Wat een gejank zeg, zoek dan een andere baan in plaats van alles maar te willen verbieden voor de massa omdat je een paar idioten niet kunt beheersen.quote:Hulpverleners zijn geweld oud en nieuw spuugzat: ‘Aangevallen door groepen mensen met bivakmutsen’
Hulpverleners zijn helemaal klaar met de agressie tijdens oud & nieuw. Na een jaarwisseling met tientallen gewonde agenten en doelbewuste aanvallen op brandweerlieden, wordt nog sterker aangedrongen op een vuurwerkverbod en een actieplan.
,,We zijn diep teleurgesteld over de vele meldingen van agressie en geweld tegen politie, andere hulpverleners en omstanders’’, zegt Peije de Meij, landelijk cordinator jaarwisseling bij de politie, nadat zeker tientallen agenten tijdens de jaarwisseling gewond zijn geraakt. ,,Ons doel is om deze nacht voor iedereen zo veilig mogelijk te laten verlopen. Doelbewust de confrontatie opzoeken is ronduit verwerpelijk.’’ De politie spreekt van een drukke nacht met ‘heftige incidenten’, waarbij ten minste tweehonderd aanhoudingen zijn verricht. Door vrijwel het hele land waren agenten druk met vernielingen, brandstichtingen, opstootjes en begeleiding van hulpverleners.
Dat de brandweerlieden ongeschonden uit de nieuwjaarsnacht zijn gekomen, is volgens voorzitter Tijs van Lieshout van Brandweer Nederland voornamelijk aan hun stevige pakken te danken. Op diverse plekken in het land werden brandweermensen en andere hulpverleners met vuurwerk bekogeld. Onder andere in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Alphen aan den Rijn, Tiel, Nijmegen en Bedum ging het mis. In Rotterdam werd de voorruit ingegooid van een blusvoertuig dat op weg was naar een brand.
,,Dit kunnen we niet accepteren’’, zegt Van Lieshout. ,,Hoe haal je het in je hoofd. Onze collega’s rukken uit om de veiligheid zo veel mogelijk te garanderen. Je kunt je niet voorstellen dat je dit werk moet doen terwijl je zwaar vuurwerk als een soort bommen naar je hoofd geslingerd krijgt.’’ Hij roept brandweermedewerkers die dit is overkomen op om aangifte te doen. ,,Het gaat niet om verdwaalde rotjes’’, zegt hij. ,,Cobra’s beschouwen we echt als een aanval. Er is ook gericht met pijlen geschoten.’’
Mensen met bivakmutsen
De Mobiele Eenheid (ME) had afgelopen nacht zijn handen vol. In onder andere Huizen, Poortugaal en Amsterdam-West moest de ME optreden tegen grote groepen mensen met bivakmutsen die doelbewust de confrontatie met de politie opzochten. Bij een zware explosie in Midwolda zijn meerdere huizen en auto’s beschadigd. Omstanders raakten gewond door rondvliegend glas.
De politiebonden zijn er helemaal klaar mee en pleiten voor een actieplan. Politiebond ACP wil op korte termijn om de tafel. De Nederlandse Politiebond (NPB) sluit zich daarbij aan. ,,We kunnen niet accepteren dat dit ieder jaar opnieuw bij de jaarwisseling hoort’’, zegt NPB-voorzitter Nine Kooiman. Ze liep afgelopen nacht zelf mee met de politie in Rotterdam. ,,Wat je ziet is dat er bewust explosieven worden gegooid naar hulpverleners, waardoor je weer extra bewapent, met ME-pelotons die wijken in moet. Voor je eigen veiligheid en van een buurt, dat is te bizar voor woorden.’’
Hoewel Rotterdam n van de steden is die officieel al een vuurwerkverbod heeft, en burgemeester Aboutaleb aankondigde dat dit jaar te zullen handhaven, is het volgens Kooiman ‘niet handhaafbaar’. Ze wil zo snel mogelijk met de minister om de tafel voor een landelijk verbod. ,,Daar is de handhaving bij gebaat’’, zegt ze. ,,En ondertussen moeten we kijken hoe we onze politiemensen zo goed mogelijk kunnen beschermen.’’
Brandweerbaas Van Lieshout sluit zich daarbij aan. ,,Samen met de ambulancediensten moeten we zo vroeg mogelijk om de tafel gaan zitten’’, zegt hij. ,,Wat mij betreft om te kijken welke stappen we kunnen nemen om consumentenvuurwerk gefaseerd uit te bannen.’’ Van Lieshout was veertig jaar ‘fan’ van vuurwerk, maar vindt dat het roer nu echt om moet. De brandweer kreeg tijdens de jaarwisseling 3680 meldingen van incidenten en had duizenden mensen aan het werk. ,,Als ik zie hoeveel menskracht we op de been moeten brengen en hoeveel schade en slachtoffers het aanricht is de balans erg raar’’, constateert hij. ,,Ik denk bovendien dat er een direct verband is tussen de hoeveelheid geweld en het vuurwerk. Het legitimeert geweld.’’
Dodelijke slachtoffers
Er vielen deze jaarwisseling ook twee doden te betreuren. Op zaterdagavond ging het al mis in het Limburgse plaatsje Neeritter. Daar kwam een 36-jarige man om het leven toen hij vuurwerk afstak in een achtertuin. Een andere persoon raakte daarbij gewond. De Limburgse politie spreekt van een ‘noodlottig ongeval’. In Haarlem overleed een 19-jarige man op Oudejaarsavond aan een vuurwerkongeval. De politie en de Explosieven Opruimingsingdienst (EOD) hebben daarna uit een vlakbij gelegen woning gevaarlijk vuurwerk weggehaald en afgevoerd.
Doe gewoon lekker allemaal je werk en stop met klagenquote:Horrornacht in Oogziekenhuis
Het Oogziekenhuis in Rotterdam heeft het over een ‘horrornacht’. Er zijn achttien patinten binnen gebracht, waarvan bij zeker zes patinten de prognoses slecht zijn. Oogarts Tjeerd de Faber spreekt van ‘oorlogsgeneeskunde’. ,,Als je die oogletsels ziet en je kijkt naar oogpatinten uit Oekrane en Gaza, dan kun je die niet van elkaar onderscheiden. Dat zijn gewoon explosieven’’, zegt De Faber, die al langer pleitbezorger is van een landelijk vuurwerkverbod. ,,Leken moet je geen explosieven in de handen duwen, het is absoluut niet veilig.’’
Bij ongeveer de helft van de oogpatinten ging het om omstanders. Volgens De Faber was de harde wind ook een ‘boosdoener’. ,,Siervuurwerk gaat dan niet recht omhoog, maar een beetje schuin en waait dan scheef of verticaal. Dozen vallen om.’’ Al vanaf half 1 stroomde de eerste hulp vol. Er waren twee kinderen onder de patinten.
De jaarwisselingen tijdens corona hebben volgens De Faber bewezen dat het ook anders kan. ,,Corona was vreselijk, maar toen hebben we niemand hoeven te opereren’’, memoreert hij. ,,Afgelopen nacht was zo voorspelbaar, als je ziet wat er weer aan consumentenvuurwerk verkocht wordt. Gedogen kost ogen.’’
dit lijkt wel een gekopieerd stukje tekst van de afgelopen 20 jaar.... Alleen er staat een andere naam omdat de baantjes carrousel voorbij is geweestquote:Op maandag 1 januari 2024 16:21 schreef Elan het volgende:
De politiebonden zijn er helemaal klaar mee en pleiten voor een actieplan. Politiebond ACP wil op korte termijn om de tafel. De Nederlandse Politiebond (NPB) sluit zich daarbij aan. ,,We kunnen niet accepteren dat dit ieder jaar opnieuw bij de jaarwisseling hoort’’, zegt NPB-voorzitter Nine Kooiman. Ze liep afgelopen nacht zelf mee met de politie in Rotterdam. ,,Wat je ziet is dat er bewust explosieven worden gegooid naar hulpverleners, waardoor je weer extra bewapent, met ME-pelotons die wijken in moet. Voor je eigen veiligheid en van een buurt, dat is te bizar voor woorden.’’
nee niet normaal, maar hoort wel bij de functie.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Het is gejank en hoort bij de functieDus jullie vinden het normaal dat ambulancemensen en brandweermensen worden aangevallen @:Elan en @:sjorsie1982 ?
quote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee niet normaal, maar hoort wel bij de functie.
nee, waarom?quote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]1
Je bent aan het trollen mag ik hopen?
Omdat het nogal achterlijk is wat je zegt.quote:
dank jequote:Op maandag 1 januari 2024 16:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat het nogal achterlijk is wat je zegt.
Klopt wel ja.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit lijkt wel een gekopieerd stukje tekst van de afgelopen 20 jaar.... Alleen er staat een andere naam omdat de baantjes carrousel voorbij is geweest
Ze doen net alsof het steeds ergere vormen aanneemt terwijl het in werkelijkheid een stuk minder is geworden. En laten we ook niet vergeten dat er strenger (super)snelrecht is aangenomen waardoor de wetgevers veel meer tools hebben om dat soort tokkies gelijk keihard aan te pakken.quote:Oogziekenhuis
Bij Het Oogziekenhuis Rotterdam zijn tijdens de jaarwisseling zeker twintig vuurwerkslachtoffers binnengekomen. Van de slachtoffers was de helft omstander. Deze ochtend zijn in het ziekenhuis al vier slachtoffers geopereerd. In twee gevallen gaat het om kinderen van onder de 13 jaar die geen vuurwerkbril op hadden.
ik kan alleen spreken wat ik zelf ervaar en toen ik jong was, was er echt veel meer vuurwerk en rellen en liet men ook altijd de troep liggen op straat. Ik ging toen ik jong was altijd niet ontploft vuurwerk zoekenquote:Op maandag 1 januari 2024 16:31 schreef Elan het volgende:
Ze doen net alsof het steeds ergere vormen aanneemt terwijl het in werkelijkheid een stuk minder is geworden. En laten we ook niet vergeten dat er strenger (super)snelrecht is aangenomen waardoor de wetgevers veel meer tools hebben om dat soort tokkies gelijk keihard aan te pakken.
Het hoort er bij ja, helaas. Je kan je daar hier wel heel erg correct afwijzend over uitspreken maar het valt niet uit te bannen. Omdat ze ook te maken hebben met verwarde mensen, hoogoplopende emoties en zo voort.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Het is gejank en hoort bij de functieDus jullie vinden het normaal dat ambulancemensen en brandweermensen worden aangevallen @:Elan en @:sjorsie1982 ?
ik zie op bepaalde plekken net zo'n teringzooi als vroeger of erger..quote:Op maandag 1 januari 2024 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik kan alleen spreken wat ik zelf ervaar en toen ik jong was, was er echt veel meer vuurwerk en rellen en liet men ook altijd de troep liggen op straat. Ik ging toen ik jong was altijd niet ontploft vuurwerk zoeken
het is een jaarlijks feestje en net zoals bij het wekelijks voetbalfeestje zijn er gevechten, rellen, etc. Daar is juist de politie en ME voor. Dit is hun werk. EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doet.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Het hoort er bij ja, helaas. Je kan je daar hier wel heel erg correct afwijzend over uitspreken maar het valt niet uit te bannen. Omdat ze ook te maken hebben met verwarde mensen, hoogoplopende emoties en zo voort.
Zolang daders fikse straffen voor de kiezen krijgen is het ook niet zo dat omdat dat voorkomt het ineens een faal van het systeem is of het uit valt te bannen.
ik verbaas me dat ze er uberhaupt nog zijn, maar dat het blijft bij de functie horen.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
"Hoort bij de functie" en dan straks verbaasd zijn als niemand meer die banen wil doen.
2005 of 2006 was het geloof ik op 8 plekken raak dat de ME moest uitrukken. En illegaal vuurwerk is van alle tijdenquote:Op maandag 1 januari 2024 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik kan alleen spreken wat ik zelf ervaar en toen ik jong was, was er echt veel meer vuurwerk en rellen en liet men ook altijd de troep liggen op straat. Ik ging toen ik jong was altijd niet ontploft vuurwerk zoeken
en dan volgend jaar een mega mega super super turbo snelrecht? en het jaar daarop een mega mega mega super super super snelrecht?quote:Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef spoilert het volgende:
Ik ben voor de invoering van mega super turbo snelrecht, loop je te kloten, te vernielen of houd je jezelf op bij lui die dat doen, gewoon een paar flinke tikken van de PoPo.
klopt het wordt inderdaad veiliger bij dit soort feestjes.... maar goed, dat willen die sneeuwvlokjes uiteraard niet horen.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
2005 of 2006 was het geloof ik op 8 plekken raak dat de ME moest uitrukken. En illegaal vuurwerk is van alle tijden![]()
Qua voetbalrellen is het allemaal ook peanuts tegenwoordig vergeleken met vroeger maar mensen kunnen vrij weinig meer hebben in hun kruistocht naar de perfecte samenleving waarin alles wat risico met zich mee brengt verboden dient te worden.
Dat is de laatste tijd echt wel het ultieme kutargument. Ja maar straks wil niemand het meer doen pas op!!!quote:Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
"Hoort bij de functie" en dan straks verbaasd zijn als niemand meer die banen wil doen.
Dat is het ook.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit lijkt wel een gekopieerd stukje tekst van de afgelopen 20 jaar.... Alleen er staat een andere naam omdat de baantjes carrousel voorbij is geweest
Bestaat al en die boetes en gevangenisstraffen zijn niet mals. Tikken krijgen of op straat doodschoten worden behoort ook nog tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef spoilert het volgende:
Ik ben voor de invoering van mega super turbo snelrecht, loop je te kloten, te vernielen of houd je jezelf op bij lui die dat doen, gewoon een paar flinke tikken van de PoPo.
dat is inderdaad een goede optie.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
Beste zou zijn als alle hulpverleners met oud en nieuw zouden staken. Laat types als TS dan maar de brandjes blussen
Niks staken gewoon werken voor je knakengeld.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
Beste zou zijn als alle hulpverleners met oud en nieuw zouden staken. Laat types als TS dan maar de brandjes blussen
Anarchiequote:Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
voor politie en ME heb je gelijk. Die zijn hier juist voor en krijgen hiervoor betaald.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks staken gewoon werken voor je knakengeld.
Van mij mag hij er gericht op schieten, dus is het maar goed dat ik niks te zeggen heb.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:
Welke middelen mag de ME inzetten tegen zo een groep onruststokers die bommen gooien? Wat mag een agent doen als hij ziet dat iemand een bom aansteekt en richting hem gooit?
Politiemensen die de orde komen handhaven zijn geen hulpverleners. Die verschuilen zich zo achter de kwetsbaarheid van ambulancebroeders e.d., wel echte hulpverleners, die ze juist zouden moeten beschermen.quote:,,We zijn diep teleurgesteld over de vele meldingen van agressie en geweld tegen politie, andere hulpverleners
Wat mij betreft krijgen ze toestemming om met scherp te schieten. Doe dat een jaar of 3,4 en je dunt het aantal criminelen flink uit plus je laat een afschrikwekkende werking zien voor al dat andere hersenloos volk.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:
Welke middelen mag de ME inzetten tegen zo een groep onruststokers die bommen gooien? Wat mag een agent doen als hij ziet dat iemand een bom aansteekt en richting hem gooit?
En de brandweerlieden en ambulancebroeders?quote:Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is een jaarlijks feestje en net zoals bij het wekelijks voetbalfeestje zijn er gevechten, rellen, etc. Daar is juist de politie en ME voor. Dit is hun werk. EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doet.
EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doetquote:Op maandag 1 januari 2024 16:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En de brandweerlieden en ambulancebroeders?
Ambulancepersoneel kan ook te maken krijgen met gewelddadige mensen oud en nieuw of niet, je wil niet weten als jij van een scooter flikkert en serieus je hoofd op de stoeprand batst wat voor krankzinnig en agressief gedrag je daardoor kan gaan vertonen. Zelfde met mensen met ernstige diabetes of verwarde mensen die al dan niet onder invloed zijn.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor politie en ME heb je gelijk. Die zijn hier juist voor en krijgen hiervoor betaald.
Voor andere hulpverleners zou ik wel staken tenzij er beveiliging meegaat bij elke rit. Een werkgever moet namelijk zorgen voor een veilige werkomgeving. Geen geld of geen mensen is nooit een geldige reden voor elke werkgever om dit niet te regelen. Rechters halen dit direct onderuit bij elke werkgever, dus ook bij de overheid. Als het niet veilig kan leg je het werk stil. Dat mag.
precies, daarom is er politie in MEquote:Op maandag 1 januari 2024 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ambulancepersoneel kan ook te maken krijgen met gewelddadige mensen oud en nieuw of niet, je wil niet weten als jij van een scooter flikkert en serieus je hoofd op de stoeprand batst wat voor krankzinnig en agressief gedrag je daardoor kan gaan vertonen. Zelfde met mensen met ernstige diabetes of verwarde mensen die al dan niet onder invloed zijn.
Dat qua vuurwerk op grote schaal allerlei illegaal spul uit Polen en Tsjechi komt hebben we te danken aan de politiek met hun open grenzen beleid. Elke idioot met een busje kan naar Polen rijden om daar Cobra's te halen die gewoon het hele jaar in elke winkel te krijgen zijn.
Nou Berlijn was anders ook een oorlogsgebied.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
En een vuurwerkverbod gaat helpen? Ik heb niet de indruk dat er gegooid wordt met siervuurwerk, maar met illegaal vuurwerk.
Dat gedrag en de bevoegdheden van onze politie, dat is een probleem. Als je dat vergelijkt met andere landen mag onze politie echt niks. Als die relschoppers dit in een ander land flikken liggen ze met een knuppel in hun nek en kapotte knietjes op straat. Terecht overigens.
Tot je zelf huilend op straat ligt omdat je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek was terwijl je richting de kroeg fietste.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
En een vuurwerkverbod gaat helpen? Ik heb niet de indruk dat er gegooid wordt met siervuurwerk, maar met illegaal vuurwerk.
Dat gedrag en de bevoegdheden van onze politie, dat is een probleem. Als je dat vergelijkt met andere landen mag onze politie echt niks. Als die relschoppers dit in een ander land flikken liggen ze met een knuppel in hun nek en kapotte knietjes op straat. Terecht overigens.
Niet in elke situatie, maar ik kan wel een aantal situaties bedenken waar het wel gerechtvaardigd kan zijn. Maar ik ken het recht niet zo goed in dat aspect dus dat is geredeneerd vanuit gezond verstand.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van mij mag hij er gericht op schieten, dus is het maar goed dat ik niks te zeggen heb.
Nee, dat hoort het niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar zo simpel ligt het niet je krijgt een melding en vervolgens weet je nooit exact wat je aantreft. Er zijn qua wetgeving ook echt wel stappen genomen waardoor er veel zwaarder gestraft kan worden. Maar je kan moeilijk op elke ambu een agent zetten.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies, daarom is er politie in ME
dat is afhankelijk van de situatie maar een mogelijkheid is gericht schieten met scherp. Op benen schieten valt onder de mogelijkheden maar hoeft niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:
Oei, dit is echt een Tokkie-uitspraak. Nee, dat hoort niet bij je functie als hulpverlener. Aangevallen worden omdat je hulp komt verlenen, dan ben je het laagste van het laagste.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit hoort bij de functie en is 1x per jaar.
Dat zeker, maar je kan natuurlijk niet lukraak op scherp schieten. Met bijvoorbeeld rubberkogels of andere non lethal wapens kan je wat meer. En een rubberkogel tegen je schenen dat wens je niemand toe, dat werkt bijna net zo afschrikkend.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijgen ze toestemming om met scherp te schieten. Doe dat een jaar of 3,4 en je dunt het aantal criminelen flink uit plus je laat een afschrikwekkende werking zien voor al dat andere hersenloos volk.
voor politie en ME hoort dit echt bij de functie. Voor andere hulpverleners niet, maar deo verheid faalt hier omdat ze geen veilige werkomgeving creeeren. Het werk neerleggen behoort tot de terechte mogelijkheden voor hun. Ze doen dit niet uit eigen keuze.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat hoort het niet.
Bij de functie hoort mensen helpen, levens redden.
Bedreigd worden hoort daar niet bij.
quote:Ook demissionair minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) noemt het "onacceptabel" dat rond de jaarwisseling zoveel hulpverleners zijn aangevallen. "Van hulpverleners blijf je af."
Dat een politieagent risico loopt tijdens hen werk betekent niet dat je als overheid en samenleving niet ervoor hoeft te zorgen dat dit risico zo minimaal mogelijk isquote:Op maandag 1 januari 2024 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor politie en ME hoort dit echt bij de functie. Voor andere hulpverleners niet, maar deo verheid faalt hier omdat ze geen veilige werkomgeving creeeren. Het werk neerleggen behoort tot de terechte mogelijkheden voor hun. Ze doen dit niet uit eigen keuze.
Theoretisch gelul, de realiteit is compleet anders.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat hoort het niet.
Bij de functie hoort mensen helpen, levens redden.
Bedreigd worden hoort daar niet bij.
de werkgever en dat is de overheid.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat een politieagent risico loopt tijdens hen werk betekent niet dat je als overheid en samenleving niet ervoor hoeft te zorgen dat dit risico zo minimaal mogelijk is
ja hoor maak er een woordspelletje vanquote:Op maandag 1 januari 2024 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de werkgever en dat is de overheid.
De samenleving kan niks, want dat is geen organisatie of entiteit.... Die heeft ook geen bestuursorgaan die je erop kan aanspreken.
Dit is voor de bhne. Juist een partij als D66 gaat als eerste klagen zodra de politie eens hard ingrijpt. Helemaal als de daders een niet-Westerse achtergrond hebben.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
Gelukkig durft onze regering zich wel uit te spreken
[..]
Oei nou dan zullen de relschoppers zich volgend jaar wel bedenkenquote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit soort tuig moet je gewoon ruimen.quote:Mensen met bivakmutsen
De Mobiele Eenheid (ME) had afgelopen nacht zijn handen vol. In onder andere Huizen, Poortugaal en Amsterdam-West moest de ME optreden tegen grote groepen mensen met bivakmutsen die doelbewust de confrontatie met de politie opzochten. Bij een zware explosie in Midwolda zijn meerdere huizen en auto’s beschadigd. Omstanders raakten gewond door rondvliegend glas.
Waar doel je dan precies op?quote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
Dit soort hufters moeten gewoon keihard aan worden gepakt. Maar daar gaat het mis, zodra dit eens gebeurd dan krijg je weer een hele campagne in de media over 'te hard ingrijpen van de politie'. 'Donny/Kelvin/Mustafa/Achmed had maar een paar bier op en bedoelde het niet zo'. 'Moeilijke jeugd gehad', 'Opgejut door vrienden', 'Je kunt spreken van politiegeweld'.
Kortom, je hebt te maken met ontoelaatbaar wangedrag, maar het aanpakken levert weer ander gejammer op.
Zelfde gelul maar nu uit een andere mond.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Slappe hap-partij.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is voor de bhne. Juist een partij als D66 gaat als eerste klagen zodra de politie eens hard ingrijpt. Helemaal als de daders een niet-Westerse achtergrond hebben.
Ik ken een agent uit west (Overtoomse Sluis) die vertelde ook al dat het daar weken een oorlogsgebied is. Die lui werken in groepjes en dij komst van de Politie schieten ze alle kanten op. Pakken ze er uiteindelijk eentje staat zo'n figuur sneller op straat dan dat zij het papierwerk hebben afgehandeld.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit soort tuig moet je gewoon ruimen.
Oppakken en tegen de muur ermee.
Wat is dit voor bullshit?quote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een vuurwerkverbod werkt in ieder geval niet als het niet landelijk is en helemaal niet als er geen verkoopverbod is.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:53 schreef quirina het volgende:
Vuurwerkverbod is niet te handhaven.
Mensen zijn het steeds meer zat betutteld te worden,
Richten ze hun agressie tegen de politie … Ja.
Is dat goed… nee
Is het vuurwerkverbod een goed idee. Eigenlijk niet, want verboden vruchten smaken het zoetst h. En vooral pleurislijertjes uit een bepaald milieu gaan dan tot het uiterste.
Als ze daar al weken werken en ze er uiteindelijk zoals jij stelt er een eentje pakken die snel weer op straat staat, dan ben ik geneigd om te oordelen dat de politie daar niet echt competent te werk gaat.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik ken een agent uit west (Overtoomse Sluis) die vertelde ook al dat het daar weken een oorlogsgebied is. Die lui werken in groepjes en dij komst van de Politie schieten ze alle kanten op. Pakken ze er uiteindelijk eentje staat zo'n figuur sneller op straat dan dat zij het papierwerk hebben afgehandeld.
Of je weet gewoon niet wat er bij komt kijken als zo'n gastje wordt aangehouden? kan ook he...quote:Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Als ze daar al weken werken en ze er uiteindelijk zoals jij stelt er een eentje pakken die snel weer op straat staat, dan ben ik geneigd om te oordelen dat de politie daar niet echt competent te werk gaat.
Alleen jammer dat dat niet helpt.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ook landelijk werkt zoiets niet als er volop vuurwerk in omliggende landen te koop is.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een vuurwerkverbod werkt in ieder geval niet als het niet landelijk is en helemaal niet als er geen verkoopverbod is.
Datzelfde zien we ook bij de protesten op de A10; oppakken en weer vrijlaten.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik ken een agent uit west (Overtoomse Sluis) die vertelde ook al dat het daar weken een oorlogsgebied is. Die lui werken in groepjes en dij komst van de Politie schieten ze alle kanten op. Pakken ze er uiteindelijk eentje staat zo'n figuur sneller op straat dan dat zij het papierwerk hebben afgehandeld.
En dan nog haalt het niet uit zolang nog complete volksstammen naar Belgi of Duitsland gaan en hun Volkswagen caddy helemaal volladen. We hebben de beelden toch gezien? Volwassen lui die staan te glunderen als Sjakie in de chocoladefabriekquote:Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een vuurwerkverbod werkt in ieder geval niet als het niet landelijk is en helemaal niet als er geen verkoopverbod is.
Punt is dat je dan iig wel kunt stellen dat het illegaal is, al het vuurwerk.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
En dan nog haalt het niet uit zolang nog complete volksstammen naar Belgi of Duitsland gaan en hun Volkswagen caddy helemaal volladen. We hebben de beelden toch gezien? Volwassen lui die staan te glunderen als Sjakie in de chocoladefabriek
En ze gooien naar dieren ook. Vriendin d’r hondje is daardoor zijn oogje verloren.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik steek zelf geen vuurwerk af. Maar ik heb wel gekeken. Ongelooflijk heel veel mooi siervuurwerk. Daar zat duidelijk geld in. En daartussen lopen van die opgeschoren gastjes tussendoor die gooien met zware bommen, ja ook naar voorbijgangers. Waarom moet dat nou?
Als iedere vuurwerkliefhebber zich nou hield aan de regels en alleen het toegestane siervuurwerk koopt, dan is er helemaal niets aan de hand.
Het moet dan wel worden beargumenteerd waarom vuurwerk dat in Duitsland in de supermarkt ligt, verboden zou moeten worden in Nederland. Het zou immers niet in de supermarkt liggen als het niet veilig is.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat je dan iig wel kunt stellen dat het illegaal is, al het vuurwerk.
Je zit dan niet met geneuzel dat het in Arnhem niet mag (maar wel verkocht mag worden), terwijl het in het naastgelegen Velp gewoon de lucht in mag.
En omgekeerd mag je in Duitsland ook marihuana kopen en gebruiken, of geldt dan ineens niet dat het in NL wel verkocht mag worden en "dus" wel veilig zou moeten zijn?quote:Op maandag 1 januari 2024 18:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het moet dan wel worden beargumenteerd waarom vuurwerk dat in Duitsland in de supermarkt ligt, verboden zou moeten worden in Nederland. Het zou immers niet in de supermarkt liggen als het niet veilig is.
Het illegaliseren van al het vuurwerk, terwijl het probleem duidelijk voortkomt uit illegaal vuurwerk, lijkt me niet erg redelijk. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als marihuana te verbieden omdat er problemen zijn met heroneverslaafden.
Die wet zit er aan te komen, ik meen dat de invoering in April, 2024 plaats gaat vinden. Maar dat is verder irrelevant, het probleem hier is dat iets probeert te verbieden wat het probleem niet veroorzaakt niet helpt bij de oplossing.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omgekeerd mag je in Duitsland ook marihuana kopen en gebruiken, of geldt dan ineens niet dat het in NL wel verkocht mag worden en "dus" wel veilig zou moeten zijn?
Dan kom je toch weer bij dogen en straffen uit. Nu een taakstraf ofzo, maak daar maar 5000 euro van. Dan zal het minder worden.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het moet dan wel worden beargumenteerd waarom vuurwerk dat in Duitsland in de supermarkt ligt, verboden zou moeten worden in Nederland. Het zou immers niet in de supermarkt liggen als het niet veilig is.
Het illegaliseren van al het vuurwerk, terwijl het probleem duidelijk voortkomt uit illegaal vuurwerk, lijkt me niet erg redelijk. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als marihuana te verbieden omdat er problemen zijn met heroneverslaafden.
Hij heeft maar een boodschap op dit forum, alles moet gelinkt worden aan links, want progressief links is de basis van elk kwaad.quote:
Tijdens corona was er ook een algeheel verbod. De officile verkoopcijfers waren exact 0 maar wie de ogen de kost heeft gegeven zag dat er voor miljoenen de lucht in ging. Als je gaat handhaven kun je slechts enkelen beboeten waarbij er discussies ontstaan waarom zij wel bekeurd worden en anderen niet. De groep die zich tegen handhaving keert wordt veel groter. Aan de andere kant heb je tegenstanders die zich beklagen waarom er in hun straatje niet gehandhaafd wordt. Handhavers worden vervolgens de rest van het jaar in de nek aangekeken omdat ze onredelijk zouden zijn door zowel voor- als tegenstanders.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat je dan iig wel kunt stellen dat het illegaal is, al het vuurwerk.
Je zit dan niet met geneuzel dat het in Arnhem niet mag (maar wel verkocht mag worden), terwijl het in het naastgelegen Velp gewoon de lucht in mag.
Maar dan kan men nog wel een boete krijgen of later voor moeten komen. Er is dan gewoon geen grond om je op dat moment zonder rechter langer te laten zitten.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Datzelfde zien we ook bij de protesten op de A10; oppakken en weer vrijlaten.
Dat is een beetje hetzelfde als mensen die gestolen spullen kopen voor een zachte prijs. Zo houd je het in stand.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:20 schreef quirina het volgende:
Heel veel van mijn familie, vrienden en buren hebben vuurwerk in Duitsland gekocht.
Is vaker ook mooiere kwaliteit siervuurwerk dan dat spul wat je in Nederland kan kopen.
En ze doen dat al jaren.
watquote:Op maandag 1 januari 2024 18:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als mensen die gestolen spullen kopen voor een zachte prijs. Zo houd je het in stand.
Ook toen we gesloten grenzen hadden, kon je gewoon vuurwerk meenemen. Men deed het gewoon eerder in het jaar.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tijdens corona was er ook een algeheel verbod. De officile verkoopcijfers waren exact 0 maar wie de ogen de kost heeft gegeven zag dat er voor miljoenen de lucht in ging. Als je gaat handhaven kun je slechts enkelen beboeten waarbij er discussies ontstaan waarom zij wel bekeurd worden en anderen niet. De groep die zich tegen handhaving keert wordt veel groter. Aan de andere kant heb je tegenstanders die zich beklagen waarom er in hun straatje niet gehandhaafd wordt. Handhavers worden vervolgens de rest van het jaar in de nek aangekeken omdat ze onredelijk zouden zijn door zowel voor- als tegenstanders.
Het werkelijke probleem ligt op Europees niveau door open grenzen maar verschillend beleid. Of het zware spul uit de Europese handel halen of de grenzen dicht. Kies maar.
Ja als je je bezig houdt met illegale praktijken, houd je je bezig met illegale praktijken. Het is verboden hier, dat zou genoeg moeten zijn om het niet te doen.quote:
Als je daarmee voor 1995 bedoelt was het slechts beperkt tot strijkers uit Belgi en Duitsland. Dat is klein bier vergeleken met wat nu het land binnenkomt.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
Ook toen we gesloten grenzen hadden, kon je gewoon vuurwerk meenemen. Men deed het gewoon eerder in het jaar.
de eu vindt het geen illegale praktijken, als het vuurwerk verder aan de nederlandse wetgeving voldoet (hoofdzakelijk NL gebruiksaanwijzing) is er niks illegaals aanquote:Op maandag 1 januari 2024 18:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja als je je bezig houdt met illegale praktijken, houd je je bezig met illegale praktijken. Het is verboden hier, dat zou genoeg moeten zijn om het niet te doen.
Ook met strijkers genoeg bommen gezien die een hoop problemen veroorzaakten. Zat idioten gezien die er een bom van gingen maken want stoer.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je daarmee voor 1995 bedoelt was het slechts beperkt tot strijkers uit Belgi en Duitsland. Dat is klein bier vergeleken met wat nu het land binnenkomt.
Strafhoogte is niet erg relevant als de pakkans nul is. Het centrale probleem is eigenlijk dat de politie volledig onzichtbaar is en geen presentie meer heeft op het platteland waardoor onrustveroorzakers veel meer risicio durven nemen.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:39 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dan kom je toch weer bij dogen en straffen uit. Nu een taakstraf ofzo, maak daar maar 5000 euro van. Dan zal het minder worden.
Klootzakken zijn het. Gooien naar anderen is niets nieuws. Dat gebeurde vorige eeuw ook al. Ze zien het als lol en bravour, hebben totaal geen benul van wat dat bij een ander aandoet. Volgens mij hebben ze een IQ van nog geen hersencel.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
En ze gooien naar dieren ook. Vriendin d’r hondje is daardoor zijn oogje verloren.
Dus illegaal vuurwerk is niet illegaal? Dus jij stelt dat je het gewoon mag afsteken?quote:Op maandag 1 januari 2024 18:52 schreef mschol het volgende:
[..]
de eu vindt het geen illegale praktijken, als het vuurwerk verder aan de nederlandse wetgeving voldoet (hoofdzakelijk NL gebruiksaanwijzing) is er niks illegaals aan
Precies, maar dan moet je dergelijke boetes wel uitschrijven.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dan kan men nog wel een boete krijgen of later voor moeten komen. Er is dan gewoon geen grond om je op dat moment zonder rechter langer te laten zitten.
Nou, hier was het met oudjaar tijdens de coronaperiode gewoon stil. Er was gewoon helemaal niks.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tijdens corona was er ook een algeheel verbod. De officile verkoopcijfers waren exact 0 maar wie de ogen de kost heeft gegeven zag dat er voor miljoenen de lucht in ging. Als je gaat handhaven kun je slechts enkelen beboeten waarbij er discussies ontstaan waarom zij wel bekeurd worden en anderen niet. De groep die zich tegen handhaving keert wordt veel groter. Aan de andere kant heb je tegenstanders die zich beklagen waarom er in hun straatje niet gehandhaafd wordt. Handhavers worden vervolgens de rest van het jaar in de nek aangekeken omdat ze onredelijk zouden zijn door zowel voor- als tegenstanders.
Het werkelijke probleem ligt op Europees niveau door open grenzen maar verschillend beleid. Of het zware spul uit de Europese handel halen of de grenzen dicht. Kies maar.
De politie heeft veruit de meeste medewerkers in vergelijking met andere instanties en bedrijven. Ze kunnen absoluut niet overal zijn. Als ze ergens zijn om wat te doen, zijn ze vaak ook langer nodig op zo'n avond en dan gebeurt er ergens anders wat, kunnen ze er niet heen.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Strafhoogte is niet erg relevant als de pakkans nul is. Het centrale probleem is eigenlijk dat de politie volledig onzichtbaar is en geen presentie meer heeft op het platteland waardoor onrustveroorzakers veel meer risicio durven nemen.
Das meer het OM dan de politie, lijkt mij.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, maar dan moet je dergelijke boetes wel uitschrijven.
"als het aan de nederlandse wetgeving voldoet" gemist?quote:Op maandag 1 januari 2024 18:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus illegaal vuurwerk is niet illegaal? Dus jij stelt dat je het gewoon mag afsteken?
Maken kan al sinds mensenheugenis. Het grote probleem is kant en klare zware explosieven in grote hoeveelheden tegen een scherpe prijs en in verkeerde handen.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:54 schreef Vis1980 het volgende:
Ook met strijkers genoeg bommen gezien die een hoop problemen veroorzaakten. Zat idioten gezien die er een bom van gingen maken want stoer.
Je wil zeggen dat als illegaal vuurwerk een Nederlandse handleiding heeft, dan mag je dat afsteken?quote:Op maandag 1 januari 2024 18:57 schreef mschol het volgende:
[..]
"als het aan de nederlandse wetgeving voldoet" gemist?
Een nieuwsbericht over tokkies die vuurwerk naar hulpverleners gooien maar het mag hier niet over vuurwerk gaan. Doe even lekker normaal joh.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:59 schreef Nattekat het volgende:
En kap eens met godverdomme vuurwerk de schuld geven
Dit is een veel groter probleem, een probleem dat echt aangepakt dient te worden. Huilen over vuurwerk kan in het daarvoor bestemde topic.
Bijzonder dat deze teringzooi bij de functie van een brandweerman of ambulance medewerker hoortquote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, in het geval van de A10 is er niets, maar dan ook echt niets vastgelegd. Bus op de A10 en d'r uit in Noord. En dit is dus omdat het administratief te veel is voor de Politie terwijl het OM al heeft aangegeven dat ze toch niet overgaan tot vervolging. (tot zover dit zijstapje)quote:Op maandag 1 januari 2024 18:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dan kan men nog wel een boete krijgen of later voor moeten komen. Er is dan gewoon geen grond om je op dat moment zonder rechter langer te laten zitten.
Leg dat maar eens uit. Het is een kleine groep die zich telkens tegen de politie keert. Of dit nu voetbal is, een evenement, een demonstratie of oud en nieuw. Diezelfde gasten zijn altijd present.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Dit is een veel groter probleem, een probleem dat echt aangepakt dient te worden. Huilen over vuurwerk kan in het daarvoor bestemde topic.
Ze zouden aan de zichtbaarheid kunnen werken, dat helpt vaak al veel. In veel landen zie je dat de politie altijd met zwaailanden aan rijdt, dat is een simpele methode om de zichtbaarheid te vergroten.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De politie heeft veruit de meeste medewerkers in vergelijking met andere instanties en bedrijven. Ze kunnen absoluut niet overal zijn. Als ze ergens zijn om wat te doen, zijn ze vaak ook langer nodig op zo'n avond en dan gebeurt er ergens anders wat, kunnen ze er niet heen.
Welk probleem is het precies?quote:Op maandag 1 januari 2024 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Als ze met stenen gooien, ga je toch ook niet janken over stenen? Dit volk dient keihard aangepakt te worden, geen genade, dat kansloze vuurwerkgelul leidt alleen maar af van dat echte probleem.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:00 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Een nieuwsbericht over tokkies die vuurwerk naar hulpverleners gooien maar het mag hier niet over vuurwerk gaan. Doe even lekker normaal joh.
Heb je toevallig wat links?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:01 schreef Haags het volgende:
Ik word een beetje giftig van al dat geweld en de beelden die ik voorbij zag komen op twitter. Dit is echt alles wat er mis is hier in Nederland met oud en nieuw. Rot gewoon op, doe normaal of ga lekker dood. Laat hulpverleners en anderen met rust en blaas lekker jezelf op, stel idioten.
Ik weet enigszins wat er bij komt kijken en ik weet ook wat voor eenheden, tactieken en wapens een politiemacht tot zijn beschikking heeft om zo een groep aan te houden. Dus vandaar mijn geneigde oordeel. Ik denk ook niet dat het aan die agenten zelf ligt, dat kunnen de beste agenten van Nederland zijn en als nog geen resultaat leveren.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:58 schreef spoilert het volgende:
[..]
Of je weet gewoon niet wat er bij komt kijken als zo'n gastje wordt aangehouden? kan ook he...
Ok, ik heb gisteren enorm veel politieauto's gezien en ik ben niet eens ver geweest. Dan herken ik ze meestal aan de politieauto, geen sirene nodig.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze zouden aan de zichtbaarheid kunnen werken, dat helpt vaak al veel. In veel landen zie je dat de politie altijd met zwaailanden aan rijdt, dat is een simpele methode om de zichtbaarheid te vergroten.
Jij vind dus dat ook iedereen geweren in huis mag hebben, want het echte probleem zijn niet de geweren maar het feit dat er idioten rondlopen die in staat zijn om andere mensen om te leggen?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze met stenen gooien, ga je toch ook niet janken over stenen? Dit volk dient keihard aangepakt te worden, geen genade, dat kansloze vuurwerkgelul leidt alleen maar af van dat echte probleem.
quote:
Je rekent de Politie iets aan wat de resultaten zijn van de politiek,quote:Op maandag 1 januari 2024 19:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik weet enigszins wat er bij komt kijken en ik weet ook wat voor eenheden, tactieken en wapens een politiemacht tot zijn beschikking heeft om zo een groep aan te houden. Dus vandaar mijn geneigde oordeel. Ik denk ook niet dat het aan die agenten zelf ligt, dat kunnen de beste agenten van Nederland zijn en als nog geen resultaat leveren.
Misschien is er niet genoeg budget of zijn er niet genoeg manschappen of middelen beschikbaar om hier adequaat op te reageren? Misschien is er geen goede strategie om met deze situatie om te gaan? Over dat soort incompetentie heb ik het.
Bottom line is dat als je al een aantal jaar op een vaste periode met zo een soort situatie te maken hebt als politiemacht en je volgens jouw woorden zo een resultaat levert dan is er ergens iets mis.
Een steen is erg, maar die ontploft daarna niet, je huis gaat niet in de fik en je raakt je vingers niet kwijt. Hoeveel mensen worden jaarlijks behandeld voor steenwonden? Echt hoor, er is zeker wel een verband.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze met stenen gooien, ga je toch ook niet janken over stenen? Dit volk dient keihard aangepakt te worden, geen genade, dat kansloze vuurwerkgelul leidt alleen maar af van dat echte probleem.
Politie kan hier weinig aan doen, zo werkt ons systeemquote:Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Als ze daar al weken werken en ze er uiteindelijk zoals jij stelt er een eentje pakken die snel weer op straat staat, dan ben ik geneigd om te oordelen dat de politie daar niet echt competent te werk gaat.
Jawel, ik vind het moeilijk inschatten of dit zo'n typische Fok-rant is tegen een bepaalde groep of mensen in het algemeen. Vuurwerk is wel degelijk een probleem met vuurwerk, net doen alsof vuurwerk er niets mee te maken heeft is nogal vreemd. Vuurwapens in Amerika zijn ook een probleem en daarnaast ook de mensen die hem gebruiken. Het een sluit het ander niet uit.quote:
Ok, schaffen we vuurwerk af, jij je zin. Politie zal nog steeds jaarlijks gezeik hebben met dat kutvolk, maar jouw grootste frustratie is weg, want dat is alles wat telt.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:08 schreef DaneV het volgende:
[..]
Jij vind dus dat ook iedereen geweren in huis mag hebben, want het echte probleem zijn niet de geweren maar het feit dat er idioten rondlopen die in staat zijn om andere mensen om te leggen?
Zelf vuurwerk afsteken voegt echt niets toe aan het welzijn, de gezondheid of geluk van mensen. Als we het nu zouden afschaffen en alleen voor professionals beschikbaar zouden maken, zijn we over een paar jaar die achterlijke "traditie" van het zelf afsteken vergeten.
Frustratie wordt alleen maar groter, want waar om doet de politie niets? er is toch een vuurwerkverbod?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, schaffen we vuurwerk af, jij je zin. Politie zal nog steeds jaarlijks gezeik hebben met dat kutvolk, maar jouw grootste frustratie is weg, want dat is alles wat telt.
Welk kutvolk heb je het over? Kun je iets specifieker zijn?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, schaffen we vuurwerk af, jij je zin. Politie zal nog steeds jaarlijks gezeik hebben met dat kutvolk, maar jouw grootste frustratie is weg, want dat is alles wat telt.
Ik snap dit wel. Volgens mij is het randdebielen (gewelddadige low life tokkies) in Nederland groter dan wij denken.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:08 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit heldere licht met zijn debiele commentaar kwam ook nog even voorbij
[ twitter ]
En er is nog wel meer.
Niet perse. Al die problemen die ik noem zouden ook deels bij de polite zelf op te lossen kunnen zijn, maar wat daar intern aan de hand is weet ik niks van dus dat is speculatie.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:08 schreef spoilert het volgende:
[..]
Je rekent de Politie iets aan wat de resultaten zijn van de politiek,
Nee. Kutvolk heb je 365 dagen per jaar. Opgeblazen bushokjes, brievenbussen, tientallen opnames met oogletsel (waarvan mee dan de helft niet de afsteker van het betreffende vuurwerk was), toegenomen agressie, hulpverleners die met explosieven belaagd worden, miljoenen dieren die helemaal over de zeik zijn... dat heb je alleen in de tijd dat er vuurwerk wordt afgestoken.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Steenwonden behandelen is in de regel weinig zinvol tenzij degene opgebaard gaat worden.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een steen is erg, maar die ontploft daarna niet, je huis gaat niet in de fik en je raakt je vingers niet kwijt. Hoeveel mensen worden jaarlijks behandeld voor steenwonden? Echt hoor, er is zeker wel een verband.
Ik heb geen zin in mensen die problemen niet willen erkennen en ze ontwijken door dan maar wat anders de schuld te geven. Totdat je eindelijk inziet dat die rellen niet door het bestaan van vuurwerk komen, ga ik niet op je in.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Welk kutvolk heb je het over? Kun je iets specifieker zijn?
Je weet niet wat er aan de hand is, maar denkt wel dat ze het intern wel even oplossen. Alsof de politie gewoon niet wil! Die zijn lui! s/quote:Op maandag 1 januari 2024 19:16 schreef oblo het volgende:
[..]
Niet perse. Al die problemen die ik noem zouden ook deels bij de polite zelf op te lossen kunnen zijn, maar wat daar intern aan de hand is weet ik niks van dus dat is speculatie.
Niets van wat je hier zegt is relevant voor het nieuwsartikel van dit topic, helemaal niets. Janken over vuurwerk kan in een ander topic.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:16 schreef DaneV het volgende:
[..]
Nee. Kutvolk heb je 365 dagen per jaar. Opgeblazen bushokjes, brievenbussen, tientallen opnames met oogletsel (waarvan mee dan de helft niet de afsteker van het betreffende vuurwerk was), toegenomen agressie, hulpverleners die met explosieven belaagd worden, miljoenen dieren die helemaal over de zeik zijn... dat heb je alleen in de tijd dat er vuurwerk wordt afgestoken.
Het verbieden van vuurwerk lost niet alle problemen in het land op, maar je voorkomt er een heleboel ellende mee. Wat mij betreft een no-brainer dus.
Alleen zorgt het verbieden van vuurwerk er niet voor dat er geen bushokjes worden opgeblazen en allerlei explosieven worden opgeblazen in de buurt van de politie, die zijn toch al illegaal dat zware vuurwerk.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:16 schreef DaneV het volgende:
[..]
Nee. Kutvolk heb je 365 dagen per jaar. Opgeblazen bushokjes, brievenbussen, tientallen opnames met oogletsel (waarvan mee dan de helft niet de afsteker van het betreffende vuurwerk was), toegenomen agressie, hulpverleners die met explosieven belaagd worden, miljoenen dieren die helemaal over de zeik zijn... dat heb je alleen in de tijd dat er vuurwerk wordt afgestoken.
Het verbieden van vuurwerk lost niet alle problemen in het land op, maar je voorkomt er een heleboel ellende mee. Wat mij betreft een no-brainer dus.
Kan je niet gewond raken van een steen? Maar lees net dat het hetzelfde is als vuurwerk, daar ging het mij om . Maar goed, een gat in je hoofd, een schram, tanden eruit. Kan allemaal gebeuren met stenen gooien, maar de cijfers ervan kan ik niet vinden.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Steenwonden behandelen is in de regel weinig zinvol tenzij degene opgebaard gaat worden.
Wat bedoel je daarmee? Hoe werkt het systeem?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Politie kan hier weinig aan doen, zo werkt ons systeem
De artikelen gaan letterlijk over hulpverleners die met vuurwerk worden bekogeld en mensen met oogletsel ? Hoezo is wat ik niet zeg relevant ?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niets van wat je hier zegt is relevant voor het nieuwsartikel van dit topic, helemaal niets. Janken over vuurwerk kan in een ander topic.
Niet lui, conflictmijdend. En al vrij lang, daarom wanen dit soort groepen zich inmiddels onaantastbaar. En zijn ze het eigenlijk ook bijna.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je weet niet wat er aan de hand is, maar denkt wel dat ze het intern wel even oplossen. Alsof de politie gewoon niet wil! Die zijn lui! s/
De rellen komen niet door vuurwerk, dit is een groepering die ervoor kiest de orde te verstoren waar het mogelijk is, vuurwerk is wel een goed middel om flink te rellenquote:Op maandag 1 januari 2024 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in mensen die problemen niet willen erkennen en ze ontwijken door dan maar wat anders de schuld te geven. Totdat je eindelijk inziet dat die rellen niet door het bestaan van vuurwerk komen, ga ik niet op je in.
Huh? Ik zeg “zouden kunnen” en ik zeg dat ik speculeer. Geen idee of dat intern zomaar even op te lossen is. Ik constateer alleen dat er ergens een probleem is en incompetentie schuilt. Lees nog eens goed mijn post.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je weet niet wat er aan de hand is, maar denkt wel dat ze het intern wel even oplossen. Alsof de politie gewoon niet wil! Die zijn lui! s/
Tokkies, waarschijnlijk. Die zijn van alle tijden.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Welk kutvolk heb je het over? Kun je iets specifieker zijn?
Je mist het hele punt en daarmee ben je een onderdeel van het probleem. Je wil de symptomen bestrijden maar de oorzaak laat je dooretteren waardoor de problemen alleen maar groter worden. De volgende wens is dat alle stoeptegels van rubber zijn zodat raddraaiers geen stenen kunnen gooien....quote:Op maandag 1 januari 2024 19:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kan je niet gewond raken van een steen? Maar lees net dat het hetzelfde is als vuurwerk, daar ging het mij om . Maar goed, een gat in je hoofd, een schram, tanden eruit. Kan allemaal gebeuren met stenen gooien, maar de cijfers ervan kan ik niet vinden.
Vergeet niet dat vuurwerk zelf ook wel bijdraagt aan agressie. Ons primaire systeem (en daar handelt dat soort volk m.i. sowieso erg naar) reageert op alle knallen en het gevaar op dezelfde manier als dat we in een "echt" oorlogsgebied zouden zijn. Door ons in paraatheid van vechten te brengen.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De rellen komen niet door vuurwerk, dit is een groepering die ervoor kiest de orde te verstoren waar het mogelijk is, vuurwerk is wel een goed middel om flink te rellen
Dit is echt al jaren aan de gang en naar mijn weten is het grootste probleem dat ze iemand op heterdaad moeten betrappen en daarnaast vaststellen of het uberhaupt om illegale zooi ging.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen zorgt het verbieden van vuurwerk er niet voor dat er geen bushokjes worden opgeblazen en allerlei explosieven worden opgeblazen in de buurt van de politie, die zijn toch al illegaal dat zware vuurwerk.
Hadden net zo goed hamsters kunnen zijn! /squote:Op maandag 1 januari 2024 19:20 schreef DaneV het volgende:
[..]
De artikelen gaan letterlijk over hulpverleners die met vuurwerk worden bekogeld en mensen met oogletsel ? Hoezo is wat ik niet zeg relevant ?
Politie en conflictvermijdend? Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet lui, conflictmijdend. En al vrij lang, daarom wanen dit soort groepen zich inmiddels onaantastbaar. En zijn ze het eigenlijk ook bijna.
Maar goed, het achterliggende probleem is natuurlijk niet ontstaan bij de politie. Het gaat tegen al mijn principes in, maar ik denk dat we maar eens moeten beginnen met het opvoeden van ouders.
Ik heb vroeger ook vuurwerk afgestoken, ik werd er niet agressief van, de combi vuurwerk alcohol of andere middelen kan agressie oproepenquote:Op maandag 1 januari 2024 19:25 schreef DaneV het volgende:
[..]
Vergeet niet dat vuurwerk zelf ook wel bijdraagt aan agressie. Ons primaire systeem (en daar handelt dat soort volk m.i. sowieso erg naar) reageert op alle knallen en het gevaar op dezelfde manier als dat we in een "echt" oorlogsgebied zouden zijn. Door ons in paraatheid van vechten te brengen.
Het moet ook in je zitten, alcohol en zo versterkt het. Iemand die al respect heeft voor hulpdiensten zal ook in dronken staat geen hulpdiensten aanvallen.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook vuurwerk afgestoken, ik werd er niet agressief van, de combi vuurwerk alcohol of andere middelen kan agressie oproepen
Klopt helemaal, een agent is geen rechter. Het is zo moeilijk te bewijzen en inderdaad als je het helemaal verbiedt, dan weet je dat elk vuurwerk een probleem is. Dan ng valt het moeilijk te bewijzen dat iemand het heeft gedaan, want je kunt niet overal iemand op heterdaad betrappen.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit is echt al jaren aan de gang en naar mijn weten is het grootste probleem dat ze iemand op heterdaad moeten betrappen en daarnaast vaststellen of het uberhaupt om illegale zooi ging.
Als je alles verbied is dat al een stuk makkelijker.
(Of het gehandhaafd wordt is een 2e)
Lullig voor degene die zich wel gedragen, maar miljoenen aan schade voor iets wat een feest hoort te zijn is echt niet normaal.
Ik ook... werd er idd niet aggressief van maar wel baldadig.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook vuurwerk afgestoken, ik werd er niet agressief van, de combi vuurwerk alcohol of andere middelen kan agressie oproepen
Ik denk dat ze wel een punt heeft. Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.volkskrant.nl(...)schoppers~bb7b2889e/quote:Op maandag 1 januari 2024 19:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Politie en conflictvermijdend? Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.
En die man die 7 huizen heeft beschadigd was iun de dertig, naar zijn ouders gaan heeft weinig zin.
Ik kan me voorstellen dat het handhaven veel hogere prioriteit krijgt als die obstakels (heterdaad & vaststellen dat het om illegale zooi ging) er niet meer zijn. Met gericht beleid kan er ook makkelijker meer capaciteit worden vrijgemaakt.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit is echt al jaren aan de gang en naar mijn weten is het grootste probleem dat ze iemand op heterdaad moeten betrappen en daarnaast vaststellen of het uberhaupt om illegale zooi ging.
Als je alles verbied is dat al een stuk makkelijker.
(Of het gehandhaafd wordt is een 2e)
Lullig voor degene die zich wel gedragen, maar miljoenen aan schade voor iets wat een feest hoort te zijn is echt niet normaal.
Vuurwerk hier zou je bijna met het wapenbezit in Amerika kunnen vergelijken. Iedereen weet dat een verbod heel veel ellende zou voorkomen maar niemand wil het gepeupel z’n speeltjes afpakken.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:34 schreef Stepperoller het volgende:
Vuurwerk beschadigt geen huizen, mensen die vuurwerk niet kunnen handelen beschadigen huizen.
Nou dat de politie er alles aan doet de veiligheid te bewaken, maar het moeten doen met het personeel dat ze hebben. Nieuw personeel is niet zo makkelijk, terwijl er van de bovenkant doelen worden gesteld die niet haalbaar zijn. Je kan alles vinden van de politie, maar als ze een ding niet zijn is het 'conflict vermijdend'. Integendeel, waar een ander wegrent gaan zij juist het conflict aan.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel een punt heeft. Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.volkskrant.nl(...)schoppers~bb7b2889e/
En dit artikel: https://www.bnr.nl/nieuws(...)af-nieuwe-uitrusting
De focus lijkt te liggen op betere uitrusting en er wordt een stop gezet tegen plannen om bijv non lethal wapens aan te schaffen.
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe jij het ziet als je het hier niet mee eens bent?
Hoe dan? Klonen van agenten? Ken jij het proces om politieagent te worden?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:43 schreef Stepperoller het volgende:
Met gericht beleid kan er ook makkelijker meer capaciteit worden vrijgemaakt.
Het voorkomt in dit geval helemaal niets. Een landelijk vuurwerkverbod gaat letterlijk niets veranderen aan totaalidioten die illegaal vuurwerk naar de politie gooien. Pak die idioten aan.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:44 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vuurwerk hier zou je bijna met het wapenbezit in Amerika kunnen vergelijken. Iedereen weet dat een verbod heel veel ellende zou voorkomen maar niemand wil het gepeupel z’n speeltjes afpakken.
En hoe zie je dat voor je, wat is het plan van aanpak?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het voorkomt in dit geval helemaal niets. Een landelijk vuurwerkverbod gaat letterlijk niets veranderen aan totaalidioten die illegaal vuurwerk naar de politie gooien. Pak die idioten aan.
Welke doelen worden er gesteld die niet haalbaar zijn?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou dat de politie er alles aan doet de veiligheid te bewaken, maar het moeten doen met het personeel dat ze hebben. Nieuw personeel is niet zo makkelijk, terwijl er van de bovenkant doelen worden gesteld die niet haalbaar zijn. Je kan alles vinden van de politie, maar als ze een ding niet zijn is het 'conflict vermijdend'. Integendeel, waar een ander wegrent gaan zij juist het conflict aan.
Gewoon aanpakken. Waarom is dit altijd de wedervraag als je eigen punt van tafel is geveegd? Je hebt zelf inhoudelijks niks ingebracht.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je, wat is het plan van aanpak?
https://www.urk.nl/hoe-gaan-we-veilig-om-met-vuurwerkquote:Op maandag 1 januari 2024 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon aanpakken. Waarom is dit altijd de wedervraag als je eigen punt van tafel is geveegd? Je hebt zelf inhoudelijks niks ingebracht.
Dit is geen aanpakken, maar een tikje op de vingers.quote:Welke boetes en straffen?
De boetes die je kunt krijgen voor het in bezit hebben of afsteken van illegaal vuurwerk variren van 100 tot 600 euro en een aantekening in het strafblad. Een paar voorbeelden:
Het in bezit hebben of afsteken van F2 vuurwerk (consumentenvuurwerk) kost 250 euro
Het in bezit hebben of afsteken van illegaal F3 vuurwerk (o.a. nitraten) kost 600 euro
Voor het in bezit hebben of afsteken van illegaal F4 vuurwerk (cobra’s, shells, mortieren) worden taakstraffen opgelegd met een aantekening.
Het afleveren of verkopen van illegaal F3 en F4 vuurwerk aan meerderjarigen wordt bestraft met een taakstraf van minimaal 60 uur, aan minderjarigen is de taakstraf tenminste 90 uur.
Het op een openbare plaats vuurwerk gebruiken, terwijl dat gevaar, schade of overlast kan veroorzaken kost 400 euro
Daarom afknallen.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit. Het is een kleine groep die zich telkens tegen de politie keert. Of dit nu voetbal is, een evenement, een demonstratie of oud en nieuw. Diezelfde gasten zijn altijd present.
Jep, precies dit is het probleem. Het moet afgelopen zijn met die fopstraffen.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:05 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
https://www.urk.nl/hoe-gaan-we-veilig-om-met-vuurwerk
[..]
Dit is geen aanpakken, maar een tikje op de vingers.
'Gewoon aanpakken', nee hartstikke goed beleid! Nu weet meteen iedereen waar ze aan toe zijn en kunnen alle instanties naadloos op elkaar aansluiten. Dat ze dat niet eerder hebben bedacht! Zeer sterk!quote:Op maandag 1 januari 2024 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon aanpakken. Waarom is dit altijd de wedervraag als je eigen punt van tafel is geveegd? Je hebt zelf inhoudelijks niks ingebracht.
Dan zal je beleid moeten maken, niet 'harder aanpakken', want dat zegt helemaal niets. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar wat preventief kan helpen, want hard aanpakken heeft nog nooit criminaliteit doen stoppen. Of wil je een soort sharia?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep, precies dit is het probleem. Het moet afgelopen zijn met die fopstraffen.
En wie moet dat beleid maken, om de jaarwisseling zo veilig mogelijk te doen verlopen? Degenen die nu aan het klagen zijn.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan zal je beleid moeten maken, niet 'harder aanpakken', want dat zegt helemaal niets. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar wat preventief kan helpen, want hard aanpakken heeft nog nooit criminaliteit doen stoppen. Of wil je een soort sharia?
Het is nogal lastig uitvoerbaar, zo'n avond is vol incidenten, je kan een politieagent op maar een plek tegelijk hebben.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:26 schreef timmmmm het volgende:
Waarom klaagt de landelijk cordinator jaarwisseling in vredesnaam over uit de hand gelopen geweldsincidenten?Alsof je in een restaurant zit en de kok tegen jou klaagt dat de biefstuk niet goed gebakken is.
Als coordinator en als politiemacht ben je ervoor verantwoordelijk dit in goede banen te leiden. En dan vragen ze om een actieplandat had je wellicht eerder moeten bedenken, zeker als politiemacht. Da's namelijk je enige taak. Kan je ook meteen in je plan opnemen hoe je brandweer en ambulancepersoneel veilig houdt.
En dan niet in de media gaan klagen dat het allemaal zo erg is en zo slecht geregeld is. Da's namelijk de taak van de politie, waarom klaag je bij anderen dat jij je werk niet goed doet?
Nee, ik bedoel 'harder aanpakken' is geen beleid. Dat is een mooie uitspraak op een verjaardag, maar om dat te bewerkstelligen heb je veel meer politie nodig en dat gaat niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En wie moet dat beleid maken, om de jaarwisseling zo veilig mogelijk te doen verlopen? Degenen die nu aan het klagen zijn.
Is dit je oplossing?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is nogal lastig uitvoerbaar, zo'n avond is vol incidenten, je kan een politieagent op maar een plek tegelijk hebben.
Zijn er hier dan al criminelen hard aangepakt en die daarna nog steeds op het criminele pad bleven?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan zal je beleid moeten maken, niet 'harder aanpakken', want dat zegt helemaal niets. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar wat preventief kan helpen, want hard aanpakken heeft nog nooit criminaliteit doen stoppen. Of wil je een soort sharia?
Nog niet. Maar ze roepen al jaren zelf dat ze te weinig personeel hebben.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 'harder aanpakken' is geen beleid. Dat is een mooie uitspraak op een verjaardag, maar om dat te bewerkstelligen heb je veel meer politie nodig en dat gaat niet.
Ah zijn baan is te moeilijk voor hem?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is nogal lastig uitvoerbaar, zo'n avond is vol incidenten, je kan een politieagent op maar een plek tegelijk hebben.
Iets zegt mij dat je het waarschijnlijk niet beter zou doen. Ik hoop maar dat je aan het trollen bent net als bij de opmerkingen dat de mishandeling van brandweer en ambulance personeel schijnbaar bij hun werk hoort.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah zijn baan is te moeilijk voor hem?
Ja behoorlijke slappe aanpak zegquote:Op maandag 1 januari 2024 21:11 schreef AchJa het volgende:
Maar als je dit ziet dan faal je toch ook gewoon als politie? Komt de hele fietsbrigade aan om vervolgens in de gilopa terug te trekken...
[ twitter ]
Knal gewoon een traangasgranaat naar binnen en klaar.
Dat wil ik nog wel van je aannemen, dat onderbezetting een probleem is en er niet eens op ingaan of de politie daar niet zelf deels debet aan is. Maar als we dat even voor lief nemen, zijn er met de bezetting die je wl hebt natuurlijk ook dingen die je anders kan doen.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oja, agent is op een plek bezig en zogenaamd omdat hij zijn werk te moeilijk vindt kan hij niet op twee plekken tegelijk zijn...quote:Op maandag 1 januari 2024 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah zijn baan is te moeilijk voor hem?
En vervolgens roept men huilend dat het zo oneerlijk is en mag oom agent zich voor de blauwe tafel verantwoorden.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:11 schreef AchJa het volgende:
Maar als je dit ziet dan faal je toch ook gewoon als politie? Komt de hele fietsbrigade aan om vervolgens in de gilopa terug te trekken...
[ twitter ]
Het proces van soliciteren naar daadwerkelijk op straat staan is nogal een flinke. Velen blijken niet geschikt, niet betrouwbaar, niet goed genoeg of kandidaat wil zelf niet meer. En dat is nog na de zware screening. Heb jij ooit wiet gerookt of schulden gehad kom je al niet door.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:41 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nog niet. Maar ze roepen al jaren zelf dat ze te weinig personeel hebben.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-aan-dan-gedacht
Ik heb niet het idee dat jij je volledig bewust bent hoe zon avond er voor politie uitziet. Zeker als je denkt dat de problemen ook nog eens komen van politie zelf. Ga eens een kijke nemen zou ik zeggen.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat wil ik nog wel van je aannemen, dat onderbezetting een probleem is en er niet eens op ingaan of de politie daar niet zelf deels debet aan is. Maar als we dat even voor lief nemen, zijn er met de bezetting die je wl hebt natuurlijk ook dingen die je anders kan doen.
Ik lees de politie over een actieplan en ze willen gaan bedenken hoe ze geweld tegen hulpverleners rond de jaarwisseling tegen kunnen gaan. Dat lijkt me niet meer dan wiedes, op een van de drukste dagen van het jaar, waar veel mensen beschonken zijn had ik die persoonlijk vooraf gedaan en niet verbaasd op kijken en achteraf klagen.
Daarbij zou ik eens kijken hoe je op plaatsen waar je wl bent escalatie kan voorkomen. Er zullen enkele incidenten zijn waar escalatie het doel was, maar ik kan me niet voorstellen dat alle incidenten waar de politie met vuurwerk wordt bekogeld met voorbedachte rade is gebeurd. Er zal best wt tuig zijn, maar over het algemeen willen mensen het in principe gewoon naar hun zin hebben. Dat gaat dan niet maar bij n kant mis.
Laat dat nou net 1 van de uitwerkingen zijn van CS (zoals jij ook weet)...quote:Op maandag 1 januari 2024 21:20 schreef Bouke-p het volgende:
En vervolgens roept men huilend dat het zo oneerlijk is en mag oom agent zich voor de blauwe tafel verantwoorden.
Het probleem is ook dat er een shitload aan managers en andere zweefkneuzen die nog nooit met de poten in de klei hebben gestaan het beleid bepalen. De docu "Brandmeester" van 2Doc maakt dat ook pijnlijk duidelijk. En ja dat gaat over de brandweer maar ik heb geen reden om te twijfelen dat het er bij de politie veel anders aan toegaat aangezien het bij defensie ook gewoon de dagelijkse gang van zaken is (de politiek heeft de militaire leiding ten faveure van de ambtelijke leiding buiten spel gezet). Vooral investeren en hameren op diversiteit en dat soort ongein, nee we hebben handjes nodig, ongeacht aan welk lichaam die handjes toebehoren.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:25 schreef Vis1980 het volgende:
Ik heb niet het idee dat jij je volledig bewust bent hoe zon avond er voor politie uitziet. Zeker als je denkt dat de problemen ook nog eens komen van politie zelf. Ga eens een kijke nemen zou ik zeggen.
Ja, dat was ik even vergeten. Dan wordt het personeel ook moeilijk te vinden, dat is waar.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het proces van soliciteren naar daadwerkelijk op straat staan is nogal een flinke. Velen blijken niet geschikt, niet betrouwbaar, niet goed genoeg of kandidaat wil zelf niet meer. En dat is nog na de zware screening. Heb jij ooit wiet gerookt of schulden gehad kom je al niet door.
Als je weigert te erkennen dat de-escalatie niet enkel bij de daders ligt maar ook bij degenen die een menigte in de hand moeten houden, heeft een gesprek inderdaad weinig zin.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat jij je volledig bewust bent hoe zon avond er voor politie uitziet. Zeker als je denkt dat de problemen ook nog eens komen van politie zelf. Ga eens een kijke nemen zou ik zeggen.
Wie doet de werving en selectie voor de politie?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:41 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alsof politie zich op zo'n avond niet bezighoudt met de-escaleren. MAW: je roept maar wat.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je weigert te erkennen dat de-escalatie niet enkel bij de daders ligt maar ook bij degenen die een menigte in de hand moeten houden, heeft een gesprek inderdaad weinig zin.
ZIj zelf, denk ik?!quote:Op maandag 1 januari 2024 21:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wie doet de werving en selectie voor de politie?
https://www.businessinsider.nl/politie-heeft-meeste-werknemers/quote:Op maandag 1 januari 2024 21:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wie doet de werving en selectie voor de politie?
Lijkt mij wel bewezen dat hardere straffen meestal niet preventief werken.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn er hier dan al criminelen hard aangepakt en die daarna nog steeds op het criminele pad bleven?
Ik zeg helemaal niet dat de politie zich daarmee bezig houdt.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof politie zich op zo'n avond niet bezighoudt met de-escaleren. MAW: je roept maar wat.
En nog:quote:Op maandag 1 januari 2024 20:41 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus Ambulance komt ergens, wordt bekogeld met vuurwerk, wat doet politie fout?quote:Op maandag 1 januari 2024 21:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de politie zich daarmee bezig houdt.
Maar ik vind het wel raar dat ze bij ons klagen dat zij er niet goed genoeg in zijn. Nogmaals, het is hun werk om te de-escaleren en het is hun werk om het geweld tot een minimum te beperken. Als het geweld dan onacceptabele vormen aanneemt, zijn er zowel in de voorbereiding als in de uitvoering dingen niet goed gedaan. Zeker als betrokkenen vragen om een actieplan.
Van mij hoeven er niet meer bij, want ik vind het ondanks alle tranen van de politie best redelijk verlopen. Je kan beter aan hun vragen hoeveel er nog bij moeten en waar je ze vandaan haalt. Zij vinden het namelijk te weinig en het is hun werk ze binnen te halen.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
https://www.businessinsider.nl/politie-heeft-meeste-werknemers/
Hoeveel moeten daar nog bij, waar haal je ze vandaan? Wist je dat ze ook elke maand maximaal bezet zijn qua opleiding? Dat niet iedereen door de screening komt? Dat veel afhaken omdat ze niet geschikt zijn? Dat het jaren duurt voordat iemand 100% getraind is? Als iemand met pensioen gaat, is dat vaak niet meteen op te vangen.
Niks.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus Ambulance komt ergens, wordt bekogeld met vuurwerk, wat doet politie fout?
In dat soort gevallen is de politie bijna altijd als eerste aanwezig...quote:Op maandag 1 januari 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
Dat heeft niks met het beteugelen van geweld tijdens oud en nieuw te maken.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
Lijkt mij wel bewezen dat hardere straffen meestal niet preventief werken.
Ik vind dat je louter verjaardagpraat hanteert in deze, waar je vaak spot on bent. Het is weinig, omdat ze steeds meer taken en papierwerk krijgen en veel mensen in de maatschappij vinden dat ze te weinig doen. Neem 8844 als voorbeeld, het zijn maar telefonisten, maar ook die gaan door die gaan door die screening (en zijn uiteindelijk ook politie met eed afleggen en al). . Je kunt er maar zoveel tegelijk laten werken totdat iedereen full time uren maakt. Op drukke dagen kunnen er sommige telefoons niet opgenomen worden vanwege de drukte, zeker in december, waar veel mensen bellen over vuurwerk (wat later vaak categorie 1 blijkt te zijn - heel het jaar toegestaan). Let op, dit is niet 112. Mensen aan de telefoon verwachten allemaal dat je een groot onderzoek start zodra er gebeld wordt, ook al is het soms niet eens aan de politie. Hierdoor ligt er veel druk op 8844, waar je ook nog eens te maken hebt met mensen. Telefoontjes gaan van vuurwerk naar iemand die zelfmoord wil plegen, het gaat van iets lulligs naar iets behoorlijk heftigs.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van mij hoeven er niet meer bij, want ik vind het ondanks alle tranen van de politie best redelijk verlopen. Je kan beter aan hun vragen hoeveel er nog bij moeten en waar je ze vandaan haalt. Zij vinden het namelijk te weinig en het is hun werk ze binnen te halen.
Ik zeg niet dat de werving en selectie bij de politie me een makkelijke baan lijkt, ik zou het niet kunnen dus aan mij moet je die vragen niet stellen. Maar ze hebben het wel zelf in de hand.
Een hele lange post waar je helemaal niks inhoudelijks zegt en alleen maar oreert hoe zwaar de politie het wel niet heeft.quote:Op maandag 1 januari 2024 22:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind dat je louter verjaardagpraat hanteert in deze, waar je vaak spot on bent. Het is weinig, omdat ze steeds meer taken en papierwerk krijgen en veel mensen in de maatschappij vinden dat ze te weinig doen. Neem 8844 als voorbeeld, het zijn maar telefonisten, maar ook die gaan door die gaan door die screening (en zijn uiteindelijk ook politie met eed afleggen en al). . Je kunt er maar zoveel tegelijk laten werken totdat iedereen full time uren maakt. Op drukke dagen kunnen er sommige telefoons niet opgenomen worden vanwege de drukte, zeker in december, waar veel mensen bellen over vuurwerk (wat later vaak categorie 1 blijkt te zijn - heel het jaar toegestaan). Let op, dit is niet 112. Mensen aan de telefoon verwachten allemaal dat je een groot onderzoek start zodra er gebeld wordt, ook al is het soms niet eens aan de politie. Hierdoor ligt er veel druk op 8844, waar je ook nog eens te maken hebt met mensen. Telefoontjes gaan van vuurwerk naar iemand die zelfmoord wil plegen, het gaat van iets lulligs naar iets behoorlijk heftigs.
Op straat ook, veel agenten kunnen veel hebben, maar zijn ook niet van steen. Dus het werk kans soms een enorme impact hebben en daardoor heb je ook te maken met trauma's en andere factoren die voor uitval zorgen. Als je ooit voor politie hebt gewerkt, weet je hoe serieus men het allemaal neemt, maar dat ook moet doen, omdat het werk ook nog eens enorm fraudegevoelig is. Veel mensen kunnen zich daar niets bij voorstellen, maar zo'n strenge screening en opleiding is ook nodig om er zoveel mogelijk voor te zorgen dat je geen overhaalbare mensen in je bedrijf hebt, die bij alle info van iedereen in NL terecht kan en zo dus ook kan zien wat er met medecriminelen gebeurt. Moet je je eens voorstellen wat dat voor voordeel voor criminelen oplevert en nadelen voor politie, rechter en de veiligheid in het algemeen.
Ik geef het je te doen als je daar beleid omheen moet maken voor avonden als deze en dus kan ik mij goed voorstellen dat men zelf een vuurwerkverbod wil, omdat het je werk ook nog eens vele malen gevaarlijker maakt op zo'n avond. Maar wat kunnen we toch met z'n alle lekker makkelijk zeiken over politie, terwijl het juist die zeikerds zijn die niet snappen wat het betekent om te werken bij politie.
quote:Op maandag 1 januari 2024 22:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een hele lange post waar je helemaal niks inhoudelijks zegt en alleen maar oreert hoe zwaar de politie het wel niet heeft.
Bedankt, we nemen het mee, wij posten inhoudelijk verder als je het niet erg vindt. Druk maar op het belletje als je onderbuik weer leeg wil lopen.
Goede post.quote:Op maandag 1 januari 2024 22:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind dat je louter verjaardagpraat hanteert in deze, waar je vaak spot on bent. Het is weinig, omdat ze steeds meer taken en papierwerk krijgen en veel mensen in de maatschappij vinden dat ze te weinig doen. Neem 8844 als voorbeeld, het zijn maar telefonisten, maar ook die gaan door die gaan door die screening (en zijn uiteindelijk ook politie met eed afleggen en al). . Je kunt er maar zoveel tegelijk laten werken totdat iedereen full time uren maakt. Op drukke dagen kunnen er sommige telefoons niet opgenomen worden vanwege de drukte, zeker in december, waar veel mensen bellen over vuurwerk (wat later vaak categorie 1 blijkt te zijn - heel het jaar toegestaan). Let op, dit is niet 112. Mensen aan de telefoon verwachten allemaal dat je een groot onderzoek start zodra er gebeld wordt, ook al is het soms niet eens aan de politie. Hierdoor ligt er veel druk op 8844, waar je ook nog eens te maken hebt met mensen. Telefoontjes gaan van vuurwerk naar iemand die zelfmoord wil plegen, het gaat van iets lulligs naar iets behoorlijk heftigs.
Op straat ook, veel agenten kunnen veel hebben, maar zijn ook niet van steen. Dus het werk kans soms een enorme impact hebben en daardoor heb je ook te maken met trauma's en andere factoren die voor uitval zorgen. Als je ooit voor politie hebt gewerkt, weet je hoe serieus men het allemaal neemt, maar dat ook moet doen, omdat het werk ook nog eens enorm fraudegevoelig is. Veel mensen kunnen zich daar niets bij voorstellen, maar zo'n strenge screening en opleiding is ook nodig om er zoveel mogelijk voor te zorgen dat je geen overhaalbare mensen in je bedrijf hebt, die bij alle info van iedereen in NL terecht kan en zo dus ook kan zien wat er met medecriminelen gebeurt. Moet je je eens voorstellen wat dat voor voordeel voor criminelen oplevert en nadelen voor politie, rechter en de veiligheid in het algemeen.
Ik geef het je te doen als je daar beleid omheen moet maken voor avonden als deze en dus kan ik mij goed voorstellen dat men zelf een vuurwerkverbod wil, omdat het je werk ook nog eens vele malen gevaarlijker maakt op zo'n avond. Maar wat kunnen we toch met z'n alle lekker makkelijk zeiken over politie, terwijl het juist die zeikerds zijn die niet snappen wat het betekent om te werken bij politie.
Tering de tyfus, wat een beschamende armoedige reactie.quote:Op maandag 1 januari 2024 22:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een hele lange post waar je helemaal niks inhoudelijks zegt en alleen maar oreert hoe zwaar de politie het wel niet heeft.
Bedankt, we nemen het mee, wij posten inhoudelijk verder als je het niet erg vindt. Druk maar op het belletje als je onderbuik weer leeg wil lopen.
De afgelopen jaren compleet gemist dat er een fiks aantal aangiften veel te lang op de plank blijft liggen door oa capaciteitsproblemen bij de politie?quote:Op maandag 1 januari 2024 21:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van mij hoeven er niet meer bij, want ik vind het ondanks alle tranen van de politie best redelijk verlopen. Je kan beter aan hun vragen hoeveel er nog bij moeten en waar je ze vandaan haalt. Zij vinden het namelijk te weinig en het is hun werk ze binnen te halen.
Ik zeg niet dat de werving en selectie bij de politie me een makkelijke baan lijkt, ik zou het niet kunnen dus aan mij moet je die vragen niet stellen. Maar ze hebben het wel zelf in de hand.
Lol, aldus de "ik vind dat het wel redelijk verloopt, dus .." expert. Met je inhoudelijke reactiequote:Op maandag 1 januari 2024 22:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bivakmutsen verbieden, dan worden er geen brandweermannen meer belaagd.quote:NSC-leider Pieter Omtzigt wil dat het de komende jaarwisseling verboden is om nog bivakmutsen te dragen.
Dus als je moeder een hulpverlener is mag ik rustig Cobra6 naar haar gooien want het hoort bij de functie.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik verbaas me dat ze er uberhaupt nog zijn, maar dat het blijft bij de functie horen.
De politie is niet fout. De fout ligt dan bijquote:Op maandag 1 januari 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In dit premium-artikel wordt de opzienbare onthulling gedaan dat mensen die bivakmutsen dragen, dat mogelijk bewust doen om onherkenbaar te blijven! Nooit gedacht. Zoals we allemaal in meerdere recente situaties hebben kunnen zien is verbieden betekenisloos als je toch niet kunt/mag/wilt handhaven, dus een bivakban lijkt me niet zo zinvol.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
De Messias heeft de oplossing:
[..]
Bivakmutsen verbieden, dan worden er geen brandweermannen meer belaagd.
Of gewoon dat mensen op zo'n avond in een groep zich heel stoer voelen. Ken hele nette ouders, waarvan hun kind op zo'n avond midden op de weg brand sticht in de hoop dat politie komt. In elk boerendorp krioelt het van dat soort gasten, al decennia lang, heeft helemaal niets met overheid te maken, ja soms vast een deel opvoeding, maar vooral stoerdoenerij, pubertijd en alcohol. In de jaren 90 ook elk jaar raak, toen nog geen gezeik over regeltjes. Het is de mens zelf. Wat is dat toch met het aanwijzen van irrelevante factoren, terwijl zo'n dader zich op zo'n avond door beide opgedragen factoren laat benvloeden. Bij veel uitgaanaangelegenheden is het bijna elke week raak met dit soort gasten in dat soort dorpjes.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus als je moeder een hulpverlener is mag ik rustig Cobra6 naar haar gooien want het hoort bij de functie.
[..]
De politie is niet fout. De fout ligt dan bij
1) de opvoeder. Nederlandse ouders falen hard met opvoeden en het erge is dat niemand in de politiek dat durft roepen. "beste ouders, ga nou eens gvd je kind aanpakken". President Macron durfde dat wel nadat gebleken was dat veel rellende jeugd in Parijs minderjarig waren.
2) de overheid met hun regeldrift.
Al die regeltjes maken het werk ook niet makkelijk voor een agent. Jongeren gooien vuurwerk naar de politie, politie grijpt in en voor je weet mag Piet de agent voor de rechter verschijnen want hij heeft met zijn knuppel een beetje te hard geslagen.
Ja, het is twee kanten. Handhaven aan de ene kant, maar probeer dat maar eens te managen, ik geef het je te doen. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die wel iets laten als het verboden is, maar ook op fok lees ik vaak dat het belangrijk is dat er burgerlijke ongehoorzaamheid is(!). Ja, die mensen zoeken altijd wel en reden om de regels niet te volgen, dat kun je politie moeilijk verwijten. Er gaan miljoenen mensen de straat op op zo'n avond, raar dat de mensen zelf blijkbaar geen verantwoordelijkheid nemen. Daarom zijn het ook vaak jongeren, die weten amper wat verantwoordelijkheid is en maken van zo'n avond een 'avond om nooit meer te vergeten' en zetten zich sowieso af tegen autoriteit.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In dit premium-artikel wordt de opzienbare onthulling gedaan dat mensen die bivakmutsen dragen, dat mogelijk bewust doen om onherkenbaar te blijven! Nooit gedacht. Zoals we allemaal in meerdere recente situaties hebben kunnen zien is verbieden betekenisloos als je toch niet kunt/mag/wilt handhaven, dus een bivakban lijkt me niet zo zinvol.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240101_71792048
Ze hebben een tijdje met Bean Bags / Stunbags willen experimenteren die arrestatieteams gebruiken, speciale shotgun patronen die na afvuren uitzetten tot een bal van 5 cm. Alsof je een klap van Mohammed Ali in zijn beste jaren krijgt. waarschijnlijk is het afgeblazen toen er in de US doden en zwaargewonden begonnen te vallen na treffers met zo'n ding (gebroken ribben en interne bloedingen). Er zijn bij invoering zelfs kamervragen gesteld omdat een kamerlid dacht dat het om DumDums gingquote:Op maandag 1 januari 2024 17:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Niet in elke situatie, maar ik kan wel een aantal situaties bedenken waar het wel gerechtvaardigd kan zijn. Maar ik ken het recht niet zo goed in dat aspect dus dat is geredeneerd vanuit gezond verstand.
Heeft de ME rubberkogels? Daar heb je wat meer speling mee.
Poging tot zware verminking. Jammer dat we niet in een land leven waar deze jongens door onze politievrienden vervolgens helemaal verrot geslagen worden, maar dat ze met de staart tussen de benen vertrekken. Geen wonder dat het respect totaal verdwenen is.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:11 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Dat heeft degelijk met ouders te maken. Die moeten gewoon beter opvoeden en mensen zijn in dit land door en door verwend en zijn niks gewend. Als ik een kind had die zich schuldig maakte aan dat soort praktijken dan liet ik hem alle hoeken en gaten van de stad zien. Daarnaast moet de politie meer bevoegdheden krijgen. Die regels vanuit het rijk maakt hun werk ook bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of gewoon dat mensen op zo'n avond in een groep zich heel stoer voelen. Ken hele nette ouders, waarvan hun kind op zo'n avond midden op de weg brand sticht in de hoop dat politie komt. In elk boerendorp krioelt het van dat soort gasten, al decennia lang, heeft helemaal niets met overheid te maken, ja soms vast een deel opvoeding, maar vooral stoerdoenerij, pubertijd en alcohol. In de jaren 90 ook elk jaar raak, toen nog geen gezeik over regeltjes. Het is de mens zelf. Wat is dat toch met het aanwijzen van irrelevante factoren, terwijl zo'n dader zich op zo'n avond door beide opgedragen factoren laat benvloeden. Bij veel uitgaanaangelegenheden is het bijna elke week raak met dit soort gasten in dat soort dorpjes.
Koninginnenacht in dorpjes was er ook zo eentje, heeft niets met ouders of regels te maken, die komen juist door dat soort uitbundigheid.
Politie is echt dramatisch tegenwoordig. Dwingen nul respect af.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Poging tot zware verminking. Jammer dat we niet in een land leven waar deze jongens door onze politievrienden vervolgens helemaal verrot geslagen worden, maar dat ze met de staart tussen de benen vertrekken. Geen wonder dat het respect totaal verdwenen is.
Groetjes Extinction Rebellion.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Politie is echt dramatisch tegenwoordig. Dwingen nul respect af.
Ja, het is inmiddels al bijna standaard dat protesten worden gedaan door wegen te blokkeren met dank aan de klimaatactivisten en de boeren.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Groetjes Extinction Rebellion.
En als ze dat wel doen, lees: Op zijn minst vol met de wapenstok en eventueel hond er vol op los gaan.. Dan staat de achterban incl. een politieke partij en Amnesty te janken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verbieden en geen handhaving is de oplossing voor alles.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
De Messias heeft de oplossing:
[..]
Bivakmutsen verbieden, dan worden er geen brandweermannen meer belaagd.
Staat amnesty ook te janken bij politieoptreden in andere westerse EU landen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En als ze dat wel doen, lees: Op zijn minst vol met de wapenstok en eventueel hond er vol op los gaan.. Dan staat de achterban incl. een politieke partij en Amnesty te janken.
Zie de Covid rellen en recent ER..
Geen idee, maar tijdens de Covid rellen gooide men nog wel meer zooi naar de politie en ME.. Toen is er op een gegeven moment hard ingegrepen en dat was dan weer "te hard"!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Staat amnesty ook te janken bij politieoptreden in andere westerse EU landen?
En ze staan er morgen weer, want politie doet niets.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
In Den Haag plakten de mongolen er nog een avondje aan vast.
Elk jaar hetzelfde...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Wat mij betreft mogen lui die anderen, inclusief hulpdiensten, express in gevaar brengen met vuurwerk gewoon de bak in. Lang. Zouden we ook doen met mensen die express met messen gaan gooien.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dat is raar want gisteren en vandaag geldt er al een totaalverbod.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Hier is toch echt wat anders gaande dan vuurwerkgeweld. Haal vuurwerk weg en ze pakken stenen, dat kansenspul.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Poging tot zware verminking. Jammer dat we niet in een land leven waar deze jongens door onze politievrienden vervolgens helemaal verrot geslagen worden, maar dat ze met de staart tussen de benen vertrekken. Geen wonder dat het respect totaal verdwenen is.
Ook zonder vuurwerk mag dat hoorquote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen lui die anderen, inclusief hulpdiensten, express in gevaar brengen met vuurwerk gewoon de bak in. Lang. Zouden we ook doen met mensen die express met messen gaan gooien.
Dat is toch wel belangrijk om te kijken wat hun doen, want daar kunnen we wellicht van lerenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Geen idee, maar tijdens de Covid rellen gooide men nog wel meer zooi naar de politie en ME.. Toen is er op een gegeven moment hard ingegrepen en dat was dan weer "te hard"!
Dat is waarom ik ook messen noemde h. Het maakt niet uit welk wapen (in dit geval vuurwerk) er gebruikt wordt, je moet het gewoon niet doen. Verschil is alleen dat er bij vuurwerk wat vaker wordt weg gekeken. Minder consequenties zeg maar dan wanneer iemand met messen aan het gooien is. Gevoel krijg ik althans.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook zonder vuurwerk mag dat hoor
Preventief volk met hoodies capuchon of bivakmutsen oppakken als daarvoor gewaarschuwd is dat ze moeten wegwezen en dat niet doen.
Denk dat alcohol en wellicht ook drugs nog grotere oorzaken zijn. Vuurwerk is dan de tool die handig is is om te gebruiken ipv bijvoorbeeld idd stenen ofzoquote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is waarom ik ook messen noemde h. Het maakt niet uit welk wapen (in dit geval vuurwerk) er gebruikt wordt, je moet het gewoon niet doen. Verschil is alleen dat er bij vuurwerk wat vaker wordt weg gekeken. Minder consequenties zeg maar dan wanneer iemand met messen aan het gooien is. Gevoel krijg ik althans.
Ja jij gelooft dat alleen 'slecht opgevoede kinderen' voor overlast kunnen zorgen? Kolder van de bovenste plank.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 07:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat heeft degelijk met ouders te maken. Die moeten gewoon beter opvoeden en mensen zijn in dit land door en door verwend en zijn niks gewend. Als ik een kind had die zich schuldig maakte aan dat soort praktijken dan liet ik hem alle hoeken en gaten van de stad zien. Daarnaast moet de politie meer bevoegdheden krijgen. Die regels vanuit het rijk maakt hun werk ook bijna onmogelijk.
Ga maar eens naar Itali, Portugal of Spanje. Daar zie je dit soort gesodemieter niet. Omdat ze gewoon beter kunnen opvoeden en omdat de politie harder mag optreden. Dat merkte je onder andere met Feyenoord supporters die dachten even voor de lol in Rome te gaan rellen en een uur later zaten te janken dat de Italiaanse politie "te hard" zaten te meppen. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Hier ook zo'n mooie, Ik zie al decennia lang in het dorpje waar ik ben geboren vrome Nederlanders de boel vernielen op zo'n avond in de hoop dat politie komt en dan lekker vuurwerk gooien. Ja 'kansenjongeren' zijn ook een probleem, maar de ongeregeldheden op oudejaarsavond is niet een buitenlandersprobleem.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier is toch echt wat anders gaande dan vuurwerkgeweld. Haal vuurwerk weg en ze pakken stenen, dat kansenspul.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook zonder vuurwerk mag dat hoor
Preventief volk met hoodies capuchon of bivakmutsen oppakken als daarvoor gewaarschuwd is dat ze moeten wegwezen en dat niet doen.
Ik begrijp echt wel jullie standpunt, maar ik denk dat je je vergist in zo'n avond. Politie doet zijn stinkende best, je zou voor de grap zo'n avond moeten meelopen met ze.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is waarom ik ook messen noemde h. Het maakt niet uit welk wapen (in dit geval vuurwerk) er gebruikt wordt, je moet het gewoon niet doen. Verschil is alleen dat er bij vuurwerk wat vaker wordt weg gekeken. Minder consequenties zeg maar dan wanneer iemand met messen aan het gooien is. Gevoel krijg ik althans.
We zeggen toch ook nergens dat ze niet hun best doen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp echt wel jullie standpunt, maar ik denk dat je je vergist in zo'n avond. Politie doet zijn stinkende best, je zou voor de grap zo'n avond moeten meelopen met ze.
Respect is stap 2, stap 1 is het 'gezag' afdwingen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoort ook niet bij de functie.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze hun stinkende best doen. Dat Zal ik ook niet ontkennen. Het lijkt me ook niet leuk om dan te werken en tegenwoordig is agent zijn een ondankbaar beroep.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp echt wel jullie standpunt, maar ik denk dat je je vergist in zo'n avond. Politie doet zijn stinkende best, je zou voor de grap zo'n avond moeten meelopen met ze.
Niet specifiek idd. Zie ursem.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier ook zo'n mooie, Ik zie al decennia lang in het dorpje waar ik ben geboren vrome Nederlanders de boel vernielen op zo'n avond in de hoop dat politie komt en dan lekker vuurwerk gooien. Ja 'kansenjongeren' zijn ook een probleem, maar de ongeregeldheden op oudejaarsavond is niet een buitenlandersprobleem.
En ook voor de politie is dit niet normaal.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Ik hoop dat als er ooit een reanimatie nodig is bij deze mensen, dat ze te laat zijn doordat ze zijn aangevallen.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Eens.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En ook voor de politie is dit niet normaal.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze hun stinkende best doen. Dat Zal ik ook niet ontkennen. Het lijkt me ook niet leuk om dan te werken en tegenwoordig is agent zijn een ondankbaar beroep.
Maar goed: ik bem meer van de botte bijl erover. Totaal geen medelijden mee als bivakhenk een kogel zou koppen.
Ja als er geen mannen zouden bestaan ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet specifiek idd. Zie ursem.
Maar een ding: als die kansenparels er niet zijn, is er genoeg capaciteit om die raddraaiers goed aan te pakken.
Wat dacht je van de boeren? Ze hebben half Nederland in bezit, ze leven van subsidies, produceren goederen uit de vorige eeuw en als ze ter discussie staan gaan ze met tractoren de maatschappij platleggen waardoor de politie weken druk is om ze terug naar hun mestvaalten te krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet specifiek idd. Zie ursem.
Maar een ding: als die kansenparels er niet zijn, is er genoeg capaciteit om die raddraaiers goed aan te pakken.
Je zou in elk geval de pakkans moeten verhogen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
Harder straffen werkt niet, dat zie je ook in het buitenland.
Maar hoe doe je dat dan? Bivakmutsen verbieden? Die doe je toch gewoon in je zak en als er even geen politie is doe je 'm gewoon weer op. Ik zie niks veranderen hoor, je kan vrij weinig doen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou in elk geval de pakkans moeten verhogen.
Jij eet niet meer sinds 1999?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat dag je van de boeren. Ze hebben half Nederland in bezit, ze leven van subsidies, produceren goederen uit de vorige eeuw en als ze ter discussie staan gaan ze met tractoren de maatschappij platleggen waardoor de politie weken druk is om ze terug naar hun mestvaalten te krijgen.
Klopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja als er geen mannen zouden bestaan ook.
Verkort de tijd dat je vuurwerk af mag steken tot 23:00-01:00 rond middernacht, EN treedt op als men het daarbuiten afsteekt. En treedt dan vooral op in de dagen ervoor, zodat mensen doorkrijgen dat er boetes uitgedeeld worden en mensen opgepakt worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou in elk geval de pakkans moeten verhogen.
Sorry maar de politie in Nederland heeft toch wapens? Waarom wordt er niet in de lucht geschoten in de richting van die flat? Het lijkt wel alsof er een taboe zit op wapengebruik door de politie. Ze worden gewoon keihard bekogeld met gevaarlijk vuurwerk. De politie moet hier gewoon wapens trekken.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:11 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Nu gebeurt er ook amper tot niks tegen mensen die buiten de toegestane tijden afsteken. En dat gebeurt ook al volop. Denk niet dat dat minder wordt puur en alleen vanwege het gegeven dat het dan pas vanaf 23:00 uur mag.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Verkort de tijd dat je vuurwerk af mag steken tot 23:00-01:00 rond middernacht, EN treedt op als men het daarbuiten afsteekt. En treedt dan vooral op in de dagen ervoor, zodat mensen doorkrijgen dat er boetes uitgedeeld worden en mensen opgepakt worden.
Nee, de kans dat je gepakt wordt - als je illegaal vuurwerk afsteekt of vuurwerk afsteekt buiten de toegestane tijden - vergroten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan? Bivakmutsen verbieden? Die doe je toch gewoon in je zak en als er even geen politie is doe je 'm gewoon weer op. Ik zie niks veranderen hoor, je kan vrij weinig doen.
Twee uur lijkt me te kort, als het dan even flink regent, ligt een jaar lang in iedere tien huizen redelijk wat vuurwerk opgeslagen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu gebeurt er ook amper tot niks tegen mensen die buiten de toegestane tijden afsteken. En dat gebeurt ook al volop. Denk niet dat dat minder wordt puur en alleen vanwege het gegeven dat het dan pas vanaf 23:00 uur mag.
Pas als er boetes uitgedeeld worden, eventueel ook aan de ouders, zullen er vroege vuurwerkafstekers gaan afhaken.
Ik zie er ook geen oplossing in. Het is niet zo dat mensen die de hele maand december al knallen dat niet meer gaan doen als het pas vanaf 23 uur mag op 31 december.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Twee uur lijkt me te kort, als het dan even flink regent, ligt een jaar lang in iedere tien huizen redelijk wat vuurwerk opgeslagen.
Daarom vond ik het ook zo vreemd dat die politie-chef dat zei in het journaal. Die zei dus dat ze het moeilijk is om onderscheid te maken tussen legaal en illegaal vuurwerk, en dat ze daarom er niet goed tegen op kunnen treden. Als dat daadwerkelijk de reden zou zijn, dan zou je het op bovenstaande manier mogelijk aan kunnen pakken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu gebeurt er ook amper tot niks tegen mensen die buiten de toegestane tijden afsteken. En dat gebeurt ook al volop. Denk niet dat dat minder wordt puur en alleen vanwege het gegeven dat het dan pas vanaf 23:00 uur mag.
Pas als er boetes uitgedeeld worden, eventueel ook aan de ouders, zullen er vroege vuurwerkafstekers gaan afhaken.
Ja, hij probeert mensen gewoon wat wijs te maken. Als vuurwerk wordt verboden, heeft de politie niet opeens gigantisch veel meer capaciteit.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook zo vreemd dat die politie-chef dat zei in het journaal. Die zei dus dat ze het moeilijk is om onderscheid te maken tussen legaal en illegaal vuurwerk, en dat ze daarom er niet goed tegen op kunnen treden. Als dat daadwerkelijk de reden zou zijn, dan zou je het op bovenstaande manier mogelijk aan kunnen pakken.
Volgens mij is de daadwerkelijke reden dat ze er geen capaciteit voor hebben. Als agenten op 29 december 's ochtends actief mensen die vuurwerk afsteken op gaan pakken, dan zitten ze 's middags allemaal proces verbalen op te maken, en is er niemand meer op straat. Ze moeten er eigenlijk volgens mij een paar jaar flink op inzetten en de capaciteit op 29-31 dec overdag opschroeven om er op toe te zien dat vuurwerk alleen voor rond middernacht is.
Maar dan nog, dat helpt weer niks tegen de problemen rond middernacht zelf, en dat is ook niet iets wat de politie op kan lossen, dat is een taak voor politici, en dat vergt een lange adem, want het heeft met de samenleving te maken, en hoe die zich voelt, behandeld voelt, erkend voelt, gewaardeerd voelt, en een stuk respect tov elkaar en gezag.
Eerder een machinegeweer.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:26 schreef potjecreme het volgende:
Zou hier een waterkanon goed werken?
Er wordt bijna elke dag de hele dag gebeld naar 8844 en als de politie gaat kijken zijn ze al lang weg, of kun je moeilijk bewijzen dat zij het hebben afgestoken, maar nog vaker blijkt het categorie 1 vuurwerk te zijn en dat mag je het hele jaar afsteken. Mensen die dat zien, zien vaak een papa met een kind en denken, 'oh oh, dat mag niet ik ga politie bellen en eis dat ze komen. Dat allemaal tussen de normale telefoontjes door die je sowieso al krijgt. Handhaving en preventie is bij vuurwerk bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook zo vreemd dat die politie-chef dat zei in het journaal. Die zei dus dat ze het moeilijk is om onderscheid te maken tussen legaal en illegaal vuurwerk, en dat ze daarom er niet goed tegen op kunnen treden. Als dat daadwerkelijk de reden zou zijn, dan zou je het op bovenstaande manier mogelijk aan kunnen pakken.
Volgens mij is de daadwerkelijke reden dat ze er geen capaciteit voor hebben. Als agenten op 29 december 's ochtends actief mensen die vuurwerk afsteken op gaan pakken, dan zitten ze 's middags allemaal proces verbalen op te maken, en is er niemand meer op straat. Ze moeten er eigenlijk volgens mij een paar jaar flink op inzetten en de capaciteit op 29-31 dec overdag opschroeven om er op toe te zien dat vuurwerk alleen voor rond middernacht is.
Maar dan nog, dat helpt weer niks tegen de problemen rond middernacht zelf, en dat is ook niet iets wat de politie op kan lossen, dat is een taak voor politici, en dat vergt een lange adem, want het heeft met de samenleving te maken, en hoe die zich voelt, behandeld voelt, erkend voelt, gewaardeerd voelt, en een stuk respect tov elkaar en gezag.
Deden we al met de jaarwisseling van 2020/2021.quote:Op woensdag 3 januari 2024 07:27 schreef OmniRocket het volgende:
Laten we volgend jaar een vuurwerkverbod doen. Eens kijken hoe dat uitpakt.
Ik verwacht dat dat niet helpt, maar we kunnen het altijd een keer proberen.
En 2021/2022. Was een grandioos succesquote:Op woensdag 3 januari 2024 08:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Deden we al met de jaarwisseling van 2020/2021.
Vaak categorie 1? Sterretjes? En ze kunnen ook zelf in een wijk rondrijden, fietsen en lopen, iets meer proactief dan reageren op 8844 telefoontjes. Maar ze hebben ook wel capaciteitsprobleem, en dat wordt niet opgelost met vuurwerk verbieden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 02:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er wordt bijna elke dag de hele dag gebeld naar 8844 en als de politie gaat kijken zijn ze al lang weg, of kun je moeilijk bewijzen dat zij het hebben afgestoken, maar nog vaker blijkt het categorie 1 vuurwerk te zijn en dat mag je het hele jaar afsteken. Mensen die dat zien, zien vaak een papa met een kind en denken, 'oh oh, dat mag niet ik ga politie bellen en eis dat ze komen. Dat allemaal tussen de normale telefoontjes door die je sowieso al krijgt. Handhaving en preventie is bij vuurwerk bijna onmogelijk.
En zoals je zelf al zegt, als ze al iemand kunnen pakken hebben ze daar geen tijd voor, want half Nederland staat drinken buiten zich als een aso te gedragen. Zoveel meldingen op oudjaar, de meeste klagers weten daar helemaal niets van.
Wat zijn dat nou voor een types, dat uitschot?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:24 schreef Solispolar het volgende:
Een kameraad van mij reed in het zuiden van het land dienst bij de ME. Oudejaarsavond, gereden kilometers: 400. Aantal ingrepen/interventies: 0.
In alle gevallen tegengehouden door de burgemeester te plaatse omdat hij/zij bang was voor escalatie. Dan zit je dus gewoon met een man of wat in een busje te kijken hoe dat uitschot de stad slooptOver frustratie gesproken.
En verbieden heeft inderdaad gewoon geen zin. Daarmee geef je de macht aan het kleine clubje mensen wat de boel loopt te verneuken. Juist die groep moet je harder aanpakken imo. In Spanje hoef je dit soort shit niet uit te vreten; dan krijg je gewoon een knuppel in je nek van de Guardia Civil; en die hebben echt complete schijt aan het feit dat er dan een huilfilmpje op youtube komt. In Nederland zijn we te soft en daar betalen we nu de prijs voor. Om dan nu voor de 95% v.d. mensen die het wl kan te gaan verbieden is natuurlijk wel de meeste laffe/zinloze 'oplossing' die je maar kunt verzinnen. Pak dat tuig nou eens aan.
Schrijft amnesty in spanje ook een rapport daarvan?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:24 schreef Solispolar het volgende:
Een kameraad van mij reed in het zuiden van het land dienst bij de ME. Oudejaarsavond, gereden kilometers: 400. Aantal ingrepen/interventies: 0.
In alle gevallen tegengehouden door de burgemeester te plaatse omdat hij/zij bang was voor escalatie. Dan zit je dus gewoon met een man of wat in een busje te kijken hoe dat uitschot de stad slooptOver frustratie gesproken.
En verbieden heeft inderdaad gewoon geen zin. Daarmee geef je de macht aan het kleine clubje mensen wat de boel loopt te verneuken. Juist die groep moet je harder aanpakken imo. In Spanje hoef je dit soort shit niet uit te vreten; dan krijg je gewoon een knuppel in je nek van de Guardia Civil; en die hebben echt complete schijt aan het feit dat er dan een huilfilmpje op youtube komt. In Nederland zijn we te soft en daar betalen we nu de prijs voor. Om dan nu voor de 95% v.d. mensen die het wl kan te gaan verbieden is natuurlijk wel de meeste laffe/zinloze 'oplossing' die je maar kunt verzinnen. Pak dat tuig nou eens aan.
Hoezo? Waarom heeft een agent opeens geen recht meer op een mening volgens jou?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben agenten die in uniform op tv komen om hun privemening te verkondigen en zichzelf 'hulpverlener' noemen spuugzat.
Nooit gehad, ambtenaren zijn altijd beperkt geweest in welke meningen zij kunnen uiten. Hij komt daar in uniform een standpunt verkondigen dat niet het overheidsstandpunt is. Het is een relatief recente trend die samenloopt met de autoritaire staat waarbij er steeds meer geuniformeerden in de pers verschijnen om over van alles en nog wat de babbelen alsof ze autoriteit hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom heeft een agent opeens geen recht meer op een mening volgens jou?
Leg eens uit.
Nooit geweest. Een tijdje geleden nadat de zoveelste ambulancebroeders werden belaagd moesten de straffen daarvoor omhoog, en werden die samen met de brandweer als hulpverleners gekwalificeerd voor die extra bescherming. Maar toen is de politie zich ook hulpverlener gaan noemen terwijl de staat vooral zichzelf op die manier goed beschermde.quote:Tweede vraag, sinds wanneer is een agent geen hulpverlener meer?
Walgelijk! Dat zulke mensen bestaan...quote:Op maandag 1 januari 2024 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
En ze gooien naar dieren ook. Vriendin d’r hondje is daardoor zijn oogje verloren.
Omdat als de wapen getrokken word en geschoten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sorry maar de politie in Nederland heeft toch wapens? Waarom wordt er niet in de lucht geschoten in de richting van die flat? Het lijkt wel alsof er een taboe zit op wapengebruik door de politie. Ze worden gewoon keihard bekogeld met gevaarlijk vuurwerk. De politie moet hier gewoon wapens trekken.
Dit. Ik wil een land met 18 miljoen Yasmin__x hebbenquote:Op woensdag 3 januari 2024 20:25 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Walgelijk! Dat zulke mensen bestaan...
quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:46 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Dit. Ik wil een land met 18 miljoen Yasmin__x hebben
quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:50 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Ik heb al een kloonaanvraag per dm gedaan
Want ze verlenen geen hulp?quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:58 schreef DjDaano het volgende:
Politieagenten hulpverleners noemen geeft natuurlijk ook een compleet vertekend beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |