abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211933810
A4F St*r*ng heeft trouwens ook niet betaald in december.. nou betaald die wel eens vaker later maar of dat nou aan het platform ligt of de ondernemer? Hopelijk lukt betalen nog het komende halfjaar ofzo
pi_211935828
Sinds kort ook aan de slag gegaan met crowdfunding. Ik heb wat projecten lopen nu via SIG en GvE. Ik was benieuwd, is er een mogelijkheid om via een stukje software of met een excel sheet deze investeringen (en eventuele andere beleggingen) te bundelen en in 1 overzicht te hebben.
pi_211936015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:03 schreef Divi het volgende:
Sinds kort ook aan de slag gegaan met crowdfunding. Ik heb wat projecten lopen nu via SIG en GvE. Ik was benieuwd, is er een mogelijkheid om via een stukje software of met een excel sheet deze investeringen (en eventuele andere beleggingen) te bundelen en in 1 overzicht te hebben.
Ik heb zelf wat gebouwd. Bij crowdfundpanel hebben ze een aanbod om dit te bundelen: https://www.crowdfundpanel.com/nl/
pi_211936388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb zelf wat gebouwd. Bij crowdfundpanel hebben ze een aanbod om dit te bundelen: https://www.crowdfundpanel.com/nl/
ik heb zelf ook wat gebouwd, maar sleutel er nog regelmatig aan. Heb nog niet het idee dat ik dit het handigst heb gedaan.

Zijn er mensen die die zo'n Crowdfundpanel abonnement hebben? ben wel benieuwd of dat bevalt.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211936637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:53 schreef Essebes het volgende:

[..]
ik heb zelf ook wat gebouwd, maar sleutel er nog regelmatig aan. Heb nog niet het idee dat ik dit het handigst heb gedaan.

Zijn er mensen die die zo'n Crowdfundpanel abonnement hebben? ben wel benieuwd of dat bevalt.
Ik heb ooit in het begin een jaar een abonnement bij Crowdfundpanel gehad maar moest alsnog veel handmatig toevoegen of veranderen. Zo stonden bv de kosten/fee er niet bij, werden de bedragen van de annuïtaire leningen bij HCN niet correct weergegeven (zat een klein verschil in) en ook bij leningen met een slottermijn moest ik het zelf aanpassen. Sindsdien zijn er meen ik wel dingen veranderd en kun je Crowdfundpanel toegang geven tot je rekening, maar na dat ene jaar had ik het wel gezien, ook omdat ik zelf al wat in Excel had en dat handiger vond.

Ik heb alle betaalschema's van de platforms waar ik projecten heb lopen gelijk gemaakt qua kolommen en in 1 Excel bestand gegooid, daar heb ik weer een pivot op. Zo heb ik een mooi overzicht van wat er per maand binnenkomt en wat ik kan verwachten de komende tijd. Af en toe even aanpassen wanneer een betaalschema wijzigt of er een vervroegde aflossing is.
pi_211937322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb ooit in het begin een jaar een abonnement bij Crowdfundpanel gehad maar moest alsnog veel handmatig toevoegen of veranderen. Zo stonden bv de kosten/fee er niet bij, werden de bedragen van de annuïtaire leningen bij HCN niet correct weergegeven (zat een klein verschil in) en ook bij leningen met een slottermijn moest ik het zelf aanpassen. Sindsdien zijn er meen ik wel dingen veranderd en kun je Crowdfundpanel toegang geven tot je rekening, maar na dat ene jaar had ik het wel gezien, ook omdat ik zelf al wat in Excel had en dat handiger vond.

Ik heb alle betaalschema's van de platforms waar ik projecten heb lopen gelijk gemaakt qua kolommen en in 1 Excel bestand gegooid, daar heb ik weer een pivot op. Zo heb ik een mooi overzicht van wat er per maand binnenkomt en wat ik kan verwachten de komende tijd. Af en toe even aanpassen wanneer een betaalschema wijzigt of er een vervroegde aflossing is.
Ik heb inderdaad ook zelf iets in Excel staan. Per platform een tabblad en een totaal overzicht om te zien hoeveel er totaal uitstaat, door de tijd heen binnen gaat komen en waar er achterstand is.
pi_211937402
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:11 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad ook zelf iets in Excel staan. Per platform een tabblad en een totaal overzicht om te zien hoeveel er totaal uitstaat, door de tijd heen binnen gaat komen en waar er achterstand is.
Ik heb in dat bestand alles in 1 tabblad staan, wel een kolom erbij met platformnaam zodat ik daarop kan filteren in het tabblad en in de pivot.
pi_211937740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:17 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb in dat bestand alles in 1 tabblad staan, wel een kolom erbij met platformnaam zodat ik daarop kan filteren in het tabblad en in de pivot.
Dat kan natuurlijk ook. Wordt het wel een hele lange tabblad van ongeveer 600 regels, maar goed met een filter is dat natuurlijk goed te doen.
pi_211937873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:45 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk ook. Wordt het wel een hele lange tabblad van ongeveer 600 regels, maar goed met een filter is dat natuurlijk goed te doen.
Inderdaad intussen al een lang bestand, bij mij nu ruim 7000 regels, waarin zowel de nog lopende als de al afgeronde projecten staan. Daarom werk ik ook met een pivot, dan kan ik in 1 oogopslag zien hoeveel er per maand wordt uittbetaald aan aflossing en rente of al betaald is en wat het uitstaand bedrag is.
Daarnaast heb ik nog een bestand met daarin per maand alleen de uitstaande projecten en daar heb ik wel per platform een tabblad.
pi_211938604
ik heb geen idee wat ik uit heb staan. soms herinner ik me oh daar heb ik ook nog wat en neem ik eens een kijkje op het platform om te kijken hoe het er voor staat. soms krijg ik een mail dat iets afgelopen is, en soms komt het gewoon weer op mijn rekening. ik zit nu bij NLI, CRE, SIG en Collin. volgens mij was dat het
ik controleer ook nooit de rente en heb geen idee wat ik qua bedragen uit heb staan en wanneer ze afgelopen zijn. ik ben echt zo lui hahaha
pi_211939136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef Soulfreak het volgende:
HCN niet correct weergegeven (zat een klein verschil in)
Ze blijven een horeca achtergrond hebben :) , juist afronden is daar niet het sterkste punt (mag ik denk ik wel zeggen, in het verleden meer dan 10 jaar kassa-software geleverd in o.a. de horeaca)
pi_211939630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:19 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ze blijven een horeca achtergrond hebben :) , juist afronden is daar niet het sterkste punt (mag ik denk ik wel zeggen, in het verleden meer dan 10 jaar kassa-software geleverd in o.a. de horeaca)
Probleem was niet bij HCN zelf, maar bij Crowdfundpanel. Bij invoer bij Crowdfundpanel gaf je het leningbedrag, rentepercentage en looptijd in en was er keuze tussen annuïtair of lineair. Bij een annuïtaire lening klopten de bedragen niet helemaal met wat het platform in de betalingschema's aangaf ik (had toen alleen annuïtaire leningen bij HCN, zal bij andere plaforms met annuïtaire leningen net zo geweest zijn) en ook niet met wat ik zelf via een eigen formule in Excel uitrekende. Tussen mijn eigen berekening in Excel en het schema van HCN was af en toe wel eens 1 cent verschil vanwege afronding, maar de verschillen met wat Crowdfundpanel aangaf was iedere maand wel flink meer dan die cent afronding, waardoor ik gewoon alle bedragen van het hele betaalschema 1 voor 1 handmatig in moest kloppen.
pi_211939918
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:59 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Inderdaad intussen al een lang bestand, bij mij nu ruim 7000 regels, waarin zowel de nog lopende als de al afgeronde projecten staan. Daarom werk ik ook met een pivot, dan kan ik in 1 oogopslag zien hoeveel er per maand wordt uittbetaald aan aflossing en rente of al betaald is en wat het uitstaand bedrag is.
Daarnaast heb ik nog een bestand met daarin per maand alleen de uitstaande projecten en daar heb ik wel per platform een tabblad.
Dan is jouw bestand, denk ik, anders opgebouwd dan de mijne. Ik gebruik een regel voor de aflossing en een regel voor de rente. Ik heb ongeveer 300 openstaande projecten, dus 600 regels. Bij 7000 regels zouden dat 3500 projecten zijn.
pi_211939951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:03 schreef Divi het volgende:
Ik was benieuwd, is er een mogelijkheid om via een stukje software of met een excel sheet deze investeringen (en eventuele andere beleggingen) te bundelen en in 1 overzicht te hebben.
Ik ben een tevreden gebruiker van Portfolio Performance. Dat is niet specifiek voor crowdfunding, maar is daar ook prima mee te doen.
pi_211940187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 18:05 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Dan is jouw bestand, denk ik, anders opgebouwd dan de mijne. Ik gebruik een regel voor de aflossing en een regel voor de rente. Ik heb ongeveer 300 openstaande projecten, dus 600 regels. Bij 7000 regels zouden dat 3500 projecten zijn.
Is dan inderdaad anders opgebouwd. Bij mij is iedere regel 1 termijn. Dus een project met 60 termijnen is 60 regels. De bedragen voor aflossing en rente, maar ook de fee en begin en eindsaldo van dat project in die maand staan in aparte kolommen. Even simpel gezegd, ik download (of kopieer) het betaalschema van het platform, pas daar de kolommen iets aan zodat ze allemaal gelijk zijn en gooi ze in 1 bestand onder elkaar. Ik kan dan bv sorteren op betaaldatum om te zien welke betalingen er in een maand zijn.
Ik heb moment iets meer dan 100 lopende projecten en 44 afgesloten.
pi_211940884
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:53 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik heb voordat ze echt van start gingen best veel uitgeprobeerd voor ze met de projecten die ik op dat moment had. En informatie gegeven waar ik tegen aan liep. Als beloning kreeg ik bij de start een abonnement van een jaar voor half geld. Voordeel een euro of 8 meen ik! Precies weet ik het niet meer maar daar in de buurt.
Ik heb ze een mail gestuurd en ik heb ze verteld dat ik geen gebruik maak van dat {te gekke} aanbod.

Het zal best wat verbetert zijn inmiddels maar ik denk dat je toch altijd wat handmatig zal moeten blijven doen.
pi_211941763
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 19:43 schreef Collin63 het volgende:

Het zal best wat verbetert zijn inmiddels maar ik denk dat je toch altijd wat handmatig zal moeten blijven doen.
De handmatige dingen die ik nog moest doen om het kloppend te krijgen kostten mij echt veel meer tijd dan hoe ik het nu in Excel doe. En dan nog kon ik er niet zo mee sorteren en filteren als ik wilde, wat ik nu wel kan.

Mijn Excel file zal ook verre van perfect zijn, maar het werkt voor mij goed.
pi_211945529
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 18:31 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Is dan inderdaad anders opgebouwd. Bij mij is iedere regel 1 termijn. Dus een project met 60 termijnen is 60 regels. De bedragen voor aflossing en rente, maar ook de fee en begin en eindsaldo van dat project in die maand staan in aparte kolommen. Even simpel gezegd, ik download (of kopieer) het betaalschema van het platform, pas daar de kolommen iets aan zodat ze allemaal gelijk zijn en gooi ze in 1 bestand onder elkaar. Ik kan dan bv sorteren op betaaldatum om te zien welke betalingen er in een maand zijn.
Ik heb moment iets meer dan 100 lopende projecten en 44 afgesloten.
Ik doe het in zoverre anders dat ik voor ieder platform een apart tabblad heb, en 1 tabblad voor de totalen daarvan en allerlei analyses vanaf 2014. Daarmee zie ik o.a. dagresultaten en heb ik alle maandresultaten en cumulatieven vanaf het begin in beeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 07-01-2024 10:44:18 ]
Pecunia non olet
pi_211947161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:50 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Is dat een andere dan V*ldhoven III? Ik zie geen bijzonderheden of updates namelijk.
Het gaat om de projecten 23540 en 24280 (I en III), van dezelfde 2 heren. Die projecten zijn nauw met elkaar verbonden. Project III heeft 1e hypotheek en project I heeft 2e hypotheek als ik het goed begrijp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project I loopt het meeste risico, op basis van de oorspronkelijke leningen een LTV van 77%, te verminderen met reeds betaalde cashflow op de beide projecten.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 07-01-2024 11:10:29 ]
Pecunia non olet
pi_211948064
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 11:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het gaat om de projecten 23540 en 24280 (I en III), van dezelfde 2 heren. Die projecten zijn nauw met elkaar verbonden. Project III heeft 1e hypotheek en project I heeft 2e hypotheek als ik het goed begrijp.

Hoe kun je zien of iets uit depot betaald is?
pi_211948087
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Hoe kun je zien of iets uit depot betaald is?
Alleen via MijnUpdates
quote:
Betaling voor termijn 30 is niet voldaan. Termijn wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. 08-12-2023Project: Vastgoedontwikkeling Veldhoven (23540)
pi_211948172
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Alleen via MijnUpdates
[..]

Ik heb geen update voor 24280 (III) dus blijkbaar is die wel gewoon betaald.
  zondag 7 januari 2024 @ 13:28:16 #223
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211948754
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Dan is het probleem maar half zo erg.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211948780
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Er is ook nog een project 4 van deze vogel 24698. Is t/m december gewoon rente op betaald.
pi_211950199
Dank voor de reacties op mijn vraag. Ik ga mij eens verdiepen in de software die hier benoemd werd, en anders eens aan de slag met een excel bestand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')