abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211881426
quote:
Hulpverle­ners zijn geweld oud en nieuw spuugzat: ‘Aangevallen door groepen mensen met bivakmutsen’

Hulpverleners zijn helemaal klaar met de agressie tijdens oud & nieuw. Na een jaarwisseling met tientallen gewonde agenten en doelbewuste aanvallen op brandweerlieden, wordt nog sterker aangedrongen op een vuurwerkverbod en een actieplan.

,,We zijn diep teleurgesteld over de vele meldingen van agressie en geweld tegen politie, andere hulpverleners en omstanders’’, zegt Peije de Meij, landelijk coördinator jaarwisseling bij de politie, nadat zeker tientallen agenten tijdens de jaarwisseling gewond zijn geraakt. ,,Ons doel is om deze nacht voor iedereen zo veilig mogelijk te laten verlopen. Doelbewust de confrontatie opzoeken is ronduit verwerpelijk.’’ De politie spreekt van een drukke nacht met ‘heftige incidenten’, waarbij ten minste tweehonderd aanhoudingen zijn verricht. Door vrijwel het hele land waren agenten druk met vernielingen, brandstichtingen, opstootjes en begeleiding van hulpverleners.

Dat de brandweerlieden ongeschonden uit de nieuwjaarsnacht zijn gekomen, is volgens voorzitter Tijs van Lieshout van Brandweer Nederland voornamelijk aan hun stevige pakken te danken. Op diverse plekken in het land werden brandweermensen en andere hulpverleners met vuurwerk bekogeld. Onder andere in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Alphen aan den Rijn, Tiel, Nijmegen en Bedum ging het mis. In Rotterdam werd de voorruit ingegooid van een blusvoertuig dat op weg was naar een brand.

,,Dit kunnen we niet accepteren’’, zegt Van Lieshout. ,,Hoe haal je het in je hoofd. Onze collega’s rukken uit om de veiligheid zo veel mogelijk te garanderen. Je kunt je niet voorstellen dat je dit werk moet doen terwijl je zwaar vuurwerk als een soort bommen naar je hoofd geslingerd krijgt.’’ Hij roept brandweermedewerkers die dit is overkomen op om aangifte te doen. ,,Het gaat niet om verdwaalde rotjes’’, zegt hij. ,,Cobra’s beschouwen we echt als een aanval. Er is ook gericht met pijlen geschoten.’’

Mensen met bivakmutsen
De Mobiele Eenheid (ME) had afgelopen nacht zijn handen vol. In onder andere Huizen, Poortugaal en Amsterdam-West moest de ME optreden tegen grote groepen mensen met bivakmutsen die doelbewust de confrontatie met de politie opzochten. Bij een zware explosie in Midwolda zijn meerdere huizen en auto’s beschadigd. Omstanders raakten gewond door rondvliegend glas.

De politiebonden zijn er helemaal klaar mee en pleiten voor een actieplan. Politiebond ACP wil op korte termijn om de tafel. De Nederlandse Politiebond (NPB) sluit zich daarbij aan. ,,We kunnen niet accepteren dat dit ieder jaar opnieuw bij de jaarwisseling hoort’’, zegt NPB-voorzitter Nine Kooiman. Ze liep afgelopen nacht zelf mee met de politie in Rotterdam. ,,Wat je ziet is dat er bewust explosieven worden gegooid naar hulpverleners, waardoor je weer extra bewapent, met ME-pelotons die wijken in moet. Voor je eigen veiligheid en van een buurt, dat is te bizar voor woorden.’’

Hoewel Rotterdam één van de steden is die officieel al een vuurwerkverbod heeft, en burgemeester Aboutaleb aankondigde dat dit jaar te zullen handhaven, is het volgens Kooiman ‘niet handhaafbaar’. Ze wil zo snel mogelijk met de minister om de tafel voor een landelijk verbod. ,,Daar is de handhaving bij gebaat’’, zegt ze. ,,En ondertussen moeten we kijken hoe we onze politiemensen zo goed mogelijk kunnen beschermen.’’

Brandweerbaas Van Lieshout sluit zich daarbij aan. ,,Samen met de ambulancediensten moeten we zo vroeg mogelijk om de tafel gaan zitten’’, zegt hij. ,,Wat mij betreft om te kijken welke stappen we kunnen nemen om consumentenvuurwerk gefaseerd uit te bannen.’’ Van Lieshout was veertig jaar ‘fan’ van vuurwerk, maar vindt dat het roer nu echt om moet. De brandweer kreeg tijdens de jaarwisseling 3680 meldingen van incidenten en had duizenden mensen aan het werk. ,,Als ik zie hoeveel menskracht we op de been moeten brengen en hoeveel schade en slachtoffers het aanricht is de balans erg raar’’, constateert hij. ,,Ik denk bovendien dat er een direct verband is tussen de hoeveelheid geweld en het vuurwerk. Het legitimeert geweld.’’

Dodelijke slachtoffers
Er vielen deze jaarwisseling ook twee doden te betreuren. Op zaterdagavond ging het al mis in het Limburgse plaatsje Neeritter. Daar kwam een 36-jarige man om het leven toen hij vuurwerk afstak in een achtertuin. Een andere persoon raakte daarbij gewond. De Limburgse politie spreekt van een ‘noodlottig ongeval’. In Haarlem overleed een 19-jarige man op Oudejaarsavond aan een vuurwerkongeval. De politie en de Explosieven Opruimingsingdienst (EOD) hebben daarna uit een vlakbij gelegen woning gevaarlijk vuurwerk weggehaald en afgevoerd.

Wat een gejank zeg, zoek dan een andere baan in plaats van alles maar te willen verbieden voor de massa omdat je een paar idioten niet kunt beheersen.

Het jaarlijkse oogziekenhuisgebetje kwam ook weer voorbij, allemaal om de politiek te pushen alle vormen van vuurwerk definitief uit te bannen.

En dan de Coronatijd als succesnorm stellen

quote:
Horrornacht in Oogziekenhuis
Het Oogziekenhuis in Rotterdam heeft het over een ‘horrornacht’. Er zijn achttien patiënten binnen gebracht, waarvan bij zeker zes patiënten de prognoses slecht zijn. Oogarts Tjeerd de Faber spreekt van ‘oorlogsgeneeskunde’. ,,Als je die oogletsels ziet en je kijkt naar oogpatiënten uit Oekraïne en Gaza, dan kun je die niet van elkaar onderscheiden. Dat zijn gewoon explosieven’’, zegt De Faber, die al langer pleitbezorger is van een landelijk vuurwerkverbod. ,,Leken moet je geen explosieven in de handen duwen, het is absoluut niet veilig.’’

Bij ongeveer de helft van de oogpatiënten ging het om omstanders. Volgens De Faber was de harde wind ook een ‘boosdoener’. ,,Siervuurwerk gaat dan niet recht omhoog, maar een beetje schuin en waait dan scheef of verticaal. Dozen vallen om.’’ Al vanaf half 1 stroomde de eerste hulp vol. Er waren twee kinderen onder de patiënten.

De jaarwisselingen tijdens corona hebben volgens De Faber bewezen dat het ook anders kan. ,,Corona was vreselijk, maar toen hebben we niemand hoeven te opereren’’, memoreert hij. ,,Afgelopen nacht was zo voorspelbaar, als je ziet wat er weer aan consumentenvuurwerk verkocht wordt. Gedogen kost ogen.’’

Doe gewoon lekker allemaal je werk en stop met klagen w/
blablablabla
pi_211881484
dit hoort bij de functie en is 1x per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211881520
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:21 schreef Elan het volgende:
De politiebonden zijn er helemaal klaar mee en pleiten voor een actieplan. Politiebond ACP wil op korte termijn om de tafel. De Nederlandse Politiebond (NPB) sluit zich daarbij aan. ,,We kunnen niet accepteren dat dit ieder jaar opnieuw bij de jaarwisseling hoort’’, zegt NPB-voorzitter Nine Kooiman. Ze liep afgelopen nacht zelf mee met de politie in Rotterdam. ,,Wat je ziet is dat er bewust explosieven worden gegooid naar hulpverleners, waardoor je weer extra bewapent, met ME-pelotons die wijken in moet. Voor je eigen veiligheid en van een buurt, dat is te bizar voor woorden.’’
dit lijkt wel een gekopieerd stukje tekst van de afgelopen 20 jaar.... Alleen er staat een andere naam omdat de baantjes carrousel voorbij is geweest
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:26:48 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211881537
Het is gejank en hoort bij de functie :') Dus jullie vinden het normaal dat ambulancemensen en brandweermensen worden aangevallen @Elan en @sjorsie1982 ? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211881548
quote:
84s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Het is gejank en hoort bij de functie :') Dus jullie vinden het normaal dat ambulancemensen en brandweermensen worden aangevallen @:Elan en @:sjorsie1982 ? :')
nee niet normaal, maar hoort wel bij de functie.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:27:55 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211881556
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
:')1

Je bent aan het trollen mag ik hopen?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211881562
quote:
84s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:')1

Je bent aan het trollen mag ik hopen?
nee, waarom?
  maandag 1 januari 2024 @ 16:29:18 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211881571
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee, waarom?
Omdat het nogal achterlijk is wat je zegt.
pi_211881575
quote:
84s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat het nogal achterlijk is wat je zegt.
dank je ^O^
pi_211881595
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit lijkt wel een gekopieerd stukje tekst van de afgelopen 20 jaar.... Alleen er staat een andere naam omdat de baantjes carrousel voorbij is geweest
Klopt wel ja.

2011:
quote:
Oogziekenhuis
Bij Het Oogziekenhuis Rotterdam zijn tijdens de jaarwisseling zeker twintig vuurwerkslachtoffers binnengekomen. Van de slachtoffers was de helft omstander. Deze ochtend zijn in het ziekenhuis al vier slachtoffers geopereerd. In twee gevallen gaat het om kinderen van onder de 13 jaar die geen vuurwerkbril op hadden.
Ze doen net alsof het steeds ergere vormen aanneemt terwijl het in werkelijkheid een stuk minder is geworden. En laten we ook niet vergeten dat er strenger (super)snelrecht is aangenomen waardoor de wetgevers veel meer tools hebben om dat soort tokkies gelijk keihard aan te pakken.
blablablabla
pi_211881600
mja.. het is absurd maar een verbod helpt niet..handhaving en veel harde straffen, dat helpt
pi_211881607
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:31 schreef Elan het volgende:
Ze doen net alsof het steeds ergere vormen aanneemt terwijl het in werkelijkheid een stuk minder is geworden. En laten we ook niet vergeten dat er strenger (super)snelrecht is aangenomen waardoor de wetgevers veel meer tools hebben om dat soort tokkies gelijk keihard aan te pakken.
ik kan alleen spreken wat ik zelf ervaar en toen ik jong was, was er echt veel meer vuurwerk en rellen en liet men ook altijd de troep liggen op straat. Ik ging toen ik jong was altijd niet ontploft vuurwerk zoeken _O-
  maandag 1 januari 2024 @ 16:33:55 #13
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211881621
Laten we ambulance en brandweer toch gewoon lekker op de standplaats van 30 december tot 2 januari. En dan maar hopen dat je moeder niet net een hartaanval krijgt.
pi_211881643
quote:
84s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:26 schreef Starhopper het volgende:
Het is gejank en hoort bij de functie :') Dus jullie vinden het normaal dat ambulancemensen en brandweermensen worden aangevallen @:Elan en @:sjorsie1982 ? :')
Het hoort er bij ja, helaas. Je kan je daar hier wel heel erg correct afwijzend over uitspreken maar het valt niet uit te bannen. Omdat ze ook te maken hebben met verwarde mensen, hoogoplopende emoties en zo voort.

Zolang daders fikse straffen voor de kiezen krijgen is het ook niet zo dat omdat dat voorkomt het ineens een faal van het systeem is of het uit valt te bannen.
blablablabla
pi_211881652
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik kan alleen spreken wat ik zelf ervaar en toen ik jong was, was er echt veel meer vuurwerk en rellen en liet men ook altijd de troep liggen op straat. Ik ging toen ik jong was altijd niet ontploft vuurwerk zoeken _O-
ik zie op bepaalde plekken net zo'n teringzooi als vroeger of erger..

het probleem verplaatst zich en er wordt zwaarder vuurwerk gebruikt
  maandag 1 januari 2024 @ 16:37:17 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211881671
"Hoort bij de functie" en dan straks verbaasd zijn als niemand meer die banen wil doen.
pi_211881673
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Het hoort er bij ja, helaas. Je kan je daar hier wel heel erg correct afwijzend over uitspreken maar het valt niet uit te bannen. Omdat ze ook te maken hebben met verwarde mensen, hoogoplopende emoties en zo voort.

Zolang daders fikse straffen voor de kiezen krijgen is het ook niet zo dat omdat dat voorkomt het ineens een faal van het systeem is of het uit valt te bannen.
het is een jaarlijks feestje en net zoals bij het wekelijks voetbalfeestje zijn er gevechten, rellen, etc. Daar is juist de politie en ME voor. Dit is hun werk. EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doet.
pi_211881683
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
"Hoort bij de functie" en dan straks verbaasd zijn als niemand meer die banen wil doen.
ik verbaas me dat ze er uberhaupt nog zijn, maar dat het blijft bij de functie horen.
pi_211881685
Ik ben voor de invoering van mega super turbo snelrecht, loop je te kloten, te vernielen of houd je jezelf op bij lui die dat doen, gewoon een paar flinke tikken van de PoPo.
pi_211881695
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
2005 of 2006 was het geloof ik op 8 plekken raak dat de ME moest uitrukken. En illegaal vuurwerk is van alle tijden :Y

Qua voetbalrellen is het allemaal ook peanuts tegenwoordig vergeleken met vroeger maar mensen kunnen vrij weinig meer hebben in hun kruistocht naar de perfecte samenleving waarin alles wat risico met zich mee brengt verboden dient te worden.
blablablabla
pi_211881702
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef spoilert het volgende:
Ik ben voor de invoering van mega super turbo snelrecht, loop je te kloten, te vernielen of houd je jezelf op bij lui die dat doen, gewoon een paar flinke tikken van de PoPo.
en dan volgend jaar een mega mega super super turbo snelrecht? en het jaar daarop een mega mega mega super super super snelrecht?
Dat zal ze leren!
pi_211881720
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef Elan het volgende:

[..]
2005 of 2006 was het geloof ik op 8 plekken raak dat de ME moest uitrukken. En illegaal vuurwerk is van alle tijden :Y

Qua voetbalrellen is het allemaal ook peanuts tegenwoordig vergeleken met vroeger maar mensen kunnen vrij weinig meer hebben in hun kruistocht naar de perfecte samenleving waarin alles wat risico met zich mee brengt verboden dient te worden.
klopt het wordt inderdaad veiliger bij dit soort feestjes.... maar goed, dat willen die sneeuwvlokjes uiteraard niet horen.
pi_211881735
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
Dat is de laatste tijd echt wel het ultieme kutargument. Ja maar straks wil niemand het meer doen pas op!!!
blablablabla
pi_211881738
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is het ook.
Overdreven onzin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211881740
Modderfokkers de polies modderfokkerds
pi_211881763
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef spoilert het volgende:
Bestaat al en die boetes en gevangenisstraffen zijn niet mals. Tikken krijgen of op straat doodschoten worden behoort ook nog tot de mogelijkheden.
blablablabla
pi_211881770
Beste zou zijn als alle hulpverleners met oud en nieuw zouden staken. Laat types als TS dan maar de brandjes blussen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211881780
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
Beste zou zijn als alle hulpverleners met oud en nieuw zouden staken. Laat types als TS dan maar de brandjes blussen
dat is inderdaad een goede optie.
pi_211881805
quote:
Niks staken gewoon werken voor je knakengeld.
blablablabla
  maandag 1 januari 2024 @ 16:46:42 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211881809
quote:
Anarchie _O_ Ik zie al knokploegen geformeerd worden en men overgaat op eigenrichting.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211881825
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Niks staken gewoon werken voor je knakengeld.
voor politie en ME heb je gelijk. Die zijn hier juist voor en krijgen hiervoor betaald.

Voor andere hulpverleners zou ik wel staken tenzij er beveiliging meegaat bij elke rit. Een werkgever moet namelijk zorgen voor een veilige werkomgeving. Geen geld of geen mensen is nooit een geldige reden voor elke werkgever om dit niet te regelen. Rechters halen dit direct onderuit bij elke werkgever, dus ook bij de overheid. Als het niet veilig kan leg je het werk stil. Dat mag.
pi_211881862
Welke middelen mag de ME inzetten tegen zo een groep onruststokers die bommen gooien? Wat mag een agent doen als hij ziet dat iemand een bom aansteekt en richting hem gooit?
pi_211881881
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:
Welke middelen mag de ME inzetten tegen zo een groep onruststokers die bommen gooien? Wat mag een agent doen als hij ziet dat iemand een bom aansteekt en richting hem gooit?
Van mij mag hij er gericht op schieten, dus is het maar goed dat ik niks te zeggen heb. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211881890
quote:
,,We zijn diep teleurgesteld over de vele meldingen van agressie en geweld tegen politie, andere hulpverleners
Politiemensen die de orde komen handhaven zijn geen hulpverleners. Die verschuilen zich zo achter de kwetsbaarheid van ambulancebroeders e.d., wel echte hulpverleners, die ze juist zouden moeten beschermen.

Als politie moet je met geweld om kunnen gaan, maar we zien al een tijdje dat politie vooral zichzelf en de staat beschermt, en niet de burger. Gevaarlijke ontwikkeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211881892
Ambu en brandweer gewoon het werk stil leggen van 30 december tot en met 1 januari,
pi_211881894
Gewoon martial law afkondigen en met scherp schieten op elke mongool die het waagt een vuurwerk naar de hulpverleners te gooien. Kost een paar criminelen hun leven maar misschien leert de rest van het asociale tyfusvolk dan hun plek in de hiërarchie.
pi_211881911
quote:
Wat mij betreft krijgen ze toestemming om met scherp te schieten. Doe dat een jaar of 3,4 en je dunt het aantal criminelen flink uit plus je laat een afschrikwekkende werking zien voor al dat andere hersenloos volk.
pi_211881915
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is een jaarlijks feestje en net zoals bij het wekelijks voetbalfeestje zijn er gevechten, rellen, etc. Daar is juist de politie en ME voor. Dit is hun werk. EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doet.
En de brandweerlieden en ambulancebroeders?
Цой жив
  maandag 1 januari 2024 @ 16:54:41 #39
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881925
En een vuurwerkverbod gaat helpen? Ik heb niet de indruk dat er gegooid wordt met siervuurwerk, maar met illegaal vuurwerk.

Dat gedrag en de bevoegdheden van onze politie, dat is een probleem. Als je dat vergelijkt met andere landen mag onze politie echt niks. Als die relschoppers dit in een ander land flikken liggen ze met een knuppel in hun nek en kapotte knietjes op straat. Terecht overigens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211881927
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En de brandweerlieden en ambulancebroeders?
EN als je in gevaar bent dan bel je hun zoals iedereen doet
pi_211881929
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor politie en ME heb je gelijk. Die zijn hier juist voor en krijgen hiervoor betaald.

Voor andere hulpverleners zou ik wel staken tenzij er beveiliging meegaat bij elke rit. Een werkgever moet namelijk zorgen voor een veilige werkomgeving. Geen geld of geen mensen is nooit een geldige reden voor elke werkgever om dit niet te regelen. Rechters halen dit direct onderuit bij elke werkgever, dus ook bij de overheid. Als het niet veilig kan leg je het werk stil. Dat mag.
Ambulancepersoneel kan ook te maken krijgen met gewelddadige mensen oud en nieuw of niet, je wil niet weten als jij van een scooter flikkert en serieus je hoofd op de stoeprand batst wat voor krankzinnig en agressief gedrag je daardoor kan gaan vertonen. Zelfde met mensen met ernstige diabetes of verwarde mensen die al dan niet onder invloed zijn.

Dat qua vuurwerk op grote schaal allerlei illegaal spul uit Polen en Tsjechië komt hebben we te danken aan de politiek met hun open grenzen beleid. Elke idioot met een busje kan naar Polen rijden om daar Cobra's te halen die gewoon het hele jaar in elke winkel te krijgen zijn.
blablablabla
pi_211881935
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Ambulancepersoneel kan ook te maken krijgen met gewelddadige mensen oud en nieuw of niet, je wil niet weten als jij van een scooter flikkert en serieus je hoofd op de stoeprand batst wat voor krankzinnig en agressief gedrag je daardoor kan gaan vertonen. Zelfde met mensen met ernstige diabetes of verwarde mensen die al dan niet onder invloed zijn.

Dat qua vuurwerk op grote schaal allerlei illegaal spul uit Polen en Tsjechië komt hebben we te danken aan de politiek met hun open grenzen beleid. Elke idioot met een busje kan naar Polen rijden om daar Cobra's te halen die gewoon het hele jaar in elke winkel te krijgen zijn.
precies, daarom is er politie in ME
pi_211881942
Het probleem is eentje die door de politiek is gecreëerd, als ze nou voor 10 - 50x zulke hoge straffen gaan als mensen politie of hulpverleners aanvallen zou dat misschien iets helpen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211881971
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
En een vuurwerkverbod gaat helpen? Ik heb niet de indruk dat er gegooid wordt met siervuurwerk, maar met illegaal vuurwerk.

Dat gedrag en de bevoegdheden van onze politie, dat is een probleem. Als je dat vergelijkt met andere landen mag onze politie echt niks. Als die relschoppers dit in een ander land flikken liggen ze met een knuppel in hun nek en kapotte knietjes op straat. Terecht overigens.
Nou Berlijn was anders ook een oorlogsgebied.
pi_211881993
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:54 schreef Kentekenplaat het volgende:

Tot je zelf huilend op straat ligt omdat je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek was terwijl je richting de kroeg fietste.
pi_211881999
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Van mij mag hij er gericht op schieten, dus is het maar goed dat ik niks te zeggen heb. :')
Niet in elke situatie, maar ik kan wel een aantal situaties bedenken waar het wel gerechtvaardigd kan zijn. Maar ik ken het recht niet zo goed in dat aspect dus dat is geredeneerd vanuit gezond verstand.

Heeft de ME rubberkogels? Daar heb je wat meer speling mee.
  maandag 1 januari 2024 @ 17:02:09 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211882005
quote:

[..]
Nee, dat hoort het niet.
Bij de functie hoort mensen helpen, levens redden.
Bedreigd worden hoort daar niet bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211882008
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
precies, daarom is er politie in ME
Maar zo simpel ligt het niet je krijgt een melding en vervolgens weet je nooit exact wat je aantreft. Er zijn qua wetgeving ook echt wel stappen genomen waardoor er veel zwaarder gestraft kan worden. Maar je kan moeilijk op elke ambu een agent zetten.

Mensen hebben volgens mij het idee dat je hier overal lekker ongestraft zwaar vuurwerk naar hulpdiensten kan gooien terwijl in werkelijkheid die gasten echt hard aan de beurt komen.

En je moet inderdaad laten zien dat je het meent, zie Hoek v Holland of rellen bij Het Maasgebouw. Dat heeft echt wel impact gehad op dat hele hooligancultuurtje rondom Rotterdam dat jarenlang de boel heeft geterroriseerd. Want de meesten zijn trieste meelopers die willen helemaal niet sterven voor hun infantiele zaakje.

Tegelijk moet je niet alles maar gelijk verbieden voor iedereen vanwege een paar van zulke totaaldebielen.
blablablabla
pi_211882010
quote:
dat is afhankelijk van de situatie maar een mogelijkheid is gericht schieten met scherp. Op benen schieten valt onder de mogelijkheden maar hoeft niet.
Het is echt situatie afhankelijk
  maandag 1 januari 2024 @ 17:03:22 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211882030
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit hoort bij de functie en is 1x per jaar.
Oei, dit is echt een Tokkie-uitspraak. Nee, dat hoort niet bij je functie als hulpverlener. Aangevallen worden omdat je hulp komt verlenen, dan ben je het laagste van het laagste.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211882045
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat mij betreft krijgen ze toestemming om met scherp te schieten. Doe dat een jaar of 3,4 en je dunt het aantal criminelen flink uit plus je laat een afschrikwekkende werking zien voor al dat andere hersenloos volk.
Dat zeker, maar je kan natuurlijk niet lukraak op scherp schieten. Met bijvoorbeeld rubberkogels of andere non lethal wapens kan je wat meer. En een rubberkogel tegen je schenen dat wens je niemand toe, dat werkt bijna net zo afschrikkend.
pi_211882051
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat hoort het niet.
voor politie en ME hoort dit echt bij de functie. Voor andere hulpverleners niet, maar deo verheid faalt hier omdat ze geen veilige werkomgeving creeeren. Het werk neerleggen behoort tot de terechte mogelijkheden voor hun. Ze doen dit niet uit eigen keuze.
pi_211882074
Gelukkig durft onze regering zich wel uit te spreken _O_

quote:
Ook demissionair minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) noemt het "onacceptabel" dat rond de jaarwisseling zoveel hulpverleners zijn aangevallen. "Van hulpverleners blijf je af."
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211882077
Dit soort hufters moeten gewoon keihard aan worden gepakt. Maar daar gaat het mis, zodra dit eens gebeurd dan krijg je weer een hele campagne in de media over 'te hard ingrijpen van de politie'. 'Donny/Kelvin/Mustafa/Achmed had maar een paar bier op en bedoelde het niet zo'. 'Moeilijke jeugd gehad', 'Opgejut door vrienden', 'Je kunt spreken van politiegeweld'.

Kortom, je hebt te maken met ontoelaatbaar wangedrag, maar het aanpakken levert weer ander gejammer op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211882088
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor politie en ME hoort dit echt bij de functie. Voor andere hulpverleners niet, maar deo verheid faalt hier omdat ze geen veilige werkomgeving creeeren. Het werk neerleggen behoort tot de terechte mogelijkheden voor hun. Ze doen dit niet uit eigen keuze.
Dat een politieagent risico loopt tijdens hen werk betekent niet dat je als overheid en samenleving niet ervoor hoeft te zorgen dat dit risico zo minimaal mogelijk is
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211882105
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat hoort het niet.
Theoretisch gelul, de realiteit is compleet anders.
blablablabla
pi_211882109
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat een politieagent risico loopt tijdens hen werk betekent niet dat je als overheid en samenleving niet ervoor hoeft te zorgen dat dit risico zo minimaal mogelijk is
de werkgever en dat is de overheid.
De samenleving kan niks, want dat is geen organisatie of entiteit.... Die heeft ook geen bestuursorgaan die je erop kan aanspreken.
pi_211882124
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de werkgever en dat is de overheid.
De samenleving kan niks, want dat is geen organisatie of entiteit.... Die heeft ook geen bestuursorgaan die je erop kan aanspreken.
ja hoor maak er een woordspelletje van
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211882132
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

Dit is voor de bühne. Juist een partij als D66 gaat als eerste klagen zodra de politie eens hard ingrijpt. Helemaal als de daders een niet-Westerse achtergrond hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211882135
Dit soort nieuwsberichten staan elk jaar altijd paraat om op 1 januari te publiceren. Een agressieve media-campagne is het.

Vuurwerk blijft vermaak voor den dommen, maar er is absoluut geen bewijs voor de stelling dat het steeds erger wordt. En dat ondanks de steeds laffer wordende 'politie'.
  maandag 1 januari 2024 @ 17:11:54 #61
403820 Aberkullie
pi_211882147
quote:
[..]

Oei nou dan zullen de relschoppers zich volgend jaar wel bedenken
pi_211882152
quote:
Mensen met bivakmutsen
De Mobiele Eenheid (ME) had afgelopen nacht zijn handen vol. In onder andere Huizen, Poortugaal en Amsterdam-West moest de ME optreden tegen grote groepen mensen met bivakmutsen die doelbewust de confrontatie met de politie opzochten. Bij een zware explosie in Midwolda zijn meerdere huizen en auto’s beschadigd. Omstanders raakten gewond door rondvliegend glas.

Dit soort tuig moet je gewoon ruimen.
Oppakken en tegen de muur ermee.
  maandag 1 januari 2024 @ 17:16:51 #63
403820 Aberkullie
pi_211882219
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
Dit soort hufters moeten gewoon keihard aan worden gepakt. Maar daar gaat het mis, zodra dit eens gebeurd dan krijg je weer een hele campagne in de media over 'te hard ingrijpen van de politie'. 'Donny/Kelvin/Mustafa/Achmed had maar een paar bier op en bedoelde het niet zo'. 'Moeilijke jeugd gehad', 'Opgejut door vrienden', 'Je kunt spreken van politiegeweld'.

Kortom, je hebt te maken met ontoelaatbaar wangedrag, maar het aanpakken levert weer ander gejammer op.
Waar doel je dan precies op?
pi_211882233
Bivakmutsen is gewoon voorbedachte raden. Dus hup niet miepen gelijk schieten.
pi_211882252
quote:
[..]

Zelfde gelul maar nu uit een andere mond.
Trefwoorden;
Ontoelaatbaar
Aanpakken
Reltuig
Maatregelen
Zero-tolerance

:')...
pi_211882263
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is voor de bühne. Juist een partij als D66 gaat als eerste klagen zodra de politie eens hard ingrijpt. Helemaal als de daders een niet-Westerse achtergrond hebben.
Slappe hap-partij.
Echt, loze woorden en dito beloftes...
pi_211882289
quote:
4s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:12 schreef aloa het volgende:

[..]
Dit soort tuig moet je gewoon ruimen.
Oppakken en tegen de muur ermee.
Ik ken een agent uit west (Overtoomse Sluis) die vertelde ook al dat het daar weken een oorlogsgebied is. Die lui werken in groepjes en dij komst van de Politie schieten ze alle kanten op. Pakken ze er uiteindelijk eentje staat zo'n figuur sneller op straat dan dat zij het papierwerk hebben afgehandeld.
pi_211882460
quote:

[..]
Wat is dit voor bullshit?
  maandag 1 januari 2024 @ 17:45:01 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211882464
Die zijn het elk jaar spuugzat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211882529
Vuurwerkverbod is niet te handhaven.
Mensen zijn het steeds meer zat betutteld te worden,
Richten ze hun agressie tegen de politie … Ja.
Is dat goed… nee
Is het vuurwerkverbod een goed idee. Eigenlijk niet, want verboden vruchten smaken het zoetst hè. En vooral pleurislijertjes uit een bepaald milieu gaan dan tot het uiterste.
  maandag 1 januari 2024 @ 17:54:47 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211882545
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:53 schreef quirina het volgende:
Vuurwerkverbod is niet te handhaven.
Mensen zijn het steeds meer zat betutteld te worden,
Richten ze hun agressie tegen de politie … Ja.
Is dat goed… nee
Is het vuurwerkverbod een goed idee. Eigenlijk niet, want verboden vruchten smaken het zoetst hè. En vooral pleurislijertjes uit een bepaald milieu gaan dan tot het uiterste.
Een vuurwerkverbod werkt in ieder geval niet als het niet landelijk is en helemaal niet als er geen verkoopverbod is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211882546
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:24 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik ken een agent uit west (Overtoomse Sluis) die vertelde ook al dat het daar weken een oorlogsgebied is. Die lui werken in groepjes en dij komst van de Politie schieten ze alle kanten op. Pakken ze er uiteindelijk eentje staat zo'n figuur sneller op straat dan dat zij het papierwerk hebben afgehandeld.
Als ze daar al weken werken en ze er uiteindelijk zoals jij stelt er een eentje pakken die snel weer op straat staat, dan ben ik geneigd om te oordelen dat de politie daar niet echt competent te werk gaat.
pi_211882575
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:

[..]
Als ze daar al weken werken en ze er uiteindelijk zoals jij stelt er een eentje pakken die snel weer op straat staat, dan ben ik geneigd om te oordelen dat de politie daar niet echt competent te werk gaat.
Of je weet gewoon niet wat er bij komt kijken als zo'n gastje wordt aangehouden? kan ook he...
pi_211882670
quote:
[..]

Alleen jammer dat dat niet helpt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:11:54 #75
403820 Aberkullie
pi_211882716
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:45 schreef Harvest89 het volgende:
Die zijn het elk jaar spuugzat.
Ja maar is traditie
  maandag 1 januari 2024 @ 18:13:12 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211882736
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een vuurwerkverbod werkt in ieder geval niet als het niet landelijk is en helemaal niet als er geen verkoopverbod is.
Ook landelijk werkt zoiets niet als er volop vuurwerk in omliggende landen te koop is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:15:32 #77
56749 BlaZ
pi_211882768
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:24 schreef spoilert het volgende:

[..]
Datzelfde zien we ook bij de protesten op de A10; oppakken en weer vrijlaten.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:16:31 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_211882781
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan nog haalt het niet uit zolang nog complete volksstammen naar België of Duitsland gaan en hun Volkswagen caddy helemaal volladen. We hebben de beelden toch gezien? Volwassen lui die staan te glunderen als Sjakie in de chocoladefabriek
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:18:34 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211882799
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
En dan nog haalt het niet uit zolang nog complete volksstammen naar België of Duitsland gaan en hun Volkswagen caddy helemaal volladen. We hebben de beelden toch gezien? Volwassen lui die staan te glunderen als Sjakie in de chocoladefabriek
Punt is dat je dan iig wel kunt stellen dat het illegaal is, al het vuurwerk.

Je zit dan niet met geneuzel dat het in Arnhem niet mag (maar wel verkocht mag worden), terwijl het in het naastgelegen Velp gewoon de lucht in mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211882813
Heel veel van mijn familie, vrienden en buren hebben vuurwerk in Duitsland gekocht.
Is vaker ook mooiere kwaliteit siervuurwerk dan dat spul wat je in Nederland kan kopen.
En ze doen dat al jaren.
pi_211882816
Ik steek zelf geen vuurwerk af. Maar ik heb wel gekeken. Ongelooflijk heel veel mooi siervuurwerk. Daar zat duidelijk geld in. En daartussen lopen van die opgeschoren gastjes tussendoor die gooien met zware bommen, ja ook naar voorbijgangers. Waarom moet dat nou?
Als iedere vuurwerkliefhebber zich nou hield aan de regels en alleen het toegestane siervuurwerk koopt, dan is er helemaal niets aan de hand.
pi_211882825
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik steek zelf geen vuurwerk af. Maar ik heb wel gekeken. Ongelooflijk heel veel mooi siervuurwerk. Daar zat duidelijk geld in. En daartussen lopen van die opgeschoren gastjes tussendoor die gooien met zware bommen, ja ook naar voorbijgangers. Waarom moet dat nou?
Als iedere vuurwerkliefhebber zich nou hield aan de regels en alleen het toegestane siervuurwerk koopt, dan is er helemaal niets aan de hand.
En ze gooien naar dieren ook. Vriendin d’r hondje is daardoor zijn oogje verloren.
pi_211882826
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja maar is traditie
Er over klagen ook, want dat doen we ook al jaren.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:24:57 #84
56749 BlaZ
pi_211882859
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zit dan niet met geneuzel dat het in Arnhem niet mag (maar wel verkocht mag worden), terwijl het in het naastgelegen Velp gewoon de lucht in mag.
Het moet dan wel worden beargumenteerd waarom vuurwerk dat in Duitsland in de supermarkt ligt, verboden zou moeten worden in Nederland. Het zou immers niet in de supermarkt liggen als het niet veilig is.

Het illegaliseren van al het vuurwerk, terwijl het probleem duidelijk voortkomt uit illegaal vuurwerk, lijkt me niet erg redelijk. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als marihuana te verbieden omdat er problemen zijn met heroïneverslaafden.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:27:22 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211882889
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het moet dan wel worden beargumenteerd waarom vuurwerk dat in Duitsland in de supermarkt ligt, verboden zou moeten worden in Nederland. Het zou immers niet in de supermarkt liggen als het niet veilig is.

Het illegaliseren van al het vuurwerk, terwijl het probleem duidelijk voortkomt uit illegaal vuurwerk, lijkt me niet erg redelijk. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als marihuana te verbieden omdat er problemen zijn met heroïneverslaafden.
En omgekeerd mag je in Duitsland ook marihuana kopen en gebruiken, of geldt dan ineens niet dat het in NL wel verkocht mag worden en "dus" wel veilig zou moeten zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 januari 2024 @ 18:29:39 #86
56749 BlaZ
pi_211882910
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
En omgekeerd mag je in Duitsland ook marihuana kopen en gebruiken, of geldt dan ineens niet dat het in NL wel verkocht mag worden en "dus" wel veilig zou moeten zijn?
Die wet zit er aan te komen, ik meen dat de invoering in April, 2024 plaats gaat vinden. Maar dat is verder irrelevant, het probleem hier is dat iets probeert te verbieden wat het probleem niet veroorzaakt niet helpt bij de oplossing.
pi_211882992
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan kom je toch weer bij dogen en straffen uit. Nu een taakstraf ofzo, maak daar maar 5000 euro van. Dan zal het minder worden.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:42:44 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211883020
"Horrornacht" Die lui uit dat oogziekenhuis moeten ook eens werken.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:42:58 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883022
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waar doel je dan precies op?
Hij heeft maar een boodschap op dit forum, alles moet gelinkt worden aan links, want progressief links is de basis van elk kwaad.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:44:29 #90
24533 ACT-F
pi_211883035
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tijdens corona was er ook een algeheel verbod. De officiële verkoopcijfers waren exact 0 maar wie de ogen de kost heeft gegeven zag dat er voor miljoenen de lucht in ging. Als je gaat handhaven kun je slechts enkelen beboeten waarbij er discussies ontstaan waarom zij wel bekeurd worden en anderen niet. De groep die zich tegen handhaving keert wordt veel groter. Aan de andere kant heb je tegenstanders die zich beklagen waarom er in hun straatje niet gehandhaafd wordt. Handhavers worden vervolgens de rest van het jaar in de nek aangekeken omdat ze onredelijk zouden zijn door zowel voor- als tegenstanders.

Het werkelijke probleem ligt op Europees niveau door open grenzen maar verschillend beleid. Of het zware spul uit de Europese handel halen of de grenzen dicht. Kies maar.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:44:35 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883038
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Datzelfde zien we ook bij de protesten op de A10; oppakken en weer vrijlaten.
Maar dan kan men nog wel een boete krijgen of later voor moeten komen. Er is dan gewoon geen grond om je op dat moment zonder rechter langer te laten zitten.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:45:28 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883047
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:20 schreef quirina het volgende:
Heel veel van mijn familie, vrienden en buren hebben vuurwerk in Duitsland gekocht.
Is vaker ook mooiere kwaliteit siervuurwerk dan dat spul wat je in Nederland kan kopen.
En ze doen dat al jaren.
Dat is een beetje hetzelfde als mensen die gestolen spullen kopen voor een zachte prijs. Zo houd je het in stand.
pi_211883056
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een beetje hetzelfde als mensen die gestolen spullen kopen voor een zachte prijs. Zo houd je het in stand.
wat :')
  maandag 1 januari 2024 @ 18:48:16 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883069
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Tijdens corona was er ook een algeheel verbod. De officiële verkoopcijfers waren exact 0 maar wie de ogen de kost heeft gegeven zag dat er voor miljoenen de lucht in ging. Als je gaat handhaven kun je slechts enkelen beboeten waarbij er discussies ontstaan waarom zij wel bekeurd worden en anderen niet. De groep die zich tegen handhaving keert wordt veel groter. Aan de andere kant heb je tegenstanders die zich beklagen waarom er in hun straatje niet gehandhaafd wordt. Handhavers worden vervolgens de rest van het jaar in de nek aangekeken omdat ze onredelijk zouden zijn door zowel voor- als tegenstanders.

Het werkelijke probleem ligt op Europees niveau door open grenzen maar verschillend beleid. Of het zware spul uit de Europese handel halen of de grenzen dicht. Kies maar.
Ook toen we gesloten grenzen hadden, kon je gewoon vuurwerk meenemen. Men deed het gewoon eerder in het jaar.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:49:09 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883077
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:46 schreef mschol het volgende:

[..]
wat :')
Ja als je je bezig houdt met illegale praktijken, houd je je bezig met illegale praktijken. Het is verboden hier, dat zou genoeg moeten zijn om het niet te doen.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:51:24 #96
24533 ACT-F
pi_211883087
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
Ook toen we gesloten grenzen hadden, kon je gewoon vuurwerk meenemen. Men deed het gewoon eerder in het jaar.
Als je daarmee voor 1995 bedoelt was het slechts beperkt tot strijkers uit België en Duitsland. Dat is klein bier vergeleken met wat nu het land binnenkomt.
pi_211883104
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja als je je bezig houdt met illegale praktijken, houd je je bezig met illegale praktijken. Het is verboden hier, dat zou genoeg moeten zijn om het niet te doen.
de eu vindt het geen illegale praktijken, als het vuurwerk verder aan de nederlandse wetgeving voldoet (hoofdzakelijk NL gebruiksaanwijzing) is er niks illegaals aan
  maandag 1 januari 2024 @ 18:54:05 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211883112
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als je daarmee voor 1995 bedoelt was het slechts beperkt tot strijkers uit België en Duitsland. Dat is klein bier vergeleken met wat nu het land binnenkomt.
Ook met strijkers genoeg bommen gezien die een hoop problemen veroorzaakten. Zat idioten gezien die er een bom van gingen maken want stoer.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:54:50 #99
56749 BlaZ
pi_211883118
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:39 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dan kom je toch weer bij dogen en straffen uit. Nu een taakstraf ofzo, maak daar maar 5000 euro van. Dan zal het minder worden.
Strafhoogte is niet erg relevant als de pakkans nul is. Het centrale probleem is eigenlijk dat de politie volledig onzichtbaar is en geen presentie meer heeft op het platteland waardoor onrustveroorzakers veel meer risicio durven nemen.
pi_211883119
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:21 schreef quirina het volgende:

[..]
En ze gooien naar dieren ook. Vriendin d’r hondje is daardoor zijn oogje verloren.
Klootzakken zijn het. Gooien naar anderen is niets nieuws. Dat gebeurde vorige eeuw ook al. Ze zien het als lol en bravour, hebben totaal geen benul van wat dat bij een ander aandoet. Volgens mij hebben ze een IQ van nog geen hersencel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')