Lekker zuunig.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.
Goed he?!
Goed bezig! En je zou een topic in FHF kunnen openen, misschien dat iemand wel het recept wilde, maar niks met die kerstbal doet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.
Goed he?!
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:26 schreef Hupje het volgende:
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:26 schreef Hupje het volgende:
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet
Ik had standaard vanalles bij me, behalve deze zakjes. Ik herbruikte de zakjes van de groente en fruit in mijn badkamerprullenbakje.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:42 schreef Molo het volgende:
Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
Plakkers op zijn arm geplakt en zo gescand
Zo doe ik dat altijd, maar niet met sperziebonen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:42 schreef Molo het volgende:
[..]
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopen
Wat een naaiacties zijn dit toch weer. Lekker administratief duurzaam bezig zijn en ondertussen geld binnen harken voor de herbruikbare tasjes die zat mensen vergeten
Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
Plakkers op zijn arm geplakt en zo gescand
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaarquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:24 schreef Hupje het volgende:.
, heb je de Hema pas en wil je nog iets (gratis of korting) met je spaarpunten, dan moet dat voor 28-1, want dan vervallen de punten van vorig jaar.
Dank voor deze geniale tipquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:57 schreef mrien het volgende:
[..]
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaardat kan zelfs meerdere keren achter elkaar
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakjequote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:26 schreef Hupje het volgende:
Zie post #18quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakje
Ik kon niet koken toen ik uit huis ging, maar ben nu veel beter dan mijn moeder.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn manier van besparen dit jaar is de 'thuisbezorgd' app te verwijderen.
Dan ben je toch vaak 2x 26 euro kwijt, en dat in een week.
Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta.
Ik heb ook wat vrienden die regelmatig klagen hoe duur alles is en vaak echt krap zitten. Om vervolgens te melden dat ze soms 4x per week wat laten bezorgen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Haha lol dat klinkt wel alsof je nu nieuwe schoenen en kleding nodig hebt (onderkant glad en gaten 😳) dus hopelijk ga je dat snel kunnen kopen voor jezelf. Goed voor jezelf zorgen is ook fijn en goede schoenen enzo horen daar wel bij tochquote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Ik bestel toch 2 maal per week, en dan is het vaak dinsdag een keer een pizza bij de Italiaan, vaak een carbonara speciaal, met extra salami en extra ham. En een Italiaans panini met gegrilde kip en rocula sla.
En op zondag altijd bij een Turks restaurant een grote kapsalon, met extra kalfsvlees + alle salades, 6 hotwings met andalus saus, en een lahmacun zonder vlees, met salade + knoflook, of een broodje kebab (kalfs) met knoflook, sambal en alle salade.
Ik weet echt niet hoelang ik het volhoud, want ik heb een hekel aan koken, maar ik ga het toch proberen, en wat ik bespaar wil ik dan sparen. Voor een keer nieuwe broek, of schoenen, mijn schoenen zijn intussen ook 10 jaar oud, en er zitten gaten aan de zijkant, en onderkant is zo glad als maar kan door slijtage.
Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta.
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast doen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:56 schreef Lienekien het volgende:
@:Doedezemaar
Ik heb toch een bezoekje aan de Aziatische Supermarkt gepland. Waarom vind jij de santen zo handig?
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast dken.
Zo'n pakje moet in een keer op.
De santen kan je 'dikker' laten door het minder te verdunnen dan de kokosmelk.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb toch een bezoekje aan de Aziatische Supermarkt gepland. Waarom vind jij de santen zo handig?
Goedkoper, puurder en een handiger te openen verpakking. Water heb ik thuis wel, dat hoef ik niet in een blik of pakje te kopen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik gebruik vrijwel altijd literpakken en die laat ik rustig een week staan om wat over is daarna nog ergens in te gooien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast doen.
Ik gebruik vrijwel altijd literpakken en die laat ik rustig een week staan om wat over is daarna nog ergens in te gooien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt daar een stuk afschaven/raspen/snijden en de rest terug in de koelkast doen.
Dit vind ik wel een argument, toch eens bekijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
De santen kan je 'dikker' laten door het minder te verdunnen dan de kokosmelk.
Maar ik koop santen omdat in kokosmelk vaak veel additieven zitten (bloemlezing: stabilisator (xanthaangom [E415]), verdikkingsmiddel (guarpitmeel [E412]), emulgator (carrageen [E407])) en santen is eenvoudig te vinden met niks er in (en toch houdbaar).
Ik weet niet waar jij m koopt maar online kost de oriental santen ongeveer 30% minder dan die van ah.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik koop het gewoon bij de supermarkt, daar is het volgens mij goedkoper dan bij bijvoorbeeld Oriental
Zeker mooie deal! Hier bij de turkse supermarkt bv kipfilets vaak toch 9 euro/kg.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:13 schreef Rene het volgende:
Zojuist 2,5 kilo kippendij weggesneden. Was 5,50 per kilo bij de Turkse supermarkt. Mooie deal!
Vomar https://www.vomar.nl/prod(...)-santen-198gr/515469quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij m koopt maar online kost de oriental santen ongeveer 30% minder dan die van ah.
Geen Vomar, Deka of Dirk in de buurt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vomar https://www.vomar.nl/prod(...)-santen-198gr/515469
¤1,35 dus, volgens mij bij Deka en Dirk ook
Oriental ¤1,75 https://www.orientalwebsh(...)-coconut-santen-200g
Jumbo ¤1,59 https://www.jumbo.com/pro(...)anten-200g-163397PAKquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen Vomar, Deka of Dirk in de buurt.
Jumbo in de winkel is hier in het Noorden vaak duurder dan elders in het land.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jumbo ¤1,59 https://www.jumbo.com/pro(...)anten-200g-163397PAK
Ik moet zeggen dat ik wel echt blij ben met de Vomar hier
Mja, is heel erg goedkoop maar ik wil kwaliteit kip, beetje diervriendelijke manier van productie en ben nogal fel tegen halalslacht.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:13 schreef Rene het volgende:
Zojuist 2,5 kilo kippendij weggesneden. Was 5,50 per kilo bij de Turkse supermarkt. Mooie deal!
Lieverd, over 6 weken gaan wij even shoppen samen. En nee, dan kom je niet met 5 dezelfde setjes thuis.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Ik bestel toch 2 maal per week, en dan is het vaak dinsdag een keer een pizza bij de Italiaan, vaak een carbonara speciaal, met extra salami en extra ham. En een Italiaans panini met gegrilde kip en rocula sla.
En op zondag altijd bij een Turks restaurant een grote kapsalon, met extra kalfsvlees + alle salades, 6 hotwings met andalus saus, en een lahmacun zonder vlees, met salade + knoflook, of een broodje kebab (kalfs) met knoflook, sambal en alle salade.
Ik weet echt niet hoelang ik het volhoud, want ik heb een hekel aan koken, maar ik ga het toch proberen, en wat ik bespaar wil ik dan sparen. Voor een keer nieuwe broek, of schoenen, mijn schoenen zijn intussen ook 10 jaar oud, en er zitten gaten aan de zijkant, en onderkant is zo glad als maar kan door slijtage.
Same. Financieel kan ik me het prima veroorloven en dacht bijvoorbeeld toen er een sushitent hier kwam van oh dat ga ik denk ik echt vaak doen. Maar als ik dan zie dat sushi voor 1 persoon +15 euro kost dan vind ik dat echt zonde van mijn geld.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:34 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind eten laten bezorgen echt zo godsgruwelijk duur en dan is het vaak een vette en veel te zoute ongezonde hap ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |