Persoonlijk wil ik GvE nog niet vergelijken met bijvoorbeeld KoM. Daar was m.i. de toenmalige en gedeeltelijke huidige directie echt incompetent. Dat is m.i. bij GvE niet het geval. Het is vooral afschuiven en niet kunnen inzien wat investeerders belangrijk vinden en wat niet. Jammer, want er werken echt ook een paar goede mensen, die wel hart voor de zaak hebben en die ook tegen deze problemen aanlopen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:55 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Is dat dan alleen met het proberen te verbeteren van gve of ook het investeren?
Staat inmiddels open, maar het loopt nog niet storm (28% vol).quote:Op maandag 8 januari 2024 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:
Koekoeksplaats 15 in Leiden LIVE 10 januari 2024 om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Koekoeksplaats 15 in Leiden. Je kunt vanaf 10 januari om 12.00 uur investeringen toezeggen. Het betreft een woning met 3 slaapkamers, tuin en een dakterras. Het object is gelegen in de buurt Zijlwijk-Noord. De woning heeft een goede lokale bereikbaarheid. Op loopafstand bevindt zich een bushalte. Alle dagelijkse voorzieningen zijn te vinden in de directe nabijheid.
https://investeren.sameni(...)en-koekoeksplaats-15
Ik zit ook in 1A. Verbaas me er ook over dat 1A nog niet vol zit. Heb ik wat gemist dat deze minder interessant is? Hoor het graag.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef probablyunsure het volgende:
[..]
Staat inmiddels open, maar het loopt nog niet storm (28% vol).
Heb zelf in 1A meegepakt voor mijn basisbedrag
Ik denk door de hoogte van de rente. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik zit ook in 1A. Verbaas me rrover dat 1A nog niet vol zit. Heb ik wat gemist dat deze minder interessant is? Hoor het graag.
Inmiddels hebben ze het linkje naar het vorige project gevondenquote:Op woensdag 10 januari 2024 10:59 schreef Tjalala het volgende:
L en J Panden B.V.
¤ 625.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/
1ste hypotheek
Drie jaar geleden is voor het onderpand een crowdfunding verstrekt welke steeds netjes is betaald. Nu wordt het pand getransformeerd tot 4 appartementen en financieren we naast de slottermijn een deel van de bouwkosten.
Ondanks wel vermelding van de vorige pitch nog geen link ernaartoe, zullen ze die eerst op moeten zoeken net zoals wij altijd doen?
Dat is voor mij inderdaad de reden om hem niet mee te nemen. Per definitie heb ik al liever een 5 jarige ipv een 3 jarige lening maar bij SiG is dit voor mij een extra reden om hem wel dan niet mee tenemen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik denk door de hoogte van de rente. Anders zou ik het ook niet weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:
Stemmingsronde leningen W*ijs en van D*jk
Verlenging tot 30 augustus en geen hogere rente. Positief is dat voorgestelde vraagprijzen liggen om en nabij de eerdere taxatiewaarden. Maar ik had toch een wat hogere rente verwacht.
En wat als de panden eind augustus nog niet verkocht zijn?
Wat vinden we hiervan?
Toch wel raar dat de waardes van beide projecten op 1 hoop gegooid worden? Er kan toch wel een verschil zitten in de waarde van de panden in project 1 en project 2?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ene project heeft 6 panden met een hypotheek. Het andere maar 2. Als er voor dit laatste project de biedingen tegenvallen heb je gelijk een heel ander risico.
En er wordt niets vermeld over de huurpenningen die neem ik aan hoger zijn dan de rente die betaald wordt.
Verlenging tot 30 augustus en geen hogere rente. Positief is dat voorgestelde vraagprijzen liggen om en nabij de eerdere taxatiewaarden. Maar ik had toch een wat hogere rente verwacht.
Wat vinden we hiervan?
10 maanden verlenging zonder enige renteverhoging (of extra uitkering bij slottermijn) vind ik geen goed voorstel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenstemmen vanwege de te lage rente en onzekerheid na 30 augustus als de verkoop niet heeft plaatsgevonden.is enige optie dan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Toch wel raar dat de waardes van beide projecten op 1 hoop gegooid worden? Er kan toch wel een verschil zitten in de waarde van de panden in project 1 en project 2?
Het ene project heeft 6 panden met een hypotheek. Het andere maar 2. Als er voor dit laatste project de biedingen tegenvallen heb je gelijk een heel ander risico.
En er wordt niets vermeld over de huurpenningen die neem ik aan hoger zijn dan de rente die betaald wordt.
Wat vinden we hiervan?
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:
Iemand toevallig een linkje van de eerste lening? Zit zelf in de tweede
Op woensdag 10 januari 2024 17:46 schreef quepos het volgende:quote:[ afbeelding ] Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de pitch van de 2e lening staat de link naar de 1e. Zelf zit ik ook in de 2e.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:46 schreef quepos het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:55 schreef Tjalala het volgende:
Maar goed ben eerder benieuwd wat ze gaan doen met lopende projecten
Heb jij een linkje naar de tweede lening dan? Zie nu dat ik zelf in de eerste zit.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:01 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
In de pitch van de 2e lening staat de link naar de 1e. Zelf zit ik ook in de 2e.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:27 schreef quepos het volgende:
[..]
Heb jij een linkje naar de tweede lening dan? Zie nu dat ik zelf in de eerste zit.
Depot is voor Pronano inmiddels aangevuld.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot moet aanvullen,
Nou ben ik misschien een Zpiet, maar als ik naar het woonpandje kijk op streetviewquote:Op dinsdag 9 januari 2024 05:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Lineair project in begin kalenderjaar tegen 7%. Net aan interessant voor VHR box 3 investeerders?
Volksbeveiliging
¤ 27.000 | 7,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/volksbeveiliging/
2e hypotheek woonhuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. denk ik ruim de voortuin op, haal ergens een kwast overheen en zet achter de rijdende rechter schutting recht. Nou weet ik wel streetview is van aug22 , hoop dat hij het ondertussen gedaan heeft. Zo je uitstraling is zo run je de toko. Wens hem verder toch veel succes.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:50 schreef peterc het volgende:
[..]
Nou ben ik misschien een Zpiet, maar als ik naar het woonpandje kijk op streetviewNou ik vindt je geen zeurpiet hoor. Wat een teringbende!! Daar gaat van mij in ieder geval geen cent naar toe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. denk ik ruim de voortuin op, haal ergens een kwast overheen en zet achter de rijdende rechter schutting recht. Nou weet ik wel streetview is van aug22 , hoop dat hij het ondertussen gedaan heeft. Zo je uitstraling is zo run je de toko. Wens hem verder toch veel succes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |