FFS, de hoeveelheid moeite dat sommigen in de jaren 80/90 deden om maar niet in dienst te hoeven gaan. En het was niet eens oorlog.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En jij dan ook tegen je wil wordt opgehaald als jij je niet netjes meldt.
En aan het einde van de rit kon 95% zich alsnog melden, de keurende instanties waren ook niet achterlijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:50 schreef oheng het volgende:
FFS, de hoeveelheid moeite dat sommigen in de jaren 80/90 deden om maar niet in dienst te hoeven gaan. En het was niet eens oorlog.![]()
Ik heb alles gezien, van wekenlang op bed liggen om iets te groot te wezen, tot S5, tot openlijk drugsgebruik, faken dat je gehandicapt bent, nep gewetensbezwaarden. Man man man.
Ik was 1.99 en op t randje goedgekeurd, toen ik tegensputterde zei de keuringsarts dat ik juist een goeie was om handgranaten te gooienquote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
En aan het einde van de rit kon 95% zich alsnog melden, de keurende instanties waren ook niet achterlijk.
Ik heb een norme hoogtevrees, en zag er om die reden dan ook enorm tegenop.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:50 schreef oheng het volgende:
[..]
FFS, de hoeveelheid moeite dat sommigen in de jaren 80/90 deden om maar niet in dienst te hoeven gaan. En het was niet eens oorlog.![]()
Ik heb alles gezien, van wekenlang op bed liggen om iets te groot te wezen, tot S5, tot openlijk drugsgebruik, faken dat je gehandicapt bent, nep gewetensbezwaarden. Man man man.
quote:Op donderdag 28 december 2023 17:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik was 1.99 en op t randje goedgekeurd, toen ik tegensputterde zei de keuringsarts dat ik juist een goeie was om handgranaten te gooien
Die zijn natuurlijk ook niet achterlijk nee, die prikken daar wel doorheen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
En aan het einde van de rit kon 95% zich alsnog melden, de keurende instanties waren ook niet achterlijk.
Lui die zich doof hielden op de keuring en onderaan de trap plotseling om gingen kijken als er een rijksdaalder van de trap naar beneden rolde...quote:Op donderdag 28 december 2023 17:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik was 1.99 en op t randje goedgekeurd, toen ik tegensputterde zei de keuringsarts dat ik juist een goeie was om handgranaten te gooien
Een kennis van mij kwam van de LB terug met PTSS, was geen pretje op sommige missiesquote:Op donderdag 28 december 2023 18:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb een norme hoogtevrees, en zag er om die reden dan ook enorm tegenop.
Gelukkig zat ik nog op school toen ik de brief kreeg.
En het jaar erop werd de opkomstplicht opgeschort.
Had ik geen hoogtevrees gehad, dan had ik waarschijnlijk wel graag het leger in gegaan.
Leek me wel enorm tof.
Ken ook wat lieden die in Uruzgan geweest zijn (oa Luchtmobiel en KCT) en ik vond hun verhalen (die van LB dan, de commando vertelde niks) altijd erg tof.
Die LB kennis van mij (oud collega) was altijd heel enthousiast over zijn tijd daar.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een kennis van mij kwam van de LB terug met PTSS, was geen pretje op sommige missies
Dat denk ik dus niet. Kijk naar de laatste verkiezingen. Zo nationalistisch zijn we nog nooit geweest. Ik weet zeker dat de PVV-jeugd vooraan zal staan.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:35 schreef byah het volgende:
Tsja, gezien het aantal snowflakes anno 2023 verwacht ik dat er ten eerste een enorme weerstand zal zijn voor mobiliseren, daarnaast dat een hele groep fysiek niet in staat is gemobiliseerd te worden en de jongens die vooraan staan verwachten allemaal als dronepiloot ingezet te worden
Daarom.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:14 schreef AchJa het volgende:
En deserteren/dienstweigeren werd ook tijdens Nederlands-Indie geprobeerd bij de politionele acties, over het algemeen geen succes.
Indi-weigeraars.
Er wordt ook gewoon continu onderzoek naar gedaan in Oekrane zelf. Dat er mensen de dienstplicht ontlopen is van alle tijden.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
De Oekranse bevolking weet wat hen te wachten staat als Rusland wint.
Nu, en over een jaar of 10, als Rusland het met een nieuw opgebouwd leger, en geleerd van hun fouten, het afmaken.
Niks zo motiverend als blijven vechten voor je voortbestaan.
5 per jaar.quote:
Jawel, maar voor welke doeleinden is het afdoende? Investeren in een Oekrane dat zichzelf kan verdedigen geloof ik wel, maar welke doelen wil men behalen?quote:Op donderdag 28 december 2023 18:23 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Er wordt ook gewoon continu onderzoek naar gedaan in Oekrane zelf. Dat er mensen de dienstplicht ontlopen is van alle tijden.
Dat de Westen minder steun stuurt klopt op bepaalde onderdelen. De shells zijn er m.n. door. Bij de VS is een saboteur leider van het huis van afgevaardigden.
Kijk je naar het grotere plaatje dan laten landen juist zien dat ze langdurig gecommiteerd zijn. Dat er vrij binnenkort 18 Nederlandse F-16's in Oekrane vliegen en de rest van de vloot indien functioneel volgt is daar een mooi voorbeeld van. Of de 0,25%-belofte van een van de Baltische Staten. De Poolse premier die meer druk wil zetten achter de hulpverlening. Duitsland dat 8 miljard committeerde. Noorwegen 2,5 en Denemarken 2(of andersom).
Japan dat inmiddels fanatiek deelnemer begint te worden aan de ringtausch. Australi heeft nog weer een zending gestuurd en ga zo door. De EU gaat 20 miljard bijdragen ondanks blokkeerpogingen van Hongarije. Etc. etc.
Is geen eenduidig antwoord op te geven. Er spreken zich steeds meer Westerse leiders uit dat Oekrane moet winnen, maar of dat voor de bhne is of dat het echt gemeend wordt is de vraag. Het is wat dat betreft het best om naar de acties van betreffende landen te kijken. Dat Nederland F-16's stuurt geeft een duidelijk signaal over hoe Nederland erin staat.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar voor welke doeleinden is het afdoende? Investeren in een Oekrane dat zichzelf kan verdedigen geloof ik wel, maar welke doelen wil men behalen?
Het is een koopje als je ziet hoe Rusland daarmee gesloopt wordt.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:23 schreef BEFEM het volgende:
12.5 miljard per jaar van de EU is helemaal niet veel he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |