Mwah. De economie van Rusland is vergelijkbaar met die van de benelux. Daar tegenover de hele westerse wereld. Wij hebben meer aan defensie uit dan Rusland aan alles. Veel meer..quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kans dat Rusland hier boots on the ground krijgt is nu natuurlijk 0%. Kans dat Poetin in de toekomst een NAVO-land aanvalt en Nederland daarna een gewapend conflict kent met Rusland is aanwezig. Nu heeft Rusland daar wellicht nog niet de capaciteit voor maar als die oorlogseconomie nog eens 5 jaar op volle sterkte draait komt daar op een keer verandering in.
Diversiteit, zoetsappig. Gewoon reclame dat je niet 'hard' hoeft te zijn voor defensie.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja die plaatste ik hierboven al
Ik zie daar geen overdreven focus op diversiteit in hoor ..
Alleen de term generatie D zelf vind ik een beetje matig
Dit is enkel correct in een wereld waar 'het westen' samenwerkt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. De economie van Rusland is vergelijkbaar met die van de benelux. Daar tegenover de hele westerse wereld. Wij hebben meer aan defensie uit dan Rusland aan alles. Veel meer..
Lang niet iedereen bij defensie is infanterist hoor.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Diversiteit, zoetsappig. Gewoon reclame dat je niet 'hard' hoeft te zijn voor defensie.
Snap dat wel,hoor. Want: personeelstekort. Maar dan blijf je dus het probleem houden dat heel veel uitvallen.
Naja. Of er iets mis mee is of niet is smaak. Ik krijg het idee ervan dat het een uitnodiging is voor de padvinderij.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
nog even hierop terugkomend
dat generatie D. krijg ik een beetje de kriebels van en ik zie meer vrouwen dan er uberhaupt in dienst zijn maar ik zie hier geen overdreven focus op diversiteit of iedereen moet erbij kunnen
of ouder
of nog ouder
of zo oud als @:achja
niks mis mee volgens mij hoor
Dat klopt. De meeste zelfs niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lang niet iedereen bij defensie is infanterist hoor.
Uh? heeft hij daar financiele belangen bij dan?quote:Op donderdag 4 januari 2024 04:48 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou Trump nog uit de NAVO stappen nu iedereen tanks en shit aan het kopen is?
Ik zie hem de steun aan Oekraïne ook niet staken, misschien voor de bühne een beetje afzwakken maar daar blijft het bij gok ik
Zoveel spannende dingen heeft hij tijdens zijn eerste termijn nu ook weer niet gedaan
Hij zou ook vertrekken uit Afghanistan maar hij heeft de inzet juist iets uitgebreid, dat heeft Biden voor hem moeten doen met alle gevolgen van dien
Beetje boos twitteren tot hij gebanned werd maar verder ....
De grote landen afzonderlijk zijn al voldoendequote:Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is enkel correct in een wereld waar 'het westen' samenwerkt.
Ik moet het allemaal nog maar zien. Je kan hoog bij laag springen dat artikel 5 een plicht is, maar praktijk is vaak anders dan theorie. Vertrouw jij erop dat een Turkije (navo lid) echt genoeg gaat doen om ons te helpen?
Voldoende voor wat? analyseren of je klaar bent voor een oorlog is niet alleen of je uiteindelijk zal 'winnen', maar ook hoeveel je zal verliezen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grote landen afzonderlijk zijn al voldoende
Ook dan zie ik ze niet zomaar ons land binnen vallen. Ja, wellicht dat we dan mee moeten vechten in oost Europa (als ze al zo gek zijn om Polen aan te vallen), maar denk nog steeds dat we dan vooral rekening moeten houden met een kerndreiging. Dat is een grotere waarschijnlijkheid dan dat ze NL binnen vallen; ook over vijf jaar in dit tempo.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kans dat Rusland hier boots on the ground krijgt is nu natuurlijk 0%. Kans dat Poetin in de toekomst een NAVO-land aanvalt en Nederland daarna een gewapend conflict kent met Rusland is aanwezig. Nu heeft Rusland daar wellicht nog niet de capaciteit voor maar als die oorlogseconomie nog eens 5 jaar op volle sterkte draait komt daar op een keer verandering in.
Als je de AP ook maar een beetje volgt zou je beseffen dat daar nog weinig twijfel over kan zijn .quote:Op donderdag 4 januari 2024 01:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
2 keer nog wel. Zullen we dat eerst gewoon even afwachten?
Ik denk dat de logistiekelingen in Oekraiene ook niet een heel toffe baan hebben atm...quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Lang niet iedereen bij defensie is infanterist hoor.
Weet ik toch niet?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? heeft hij daar financiele belangen bij dan?
Als daar tegenwoordig met vuurwapens aan de slag gaan dan ben ik te vroeg gestoptquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja. Of er iets mis mee is of niet is smaak. Ik krijg het idee ervan dat het een uitnodiging is voor de padvinderij.
En sneuvelbereidheid.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:20 schreef sp3c het volgende:
En je moet hard zijn ... wat is hard zijn?
Je hoeft helemaal niet hard te zijn
Je moet gezond zijn, je moet sportief zijn en je moet kunnen luisteren... de rest leert vadertje staat je wel
Als moeder de vrouw de deur weer eens openzet moet je hard zijn
Wtf is dat nou weerquote:
Je moet soft zijn voor oorlog? je denkt dat paarsharige tieners dromen van de lijkengeur?quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:20 schreef sp3c het volgende:
En je moet hard zijn ... wat is hard zijn?
Je hoeft helemaal niet hard te zijn
Je moet gezond zijn, je moet sportief zijn en je moet kunnen luisteren... de rest leert vadertje staat je wel
Als moeder de vrouw de deur weer eens openzet moet je hard zijn
Trump wilde uit de NAVO omdat het vol zit met lijntrekkers die niets aan defensie doen en er niets om geven ... daar heeft Poetin een beetje verandering in gebracht dus is iedereen weer tanks en shit aan het kopen en dus is er voor Trump niet echt een argument meer om eruit te stappenquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat zou Trump het anders interesseren?
als je droomt van de lijkengeur kun je beter voor een rijdende trein stappen dan proberen bij defensie binnen te komenquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet soft zijn voor oorlog? je denkt dat paarsharige tieners dromen van de lijkengeur?
1: Nog steeds niet voldoende, hoor. Sommige landen doen nog steeds niet aan die 2% norm.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump wilde uit de NAVO omdat het vol zit met lijntrekkers die niets aan defensie doen en er niets om geven ... daar heeft Poetin een beetje verandering in gebracht dus is iedereen weer tanks en shit aan het kopen en dus is er voor Trump niet echt een argument meer om eruit te stappen
of hij aandelen in KMW heeft durf ik niet te zeggen
lijkt me ook niet heel relevant
[..]
als je droomt van de lijkengeur kun je beter voor een rijdende trein stappen dan proberen bij defensie binnen te komen
hoeft technisch gezien ook nietquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Nog steeds niet voldoende, hoor. Sommige landen doen nog steeds niet aan die 2% norm.
Dus volgens mij is er nog reden genoeg voor Trump.
ik snap je punt totaal nietquote:2: Je snapt mijn punt toch wel?
Je gaat bij defensie, omdat je het blijkbaar 'top, leuk, interessant wat dan ook' vindt om bij een gevechtseenheid te werken.
Semantiek.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeft technisch gezien ook niet
er is iig een duidelijke trend ... of die stand houd weten we niet (denk het niet) en als Trump de komende verkiezingen wint dan gaan we er tijdens zijn termijn nog niet achter komen
[..]
ik snap je punt totaal niet
wat heeft dat nou met hard zijn te maken?
en waarom zoueen jongen met paars haar niet hard kunnen zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |