abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211981470
L en J Panden B.V.
¤ 625.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/

1ste hypotheek

Drie jaar geleden is voor het onderpand een crowdfunding verstrekt welke steeds netjes is betaald. Nu wordt het pand getransformeerd tot 4 appartementen en financieren we naast de slottermijn een deel van de bouwkosten.

Ondanks wel vermelding van de vorige pitch nog geen link ernaartoe, zullen ze die eerst op moeten zoeken net zoals wij altijd doen?
pi_211982080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:55 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Is dat dan alleen met het proberen te verbeteren van gve of ook het investeren?
Persoonlijk wil ik GvE nog niet vergelijken met bijvoorbeeld KoM. Daar was m.i. de toenmalige en gedeeltelijke huidige directie echt incompetent. Dat is m.i. bij GvE niet het geval. Het is vooral afschuiven en niet kunnen inzien wat investeerders belangrijk vinden en wat niet. Jammer, want er werken echt ook een paar goede mensen, die wel hart voor de zaak hebben en die ook tegen deze problemen aanlopen.

Voor mij speelt het in eerste instantie voor het helpen het platform te verbeteren. Aan de andere kant zie ik nog maar zelden echt goede projecten voorbij komen en is mijn gevoel bij het platform natuurlijk “een beetje” weg zodat ik merk dat ik bij iedere wissewasje wat ik tegen kom al afhaak en, indien van toepassing, ze hier niet meer op wijs. Iets wat ik anders weldegelijk gedaan zou hebben. Vaak neem ik ook niet meer de moeite om projecten door te lezen.
Ik sluit dus niet uit dat ik nog wel eens een projectje zou kunnen meepakken maar de kans is wel klein.
pi_211982380
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:

Koekoeksplaats 15 in Leiden LIVE 10 januari 2024 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Koekoeksplaats 15 in Leiden. Je kunt vanaf 10 januari om 12.00 uur investeringen toezeggen. Het betreft een woning met 3 slaapkamers, tuin en een dakterras. Het object is gelegen in de buurt Zijlwijk-Noord. De woning heeft een goede lokale bereikbaarheid. Op loopafstand bevindt zich een bushalte. Alle dagelijkse voorzieningen zijn te vinden in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)en-koekoeksplaats-15
Staat inmiddels open, maar het loopt nog niet storm (28% vol).

Heb zelf in 1A meegepakt voor mijn basisbedrag
pi_211983398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef probablyunsure het volgende:

[..]
Staat inmiddels open, maar het loopt nog niet storm (28% vol).

Heb zelf in 1A meegepakt voor mijn basisbedrag
Ik zit ook in 1A. Verbaas me er ook over dat 1A nog niet vol zit. Heb ik wat gemist dat deze minder interessant is? Hoor het graag.
pi_211983404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zit ook in 1A. Verbaas me rrover dat 1A nog niet vol zit. Heb ik wat gemist dat deze minder interessant is? Hoor het graag.
Ik denk door de hoogte van de rente. Anders zou ik het ook niet weten.
pi_211983679
Het is inderdaad zo dat SIG 3-jaars leningen 0.5% lager inzet dan 5-jaars leningen, terwijl dat bij deposito's juist andersom is. Wellicht kunnen de SIG investeerders goed rekenen....
pi_211983788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:59 schreef Tjalala het volgende:
L en J Panden B.V.
¤ 625.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/

1ste hypotheek

Drie jaar geleden is voor het onderpand een crowdfunding verstrekt welke steeds netjes is betaald. Nu wordt het pand getransformeerd tot 4 appartementen en financieren we naast de slottermijn een deel van de bouwkosten.

Ondanks wel vermelding van de vorige pitch nog geen link ernaartoe, zullen ze die eerst op moeten zoeken net zoals wij altijd doen?
Inmiddels hebben ze het linkje naar het vorige project gevonden ^O^

Op dit moment zijn er acht studio’s voor begeleid wonen van jongeren, de komende jaren zal dit geleidelijk worden omgebouwd, met behoud van de huidige huurovereenkomst, tot vier grotere appartementen.
-->
Nu wordt het pand getransformeerd tot 4 appartementen en financieren we naast de slottermijn een deel van de bouwkosten.
pi_211983793
Bij toeval (omdat er een update melding kwam voor een Corbele project) zie ik dat mcf de ontbrekende rente voor 987369 op 5-jan heeft gecorrigeerd. Hoe ze het administratief in elkaar hebben geknoeid begrijp ik niet helemaal, maar blijkbara hebben ze de boekingen van vorig jaar gewoon weggegooid en het geheel opnieuw gedaan :N
pi_211983892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik denk door de hoogte van de rente. Anders zou ik het ook niet weten.
Dat is voor mij inderdaad de reden om hem niet mee te nemen. Per definitie heb ik al liever een 5 jarige ipv een 3 jarige lening maar bij SiG is dit voor mij een extra reden om hem wel dan niet mee tenemen.
pi_211984157
Stemmingsronde leningen W*ijs en van D*jk

Verlenging tot 30 augustus en geen hogere rente. Positief is dat voorgestelde vraagprijzen liggen om en nabij de eerdere taxatiewaarden. Maar ik had toch een wat hogere rente verwacht.

En wat als de panden eind augustus nog niet verkocht zijn?

Wat vinden we hiervan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211984231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:

Verlenging tot 30 augustus en geen hogere rente. Positief is dat voorgestelde vraagprijzen liggen om en nabij de eerdere taxatiewaarden. Maar ik had toch een wat hogere rente verwacht.

Wat vinden we hiervan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel raar dat de waardes van beide projecten op 1 hoop gegooid worden? Er kan toch wel een verschil zitten in de waarde van de panden in project 1 en project 2?

Het ene project heeft 6 panden met een hypotheek. Het andere maar 2. Als er voor dit laatste project de biedingen tegenvallen heb je gelijk een heel ander risico.

En er wordt niets vermeld over de huurpenningen die neem ik aan hoger zijn dan de rente die betaald wordt.
pi_211984360
quote:

Wat vinden we hiervan?

SPOILER
10 maanden verlenging zonder enige renteverhoging (of extra uitkering bij slottermijn) vind ik geen goed voorstel.
pi_211984384
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch wel raar dat de waardes van beide projecten op 1 hoop gegooid worden? Er kan toch wel een verschil zitten in de waarde van de panden in project 1 en project 2?

Het ene project heeft 6 panden met een hypotheek. Het andere maar 2. Als er voor dit laatste project de biedingen tegenvallen heb je gelijk een heel ander risico.

En er wordt niets vermeld over de huurpenningen die neem ik aan hoger zijn dan de rente die betaald wordt.
Tegenstemmen vanwege de te lage rente en onzekerheid na 30 augustus als de verkoop niet heeft plaatsgevonden.is enige optie dan.
Ik zou kunnen leven met handhaven rente van de actuele lening tussentijds en betaling van 0,1% rente voor iedere maand van aflossing na oorspronkelijke datum (ofwel verhoging van 1,2% effectief op jaarbasis).
Uiteraard dient bij verkoop van een pand de desbetreffende lening deels te worden afgelost met de netto opbrengst en blijft er bij een lening geld over na verkoop van de panden dan dient dit te worden afgelost op de andere lening.
I k zal dus tegenstemmen tenzij Collin (die vaak meeleest) het voorstel aanpast als hierboven omschreven
pi_211985327
quote:

Wat vinden we hiervan?

SPOILER
[quote]0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:

Iemand toevallig een linkje van de eerste lening? Zit zelf in de tweede
pi_211985357
[quote]1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 17:46 schreef quepos het volgende:

[..]
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 10 januari 2024 15:35 schreef Soulfreak het volgende:

SPOILER
pi_211985422
Wvjg vooraankondiging.

Baby Dutch B.V.
Baby Dutch is een webshop in de sector baby- en kindermode. De onderneming ontwerpt haar eigen producten en importeert deze uit verschillende landen. Op dit moment liggen de producten van Baby Dutch in 280 winkels in de Benelux. Ook heeft de onderneming een eigen webshop.

30 maanden
Duur
9%
Bruto rente
¤ 80.000
Gevraagd
Verwacht in januari

------------

Maar goed ben eerder benieuwd wat ze gaan doen met lopende projecten
pi_211985485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 17:46 schreef quepos het volgende:

In de pitch van de 2e lening staat de link naar de 1e. Zelf zit ik ook in de 2e.
pi_211985538
Ondertussen al weer een goede 6 jaar in crowdfunding actief met 100+ projecten vind ik het behaald rendement toch wel wat tegenvallen zal naar schatting zo rond de 5-6% zijn en dan ben ik optimistisch.
Dit zijn voornamelijk 1ste hypotheek recht projecten, maar toch te veel gedoe en uitstel van betalingen.
Totaal ook al wel zo’n 8-10 defaults of bijna defaults bij de projecten welke dan geen hypotheek recht hebben.
Overweeg toch nog wel naast de ETFs een losse dividend proto te maken met bedrijven zoals een JnJ 3M Apple p&g etc
pi_211985677
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 17:55 schreef Tjalala het volgende:
Maar goed ben eerder benieuwd wat ze gaan doen met lopende projecten
Precies.
Anders moeten we nog een waarschuwing gaan zetten onder ieder nieuw project.
pi_211985843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:01 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
In de pitch van de 2e lening staat de link naar de 1e. Zelf zit ik ook in de 2e.
Heb jij een linkje naar de tweede lening dan? Zie nu dat ik zelf in de eerste zit.
pi_211985860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:27 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb jij een linkje naar de tweede lening dan? Zie nu dat ik zelf in de eerste zit.
SPOILER
pi_211986192
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot moet aanvullen,
Depot is voor Pronano inmiddels aangevuld.
pi_211986306
Dit jaar al 6x deelaflossingen ontvangen (vandaag CCF 42412 Bart van Pulsar P uit Gruninge) Bart heeft het steady voor elkaar > deelafloss in dec 22 + jan 23 +jan 24. Aan de ene kant jammer maar waardeer het wel als ze hun zaakjes goed op orde hebben zodat ze dit kunnen doen,
pi_211986829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 05:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Lineair project in begin kalenderjaar tegen 7%. Net aan interessant voor VHR box 3 investeerders?

Volksbeveiliging
¤ 27.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/volksbeveiliging/
2e hypotheek woonhuis
Nou ben ik misschien een Zpiet, maar als ik naar het woonpandje kijk op streetview
SPOILER
denk ik ruim de voortuin op, haal ergens een kwast overheen en zet achter de rijdende rechter schutting recht. Nou weet ik wel streetview is van aug22 , hoop dat hij het ondertussen gedaan heeft. Zo je uitstraling is zo run je de toko. Wens hem verder toch veel succes.
pi_211987580
quote:
12s.gif Op woensdag 10 januari 2024 19:50 schreef peterc het volgende:

[..]
Nou ben ik misschien een Zpiet, maar als ik naar het woonpandje kijk op streetview
SPOILER
denk ik ruim de voortuin op, haal ergens een kwast overheen en zet achter de rijdende rechter schutting recht. Nou weet ik wel streetview is van aug22 , hoop dat hij het ondertussen gedaan heeft. Zo je uitstraling is zo run je de toko. Wens hem verder toch veel succes.
Nou ik vindt je geen zeurpiet hoor. Wat een teringbende!! Daar gaat van mij in ieder geval geen cent naar toe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')