abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211900733
Jumbo hangt meer camera's op tegen winkeldieven: ‘Jaarlijks voor 100 miljoen gestolen’

Jaarlijks wordt er voor meer dan 100 miljoen euro gestolen uit de supermarkten van Jumbo, meldt de supermarktketen bij de presentatie van zijn jaarresultaten. ,,In veel winkels bedraagt het verlies door gestolen producten inmiddels zo’n 1 procent van de omzet en worden winkelmedewerkers geconfronteerd met onprettige situaties en toegenomen spanningen”, maakte het bedrijf bekend.

Jumbo wil de strijd tegen winkeldiefstal intensiveren. Om dit te doen, wil het supermarktconcern onder meer inzetten op intensiever cameratoezicht ‘en andere zichtbare en onzichtbare maatregelen’. Daarnaast test Jumbo deze maand naar eigen zeggen verschillende nieuwe methoden om diefstal te voorkomen en te bestrijden.

,,Als we dit bedrag in prijsverlaging zouden kunnen stoppen, dan profiteren al onze klanten hiervan”, legt topman Ton van Veen van Jumbo uit. ,,Dat wordt dan ook onze insteek. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is dat ik een veiligere omgeving voor medewerkers en klanten in de winkel wil creëren.”

Producten goedkoper maken

De supermarktketen gaat dit jaar verder met prijsverlagingen om verloren marktaandeel terug te winnen, maakte het concern bij de presentatie van de jaarcijfers bekend. Het familiebedrijf merkt dat klanten steeds meer gespitst op koopjes en minder ‘winkelvast’ zijn, als gevolg van de gedaalde koopkracht.

Jumbo verlaagde afgelopen jaar naar eigen zeggen de prijzen van ruim duizend producten. ,,Voor 2024 staan nog veel meer prijsverlagingen op de planning”, stelt het concern uit Veghel in een toelichting op de jaarresultaten. Daarnaast zegt de keten ‘terughoudend’ te zijn met prijsverhogingen voor zowel A-merkproducten als huismerkartikelen.

De omzet die valt onder de Jumbo-formule kwam over 2023 uit op 10,9 miljard euro, een groei van 7,1 procent vergeleken met het voorgaande jaar. Dit is iets lager dan de totale groei van de Nederlandse supermarktbranche (gemiddeld 7,6 procent).

Volgens het bedrijf staat de winst steeds meer onder druk. ,,Naast een stijging van de inkoopprijzen, die veelal niet een-op-een werden doorberekend aan klanten, had Jumbo te maken met fors hogere kosten voor salarissen, huur en energie.” Er werd geen concreet winstcijfer bekendgemaakt.

2024 blijft onzeker

Het supermarktbedrijf waagt zich niet aan het geven van verwachtingen voor 2024 door aanhoudende onzekere marktomstandigheden. Wel denkt het te gaan profiteren van de samenwerking met twee grote internationale inkooporganisaties. De gezamenlijke prijsonderhandelingen van Europese supermarktbedrijven met leveranciers van A-merken moet leiden tot goedkopere producten.

https://www.ad.nl/economi(...)n-gestolen~acc8585f/

Dat is aardig wat geld en ik gok dat het in de andere supers niet anders is. Zou het geen idee zijn om de producten die veel gestolen worden te labelen en weer poortjes bij de kassa's te plaatsen? Ik ben benieuwd welke zicht en onzichtbare maatregelen ze gaan nemen.
pi_211900759
Ik schrik hier best wel van, die arme Jumbo. Gelukkig willen ze het bedrag steken in het goedkoper maken van de producten.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:00:04 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211900798
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen? :@
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211900805
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen? :@
Nee, ik ook :P Als ik controle krijg check ik altijd alles even snel
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:01:27 #5
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211900810
Leuk om te werken ja met allemaal camera's om je heen. Pure intimidatie naar personeel. Ook het ongevraagd openen van kluisjes is de leiding daar niet vreemd volgens diverse nieuwsberichten. Verder nog een hoge werkdruk bij distributiecentra maken het een slechte werkgever. En dan die woekerwinsten plus een directeur die wordt verdacht van witwaspraktijken.

Echt een topbedrijf ja.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:01:40 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211900813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, ik ook :P Als ik controle krijg check ik altijd alles even snel
Hoe wil je dat zo snel checken?
Op 't randje en erover.
pi_211900829
quote:
Ik ook. En laatst had ik controle waarbij de medewerker per ongeluk de streepjescode van zijn eigen medewerkerspasje scande. Die zat uiteraard niet tussen mijn gescande artikelen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211900834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hoe wil je dat zo snel checken?
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.
  Moderator/colorchick woensdag 3 januari 2024 @ 10:04:50 #9
382129 crew  Donna
pi_211900835
quote:
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner. _O-
pi_211900837
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
pi_211900842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner. _O-
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
  Moderator/colorchick woensdag 3 januari 2024 @ 10:08:49 #12
382129 crew  Donna
pi_211900856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.

En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
pi_211900870
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.

En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
Klopt dat probleem heb ik hier ook dat er maar 1 gewone kassa is maar die controles ben ik spuugzat zeker omdat ik altijd alles scan
pi_211900873
Het ligt er maar net aan. Is de winkeldief een blanke bijstandsmoeder met blond haar en blauwe ogen, dan is de winkel te duur en kan ze voor haar kindjes blijven zorgen.
Heeft de winkeldief minimaal één in het buitenland geboren overgrootouder, dan moeten de grenzen dicht.
Is de winkeldief een dansleraar met dreadlocks of is het een presentatrice van Ongehoord Nieuws, dan moet Jumbo eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze geld willen hebben voor voedsel.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:14:21 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211900890
Handscanners _O_

Scheelt zoveel tijd
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:17:34 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211900915
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:20:56 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211900944
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.
Dus laten we niet weer gelijk de goedwillenden offeren voor de kwaadwillenden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211900951
quote:
Dat vind ik ook. Blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheid en moet het weer teruggedraaid worden. Best een sneue constatering wel. Ook geen gezeik meer tegen de medewerkers, ik zie alleen maar voordelen.

Ik schrik best wel van het bedrag. Ik vind het een hele hoop geld.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:22:24 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211900954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.

Gebruik de zelfscan overigens alleen als ik maar een paar dingen heb.

Heb ik veel boodschappen dan ga ik gewoon naar de gewone kassa.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211900980
quote:

[..]
quote:

[..]
Ik intussen ook, als ik bij de Jumbo boodschappen doe. Ik erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.

Vaak pak ik mijn spullen niet eens eerst in. Ik doe dat pas na de controle. Ze halen anders je hele tas overhoop en kun je weer opnieuw je spullen inpakken.

Gewone kassa gaat best vaak sneller dan die zelfscan.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:26:29 #21
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211901001
Op personeel bezuinigen door zelfscan te introduceren en dan verbolgen zijn over stijgende winkeldiefstal. Lekker voor ze. Als ze deze vorm van derving in de productprijzen verwerken prijzen ze zichzelf uiteindelijk vanzelf uit de markt. Probleem opgelost.
pi_211901004
quote:
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211901013
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.

Gebruik de zelfscan overigens alleen als ik maar een paar dingen heb.

Heb ik veel boodschappen dan ga ik gewoon naar de gewone kassa.
Die staan er bij voor de checks die vanzelf worden opgeroepen en voor eventuele vragen. Het schrikt verder ook nauwelijks af.

We kunnen kennelijk idd niet met de zelfscankassas omgaan, dat is wel echt de trieste conclusie :')

Zou het wel jammer vinden zelf als die verdwijnen :)
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:31 #24
335133 MichaelScott
pi_211901014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.
Dus laten we niet weer gelijk de goedwillenden offeren voor de kwaadwillenden.
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.
pi_211901018
quote:
,,Als we dit bedrag in prijsverlaging zouden kunnen stoppen, dan profiteren al onze klanten hiervan”
:')
Conscience do cost.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:29:31 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211901020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..
Op 't randje en erover.
pi_211901025
Dat jatten doen ze toch vooral door bij de zelfscan meuk niet af te rekenen?
pi_211901043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
pi_211901049
quote:
Nee hoor, heb ik ook. Ik doe altijd even een check of ik echt alles heb gescand.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:16 #30
335133 MichaelScott
pi_211901080
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:32 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211901083
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Op 't randje en erover.
pi_211901090
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef ems. het volgende:

[..]
Ja hier is de communicatieafdeling even helemaal op los gegaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211901095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Leuk om te werken ja met allemaal camera's om je heen. Pure intimidatie naar personeel. Ook het ongevraagd openen van kluisjes is de leiding daar niet vreemd volgens diverse nieuwsberichten. Verder nog een hoge werkdruk bij distributiecentra maken het een slechte werkgever. En dan die woekerwinsten plus een ex directeur die wordt verdacht van witwaspraktijken.

Echt een topbedrijf ja.
Fixed.
Verder is de rest standaardpraktijk in de supermarkten.

En die 100mln gaat echt niet naar lagere prijzen, die gaat echt wel naar meer 'shareholders' value'. Als het om de klant en prijs ging, waren de prijzen bij jumbo echt al lang verlaagd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211901099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
100%
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:39:47 #35
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211901101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fixed.
-knip-
Aha.
pi_211901102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Het ligt er denk ik aan wat je vergeten bent te stelen. Is het een duur stuk biefstuk of zalm terwijl de rest van de spullen euroshopper shit is ja, dan kan ik wel snappen dat het een beetje raar staat.
pi_211901103
quote:
Ik pak dat ding tegenwoordig niet eens meer, gewone kassa gaat sneller als je bij de zelfscan eerst op een medewerker moet wachten die nog 4 bejaarden voor je moet helpen en vervolgens de helft uit je mandje haalt om te checken.

Heb echt bijna nooit dat ik geen controle heb met een volle winkelmand. Tijdje terug zelfs controle met 2 producten :`)
pi_211901106
Jumbo wil natuurlijk wel elk jaar een record omzet halen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211901128
quote:

[..]
je kan het oplossen door gewoon af te spreken de rest ook te betalen op dat moment idd. Feit blijft wel dat ze jouw intenties niet kunnen ruiken en jij de fout in bent gegaan.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.
Dat is niet wat er in de OP staat. Maargoed, snap je punt wel hoor. Hoe dan ook wordt er idioot veel gestolen en kunnen er ook redelijk wat mensen dan kennelijk niet zelf scannen. Bizar, zo lastig is het niet.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:45:23 #40
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_211901160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]
erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.
Flitspalen langs de weg controleren of je geen vieze vuile hardrijder bent.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Bofjijff het volgende:
We kunnen kennelijk idd niet met de zelfscankassas omgaan,
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.
pi_211901167
We zijn ook geen kassa medewerker, als ik er vaak word uitgepakt voor controle dan ben ik het op de duur wel zat en neem de gewone kassa wel omdat het wachten op een medewerker langer duurt dan de kassa rij
pi_211901168
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]
[..]
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.
eens, goeie fix idd :)
pi_211901181
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]
[..]
Daar hangt alleen geen bord bij met de tekst: "We gaan je helpen". Vooral het woord 'helpen' ook...
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:49:55 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211901185
Maar zouden mensen ineens dat pakje boter van 2,50 euro niet meer stelen als dat 2,20 euro zou zijn?
  Redactie Sport woensdag 3 januari 2024 @ 10:49:59 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211901186
Zelfscan zorgt er wel voor dat de wachttijd in de super echt heel laag is

Voor mij een reden om niet naar de Lidl te gaan zegmaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:51:09 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211901194
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.
Minimale tijdwinst?

Ik kan gelijk mijn spullen inpakken in de tassen. Bij kassa/zelfscan moet ik het eerst weer uit mijn kar halen, op de band leggen, en alles weer inpakken. Plus er staat nooit een rij bij het afrekenen met de handscanner. Dat is enorme tijdwinst + veel meer gemak.

En ik krijg vaker niet dan wel controle.

En als er controle komt, hoef ik niet zelf alles in en uit te pakken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:52:40 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211901205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfscan zorgt er wel voor dat de wachttijd in de super echt heel laag is

Voor mij een reden om niet naar de Lidl te gaan zegmaar
Ik denk dat zelfscan ook flinke winst oplevert voor bijvoorbeeld Albert Heijn, waar diefstal lager lijkt te zijn. De doorloop is enorm. Vroeger had je hier 6 kassa's. Nu met zelfscan erbij zijn het er iets van 16 geworden. Edit: Plus natuurlijk nog iets van 30 handscanners)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211901209
De supermarkt branche mag niet klagen, de enige branche die juist geprofiteerd heeft van de corona crisis en de prijzen blijft omhoog gooien en flinke winst blijft maken en klant onvriendelijker wordt
pi_211901213
quote:

[..]
Is dat echt zo?

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik bij een controle iets niet gescand had.
Maar moet je dan gelijk mee naar achteren en word de politie direct ingeschakeld?

Dan ga ik toch maar bij de kassa staan als dat zo is :P
pi_211901221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.
Zoals vaker verzin je maar weer wat om interessant te doen. Je weet pas na het inleveren van de handscanner of er een controle is. En daar kan je dan helemaal niets meer aan veranderen, er valt niks meer te checken. De handscanner krijgt dan opdracht om een X aantal artikelen te scannen en dat mag je lijdzaam ondergaan.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:56:02 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211901228
ik zie hier trouwens toch ook wat nieuws waar het AD het niet over heeft

https://www.volkskrant.nl(...)rktaandeel~bbbe4250/

Namelijk dat Jumbos marktaandeel 21% gekrompen is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211901233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:48 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Daar hangt alleen geen bord bij met de tekst: "We gaan je helpen". Vooral het woord 'helpen' ook...
stel je niet aan zeg :')
pi_211901243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Is dat echt zo?

Maar moet je dan gelijk mee naar achteren en word de politie direct ingeschakeld?

Nee dat is hier in ieder geval niet zo bij de Plus, ik heb dat een keer gezien naast me die persoon moest alsnog het product scannen en mocht gewoon door
pi_211901245
quote:

[..]
En dat gebeurd dan ook niet als je een keer wat vergeet te scannen. De medewerkers zijn echt wel in staat om een schifting te maken tussen een foutje of opzettelijk. Als jij voor 100 euro boodschappen komt afrekenen en je bent een blikje tomatenpuree van 35 cent vergeten dan is dat een ander verhaal dan als je 25 euro komt afrekenen en voor 75 euro ingescande artikelen mee wil nemen.
pi_211901248
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef ems. het volgende:

[..]
Zouden ze er bij Jumbo ook zo over denken wat betreft het geld wat van Eerd probeerde wit te wassen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211901264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Is dat echt zo?

Zal in de meeste gevallen wel meevallen. Tenzij je "toevallig" vergeten bent om de stapel biefstukken te scannen.

Overigens zal een supermarkt moeten aantonen dat je de intentie had om iets te stelen voordat het strafbaar is.

De sfeer is er wel anders op geworden. Zit er ineens zo'n 16jarige snotneus in je tas te graaien.
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:01:50 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211901270
Voer maar weer gewoon kassa's in. Ik kijk liever naar een schattig kassameisje dan zelf gaan hannessen bij de zelfscan.
pi_211901274
ik heb wel een oplossing voor de Jumbo:

Stel dat je nu bij de uitgang van de winkel een lopende band plaatst waar mensen hun boodschappen op kunnen leggen. Een professional scant dan al die producten secuur in, klant legt de producten weer terug in de winkelkar of in een tas/krat, klant betaalt het eindbedrag en loopt zo naar buiten.
pi_211901275
quote:
Zodat ik weer moet wachten op trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen en gepast contant betalen? Nee dankje.
pi_211901299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En dat gebeurd dan ook niet als je een keer wat vergeet te scannen. De medewerkers zijn echt wel in staat om een schifting te maken tussen een foutje of opzettelijk. Als jij voor 100 euro boodschappen komt afrekenen en je bent een blikje tomatenpuree van 35 cent vergeten dan is dat een ander verhaal dan als je 25 euro komt afrekenen en voor 75 euro ingescande artikelen mee wil nemen.
En een stukje Amsterdammer van ¤13,25?
pi_211901305
Overigens is wat mij betreft de beste oplossing om diefstal bij zelfscan te beperken: zelfscan verplicht koppelen aan je Jumbo account. Zonder Jumbo account geen handscanner. En dan kan er eenvoudig bijgehouden worden hoe vaak je gecontroleerd bent en wat het resultaat van de controle was. Daarmee kan je als klant dan een track-record opbouwen en het aantal controles op termijn fors verminderen.

Hoewel ik ook geen medelijden heb met de Jumbo an sich, ze verdienen schofterig veel geld over de rug van klanten én leveranciers, ben ik het er wel 100% mee eens dat ze de winkeldiefstal willen stoppen. Als je de boodschappen bij de Jumbo niet kan of wil betalen dan heb je daar niets te zoeken. Wat overigens niet alleen voor de Jumbo geldt natuurlijk.
pi_211901307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zodat ik weer moet wachten trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen en gepast contant betalen? Nee dankje.
:D

Als je er veel open / extra kassas voor krijgt is het prima. Anders niet idd
pi_211901312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En een stukje Amsterdammer van ¤13,25?
In welke context? Want ik ben het er bijvoorbeeld ook niet mee eens dat je een Boeing 777 zou stelen bij de Jumbo.
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:06:11 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211901316
quote:
Daar hebben ze natuurlijk een bepaalde foutmarge en opzettelijke diefstal bij ingecalculeerd. Misschien hebben ze dat verkeerd ingeschat en bijt het ze nu in de bips.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211901320
quote:

[..]
Zo werkt het niet. Vooral niet als je maar een product bent vergeten. Op zijn slechts krijg je dan een pandverbod. Iets vergeten te scannen terwijl je nog niet hebt betaald voor alle boodschappen is geen diefstal. Daar komt de politie ook niet voor opdraven.
  Redactie Sport woensdag 3 januari 2024 @ 11:06:32 #66
pi_211901323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:04 schreef GereDathan het volgende:
Overigens is wat mij betreft de beste oplossing om diefstal bij zelfscan te beperken: zelfscan verplicht koppelen aan je Jumbo account. Zonder Jumbo account geen handscanner. En dan kan er eenvoudig bijgehouden worden hoe vaak je gecontroleerd bent en wat het resultaat van de controle was. Daarmee kan je als klant dan een track-record opbouwen en het aantal controles op termijn fors verminderen.

Hoewel ik ook geen medelijden heb met de Jumbo an sich, ze verdienen schofterig veel geld over de rug van klanten én leveranciers, ben ik het er wel 100% mee eens dat ze de winkeldiefstal willen stoppen. Als je de boodschappen bij de Jumbo niet kan of wil betalen dan heb je daar niets te zoeken. Wat overigens niet alleen voor de Jumbo geldt natuurlijk.
Dan zullen weer minder mensen van de zelfscan gebruik gaan maken
pi_211901324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

Stel dat je nu bij de uitgang van de winkel een lopende band plaatst waar mensen hun boodschappen op kunnen leggen. Een professional scant dan al die producten secuur in, klant legt de producten weer terug in de winkelkar of in een tas/krat, klant betaalt het eindbedrag en loopt zo naar buiten.
Er zijn veel betere oplossingen denkbaar. Bijvoorbeeld een optie dat je vooraf zou kunnen bestellen en betalen en dan de boodschappen zo kan oppikken bij de supermarkt. Of nog gekker, dat je vooraf kan bestellen en betalen en dat ze het gewoon thuis komen brengen. Wat een vooruitgang zou dat zijn zeg!
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:06:37 #68
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211901325
Ik ben niet zenuwachtig bij de selfscan kassa. Je kan altijd een foutje maken en iets vergeten af te slaan. Of per ongeluk iets dubbel afslaan, kan ook.
Wat ik wel irritant vind is als je hele tas uit is gepakt en je die zelf weer in kan pakken. Dan gaat het sneller aan de gewone kassa.

Maar goed, de kans op een steekproef is niet zo groot. Meestal kan ik meteen door.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211901326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:56 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
stel je niet aan zeg :')
Laat een ander in z'n waarde.
pi_211901337
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
In welke context? Want ik ben het er bijvoorbeeld ook niet mee eens dat je een Boeing 777 zou stelen bij de Jumbo.
Je wordt bij de snelkassa betrapt op het niet scannen van een stukje Amsterdammer van ¤13,25.
Is dat diefstal of een fout?
pi_211901339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan zullen weer minder mensen van de zelfscan gebruik gaan maken
Dat kan, maar daar zie ik geen probleem in. Dan moet er 1 kassa bij wellicht, maar dat is nog steeds een stuk minder dan voorheen.

Nette mensen zullen dan beloond worden, dat is een mooie incentive voor minder nette mensen lijkt mij.
pi_211901344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je wordt bij de snelkassa betrapt op het niet scannen van een stukje Amsterdammer van ¤13,25.
Is dat diefstal of een fout?
Nogmaals, in welke context.

Ik zal je helpen om je gezuig voor te zijn. Is dat stukje onderdeel van 300 euro boodschappen en ligt het bovenop in het zicht of is er slechts een pakje kauwgom van 1,50 wat wel afgerekend wordt?
pi_211901346
quote:
Dit is exact de reden dat ik de zelfscan niet gebruik. Ik heb weinig zin om ze werk uit handen te nemen en daarbij ook nog het risico te lopen als crimineel behandeld te worden.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211901348
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ik zie hier trouwens toch ook wat nieuws waar het AD het niet over heeft

https://www.volkskrant.nl(...)rktaandeel~bbbe4250/

Namelijk dat Jumbos marktaandeel 21% gekrompen is.
Geen verrassing dat het marktaandeel zo is gekrompen. Jumbo is een dure supermarkt vergelijkbaar met de AH, met slechtere aanbiedingen dan de AH. Ze hebben bijvoorbeeld vrijwel nooit 1+1 gratis acties.
pi_211901349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er zijn veel betere oplossingen denkbaar. Bijvoorbeeld een optie dat je vooraf zou kunnen bestellen en betalen en dan de boodschappen zo kan oppikken bij de supermarkt. Of nog gekker, dat je vooraf kan bestellen en betalen en dat ze het gewoon thuis komen brengen. Wat een vooruitgang zou dat zijn zeg!
Ik heb dat nu een aantal keer gedaan maar je krijgt altijd aan de deur pas te horen dat 1 artikel (vaak brood) niet leverbaar was. Dan moet je alsnog zelf naar de supermarkt, dus dat doe ik inmiddels ook maar weer.

Misschien ligt dat aan de vestiging maar het zorgt er wel voor dat ik er alleen in geval van nood nog gebruik van maak.
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:09:51 #76
335133 MichaelScott
pi_211901350
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Daar hebben ze natuurlijk een bepaalde foutmarge en opzettelijke diefstal bij ingecalculeerd. Misschien hebben ze dat verkeerd ingeschat en bijt het ze nu in de bips.
Ze lijken er alleen niet van te leren. Eerst verhogen ze het aantal controles waardoor er meer controlemedewerkers nodig zijn en de besparing op personeel teniet wordt gedaan en nu gaat men weer allerlei dure camerasystemen ophangen in de winkel.
pi_211901358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nogmaals, in welke context.

Ik zal je helpen om je gezuig voor te zijn. Is dat stukje onderdeel van 300 euro boodschappen en ligt het bovenop in het zicht of is er slechts een pakje kauwgom van 1,50 wat wel afgerekend wordt?
Maakt het uit of een niet gescand product in het zicht ligt of onderop?
  Redactie Sport woensdag 3 januari 2024 @ 11:11:21 #78
pi_211901365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Geen verrassing dat het marktaandeel zo is gekrompen. Jumbo is een dure supermarkt vergelijkbaar met de AH, met slechtere aanbiedingen dan de AH. Ze hebben bijvoorbeeld vrijwel nooit 1+1 gratis acties.
Alleen Kies en Mix waarbij je vervolgens weer goed op moet letten of producten er wel bij horen :') Stukje misleiding

Tel daarbij op dat de winkel vermoedelijk het slechtste imago heeft van de grote supermarkten (samen met Aldi) en je hebt hem niet zitten
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:28 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211901376
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

Daar worden je boodschappen ook duurder van :P Oh, en de Veghelse winst minder. Allebei niet de bedoeling natuurlijk.

Uiteindelijk is dit natuurlijk gewoon ingecalculeerd verlies dat de supermarkten al lang en breed terugverdienen door de bezuiniging op loonkosten. Kun je nog zo veel vlaggen van klantenservice en snelheid om die dingen heen hangen, het is toch echt begonnen als ordinaire bezuinigingsmaatregel. Niet om daarmee diefstal goed te praten, want dat is het natuurlijk nooit, maar totdat de bulkscanner gemeengoed wordt zal dit probleem nog wel blijven bestaan. Alle camera's ten spijt, want daar kun je ook maar relatief beperkt gebruik van maken. Iemand achter de camera laten plaatsnemen om klanten (of personeel) willekeurig te gaan observeren is namelijk al niet toegestaan.

De 1% uit de krantenartikel is, althans in vergelijking met de cijfers die ik gezien heb, nog een vrij conservatieve schatting. Voor de invoering van de zelfscan werd ongeveer twee derde van alle diefstal in de retail gepleegd door het eigen personeel. Ik ken daar nog geen recente cijfers van, maar ik vermoed dat die balans aardig aan het verschuiven is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211901381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb dat nu een aantal keer gedaan maar je krijgt altijd aan de deur pas te horen dat 1 artikel (vaak brood) niet leverbaar was. Dan moet je alsnog zelf naar de supermarkt, dus dat doe ik inmiddels ook maar weer.

Misschien ligt dat aan de vestiging maar het zorgt er wel voor dat ik er alleen in geval van nood nog gebruik van maak.
Die ervaring heb ik niet, al zal ik niet zeggen dat wij nooit iets missen cq. fout geleverd krijgen. Maar zeker 99% gaat goed bij Picnic hier. En ook moet ik erbij zeggen dat wij lang niet alles bij de supermarkt halen. Brood bij de bakker (die bezorgt sowieso niet) en groente, fruit en eieren bij de lokale boer (soort van schuur met allerlei producten, bezorgen ook niet). Het meeste wat wij bestellen zijn houdbare producten, die zijn over het algemeen wel op voorraad en worden netjes geleverd (of een vervangend artikel).

Maar dat er verbeteringen mogelijk zijn, dat onderschrijf ik direct.
pi_211901383
quote:
Koninklijke Jumbo Food Groep heeft 2023 afgesloten met een totaalomzet van ¤ 11,02 miljard, een toename van 7,3% ten opzichte van 2022
quote:
Een verlies door diefstal van 1% klinkt misschien niet zo veel, maar in ons geval gaat het dan om een bedrag van meer dan ¤100 miljoen per jaar.

Flikker toch op. Alsof Jumbo die 100 miljoen ooit in prijsverlagingen zou stoppen _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211901389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar worden je boodschappen ook duurder van :P
Mijn boodschappen zijn sowieso duurder geworden.
Is het bij jouw zelfscan winkel goedkoper geworden? ;)
pi_211901401
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Die ervaring heb ik niet, al zal ik niet zeggen dat wij nooit iets missen cq. fout geleverd krijgen. Maar zeker 99% gaat goed bij Picnic hier. En ook moet ik erbij zeggen dat wij lang niet alles bij de supermarkt halen. Brood bij de bakker (die bezorgt sowieso niet) en groente, fruit en eieren bij de lokale boer (soort van schuur met allerlei producten, bezorgen ook niet). Het meeste wat wij bestellen zijn houdbare producten, die zijn over het algemeen wel op voorraad en worden netjes geleverd (of een vervangend artikel).

Maar dat er verbeteringen mogelijk zijn, dat onderschrijf ik direct.
99% goed, betekent bij mij dat op 2x boodschappen doen 1 artikel er niet bij zit.

En al ben ik wat "picky" met m'n keuze voor brood, ze bieden ook geen alternatief. Ze komen gewoon bezorgen met de melding dat het brood er niet is. Eigenlijk zou je ze alles weer mee terug moeten laten nemen zodat ze er (hopelijk) van leren maar dat zal in de praktijk wel betekenen dat ik op een "zwarte lijst" kom.
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:15:32 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211901409
Overigens is er ook goed nieuws
https://www.bnr.nl/nieuws(...)rktaandeel-goedmaken

Een nieuwe supermarktenoorlog aanstaande?
pi_211901412
Mijn vrouw werd laatst ook gecontroleerd bij de zelfscan.
Ze vroeg uit nieuwsgierigheid wat er dan het vaakst "vergeten" wordt om te scannen.

Was dus sushi....

Ja ja, "vergeten"....
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:16:32 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211901421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Mijn boodschappen zijn sowieso duurder geworden.
Is het bij jouw zelfscan winkel goedkoper geworden? ;)
Nee, maar het invoeren van zelfscankassa's heeft in de gemiddelde winkel geleid tot een daling van pak 'm beet 15-20% aan gewerkte uren (niet de duurste uren, maar toch). Als die nog steeds betaald hadden moeten worden, dan waren je boodschappen ongetwijfeld nog duurder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211901430
Ik ga altijd langs de zelfscan en wordt bijna nooit gecontroleerd. Wat voor paupers zijn jullie dan? _O-
pi_211901449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar het invoeren van zelfscankassa's heeft in de gemiddelde winkel geleid tot een daling van pak 'm beet 15-20% aan gewerkte uren (niet de duurste uren, maar toch). Als die nog steeds betaald hadden moeten worden, dan waren je boodschappen ongetwijfeld nog duurder.
Ik heb daar geen zicht op. Ik heb ook nog nooit een zelfscanner gebruikt bij een supermarkt.

Ik betaal graag wat extra om niet het werk van een caissière te hoeven doen en de verantwoordelijkheid van een scanfout niet bij mij te leggen.
pi_211901452
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:17 schreef Document1 het volgende:
Ik ga altijd langs de zelfscan en wordt bijna nooit gecontroleerd. Wat voor paupers zijn jullie dan? _O-
word

-t

Taallverpaupering :P
pi_211901454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maakt het uit of een niet gescand product in het zicht ligt of onderop?
Wel voor het algehele beeld om te bepalen of iets bewust of onbewust is.

Als een niet gescande product in het zicht ligt en er 300 euro afgerekend wordt en verder niks mist dan neig ik al snel naar een foutje. Als het niet gescande artikel overduidelijk weggemoffeld is en er slechts een pakje kauwgom afgerekend wordt dan neig ik naar een opzettelijke actie.

In het eerste geval zou ik als winkel dus het niet gescande product laten afrekenen en een aantekening maken (in het Jumbo account bijvoorbeeld). In het 2e geval zou ik de politie inschakelen (en natuurlijk ook een aantekening).

Nuance en context bepaald of iets als een foutje gezien kan worden of als een opzettelijke actie. Maak je meerdere foutjes, hoe onbewust ook, dan neem je als winkel ook actie wat mij betreft (bijvoorbeeld vaker controle of zelfs een verbod op zelfscan of betreden van de winkel).
pi_211901469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zoals vaker verzin je maar weer wat om interessant te doen. Je weet pas na het inleveren van de handscanner of er een controle is. En daar kan je dan helemaal niets meer aan veranderen, er valt niks meer te checken. De handscanner krijgt dan opdracht om een X aantal artikelen te scannen en dat mag je lijdzaam ondergaan.
Ik heb het nergens over een handscanner. Ik heb het over de zelfscan waar je zelf je artikelen scant aan het einde van de winkel....

Echt, serieus...
pi_211901477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Wel voor het algehele beeld om te bepalen of iets bewust of onbewust is.

Als een niet gescande product in het zicht ligt en er 300 euro afgerekend wordt en verder niks mist dan neig ik al snel naar een foutje. Als het niet gescande artikel overduidelijk weggemoffeld is en er slechts een pakje kauwgom afgerekend wordt dan neig ik naar een opzettelijke actie.

In het eerste geval zou ik als winkel dus het niet gescande product laten afrekenen en een aantekening maken (in het Jumbo account bijvoorbeeld). In het 2e geval zou ik de politie inschakelen (en natuurlijk ook een aantekening).

Nuance en context bepaald of iets als een foutje gezien kan worden of als een opzettelijke actie. Maak je meerdere foutjes, hoe onbewust ook, dan neem je als winkel ook actie wat mij betreft (bijvoorbeeld vaker controle of zelfs een verbod op zelfscan of betreden van de winkel).
Ofwel: je bent dus afhankelijk van een inschatting of de politie gebeld wordt als je een oprechte fout maakt en je kan wegkomen met diefstal als je het met opzet doet en zorgt dat het maar een pakje kauwgom is tussen je boodschappen.

Voor mij geen zelfscan.
pi_211901479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
99% goed, betekent bij mij dat op 2x boodschappen doen 1 artikel er niet bij zit.
Ik bekijk het per keer. Van de 100 keer boodschappen bestellen gaat het dus 1 keer fout.

quote:
En al ben ik wat "picky" met m'n keuze voor brood, ze bieden ook geen alternatief. Ze komen gewoon bezorgen met de melding dat het brood er niet is. Eigenlijk zou je ze alles weer mee terug moeten laten nemen zodat ze er (hopelijk) van leren maar dat zal in de praktijk wel betekenen dat ik op een "zwarte lijst" kom.
Als je zo picky bent, waarom koop je dan brood bij een supermarkt?

Bij Picnic weet je het van te voren over het algemeen als iets niet voorradig is, dan kan je het simpelweg niet bestellen. Mocht het onverhoopt niet leverbaar zijn dan krijg je een vervangend product én je geld terug. En het kan ook voorkomen dat er geen vervangend product leverbaar is, dan krijg je enkel je geld terug. Gaat automatisch in de app en het is vooral een kostenpost voor Picnic. Het is ze er dus alles aan gelegen om correct en volledig te leveren.
  woensdag 3 januari 2024 @ 11:22:50 #94
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211901482
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hun marktaandeel is volgens dat artikel 1% gekrompen in 2023. Huidige marktaandeel is 21% tegen 35% van AH.
pi_211901486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ofwel: je bent dus afhankelijk van een inschatting of de politie gebeld wordt als je een oprechte fout maakt en je kan wegkomen met diefstal als je het met opzet doet en zorgt dat het maar een pakje kauwgom is tussen je boodschappen.
Dan moet je dus geen fout maken, dat heb je volledig (letterlijk haha) zelf in de hand.

quote:
Voor mij geen zelfscan.
Dat kan, dat is een keuze. Niets mis met die keuze toch?
pi_211901498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Voor mij geen zelfscan.
Je word opeens afhankelijk van het inschattingsvermogen van een supermarktmedewerker. Die gok weiger ik te nemen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211901500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het nergens over een handscanner. Ik heb het over de zelfscan waar je zelf je artikelen scant aan het einde van de winkel....

Echt, serieus...
En dan is het opeens anders? Niet dus. Ook dan weet je pas dat er controle is ná je alles gescand hebt en voor betalen kiest. Daar kan je dan ook niets meer aan veranderen. En bij twijfel kijken ze gewoon even op de camera terug.
pi_211901508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik bekijk het per keer. Van de 100 keer boodschappen bestellen gaat het dus 1 keer fout.
[..]
Ik kom gemakkelijk aan 1% van de artikelen, niet van het aantal keren boodschappen doen.

quote:
Als je zo picky bent, waarom koop je dan brood bij een supermarkt?
Omdat de bakker niet bezorgt.

quote:
Bij Picnic weet je het van te voren over het algemeen als iets niet voorradig is, dan kan je het simpelweg niet bestellen. Mocht het onverhoopt niet leverbaar zijn dan krijg je een vervangend product én je geld terug. En het kan ook voorkomen dat er geen vervangend product leverbaar is, dan krijg je enkel je geld terug. Gaat automatisch in de app en het is vooral een kostenpost voor Picnic. Het is ze er dus alles aan gelegen om correct en volledig te leveren.
Ik heb het idee dat ze bij mijn supermarkt de artikelen niet reserveren en gewoon een medewerker met een karretje door de winkel sturen en "ja, helaas, het brood is op".

En een andere keten bezorgt hier niet, als ik een paar straten verderop had gewoond dan wel :')
  roze woensdag 3 januari 2024 @ 11:26:23 #99
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211901523
quote:
Oh daar heb ik geen last van. Ik ben een keer iets vergeten maar dat had ik al heel snel door toen die mevrouw kwam en toen heb ik dat gewoon gezegd van hey volgens mij heb ik dat product helemaal niet gescand. 1 knop op dat apparaatje en het stond erbij op de bon. _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_211901529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zodat ik weer moet wachten op trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen en gepast contant betalen? Nee dankje.
De grap is dat wanneer je wat meer boodschappen hebt, je meestal sneller bent wanneer je bij de gewone kassa aansluit dan bij de zelfscanner. Zo'n kassajuffrouw scant gemiddeld een stuk sneller. De zelfscanner lijkt alleen sneller omdat je daar zelf bezig bent terwijl je bij de kassa uit je neus staat te vreten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')