Tja, dat is business as usual in het Russische leger, en business as usual in de tijd dat Nederland werd aangevallen.quote:
Hunnie doen het ook dus dan is het niet erg.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 07:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is business as usual in het Russische leger, en business as usual in de tijd dat Nederland werd aangevallen.
Hunnie wordt niet gevraagd om om die reden te stoppen met vechten, terwijl hunnie dit soort praktijken vanaf het begin heeft toegepast.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hunnie doen het ook dus dan is het niet erg.
Als ene "Berrie" het zegt zal het wel zo zijn.quote:
quote:Op maandag 8 januari 2024 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ene "Berrie" het zegt zal het wel zo zijn.
Hoe durven ze.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Misschien waren ze op wintersport.
Goed bezig die Polen, strijdbaar volk wat op komt voor hun rechten.quote:
Ik denk dat als Berrie in een gebied zou wonen waar dan wel niet gevochten wordt, maar waar je wel dagelijks het slachtoffer kan worden van raket- en drone aanvallen, dat Berrie dan anders zou piepen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ene "Berrie" het zegt zal het wel zo zijn.
Dan zou Berrie er niet naar op vakantie gaan.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat als Berrie in een gebied zou wonen waar dan wel niet gevochten wordt, maar waar je wel dagelijks het slachtoffer kan worden van raket- en drone aanvallen, dat Berrie dan anders zou piepen.
Nee, wel hier https://www.helsinkitimes(...)nced-in-ukraine.htmlquote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In de Nederlandse media kan ik er ook weinig over vinden
Dat is nou balen, dat zou volgende week ingaan...quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:40 schreef UncleScorp het volgende:
Ja het is bevestigd, Gonzalo Lira "overleden" in een oekrainse gevangenis wegens het uiten van een andere mening.
Bewijst nog maar eens dat Oekraine totaal niet klaar is voor europees lidmaatschap.
Trump heeft een mooi voorzetje gegeven door Iran weer als vijand te bestempelen en een Iraanse generaal te vermoorden.quote:Ondertussen draait regering Biden op volle toeren met de komende verkiezingen, en verblijden ze ons met alweer een nakende oorlog in het vooruitzicht. Het is nu of nooit voor een lang verlangde confrontatie met Iran.
quote:De Russische strategie in Oekraïne doet denken aan een beroemde formule van de klassieke strateeg Sun Tsu over het afwachten van de fouten van de vijand, waarmee hij zichzelf zal vernietigen. We bevinden ons nog steeds in een fog of war fase, waarbij de werkelijke situatie niet duidelijk herkenbaar is. De Russen laten alleen los, wat ze kwijt willen, de Oekraïners daarentegen vertellen veel, maar meestal niet de waarheid.
Een triest verhaal ja, maar wat is daarmee dan bewezen? Het was algemeen bekend dat de gezondheid van Gonzalo Lira erg slecht was. Dat was het al ruim voordat hij door Oekraïne gevangen genomen werd. En dat is al ruim een half jaar geleden. Eigenlijk is het vooral opmerkelijk dat hij het nog zo lang volgehouden heeft met zijn slechte medische staat.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:40 schreef UncleScorp het volgende:
Ja het is bevestigd, Gonzalo Lira "overleden" in een oekrainse gevangenis wegens het uiten van een andere mening.
Bewijst nog maar eens dat Oekraine totaal niet klaar is voor europees lidmaatschap.
Ondertussen draait regering Biden op volle toeren met de komende verkiezingen, en verblijden ze ons met alweer een nakende oorlog in het vooruitzicht. Het is nu of nooit voor een lang verlangde confrontatie met Iran.
Een zelensky spokesman ?quote:
Jij bent het eens met de heer Orbis?quote:
Een aanval op Rusland?quote:
Benieuwd of er tijdens het WEF een oplossing gaat komen.quote:Andriy Yermak, de presidentiële stafchef van Oekraïne, zei vandaag dat het belangrijk is dat China aanschuift bij gesprekken over een vredesakkoord dat een einde maakt aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Yermak zei dit in het Zwitserse Davos, waar hij aanwezig was op een bijeenkomst met veiligheidsadviseurs uit 80 verschillende landen. Rusland was daarbij niet aanwezig.
Ook de Oekraïense president Volodymyr Zelensky en de Chinese premier Li Qiang reizen deze week af naar Davos. In de bergplaats zijn deze week internationaal toonaangevende figuren uit politiek en bedrijfsleven bijeen voor bijeenkomsten van het World Economic Forum (WEF). Het thema van deze editie is Rebuilding trust, het herstellen van vertrouwen.
Li Qiang leidt deze week een delegatie in Davos. Op de vraag of Zelensky hem gaat ontmoeten, zei Yermak tijdens een nieuwsbriefing 'we zullen zien'. Hij voegde daar aan toe dat hij de definitieve agenda van de Oekraïense president niet had gezien.
Demissionair minister-president Mark Rutte zal ook aanwezig zijn bij bijeenkomsten van het WEF. Vanuit het demissionaire kabinet zijn ook ministers Ollongren van Defensie, Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat, Van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Van Leeuwen voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking op verschillende dagen aanwezig.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)edesproces-betrekken
Er staat toch in oekrainse wet dat onderhandelen met Rusland verboden is?quote:Op zondag 14 januari 2024 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Benieuwd of er tijdens het WEF een oplossing gaat komen.
Ik denk niet dat het WEF daar achter kan staan:quote:Op zondag 14 januari 2024 23:08 schreef UncleScorp het volgende:
Zelensky aftreden en een ander laten doen wat nodig is.
Poetin kan ook gewoon stoppen met de oorlog.quote:Op zondag 14 januari 2024 23:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er staat toch in oekrainse wet dat onderhandelen met Rusland verboden is?
Ipv nog es 500.000 man de dood in te jagen
Rusland kan zich toch gewoon terugtrekken? Waarom ligt het hier toch altijd aan Oekraïne?quote:Op zondag 14 januari 2024 23:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er staat toch in oekrainse wet dat onderhandelen met Rusland verboden is?
Ipv nog es 500.000 man de dood in te jagen
Da's nou eenmaal hogere wiskunde voor de wakkere geesten hier.quote:Op maandag 15 januari 2024 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin kan ook gewoon stoppen met de oorlog.
Gek genoeg komt dat nooit bij iemand op. Het is altijd dat Oekraïne Rusland zijn zin moet geven, alsof Oekraïene geen soevereine staat is.
Helaas beperkt die houding zich niet tot BNW-figuren. Ik snap dan ook heel goed dat de Russen bloed ruiken en niet per se bang zijn voor een conflict met de NAVO.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland kan zich toch gewoon terugtrekken? Waarom ligt het hier toch altijd aan Oekraïne?
quote:Here's the thing: The ongoing war in Ukraine is teaching Russia a crucial lesson - that the West lacks resolve. Domestic disunity and endless discussions about escalation only reinforce Russia's belief that NATO will back down when push comes to shove
Russische levens zijn kennelijk niets waard.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland kan zich toch gewoon terugtrekken? Waarom ligt het hier toch altijd aan Oekraïne?
Jamaar als Poetin zegt Nato Bad, dan spreekt hij de waarheid en is hij het slachtoffer en Zelensky de dictator die deze oorlog samen met WEF en Biden heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Maar laten we vooral Oekraïne verwijten dat het door wil vechten.
Het is wat hequote:Op maandag 15 januari 2024 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Maar laten we vooral Oekraïne verwijten dat het door wil vechten.
Nu ff geen tijd om er in detail op in te gaan maar dit is een beetje onzinquote:Op maandag 15 januari 2024 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas beperkt die houding zich niet tot BNW-figuren. Ik snap dan ook heel goed dat de Russen bloed ruiken en niet per se bang zijn voor een conflict met de NAVO.
Zie onderstaande Twtter-draadje, waarbij ik een post eruit wil lichten, die naar mijn idee de spijker op de kop slaat:
[..]
[ twitter ]
Oekraïne kan zich ook gewoon overgeven.quote:Op maandag 15 januari 2024 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin kan ook gewoon stoppen met de oorlog.
Gek genoeg komt dat nooit bij iemand op. Het is altijd dat Oekraïne Rusland zijn zin moet geven, alsof Oekraïene geen soevereine staat is.
Vind jij dat Oekraïne dat zou moeten doen?quote:Op maandag 15 januari 2024 13:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oekraïne kan zich ook gewoon overgeven.
Waarom zou dat te prefereren zijn boven Russische terugtrekking?quote:Op maandag 15 januari 2024 13:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De man heeft gespioneerd voor Rusland. Hij mag blij zijn dat hij er zo genadig met een gevangenisstraf van af is gekomen en niet meteen tegen de muur is gezet.quote:
We hebben gezien dat Rusland de burgers in de bezette gebieden keurig netjes behandeltquote:Op maandag 15 januari 2024 13:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Anderzijds waren de Oekrainers ook niet heel vriendelijk tegen de Russen die in oost-Oekraine woonden dus met die argumentatie zal het voorlopig wel geen vrede worden.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We hebben gezien dat Rusland de burgers in de bezette gebieden keurig netjes behandelt![]()
![]()
En we mogen daarom aannemen dat als Oekraïne zich overgeeft, en Rusland derhalve heel Oekraïne in bezit krijgt, dat ze daarom de rest van de Oekraïnse bevolking ook zo uitstekend zullen behandelen
Het is daarom idd onbegrijpelijk dat ze zich niet gewoon overgeven.
![]()
![]()
Godskolere zeg.
Er worden daar hele vieze geopolitieke spelletjes gespeeld over de rug van de Oekrainers en Russen.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Was dat nog niet duidelijk dan?quote:Op maandag 15 januari 2024 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind jij dat Oekraïne dat zou moeten doen?
Sterker nog, Rusland had Oekraïne niet eens binnen moeten vallen.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er worden daar hele vieze geopolitieke spelletjes gespeeld over de rug van de Oekrainers en Russen.
De oorlog had binnen een paar dagen al beeindigd kunnen worden.
Daar zal waarschijnlijk iedereen het wel mee eens zijn.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sterker nog, Rusland had Oekraïne niet eens binnen moeten vallen.
En juist daarom trapt er slechts een minderheid in de Russische onzin die ook op het internet aanwezig is, want iedereen kan bijna in real time zien wat voor een walgelijk minderwaardig volk Rusland Oekraïne instuurt.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar zal waarschijnlijk iedereen het wel mee eens zijn.
De vraag is alleen waarom Rusland het heeft gedaan en waarom de verontwaardiging en steun voor Oekraine zo groot is in vergelijking met de aanval van Rusland op Georgie.
En laten we ook de oorlogsmisdaden door onze bondgenoten niet uitsluiten.
Waarom is daar zo weinig ophef over?
Werkt de propaganda dan zo goed dat ze mensen echt kunnen bespelen als een piano?
Dat het vroeger goed werkte kan ik wel begrijpen maar in deze internetperiode is er zo veel informatie beschikbaar.
Maar toch krijgt de gevestigde orde het voor elkaar om de massa te laten springen zodra hun het zeggen.
Dat is nou precies wat ik bedoel.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En juist daarom trapt er slechts een minderheid in de Russische onzin die ook op het internet aanwezig is, want iedereen kan bijna in real time zien wat voor een walgelijk minderwaardig volk Rusland Oekraïne instuurt.
De rest van je post is vooral een grote whataboutism.
Dan open je toch lekker een topic over de Russische inval in Georgië om je afkeer erover duidelijk te maken? Want dat doe je ook niet. Kennelijk vind je die inval wel prima, gezien je gehak op mensen die Oekraïne en haar inwoners wel een warm hart toedragen.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat ik bedoel.
Zo praten die gehersenspoelde Russen ook over "ons"
Whataboutism is gewoon een term om een onderwerp niet te hoeven bespreken, een zwaktebod dus.
Wie springt er dan precies?quote:Op maandag 15 januari 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar zal waarschijnlijk iedereen het wel mee eens zijn.
De vraag is alleen waarom Rusland het heeft gedaan en waarom de verontwaardiging en steun voor Oekraine zo groot is in vergelijking met de aanval van Rusland op Georgie.
En laten we ook de oorlogsmisdaden door onze bondgenoten niet uitsluiten.
Waarom is daar zo weinig ophef over?
Werkt de propaganda dan zo goed dat ze mensen echt kunnen bespelen als een piano?
Dat het vroeger goed werkte kan ik wel begrijpen maar in deze internetperiode is er zo veel informatie beschikbaar.
Maar toch krijgt de gevestigde orde het voor elkaar om de massa te laten springen zodra hun het zeggen.
Daar zijn al genoeg topics over maar ik heb daar te weinig kennis van om er over mee te praten.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan open je toch lekker een topic over de Russische inval in Georgië om je afkeer erover duidelijk te maken? Want dat doe je ook niet. Kennelijk vind je die inval wel prima, gezien je gehak op mensen die Oekraïne en haar inwoners wel een warm hart toedragen.
Ik zie zat berichten voorbij komen van mensen die voorstander zijn van genocide plegen op Russen e.dquote:Op maandag 15 januari 2024 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie springt er dan precies?
De realiteit is dat Rusland met geweld een buurland binnen is gevallen, structureel steden bombardeert en burgerslachtoffers maakt. Het lijkt mij niet bijster ingewikkeld om fel gekant te zijn tegen deze inval. Ik kan werkelijk niet een goede reden bedenken dat het Russische geweld in Oekraïne kan rechtvaardigen.
Een aantal mensen hier willen liever dat de oorlog voortduurt. Ik denk dat ze het als entertainment beschouwen een soort voetbalwedstrijd.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er worden daar hele vieze geopolitieke spelletjes gespeeld over de rug van de Oekrainers en Russen.
De oorlog had binnen een paar dagen al beeindigd kunnen worden.
Ik heb ook geen problemen met de inwoners van Rusland, maar zij hoeven op dit moment niet te vrezen voor hun veiligheid. Hun land is binnengevallen door een vijandige buur, hun steden worden niet bestookt met raketten (een zeer zeldzame uitzondering daargelaten). Het is natuurlijk enorm klote voor Russische soldaten die in Oekraïne om het leven komen, maar zij vormen de aanvallende partij. Zij zoeken de onheil op.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar zijn al genoeg topics over maar ik heb daar te weinig kennis van om er over mee te praten.
Waarom denk jij dat ik de inval prima vind?
Omdat ik me verdiep in de materie en geen kant kies vind ik automatisch de inval prima?
Ik draag oekraine en haar inwoners ook een warm hart toe maar het verschil is dat ik ook de inwoners van Rusland een warm hart toe draag.
Ik ben geen Oekrainer en ook geen Rus, ik observeer de situatie van een hele verre zijlijn.
Of Oekraine wint of Rusland zal me ook een zorg zijn, vind het alleen fascinerend om te zien hoe zowel de Russen als de tegenpartijen de mensen weten te bespelen.
Hoe ze haat in mensen pompen tegen een bevolkingsgroep.
Namen en rugnummers van deze mensen?quote:Op maandag 15 januari 2024 15:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier willen liever dat de oorlog voortduurt. Ik denk dat ze het als entertainment beschouwen een soort voetbalwedstrijd.
Ik ken de voorgeschiedenis, volg dit conflict al sinds de Maidan-revolutie in Oekraïne. Er was en is - naar mijn mening - geen enkele goede reden voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen en zijn steden te bestoken met raketten.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie zat berichten voorbij komen van mensen die voorstander zijn van genocide plegen op Russen e.d
Ook sluiten ze hun ogen voor de Russische kant en noemen ze dat gemakshalve maar whataboutism.
In de OP staan wat filmpjes over de toedracht naar deze oorlog.
Of jij dat rechtvaardig vindt is geheel aan jezelf natuurlijk.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, die soldaten worden ook van alle kanten gehersenspoeld en voorgelogen.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook geen problemen met de inwoners van Rusland, maar zij hoeven op dit moment niet te vrezen voor hun veiligheid. Hun land is binnengevallen door een vijandige buur, hun steden worden niet bestookt met raketten (een zeer zeldzame uitzondering daargelaten). Het is natuurlijk enorm klote voor Russische soldaten die in Oekraïne om het leven komen, maar zij vormen de aanvallende partij. Zij zoeken de onheil op.
Dat klopt, maar dat die soldaten in zekere zin ook slachtoffer zijn, maakt hun strijd niet plots nobel. Zij zijn en blijven de agressors in dit conflict.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het niet mee eens, die soldaten worden ook van alle kanten gehersenspoeld en voorgelogen.
Waarschijnlijk denken ze dat ze de Oekrainers aan het bevrijden zijn van nazi's ofzo.
Het zijn gewoon bruikbare idioten voor de leiders.
Het was ook geen persoonlijke aanval op jouquote:Op maandag 15 januari 2024 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken de voorgeschiedenis, volg dit conflict al sinds de Maidan-revolutie in Oekraïne. Er was en is - naar mijn mening - geen enkele goede reden voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen en zijn steden te bestoken met raketten.
En nee, ik ben geen voorstander van genocide op Russen. Verre van zelfs.
Ik zie toch echt meer de leiders als de agressor en ik heb niet gezegd dat hun strijd nobel is.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat die soldaten in zekere zin ook slachtoffer zijn, maakt hun strijd niet plots nobel. Zij zijn en blijven de agressors in dit conflict.
Wehrmacht-soldaten waren ook gehersenspoeld, maar dat maakte hun nederlaag niet minder noodzakelijk en heugelijk.
Poetin en zijn cronies in het Kremlin zijn inderdaad de agressor. In die zin zijn Russische soldaten ook slachtoffer. Maar dat neemt niet weg dat ze niets te zoeken hebben in Oekraïne,quote:Op maandag 15 januari 2024 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie toch echt meer de leiders als de agressor en ik heb niet gezegd dat hun strijd nobel is.
Je bedoelt kennelijk dat een aantal mensen wil dat Oekraïne de oorlog wint.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier willen liever dat de oorlog voortduurt. Ik denk dat ze het als entertainment beschouwen een soort voetbalwedstrijd.
Dat laatste is jouw mening, Putin denkt daar weer anders over.quote:Op maandag 15 januari 2024 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin en zijn cronies in het Kremlin zijn inderdaad de agressor. In die zin zijn Russische soldaten ook slachtoffer. Maar dat neemt niet weg dat ze niets te zoeken hebben in Oekraïne,
Poetin is een dictator met heimwee naar het Sovjet-tijdperk en de ambitie om op z'n minst een deel van de oude Sovjet-Unie in ere te herstellen.quote:Op maandag 15 januari 2024 16:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat laatste is jouw mening, Putin denkt daar weer anders over.
Zelf sta ik er neutraal in, ik vind het niet leuk natuurlijk maar snap wel waarom hij het doet.
Ik zie dat meer als propaganda eigenlijk, om het volk achter zich te krijgen.quote:Op maandag 15 januari 2024 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin is een dictator met heimwee naar het Sovjet-tijdperk en de ambitie om op z'n minst een deel van de oude Sovjet-Unie in ere te herstellen.
Dus ja, ik 'snap' waarom hij deze oorlog is begonnen. Maar het is complete waanzin.
Men denkt nog steeds dat propaganda alleen aan de kant van Rusland voor komt.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie dat meer als propaganda eigenlijk, om het volk achter zich te krijgen.
Als ik naar de tijdlijnen en eisen kijk komt ik tot de conclusie dat het om het NAVO lidmaatschap van Oekraine gaat.
Maar als jij echt denkt dat Putin een dictator is ben je toch niet goed geinformeerd.
Ja exact en de gehersenspoelde Russen denken het tegenovergestelde.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Men denkt nog steeds dat propaganda alleen aan de kant van Rusland voor komt.
Het mogelijke NAVO-lidmaatschap speelt alleen mee, in die zin dat het daardoor lastiger wordt om Oekraïne binnen de Russische invloedssfeer te behouden.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie dat meer als propaganda eigenlijk, om het volk achter zich te krijgen.
Als ik naar de tijdlijnen en eisen kijk komt ik tot de conclusie dat het om het NAVO lidmaatschap van Oekraine gaat.
Maar als jij echt denkt dat Putin een dictator is ben je toch niet goed geinformeerd.
Wij hebben hier een stuk meer mogelijkheden (en vrijheid) om nieuws en informatie te verzamelen dan in Rusland het geval is.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja exact en de gehersenspoelde Russen denken het tegenovergestelde.
Die zitten op de Russische Fok! te zeiken tegen Russische BNW'ers
Omdat Putin pas met dat Sovjet gezeik begon toen Oekraine en georgie bij de NAVO wilde komen.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het mogelijke NAVO-lidmaatschap speelt alleen mee, in die zin dat het daardoor lastiger wordt om Oekraïne binnen de Russische invloedssfeer te behouden.
Ik snap eerlijk gezegd waarom je Poetins woorden enkel voor waar aanneemt als hij rept over NAVO-lidmaatschap, maar dat je zijn eindeloze gedweep met het herstellen van de Sovjet-Unie wegwuift als propaganda. Poetin beschouwt Rusland nog altijd als een wereldmacht en is van mening dat Oost-Europa onderdeel uitmaakt van de Russische invloedssfeer. Daarom roert Rusland zich steeds meer in voormalige Sovjet-staten.
Rusland is een schijndemocratie, waar Poetin aan de top van de piramide staat. Potentiële politieke tegenstrevers worden onklaar gemaakt en kritische geluiden in de kiem gesmoord, desnoods met geweld. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit hoe je het beestje noemt, al ben ik ben wel benieuwd waarom Poetin in jouw ogen géén dictator zou zijn.
Dus onze media doet niet aan propaganda?quote:Op maandag 15 januari 2024 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij hebben hier een stuk meer mogelijkheden (en vrijheid) om nieuws en informatie te verzamelen dan in Rusland het geval is.
Dat Oekraïne oorlogspropaganda verspreidt zal ik niet betwisten. Voor onze media is het daardoor lastig om adequaat verslag te doen van de oorlog die gaande is. Je bent immers afhankelijk van informatie die wordt verstrekt door twee strijdende partijen, die allebei een eigen belang hebben.
Maar het sijpelt genoeg informatie uit Rusland om een goed beeld te krijgen van wat daar gaande is en op welke manier Poetin de scepter zwaait.
Nee, waarom?quote:Op maandag 15 januari 2024 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus onze media doet niet aan propaganda?
Wat is voor jou dan het criterium van een dictator.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Putin pas met dat Sovjet gezeik begon toen Oekraine en georgie bij de NAVO wilde komen.
Gewoon pure propaganda en kijk naar wat zijn eisen zijn voor vrede, heeft niks met de sovjet te maken en enkel met de NAVO.
Omdat er gewoon verkiezingen en er zijn tegenstanders, dat er bepaalde tegenstanders uit het raam gegooid worden maakt hem nog geen dictator.
Schijndemocratie ben ik het wel mee eens maar dat vind ik ook van de EU.
Nee, tuurlijk niet dat gebeurt alleen in het buitenlandquote:Op maandag 15 januari 2024 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus onze media doet niet aan propaganda?
Waar kunnen we die eisen vinden?quote:Op maandag 15 januari 2024 17:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Putin pas met dat Sovjet gezeik begon toen Oekraine en georgie bij de NAVO wilde komen.
Gewoon pure propaganda en kijk naar wat zijn eisen zijn voor vrede, heeft niks met de sovjet te maken en enkel met de NAVO.
Omdat er gewoon verkiezingen en er zijn tegenstanders, dat er bepaalde tegenstanders uit het raam gegooid worden maakt hem nog geen dictator.
Schijndemocratie ben ik het wel mee eens maar dat vind ik ook van de EU.
Laat eens een voorbeeld zien van propaganda door de Nederlandse media.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet dat gebeurt alleen in het buitenland
Noem eens een voorbeeld waarin anno 2022 het gerechtvaardigd is om gebieden van een ander land te annexeren.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja exact en de gehersenspoelde Russen denken het tegenovergestelde.
Die zitten op de Russische Fok! te zeiken tegen Russische BNW'ers
Dat kan ik doen en dan krijg ik een voorspelbaar antwoord.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laat eens een voorbeeld zien van propaganda door de Nederlandse media.
wtfquote:Op maandag 15 januari 2024 17:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Letterlijk niemand denkt dat hier. Terug naar de echokamers waar ze juichen voor dit soort opmerkingen.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet dat gebeurt alleen in het buitenland
quote:Op maandag 15 januari 2024 19:53 schreef ems. het volgende:
[..]
wtf
[..]
Letterlijk niemand denkt dat hier. Terug naar de echokamers waar ze juichen voor dit soort opmerkingen.
quote:
Er is alleen wel een verschil tussen propaganda in Rusland en Nederland.quote:
Oh de NOS heeft ook iets raars gedaan met een interview met Putin bijvoorbeeld. Dat is kwalijk, maar er zit geen groter plan achter, laat staan dat het iov de overheid is.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:39 schreef sp3c het volgende:
Doe ik het wel
https://www.adformatie.nl(...)a-oorlog-afghanistan
Geen voorbeelden dus.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat kan ik doen en dan krijg ik een voorspelbaar antwoord.
Dat inderdaad.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is alleen wel een verschil tussen propaganda in Rusland en Nederland.
Zoals sp3c terecht laat zien verspreidt onze overheid wel degelijk propaganda. Hell, ik ontvang dagelijks persbericht van overheden en dat zijn vaak enorm gekleurde stukken, die je prima kan betitelen als propaganda.
Maar in Rusland zijn veel media een verlengstuk van de overheid, ze worden letterlijk aangestuurd door het Kremlin. Dat bepaalt wat voor berichten die media mogen brengen.
Zulke propaganda-verspreiding kennen wij gelukkig niet. Onze media worden op geen enkele wijze beïnvloed of aangestuurd door de overheid.
Dus de overheid beinvloed wel de social media maar niet de reguliere media waar ze miljoenen aan geven?quote:Op maandag 15 januari 2024 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is alleen wel een verschil tussen propaganda in Rusland en Nederland.
Zoals sp3c terecht laat zien verspreidt onze overheid wel degelijk propaganda. Hell, ik ontvang dagelijks persbericht van overheden en dat zijn vaak enorm gekleurde stukken, die je prima kan betitelen als propaganda.
Maar in Rusland zijn veel media een verlengstuk van de overheid, ze worden letterlijk aangestuurd door het Kremlin. Dat bepaalt wat voor berichten die media mogen brengen.
Zulke propaganda-verspreiding kennen wij gelukkig niet. Onze media worden op geen enkele wijze beïnvloed of aangestuurd door de overheid.
Dat hebben ze zelfs later gecorrigeerd, if memory serves.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh de NOS heeft ook iets raars gedaan met een interview met Putin bijvoorbeeld. Dat is kwalijk, maar er zit geen groter plan achter, laat staan dat het iov de overheid is.
Omdat ze betrapt waren.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat hebben ze zelfs later gecorrigeerd, if memory serves.
Als je bewijs had van kwade intenties is nu een goede tijd om dat te tonenquote:
Dit heb je ongetwijfeld gehoord uit een of ander propagandakanaal.quote:We zijn het er vast wel over eens dat de censuur en propaganda in Rusland hoger is dan hier.
Hier pakken ze het slinkser aan, propaganda is ook niet perse nepnieuws.
De manier waarop het gebracht wordt kan ook propaganda zijn.
Of door bepaalde politieke figuren geen media aandacht te geven.
Staat me ook bij, maar er staat me ook bij dat ik dat erg teleurstellend vond. Nergens voor nodig, zeker niet voor NOS.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat hebben ze zelfs later gecorrigeerd, if memory serves.
Tja voor de een is het propaganda en de ander ziet het als de waarheid.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Als je bewijs had van kwade intenties is nu een goede tijd om dat te tonen
[..]
Dit heb je ongetwijfeld gehoord uit een of ander propagandakanaal.
Maar de NOS corrigeert dus. Dat ze het doen omdat ze betrapt zouden zijn is, zonder verdere uitleg, wel weer een vorm van propagandaquote:Op maandag 15 januari 2024 21:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja voor de een is het propaganda en de ander ziet het als de waarheid.
Dat is hetzelfde als in Rusland, de ene kijkt naar de TV en gelooft alles wat daar gezegd wordt en de ander is kritisch.
Ik geloof ook niet zo maar alles, ik kijk, observeer, trek lijntjes en daaruit conclusies.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar de NOS corrigeert dus. Dat ze het doen omdat ze betrapt zouden zijn is, zonder verdere uitleg, wel weer een vorm van propagandaJe moet ook niet zomaar alles geloven joh.
Maar hoezo is een interview met Poetin propaganda.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze betrapt waren.
We zijn het er vast wel over eens dat de censuur en propaganda in Rusland hoger is dan hier.
Hier pakken ze het slinkser aan, propaganda is ook niet perse nepnieuws.
De manier waarop het gebracht wordt kan ook propaganda zijn.
Of door bepaalde politieke figuren geen media aandacht te geven.
Propaganda is natuurlijk niet een ander woord voor leugen.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja voor de een is het propaganda en de ander ziet het als de waarheid.
Dat is hetzelfde als in Rusland, de ene kijkt naar de TV en gelooft alles wat daar gezegd wordt en de ander is kritisch.
Dat doet praktisch iedereen. Die mogelijkheid hebben wij dan ook in Nederland. Dat is niet automatisch zo voor andere landen.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet zo maar alles, ik kijk, observeer, trek lijntjes en daaruit conclusies.
Kijk, en dit is dus propaganda.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hier heb je een video met voorbeelden, misschien vind je het interessant.
https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige-leugenaarsquote:Op maandag 15 januari 2024 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo is een interview met Poetin propaganda.
Prima kerel, geloof wat je wilt.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat doet praktisch iedereen. Die mogelijkheid hebben wij dan ook in Nederland. Dat is niet automatisch zo voor andere landen.
[..]
Kijk, en dit is dus propaganda.
Per ongeluk precies dat stukje eruit geknipt?quote:Op maandag 15 januari 2024 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige-leugenaars
Ik geloof niet dat het opzettelijk was. Ik snap wel heel goed hoe iemand denkt dat dat het wel was.
Poetin was kortaf en weinig verhelderend in zijn antwoorden, dus ja. Ook dat kun je terugvinden overigens.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Per ongeluk precies dat stukje eruit geknipt?
Ja kan gebeuren tochquote:Op maandag 15 januari 2024 21:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Per ongeluk precies dat stukje eruit geknipt?
Maar is dat propaganda van de NOS, of een wat ongelukkige manier van knippen.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige-leugenaars
Ik geloof niet dat het opzettelijk was. Ik snap wel heel goed hoe iemand denkt dat dat het wel was.
Tja, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand dit kan opvatten als propaganda.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar is dat propaganda van de NOS, of een wat ongelukkige manier van knippen.
Want wat ik begrijp van de interviewer zelf is dat Poetin in essentie geen antwoord gaf op de kern van zijn vragen.
Dus dan klopt wel de conclusie die NOS probeert neer te zetten.
mja grijs ... dit was gewoon propagandaquote:Op maandag 15 januari 2024 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat jij aanhaalt is al wel een heel stuk grijzer.
Je doelt op de NPO? Die wordt inderdaad draaiende gehouden met overheidsgeld. Maar dat is niet alleen de NOS, maar bijvoorbeeld ook Ongehoord Nederland. Denk jij dat de overheid voorschrijft wat deze media melden?quote:Op maandag 15 januari 2024 21:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus de overheid beinvloed wel de social media maar niet de reguliere media waar ze miljoenen aan geven?
Als kijkt hoe Ongehoord Nederland er van langs krijgt is het toch moeilijk te ontkennen dat de overheid daar bovenop zit.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op de NPO? Die wordt inderdaad draaiende gehouden met overheidsgeld. Maar dat is niet alleen de NOS, maar bijvoorbeeld ook Ongehoord Nederland. Denk jij dat de overheid voorschrijft wat deze media melden?
Ik werk zelf voor een dagblad dat onderdeel is DPG Media. Wij krijgen geen geld van de overheid en wij worden op geen enkele wijze aangestuurd door die overheid.
Sterker, in werkelijkheid liggen we juist vaak in de clinch met overheden, omdat die niet gelukkig zijn met onze berichtgeving.
Propaganda gaat over aansturen en bepalen van het 'nieuws'. Onvrede uiten over berichtgeving is precies het tegenovergestelde van aansturen.quote:Op maandag 15 januari 2024 23:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als kijkt hoe Ongehoord Nederland er van langs krijgt is het toch moeilijk te ontkennen dat de overheid daar bovenop zit.
Gezien het feit dat jullie vaak in de clinch liggen met de overheid kan je toch moeilijk ontkennen dat de overheid zich met de vrije media bemoeit.
Maar als je onvrede uit over de berichtgeving dan ben je toch juist bezig met aansturenquote:Op maandag 15 januari 2024 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Propaganda gaat over aansturen en bepalen van het 'nieuws'. Onvrede uiten over berichtgeving is precies het tegenovergestelde van aansturen.
Natuurlijk willen ook overheden dat zo goed mogelijk voor de dag komen in de media. Dat geldt in principe voor iedereen met wie wij te maken krijgen. Van wethouders tot raadsleden en van bedrijven tot verdachten in strafzaken.
Maar dat is dus van een compleet andere orde dan voorschrijven wat media moeten berichten, zoals gebeurt in een autocratie, zoals Rusland.
Wat betreft ON!: ik kan je verzekeren dat omroepbaas Arnold Karskens een leuk inkomen binnenharkt, en dat is allemaal overheidsgeld. En ja, ON! oogst kritiek, maar maakt nog steeds uitzendingen.
Als de overheid de media zou aansturen, zou er geen reden zijn om onvrede te uiten.quote:Op maandag 15 januari 2024 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar als je onvrede uit over de berichtgeving dan ben je toch juist bezig met aansturen
Uiteraard is het niet van dezelfde orde als in Rusland.
Echt aansturen op onderwerpen is helemaal niet nodig. Mensen met de juiste mening worden gepromoveerd en mensen met de verkeerde mening wordt het lastig gemaakt. Wat overblijft is een echokamer met pro klimaat, pro diversiteit en woke meningen.quote:Op maandag 15 januari 2024 23:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als kijkt hoe Ongehoord Nederland er van langs krijgt is het toch moeilijk te ontkennen dat de overheid daar bovenop zit.
Gezien het feit dat jullie vaak in de clinch liggen met de overheid kan je toch moeilijk ontkennen dat de overheid zich met de vrije media bemoeit.
De praktijk is echter anders.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Echt aansturen op onderwerpen is helemaal niet nodig. Mensen met de juiste mening worden gepromoveerd en mensen met de verkeerde mening wordt het lastig gemaakt. Wat overblijft is een echokamer met pro klimaat, pro diversiteit en woke meningen.
De Telegraaf is nog altijd de grootste krant van ons land en laat juist een geluid horen dat uiterst kritisch is op klimaatbeleid, diversiteit en 'woke'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Echt aansturen op onderwerpen is helemaal niet nodig. Mensen met de juiste mening worden gepromoveerd en mensen met de verkeerde mening wordt het lastig gemaakt. Wat overblijft is een echokamer met pro klimaat, pro diversiteit en woke meningen.
Klopt, kijk ook naar het voorbeeld van de NOS, GeenStijl springt daar meteen bovenop.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Telegraaf is nog altijd de grootste krant van ons land en laat juist een geluid horen dat uiterst kritisch is op klimaatbeleid, diversiteit en 'woke'.
En wat als we straks een PVV-kabinet krijgen? Moeten we dan juist dat Telegraaf-geluid beschouwen als propaganda?
Situatie verslechterd en Oekraïne gaat vol in de verdediging.quote:De autoriteiten in de Oekraïense regio Charkiv laten tientallen dorpen ontruimen die in de buurt van het front liggen. De veiligheidssituatie in het gebied zou verslechteren door Russische aanvallen.
Het gaat om dorpen in het district Kupiansk, ten oosten van Charkiv in het noordoosten van Oekraïne. De gelijknamige stad in dat gebied geldt als een belangrijk spoorwegknooppunt waar voor de oorlog zo'n 30.000 mensen woonden. Oekraïne heeft in het noordelijke gebied omvangrijke verdedigingslinies aangelegd. Die bestaan onder meer uit loopgraven en prikkeldraad.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dorpen-aan-het-front
Nieuwe langeafstandswapens.quote:Frankrijk gaat zo'n veertig Scalp-kruisraketten voor de lange afstand en enkele honderden bommen aan Oekraïne leveren. Dat zei president Emmanuel Macron dinsdag op een persconferentie. Het is een nieuwe levering na een onbekend aantal Scalp's dat Frankrijk in de zomer naar Oekraïne stuurde.
Volgens Macron moet Europa's prioriteit zijn 'om Rusland niet te laten winnen'. Hij kondigde een bezoek aan de Oekraïense hoofdstad Kyiv aan voor februari. Voor dat bezoek verwacht hij een nieuw bilateraal veiligheidsakkoord met Oekraïne te kunnen sluiten, overeenkomstig een soortgelijk akkoord tussen het Verenigd Koninkrijk en Oekraïne.
De nieuwe Franse minister van Buitenlandse Zaken Stéphane Séjourné had afgelopen zaterdag bij een bezoek aan Kyiv al gezegd dat de Oekraïners kunnen blijven rekenen op Franse steun.
Ook in Duitsland wordt de druk op bondskanselier Olaf Scholz opgevoerd om kruisraketten aan Oekraïne te leveren, zowel door oppositiepartij CDU als regeringspartijen Groenen en FDP.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-gewond~a429a7002/
Als alle NAVO landen afzonderlijk een veiligheidsakkoord afsluiten zit Oekraïne alsnog bij de NAVOquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nieuwe langeafstandswapens.
Dat is zo'n beetje zoals het tot nu toe gegaan is. Bijna alle Europese landen hebben hun steentje bijgedragen en onderling is er wel enig overleg, maar de keuze om geld en/of wapens te leveren is iedere keer door het individuele land genomen. Niet officieel de NAVO dus, maar wel met hetzelfde effect.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als alle NAVO landen afzonderlijk een veiligheidsakkoord afsluiten zit Oekraïne alsnog bij de NAVO
Hoe meer hoe beter.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nieuwe langeafstandswapens.
Jij ookquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuke mening heb je over dit bericht.
Ik denk dat hij hele verstandige dingen zegt. We produceren nog niet de helft aan oorlogsspul, dan wat een agressief buurland met veel minder inwoners en economie doet. Dat is een risico. Ook het pleidooi om de economie meer schokbestendig te maken lijkt mij een verstandige in deze onstabiele wereld. China, Rusland en behoorlijk wat landen in het MO zijn luidruchtig oorlogstaal aan het schreeuwen en terroristengroepjes vallen de zeeroutes aan. Dan wil je niet dat een heethoofd met een voltreffer meteen voor problemen kan zorgen. Bovendien wil je niet chantabel voor types als Poetin zijn.quote:
Je kunt beter goed voorbereid zijn, en er gebeurt uiteindelijk niks, dan dat je niks doet 'omdat het wel mee zal vallen'.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij hele verstandige dingen zegt. We produceren nog niet de helft aan oorlogsspul, dan wat een agressief buurland met veel minder inwoners en economie doet. Dat is een risico. Ook het pleidooi om de economie meer schokbestendig te maken lijkt mij een verstandige in deze onstabiele wereld. China, Rusland en behoorlijk wat landen in het MO zijn luidruchtig oorlogstaal aan het schreeuwen en terroristengroepjes vallen de zeeroutes aan. Dan wil je niet dat een heethoofd met een voltreffer meteen voor problemen kan zorgen. Bovendien wil je niet chantabel voor types als Poetin zijn.
Dat is het gekke aan BNW'ers. Prive zijn het vaak preppers of mensen die daar wel respect voor hebben, maar zodra iemand in de overheid ook maar het voorstel doet om als land het minimale aan voorbereiding op verstoringen te gaan doen dan exploderen ze.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt beter goed voorbereid zijn, en er gebeurt uiteindelijk niks, dan dat je niks doet 'omdat het wel mee zal vallen'.
Áls het dan toch niet meevalt, en je bent niet voorbereid, dan is het te laat.
Better safe then sorry.
Zowel op militair vlak als economisch
Die lijkt me lastig hard te makenquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is het gekke aan BNW'ers. Prive zijn het vaak preppers of mensen die daar wel respect voor hebben, maar zodra iemand in de overheid ook maar het voorstel doet om als land het minimale aan voorbereiding op verstoringen te gaan doen dan exploderen ze.
Omdat we heel lang in een tijd van relatieve rust hebben geleefd. Zeker in Nederland.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:32 schreef sp3c het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe de samenleving met de afgelopen pak hem beet 40 jaar in het achterhoofd niet het onverwachte verwacht tbh
jep, tot de VS weer moest beginnen met trekken en duwenquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat we heel lang in een tijd van relatieve rust hebben geleefd. Zeker in Nederland.
Door te dreigen uit de NAVO te stappen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jep, tot de VS weer moest beginnen met trekken en duwen
In Nederland ja, dat gaat ook niet zo snel veranderen, toch heeft Defensie de complete toolbox ingezetquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat we heel lang in een tijd van relatieve rust hebben geleefd. Zeker in Nederland.
Je bent als Nederland ook niet heel geloofwaardig als je nu in de hammock gaat chillen met een "we zien wel" houding. Alleen bepalen we dit keer niet (een deel van) de spelregels.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
In Nederland ja, dat gaat ook niet zo snel veranderen, toch heeft Defensie de complete toolbox ingezet
Alles binnen of aan de grenzen van Europa gezien van terreur tot oorlog tot genocide en alles gedaan van oorlog voeren tot terroristen en/of oorlogsmisdadigersjagen tot peacekeeping en en forcing
Dicht bij huis, ver van huis, Balkenende gaf nooit thuis, het hele plaatje
Mijn punt is dat we dat überhaupt al niet deden, geen idee wie iedereen er ooit van overtuigd heeft dat wij het braafste jongetje van de klas zijn maar volgens mij zijn we dat nooit geweestquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent als Nederland ook niet heel geloofwaardig als je nu in de hammock gaat chillen met een "we zien wel" houding. Alleen bepalen we dit keer niet (een deel van) de spelregels.
Dat weet ik, daarom stel ik dat ook zo.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mijn punt is dat we dat überhaupt al niet deden, geen idee wie iedereen er ooit van overtuigd heeft dat wij het braafste jongetje van de klas zijn maar volgens mij zijn we dat nooit geweest
We betalen er alleen liever niet voor en dat zal wel moeten veranderen
quote:According to a report by the Pentagon inspector general, more than 40,000 weapons worth more than $1 billion were shipped to Ukraine but never made it to the battlefield.
Goed nieuws dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
https://pjmedia.com/rick-(...)pentagon-ig-n4925416
[..]
Altijd al geweten dat @Wantie eigenlijk rossja spy was.quote:
ik gok dat al die wapens op west-europa gericht zullen worden, of gedistribueerd en doorverkocht worden door europa en balkan.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
https://pjmedia.com/rick-(...)pentagon-ig-n4925416
[..]
Het gaat een koude en zware winter worden voor veel Russenquote:Drones treffen Russische gasfabriek: ‘Militaire prestatie’
Vlakbij de Oostzee is zaterdagnacht brand uitgebroken in een terminal van een van de grootste gasproducenten van Rusland, Novatek. Volgens getuigen zou het gaan om een Oekraïense droneaanval. Het Russische staatspersbureau Ria Novosti heeft twee explosies bevestigd. In het district Kingiseppski is de alarmfase van kracht, aldus nog de lokale gouverneur.
Andere Russische nieuwskanalen op Telegram melden dat bewoners in de buurt dronegeluiden hoorden, gevolgd door explosies. Er zou een aanval zijn uitgevoerd met twee niet-geïdentificeerde drones. Een militaire prestatie, volgens experts, want om de haven te bereiken zouden de drones ruim 1000 kilometer over Russisch grondgebied moeten zijn gevlogen, zonder te zijn opgemerkt.
De afgelopen dagen zijn er diverse Oekraïense aanvallen geweest op Russische infrastructuur. Die worden niet geclaimd door het Oekraïense leger, maar het lijkt duidelijk dat Kyiv terug wil slaan na recente Russische raketaanvallen op diverse Oekraïense steden. Vrijdag vloog een Russisch oliedepot in de regio Brjansk in brand, naar verluidt nadat brokstukken van een neergehaalde Oekraïense drone erop waren gevallen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-prestatie~a23777c7/
quote:I just got back from Ukraine, where I was visiting some friends. Everything we have heard about what’s happening in Ukraine is a lie.The reality is darker, bleaker, and unequivocally hopeless. There is no such thing as Ukraine "winning" this war.- By their estimates, they have lost over one million of their sons, fathers and husbands; an entire generation is gone. - Even in the Southwest, where the anti-Russian sentiment is long-standing, citizens are reluctant or straight-up scared to publicly criticize Zelensky; they will go to jail.- In every village and town, the streets, shops, and restaurants are mostly absent of men.- The few men who remain are terrified of leaving their homes for fear of being kidnapped into conscription. Some have resorted to begging friends to break their legs to avoid service.- Army search parties take place early in the morning, when men leave their homes to go to work. They ambush and kidnap them off the streets and within 3-4 hours they get listed in the army and taken away straight to the front lines with minimal or no training at all; it is "a death sentence."- It's getting worse every day. Where I was staying, a dentist had just been taken by security forces on his way to work, leaving behind two small children. Every day, 3-5 dead bodies keep arriving from the front lines.- Mothers and wives fight tooth and nail with the armed forces, beg and plead not to have their men taken away. They try bribing, which sometimes works, but most of the time they are met with physical violence and death threats. - The territory celebrated as having been "won back" from Russia has been reduced to rubble and is uninhabitable. Regardless, there is no one left to live there and displaced families will likely never return.- They see the way the war has been reported, at home and abroad. It's a "joke" and "propaganda." They say: “Look around: is this winning?”. - Worse, some have been hoaxed into believing that once Ukrainians forces are exhausted, American soldiers will come in to replace them and “win the war”.There is no ambiguity in these people. The war was for nothing - a travesty. The outcome always was, and is, clear. The people are hopeless, utterly destroyed, and living in an unending nightmare. They are pleading for an end, any end - most likely the same "peace" that could have been achieved two years ago. In their minds, they have already lost, for their sons, fathers and husbands are gone, and their country has been destroyed. There is no "victory" that can change that. Make no mistake, they are angry with Putin. But they are also angry with Zelensky and the West. They have lost everything, worst of all, hope and faith, and cannot comprehend why Zelenky wishes to continue the current trajectory, the one of human devastation.I didn't witness the war; but what I saw was absolutely heart-breaking.Shame on the people, regardless of their intentions, who have supported this war. And shame on the media for continuing to lie about it.
Je hebt kennelijk het deel gemist waarbij de tartaren op De Krim die nog over zijn opnieuw te maken hebben met oppressie, sinds de annexatie van De Krim door Rusland.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:59 schreef Candymannetje het volgende:
Tja je kan je daar allemaal wel druk over maken maar kijk hoe vaak de grenzen zijn verplaatst in Europa de afgelopen 1000 jaar.
Dat gaat ongetwijfeld nog wel vaker gebeuren.
Een of andere bot is ditquote:Op zondag 21 januari 2024 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
https://twitter.com/MariaMateiciuc
[..]
Ah leuk, de mening van een twitteraar die in het juiste straatje past, en dus goed bevalt...quote:Op zondag 21 januari 2024 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te kijken naar de door Oekraïne terugveroverde gebieden om te kijken hoe Rusland met de Oekraïnse burgers en burgerrechten omgaat.quote:Op maandag 22 januari 2024 08:09 schreef Wantie het volgende:
En sommigen hier geloven dat de burger rechten in Oekraïne beter zullen zijn als Oekraïne een Russische oblast wordt.
Klopt, maar dat wordt kennelijk door de vingers gezien.quote:Op maandag 22 januari 2024 08:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te kijken naar de door Oekraïne terugveroverde gebieden om te kijken hoe Rusland met de Oekraïnse burgers en burgerrechten omgaat.
Ja jouw mening is gelukkig veel waardevoller.quote:Op maandag 22 januari 2024 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah leuk, de mening van een twitteraar die in het juiste straatje past, en dus goed bevalt...
Even op vakantie geweest en weet dan precies wat in het hele land speelt.
Ik men zelf verscheidene Oekraïeners, en die vertellen weer een heel ander verhaal.
En hoe kunnen we haar claims verifiëren? Ze noemt geen namen, citeert helemaal niemand. Ze post een paar foto's waaruit moet blijken dat ze in Oekraïne is geweest, maar dat zegt op zichzelf weinig. Want dat je daar bent geweest betekent niet automatisch dat je de waarheid spreekt.quote:Op zondag 21 januari 2024 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mooi is dat he, altijd oh zo kritisch als het op officiële grote boze MSM berichten gaat.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe kunnen we haar claims verifiëren? Ze noemt geen namen, citeert helemaal niemand. Ze post een paar foto's waaruit moet blijken dat ze in Oekraïne is geweest, maar dat zegt op zichzelf weinig. Want dat je daar bent geweest betekent niet automatisch dat je de waarheid spreekt.
Verder is ook volstrekt onduidelijk wie die dame is en in hoeverre ze een betrouwbare bron is.
In ieder geval geef je toe dat het een mening betreft.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja jouw mening is gelukkig veel waardevoller.
Want jij hebt met een Oekraïner gesproken.
Ze post wel foto's uit andere landen die ze rond die tijd bezocht.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe kunnen we haar claims verifiëren? Ze noemt geen namen, citeert helemaal niemand. Ze post een paar foto's waaruit moet blijken dat ze in Oekraïne is geweest, maar dat zegt op zichzelf weinig. Want dat je daar bent geweest betekent niet automatisch dat je de waarheid spreekt.
Verder is ook volstrekt onduidelijk wie die dame is en in hoeverre ze een betrouwbare bron is.
Na Orban heeft de EU er nu een nieuwe vijand bijquote:Om een einde te maken aan de oorlog met Rusland moet Oekraïne een deel van zijn grondgebied opgeven, beweert Robert Fico (59), de nieuwe premier van Slowakije. In een interview met de openbare omroep RTVS zei de pro-Russische en populistische leider dat het 'niet realistisch' is om te denken dat de Russen zich zullen terugtrekken uit bepaalde delen van Oekraïne. Fico oordeelt bovendien dat Oekraïne 'geen soeverein land is', maar onder controle en invloed van de Verenigde Staten staat.
,,Er moet een soort van compromis komen”, zei Fico in het tv-interview. ,,Wat verwachten de Oekraïners nu? Dat de Russen zich zullen terugtrekken uit Loehansk, de Donbas en de Krim? Dat is niet realistisch.”
Fico herhaalde ook dat hij geen voorstander is van het Oekraïens lidmaatschap tot de NAVO. ,,Dat zou alleen maar de basis voor een Derde Wereldoorlog vormen”, vindt hij. De Slowaakse premier ontmoet woensdag zijn Oekraïense ambtgenoot Denys Sjmyhal. Maar die laatste moet van Slowakije geen wapens verwachten, aldus Fico, die Oekraïne 'een van de meest corrupte naties in de wereld' noemt. ,,God weet hoeveel van de hulp die naar dat land wordt gestuurd gewoon ergens verdwijnt.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-stoppen~a429a7002/
Dit is al oud nieuws toch?quote:Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Na Orban heeft de EU er nu een nieuwe vijand bij
Ik wist niet dat de nieuwe premier van Slowakije zo'n grote Poetin-fan was. Maar misschien was dat allang bekend en was ik wat naïef.quote:
Je kan het niet verifiëren.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slovakije zou een deel van hun land aan Oekraïene kunnen geven ter compensatiequote:Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Na Orban heeft de EU er nu een nieuwe vijand bij
Ik zie nergens dat hij een fan van Putin is.quote:Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de nieuwe premier van Slowakije zo'n grote Poetin-fan was. Maar misschien was dat allang bekend en was ik wat naïef.
Zullen we het niet persoonlijk maken hier? Het onderwerp biedt genoeg voer voor discussies.quote:Op maandag 22 januari 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
In ieder geval geef je toe dat het een mening betreft.
En ik weet dat mijn mening je niet bevalt, en een mening van Jane Doe op Twitter die vindt dat Poetin Oekraïne binnen een week had moeten kunnen innemen wel.
Ook voor u/jou geldt: beperk je tot het onderwerp en maak het niet persoonlijk. We hoeven niet alle oorlogen dunnetjes over te doen op FOK!quote:Op maandag 22 januari 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja jouw mening is gelukkig veel waardevoller.
Want jij hebt met een Oekraïner gesproken.
Waarom deze sneer? Gun iemand een andersluidende mening, en discussieer over het topiconderwerp.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooi is dat he, altijd oh zo kritisch als het op officiële grote boze MSM berichten gaat.
Maar berichten van onbekende nobodies die in hun straatje passen, slikken ze kritiekloos als zoete koek![]()
Is geen sneer, maar simpel hoe het is.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom deze sneer? Gun iemand een andersluidende mening, en discussieer over het topiconderwerp.
Kijk even in het Oekraïne topic in NWS daar worden continu X berichten en Youtube filmpjes gepost waar niemand vraagtekens bij zet.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is geen sneer, maar simpel hoe het is.
Berichten uit de echte media worden niet geloofd danwel sterk bekritiseerd.
En dat kan.
Maar wat vage berichten van onbekenden op X worden wel steevast zonder kritiek en vragen te stellen geloofd.
Je ziet het hier keer op keer voorbij komen.
Zolang een filmpje of tweet binnen de policy en het item past hoef je je in BNW niet te verantwoorden waarom je dit plaatst, of dit nou bij NOS, ON of een of andere Jane Doe vandaan komt. Kritiek op de geplaatste inhoud is ook geen probleem, maar kritiek op de poster of zijn/haar beweegredenen tot plaatsing draagt niets bij aan de discussie.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is geen sneer, maar simpel hoe het is.
Berichten uit de echte media worden niet geloofd danwel sterk bekritiseerd.
En dat kan.
Maar wat vage berichten van onbekenden op X worden wel steevast zonder kritiek en vragen te stellen geloofd.
Je ziet het hier keer op keer voorbij komen.
Klopt, maar de waarneming dat de geloofwaardigheid van een bericht kennelijk afhangt van in hoeverre het aansluit op je eigen visie mag dan toch wel gedaan worden.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zolang een filmpje of tweet binnen de policy en het item past hoef je je in BNW niet te verantwoorden waarom je dit plaatst, of dit nou bij NOS, ON of een of andere Jane Doe vandaan komt. Kritiek op de geplaatste inhoud is ook geen probleem, maar kritiek op de poster of zijn/haar beweegredenen tot plaatsing draagt niets bij aan de discussie.
Waarom toch persoonlijk maken? Als iemand een youtube/X-post post om zijn/haar punt duidelijk te maken zal hij/zij dat niet doen met iets wat hij/zij zelf ongeloofwaardig vindt.quote:Op maandag 22 januari 2024 17:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar de waarneming dat de geloofwaardigheid van een bericht kennelijk afhangt van in hoeverre het aansluit op je eigen visie mag dan toch wel gedaan worden.
Waar haal jij het idee vandaan dat die kritiek ‘persoonlijk’ zou zijn? Het is niet persoonlijk.quote:Op maandag 22 januari 2024 18:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom toch persoonlijk maken? Als iemand een youtube/X-post post om zijn/haar punt duidelijk te maken zal hij/zij dat niet doen met iets wat hij/zij zelf ongeloofwaardig vindt.
Dan verschillen we daar in van mening.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Waar haal jij het idee vandaan dat die kritiek ‘persoonlijk’ zou zijn? Het is niet persoonlijk.
Ik identificeer mijzelf als een bijzettafeltje dus ik wens aangesproken te worden met de/het.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ook voor u/jou geldt: beperk je tot het onderwerp en maak het niet persoonlijk. We hoeven niet alle oorlogen dunnetjes over te doen op FOK!
Dan heb jij een verkeerde bril op.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:37 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Kijk even in het Oekraïne topic in NWS daar worden continu X berichten en Youtube filmpjes gepost waar niemand vraagtekens bij zet.
Zouden ze dan ook de Nazi symbolen laten zien of zouden ze die weg laten?quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
De helden van Azovstal zullen worden geëerd in Hollywood en het Westen
Ik denk dat dat niet meer in het script zal passen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zouden ze dan ook de Nazi symbolen laten zien of zouden ze die weg laten?
"We moeten eerlijk zijn tegen de mensen"quote:EU-kopstuk pleit voor een Europees atoomschild: "We moeten eerlijk zijn tegenover de mensen”
Manfred Weber, de leider van de grootse fractie in het Europese parlement, zegt dat de EU zich moet voorbereiden op een oorlog “zonder de hulp van de VS”. In een interview met POLITICO roept hij de Europese leiders ook op om een eigen atoomschild te bouwen.
https://www.hln.be/buiten(...)-de-mensen~a0cdbe90/
De Russen hebben meermaals meerdere landen in de EU met kernwapens bedreigd. En Trump heeft al laten weten dat hij niet zo zit te springen om te helpen in dat geval. Niks raars aan dus..quote:Op donderdag 25 januari 2024 13:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"We moeten eerlijk zijn tegen de mensen"
We kunnen het niet halen van de russen maar toch mogen we ze niet laten winnen dus we gaan dit desnoods laten escaleren tot een nucleaire WW3 ...
Dus bereid u maar al voor.
Eerst Zweedse waarschuwing, daarna Engeland en nu deze ...
Dat laatste valt nog te bezien, de Sovjet Unie moest uiteindelijk Afghanistan ook opgeven.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:15 schreef UncleScorp het volgende:
Het is een slechts een aanname dat Putin Europa zou aanvallen, en het is nog niet zeker dat Trump de presidentsverkiezingen gaat winnen.
Dus angstzaaierij en stemmingmakerij.
Tenzij het westen idd al besloten heeft dit conflict tot het einde te laten escaleren.
Geen van beide partijen in het conflict wil toegeven of nederlaag aanvaarden. Rusland blijkt uiteindelijk sterker te staan (sanctions anyone ?) en zal de uitputtingsslag langer volhouden, dus Oekraine zal uiteindelijk het onderspit delven, tenzij het westen/NAVO er zelf vol tegenaan wil gaan.
Zweden heeft jaren geleden hun atoomkelders weer geactualiseerd vanwege intimidatie door Rusland.quote:Op donderdag 25 januari 2024 13:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"We moeten eerlijk zijn tegen de mensen"
We kunnen het niet halen van de russen maar toch mogen we ze niet laten winnen dus we gaan dit desnoods laten escaleren tot een nucleaire WW3 ...
Dus bereid u maar al voor.
Eerst Zweedse waarschuwing, daarna Engeland en nu deze ...
Afghanistan is niet te vergelijken met Oekraïne.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog te bezien, de Sovjet Unie moest uiteindelijk Afghanistan ook opgeven.
Verschil is wel dat ze delen van Oekraïne gewoon hebben geannexeerd.
Maar we weten niet hoe lang de adem is van Rusland.
Niemand in Oekraïne gaat overheersing van Rusland accepteren. Zelfs etnische Russen niet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Afghanistan is niet te vergelijken met Oekraïne.
Als Oekraïne valt dan zullen de mensen dat hoogstwaarschijnlijk accepteren of vertrekken naar een ander land.
Guerrillaoorlog zie ik daar niet gebeuren.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand in Oekraïne gaat overheersing van Rusland accepteren. Zelfs etnische Russen niet.
Omdat de banden tussen Rusland en Oekraïne dermate verstoord zijn dat dat heel lang duurt voor het goed komt. Als het überhaupt nog goed komt.quote:
Ik denk dat de Oekraïners wel gaan inzien dat ze gebruikt zijn voor een proxy-oorlog en in de steek gelaten zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat de banden tussen Rusland en Oekraïne dermate verstoord zijn dat dat heel lang duurt voor het goed komt. Als het überhaupt nog goed komt.
Die gaan zich niet neerleggen bij een verlies.
Iddquote:Op donderdag 25 januari 2024 18:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraïners wel gaan inzien dat ze gebruikt zijn voor een proxy-oorlog en in de steek gelaten zijn.
Mooie woorden waar weinig van terecht gekomen is.
Daar gooit Rusland nog wat extra propaganda over heen dan is het wel klaar vermoed ik.
Maar er zal best een verschil zijn in west-Oekraine en oost-Oekraine.
Er zijn nu al meer Russen gesneuveld dan in Afghanistan.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Afghanistan is niet te vergelijken met Oekraïne.
Als Oekraïne valt dan zullen de mensen dat hoogstwaarschijnlijk accepteren of vertrekken naar een ander land.
Guerrillaoorlog zie ik daar niet gebeuren.
Ze moeten helemaal niets, als ze er klaar mee zijn kunnen ze er nu mee stoppen, denk dat heel veel westerse penningmeesters stiekem een gat in de lucht springenquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Als de oorlog voorbij is zal er veel "vuiligheid" boven komen. Benieuwd naar de reactie van het oekrainse volk als ze beseffen dat ze gebruikt werden door het westen in een proxy oorlog. En dat met wat ze allemaal moeten opofferen hebben, vaders en zonen en hun hebben en houden, en het ganse land naar de kloten.
Tja, wat je in feite zegt is dat Oekraïne in 2022 had moeten ophouden van bestaan.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Als de oorlog voorbij is zal er veel "vuiligheid" boven komen. Benieuwd naar de reactie van het oekrainse volk als ze beseffen dat ze gebruikt werden door het westen in een proxy oorlog. En dat met wat ze allemaal moeten opofferen hebben, vaders en zonen en hun hebben en houden, en het ganse land naar de kloten.
Mwah de tendens is meer dat ze zich gesteund voelen, maar nog niet voldoende om te doen wat ze willen en moeten doen. Dat is wel wat anders natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraïners wel gaan inzien dat ze gebruikt zijn voor een proxy-oorlog en in de steek gelaten zijn.
Daar gooit Rusland nog wat extra propaganda over heen dan is het wel klaar vermoed ik.
Uhh, ze zijn gewoon aangevallen hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan mss beter de zelfmoordlijn bellenquote:Op donderdag 25 januari 2024 21:56 schreef ems. het volgende:
We hadden Rusland al lang moeten bombarderen.
Uiteindelijk gaat het naar mijn mening gewoon over de zeggenschap over het grondgebied genaamd Oekraïne.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze moeten helemaal niets, als ze er klaar mee zijn kunnen ze er nu mee stoppen, denk dat heel veel westerse penningmeesters stiekem een gat in de lucht springen
Eind van de dag zijn de Russen dat land binnen gevallen en hebben de Oekraïners zich daartegen verdedigd en het enige wat wij doen is ze de middelen verstrekken om dat vol te houden, waarom we dat doen mag iedereen voor zichzelf invullen
Kan me niet voorstellen dat ze ons dat kwalijk gaan nemen in de toekomst
Pzh2000 is geen oude zooiquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het naar mijn mening gewoon over de zeggenschap over het grondgebied genaamd Oekraïne.
Rusland had de zeggenschap en o.a de USA wilt die zeggenschap overnemen.
Oekraïne was zogenaamd een bufferzone maar Rusland had militaire controle over het gebied en dat werd langzamerhand minder en het westen kreeg meer controle.
Vandaar dat Rusland ook de Krim heeft geannexeerd.
Daar lag de zwarte zee vloot.
Daarna gingen een aantal NAVO landen Oekraïne trainen en bewapenen waardoor de invloed van Rusland nog minder werd.
Onze fijne ministers hebben de boel ook flink op lopen stoken dat we ze 100% ondersteuning geven enzo.
Nu blijkt dat we geen troepen sturen maar enkel ouwe zooi.
Ik geloof niet dat de Oekraïners ons dat in dank afnemen.
Die hadden waarschijnlijk troepen verwacht.
Dit verhaal niet al letterlijk nemen, kom net uit de kroeg.
Die niet nee maar ze hebben ook een zooi ouwe daffies gestuurd.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Pzh2000 is geen oude zooi
Daarnaast is het altijd duidelijk geweest dat we geen grondtroepen gingen sturen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kievquote:Aangekomen op het Maidanplein zegt Verhofstadt tegen de menigte: "Er komt iedere week een nieuwe EU-delegatie hierheen tot jullie de strijd hebben gewonnen". Van Baalen vult hem aan: "We blijven bij jullie".
We gingen geen F16s sturen ook niet...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:09 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast is het altijd duidelijk geweest dat we geen grondtroepen gingen sturen
Euromaidan ging om iets anders.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die niet nee maar ze hebben ook een zooi ouwe daffies gestuurd.
Kijk naar de woorden van de ministers tijdens de euromaidan.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kiev
volgens wie nietquote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:15 schreef UncleScorp het volgende:
We gingen geen F16s sturen ook niet...
en Fennek en Nassams en en enquote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die niet nee maar ze hebben ook een zooi ouwe daffies gestuurd.
das een ander feestjequote:Kijk naar de woorden van de ministers tijdens de euromaidan.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kiev
Beetje flauwe reactiequote:
quote:Western hesitation
Ukraine has been asking for F-16s since Russia launched its full-scale invasion in February 2022, but Western allies held off, fearing an escalation of the war.
It will take months for Ukrainian pilots to be trained. The delay could prove costly.
"I still think it's coming too late to be honest with you. Politics is moving. We'll see what happens. Whether Ukraine can come round and have these F-16s ready — enough of them, trained up and ready to go, to basically go for version two of a summer offensive next summer — if the political appetite and the fiscal appetite is there for that, we'll see," Bury said.
https://www.voanews.com/a(...)-favor-/7234199.html
enzquote:Biden’s shift on F-16s for Ukraine came after months of internal debate
WASHINGTON (AP) — President Joe Biden’s decision to allow allies to train Ukrainian forces on how to operate F-16 fighter jets — and eventually to provide the aircraft themselves — seemed like an abrupt change in position but was in fact one that came after months of internal debate and quiet talks with allies.
https://apnews.com/articl(...)89d7c2243dadbad31008
waarom?quote:
geen van die quotes stelt dat iemand gezegd heeft dat we geen F16's zouden sturenquote:[..]
[..]
enz
Ja je kan het als een ander feestje zien.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
en Fennek en Nassams en en en
maar idd ook veel oude meuk en als ze het niet willen dan sturen ze het maar terug
[..]
das een ander feestje
die strijd hebben ze al gewonnen ... het resultaat zien we nu helaas
Ik zie geen belofte van militaire steun bij euromaidan.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij ziet geen verband tussen euromaidan en de huidige oorlog?
En wie zegt dat Rusland dat recht heeft dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie geen belofte van militaire steun bij euromaidan.
Daar gaat het om.
Verder begrijp ik niet waarom Oekraïne steeds wordt weggezet als een provincie van Rusland.
Oekraïne is een onafhankelijk soeverein land.
Rusland heeft niet het recht gebieden te annexeren, omdat ze het niet eens zijn met de koers die Oekraïne vaart.
Nee, dat worden ze niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja je kan het als een ander feestje zien.
Zelf zie ik het meer als het voorspel.
Nu worden de Oekraïners pas echt genaaid.
Als ze dat recht niet hebben, wie naait dan werkelijk Oekraïne?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En wie zegt dat Rusland dat recht heeft dan?
Zoals sp3c al terecht opmerkt: het staat Oekraïne vrij om de strijd te staken. Uit de meest recente peilingen blijkt echter dat maar liefst 91 procent van de Oekraïners wil blijven vechten. Saillant: 48 procent van de Russen wil juist vredesonderhandelingen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Dus ze worden niet genaaid maar toch wel?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet.
Oekraïne vraagt om hulp, wij geven die.
Maar Oekraïne bepaalt niet wat wij geven moeten.
Er is nooit gezegd dat wij met het gestrekte been in een oorlog met Rusland zouden stappen.
Dus hoezo genaaid?
Bovendien is het Rusland die Oekraïne aanvalt en niet andersom.
Oekraïne wordt door Rusland genaaid.
Rusland heeft namelijk wel zwart op wit beloofd de soevereiniteit en landsgrenzen van Oekraïne te respecteren.
En dat doen ze niet.
sja wie is er dan de slimstequote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals sp3c al terecht opmerkt: het staat Oekraïne vrij om de strijd te staken. Uit de meest recente peilingen blijkt echter dat maar liefst 91 procent van de Oekraïners wil blijven vechten. Saillant: 48 procent van de Russen wil juist vredesonderhandelingen.
Rusland wordt niet aangevallen, als de strijd wordt gestaakt verandert er dus niets voor de Russen. Oekraïne is daarentegen binnengevallen door een vijandige macht. De strijd opgeven betekent (op z'n minst) grondgebied opgeven.quote:
Als gooien ze er nog es 500.000 oekrainers tegenaan, de situatie krijgen ze niet meer ongedaan. Face it.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland wordt niet aangevallen, als de strijd wordt gestaakt verandert er dus niets voor de Russen. Oekraïne is daarentegen binnengevallen door een vijandige macht. De strijd opgeven betekent (op z'n minst) grondgebied opgeven.
Had de Sovjet-Unie ook de handdoek in de ring moeten gooien toen het in de zomer van 1941 aan de verliezende hand was in de oorlog tegen Nazi-Duitsland?
Je bedoelt de beloftes van Rusland, beloftes die niets waard zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als gooien ze er nog es 500.000 oekrainers tegenaan, de situatie krijgen ze niet meer ongedaan. Face it.
En ja ze zullen grondgebied kwijt zijn, dat ze bij de oorspronkelijke onderhandelingen niet echt kwijt zouden geweest zijn, en zonder verdere oorlog en 100 duizenden slachtoffers.
Had de Sovjet-Unie de Cuba crisis nucleair moeten beslechten ?
Hoe is de huidige situatie vergelijkbaar met de Cuba crisis? Er was toen geen sprake van een militaire inval of een gewapende strijd.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als gooien ze er nog es 500.000 oekrainers tegenaan, de situatie krijgen ze niet meer ongedaan. Face it.
En ja ze zullen grondgebied kwijt zijn, dat ze bij de oorspronkelijke onderhandelingen niet echt kwijt zouden geweest zijn, en zonder verdere oorlog en 100 duizenden slachtoffers.
Had de Sovjet-Unie de Cuba crisis nucleair moeten beslechten ?
Jajaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bedoelt de beloftes van Rusland, beloftes die niets waard zijn.
Geef gewoon eens normaal antwoord ipv dit soort kut antwoorden met een smiley erachter.quote:
Weet je wat het is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geef gewoon eens normaal antwoord ipv dit soort kut antwoorden met een smiley erachter.
Zowel Rusland als de VS hebben Oekraïne veiligheidsgaranties gegeven na het opgeven van haar kernwapens (die toevalligerwijs naar Rusland gingen)
Die partijen zijn Oekraïne niet binnen gevallen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Weet je wat het is.
Die gesprekken over Rusland die z'n beloftes niet na komt zijn al regelmatig gepasseerd en steeds wordt aangetoond dat het westen dat ook niet doet.
Maar toch komen er steeds weer mensen met hetzelfde verhaaltje over hoe onbetrouwbaar Rusland wel niet is.
Schijnbaar zijn ze dan het vorige gesprek vergeten of willen ze gewoon niet accepteren dat het westen en dan met name de USA en UK net zo onbetrouwbaar zijn.
Dus om nou steeds die discussie opnieuw te voeren is wel eentonig.
NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne is trouwens blijkbaar toch niet zo belangrijk voor Poetin:quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Weet je wat het is.
Die gesprekken over Rusland die z'n beloftes niet na komt zijn al regelmatig gepasseerd en steeds wordt aangetoond dat het westen dat ook niet doet.
Maar toch komen er steeds weer mensen met hetzelfde verhaaltje over hoe onbetrouwbaar Rusland wel niet is.
Schijnbaar zijn ze dan het vorige gesprek vergeten of willen ze gewoon niet accepteren dat het westen en dan met name de USA en UK net zo onbetrouwbaar zijn.
Dus om nou steeds die discussie opnieuw te voeren is wel eentonig.
Wat betreft hun buitenlandbeleid denk ik dat oprecht ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die partijen zijn Oekraïne niet binnen gevallen.
En als je oprecht denkt dat ze net zo onbetrouwbaar als Rusland zijn houdt het wel op. De discussie is relevant omdat er elke keer gezegd wordt dat Oekraïne maar toe moet geven/had moeten geven terwijl het verleden heeft aangetoond dat dat dus geen goed idee is. Daarom komt die discussie steeds terug.
Raar verhaal, hij gaat veiligheid garanderen aan een land wat bij de NAVO komt?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne is trouwens blijkbaar toch niet zo belangrijk voor Poetin:
[ twitter ]
Ik ben niet diegene die stelt dat Oekraïne toe moet geven aan Rusland. Anderen wel, die leg ik vervolgens uit dat dat geen goed idee is, maar die boodschap komt niet aan. Sterker nog (en dit is niet als sneer naar jou of wie dan ook bedoelt) het antwoord is dan vaak : ja maar het westen. En de crux is, het westen zit niet met haar krijgsmachten in Oekraïne tbhv een veroveringsoorlog.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat betreft hun buitenlandbeleid denk ik dat oprecht ja.
Maar als die discussie steeds terug komt terwijl de gegevens en uitkomst al bekend is dan is het toch zinloos om er aan te beginnen?
En zo krabbelt ook Putin steeds meer terug.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne is trouwens blijkbaar toch niet zo belangrijk voor Poetin:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:25 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Heeft een discussie voeren waarin jullie het nooit met elkaar eens zullen worden omdat je vanuit een heel andere mindset kijkt nog wel zin?
Is er kans op een "agree to disagree"?
@Jippiequote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
Als je op fok alleen nog discussies mag voeren waar je het met elkaar eens bent. Of met elkaar eens kan worden. Dan kan je fok wel sluiten
Cheniere is juist bezig flink uit te breiden om Europa van gas te kunnen voorzien. Kortom je hebt je weer voor laten liegen.quote:
Kijk daar zijn ze weer.quote:Duitse defensieminister waarschuwt opnieuw voor oorlog: “We komen uit periode van 30 jaar vrede, nu gaan we andere kant op”
https://www.hln.be/buiten(...)re-kant-op~ad0d9a45/
Als er ergernis ontstaat bij een der partijen omdat de meningen zo ver uit elkaar liggen dan kan je maar beter accepteren dat iemand er anders over denkt dan je gaan lopen ergeren. Genoeg Users waar wel een discussie mee te voeren valtquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
Als je op fok alleen nog discussies mag voeren waar je het met elkaar eens bent. Of met elkaar eens kan worden. Dan kan je fok wel sluiten
Prijzen van gas dalen al tijden, ondanks de chantage van Poetin.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Cheniere is juist bezig flink uit te breiden om Europa van gas te kunnen voorzien. Kortom je hebt je weer voor laten liegen.
Rechtstreeks gevolg van de bedreigingen vanuit rf en de oorlog in Europese achtertuin.quote:
Zo is datquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik verwacht niet dat hier overeenstemming komt, maar ik heb toch wel degelijk leuke discussies gehad. Het kan dus wel.
Anders kan je dit topic net zo goed dicht gooien en dat kan nooit de bedoeling zijn. Gaan we ook niet doen natuurlijk
Kwestie van begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus ze worden niet genaaid maar toch wel?
Wat is het nou?
De Russen niet, want die kunnen gewoon stoppen met vechten en Oekraïne verlaten.quote:
Dan zullen ze die oorlog ook wel lang vol kunnen houden.quote:Central Bank: Russia’s gold reserves reached a record high of $155.9 billion
Wel waar ook, van ruim 500 euro naar ongeveer 250 euro in de maand. Wel kut voor degenen die zich afgelopen najaar nog ff een vast contract in de maag lieten splitsen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prijzen van gas dalen al tijden, ondanks de chantage van Poetin.
Jij kunt ook lekker naar Scheveningen gaan en de zee gaan aanschouwen, maar doe je ook niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen niet, want die kunnen gewoon stoppen met vechten en Oekraïne verlaten.
Maar zo slim zijn ze kennelijk niet.
Nee, dat was vanmiddag.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jij kunt ook lekker naar Scheveningen gaan en de zee gaan aanschouwen, maar doe je ook niet.
Kan niet, daar wachten de Russen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat was vanmiddag.
Nu lekker voor de haard.
Nah, ik lees net dat ze nog jarenlang bezig zijn in Oekraïne, dus voorlopig zien we die hier niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:11 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kan niet, daar wachten de Russen.
En ik las juist dat ze heel Europa willen... Mein Gott was für ein welt leben wir in.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, ik lees net dat ze nog jarenlang bezig zijn in Oekraïne, dus voorlopig zien we die hier niet.
Ze doen nu een meter per week in Oekraïne?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En ik las juist dat ze heel Europa willen... Mein Gott was für ein welt leben wir in.
Maar zonder gekheid, als de shit de fan raakt. Heb je wel een noodpakket en manieren jezelf te verdedigen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, ik lees net dat ze nog jarenlang bezig zijn in Oekraïne, dus voorlopig zien we die hier niet.
Geen idee, meter per week? Ik doe 5 naar 30cm in een paar seconden...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze doen nu een meter per week in Oekraïne?
Gaat nog wel even duren, ongeacht wat de Russische propagandisten (ik bedoel die in Rusland zelf) daarover roepen.
Rusland zelf gebruikt nu Noord Koreaanse meuk dat maar half werkt en andere oude shit omdat ze zelf het niet kunnen bijbenen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee, meter per week? Ik doe 5 naar 30cm in een paar seconden...
Maar Rusland put wel onze westerse munitie uit door vooral oude shit en cannon fodder te gebruiken. En dit is puur speculatie, zouden ze Oekraine innemen op een gegeven moment. Het westen heeft geen munitie meer en Rusland denkt "let's go"... Het Westen boeit ze geen fuck, ze willen oost Oekraine. Moet je het ze geven? Dat is een ander verhaal. Maar de verhalen van Rusland stopt niet bij de Oekraine is wat mij betreft ook een beetje stemmingmakerij.
Misschien gebruiken ze deze meuk om de goeie shit achter de hand te houden..quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:40 schreef Wantie het volgende:
Rusland zelf gebruikt nu Noord Koreaanse meuk dat maar half werkt en andere oude shit omdat ze zelf het niet kunnen bijbenen.
Oorlog is wel het moment om je beste schietgeweren van stal te halenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Misschien gebruiken ze deze meuk om de goeie shit achter de hand te houden..
Weet je? Wij hebben geen idee wat Rusland nog heeft. En ik hoop weinig, maar je kunt Rusland niet onderschatten.
Niet wanneer je een kleiner land aanvalt, en het rustig aan doet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oorlog is wel het moment om je beste schietgeweren van stal te halen
Poetin wil gewoon oost Oekraine, Westen en Oekraine wil dat niet. En snel zijn we weer 20 topics verder... iets met een cirkel....quote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oorlog is wel het moment om je beste schietgeweren van stal te halen
Er zijn (afhankelijk van wiens schatting je neemt) ergens tussen de 100.000 en de 500.000 Russen doodquote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niet wanneer je een kleiner land aanvalt, en het rustig aan doet.
Die oorlog is rusland begonnen, voor de 2e keer dat rusland dat land probeerd in te nemen. Lenin lukte het met een brute uitmoording tot ze toegaven tot ussr. Dat willen ze geen 2e keer.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Poetin wil zoveelquote:Op zaterdag 27 januari 2024 04:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Poetin wil gewoon oost Oekraine, Westen en Oekraine wil dat niet. En snel zijn we weer 20 topics verder... iets met een cirkel....
Met oog op de recente geschiedenis van Rusland is dat natuurlijk helemaal geen stemmingmakerij. Integendeel juist, het idee dat Rusland alleen maar Oekraïne wil "bevrijden" is hopeloos naïef.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar de verhalen van Rusland stopt niet bij de Oekraine is wat mij betreft ook een beetje stemmingmakerij.
Dan naaien ze hun eigen soldaten, die en masse omkomen doordat ze slecht zijn uitgerust.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oh, dat doen we ook niet, vandaar dat telkens goed wordt gekeken of onze steun niet escalerend werkt en houden landen er rekening mee dat het op langere termijn niet bij Oekraïne zal blijven.quote:Weet je? Wij hebben geen idee wat Rusland nog heeft. En ik hoop weinig, maar je kunt Rusland niet onderschatten.
Vrijwelquote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Weet je? Wij hebben geen idee wat Rusland nog heeft. En ik hoop weinig, maar je kunt Rusland niet onderschatten.
Goed, de nieuwe strategie is bekend. Dat 'Oekraïens land terug veroveren' daar stoppen we mee. Heel goed werkte dat toch niet. In plaats daarvan trekt het leger van Zelensky zich terug in hun loopgraven en laten de Russische soldaten op zich af komen zodat ze die zo efficiënt mogelijk af kunnen slachten en de oorlog zo lang mogelijk gerekt kan worden.quote:De regering Biden werkt aan een langetermijnstrategie om Oekraïne te steunen, ondanks de impasse in het Amerikaanse Congres over de financiële steun aan dat land. Maar deze plannen gaan niet uit van belangrijke terreinwinst voor Oekraïne, zeggen functionarissen volgens The Washington Post.
Volgens de Amerikaanse krant gaat de nieuwe strategie uit van minder nadruk op het terugwinnen van territorium, maar legt het de focus op hulp aan Oekraïne om Russische aanvallen af te slaan. Op de lange termijn moet zowel het Oekraïense leger als de economie versterkt worden.
Het plan is een scherpe verandering ten opzichte van vorig jaar, schrijft The Washington Post, toen Amerika en de EU geavanceerde militaire uitrusting aan Kyiv leverden, in de hoop dat de Russische invasiemacht snel teruggedrongen zou worden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-oekraine~a429a7002/
Ik vraag me wel af hoe effectief die loopgraven nog zijn met het hoge aanbod aan drones.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed, de nieuwe strategie is bekend. Dat 'Oekraïens land terug veroveren' daar stoppen we mee. Heel goed werkte dat toch niet. In plaats daarvan trekt het leger van Zelensky zich terug in hun loopgraven en laten de Russische soldaten op zich af komen zodat ze die zo efficiënt mogelijk af kunnen slachten en de oorlog zo lang mogelijk gerekt kan worden.
Ik snap dat nieuwe plan van Biden wel. De aartsvijand Rusland wordt zo op de meest kost efficiënte wijze verzwakt. Gelukkig maar dat Zelensky deze nieuwe strategie overneemt voor nieuw steungeld.
Je zag juist aan het begin van de oorlog wat betere spullen, wat over tijd steeds ouder/slechter werd. Dat spreekt dat wel redelijk tegen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ze zitten, als er geen aanval van Russische soldaten is, ondergronds waar je veilig bent voor de drones die de Russen gebruiken en zodra er vijandelijke soldaten te zien zijn gaan ze pas de bovengrondse loopgraven in.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe effectief die loopgraven nog zijn met het hoge aanbod aan drones.
Ze kunnen nu de soldaten in de loopgraven detecteren en uitschakelen zonder er een soldaat heen te sturen.
Maar met die tactiek kan je enkel de militairen van de tegenpartij uitschakelen en je verovert er geen terrein mee.
Zolang de gesneuvelde soldaten vervangen worden wordt er geen terreinwinst geboekt.
Rusland zal iets anders moeten verzinnen als ze door willen stoten.
Buiten de dubieuze belangen van landen in Oekraïne om vind ik het ook wel interessant om de tactiek van beide partijen te volgen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zitten, als er geen aanval van Russische soldaten is, ondergronds waar je veilig bent voor de drones die de Russen gebruiken en zodra er vijandelijke soldaten te zien zijn gaan ze pas de bovengrondse loopgraven in.
Dat werkt heel goed, maar je kan er geen centimeter land mee terugwinnen. Poetin zal inderdaad iets nieuws moeten bedenken.
Putin kan er natuurlijk ook voor kiezen om de oorlog te stoppen, met pensioen te gaan en een hobby te zoeken waarbij niet miljoenen mensenlevens vernietigd hoeven te worden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe effectief die loopgraven nog zijn met het hoge aanbod aan drones.
Ze kunnen nu de soldaten in de loopgraven detecteren en uitschakelen zonder er een soldaat heen te sturen.
Maar met die tactiek kan je enkel de militairen van de tegenpartij uitschakelen en je verovert er geen terrein mee.
Zolang de gesneuvelde soldaten vervangen worden wordt er geen terreinwinst geboekt.
Rusland zal iets anders moeten verzinnen als ze door willen stoten.
Ik zie hem wel met plezier verkeersleider worden. Of anders als hobby flightsims spelen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:44 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Putin kan er natuurlijk ook voor kiezen om de oorlog te stoppen, met pensioen te gaan en een hobby te zoeken waarbij niet miljoenen mensenlevens vernietigd hoeven te worden.
Kan, maar ik denk niet dat hij dat gaat doen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:44 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Putin kan er natuurlijk ook voor kiezen om de oorlog te stoppen, met pensioen te gaan en een hobby te zoeken waarbij niet miljoenen mensenlevens vernietigd hoeven te worden.
Zeker, zijn chantage heeft wel degelijk invloed gehad. Zie ook hier het noodfonds energie/enertietoeslag.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wel waar ook, van ruim 500 euro naar ongeveer 250 euro in de maand. Wel kut voor degenen die zich afgelopen najaar nog ff een vast contract in de maag lieten splitsen.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat wij profijt hebben van die daling.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, zijn chantage heeft wel degelijk invloed gehad. Zie ook hier het noodfonds energie/enertietoeslag.
Ondanks het gedreig van Putin is hij gewoon blijven leveren trouwens.quote:De gasprijs op handelsmarkten is vandaag gedaald naar 40,25 euro per megawattuur. Sinds begin oktober waren handelsprijzen niet zo laag. Pijnlijk is wel dat gas voor consumenten ondertussen juist duurder wordt.
Op de energiebeurs in Amsterdam is de gasprijs in de afgelopen weken flink gedaald. Vandaag belandde de prijs zelfs even onder de 40 euro. Dit komt mede doordat de gevolgen van de oorlog in Israël voor de energiesector vooralsnog niet groot zijn. En ook doordat gasopslagen in veel West-Europese landen goed gevuld zijn.
Bij beide komt ongeveer 9 cent van de verhoging doordat de overheid de energiebelasting verhoogt. Bijna de helft van het tarief dat consumenten voor gas betalen gaat op aan belasting. Stroomprijzen dalen overigens licht.
Helaas kom ik voor geen enkele subsidie in aanmerking, maar dat mag dan ook geen reden tot klagen zijn. Wel goed dat die regeling er is hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, zijn chantage heeft wel degelijk invloed gehad. Zie ook hier het noodfonds energie/enertietoeslag.
Is hij ook, maar wel minder. Dat de prijzen door het dak gingen is natuurlijk bewust beleid geweest. Zie ook de propaganda van Europeanen die ratten eten en in de kou zitten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet bang te zijn dat wij profijt hebben van die daling.
https://www.nu.nl/economi(...)ing-duurder-uit.html
[..]
Ondanks het gedreig van Putin is hij gewoon blijven leveren trouwens.
De hoge prijs kwam door speculanten en landen die ineens veel gingen kopen om hun voorraad bij te vullen.
Same here. Net als met toeslagen zit er te een te "harde" grens aan. Wel offtopic dit :pquote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Helaas kom ik voor geen enkele subsidie in aanmerking, maar dat mag dan ook geen reden tot klagen zijn. Wel goed dat die regeling er is hoor.
Topic sluit toch bijnaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Same here. Net als met toeslagen zit er te een te "harde" grens aan. Wel offtopic dit :p
Niks nieuws ntl, en wsl maar het tipje van de ijsberg.quote:Geheime dienst Oekraïne ontdekt fraude met wapens: bijna 37 miljoen euro verdwenen
UPDATEDe Oekraïense geheime dienst SBU heeft een fraudezaak ontdekt met de aankoop van wapens voor het leger. Ambtenaren van het ministerie van Defensie en managers van wapenleverancier Lviv Arsenal hebben volgens SBU voor ongeveer veertig miljoen dollar (bijna 37 miljoen euro) ontvreemd.
https://www.hln.be/buiten(...)rdwenen-br~a952b716/
Ja als dat alles is zijn het wel een beetje amateurs daar in Oekraïne.quote:Op zondag 28 januari 2024 08:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niks nieuws ntl, en wsl maar het tipje van de ijsberg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |