AchJa weet het meest van wapensystemen hier op het forum. En wat dat betreft verdient hij een pluim. Maar dat maakt hem nog geen expert als het over het grotere plaatje gaat.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, ik ga volledig af in de professionele expert in deze. Leuk voor een oefening waar je precies weet wat er op je afkomt ed, nu in het heetst van de strijd moet je je meuk op orde hebben. Leren doe je van de raketten die er wel door komen.
Je kunt wel verschillende systemen op die manier een beetje gaan vergelijken maar dan houdt het ook op. Je kunt niet zeggen de Patriot die daar staat beter is dan de Patriot verderop, er zijn veel te veel variabelen in het spel. Tot aanvlieghoek, voorgelegen dekkingen, EOV, net iets anders verbranden van de vaste raketbrandstof, vuuropeningsafstand, tot atmosferische/meteo omstandigheden aan toe.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:20 schreef luxerobots het volgende:
Maar wie is er nu echt goed bezig? Wie schiet er het meest en wie schiet het meest raak?
Lijkt me wel zinnig om het succespercentage te vergroten.
Juist als er veel variabelen zijn, kan er met de juiste kennis aan die variabelen gesleuteld worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:29 schreef AchJa het volgende:
Je kunt wel verschillende systemen op die manier een beetje gaan vergelijken maar dan houdt het ook op. Je kunt niet zeggen de Patriot die daar staat beter is dan de Patriot verderop, er zijn veel te veel variabelen in het spel. Tot aanvlieghoek, voorgelegen dekkingen, EOV, net iets anders verbranden van de vaste raketbrandstof, vuuropeningsafstand, tot atmosferische/meteo omstandigheden aan toe.
Het zal me verbazen als dat finetunen stopt na de ontwikkeling.quote:Dat wordt allemaal in zoveel mogelijk gelijke omstandigheden getest bij de ontwikkeling.
helemaal waar, maar bedenk wel dat dit hele gedoe een Devils Alternative is:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef fjs het volgende:
Ik blijf erbij dat het dom oorlog voeren is. Je moet terug kunnen slaan en niet alleen afweer systemen hebben. Probeer de fabrieken etc. te vernietigen. De Kerchbrug had allang kapot moeten zijn. Het is dweilen met de kraan open.
En Europa..waar is de 'drive' om een oorlogseconomie op te tuigen. Dit gaat straks volledig mis.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:27 schreef luxerobots het volgende:
AchJa weet het meest van wapensystemen hier op het forum. En wat dat betreft verdient hij een pluim.
Ik zie mezelf ook helemaal niet als een expert op dat als het om strategische, politiek of geopolitieke zaken gaat, als ik dat was geweest had ik wel een andere baan gehad. Maar helemaal niemand hier is op dat gebied een expert.quote:Maar dat maakt hem nog geen expert als het over het grotere plaatje gaat.
Als het over strategische, tactische, politieke of geopolitieke zaken gaat, weet AchJa ook niet meer dan gemiddeld. En dan laat zijn houding over computers en 'meten is weten' ook wel zien.
Dat stopt ook niet, het is niet voor niets dat na Golfoorlog 1 er aan de Patriot is gesleuteld omdat dat ding er geen reet van bakte tegen de Scuds...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Het zal me verbazen als dat finetunen stopt na de ontwikkeling.
Grappig dat je vandaag of gisteren nog die gast van de mivd belachelijk maaktequote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:38 schreef AchJa het volgende:
Wat wel grappig is dat experts met een aardige staat van dienst hier ook regelmatig volledig afgebrand worden maar goed.
Cobelens zat dan ook op de compleet verkeerde plek bij de MIVD... Nul komma nul achtergrond in de inlichtingenwereld.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:43 schreef BEFEM het volgende:
Grappig dat je vandaag of gisteren nog die gast van de mivd belachelijk maakte
Met zijn ervaring weet ie echt wel wat gangbaar is. En jij/jullie komen nu over alsof jullie nog even de boel even op komen lossen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
AchJa weet het meest van wapensystemen hier op het forum. En wat dat betreft verdient hij een pluim. Maar dat maakt hem nog geen expert als het over het grotere plaatje gaat.
Als het over strategische, tactische, politieke of geopolitieke zaken gaat, weet AchJa ook niet meer dan gemiddeld. En dan laat zijn houding over computers en 'meten is weten' ook wel zien.
Als ze een punt hebben dan hebben ze een punt. Willem Engel is ook een totaalwappie maar ik denk dat die best wel wat over dansen kan vertellen toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat zal allemaal vast en zeker zo zijn. Maar dan zijn er vast ook mensen om daarover aan te halen die geen lange geschiedenis hebben met het bewonderen van Poetin. Je snapt zelf toch ook wel dat je daarmee je eigen stelling nogal verzwakt?
Mooie redding en wat een geluk voor die soldaat.quote:According to the paratroopers themselves, they were working in an area controlled by the enemy. Many invaders were successfully eliminated with the help of resets. When the Russians were destroyed, they noticed a Ukrainian serviceman tied up in the trench. It was a fighter from another brigade.
"Our drone operator with the call sign "Kevin" began to attract the attention of that captive - flashing lights on the "Mavik". The guy on the ground got his bearings, realized that it was his own and started following our drone, - says the commander of the Sheriff unmanned systems group. - When we were taking out our brother in this way, we met one surviving "orc". The Russian did not see our "bird", which still had one grenade on it, and started waving his hands at the Ukrainian soldier, saying, come back. Then "Kevin" threw a grenade at the occupier and shook him, and then continued to lead his comrades to his unit."
This is how war requires not only brute strength, but also intelligence, thanks to which you can successfully destroy the enemy and save your fellow citizens.
Glory to DSHV! Glory to Ukraine!
Public Relations Service of the 95th Separate Airborne Assault Brigade of the Polish Armed Forces of the Armed Forces of Ukraine
Lijkt me dan ook meer toe te voegen om een andere danser te raadplegen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ze een punt hebben dan hebben ze een punt. Willem Engel is ook een totaalwappie maar ik denk dat die best wel wat over dansen kan vertellen toch?
Putin draagt immigranten een warm hart toe. En geeft ze een "goed" betaalde baan voor het nieuwe jaar.quote:St. Petersburg Police Round Up Thousands of Migrant Workers in New Year's Raids – Reports
Police in St. Petersburg detained some 3,000 migrant workers during New Year's Eve celebrations, the local news website Fontanka reported Monday, citing anonymous sources.
More than 600 of those detained had allegedly broken Russia’s immigration laws, Fontanka said, with over 100 people expected to be deported from the country.
Police carried out Sunday night's mass round-up of migrants near metro stations, as well as a popular New Year’s Eve celebration spot in central St. Petersburg, according to the news outlet Bumaga.
Last year saw widespread and regular reports of police in cities across Russia rounding up migrant workers who recently received Russian citizenship but failed to complete their compulsory military registration.
Some of the migrants, who are predominantly from Central Asian countries, have been handed military summons on the spot, while others are forcibly taken to military enlistment offices, according to reports.
Neither Fontanka nor Bumaga specified whether the migrant workers targeted in the New Year's Eve raids in St. Petersburg had been handed military summons.
On New Year's Day last year, Fontanka reported similar police round-ups, saying that law enforcement agents carried out “preventive raids” for violations of Russia’s immigration laws.
Up to 2,000 people were believed to have been detained at the time, among them an unspecified number of migrant workers, as well as “dozens” of intoxicated residents and those accused of illegally launching fireworks.
Niemand heeft hier gezegd dat er snel nieuwe tactieken uit rollen met nieuwe data. Je kunt met nieuwe dat ook oude technieken scherper/beter maken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met zijn ervaring weet ie echt wel wat gangbaar is. En jij/jullie komen nu over alsof jullie nog even de boel even op komen lossen.
In mijn optiek, wordt zo’n verdediging opgebouwd aan de hand van jarenlange ervaring. Als zaken niet afdoende zijn of er moet geanticipeerd worden zie ik dat op de grond gebeuren.
Dan lijkt het me stug dat men er even rap nieuwe tactieken uit kan rollen aan de hand van veel data. Een tactiek waarbij je ook nog rekening moet houden met scenario’s die nog niet in je nieuwe data staan.
Ik denk niet dat dit klopt. Als we het erover hebben met welk wapen je welke tegenstander kunt raken. Dan weet AchJa hier het meeste van iedereen. Als het erover gaat hoe je met informatica en wetenschap het werk kan verbeteren, dan komen er bij AchJa ook gewoon platitudes uit.quote:Ik ben wel benieuwd waarom jij altijd maar lijkt te denken dat je het beter weet dan hem aangaande zijn vak.
Wat betreft die verbeteringen, de normalisatie rond de ontwikkeling van autonome systemen en het uitrusten ervan met wapens (AI drones) enz vind ik nog een van de meest beangstigende dingen. Krijg je vroeg of laat van die killerrobots waar niemand meer de controle over heeft, zoals in de Black Mirror aflevering Metalhead, en ja, ik deed er eerst ook beetje lacherig over.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niemand heeft hier gezegd dat er snel nieuwe tactieken uit rollen met nieuwe data. Je kunt met nieuwe dat ook oude technieken scherper/beter maken.
[..]
Ik denk niet dat dit klopt. Als we het erover hebben met welk wapen je welke tegenstander kunt raken. Dan weet AchJa hier het meeste van iedereen. Als het erover gaat hoe je met informatica en wetenschap het werk kan verbeteren, dan komen er bij AchJa ook gewoon platitudes uit.
Overigens een kleine aanvulling, bij de NASAMS bestaat de mogelijkheid om kleine stukjes te recorden (moet je zelf initieren), dan heb je het echt over een soort screenrecording alleen dan nog simpeler, je kunt daar (operator) technisch echt niks mee. Er zit verder nul info achter.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:25 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk niet dat dit klopt. Als we het erover hebben met welk wapen je welke tegenstander kunt raken. Dan weet AchJa hier het meeste van iedereen. Als het erover gaat hoe je met informatica en wetenschap het werk kan verbeteren, dan komen er bij AchJa ook gewoon platitudes uit.
Killcam voor op de social’s?quote:Op woensdag 3 januari 2024 01:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens een kleine aanvulling, bij de NASAMS bestaat de mogelijkheid om kleine stukjes te recorden (moet je zelf initieren), dan heb je het echt over een soort screenrecording alleen dan nog simpeler, je kunt daar (operator) technisch echt niks mee. Er zit verder nul info achter.
Als Poetin wint en Oekraine kan inlijven dan is het wel afgelopen, die gaat echt niet verder.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:38 schreef Sabata het volgende:
- Als Putin wint en UA inlijft, is dat een ramp. Want dan blijft ie doorgaan tot zijn Groot Rusland droom bereikt is
alleen de baltische staten en finland nog denk ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als Poetin wint en Oekraine kan inlijven dan is het wel afgelopen, die gaat echt niet verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |