Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:47 schreef Vanyel het volgende:
Zo vroeg.
Ik heb t idee dat ik net wakker ben.
Al een uur of 3, dat wel.
Onderbezetting politie galorequote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef fietsie het volgende:
Spanning en sensatie hier.
Vanmorgen vroeg een niet in de omgeving passende sportwagen bij de overburen voor de deur, knallen en beuken, racende auto en stilte.
Uurtje later werden we wakker van een loeiende telefoon buiten
Stenen door de deur van de overburen, en een telefoon op de drempel, loeiend.
Gelukkig is de politie onderweg, al 2,5 uur :p
Zeker dat laatste is verstandig.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar
Even wat bouwhekken huren bij Boels, paar kistjes bier en een paar gram coke regelen en ze het laten oplossenquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:05 schreef fietsie het volgende:
Het was gezellige politie, kennissen van eega.
Er bleek een ruzie met wederzijds schade toebrengen
quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:02 schreef sigme het volgende:
Is een cavia-tafel een feestelijke tafel met sla en wortels of met gefrituurde cavia? Of nog iets heel anders?
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest even grinniken, mensen probeerden bij Babberich de grens over te gaan, daar zou geen vuurwerk controle zijn. Wel dus . Aan het begin van de ochtend is er best wat in beslag genomen, later niet meer, mensen waren vanuit het westen gekomen om veel en goedkoop vuurwerk in Duitsland te kopen, maar in veel winkels was hetval uitverkocht
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeurquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.
In Haren was het vuurwerk bij de Aldi ook al uitverkocht gisteren, had ik begrepen.
En qua onderbezette politie, ze vonden eergisteren ineens een blik agenten om te surveilleren hier in het dorp. Gericht op overlast uit het AZC zogenaamd. Ze hebben een zo'n figuur een waarschuwing gegeven en wat jongeren een bekeuring ivm (Nederlands) vuurwerk![]()
Viel niet heel goed, ook mensen die niets met vuurwerk hebben waren van mening dat er grotere bronnen van overlast zijn in het dorp
Ik kan me niet herinneren dat ik met rijles in het donker heb gereden. Hoeft ook helemaal niet te zijn dat ze bange chauffeurs zijn.. ik rij ook liever niet in het donker, omdat ik lampen in het donker als grote lichtbollen zie. Als ik het zo kan plannen dat dat niet hoeft, doe ik dat dus. Maar dat betekent niet dat ik niet in het donker durf te rijden of in het donker niet kan rijden. Ik doe het alleen liever niet als het ook anders kan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeurMet rijlessen heb je toch ook wel wat lessen in het donker, twee paar goede ogen - geen slechtziende bejaarden.
Zwaddemeerquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zwaddemeer
Daar staat overigens best vaak wel iets.
Maar Meppen geweest gisteren? Wat een water hè
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaarquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?
Mijn buurman was met z'n Dodge RAM pickup; de bak vrijwel compleet vol. Drie kistjes boodschappen, en de rest cakes...
Ik reed daarvandaan binnendoor naar Osnabruck en toen stonden eigenlijk alle gekanaliseerde wateren al tot de randen van hun bedijking, in die regio zal het nu dan wel overal blank staan naast de doorgaande wegen...quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaar
SPOILER: foto gejat uit Fles' travelsnacksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Maar wel naar je eigen site geharktquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
die had ik ook maar uit de mediaas gejat hoorzelf dus helemaal niet aan Schotland toe gekomen
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:09 schreef sigme het volgende:
Beter zakt dat water daar weer wat, over twee weken vertrek ik vanaf Meppen met de trein en ik hoop toch niet op een Duitse reprise van @:dr_flash z'n Schotse avontuur van dit jaar.Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleemSPOILER: foto copyright FlesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik denk dat ik de auto in de parkeergarage zet. Staat 'ie ook mooi droog enzo. En voor 3 dagen kost dat de kop niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleem![]()
Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.
Wat een anticlimaxquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Dat eerste zouden ze wel willen! Maar het is een salontafel van de Ikea waar het hok op staat. Het rondkruipende kleine spook is nogal dol op de dieren dus die staat steeds aan het hok te rammelen, sprietjes hooi naar binnen te duwen en ze te roepen met 'HÉ HÉ' en dan die prikvingertjes door het deurtje te steken om te 'aaien'. Heel doddig, maar die dieren schrikken ervan en ik ben bang dat er een keer een hapje vinger wordt genomen (ze zijn ontzettend lief, maar ook een beetje kippig). Dus staan de cavia's nu op een verhoging zodat er wel gekeken kan worden maar niet gerammeld en alle accessoires netjes opgeborgen in dozen onder de tafel staan
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij hoopte wel op een peruaanse maaltijd?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.
Net als die geniale NPO serie. Heette dat Poesjes?
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik moest bij de cavia tafel hier aan denken…
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met oom Boudewijn…
[ afbeelding ]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.
Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.
Even gezocht en hier gaat het ook over cavia's:
Cavia aan een stok geprikt?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:31 schreef Clubsoda het volgende:
En de wcborstel vernieuwd. Dar mag ik ook wel vaker doen
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Karzai het volgende:
ja wel hoge waterstanden, dat hadden de klimaatwetenschappers ook niet voorspeld, die lullen ook maar een stuk in de ruimte naar mijn idee
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto'squote:Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
Gelukkig wel jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
wil niet gelijk als een wappie overkomen maar wetenschap verandert ook constant
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
wil niet gelijk als een wappie overkomen maar wetenschap verandert ook constant
Ik ben er anders heel content meequote:
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?
I know, I know v.w.b. het verschil tussen marmotten en cavia's.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.
https://nl.wikipedia.org/(...)t-kwis#Marmottenrace
Ja absoluut, al kun je er nu even een paar maanden niet komen omdat die weg niet toegankelijk is als er sneeuw ligtquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto's
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.quote:
In Peru net zo normaal als hier een sateetjequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.
Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
Wat is dan de definitie van extreem (wat vrij letterlijk 'uiterste' betekent)?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemen
natste winter ooit gemeten dat wel
Tsja, als je de natste winter ooit en warmste jaar ooit niet 'extreem' vindt dan is jouw definitie van extreem vermoedelijk anders dan wat men in wetenschap daarmee bedoelt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemen
natste winter ooit gemeten dat wel
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houdenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.
Dat is ook eigenlijk wel het constante aspect van 'wetenschap', dat het gewetene voortdurend verder wordt onderzocht en waar het toch anders blijkt te zitten, dat dat dan niet onder stoelen of banken gestoken wordt.
Als je graag een onveranderlijk wereldbeeld hebt kan je beter terecht bij religies (al dan niet goddelijk).
Ik maak de wc anders nooit schoon met een sateetjequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Peru net zo normaal als hier een sateetje
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
Zo'n honderd jaar disbalans is niet in een jaar of vijf opgelost hequote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
Wat? Motorrijders? Jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheidquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheid
ik ben in de beste tijd ooit geboren, de jaren 70, 80 , 90 meegemaakt zonder oorlog, daar prijs ik mij gelukkig mee.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
Ik had wel eens van het marmottendoolhof gehoord en dacht dan ook wel dat het met marmotten zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.
Even gezocht en hier gaat het ook over cavia's:
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
Vroeger was vooral later beter. Hemel of vooruitgang.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:55 schreef Karzai het volgende:
tja is het nu vooruitgang, als ik die indianen zie in de amazone in harmonie met de natuur, dan denk ik waar zijn wij nou eigenlijk mee bezig?
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzenquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:17 schreef sigme het volgende:
[..]
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.
,quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaar
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
Jij?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
Als je denkt dat je er slechter van wordt dan neem je het toch niet in?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordtquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
Ik ontken!quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.
Ja, die hogere prijs dan strikt noodzakelijk vanuit kosten-oogpunt van dat specifieke medicijn is dus juist omdat dat de medicijnen zijn waar de winst op gemaakt moet worden, om ontwikkeling van nieuwe medicatie mogelijk te houden. Juist op uitontwikkelde medicijnen, want op niet-uitontwikkelde medicijnen kun je geen winst maken he.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef Karzai het volgende:
[..]
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordt
zie het aids medicijn waar zuid afrika maar de boel heeft doorbroken om
Dat doet meestal niet de ontwikkelaar van de medicijnen maar een bedrijf/mens die de licentie koopt (dit soort misselijke mannetjes Man die aidsmedicijn 50 keer duurder maakte moet winst terugbetalenquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.
Mijn asthma & allergiemedicatie kosten zo'n 100 euro per maand, in de VS zou dit een achtvoud zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaarvoor een shopping ¤16,65 per kuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |