Ik had deel 1 al ruim meegenomen. Dus deel 2 laat ik lopen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:23 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe HCN:
Er is een nieuw project in voorpublicatie geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Anne&Max boutique hotel & restaurant Utrecht (deel 2). Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.
Woensdag 10 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
Ik had deel 1 vorig jaar niet echt gelezen maar zoals ik het lees hebben ze nu al een restaurant(Anne&Max) & BB erboven en nemen ze nu ergens een tweede locatie erbij voor dit hotel. En dat hotel is dan weer de eerste Anne&Max van Nederland die mede door hun de afgelopen jaren is bedacht..
Herkende ook al het eea, snap niet dat CCF er gewoon geen melding van maakt, je bent dan volledig en je kan een "totaal" afweging / overzicht maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:33 schreef raser1981 het volgende:
Klopt, is er geweest.
https://www.collincrowdfu(...)66a6f07a404a0340bc15
Binnenkort:quote:U heeft eerder geïnvesteerd in een leningaanvraag met een eerste hypothecaire zekerheid, vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans
quote:U heeft eerder geïnvesteerd in een leningaanvraag, vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans
Dat zie ik als een tekort. Dat werkt niet mee aan het vertrouwen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:06 schreef peterc het volgende:
[..]
Herkende ook al het eea, snap niet dat CCF er gewoon geen melding van maakt, je bent dan volledig en je kan een "totaal" afweging / overzicht maken.
Het is een kleine moeite voor Colllin om in de pitch via een link hier naar te verwijzen. Wat ze tot voor kort wel deden. Als je alles lees dan kom je het wel tegen maar waarom zo moeilijk. Het zal wel een reden hebben dat ze het nu niet meer doen maar zoiets geeft eerder wantrouwen dan vertrouwenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:33 schreef raser1981 het volgende:
Klopt, is er geweest.
https://www.collincrowdfu(...)66a6f07a404a0340bc15
Collin leest mee, de link is er nu wel, onder het kopje ondernemer.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het is een kleine moeite voor Colllin om in de pitch via een link hier naar te verwijzen. Wat ze tot voor kort wel deden. Als je alles lees dan kom je het wel tegen maar waarom zo moeilijk. Het zal wel een reden hebben dat ze het nu niet meer doen maar zoiets geeft eerder wantrouwen dan vertrouwen
Hun zaak in het dorp is onlangs gesloten wegens verlieslatendheid en onvoldoende indicaties.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:53 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het is een kleine moeite voor Colllin om in de pitch via een link hier naar te verwijzen. Wat ze tot voor kort wel deden. Als je alles lees dan kom je het wel tegen maar waarom zo moeilijk. Het zal wel een reden hebben dat ze het nu niet meer doen maar zoiets geeft eerder wantrouwen dan vertrouwen
Goed speurwerk !quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:48 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Hun zaak in het dorp is onlangs gesloten wegens verlieslatendheid en onvoldoende indicaties.
https://cranendonck.bestu(...)8b-86de-1e5f670ebd44
De zaak van de man is een aantal jaar verleden ook als eens failliet gegaan. Hun huidige woning stond toen ook (gedwongen) in de verkoop. Is echter geen makkelijk verkoopbare woning aan een zeer drukke weg, en looproute van het AZC naar het dorp. Dit in combinatie met de vorige pitch en de krankzinnig hoge huurprijs die fiscaal voor te kleine woningen gevraagd werd blijf ik hier ver van weg.
Hier ookquote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:13 schreef TisIk het volgende:
Hij is binnen (op mijn betaalrekening)!
De laatste termijn van Panneklaar.
Was mijn laatste lopende project bij KOM.
Er komen ook geen nieuwe meer bij, dus behoudens mogelijk wat kruimels van default projecten, ben ik klaar met KOM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem, inclusief het laatst lopende project en mogelijke kruimels.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:13 schreef TisIk het volgende:
M.i. verreweg het beste project van KOM.
Het eerste crowdfundingproject met hypotheek.
Zoals hier eerder vermeld was het wel veel gedoe, maar ik vond het een interessante ervaring.
Ik heb er ook stevig in geïnvesteerd en daar nooit spijt van gehad. Integendeel.
Er komen ook geen nieuwe meer bij, dus behoudens mogelijk wat kruimels van default projecten, ben ik klaar met KOM.
Het was 2015 en dit was een van mijn eerste crowdfunding projecten waar ik aan mee heb gedaan. Met een looptijd van 8 jaar een lange, maar ook goede zekerheden. Sterker nog het eerste project waarbij er ook een hypothecair gedekte zekerheid werd geboden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:13 schreef TisIk het volgende:
M.i. verreweg het beste project van KOM.
Het eerste crowdfundingproject met hypotheek.
Zoals hier eerder vermeld was het wel veel gedoe, maar ik vond het een interessante ervaring.
Ik heb er ook stevig in geïnvesteerd en daar nooit spijt van gehad. Integendeel.
Wordt de hypotheek ook uitgeschreven bij het kadaster of blijven de investeerders geregistreerd als geldgevers. Ik heb destijds niet meegedaan vanwege registratie op naam op de hypotheekakte. Ik ben blij dat er inmiddels een anoniemere mogelijkheid is voor dit soort projecten met hypothecaire zekerheid.quote:Op woensdag 10 januari 2024 00:24 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het was 2015 en dit was een van mijn eerste crowdfunding projecten waar ik aan mee heb gedaan. Met een looptijd van 8 jaar een lange, maar ook goede zekerheden. Sterker nog het eerste project waarbij er ook een hypothecair gedekte zekerheid werd geboden.
Met veel plezier hier in mee gedaan toen de problemen bij KOM nog niet bekend waren. Ook voor mij was dit mijn laatste nog lopende project bij KOM.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inmiddels een aantal keren mail contact gehad en vanmiddag ook telefonisch contact.
Het probleem zit hem vooral in de 15 dagen i.v.m. een mogelijke stornering wat natuurlijk onzin is aangezien hier speciaal de depotregeling voor in het leven geroepen is.
Ook het 2 maandelijks verzamelen van de betalingen is natuurlijk met gebruik van een wallet niet echt relevant meer.
GvE gaat daar deze week intern nog verder over overleggen.
E.e.a. gaat dus nog een vervolg krijgen.
Hebben we ooit nog iets gehoord over de verbetervoorstellen of zijn deze niet aan te passen in de systemen van GvEquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De verbetervoorstellen zijn binnen het GvE MT goed ontvangen, hiervoor wordt nu bekeken of en binnen welke termijn het IT technisch kan worden verwerkt.
Laten we hopen dat ze het snel voor elkaar hebben...
Geen idee. Vanuit KOM is er geen communicatie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 03:17 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wordt de hypotheek ook uitgeschreven bij het kadaster of blijven de investeerders geregistreerd als geldgevers. Ik heb destijds niet meegedaan vanwege registratie op naam op de hypotheekakte. Ik ben blij dat er inmiddels een anoniemere mogelijkheid is voor dit soort projecten met hypothecaire zekerheid.
Ik zou zelf altijd 1b nemen ipv 2, dat halve procentje meer komt wel met enig risico.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:29 schreef Belegger9 het volgende:
Meningen over de SIG die vandaag online komt?
Ik durf hem basis zeker mee te nemen maar twijfel om in schijf 2 te pakken. Heb momenteel alleen nog maar 1A en 1B projecten lopen en vind dat dit project relatief veilig is door de verhouding van de financieringsbehoefte tov WOZ-waarde en het langlopende afgesloten huurcontract.
Hoe zien jullie dat?
https://investeren.sameni(...)en-koekoeksplaats-15
Nee, ondanks toezeggingen dat ik op de hoogte gehouden zou worden heb ik hier niks meer over gehoord.quote:Op woensdag 10 januari 2024 06:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Hebben we ooit nog iets gehoord over de verbetervoorstellen of zijn deze niet aan te passen in de systemen van GvE
Is dat dan alleen met het proberen te verbeteren van gve of ook het investeren?quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kansloos en ik heb er voor mij zelf enige maanden geleden een streep onder gezet. Daar waar men in het verleden graag wilde meewerken en meedenken is dat nu helemaal weg. Nu is er vooral onbegrip, en ziet men opbouwend bedoelde kritiek vooral als lastig en kiepert men het bij lagere medewerkers over de schutting. Ik ga er geen tijd meer aan spanderen. Nogmaals, kansloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |