abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211900733
Jumbo hangt meer camera's op tegen winkeldieven: ‘Jaarlijks voor 100 miljoen gestolen’

Jaarlijks wordt er voor meer dan 100 miljoen euro gestolen uit de supermarkten van Jumbo, meldt de supermarktketen bij de presentatie van zijn jaarresultaten. ,,In veel winkels bedraagt het verlies door gestolen producten inmiddels zo’n 1 procent van de omzet en worden winkelmedewerkers geconfronteerd met onprettige situaties en toegenomen spanningen”, maakte het bedrijf bekend.

Jumbo wil de strijd tegen winkeldiefstal intensiveren. Om dit te doen, wil het supermarktconcern onder meer inzetten op intensiever cameratoezicht ‘en andere zichtbare en onzichtbare maatregelen’. Daarnaast test Jumbo deze maand naar eigen zeggen verschillende nieuwe methoden om diefstal te voorkomen en te bestrijden.

,,Als we dit bedrag in prijsverlaging zouden kunnen stoppen, dan profiteren al onze klanten hiervan”, legt topman Ton van Veen van Jumbo uit. ,,Dat wordt dan ook onze insteek. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is dat ik een veiligere omgeving voor medewerkers en klanten in de winkel wil creëren.”

Producten goedkoper maken

De supermarktketen gaat dit jaar verder met prijsverlagingen om verloren marktaandeel terug te winnen, maakte het concern bij de presentatie van de jaarcijfers bekend. Het familiebedrijf merkt dat klanten steeds meer gespitst op koopjes en minder ‘winkelvast’ zijn, als gevolg van de gedaalde koopkracht.

Jumbo verlaagde afgelopen jaar naar eigen zeggen de prijzen van ruim duizend producten. ,,Voor 2024 staan nog veel meer prijsverlagingen op de planning”, stelt het concern uit Veghel in een toelichting op de jaarresultaten. Daarnaast zegt de keten ‘terughoudend’ te zijn met prijsverhogingen voor zowel A-merkproducten als huismerkartikelen.

De omzet die valt onder de Jumbo-formule kwam over 2023 uit op 10,9 miljard euro, een groei van 7,1 procent vergeleken met het voorgaande jaar. Dit is iets lager dan de totale groei van de Nederlandse supermarktbranche (gemiddeld 7,6 procent).

Volgens het bedrijf staat de winst steeds meer onder druk. ,,Naast een stijging van de inkoopprijzen, die veelal niet een-op-een werden doorberekend aan klanten, had Jumbo te maken met fors hogere kosten voor salarissen, huur en energie.” Er werd geen concreet winstcijfer bekendgemaakt.

2024 blijft onzeker

Het supermarktbedrijf waagt zich niet aan het geven van verwachtingen voor 2024 door aanhoudende onzekere marktomstandigheden. Wel denkt het te gaan profiteren van de samenwerking met twee grote internationale inkooporganisaties. De gezamenlijke prijsonderhandelingen van Europese supermarktbedrijven met leveranciers van A-merken moet leiden tot goedkopere producten.

https://www.ad.nl/economi(...)n-gestolen~acc8585f/

Dat is aardig wat geld en ik gok dat het in de andere supers niet anders is. Zou het geen idee zijn om de producten die veel gestolen worden te labelen en weer poortjes bij de kassa's te plaatsen? Ik ben benieuwd welke zicht en onzichtbare maatregelen ze gaan nemen.
pi_211900759
Ik schrik hier best wel van, die arme Jumbo. Gelukkig willen ze het bedrag steken in het goedkoper maken van de producten.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:00:04 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211900798
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen? :@
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211900805
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen? :@
Nee, ik ook :P Als ik controle krijg check ik altijd alles even snel
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:01:27 #5
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211900810
Leuk om te werken ja met allemaal camera's om je heen. Pure intimidatie naar personeel. Ook het ongevraagd openen van kluisjes is de leiding daar niet vreemd volgens diverse nieuwsberichten. Verder nog een hoge werkdruk bij distributiecentra maken het een slechte werkgever. En dan die woekerwinsten plus een directeur die wordt verdacht van witwaspraktijken.

Echt een topbedrijf ja.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:01:40 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211900813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, ik ook :P Als ik controle krijg check ik altijd alles even snel
Hoe wil je dat zo snel checken?
Op 't randje en erover.
pi_211900829
quote:
Ik ook. En laatst had ik controle waarbij de medewerker per ongeluk de streepjescode van zijn eigen medewerkerspasje scande. Die zat uiteraard niet tussen mijn gescande artikelen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211900834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hoe wil je dat zo snel checken?
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.
  Moderator/colorchick woensdag 3 januari 2024 @ 10:04:50 #9
382129 crew  Donna
pi_211900835
quote:
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner. _O-
pi_211900837
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
pi_211900842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik word er ook zenuwachtig van soms. Volgens mij gedraag ik me als een dief met de zelfscanner. _O-
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
  Moderator/colorchick woensdag 3 januari 2024 @ 10:08:49 #12
382129 crew  Donna
pi_211900856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daarom reken ik af bij de gewone kassa, ik werd best vaak gecontroleerd en dat was ik zat
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.

En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
pi_211900870
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.

En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
Klopt dat probleem heb ik hier ook dat er maar 1 gewone kassa is maar die controles ben ik spuugzat zeker omdat ik altijd alles scan
pi_211900873
Het ligt er maar net aan. Is de winkeldief een blanke bijstandsmoeder met blond haar en blauwe ogen, dan is de winkel te duur en kan ze voor haar kindjes blijven zorgen.
Heeft de winkeldief minimaal één in het buitenland geboren overgrootouder, dan moeten de grenzen dicht.
Is de winkeldief een dansleraar met dreadlocks of is het een presentatrice van Ongehoord Nieuws, dan moet Jumbo eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze geld willen hebben voor voedsel.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:14:21 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211900890
Handscanners _O_

Scheelt zoveel tijd
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:17:34 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211900915
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:20:56 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211900944
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfscan afschaffen lijkt me een goede eerste stap. Dat is klantvriendelijker en uiteindelijk voordeliger voor de supermarkt.
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.
Dus laten we niet weer gelijk de goedwillenden offeren voor de kwaadwillenden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211900951
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
Dat vind ik ook. Blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheid en moet het weer teruggedraaid worden. Best een sneue constatering wel. Ook geen gezeik meer tegen de medewerkers, ik zie alleen maar voordelen.

Ik schrik best wel van het bedrag. Ik vind het een hele hoop geld.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:22:24 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211900954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Zelfscan is denk ik de grootste veroorzaker, iets waar men dacht voordeliger uit te zijn door besparen personeel is misschien uiteindelijk toch een misser
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.

Gebruik de zelfscan overigens alleen als ik maar een paar dingen heb.

Heb ik veel boodschappen dan ga ik gewoon naar de gewone kassa.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211900980
quote:

[..]
quote:

[..]
Ik intussen ook, als ik bij de Jumbo boodschappen doe. Ik erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.

Vaak pak ik mijn spullen niet eens eerst in. Ik doe dat pas na de controle. Ze halen anders je hele tas overhoop en kun je weer opnieuw je spullen inpakken.

Gewone kassa gaat best vaak sneller dan die zelfscan.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:26:29 #21
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211901001
Op personeel bezuinigen door zelfscan te introduceren en dan verbolgen zijn over stijgende winkeldiefstal. Lekker voor ze. Als ze deze vorm van derving in de productprijzen verwerken prijzen ze zichzelf uiteindelijk vanzelf uit de markt. Probleem opgelost.
pi_211901004
quote:
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211901013
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hier staat er continue een medewerkster bij de zelfs an te staan.

Gebruik de zelfscan overigens alleen als ik maar een paar dingen heb.

Heb ik veel boodschappen dan ga ik gewoon naar de gewone kassa.
Die staan er bij voor de checks die vanzelf worden opgeroepen en voor eventuele vragen. Het schrikt verder ook nauwelijks af.

We kunnen kennelijk idd niet met de zelfscankassas omgaan, dat is wel echt de trieste conclusie :')

Zou het wel jammer vinden zelf als die verdwijnen :)
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:31 #24
335133 MichaelScott
pi_211901014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik vind handscanners veel klantvriendelijker.
Dus laten we niet weer gelijk de goedwillenden offeren voor de kwaadwillenden.
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.
pi_211901018
quote:
,,Als we dit bedrag in prijsverlaging zouden kunnen stoppen, dan profiteren al onze klanten hiervan”
:')
Conscience do cost.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:29:31 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211901020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Inmiddels niet meer, maar tot kort geleden keek ik alles nog twee keer na voor ik die scanner terugzette. Ik wil echt niet voor winkeldief aangezien worden.
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..
Op 't randje en erover.
pi_211901025
Dat jatten doen ze toch vooral door bij de zelfscan meuk niet af te rekenen?
pi_211901043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat idee staat me het meest tegen inderdaad. Dat je direct voor winkeldief uitgemaakt wordt zonder dat je die intentie hebt..
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
pi_211901049
quote:
Nee hoor, heb ik ook. Ik doe altijd even een check of ik echt alles heb gescand.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:16 #30
335133 MichaelScott
pi_211901080
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Er wordt voor 100 miljoen gestolen (bij de jumbo alleen al) maar ze moeten jou op je blauwe ogen geloven dat je wat vergeten was te scannen? Leuk is anders idd maar je hebt dat 'gebrek aan vertrouwen' ook gewoon aan je mede"klanten" te danken.
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:32 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211901083
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Op 't randje en erover.
pi_211901090
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:29 schreef ems. het volgende:

[..]
:')
Ja hier is de communicatieafdeling even helemaal op los gegaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211901095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Leuk om te werken ja met allemaal camera's om je heen. Pure intimidatie naar personeel. Ook het ongevraagd openen van kluisjes is de leiding daar niet vreemd volgens diverse nieuwsberichten. Verder nog een hoge werkdruk bij distributiecentra maken het een slechte werkgever. En dan die woekerwinsten plus een ex directeur die wordt verdacht van witwaspraktijken.

Echt een topbedrijf ja.
Fixed.
Verder is de rest standaardpraktijk in de supermarkten.

En die 100mln gaat echt niet naar lagere prijzen, die gaat echt wel naar meer 'shareholders' value'. Als het om de klant en prijs ging, waren de prijzen bij jumbo echt al lang verlaagd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211901099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
100%
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:39:47 #35
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211901101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fixed.
-knip-
Aha.
pi_211901102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Het ligt er denk ik aan wat je vergeten bent te stelen. Is het een duur stuk biefstuk of zalm terwijl de rest van de spullen euroshopper shit is ja, dan kan ik wel snappen dat het een beetje raar staat.
pi_211901103
quote:
Ik pak dat ding tegenwoordig niet eens meer, gewone kassa gaat sneller als je bij de zelfscan eerst op een medewerker moet wachten die nog 4 bejaarden voor je moet helpen en vervolgens de helft uit je mandje haalt om te checken.

Heb echt bijna nooit dat ik geen controle heb met een volle winkelmand. Tijdje terug zelfs controle met 2 producten :`)
pi_211901106
Jumbo wil natuurlijk wel elk jaar een record omzet halen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211901128
quote:

[..]
je kan het oplossen door gewoon af te spreken de rest ook te betalen op dat moment idd. Feit blijft wel dat ze jouw intenties niet kunnen ruiken en jij de fout in bent gegaan.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nee, er wordt voor 100 miljoen niet afgerekend. Of dat per ongeluk is of met opzet is niet bekend.
Dat is niet wat er in de OP staat. Maargoed, snap je punt wel hoor. Hoe dan ook wordt er idioot veel gestolen en kunnen er ook redelijk wat mensen dan kennelijk niet zelf scannen. Bizar, zo lastig is het niet.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:45:23 #40
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_211901160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]
erger me vooral aan die melding op dat scherm 'dat er een medewerker naar je onderweg is om je te helpen'. Nee, dat is niet helpen. Dat is controleren of je geen vieze vuile dief bent.
Flitspalen langs de weg controleren of je geen vieze vuile hardrijder bent.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Bofjijff het volgende:
We kunnen kennelijk idd niet met de zelfscankassas omgaan,
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.
pi_211901167
We zijn ook geen kassa medewerker, als ik er vaak word uitgepakt voor controle dan ben ik het op de duur wel zat en neem de gewone kassa wel omdat het wachten op een medewerker langer duurt dan de kassa rij
pi_211901168
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]
[..]
Jawel, dat kunnen we wel. Maar niet iedereen.
eens, goeie fix idd :)
pi_211901181
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]
[..]
Daar hangt alleen geen bord bij met de tekst: "We gaan je helpen". Vooral het woord 'helpen' ook...
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:49:55 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211901185
Maar zouden mensen ineens dat pakje boter van 2,50 euro niet meer stelen als dat 2,20 euro zou zijn?
  Redactie Sport woensdag 3 januari 2024 @ 10:49:59 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211901186
Zelfscan zorgt er wel voor dat de wachttijd in de super echt heel laag is

Voor mij een reden om niet naar de Lidl te gaan zegmaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:51:09 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211901194
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De minimale tijdwinst van zo'n handscanner ben je alweer kwijt als je een keer een controle krijgt, want het zijn tegenwoordig eerder volledige controles dan steekproeven.
Minimale tijdwinst?

Ik kan gelijk mijn spullen inpakken in de tassen. Bij kassa/zelfscan moet ik het eerst weer uit mijn kar halen, op de band leggen, en alles weer inpakken. Plus er staat nooit een rij bij het afrekenen met de handscanner. Dat is enorme tijdwinst + veel meer gemak.

En ik krijg vaker niet dan wel controle.

En als er controle komt, hoef ik niet zelf alles in en uit te pakken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:52:40 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211901205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfscan zorgt er wel voor dat de wachttijd in de super echt heel laag is

Voor mij een reden om niet naar de Lidl te gaan zegmaar
Ik denk dat zelfscan ook flinke winst oplevert voor bijvoorbeeld Albert Heijn, waar diefstal lager lijkt te zijn. De doorloop is enorm. Vroeger had je hier 6 kassa's. Nu met zelfscan erbij zijn het er iets van 16 geworden. Edit: Plus natuurlijk nog iets van 30 handscanners)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211901209
De supermarkt branche mag niet klagen, de enige branche die juist geprofiteerd heeft van de corona crisis en de prijzen blijft omhoog gooien en flinke winst blijft maken en klant onvriendelijker wordt
pi_211901213
quote:

[..]
Is dat echt zo?

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik bij een controle iets niet gescand had.
Maar moet je dan gelijk mee naar achteren en word de politie direct ingeschakeld?

Dan ga ik toch maar bij de kassa staan als dat zo is :P
pi_211901221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als ik zelfscan heb ik altijd maar een paar artikelen. Die heb je zo gecheckt. Met meerdere boodschappen ga ik altijd naar de kassa.
Zoals vaker verzin je maar weer wat om interessant te doen. Je weet pas na het inleveren van de handscanner of er een controle is. En daar kan je dan helemaal niets meer aan veranderen, er valt niks meer te checken. De handscanner krijgt dan opdracht om een X aantal artikelen te scannen en dat mag je lijdzaam ondergaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')