Nee, ik ookquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen?
Hoe wil je dat zo snel checken?quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, ik ookAls ik controle krijg check ik altijd alles even snel
Ik ook. En laatst had ik controle waarbij de medewerker per ongeluk de streepjescode van zijn eigen medewerkerspasje scande. Die zat uiteraard niet tussen mijn gescande artikelen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen?
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.quote:
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zatquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner.
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
Klopt dat probleem heb ik hier ook dat er maar 1 gewone kassa is maar die controles ben ik spuugzat zeker omdat ik altijd alles scanquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.
En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Dat vind ik ook. Blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheid en moet het weer teruggedraaid worden. Best een sneue constatering wel. Ook geen gezeik meer tegen de medewerkers, ik zie alleen maar voordelen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
Ik intussen ook, als ik bij de Jumbo boodschappen doe. Ik erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Die staan er bij voor de checks die vanzelf worden opgeroepen en voor eventuele vragen. Het schrikt verder ook nauwelijks af.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.
Gebruik de zelfscan overigens alleen als ik maar een paar dingen heb.
Heb ik veel boodschappen dan ga ik gewoon naar de gewone kassa.
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.
Dus laten we niet weer gelijk de goedwillenden offeren voor de kwaadwillenden.
quote:,,Als we dit bedrag in prijsverlaging zouden kunnen stoppen, dan profiteren al onze klanten hiervan”
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..
Nee hoor, heb ik ook. Ik doe altijd even een check of ik echt alles heb gescand.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
Ja hier is de communicatieafdeling even helemaal op los gegaan.quote:
Fixed.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Leuk om te werken ja met allemaal camera's om je heen. Pure intimidatie naar personeel. Ook het ongevraagd openen van kluisjes is de leiding daar niet vreemd volgens diverse nieuwsberichten. Verder nog een hoge werkdruk bij distributiecentra maken het een slechte werkgever. En dan die woekerwinsten plus een ex directeur die wordt verdacht van witwaspraktijken.
Echt een topbedrijf ja.
100%quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
Het ligt er denk ik aan wat je vergeten bent te stelen. Is het een duur stuk biefstuk of zalm terwijl de rest van de spullen euroshopper shit is ja, dan kan ik wel snappen dat het een beetje raar staat.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Ik pak dat ding tegenwoordig niet eens meer, gewone kassa gaat sneller als je bij de zelfscan eerst op een medewerker moet wachten die nog 4 bejaarden voor je moet helpen en vervolgens de helft uit je mandje haalt om te checken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
je kan het oplossen door gewoon af te spreken de rest ook te betalen op dat moment idd. Feit blijft wel dat ze jouw intenties niet kunnen ruiken en jij de fout in bent gegaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Dat is niet wat er in de OP staat. Maargoed, snap je punt wel hoor. Hoe dan ook wordt er idioot veel gestolen en kunnen er ook redelijk wat mensen dan kennelijk niet zelf scannen. Bizar, zo lastig is het niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.
Flitspalen langs de weg controleren of je geen vieze vuile hardrijder bent.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:24 schreef Morri2 het volgende:
[..]
erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Bofjijff het volgende:
We kunnen kennelijk idd niet met de zelfscankassas omgaan,
eens, goeie fix iddquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Flitspalen langs de weg controleren of je geen vieze vuile hardrijder bent.
[..]
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.
Daar hangt alleen geen bord bij met de tekst: "We gaan je helpen". Vooral het woord 'helpen' ook...quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Flitspalen langs de weg controleren of je geen vieze vuile hardrijder bent.
[..]
Minimale tijdwinst?quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.
Ik denk dat zelfscan ook flinke winst oplevert voor bijvoorbeeld Albert Heijn, waar diefstal lager lijkt te zijn. De doorloop is enorm. Vroeger had je hier 6 kassa's. Nu met zelfscan erbij zijn het er iets van 16 geworden. Edit: Plus natuurlijk nog iets van 30 handscanners)quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfscan zorgt er wel voor dat de wachttijd in de super echt heel laag is
Voor mij een reden om niet naar de Lidl te gaan zegmaar
Is dat echt zo?quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoals vaker verzin je maar weer wat om interessant te doen. Je weet pas na het inleveren van de handscanner of er een controle is. En daar kan je dan helemaal niets meer aan veranderen, er valt niks meer te checken. De handscanner krijgt dan opdracht om een X aantal artikelen te scannen en dat mag je lijdzaam ondergaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |