abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211836011
🍪🍪🍪
We have far more in common than that which devides us..
pi_211836057
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:47 schreef Vanyel het volgende:

Zo vroeg.
Ik heb t idee dat ik net wakker ben.
Al een uur of 3, dat wel.
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar ;)
pi_211836065
Wijs
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211836078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef fietsie het volgende:
Spanning en sensatie hier.

Vanmorgen vroeg een niet in de omgeving passende sportwagen bij de overburen voor de deur, knallen en beuken, racende auto en stilte.

Uurtje later werden we wakker van een loeiende telefoon buiten

Stenen door de deur van de overburen, en een telefoon op de drempel, loeiend.

Gelukkig is de politie onderweg, al 2,5 uur :p
Onderbezetting politie galore -O-
pi_211836088
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Zij rijden nog niet zolang auto dus gaan weer voor donker naar huis en paar uurtjes is lang zat voor g.
Vandaar ;)
Zeker dat laatste is verstandig.

Maar niet dat wij normaal niet zo vroeg beginnen hoor, meer dat mijn ogen niet op stand actief willen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211836240
Het was gezellige politie, kennissen van eega.
Er bleek een ruzie met wederzijds schade toebrengen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211836274
Wij hebben net de knoop doorgehakt om ook morgen maar thuis te blijven. Kon nog mooi boodschappen bestellen, die worden morgen bezorgd. Toch maar even toegeven aan de vermoeidheid.
pi_211836774
Hoi :*

Ik mag morgen met oud en nieuw een nachtdienst werken, een van de laatste keren in BoZ en dan maandagochtend eerst een paar uur slapen bij schoonouders voor ik terug ga naar het noorden.

Het huis daar is donderdag overgedragen aan de kopers dus dat is nu helemaal klaar _O_

En zometeen komt onze nieuwe bank, ergens tussen 13-16 uur *O*
pi_211837079
Ik heb een cavia-tafel in elkaar geknutseld en de bijbehorende spullen opgeruimd. Straks nog even afval wegbrengen en mogelijk de tuin wat fatsoeneren want HET REGENT (NOG) NIET :o Behalve morgenochtend sporten hoeven we vandaag en morgen en overmorgen helemaal niets O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211837234
Is een cavia-tafel een feestelijke tafel met sla en wortels of met gefrituurde cavia? Of nog iets heel anders?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211837244
Zuid-Amerikaans themafeest!
pi_211837290
Ik moest even grinniken, mensen probeerden bij Babberich de grens over te gaan, daar zou geen vuurwerk controle zijn. Wel dus . Aan het begin van de ochtend is er best wat in beslag genomen, later niet meer, mensen waren vanuit het westen gekomen om veel en goedkoop vuurwerk in Duitsland te kopen, maar in veel winkels was hetval uitverkocht :D
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 13:05:27 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211837298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:05 schreef fietsie het volgende:
Het was gezellige politie, kennissen van eega.
Er bleek een ruzie met wederzijds schade toebrengen
Even wat bouwhekken huren bij Boels, paar kistjes bier en een paar gram coke regelen en ze het laten oplossen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211837379
Ik ben ook benieuwd naar de caviatafel!
pi_211837534
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:02 schreef sigme het volgende:
Is een cavia-tafel een feestelijke tafel met sla en wortels of met gefrituurde cavia? Of nog iets heel anders?
:D

Dat eerste zouden ze wel willen! Maar het is een salontafel van de Ikea waar het hok op staat. Het rondkruipende kleine spook is nogal dol op de dieren dus die staat steeds aan het hok te rammelen, sprietjes hooi naar binnen te duwen en ze te roepen met 'HÉ HÉ' en dan die prikvingertjes door het deurtje te steken om te 'aaien'. Heel doddig, maar die dieren schrikken ervan en ik ben bang dat er een keer een hapje vinger wordt genomen (ze zijn ontzettend lief, maar ook een beetje kippig). Dus staan de cavia's nu op een verhoging zodat er wel gekeken kan worden maar niet gerammeld en alle accessoires netjes opgeborgen in dozen onder de tafel staan ^O^
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 13:21:58 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211837627
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest even grinniken, mensen probeerden bij Babberich de grens over te gaan, daar zou geen vuurwerk controle zijn. Wel dus . Aan het begin van de ochtend is er best wat in beslag genomen, later niet meer, mensen waren vanuit het westen gekomen om veel en goedkoop vuurwerk in Duitsland te kopen, maar in veel winkels was hetval uitverkocht :D
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.

In Haren was het vuurwerk bij de Aldi ook al uitverkocht gisteren, had ik begrepen.

En qua onderbezette politie, ze vonden eergisteren ineens een blik agenten om te surveilleren hier in het dorp. Gericht op overlast uit het AZC zogenaamd. Ze hebben een zo'n figuur een waarschuwing gegeven en wat jongeren een bekeuring ivm (Nederlands) vuurwerk :')

Viel niet heel goed, ook mensen die niets met vuurwerk hebben waren van mening dat er grotere bronnen van overlast zijn in het dorp
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 13:29:34 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211837791
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Vandaar ;)
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeur :@ Met rijlessen heb je toch ook wel wat lessen in het donker, twee paar goede ogen - geen slechtziende bejaarden.
pi_211837811
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Men rijdt best een afstand om vuurwerk te kopen, rij dan een stukje verder. Overigens wordt het gedoogd, zolang je maar niet met honderden kilo's de grens over gaat. Tot 25kg is het inclusief Nederlandse gebruiksaanwijzing ook gewoon toegestaan. Sommige verkopers hebben daarom zelfs stickers met NL tekst die je zelf kunt plakken.

In Haren was het vuurwerk bij de Aldi ook al uitverkocht gisteren, had ik begrepen.

En qua onderbezette politie, ze vonden eergisteren ineens een blik agenten om te surveilleren hier in het dorp. Gericht op overlast uit het AZC zogenaamd. Ze hebben een zo'n figuur een waarschuwing gegeven en wat jongeren een bekeuring ivm (Nederlands) vuurwerk :')

Viel niet heel goed, ook mensen die niets met vuurwerk hebben waren van mening dat er grotere bronnen van overlast zijn in het dorp
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.
pi_211837835
En de wcborstel vernieuwd. Dar mag ik ook wel vaker doen :r
pi_211837900
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat tweede is natuurlijk een goede reden en daarom "moeten" ze ook weg. Dat eerste, ja zo wordt/blijf je een bange chauffeur :@ Met rijlessen heb je toch ook wel wat lessen in het donker, twee paar goede ogen - geen slechtziende bejaarden.
Ik kan me niet herinneren dat ik met rijles in het donker heb gereden. Hoeft ook helemaal niet te zijn dat ze bange chauffeurs zijn.. ik rij ook liever niet in het donker, omdat ik lampen in het donker als grote lichtbollen zie. Als ik het zo kan plannen dat dat niet hoeft, doe ik dat dus. Maar dat betekent niet dat ik niet in het donker durf te rijden of in het donker niet kan rijden. Ik doe het alleen liever niet als het ook anders kan.
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 13:36:11 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211837924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:30 schreef fietsie het volgende:

[..]
Bij Emmmmm aan de grens, daar bij Zwattemeejhr (of hoe ze het ook uitspreken daar..) gisteravond 0 controle.
Zwaddemeer
Daar staat overigens best vaak wel iets.

Maar Meppen geweest gisteren? Wat een water hè :o
pi_211837953
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zwaddemeer
Daar staat overigens best vaak wel iets.

Maar Meppen geweest gisteren? Wat een water hè :o
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?

Mijn buurman was met z'n Dodge RAM pickup; de bak vrijwel compleet vol. Drie kistjes boodschappen, en de rest cakes...
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 13:44:52 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211838128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik was er vorige week, toen was het al bizar, is het nu nog erger ?

Mijn buurman was met z'n Dodge RAM pickup; de bak vrijwel compleet vol. Drie kistjes boodschappen, en de rest cakes...
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaar
pi_211838156
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik was er vorige week niet, maar water is nog verder gestegen, donderdagavond is nog een Pflegeheim ontruimd ivm overstromingsgevaar
Ik reed daarvandaan binnendoor naar Osnabruck en toen stonden eigenlijk alle gekanaliseerde wateren al tot de randen van hun bedijking, in die regio zal het nu dan wel overal blank staan naast de doorgaande wegen...
pi_211838671
Beter zakt dat water daar weer wat, over twee weken vertrek ik vanaf Meppen met de trein en ik hoop toch niet op een Duitse reprise van @Dr_Flash z'n Schotse avontuur van dit jaar.
SPOILER: foto gejat uit Fles' travelsnacks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211838699
die had ik ook maar uit de mediaas gejat hoor :D zelf dus helemaal niet aan Schotland toe gekomen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_211838748
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
die had ik ook maar uit de mediaas gejat hoor :D zelf dus helemaal niet aan Schotland toe gekomen :P
Maar wel naar je eigen site geharkt ;)

Okok, tekst aangepast.
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 14:13:14 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211838762
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:09 schreef sigme het volgende:
Beter zakt dat water daar weer wat, over twee weken vertrek ik vanaf Meppen met de trein en ik hoop toch niet op een Duitse reprise van @:dr_flash z'n Schotse avontuur van dit jaar.
SPOILER: foto copyright Fles
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleem ;)

Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.
pi_211838811
In londen gaat het ook niet lekker met de treinen. “Eurostar schrapt treinen van en naar Londen door overstroming: duizenden reizigers gestrand”
pi_211838820
En daar moet storm Henk nog aan land komen geloofik.
pi_211838921
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ben vanochtend nog per trein door Meppen gekomen, geen probleem ;)

Hoe ga je naar Meppen, kun je daar ergens gratis parkeren? Anders moet je naar "mijn" station, Haren (Ems). Daar kun je gratis parkeren.
Ik denk dat ik de auto in de parkeergarage zet. Staat 'ie ook mooi droog enzo. En voor 3 dagen kost dat de kop niet.
pi_211839160
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:D

Dat eerste zouden ze wel willen! Maar het is een salontafel van de Ikea waar het hok op staat. Het rondkruipende kleine spook is nogal dol op de dieren dus die staat steeds aan het hok te rammelen, sprietjes hooi naar binnen te duwen en ze te roepen met 'HÉ HÉ' en dan die prikvingertjes door het deurtje te steken om te 'aaien'. Heel doddig, maar die dieren schrikken ervan en ik ben bang dat er een keer een hapje vinger wordt genomen (ze zijn ontzettend lief, maar ook een beetje kippig). Dus staan de cavia's nu op een verhoging zodat er wel gekeken kan worden maar niet gerammeld en alle accessoires netjes opgeborgen in dozen onder de tafel staan ^O^
Wat een anticlimax ;(
Spoilers!
pi_211839174
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een anticlimax ;(
Jij hoopte wel op een peruaanse maaltijd? :D
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:40:11 #34
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839214
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jij hoopte wel op een peruaanse maaltijd? :D
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.

Net als die geniale NPO serie. Heette dat Poesjes?
Spoilers!
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:42:16 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839252
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou, ik zag die hamsters in een soort poppenhuissituatie aan een netjes gedekte tafel zitten voor een feestmaal. Met hamstermesjes en hamstervorkjes.

Net als die geniale NPO serie. Heette dat Poesjes?
:Y
Met oom Boudewijn…

pi_211839255
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik moest bij de cavia tafel hier aan denken…

[ afbeelding ]
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.
pi_211839274
ja wel hoge waterstanden, dat hadden de klimaatwetenschappers ook niet voorspeld, die lullen ook maar een stuk in de ruimte naar mijn idee
pi_211839283
Heb medelijden met mij. Ik ben de papieren die de Belastingdienst ons de afgelopen 4 jaar heeft gestuurd aan het opruimen. We zijn al dagen met de grote stapel papier bezig en dit is het laatste. En het kutste.

Ik vind mezelf zielig.
Spoilers!
pi_211839285
Een kennis van mij heeft een lange tafel (2 meter) aangepast voor de cavia’s. Glas rondom, etage, diverse huisjes. Paar jaar geleden kwam er ook een nieuw kitten in huis, en die slaapt bij de cavia’s in het hooi :D
pi_211839292
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:Y
Met oom Boudewijn…

[ afbeelding ]
Jaaaaaaa O+
Spoilers!
pi_211839302
wil niet gelijk als een wappie overkomen maar wetenschap verandert ook constant
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:46:45 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839334
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Waardoor de helft van 50+ Nederland cavia's nog altijd marmotten noemt.
Bijzonder, ik ken het niet anders dan de cavia race.
Even gezocht en hier gaat het ook over cavia's:

pi_211839339
@yinu wat vreselijk, dat alles moeten verwerken zal wat tijd gaan duren
pi_211839385
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.

https://nl.wikipedia.org/(...)t-kwis#Marmottenrace
pi_211839398

Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
pi_211839404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:31 schreef Clubsoda het volgende:
En de wcborstel vernieuwd. Dar mag ik ook wel vaker doen :r
Cavia aan een stok geprikt?
pi_211839418
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Karzai het volgende:
ja wel hoge waterstanden, dat hadden de klimaatwetenschappers ook niet voorspeld, die lullen ook maar een stuk in de ruimte naar mijn idee
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?
pi_211839421
op het internet kunnen we ook weinig doen natuurlijk maar als je hulp nodig hebt staan we je bij
pi_211839451
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Vorig jaar hier gestopt omdat er een marmot voorbij kwam rennen. Uiteraard was die lul weg voor ik de camera uitgepakt had.
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto's _O_
pi_211839457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
Gelukkig wel ja ^O^
pi_211839467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Karzai het volgende:
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.
Dat is ook eigenlijk wel het constante aspect van 'wetenschap', dat het gewetene voortdurend verder wordt onderzocht en waar het toch anders blijkt te zitten, dat dat dan niet onder stoelen of banken gestoken wordt.

Als je graag een onveranderlijk wereldbeeld hebt kan je beter terecht bij religies (al dan niet goddelijk).
pi_211839477
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een anticlimax ;(
Ik ben er anders heel content mee O+

Ik wil graag de dingen uit mijn leven schrappen die onnodig energie kosten. Voortdurend alert zijn op babyvingers is daar een van.
pi_211839487
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Aan welk deel van de constante waarschuwing 'vaker extreem weer' voldoen de extreem hoge waterstanden niet?
dat is wel weer waar, mja maar ik wil dit nog niet echt extreem noemen
natste winter ooit gemeten dat wel
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:56:23 #55
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839493
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het gaat zeker over cavia's, maar het onderdeel werd de marmottenrace genoemd. Een marmot gaat nooit in die bak passen, daar kunnen we met een Cul-meet met zijn allen van eten.

https://nl.wikipedia.org/(...)t-kwis#Marmottenrace
I know, I know v.w.b. het verschil tussen marmotten en cavia's.
Kan me als 50+'er die tig uitzendingen van de Wie Kent Kwis heeft gezien de term 'marmottenrace' alleen niet herinneren.
In het filmpje zelf hebben ze het ook over cavia's, dat had ik juist gecheckt…
pi_211839506
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Soberzo wel een mooi plekje om even te stoppen voor wat foto's _O_
Ja absoluut, al kun je er nu even een paar maanden niet komen omdat die weg niet toegankelijk is als er sneeuw ligt :P

https://maps.app.goo.gl/rsksMrzRYSLjew679
pi_211839508
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.
pi_211839530
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Gatver. Cavia's zijn smeerpoetsen maar dit is wel next level ranzig.
In Peru net zo normaal als hier een sateetje :)
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:59:11 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839534
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…
pi_211839535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:

[..]
Wat is dan de definitie van extreem (wat vrij letterlijk 'uiterste' betekent)?
pi_211839545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:55 schreef Karzai het volgende:

[..]
Tsja, als je de natste winter ooit en warmste jaar ooit niet 'extreem' vindt dan is jouw definitie van extreem vermoedelijk anders dan wat men in wetenschap daarmee bedoelt.

Maar met een beetje "geluk" gaan we nog wel extremen halen die zelfs jij extreem noemt.
pi_211839549
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Euh.. nee? De 'wetenschap' is vrij constant, dat wat men denkt te weten wordt wel voortdurend doorontwikkeld. Nieuwe inzichten, nieuwe theorieën, nieuwe omstandigheden.
Dat is ook eigenlijk wel het constante aspect van 'wetenschap', dat het gewetene voortdurend verder wordt onderzocht en waar het toch anders blijkt te zitten, dat dat dan niet onder stoelen of banken gestoken wordt.

Als je graag een onveranderlijk wereldbeeld hebt kan je beter terecht bij religies (al dan niet goddelijk).
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
pi_211839553
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
In Peru net zo normaal als hier een sateetje :)
Ik maak de wc anders nooit schoon met een sateetje :+
pi_211839563
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:

[..]
maar nou deze theorie bevestigd wel mijn stelling dat de natuur zich niet onder controle laat houden
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.
pi_211839571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef Karzai het volgende:

[..]
Zo'n honderd jaar disbalans is niet in een jaar of vijf opgelost he
pi_211839605
ja wat gaan we er aan doen? geen vlees eten, alles electrisch
er komen ook steeds meer mensen bij en in india china ruiken ze ook aan de vooruitgang die willen ook wel zo,n lekker leventje als wij hier met een auto voor de deur
pi_211839691
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Op de Grossclockner moet je oppassen dat ze niet ineens onder je voorwielen zitten…
Wat? Motorrijders? Ja :(
pi_211839726
die klimaattop laatst in dubai was ook een grote farce, ze gaan gewoon nog meer fossiele brandstoffen oppompen
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:13:23 #69
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211839792
quote:
80s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Jeetje Karzai, misschien moet je een nachtje slapen ofzo.
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheid
pi_211839826
maja marmotten dood rijden dan
pi_211839911
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:14 schreef Karzai het volgende:

[..]
ik zie het somber in inderdaad, we gaan helemaal naar de klote, was leuk die 100.000 jaar mensheid
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
pi_211840006
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Ach weet je, dat was altijd al zo. En tenzij jij die 100.000 jaar hebt geleefd of nog een paar honderd te gaan, zou ik ervan uitgaan dat je ENORM mazzel hebt dat je in deze tijd, in dit deel van de wereld bent geboren, leeft, en met een beetje mazzel vredig sterft.
ik ben in de beste tijd ooit geboren, de jaren 70, 80 , 90 meegemaakt zonder oorlog, daar prijs ik mij gelukkig mee.
ja ben ook een verwend nest wat dat betreft
pi_211840345
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Sigme _O-
Spoilers!
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 16:28:46 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211841311
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik had wel eens van het marmottendoolhof gehoord en dacht dan ook wel dat het met marmotten zou zijn geweest.

Ik was daarom ook danig in de war dat ze bij Even tot hier opeens een caviaspel gingen spelen.

Niets is wat het lijkt, bij Van der Valk staat een Toekan op de muur en de pelikanen op het dak van m'n VO school waren eigenlijk roerdompen }:|
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 16:29:38 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211841327
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.
pi_211841753
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vroeger was alles beter, zelfs vroeger.
Vroeger was vooral later beter. Hemel of vooruitgang.
pi_211841944
Ik zit al drie dagen te genealogieen... Ik heb niet de indruk dat vroeger alles beter was.

Veel dooien, veel jonge dooien, veel markeringen dat gezinnen leefden van de kerk.
pi_211841958
tja is het nu vooruitgang, als ik die indianen zie in de amazone in harmonie met de natuur, dan denk ik waar zijn wij nou eigenlijk mee bezig?
pi_211842353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:55 schreef Karzai het volgende:
tja is het nu vooruitgang, als ik die indianen zie in de amazone in harmonie met de natuur, dan denk ik waar zijn wij nou eigenlijk mee bezig?
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.
pi_211842485
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:17 schreef sigme het volgende:

[..]
In harmonie met de natuur gaan mensen wel vaak vroeg dood. Vooral vrouwen en kinderen.
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
pi_211842520
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaar :+ voor een whopping ¤16,65 per kuur.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 30-12-2023 18:20:05 ]
pi_211842543
gaat ook om de eet culuur van tegenwoordig steeds meer samengestelde slechte produkten die wel je maag vullen
pi_211842576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaar :+
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
pi_211842650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:

[..]
,
okay daar ben ik blij mee, maar je kan niet ontkennen dat ze te hoge prijzen rekenen voor deze behandeling en miljarden winst maken
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
pi_211842655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:

[..]
ja nu zijn we slaaf van de pharma maffia die ons in leven blijft houden met steeds hogere prijzen
Jij?

Ik niet hoor. Ik ben wel blij met de medicijnen die ik wel krijg en nodig heb, en die kosten me ook nog eens bijna niks. Of de behandelingen die ik gehad heb. Kom er maar eens om, ze happen zo een melanoom weg en dat kost me dan een whopping paar honderd euro in plaats van dat ik 't ding mag houden en het kost me m'n leven.
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 17:32:39 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211842664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:23 schreef Karzai het volgende:

[..]
Als je denkt dat je er slechter van wordt dan neem je het toch niet in? ;) Afgezien van misschien drie, hooguit vier antibiotica kuren (waarvan de meest recente vorig jaar, die bestond uit maarliefst 1 pil na een tekenbeet en eentje uit voorzorg na een kleine operatie aan m'n vinger) en wat inentingen kun je prima 32 jaar zonder :+
pi_211842675
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:

[..]
,
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 17:36:52 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211842754
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb me daar onvoldoende in verdiept om er een echt gefundeerde mening over te kunnen geven. Mijn antibiotica kuren kostten ¤16,65 per kuur, vind ik een koopje.
Hoe dan ook wel goed om mee te nemen als je hierover nadenkt: medicatie-ontwikkeling kost bakken en bakken met geld. Echt heel veel geld gaat er doorheen voordat een medicijn is ontwikkeld en de verschillende onderzoeksfasen zijn doorlopen en er voldoende bewijs voor veiligheid en werkzaamheid is en het kan worden toegelaten tot de markt. En een (aanzienlijk) deel van de trajecten strandt al ergens voor het eindpunt en leveren dus niks op maar kosten alleen geld. Dus an sich vind ik het niet zo gek dat ze op de medicijnen die ze verkopen, winst moeten maken. Want die winst hebben ze nodig om in nieuwe ontwikkeltrajecten te kunnen stoppen.
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.
pi_211842756
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordt
zie het aids medicijn waar zuid afrika maar de boel heeft doorbroken om
pi_211842825
Hoe maakt dat de wereld/het leven slechter dan vroeger?
pi_211842836
Ik ben weer bezig met mijn excelfile voor uitgaven/inkomsten. Blijft toch een flink karwei om alles overzichtelijk bij elkaar te puzzelen vanaf 3 verschillende rekeningen. De conclusie is wel duidelijk maar ik zou graag wat meer inzicht hebben in waar alles naar toe gaat.
pi_211842856
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is vrijwel net zo makkelijk te ontkennen als te beweren.
Ik ontken!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211842930
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef Karzai het volgende:

[..]
er mag best wat winst gemaakt worden, maar er zijn talloze voorbeelden van medicijnen die al uit ontwikkeld zijn en waar nog een hoge prijs voor gevraagd wordt
zie het aids medicijn waar zuid afrika maar de boel heeft doorbroken om
Ja, die hogere prijs dan strikt noodzakelijk vanuit kosten-oogpunt van dat specifieke medicijn is dus juist omdat dat de medicijnen zijn waar de winst op gemaakt moet worden, om ontwikkeling van nieuwe medicatie mogelijk te houden. Juist op uitontwikkelde medicijnen, want op niet-uitontwikkelde medicijnen kun je geen winst maken he.

@derLudolf ik gaf aan dat ik me er niet voldoende in verdiept heb voor een echt gefundeerde mening, maar dat dit wel iets is om mee te nemen. Ongetwijfeld zijn er ook wat voorbeelden waar het wel erg ver getrokken wordt, maar ik heb me er dus niet voldoende in verdiept om die te kennen :+ ik zeg dus ook niet dat ze zeker weten alle winst die ze maken echt nodig hebben voor ontwikkeling, ik zeg alleen dat je dat aspect niet voor het gemak compleet over het hoofd moet zien.
pi_211843072
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, sommige zaken zijn wel behoorlijk schunnig, bijvoorbeeld dat ze bestaande goedkope medicijnen zonder licentie opnieuw vast gaan leggen voor een heel specifieke kwaal. Waardoor een middel van zeg ¤365 per jaar naar tienduizenden of meer jaar.
Dat doet meestal niet de ontwikkelaar van de medicijnen maar een bedrijf/mens die de licentie koopt (dit soort misselijke mannetjes Man die aidsmedicijn 50 keer duurder maakte moet winst terugbetalen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hate-man-van-amerika)
pi_211843189
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was toch best fan van de antibiotica van Big Pharma bij mn nierbekkenontstekingen en blaasontsteking afgelopen half jaar :+ voor een shopping ¤16,65 per kuur.
Mijn asthma & allergiemedicatie kosten zo'n 100 euro per maand, in de VS zou dit een achtvoud zijn.

Maar vooral die verzekeraars hier zijn een gruwel, een poging van de VVD om richting het Amerikaanse model te gaan. Gewoon alles collectief. Óf het werkgeversdeel zorgverzekeringen voor zelfstandige & klein bedrijf afschaffen en dat bij NV's doorbelasten.
pi_211843449
M'n ma heeft nu ook oorontsteking. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')