abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211951123
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 01:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik doe het in zoverre anders dat ik voor ieder platform een apart tabblad heb, en 1 tabblad voor de totalen daarvan en allerlei analyses vanaf 2014. Daarmee zie ik o.a. dagresultaten en heb ik alle maandresultaten en cumulatieven vanaf het begin in beeld.
Leuk om te lezen dat iedereen het net weer even anders doet.

Via mijn pivot heb ik ook alle maandresultaten en totalen vanaf het begin, ook wat er nog verwacht wordt. Daarin kan ik ook selecteren op platform. Ik zie daarin ook hoe snel het uitstaand saldo en de te ontvangen rente terug loopt de komende jaren als ik niet meer zou herinversteren. Dat gaat vooral interessant worden op het moment dat ik besluit af te bouwen. Nu is het vooral een aansporing om wel te blijven herinvesteren, omdat anders het maandelijks rentebedrag te laag wordt.
pi_211953184
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 01:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik doe het in zoverre anders dat ik voor ieder platform een apart tabblad heb, en 1 tabblad voor de totalen daarvan en allerlei analyses vanaf 2014. Daarmee zie ik o.a. dagresultaten en heb ik alle maandresultaten en cumulatieven vanaf het begin in beeld.
Hier ook voor elk platform een tabblad.
En een tabblad voor de totalen per platform / andere investeringscategorieen (zoals o.a. aandelen / ETF's)
Daarnaast houdt ik van elk jaar ook vanaf 2014 bij wat voor totaal rendement en rente inkomsten er per platform geweest zijn. Succesvol afgeronde projecten verdwijnen helemaal uit de administratie.
Dag en maandresultaten doe ik niet aan, kan wel op elk moment zien hoeveel er uit staat, en hoeveel rente inkomsten dat genereert op jaarbasis indien saldo en gemiddeld rente percentage gelijk blijven.
Ik stuur qua totale investerings portefeuille op bepaalde verhoudingen (zeg: 20% CF, 30% indexcrackers, 20% dividend aandelen enz.).
Deze verhoudingen pas ik van tijd tot tijd aan. Eind 2021 had ik procentueel mijn piek in CF investeringen.
In 2022 een huis gekocht, en daar dus geld voor vrijgemaakt.
De rest van 2022 en 2023 relatief meer geïnvesteerd in dividend aandelen.

Doel voor dit jaar: CF portefeuille minimaal gelijk houden qua uitstaand bedrag, maximaal gelijk houden qua percentage van mijn totale portefeuille.
pi_211953545
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 13:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Er is ook nog een project 4 van deze vogel 24698. Is t/m december gewoon rente op betaald.
24698 is een voormalig winkelpand 320m2 waarvan 4 appartementen (bg) zijn gemaakt, streetview geeft een goed beeld , hiervoor betaald Gert-Jan 40k rente per jaar voor zijn GVE lening, qua ¤flow moet hij eruit kunnen springen maar een ¤maker zal het niet zijn, de 1e hypo v 725k is naar mijn mening goed dekkend voor de appartementen. Toch wel benieuwd naar de herfinan in okt 25, voor 5,5% zal het niet meer kunnen, dus qua ¤flow ook krapper, dus mogelijk in de sale dan of misschien wel eerder.

23540 & 24280 heb ik beide minimaal meegenomen, eigenlijk puur uit "curiosity" daar ik bekend ben met de plaatselijke omstandigheden. Zie de ontwikkeling voorlopig nog zeker niet starten en danwel van de grond komen. Vond het project indertijd ook nogal ambitieus en massaal voor deze locaties. Een minder grootse ontwikkeling op de plaats van de garage/woonhuis/perceel van 205(a) en Korte Kerkakker 2 heeft mijn inziens veel meer kans van slagen. Voor mij zijn deze 2 projecten een kleine bewuste gamble. Maar Gert-Jan & Eelco zijn de mannen die het moeten regelen. Het pand Leenderweg 74 dat mede als dekking dient is maar zozo, zie streetview, er zitten diverse wooneenheden in welke verhuurd worden. Evenwel dit acht ik zelf meer als een geschikte sneller realiseerbare ontwikkel locatie voor een kleinschalig (10-12) app gebouw. Vergunningtechnisch is men ook verder hier vlgs mij. Qua ¤flow nu en straks zal het met alle financieringen geen winstpakker zijn. Maar daar zullen meet ontwikkelboys last van hebben & krijgen.

Eelco heeft / had ook nog 25323 (van begin 22) Keizerstr 34(a) Montfoort / 690k vr 18mnd 6%) Weet niet de status hiervan.

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 08-01-2024 10:21:41 ]
pi_211958153
Linkje CCF, vanmiddag 14:00 open:

https://www.collincrowdfu(...)a6dca7e043494df208fc
pi_211958310
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:22 schreef impact9 het volgende:

Alweer een project zonder EBI
pi_211959072
Snap Fitness Wassenaar van 10% naar 12% rente bij CCF..
pi_211959093
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:40 schreef pkaiser het volgende:
Snap Fitness Wassenaar van 10% naar 12% rente bij CCF..
En ze gaan minder aflossen, dus het slottermijn gaat nog verder omhoog. Bij een lineaire aflossing had ik er nog over na willen denken ;-)
pi_211959155
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Alweer een project zonder EBI
Ik zie nu wel gewoon een EBI staan als ik ingelogd ben.
pi_211959158
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:22 schreef impact9 het volgende:

Wat vinden we hiervan? Persoonlijk ben ik niet zo wild op cf projecten buiten de landsgrenzen.
Pecunia non olet
pi_211959400
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat vinden we hiervan? Persoonlijk ben ik niet zo wild op cf projecten buiten de landsgrenzen.
De zekerheden vallen in NL. Dus daardoor wordt het wel overzichtelijker.
Ik doe niet mee omdat ik de zekerheden in NL niet goed genoeg vind.
pi_211959714
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De zekerheden vallen in NL. Dus daardoor wordt het wel overzichtelijker.
Ik doe niet mee omdat ik de zekerheden in NL niet goed genoeg vind.
Mee eens. Dat kan beter (ook véél slechter trouwens). De heren hebben beide wel een vast inkomen dus de nakoming lijkt linksom of rechtsom wel rond te zullen komen. Daarom twijfel ik nog. Als ik overtuigd ben dat men toch wel betaalt, mogen ze van mij ook fricandellen in Mongolië gaan verkopen :)
Pecunia non olet
pi_211960532
Nieuw Collin project met 1e hypotheek via Knabbel & Babbel:

Thermen Roosendaal Vastgoed B.V.
¤ 2.300.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/thermen-roosendaal-vastgoed-b-v-1/
pi_211960581
Nieuw 3 jarig SiG project:

Koekoeksplaats 15 in Leiden LIVE 10 januari 2024 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Koekoeksplaats 15 in Leiden. Je kunt vanaf 10 januari om 12.00 uur investeringen toezeggen. Het betreft een woning met 3 slaapkamers, tuin en een dakterras. Het object is gelegen in de buurt Zijlwijk-Noord. De woning heeft een goede lokale bereikbaarheid. Op loopafstand bevindt zich een bushalte. Alle dagelijkse voorzieningen zijn te vinden in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)en-koekoeksplaats-15
pi_211960657
Goed nieuws project Zoetermeer CRE
quote:
Het volledige project is eind vorige maand verkocht aan de aannemer. De koopovereenkomst is reeds ondertekend en de afwikkeling hiervan vindt momenteel via de notaris plaats. De aflosnota met als voorlopige passeerdatum 31 januari 2024 zal Crowdrealestate op korte termijn aanleveren bij het notariaat. Uw inleg en de laatste rentebetaling (t/m de daadwerkelijke aflossingsdatum) krijgt op of omstreeks de passeerdatum retour.
pi_211960774
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:46 schreef Horsemen het volgende:

Hard pass on Knabbel en Babbel. Maar ik wil wel een sidebet maken voor basis inleg dat dit project in de problemen komt 8-)
pi_211960805
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:41 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
En ze gaan minder aflossen, dus het slottermijn gaat nog verder omhoog. Bij een lineaire aflossing had ik er nog over na willen denken ;-)
Beetje een risico, maar ik neem hem basis mee. Ze lossen toch 40% af in 4 jaar, 3e hypotheek is mwah, borgstelling is meh, maar 12% is not bad.
pi_211961585
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:

Koekoeksplaats 15 in Leiden LIVE 10 januari 2024 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Koekoeksplaats 15 in Leiden. Je kunt vanaf 10 januari om 12.00 uur investeringen toezeggen. Het betreft een woning met 3 slaapkamers, tuin en een dakterras. Het object is gelegen in de buurt Zijlwijk-Noord. De woning heeft een goede lokale bereikbaarheid. Op loopafstand bevindt zich een bushalte. Alle dagelijkse voorzieningen zijn te vinden in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)en-koekoeksplaats-15
Taxatiewaarde lijkt hoog op basis van andere info (https://www.facebook.com/huiskopenleiden/posts/2864130267218808/ en https://wesselmakelaardij.nl/aanbod/148-Woonhuis-Koekoeksplaats-15-2317-WH-Leiden-3-Bedrooms-1-Bathroom-EUR399000/) , maar dat zal wel vanwage het verhuurcontract zijn maar is voor de hogere schijven wel iets om op termijn rekening meer te houden.
pi_211961756
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mee eens. Dat kan beter (ook véél slechter trouwens). De heren hebben beide wel een vast inkomen dus de nakoming lijkt linksom of rechtsom wel rond te zullen komen. Daarom twijfel ik nog. Als ik overtuigd ben dat men toch wel betaalt, mogen ze van mij ook fricandellen in Mongolië gaan verkopen :)
Had wel graag toelichting gehad van de villa met stukje grond, tbv beeldvorming van wat & waar etc, het bouwen van de huizen snap ik wel hoewel het ook maar een durpke is van niks eigenlijk. Maar zomaar een camping beginnen is ook wel zoiets. Vraagt voorzieningen, marketing, personeel & management, is frans-talig etc en vraagt ¤. Plus is het toch nog wel een stukkie rijden van Zoetermeer naar Pesche. Hoe kom je op het plan?

Maar als je er toch bent een bezoekje voor wat kennis upgrade
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolfsschlucht_I

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 08-01-2024 15:46:38 ]
pi_211962148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:35 schreef Tjalala het volgende:
A4F St*r*ng heeft trouwens ook niet betaald in december.. nou betaald die wel eens vaker later maar of dat nou aan het platform ligt of de ondernemer? Hopelijk lukt betalen nog het komende halfjaar ofzo
Info A4F
quote:
De termijn van december (nr 55) is een beetje vertraagd vanwege de feestdagen.
pi_211962298
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:46 schreef Horsemen het volgende:

Linkjes waren reeds gedeeld vorig jaar
pi_211963892
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:07 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Linkjes waren reeds gedeeld vorig jaar
Oké, mijn excuses. De laatste 3 maanden van 2023 heb ik de projecten niet gelezen dus ik was hem nog niet tegengekomen.
pi_211964528
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké, mijn excuses. De laatste 3 maanden van 2023 heb ik de projecten niet gelezen dus ik was hem nog niet tegengekomen.
Geeft niks, gaat erom dat mocht iemand nog wel interesse hebben dan staan beide investeringslinkjes(incentive en deze) al op het forum.
pi_211965013
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot moet aanvullen, en afgelopen maand is vastgoedontwikkeling V#ldhoven uit het depot betaald.

Gaat lekker daar de laatste tijd bij GVE!!!
Depot is aangevuld.08-01-2024
Gaat om pro...
pi_211969193
Lineair project in begin kalenderjaar tegen 7%. Net aan interessant voor VHR box 3 investeerders?

Volksbeveiliging
¤ 27.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/volksbeveiliging/
2e hypotheek woonhuis
pi_211969439
Nieuwe HCN:

Er is een nieuw project in voorpublicatie geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Anne&Max boutique hotel & restaurant Utrecht (deel 2). Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Woensdag 10 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Ik had deel 1 vorig jaar niet echt gelezen maar zoals ik het lees hebben ze nu al een restaurant(Anne&Max) & BB erboven en nemen ze nu ergens een tweede locatie erbij voor dit hotel. En dat hotel is dan weer de eerste Anne&Max van Nederland die mede door hun de afgelopen jaren is bedacht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')