Mannenquote:Twee jaar geleden was het 11x goud naast 2x Polen en 1x België. Hoe zal het deze editie zijn?
1 akkefietjequote:Honderden verwensingen kreeg Joy Beune naar haar hoofd, toen ze laatst in Polen de team pursuit had verprutst. ,,Mijn telefoon liep vol. Ik heb niet eens alles gelezen, want daar werd ik niet echt vrolijk van. Echt héél lullige dingen. Dat ik een achterlijke, domme trien ben, weet je wel. Oké, klopt allemaal. Ben ik ook. Het was ook dom, wat me in Polen gebeurde. Superdom. Alleen...Ik vind niet dat mensen mij op één zo’n akkefietje moeten afrekenen.
Al zijn het er tien, als je iemand die je totaal niet kent, behalve van TV, dan zulke berichtjes gaat sturen ben je ook niet helemaal mentaal gezond.quote:
was het met de nk vorige week lager? Of vergelijkbaar?quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:30 schreef hhh38 het volgende:
Als we een beetje snelle tijden willen moet het op vrijdag gebeuren, want de luchtdruk gaat omhoog vliegen dit weekend.
Vrijdagmiddag 995hP
Vrijdagavond 1000hP
Zaterdagmiddag 1015hP
Zondagmiddag 1027hP
Vergelijkbaar met morgen, rond de 1000 volgens mij.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
was het met de nk vorige week lager? Of vergelijkbaar?
De concurrentie ziet er anders wel indrukwekkend uit hoor!quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:44 schreef hhh38 het volgende:
Vrouwen
TS: Zou NL moeten winnen, zie geen concurrentie.
Ghiottoquote:Haar laatste nederlaag op de drie kilometer dateert van november 2022, ook in Heerenveen. "Toen had ik al een tijdje niet op een snelle baan gereden en nu zitten we weer in die situatie. Ik heb de laatste weken geprobeerd mijn techniek aan te passen aan snel ijs, maar dat is moeilijk op een langzamere baan."
Wojcikquote:"Op buitenijs moet je hard werken, in een overdekte hal heb je ineens veel meer snelheid. Het voelt makkelijker. In elk geval tijdens de trainingen, dat is prettig. Maar het zegt niet zoveel voor de wedstrijden."
Lollobrigidaquote:"Het voelt alsof ik maar zeventig procent van mijn energie heb, alsof mijn lichaam continu in energiebesparingsmodus staat. Ik moet veel rusten."
quote:Bij de laatste wereldbeker werd ze immers vijfde "Dat kwam vooral door mijn hoofd, niet door mijn benen", tempert ze de verwachtingen. "De schaatsen doen nog niet helemaal wat ik wil. Een medaille zou mooi zijn, maar ik blijf met beide benen op de grond. Ik moet eerst weer echt gevoel krijgen met het ijs."
In het geval van Wojcik wel terecht, die bakt er al anderhalf seizoen helemaal niets meer van. Misschien moet ze eens praten met Schulting als je dit zo hoort.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Buitenlandse concurrentie dekt zich alvast in.
Wiklund
[..]
Ghiotto
[..]
Wojcik
[..]
Lollobrigida
[..]
Er is gewoon te weinig tegenstand voor een fatsoenlijk EK. Het EK Allround had nog het voordeel van historie, maar dat was bij de mannen ook al 15 jaar niet meer spannend.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:20 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ga zo toch maar eens weer schaatsen kijken, toch niet zoveel te doen vanavond. Vind het wel een matig toernooi en natuurlijk kut dat de langste en mooiste afstand ontbreekt. Schaatsen is echt wel beduidend minder leuk dan vroeger.
Redelijk cringe jaaaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat het toch een open NK is beginnen we maar gewoon met het Wilhelmus?
Een drone lijkt mequote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:33 schreef hole1988 het volgende:
Hebben ze nu serieus een helicopter gehuurd voor shots van het thialf stadion.
Amerikaanse toestandenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat het toch een open NK is beginnen we maar gewoon met het Wilhelmus?
Je hoorde een helicopter geluid. Kunnen ze er ook onder gemonteerd hebben natuurlijk.quote:
Ohquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:34 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Je hoorde een helicopter geluid. Kunnen ze er ook onder gemonteerd hebben natuurlijk.
In 2022 deden er maar 4 landen mee. Nederland trok zich terug en Rusland mocht niet meedoen vanwege corona.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vorige keer hadden alle deelnemers automatisch een medaille toch?
Hersman zei: het lag aan het materiaal.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het lag aan het publiek. Het lag aan het ijs. Het lag aan de helm.
Het lag zeker niet aan Antoinette
Publiek en helm wordt door Femke als legitiem excuus gegevenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het lag aan het publiek. Het lag aan het ijs. Het lag aan de helm.
Het lag zeker niet aan Antoinette
Als dit de teamsprint van Jumbo-Visma was stond Belgie op zijn kop want Wout genaaid door de lead out.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Antwanet pakt in haar eentje nog goud, veelzeggend.
5 zelfsquote:
Ja klopt, eigenlijk is schaatsen in die zin best een matige sport geworden. Alleen het WK is nog wel enigszins interessant.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is gewoon te weinig tegenstand voor een fatsoenlijk EK. Het EK Allround had nog het voordeel van historie, maar dat was bij de mannen ook al 15 jaar niet meer spannend.
Nu met de Russen die (terecht) worden uitgesloten is het helemaal treurig geworden. Daar kunnen de schaatsers weinig aan doen, maar er zijn gewoon te weinig schaatslanden die in de breedte genoeg kwaliteit hebben. We moeten het hebben van eenlingen als Swings, Wiklund, Herzog, Ghiotto en (als ze mee had gedaan) Sablikova. Alleen de Noorse mannen hebben echt meerdere toppers.
Jammer dat er een moest lossen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Strak schema van de Fransen. Technisch ook heel netjes
Die zijn van de ISU.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
NOS graphics niet voorbereid op een WR
Ook niet binnen 5 seconden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:02 schreef -XOR- het volgende:
Die Nederlandse middelmaat gaat hier niet binnen een seconde van komen.
Echt hè.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:08 schreef Mansjester het volgende:
Al dit soort aids onderdelen maar geen 5 km bij de vrouwen en 10km bij de mannen.
Tering ISU
Dit was een galavoorstelling, ik heb genoten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:08 schreef Mansjester het volgende:
Al dit soort aids onderdelen maar geen 5 km bij de vrouwen en 10km bij de mannen.
Tering ISU
Die teamonderdelen zorgen wel voor 80% van het dramaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:14 schreef Bill_Hillie het volgende:
Boeien hoe NL hier op scoort...het is toch een suf onderdeel
Hij refereert aan wat er regelmatig in het verleden is gezegd. en dat er in de praktijk verder niets mee werd gedaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tuitert
"We gaan er alles aan doen"
Wie is we?
Bovendien moeten 'we' wel. Als we geen ploegenachtervolging hebben op de SPelen mogen we maar met 7 schaatsers ipv 9.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:14 schreef hhh38 het volgende:
Die teamonderdelen zorgen wel voor 80% van het drama
Nog zo'n kutregel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Bovendien moeten 'we' wel. Als we geen ploegenachtervolging hebben op de SPelen mogen we maar met 7 schaatsers ipv 9.
Dat gezeik met dat maximum aantal sporters is sowieso dodelijk voor een competitief veld.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Bovendien moeten 'we' wel. Als we geen ploegenachtervolging hebben op de SPelen mogen we maar met 7 schaatsers ipv 9.
En er is steeds meer concurrentie. We doen nu lacherig over de Fransen en Belgen, maar als die nog 2 jaar in dit onderdeel investeren en die schaatsers individueel beter worden kunnen ze dit gat ook gewoon dichten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Daar kan de ISU weinig aan doen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nog zo'n kutregel.
Ten eerste slaat deze restrictie helemaal nergens op. Ten tweede waren het er vroeger altijd 10 en geen 9. En ten derde zouden sowieso altijd de beste sporters moeten kunnen starten op een bepaalde afstand ongeacht hun nationaliteit.
Waanzin. Je wil toch de beste schaatsers op het hoogste podium hebben.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Ze moet wat als ze onderdelen als ice breakdance toevoegen op de olympische spelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nog zo'n kutregel.
Ten eerste slaat deze restrictie helemaal nergens op. Ten tweede waren het er vroeger altijd 10 en geen 9. En ten derde zouden sowieso altijd de beste sporters moeten kunnen starten op een bepaalde afstand ongeacht hun nationaliteit.
Het is de IOC die dat bepaalt?quote:
Dat maximaal aantal atleten binnen een sport wel.quote:
Wel het maximale aantal sporters per sport toch?quote:
Maar dan nog is het aan de ISU toch? Je kunt ook minder mensen per afstand toelaten. Of bepaalde kermisnummers schrappen…quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat maximaal aantal atleten binnen een sport wel.
Zie edit.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan nog is het aan de ISU toch? Je kunt ook minder mensen per afstand toelaten. Of bepaalde kermisnummers schrappen…
Maar de verdeling daarna is alsnog aan de ISU. Maar goed, ook vanuit het IOC is dit een kutregel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel het maximale aantal sporters per sport toch?
Valt wel mee. En het zorgt voor heerlijke spanning rondom die matrix.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik weet niet wiens schuld het is, maar kut is het wel.
Niet eens. Het is de hoogmis van de topsport. Prioriteit 1 is dat daar de beste sporters staan. De eerste paar ritten kun je zo schrappen als het nodig is.quote:
Nog zoiets kuts inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heerlijk respectloos weer van de NOS
Dat laatste wel ja. En natuurlijk het eeuwige gezeur over de aanwijsplekken. Heerlijke soap altijd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Valt wel mee. En het zorgt voor heerlijke spanning rondom die matrix.
Als je de bij de beste sporters hoort komt jouw afstand ook hoog in de matrix en hoef je je weinig zorgen te maken. De concurrentie in Nederland is gewoon groot en zelfs als op iedere afstand de top 3 mag gaan kan een topper er buiten vallen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Het is de hoogmis van de topsport. Prioriteit 1 is dat daar de beste sporters staan. De eerste paar ritten kun je zo schrappen als het nodig is.
Het is respectloos van die schaatsers dat ze al beginnen met rijden terwijl de analytici van de NOS nog niet klaar zijn met hun oeverloos gezwets.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:33 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik heb daar wel zo'n schijthekel aan he dat die lui door blijven lullen terwijl de wedstrijd al is begonnen. Ik vind het ook nog eens erg respectloos naar de sporters ook.
Laten we nou niet doen alsof er zo ongelofelijk veel te bespreken viel aan de afgelopen 2 afstanden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is respectloos van die schaatsers dat ze al beginnen met rijden terwijl de analytici van de NOS nog niet klaar zijn met hun oeverloos gezwets.
#Omdenken.
Ja die had nog wel wat harder gekund.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:38 schreef Toby56 het volgende:
Die Tsjechische dieselde nog stevig door tot aan het eind.
Namens het CDU aan de Duitse Deelstaatverkiezingen.quote:
Terecht, LollerGodinquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:45 schreef Toby56 het volgende:
Loller wordt toegejuicht alsof ze team NL is.
Ah dus daarom moeten die verkiezingen over.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Namens het CDU aan de Duitse Deelstaatverkiezingen.
Oh ze zijn serieus familiequote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met mijn maten keek ik vroeger naar zwart-films met haar oud-tante.
Dat zou echt zo enorm zonde zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:51 schreef Toby56 het volgende:
De baan van Davos overdekken... dat zou aan de ene kant een inbreuk op de traditie zijn, maar dan heb je wel een gave overdekte hooglandbaan in Europa.
Ja, en weer een onrendabele overdekte schaatsbaan erbij. Iedere Olympische Spelen laat een hele serie onbruikbare sportaccomodaties achter, daar moesten we maar eens mee ophouden. Als de OS in Zwitserland zijn kun je prima schaatsen in Inzell.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:51 schreef Toby56 het volgende:
De baan van Davos overdekken... dat zou aan de ene kant een inbreuk op de traditie zijn, maar dan heb je wel een gave overdekte hooglandbaan in Europa.
Ze hebben een gladde ijsvloer neergelegd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef hhh38 het volgende:
Het niveau valt me niet tegen, 2 jaar terug was 4.09 de 6e tijd.
Ik sta er een beetje dubbel in.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou echt zo enorm zonde zijn
Het is al mooi dat Baselga aan dat lot is ontsnapt, maar ja. Aan de andere kant, je wilt ook niet de Spelen in Zwitserland, misschien wel hét land waar je de Winterspelen zou willen, en dan schaatsen ergens in een ander land
Ik had ook nog nooit van ze gehoord.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:53 schreef hhh38 het volgende:
Als je deze 2 ziet zou je denken dat het werkijs is
Ja, niets mis mee inderdaad voor een keer.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Gewoon weer eens accepteren dat schaatsen ook buiten kan, kappen met altijd zo moeilijk mogelijk doen
Wel leuk om wat schaatsers te zien die normaal anoniem rondrijden in de B-groep. Blijft toch gek dat we dat nooit kunnen zien terwijl er wel gewoon een livestream is van de Canada Cup of Amerikaanse qualifiers.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had ook nog nooit van ze gehoord.
Davos is een natuurijsbaan... en de enige hooglandbaan in (centraal) Euopa.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en weer een onrendabele overdekte schaatsbaan erbij. Iedere Olympische Spelen laat een hele serie onbruikbare sportaccomodaties achter, daar moesten we maar eens mee ophouden. Als de OS in Zwitserland zijn kun je prima schaatsen in Inzell.
Aldus de grootste fan van zo moeilijk mogelijk lopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Gewoon weer eens accepteren dat schaatsen ook buiten kan, kappen met altijd zo moeilijk mogelijk doen
Helemaal niet. Er kan véél moeilijker gelopen worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aldus de grootste fan van zo moeilijk mogelijk lopen.
Er komt in Zakopane een overdekte hooglandbaan, misschien dat de Polen in zo'n wintersportoord ook een beetje warmlopen voor schaatsenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Davos is een natuurijsbaan... en de enige hooglandbaan in (centraal) Euopa.
Samen met Inzell was het destijds de baan waar iedereen dolgraag reed. Bij dooi was het uiteraard zwemmen geblazen in de Zwitserse bergen.
Een mooie hooglandbaan in Europa is misschien zo gek nog niet.
Het kan daar sfeervoller worden - hoop/vermoed ik - dan bijvoorbeeld in Salt Lake City.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helemaal niet. Er kan véél moeilijker gelopen worden.
Nil Llop vindt dit geen leuke vraag.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik zit hier in Spanje en zag vandaag zon nepijsbaantje op een plein voor de kinderen,. Er waren ook inderdaad een paar kids aan het krabbelen. De vraag die opkomt is, waarom kunnen Italianen wel schaatsen en Spanjaarden niet?
Er doen ook 2 Spanjaarden mee dit weekend!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik zit hier in Spanje en zag vandaag zon nepijsbaantje op een plein voor de kinderen,. Er waren ook inderdaad een paar kids aan het krabbelen. De vraag die opkomt is, waarom kunnen Italianen wel schaatsen en Spanjaarden niet?
Dat klinkt niet heel Spaans.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nil Llop vindt dit geen leuke vraag.
Komt een overdekte hoogland in Polen, wordt op dit moment gebouwdquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Davos is een natuurijsbaan... en de enige hooglandbaan in (centraal) Euopa.
Samen met Inzell was het destijds de baan waar iedereen dolgraag reed. Bij dooi was het uiteraard zwemmen geblazen in de Zwitserse bergen.
Een mooie hooglandbaan in Europa is misschien zo gek nog niet.
Het kan daar sfeervoller worden - hoop/vermoed ik - dan bijvoorbeeld in Salt Lake City.
Dat zal het nu ook ongeveer zijn denk ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef hhh38 het volgende:
Het niveau valt me niet tegen, 2 jaar terug was 4.09 de 6e tijd.
Dubbel L klinkt niet Spaans? Moet hij dan echt per se Juan Pedro Lopez heten of anders telt het niet?quote:
Waarschijnlijk 7e, maar dat scheelt wel heel weinig inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat zal het nu ook ongeveer zijn denk ik.
Garcia Fernando Alonzo mag ookquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dubbel L klinkt niet Spaans? Moet hij dan echt per se Juan Pedro Lopez heten of anders telt het niet?
Ik vind het eerder Welsh klinken ofzo jaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dubbel L klinkt niet Spaans? Moet hij dan echt per se Juan Pedro Lopez heten of anders telt het niet?
Llop!!!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Misschien is ie voor een onafhankelijk Cataloniëquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Antonio Gómez vindt dit geen leuke opmerking.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Rare naam ook, Antonio Goméz Vindt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Antonio Gómez Vindt dit geen leuke opmerking.
Karma.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gelul over baanrecord en dan gelijk boven 31 haha
Franz Krienbühl verdient een ijsbaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou echt zo enorm zonde zijn
Het is al mooi dat Baselga aan dat lot is ontsnapt, maar ja. Aan de andere kant, je wilt ook niet de Spelen in Zwitserland, misschien wel hét land waar je de Winterspelen zou willen, en dan schaatsen ergens in een ander land
Gomezquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is waar. In Polen leeft het schaatsen uiteraard ook meer dan in Zwitserland.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er komt in Zakopane een overdekte hooglandbaan, misschien dat de Polen in zo'n wintersportoord ook een beetje warmlopen voor schaatsen
Denk het ook niet. Aardig maar niet subliem.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hier schrikt Wiklund niet van. Gaat niet hard genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Die race herinner ik me nog! Tegen Voorhuis toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef Remco het volgende:
Groenewoud die gaan een Valenburgje doen die was vorig weekend helemaal niet zo goed meer als in november.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |