat doe ik misschien 3 keer per jaar.
Idee om je haar in de wasbak te wassen? Nu krijg je en de shampoo en de conditioner over je lijf.
pi_212006737
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:50 schreef maily het volgende:

[..]
Idee om je haar in de wasbak te wassen? Nu krijg je en de shampoo en de conditioner over je lijf.
Dat kan mijn brakke lijf totaal niet aan om zo voorover gebogen te staan bij een wasbak. Die shampoo en conditioner over m’n lijf boeien me gelukkig ook totaal niet
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 18:57:44 #153
236264 crew  capricia
pi_212006742
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uhh
Ik haal dat spul dus helemaal niet. Ook niet goedkoop. Mijn hele gezin is no poo.
Al lijkt me voor shampoo naar Duitsland rijden vanaf het midden tot westen van het land ook niet per se supergoedkoop?
Ik weet toch niet waar jij woont en welke drogisterij produkten jij allemaal gebruikt, if any. :D
Ik rij regelmatig met de leasewagen vanuit Utrecht naar Kleve. Kan het iedereen aanraden. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 12-01-2024 19:04:19 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212006852
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet toch niet waar jij woont en welke drogisterij produkten jij allemaal gebruikt, if any. :D
Ik rij regelmatig met de leasewagen vanuit Utrecht naar Kleve. Kan het iedereen aanraden. O+
Je reageerde op mijn opmerking dat ik geen shampoo, conditioner, praktisch geen haarspul én de helft minder lichaamsspul gebruik :P
pi_212006942
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar zit het hem in he, die leasewagen. ;)
  vrijdag 12 januari 2024 @ 20:02:23 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212007477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:25 schreef exode het volgende:

[..]
Daar zit het hem in he, die leasewagen. ;)
Je bijtelling helpt dan overigens ook weer niet mee

Ik rij als ik toch in Duitsland ben voor werk/vakantie/doorreis even langs de DM en sla voor een jaar in

Ieder zijn ding

Douche hier twee keer per week en dan kwartier of langer want heerlijke ontspanning. Soms in combinatie met mijn sauna aanslingeren, ook niet echt zuunig qua geld maar wel weer mega zuunig als in zuunig op mijzelf want is lekkerrrrr en word ik gelukkigggg door O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')