Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:47 schreef Vanyel het volgende:
Zo vroeg.
Ik heb t idee dat ik net wakker ben.
Al een uur of 3, dat wel.
Onderbezetting politie galorequote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef fietsie het volgende:
Spanning en sensatie hier.
Vanmorgen vroeg een niet in de omgeving passende sportwagen bij de overburen voor de deur, knallen en beuken, racende auto en stilte.
Uurtje later werden we wakker van een loeiende telefoon buiten
Stenen door de deur van de overburen, en een telefoon op de drempel, loeiend.
Gelukkig is de politie onderweg, al 2,5 uur :p
Zeker dat laatste is verstandig.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar
Even wat bouwhekken huren bij Boels, paar kistjes bier en een paar gram coke regelen en ze het laten oplossenquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:05 schreef fietsie het volgende:
Het was gezellige politie, kennissen van eega.
Er bleek een ruzie met wederzijds schade toebrengen
quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:02 schreef sigme het volgende:
Is een cavia-tafel een feestelijke tafel met sla en wortels of met gefrituurde cavia? Of nog iets heel anders?
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest even grinniken, mensen probeerden bij Babberich de grens over te gaan, daar zou geen vuurwerk controle zijn. Wel dus . Aan het begin van de ochtend is er best wat in beslag genomen, later niet meer, mensen waren vanuit het westen gekomen om veel en goedkoop vuurwerk in Duitsland te kopen, maar in veel winkels was hetval uitverkocht
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeurquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.
In Haren was het vuurwerk bij de Aldi ook al uitverkocht gisteren, had ik begrepen.
En qua onderbezette politie, ze vonden eergisteren ineens een blik agenten om te surveilleren hier in het dorp. Gericht op overlast uit het AZC zogenaamd. Ze hebben een zo'n figuur een waarschuwing gegeven en wat jongeren een bekeuring ivm (Nederlands) vuurwerk![]()
Viel niet heel goed, ook mensen die niets met vuurwerk hebben waren van mening dat er grotere bronnen van overlast zijn in het dorp
Ik kan me niet herinneren dat ik met rijles in het donker heb gereden. Hoeft ook helemaal niet te zijn dat ze bange chauffeurs zijn.. ik rij ook liever niet in het donker, omdat ik lampen in het donker als grote lichtbollen zie. Als ik het zo kan plannen dat dat niet hoeft, doe ik dat dus. Maar dat betekent niet dat ik niet in het donker durf te rijden of in het donker niet kan rijden. Ik doe het alleen liever niet als het ook anders kan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeurMet rijlessen heb je toch ook wel wat lessen in het donker, twee paar goede ogen - geen slechtziende bejaarden.
Zwaddemeerquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zwaddemeer
Daar staat overigens best vaak wel iets.
Maar Meppen geweest gisteren? Wat een water hè
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaarquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?
Mijn buurman was met z'n Dodge RAM pickup; de bak vrijwel compleet vol. Drie kistjes boodschappen, en de rest cakes...
Ik reed daarvandaan binnendoor naar Osnabruck en toen stonden eigenlijk alle gekanaliseerde wateren al tot de randen van hun bedijking, in die regio zal het nu dan wel overal blank staan naast de doorgaande wegen...quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaar
SPOILER: foto gejat uit Fles' travelsnacksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Maar wel naar je eigen site geharktquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
die had ik ook maar uit de mediaas gejat hoorzelf dus helemaal niet aan Schotland toe gekomen
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:09 schreef sigme het volgende:
Beter zakt dat water daar weer wat, over twee weken vertrek ik vanaf Meppen met de trein en ik hoop toch niet op een Duitse reprise van @:dr_flash z'n Schotse avontuur van dit jaar.Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleemSPOILER: foto copyright FlesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik denk dat ik de auto in de parkeergarage zet. Staat 'ie ook mooi droog enzo. En voor 3 dagen kost dat de kop niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleem![]()
Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.
Wat een anticlimaxquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Dat eerste zouden ze wel willen! Maar het is een salontafel van de Ikea waar het hok op staat. Het rondkruipende kleine spook is nogal dol op de dieren dus die staat steeds aan het hok te rammelen, sprietjes hooi naar binnen te duwen en ze te roepen met 'HÉ HÉ' en dan die prikvingertjes door het deurtje te steken om te 'aaien'. Heel doddig, maar die dieren schrikken ervan en ik ben bang dat er een keer een hapje vinger wordt genomen (ze zijn ontzettend lief, maar ook een beetje kippig). Dus staan de cavia's nu op een verhoging zodat er wel gekeken kan worden maar niet gerammeld en alle accessoires netjes opgeborgen in dozen onder de tafel staan
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij hoopte wel op een peruaanse maaltijd?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.
Net als die geniale NPO serie. Heette dat Poesjes?
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik moest bij de cavia tafel hier aan denken…
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met oom Boudewijn…
[ afbeelding ]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.
Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.
Even gezocht en hier gaat het ook over cavia's:
Cavia aan een stok geprikt?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:31 schreef Clubsoda het volgende:
En de wcborstel vernieuwd. Dar mag ik ook wel vaker doen
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Karzai het volgende:
ja wel hoge waterstanden, dat hadden de klimaatwetenschappers ook niet voorspeld, die lullen ook maar een stuk in de ruimte naar mijn idee
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto'squote:Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
Gelukkig wel jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
wil niet gelijk als een wappie overkomen maar wetenschap verandert ook constant
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
wil niet gelijk als een wappie overkomen maar wetenschap verandert ook constant
Ik ben er anders heel content meequote:
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?
I know, I know v.w.b. het verschil tussen marmotten en cavia's.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.
https://nl.wikipedia.org/(...)t-kwis#Marmottenrace
Ja absoluut, al kun je er nu even een paar maanden niet komen omdat die weg niet toegankelijk is als er sneeuw ligtquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto's
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.quote:
In Peru net zo normaal als hier een sateetjequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.
Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
Wat is dan de definitie van extreem (wat vrij letterlijk 'uiterste' betekent)?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemen
natste winter ooit gemeten dat wel
Tsja, als je de natste winter ooit en warmste jaar ooit niet 'extreem' vindt dan is jouw definitie van extreem vermoedelijk anders dan wat men in wetenschap daarmee bedoelt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemen
natste winter ooit gemeten dat wel
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houdenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.
Dat is ook eigenlijk wel het constante aspect van 'wetenschap', dat het gewetene voortdurend verder wordt onderzocht en waar het toch anders blijkt te zitten, dat dat dan niet onder stoelen of banken gestoken wordt.
Als je graag een onveranderlijk wereldbeeld hebt kan je beter terecht bij religies (al dan niet goddelijk).
Ik maak de wc anders nooit schoon met een sateetjequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Peru net zo normaal als hier een sateetje
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
Zo'n honderd jaar disbalans is niet in een jaar of vijf opgelost hequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
Wat? Motorrijders? Jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheidquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheid
ik ben in de beste tijd ooit geboren, de jaren 70, 80 , 90 meegemaakt zonder oorlog, daar prijs ik mij gelukkig mee.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
Ik had wel eens van het marmottendoolhof gehoord en dacht dan ook wel dat het met marmotten zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.
Even gezocht en hier gaat het ook over cavia's:
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
Vroeger was vooral later beter. Hemel of vooruitgang.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:55 schreef Karzai het volgende:
tja is het nu vooruitgang, als ik die indianen zie in de amazone in harmonie met de natuur, dan denk ik waar zijn wij nou eigenlijk mee bezig?
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzenquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:17 schreef sigme het volgende:
[..]
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.
,quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaar
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
Jij?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
Als je denkt dat je er slechter van wordt dan neem je het toch niet in?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordtquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
Ik ontken!quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.
Ja, die hogere prijs dan strikt noodzakelijk vanuit kosten-oogpunt van dat specifieke medicijn is dus juist omdat dat de medicijnen zijn waar de winst op gemaakt moet worden, om ontwikkeling van nieuwe medicatie mogelijk te houden. Juist op uitontwikkelde medicijnen, want op niet-uitontwikkelde medicijnen kun je geen winst maken he.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef Karzai het volgende:
[..]
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordt
zie het aids medicijn waar zuid afrika maar de boel heeft doorbroken om
Dat doet meestal niet de ontwikkelaar van de medicijnen maar een bedrijf/mens die de licentie koopt (dit soort misselijke mannetjes Man die aidsmedicijn 50 keer duurder maakte moet winst terugbetalenquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.
Mijn asthma & allergiemedicatie kosten zo'n 100 euro per maand, in de VS zou dit een achtvoud zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaarvoor een shopping ¤16,65 per kuur.
Ehm. Rly?quote:
Oh jaaaaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik moest bij de cavia tafel hier aan denken…
[ afbeelding ]
Ik bracht er een flitsbezoekje om m'n laatste spullen er weg te halen zodat ik er de komende 2+ maanden niet hoef te zijn.quote:
Roerdompen😍quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had wel eens van het marmottendoolhof gehoord en dacht dan ook wel dat het met marmotten zou zijn geweest.
Ik was daarom ook danig in de war dat ze bij Even tot hier opeens een caviaspel gingen spelen.
Niets is wat het lijkt, bij Van der Valk staat een Toekan op de muur en de pelikanen op het dak van m'n VO school waren eigenlijk roerdompen
De details wist ik niet precies, gaf het alleen aan om weer te geven dat er ook wel heus iets op aan te merken isquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat doet meestal niet de ontwikkelaar van de medicijnen maar een bedrijf/mens die de licentie koopt (dit soort misselijke mannetjes Man die aidsmedicijn 50 keer duurder maakte moet winst terugbetalen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hate-man-van-amerika)
Ik heb ruim 20 jaar gewerkt bij een bedrijf waar ze ook medicijnen ontwikkelden, duurt soms 15-20 jaar en dan vervalt het patent na 8-10 jaar. Om niet blij van te wordenquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De details wist ik niet precies, gaf het alleen aan om weer te geven dat er ook wel heus iets op aan te merken is
Geen idee hoe ze er uit zienquote:
Jup, dat is erg zuur. Dan moet je zeker zijn dat je de boel binnen die tijd hebt terugverdiendquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ruim 20 jaar gewerkt bij een bedrijf waar ze ook medicijnen ontwikkelden, duurt soms 15-20 jaar en dan vervalt het patent na 8-10 jaar. Om niet blij van te worden
`En dat dan is alleen bij de medicijnen die uiteindelijk worden toegelaten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, dat is erg zuur. Dan moet je zeker zijn dat je de boel binnen die tijd hebt terugverdiend
Maar aan de andere kant, door onverwachte bijwerkingen kan je ook weer flinke winsten halen, zie viagraquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
`En dat dan is alleen bij de medicijnen die uiteindelijk worden toegelaten.
Medicijnen die geen werking hebben of fout zijn, moet je afschrijven.
Schijnt een van de meest verstrekte middelen te zijn, hoorde ik van een vriendin die in een apotheek heeft gewerktquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, door onverwachte bijwerkingen kan je ook weer flinke winsten halen, zie viagra
Jup en als het een lucratieve markt is, komt de concurrentie binnen die tijd ook nog met een nog beter middel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
`En dat dan is alleen bij de medicijnen die uiteindelijk worden toegelaten.
Medicijnen die geen werking hebben of fout zijn, moet je afschrijven.
Gaat die ellende van haar 2 maanden duren?quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik bracht er een flitsbezoekje om m'n laatste spullen er weg te halen zodat ik er de komende 2+ maanden niet hoef te zijn.
Broertje was ook met dit soort plannen bezig want m'n moeder is wel erg luid ziek&zielig. Meestal vindt hij het er wel gezellig (hij is m'n moeders favoriet) maar momenteel kan niks en niemand het goed doen bij m'n moeder
Of iemand die dezelfde voorliefde voor Koln heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:04 schreef derLudolf het volgende:
Zo, laatste treinrondje van het jaar zit er bijna op. Via wat lijntjes die ik volgens mij nog niet had gedaan, uiteindelijk in Köln beland. Oa door het Bergische Land en langs de Ruhr - die is daar nog niet bevaarbaar maar echt zo'n mooi kolkende rivier, zoals ik de Ardèche en de Verdon herinner van vakantie. Zoals een rivier ook het mooiste is![]()
De Ruhr was ook flink breed, maar toch nog niet zo ver buiten de oevers getreden als de Ems.
Ik kwam in Köln op de brug nog een slotje tegen met de "naam" van m'n studentenhuis.
Die stond aan de XXstraat nummer YY, wat we afkorten tot XXYY. Misschien puur toeval...
Never mind. Er is een Ruhr met h en eentje zonder..quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:04 schreef derLudolf het volgende:
Oa door het Bergische Land en langs de Ruhr - die is daar nog niet bevaarbaar maar echt zo'n mooi kolkende rivier, zoals ik de Ardèche en de Verdon herinner van vakantie. Zoals een rivier ook het mooiste is![]()
Lang geleden dat ik een melkbus heb aangestoken hoorquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:16 schreef AnneX het volgende:
Allemaal Ludolfjes in het journaal. Carbid schieten als Cultureel Erfgoed
Nou, het waren geen melkbussen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lang geleden dat ik een melkbus heb aangestoken hoor
Nee wel enorm veel Polizei en wat veganisten met een maskertje en een tv op hun pens. Die lui werken altijd averechts, krijg dan altijd zin in een Brattwurstquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Of iemand die dezelfde voorliefde voor Koln heeft.
Is de Dom al opgeblazen ? Dat was men in Duitsland van plan toch ?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:23 schreef derLudolf het volgende:
De zeepaardjes zijn idd uit het logo gesneuveld
Vanwaar de excuses? Ik vind het nog steeds een mooi fenomeen en goede zaak dat het nu erfgoed is. Ga ook zeker morgen nog even langs bij m'n broertje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, het waren geen melkbussen.
De opstellingen konden zo naar Oekraïne![]()
Oh, ik dacht dat je er nog mee bezig was. Excuus.
Zag van de week een filmpje dat vooral 13-jarige jochies giechelend bezig waren.
En dat het misging.
Pakje van Koopmans of zelf gemixt? Welke olie? Naturel of met vulling, indien ja, welke?quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben voor het eerst oliebollen gemaaktZe zijn heerlijk
Zelf, zonnebloem, met vulling. Appel, citroensap, citroenrasp, gedroogde abrikoos, rozijnen, krentjes, zelfgedroogde druiven, dubbel biertje, lactosevrije melk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pakje van Koopmans of zelf gemixt? Welke olie? Naturel of met vulling, indien ja, welke?
Vraag ik mij ook al even af…quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Leeft @:Candaasje eigenlijk nog?![]()
En hoe gaat het nu met Nox?
Sen. Feinstein is bijna dood. Edit: zij is inderdaad overleden. RIPquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben nog even bezig met een lijstje voor
GC / Wie gaan er dood in 2024?
Ik kon niet op de naam van iemand komen en wist niet precies wat ze deed. Bleek om senator Feinstein uit de VS te gaan. Ik dacht dat ze rechter bij hooggerechtshof was en kon d'r daarom niet vinden.
Bleek overigens dat ze al sinds september dood is
Dat klinkt heeeeeerlijkquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben voor het eerst oliebollen gemaaktZe zijn heerlijk
Er liggen nog gevulde dadels in de koelkast. En de choco dingen van de lidl zijn er nog. Langer houdbaar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:19 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben alle vreterij wel een beetje zat nu. Vanmiddag toen we spontaan uit lunchen gingen een vegan quinoa bowl besteld met veel groente. Vitamientjes
Ik ook. Ik kan niet wachten tot het dinsdag is. Die twee dagen hou ik ook nog wel volquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:19 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben alle vreterij wel een beetje zat nu. Vanmiddag toen we spontaan uit lunchen gingen een vegan quinoa bowl besteld met veel groente. Vitamientjes
Ja, dit. Viel het mee qua vies weer?quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:25 schreef MadMaster het volgende:
@:Cat-astrophe Hoe was je concert gisteren en wat zongen jullie?
De rest van het jaar schrijven ze altijd over explosieven, nu noemen ze het ineens wel vuurwerk... Ben benieuwd om wat voor spul het gaat, een shell, een Cobra of toch iets uit het legale circuit.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste (?) vuurwerkdode van deze O&N las ik net![]()
Het is geen begrafenis ofzo. Ze hebben nu plezier gehad, gaan dat morgenavond ook weer hebben.quote:Grote neef is met kleine neef ook een kofferbakje vol gaan kopen in DuitslandLeuk uitstapje voor de broers en ze hadden weer eens goed bijgepraat, maar het reisdoel had anders mogen zijn.
Weg je je altijd zo vaak, wegen anderen zich ook zo vaak?quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Was zelfs tussen 22 en 27 dec 6 ons afgevallen.
Uhm… zie eerste regel van mijn post?quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De rest van het jaar schrijven ze altijd over explosieven, nu noemen ze het ineens wel vuurwerk... Ben benieuwd om wat voor spul het gaat, een shell, een Cobra of toch iets uit het legale circuit.
[..]
Het is geen begrafenis ofzo. Ze hebben nu plezier gehad, gaan dat morgenavond ook weer hebben.Wat hebben zij er aan dat je dat afkeurde?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:25 schreef MadMaster het volgende:
@:Cat-astrophe Hoe was je concert gisteren en wat zongen jullie?
Haha, concert is een te groot woord voor dit optreden. Was gewoon op plekken in de stad carols zingen. En de zieken waren mooi verdeeld over de stemmen, zodat we ook met acht man vierstemmig konden blijven kwelenquote:Op zaterdag 30 december 2023 22:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dit. Viel het mee qua vies weer?
Ja, maar over die toedracht is nog niets duidelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm… zie eerste regel van mijn post?
Jong, omstuimig en kans dat je dan al dan niet vitale onderdelen van jezelf eraf knalt?
Vier voorwaarden waarvan uit de ongevallencijfers blijkt dat niet iedereen zich eraan houdt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar over die toedracht is nog niets duidelijk.
Koppie er bij houden, alcohol inname beperken, en goed stabiel neerzetten en omstanders op afstand houden, als je dat in acht neemt was de autorit er naar toe gevaarlijker.
Nee, hij moest nog 22 uur wachten. Daarom het ik het idee dat de voorwaarden die @derLudolf noemt niet zijn nageleefd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:56 schreef Sarabi het volgende:
Maar vuurwerk mag nu toch überhaupt nog niet afgestoken worden?
Mag iedere gemeente voor zich bepalen, heb ik begrepen. En echt gehandhaafd wordt er niet op.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:56 schreef Sarabi het volgende:
Maar vuurwerk mag nu toch überhaupt nog niet afgestoken worden?
Dat is praktisch niet uitvoerbaar want onvoldoende pyrotechnicquote:Op zaterdag 30 december 2023 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vier voorwaarden waarvan uit de ongevallencijfers blijkt dat niet iedereen zich eraan houdt.
En in de cijfers staan niet eens de veelvoud aan ‘Pfew dat ging nét goed’ gevallen.
Ik ben zo ontzettend vóór centraal georganiseerde vuurwerkshows. Door professionals.
Voor Viagra werd er in stilte dus veel geledenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schijnt een van de meest verstrekte middelen te zijn, hoorde ik van een vriendin die in een apotheek heeft gewerkt
De meeste jeugd die ik hier nu zie lopen heeft volgens mij nog nooit zelfs aan bier geroken, denk niet dat dat het probleem is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alcohol in de ban doen tijdens O&N scheelt misschien ook veel slachtoffers.
Beschikbare professionals, daar heb je een punt mee.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is praktisch niet uitvoerbaar want onvoldoende pyrotechnic
En op jaarbasis te weinig shows voor meer pyrotechnici.
Al die papieren regeltjes werken niet, want handhaven is onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is praktisch niet uitvoerbaar want onvoldoende pyrotechnic
En op jaarbasis te weinig shows voor meer pyrotechnici.
Vuurwerkverbod mag de gemeente zelf bepalen, maar in de rest van Nederland mag van 18.00-02.00 vuurwerk afgestoken wordenquote:Op zaterdag 30 december 2023 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mag iedere gemeente voor zich bepalen, heb ik begrepen. En echt gehandhaafd wordt er niet op.
Getuige de verhalen van vriendin die in een ‘vuurwerkvrije’ gemeente woont en haar straat de laatste avonden al heeft beschreven als klein Beiroet. Een van de redenen dat carpool ingewikkeld werd, want daar de auto laten staan met O&N is echt geen goed plan.
Schade aan spullen! Nog een reden waarom ik voor centraal georganiseerd vuurwerk ben
Tegen die brandende hooibalen konden ze inderdaad niets betekenen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Al die papieren regeltjes werken niet, want handhaven is onmogelijk.
Zelfs een snelweg vrij houden van een paar honderd personen lukt ze hier niet…
Ik had het met name over de blokkade van de A10 hier vandaag.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tegen die brandende hooibalen konden ze inderdaad niets betekenen.
Tuurlijk in een ideale wereld word hier allemaal tegen opgetreden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had het met name over de blokkade van de A10 hier vandaag.
Maar ook tegen die hooibalen kunnen ze niets beginnen. En nog veel meer niet, dus al die verboden en regels over wel/niet vuurwerk afsteken stellen ook niets voor.
In Amsterdam mag er sinds 2021 helemaal geen vuurwerk afgestoken worden, geen kip die zich daar iets van aantrekt. Sancties zijn er toch niet.
Maar ik kan binnenkort natuurlijk wel de nodige bekeuringen verwachten, omdat ze ook een maximale snelheid van 30 kilometer per uur hier hebben ingesteld, waar ik me niet vaak aan zal houden…
Ik zag op twitter een filmpje hoe de duitse politie omgaat met de trekkers. Moet de nederlandse politie maar eens naar kijken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had het met name over de blokkade van de A10 hier vandaag.
Maar ook tegen die hooibalen kunnen ze niets beginnen. En nog veel meer niet, dus al die verboden en regels over wel/niet vuurwerk afsteken stellen ook niets voor.
In Amsterdam mag er sinds 2021 helemaal geen vuurwerk afgestoken worden, geen kip die zich daar iets van aantrekt. Sancties zijn er toch niet.
Maar ik kan binnenkort natuurlijk wel de nodige bekeuringen verwachten, omdat ze ook een maximale snelheid van 30 kilometer per uur hier hebben ingesteld, waar ik me niet vaak aan zal houden…
Het probleem is dat het gezag in algemene zin een lachertje is geworden, waardoor iedereen zijn eigen regels gaat bepalen, omdat de algemeen geldende regels niet gehandhaafd kunnen worden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tuurlijk in een ideale wereld word hier allemaal tegen opgetreden.
Maar je kan toch ook wat zelfbeheersing hebben?
De meeste woninginbraken worden ook niet bestraft maar we gaan dat toch ook niet massaal doen.
Dus waarom wel zo debiel met vuurwerk omgaan.
Ja maar kom op. We zijn geen kleine kinderen toch?quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of zoals ze op de Antillen zeggen: 'De pakkans is toch klein.', als ze weten dat ze iets doen wat tegen de regels is…
In de ideale wereld: ja!quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar kom op. We zijn geen kleine kinderen toch?
De reden dat we geen criminele dingen doen is toch niet alleen omdat je niet gepakt wordt? Je hebt toch ook iets van intrinsieke motivatie die weet wat goed en fout is?
True....quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In de ideale wereld: ja!
Als ik zo om me heen kijk naar de realiteit: tja.. helaas
Het enige wat nog in NL verkocht mag worden ís legaal siervuurwerkquote:Op zaterdag 30 december 2023 23:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, hier interesseert het duidelijk niemand iets dat er nog niks afgestoken mag worden. Zelfbeheersing.. is er niet zo geloof ik. Als het alleen legaal siervuurwerk is, heb ik daar ook niet zo veel problemen mee. Maar als het halve bommen zijn, al dan niet afgestoken door 13-jarige kutjochies precies als je langsfietst, of als je dagelijks meerdere keren het 'bom, liquidatie of plofkraak' raadspel kan doen, dan vind ik er wel wat van. Maar voor de politie ook echt niet te doen om te handhaven, sowieso voordat ze ergens zijn is iedereen natuurlijk al gevlogen.
Ik schets het in algemene zin en gebruik die uitspraak als pseudo excuus, zoals men dat daar ook doet. Uiteraard weet ik wat goed en fout is. De meeste anderen weten dat ook, maar toch is het niet zo dat 'we' ons er allemaal aan houden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar kom op. We zijn geen kleine kinderen toch?
De reden dat we geen criminele dingen doen is toch niet alleen omdat je niet gepakt wordt? Je hebt toch ook iets van intrinsieke motivatie die weet wat goed en fout is?
Wat is nou precies je punt?quote:Op zondag 31 december 2023 00:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het enige wat nog in NL verkocht mag worden ís legaal siervuurwerk
Moet kunnen toch, die arme Nederlanders wordt al alles afgenomen...quote:Op zondag 31 december 2023 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook niet zo veel moeite met vuurwerk en van mij mag die traditie heus wel blijven bestaan. En dan bedoel ik de traditie van vuurwerk afsteken op oudejaarsavond. Dus niet al dagen van te voren en het afsteken van wat gewoon bommen zijn. Niet het gooien richting huisdieren, niet het vernielen van van alles en nog wat etc. Maar blijkbaar kan dat voor veel mensen allemaal niet los van elkaar gezien worden.
Bij mijn ouders trilden vanavond de ramen en viel er een schilderij van de muur van een bom die naast het huis af ging. Pa zei dat de adrenaline hun door het lijf gierde daarna. Dat is toch niet normaal meer jongens?
Dat is inderdaad niet normaal meer, en precies hoe ik het ook zie. Al zou ik dus de 30e al wat mooi niet hard knallend siervuurwerk ook niet eens zo heel storend vinden, maar dat is ook omdat mijn katten daar niet extreem op reageren - voor welzijn van (huis)dieren in het algemeen kan ik me ook goed vinden in echt alleen de officiële tijden.quote:Op zondag 31 december 2023 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook niet zo veel moeite met vuurwerk en van mij mag die traditie heus wel blijven bestaan. En dan bedoel ik de traditie van vuurwerk afsteken op oudejaarsavond. Dus niet al dagen van te voren en het afsteken van wat gewoon bommen zijn. Niet het gooien richting huisdieren, niet het vernielen van van alles en nog wat etc. Maar blijkbaar kan dat voor veel mensen allemaal niet los van elkaar gezien worden.
Bij mijn ouders trilden vanavond de ramen en viel er een schilderij van de muur van een bom die naast het huis af ging. Pa zei dat de adrenaline hun door het lijf gierde daarna. Dat is toch niet normaal meer jongens?
Oja misschien moet ik ook gewoon mijn mond er over houden. Maar er zijn gewoon wel heel veel dieren (en mensen) die er serieuze last van hebben.quote:Op zondag 31 december 2023 00:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarbij we allemaal een mening hebben over hetgeen 'die ander' doet, dat realiseer ik me ook…
Nee. Maar dat is ook geen legaal spul waarmee ze zoiets doen.quote:Op zondag 31 december 2023 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Nu is geloof ik 75% voor een verbod, zag ik ergens in een poll. Maar ik denk dat bijna niemand voor een verbod is als mensen alleen legaal vuurwerk afstaken op oudejaarsavond. Want die 75% denkt denk ik vooral aan alle overige overlast er van en het gevaar van wat tegenwoordig pas als stoer wordt gezien (de cobra's en zo). maar ja, die zijn al verbodenquote:Op zondag 31 december 2023 00:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, ja, ik vind dat ook hoor. Maar ik denk ook dat de meesten niet per se het de schuld v gebrek aan handhaving vinden dat ze vuurwerk afsteken, maar meer gewoon schijt hebben aan dat het niet mag, deels omdat ze toch niet worden gepakt. Of het juist stoer vinden iets te doen wat niet mag.
Ik denk dan wel weer dat een verbod beter werkt als dat ook daadwerkelijk wordt gehandhaafd dan als dat niet gebeurt, maar ik begrijp dus wel ook heel goed dat dat in de praktijk eigenlijk nauwelijks voor elkaar te krijgen is.
Ik had het niet over jou, jij en ik en iedereen heeft een mening over dit soort zaken.quote:Op zondag 31 december 2023 00:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja misschien moet ik ook gewoon mijn mond er over houden. Maar er zijn gewoon wel heel veel dieren (en mensen) die er serieuze last van hebben.
Nee, want je krijgt een grote bek of erger als je er iets van zegt. En naar de ouders stappen kan ook niet meer, krijg je nog een grote bek van de vader want we zijn allemaal jong geweest.quote:Op zondag 31 december 2023 00:13 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed ik sta ook inderdaad wel van de handhaving te kijken.
Vanmiddag zaten we op het terras van een café. Tegenover was de speelplaats van een basisschool en daar staken tieners volop vuurwerk af. Op en gegeven moment ook in de vuilnisbakken en niemand die er iets van zegt.
Dat is nou net waardoor ik over 'papieren regeltjes' begon die niet te handhaven zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 00:13 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed ik sta ook inderdaad wel van de handhaving te kijken.
Vanmiddag zaten we op het terras van een café. Tegenover was de speelplaats van een basisschool en daar staken tieners volop vuurwerk af. Op en gegeven moment ook in de vuilnisbakken en niemand die er iets van zegt.
Het maakt ook nogal uit waar je het afsteekt inderdaad. Midden in een stad, minder goed idee. Zoveel ruimte is er niet tussen huizen..quote:Op zondag 31 december 2023 00:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee. Maar dat is ook geen legaal spul waarmee ze zoiets doen.
Ik ben ook niet heilig, ook ooit wel es een Cobra 6 en nog wat zwaarder spul gehad. Zo'n knal is best wel bruut om eens te horen en te voelen, maar je moet er zo mee uitkijken. Dat er niets beschadigd en zo. Hebben hem toen midden in het veld afgestoken. Ach ja, een keertje leuk, maar hoop gedoe als je steeds weg moet.
Die nitraten van vroeger knalden ook wel harder dan een rotje maar je beschadigde niets als je die op straat afstak.
quote:Op zondag 31 december 2023 00:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, want je krijgt een grote bek of erger als je er iets van zegt. En naar de ouders stappen kan ook niet meer, krijg je nog een grote bek van de vader want we zijn allemaal jong geweest.
Onee dat snap ik ook. Sinds deze zomer dat we een hond op ons afkregen laten we het ook wel uit ons hoofd om mensen ergens op aan te spreken.quote:Op zondag 31 december 2023 00:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is nou net waardoor ik over 'papieren regeltjes' begon die niet te handhaven zijn.
En zelf moet je er ook vooral niets van zeggen, want ook dat heeft vaak een averechts effect…
Had die docu eigenlijk ook aandacht voor bijen enzo? Want die raken ook totaal de weg kwijt.quote:Op zondag 31 december 2023 00:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor mij (of eigenlijk de dieren) mag er een eind aan komen. De docu can donderdagavond heeft me er nog meer van doordrongen dat het echt moet stoppen. Die idioten die in een woonwijk in hun schuurtje 300 kg opslaan mogen ze uit huis zetten net als bij drugspanden. En dan, meet dan 100 miljoen de lucht in en voor serious request nog geen 8 miljoen.
Oh ja, de luchtvervuiling op 1 januari is ook enormquote:Op zondag 31 december 2023 00:23 schreef Sarabi het volgende:
Had die docu eigenlijk ook aandacht voor bijen enzo? Want die raken ook totaal de weg kwijt.
Lief, maar dit is denk ik voor @Yinny bedoeld.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:47 schreef Karzai het volgende:
@:yinu wat vreselijk, dat alles moeten verwerken zal wat tijd gaan duren
Wij zijn ivm bange hond en vuurwerk ellende dit jaar weer naar Frankrijk vertrokken. Geen knal gehoord, heerlijk eten en er ff lekker tussen uit. drie dagen prachtig weer gehad, nu regen en wind.quote:Op zondag 31 december 2023 08:55 schreef sigme het volgende:
Mogge!
De carbidkeet is op een weiland vlakbij ons opgetrokken (dat is dan nog wel een paar honderd meter, maar ertussen zit niks anders dan open weiland). Dus wij zullen vanmiddag wel volop in de doffe ploffen en slechte muziek gehuld zijn.
Hond is tamelijk bang van vuurwerk, maar dat bouwt wel op en dit jaar is er in de dagen tussen kerst en 31 dec bijzonder weinig geknald. Dus ze begint nu redelijk relaxt. Carbid vindt ze wel vrij matig, maar niet zo erg als vuurwerk.
Liefste vertrek vanavond ergens voor middernacht, zodat hij zo rond middernacht kan beginnen met z'n rit. Ze willen in Duitsland op nieuwjaarsdag niet zonder verse basilicum zittenIk denk dat ik dan maar gewoon naar bed ga.
Ik heb er wel een maar da’s vast te ver om op te halenquote:Op zondag 31 december 2023 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Godverdegodver, m'n ijstang is verdwenen![]()
![]()
Ja... 2 januari ga ik direct naar de Sligroquote:Op zondag 31 december 2023 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb er wel een maar da’s vast te ver om op te halen
Wat is een ijstang?quote:Op zondag 31 december 2023 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Godverdegodver, m'n ijstang is verdwenen![]()
![]()
Zo’n ijsbolletjes schep waar je in knijpt en dat er dan door een metalen dingetje het ijs loskomt van de schep. Tenminste daarvga ik van uit (anders heb ik m toch niet 😉)quote:
Van hartequote:Op zondag 31 december 2023 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dank jullie!
Ik kreeg een heus kado vanochtend. Een niet zelfverzonnen en zelf gekocht kado. Een vogelhuisje![]()
Straks bezoek van mijn tante, vanavond Indonesische rijsttafel eten bij vrienden. Het komt wel goed met vandaag.
Ah, ik zat aan zo een enorme tang te denken waarmee men, voordat de koelkast er was, van die grote blokken ijs mee vastpakte voor de ijskast. Dacht, dat kan ie toch niet bedoelen....quote:Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo’n ijsbolletjes schep waar je in knijpt en dat er dan door een metalen dingetje het ijs loskomt van de schep. Tenminste daarvga ik van uit (anders heb ik m toch niet 😉)
quote:Op zondag 31 december 2023 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, ik zat aan zo een enorme tang te denken waarmee men, voordat de koelkast er was, van die grote blokken ijs mee vastpakte voor de ijskast. Dacht, dat kan ie toch niet bedoelen....
2e week van januari gaan m'n ouders hun huis verbouwen en dat gaat 5+ weken duren. Ze gaan voorzetwanden en nieuwe kozijnen en ramen laten plaatsen in de meeste kamers. En isolatie onder het dak op zolder.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gaat die ellende van haar 2 maanden duren?
quote:Op zondag 31 december 2023 11:14 schreef Tele6 het volgende:
2e week van januari gaan m'n ouders hun huis verbouwen en dat gaat 5+ weken duren. Ze gaan voorzetwanden en nieuwe kozijnen en ramen laten plaatsen in de meeste kamers. En isolatie onder het dak op zolder.
Mijn vader is al weken aan het opruimen en aan het proberen zo veel mogelijk meuk weg te smokkelen zonder dat m'n moeder het merkt.
Dat laatste deed mijn moeder ook. Mijn vader wilde op z’n 75e (ongeveer) het huis verkopen en naar een appartement (moeder ook trouwens) om niet meer alles zelf te moeten doen (tuin, schilderen etc). Maar hij kon echt niets weggooien en mijn moeder heeft 10 jaar iedere keer wat weggedaan. Pas tijdens de verhuizing merkte hij het pas van sommige dingenquote:Op zondag 31 december 2023 11:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
2e week van januari gaan m'n ouders hun huis verbouwen en dat gaat 5+ weken duren. Ze gaan voorzetwanden en nieuwe kozijnen en ramen laten plaatsen in de meeste kamers. En isolatie onder het dak op zolder.
Mijn vader is al weken aan het opruimen en aan het proberen zo veel mogelijk meuk weg te smokkelen zonder dat m'n moeder het merkt.
Slimquote:Op zondag 31 december 2023 11:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Blues op 31-12-2023 12:13:53 ]
Dat kan ik me heel goed voorstellen, sterkte!quote:Op zondag 31 december 2023 11:36 schreef MadMaster het volgende:
De laatste troep uit de te verbouwen badkamer gaat nu in dozen en dan wordt het 2 weken badderen (bij de buren) vanuit de toilettas.
Het zal vast heel mooi worden, maar kijk nu al uit naar 15 januari…
Ik check altijd even als wij wat op MP willen zetten wat voor aanbod er al staat en wat ze er ong. voor vragen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben zelf aan het opruimen geslagen. Deelvan de boekenkast beneden uitgeruimd. Ook een hele lading kookboeken gaat weg, want niet vegan (genoeg). Zou daar nog marktplaats interesse voor zijn?
Opruimen hoort echt wel bij Oudjaar.😎quote:Op zondag 31 december 2023 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben zelf aan het opruimen geslagen. Deelvan de boekenkast beneden uitgeruimd. Ook een hele lading kookboeken gaat weg, want niet vegan (genoeg). Zou daar nog marktplaats interesse voor zijn?
Alle 'hardware' badkamer zaken die nu nog bruikbaar zijn, inclusief de kasten, gaan volgende week naar de kringloopwinkel. Net als alle andere spullen die we de afgelopen jaren tijdens opruimingen en verbouwingen over hadden. Ze komen het netjes ophalen en een ander kan er nog gebruik van maken, voor weinig.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik check altijd even als wij wat op MP willen zetten wat voor aanbod er al staat en wat ze er ong. voor vragen.
En anders naar de kringloop?
Purrrrfect!quote:
Had berichtje op FB gezet, kon wel een ophalen. Maar bleek gewoon een lepel, niet met het beugeltje er onderdoor.quote:Op zondag 31 december 2023 12:34 schreef AnneX het volgende:
Dus @:fietsie is toch aan de gang gegaan! @:derLudolf hebben de buren geen ijstang.
Slim van @:Jan_Onderwater om met de hond rust op te zoeken.
Meestal leveren we alleen enveloppen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb ook al gesport vanmorgen, net voor een enorme hoosbui. Verder bezig met kleine klusjes; buitenlamp vervangen, schoenen poetsen, kleren weggooien. Mijn blauwe vrienden hebben zelfs vandaag de nieuwe droger geleverd
He, een Maassluise potquote:Op zondag 31 december 2023 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Dan doe ik ook even mee![]()
[ afbeelding ]
Oeh wat voor een? Ik heb net een nieuwe van de dikke vrienden.quote:Op zondag 31 december 2023 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb ook al gesport vanmorgen, net voor een enorme hoosbui. Verder bezig met kleine klusjes; buitenlamp vervangen, schoenen poetsen, kleren weggooien. Mijn blauwe vrienden hebben zelfs vandaag de nieuwe droger geleverd
Echt nietquote:Op zondag 31 december 2023 13:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik wilde eigenlijk van 12-13u gaan sporten, maar in plaats daarvan lag ik van 11-13u in bad. Woensdag weer, en als ik straks wel nog zin heb kan ik een Les Mills lesje doen voor de tv of even fietsen op de spinbike.
Lekker bezig wel @:Clubsoda!
Ik kom eigenlijk op oudjaarsdag nooit buiten, het knalt al sinds ik wakker ben weer en weinig zin om rotjes naar me toe gegooid te krijgen. Ik overschat de kans daarop vast, maar ik woon dus wel in een buurt vol kutjochies die daar plezier uit halen en de winkels waar ik evt heen zou willen liggen in Overvecht, wat ook zo'n buurt is.
Ik woon er vlakbij, dus doe mn boodschappen altijd in het winkelcentrum. Heel fijn, zit een Hema, kruidvat, Etos, nieuwe groot opgezette Lidl, AH XL, action, Wibra. Ga eigenlijk altijd daarheen ipv de stad, veel minder druk. Ziekenhuis Overvecht is er denk ik niet meer nee, zou niet weten waar dat zou zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef Blues het volgende:
Goh @:vlindertje89 Overvecht, hoe is het gesteld met dat winkelcentrum tegenwoordig?
Ik kwam daar tijdens mijn Utregse leven best vaak.
Ik werkte ook een tijdje in zkh Overvecht.
Dat is toch afgebroken?
Kom je wel eens in WC Kanaleneiland?
Heb daar best wat jaartjes rond gelopen tijdens mijn werk in zkh Oudenrijn en verpleeghuis Voorhoeve.
(Daar zal het ook wel lekker knallen)
Haha ik dacht ik dek mezelf een keer in, maar ik ga natuurlijk niet voor niks niet naar buiten vandaag neequote:
Ze gingen vroeger graag op de mijne staan.quote:Op zondag 31 december 2023 14:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha ik dacht ik dek mezelf een keer in, maar ik ga natuurlijk niet voor niks niet naar buiten vandaag neeelk jaar weer hopen dat mn auto niet in de fik gaat ook.
quote:Op zondag 31 december 2023 14:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze gingen vroeger graag op de mijne staan.
Ging ik demonstratief voor het raam zogenaamd de politie bellen, waren ze ook altijd snel weer weg.
Lacistquote:Op zondag 31 december 2023 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Chinese pedo ziet een klein jongentje lopen.
Hij: Hee, kleine jongen, wil jij een puppy?
Klein Jongetje, nee, ik heb al gegeten
quote:
https://www.coolblue.nl/product/867485/bosch-wtu87675nl.htmlquote:Op zondag 31 december 2023 14:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oeh wat voor een? Ik heb net een nieuwe van de dikke vrienden.
Ha, dat is mooi, die ik ook op t oog heb dus haha. Hoor graag hoe 'ie bevalt!!quote:Op zondag 31 december 2023 14:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/product/867485/bosch-wtu87675nl.html
Haha, die dusquote:Op zondag 31 december 2023 14:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, ook wel benieuwd welke @:Clubsoda! En @:Vanyel ook. Mijn nieuwe wasmachine is fijn, maar de laatste wassen moet ik steeds mn droger nog een keer aanzetten omdat het nog niet helemaal droog was. Terwijl mn was nog wat droger uit m'n wasmachine komt dan met de vorige machine. Eerder zette ik de droger altijd op kastdroog en dan was het gewoon goed, nu staat ie al een tijd standaard op extra droog omdat het anders nog beetje vochtig/klammig is, maar dat is dus nu ook niet altijd meer garantie op echt droge was. Droger is ook al 9 jaar oud, en nog een condensdroger, dus stiekem ook al wat aan het rondkijken geweest. Ik heb nu de Bosch WTU87675NL op 't oog.
De eerste was zit er net inquote:Op zondag 31 december 2023 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, dat is mooi, die ik ook op t oog heb dus haha. Hoor graag hoe 'ie bevalt!!
Wij hebben een veel ouder bosch model (denk nu 6 jaar oud). Met warmtepomp en geen condensafvoer slang. Ding doet het erg goed. Heel tevreden over.quote:Op zondag 31 december 2023 14:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/product/867485/bosch-wtu87675nl.html
Dat is een goede. Pluizenfilter doe ik altijd na elke droogbeurt, condensator ook wel met enige regelmaat, maar denk inmiddels al wel weer tijdje geleden. Ik ga dat zo eens doen en dan een handdoeken of beddengoedwas draaien om te kijken of dat heeft geholpen!quote:Op zondag 31 december 2023 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Haha, die dusheb je de condensator gereinigd? Dat scheelt wel. De onze was >12 jaar oud en liep heel vaak vast.
Ja, dat lijkt me dus echt relaxed wel.quote:Op zondag 31 december 2023 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
De nieuwe heeft een zelfreinigende condensator
Ik heb al een Miele wasmachine. Voorlopig wel even genoegquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou leuk verhaal hierboven. De genoemde aeg is met pensioen. Er is vast een goeie opvolger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 31-12-2023 15:46:15 ]
Juist. Ooit eens gescoord op de Eurotier, grote beurs voor veehouderij in Hannover, grootste van sowieso Europa. Heb een hele partij gratis emmers gescoord daarquote:Op zondag 31 december 2023 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
He, een Maassluise pot![]()
Hier komen de eerste bollen ook net uit het vet
Als het met een warmtewisselaar heeft te maken bedoel je waarschijnlijk condensor. Een condensator is een electrisch componentquote:Op zondag 31 december 2023 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
De nieuwe heeft een zelfreinigende condensator
Die vent is een idioot op zo veel vlakken. Alleen al het naar buiten gooien van je peuk is stom, laat staan de restquote:Op zondag 31 december 2023 10:35 schreef yinu het volgende:
Ik ben een beetje met stomheid geslagen door deze idioot. Je zit te roken in een auto met 75 kg vuurwerk? Goddank was dit niet op de snelweg.
lucky_strike, gefeliciteerd!En wat fijn van het cadeau, heeft J zich goed gerehabiliteerd
![]()
Ook gefeliciteerd aan @:tele6’s B. Rare dag toch altijd om jarig te zijn.
Een oudtante van mij is ooit begraven op oudejaarsdag, in het oosten des lands waar de carbidknallen de achtergrondmuziek vormden terwijl we naar het graf liepen. Dat was gek genoeg wel stemmig ofzo, zeker gezien het feit dat haar leven erg getekend was door de tweede Wereldoorlog en dat werd bij de praatjes bij het afscheid veel gememoreerd.
Ah, op die manier. Dat zal wel extra heftig zijn voor je moeder zeg. En dus voor het hele gezin.quote:Op zondag 31 december 2023 11:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kringloop is eem uitstekende plaats voor dat soort dingen. Sterkte met de badkamerellendequote:Op zondag 31 december 2023 12:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alle 'hardware' badkamer zaken die nu nog bruikbaar zijn, inclusief de kasten, gaan volgende week naar de kringloopwinkel. Net als alle andere spullen die we de afgelopen jaren tijdens opruimingen en verbouwingen over hadden. Ze komen het netjes ophalen en een ander kan er nog gebruik van maken, voor weinig.
Marktplaats vind ik niet betrouwbaar, dus dat mijden we sowieso…
Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Kaasfonduequote:Op zondag 31 december 2023 12:57 schreef yinu het volgende:
Oeh, die ziet er heel goed uit @:fietsie!
Bij mij staan ottolenghi’s spruiten met kastanjes en druiven in de oven. Vanavond komen er wat mensen kaasfonduen en dit leek me een lekker bijgerecht. Met groente, en geheel van tevoren klaar te maken.
Ik geloof zeker dat zo'n portioneerlepel daar heel handig voor is. Ik gebruik nu een juslepel icm een gewone lepel. Ik heb een portioneerlepel op mijn boodschappenlijst voor de kringloop gezet.quote:Op zondag 31 december 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Had berichtje op FB gezet, kon wel een ophalen. Maar bleek gewoon een lepel, niet met het beugeltje er onderdoor.
M'n tante had nog wel een. Gaat toch echt wel beter zo hoor.
Die eersten (zonder tang, maar met twee lepels) waren ook nog eens heel vet. Dus ik was heel gezellig
Oef. Sterkte daarmee.quote:Op zondag 31 december 2023 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
Voor vanavond een beef wellington gemaakt. Met wat frietjes en een salade. Oliebollen zijn mislukt (teveel vocht). Om 1 of andere reden lukt dit mij niet. Gelukkig is de kraam hier ook open
Nienke brulde het huis wakker om 03:00 en heeft 40,6 graden koorts. Dus het wordt een interessante avond.. Laatste keer (twee weken terug) eindigen we op de huisartsen post. Misschien dit keer ook
Ik ga komende week eindelijk zelf wasmiddel en douchegel maken.quote:Op zondag 31 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:
Ik draai wel een (tweede) wasje vandaag, maar heb geen droger. Omdat het buiten en op de deel nu ook niet droogt hang ik het binnen. Wat gelijk de relatieve luchtvochtigheid binnen wat ophoogt, ondanks de nattigheid buiten is dat geen overbodige luxe.
Volgens mij ben ik dit jaar begonnen met zelf vloeibare zeep te maken voor de wasmachine (van marseillezeepvlokken), dat bevalt me uitstekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja gefeliciteerd nog lucky, las dat je zelf je kado mag uitzoekenquote:Op zondag 31 december 2023 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh en iedereen bedankt voor de felicitatiesWat een aandacht vandaag zeg.
@:yinny
Dat wilde ik net posten voor julliequote:Op zondag 31 december 2023 15:59 schreef Morgane89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Lucky_Strike en veel sterkte @:Yinny! Wat een contrast vandaag![]()
En @:Tele6: https://www.gelderlander.(...)lindenholt~aeb7a39b/
Kloptquote:Op zondag 31 december 2023 15:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Juist. Ooit eens gescoord op de Eurotier, grote beurs voor veehouderij in Hannover, grootste van sowieso Europa. Heb een hele partij gratis emmers gescoord daar
[..]
Als het met een warmtewisselaar heeft te maken bedoel je waarschijnlijk condensor. Een condensator is een electrisch component
Oh, zelfgemaakt! Had ik ook helemaal gemist. Waar zet je zulke grote katten zo mooi op de foto?quote:Op zondag 31 december 2023 16:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Had t er ook niet heel duidelijk bij gezet eerder zag ik. Deze twee staan ook wel in mn eigen top 5 van mooiste zelfgemaakte foto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |