Speciaal voor iedereenquote:Op woensdag 27 december 2023 17:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Heeft er hier iemand ooit meegemaakt dat een geliefde op de IC lag door Covid?
Dat je geliefde op zijn buik was gedraaid? En daarna zwaar opgeblazen.
Dat je geliefde met alles aan het falen was? Inclusief dialyse-apperaat?
Dat je wordt verteld dat je afscheid moet nemen?
Dat je je kleding al hebt uitgezocht voor de uitvaart?
Ik schat zo in dat op alles het antwoord NEE is.
En dan ben ik hier de wappie die voorzichtig is omdat ik mijn vader gewoonweg nog een keer aan het hoofd van de tafel wil zien?
En dan heb ik het nog nieteens over mijn zusje en haar moeder die nog altijd met een schuldgevoel zitten dat ze mijn vader kapot hebben geholpen.
De wappiedroom dat het door vaccinaties komt is in duigen gevallenquote:Op zaterdag 30 december 2023 08:16 schreef Za het volgende:
Post-COVID ‘hartfalenpandemie’ mogelijk.
OSAKA – Nadat ze COVID-19 hebben opgelopen, lopen patiënten mogelijk een hoger risico op hartfalen als gevolg van aanhoudende virale infecties in hun hart, zelfs zonder een noemenswaardige hartziekte te ontwikkelen, volgens onderzoeksresultaten die op 23 december door Japanse onderzoekers zijn aangekondigd.
Riken-onderzoeksleider Hidetoshi Masumoto, die goed thuis is in de regeneratieve geneeskunde, merkte op: “Sommige mensen die besmet zijn met het coronavirus kunnen aanhoudende virale infecties in hun hart hebben. Er moeten een testsysteem en behandelmethoden worden opgezet ter voorbereiding op een ‘pandemie voor hartfalen’. ,'waarin we een snelle toename zullen zien van het aantal patiënten met hartfalen".
https://mainichi.jp/english/articles/20231226/p2a/00m/0sc/047000c
Zeer uitgebreid:
https://www.sciencedirect(...)ii/S2589004223027189
Nah een grote groep verdient het gewoon. Al zijn het wss mensen met psychische problemen maar weigeren die aan te pakken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Ophouden met iemand een wappie te noemen is echt zoveel beter.
Er zijn wel mogelijk (een zeer gering) gevallen bekend waarbij gevaccineerde mogelijk wat post Covid symptomen hebben. Onderzoek loopt nog.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De wappiedroom dat het door vaccinaties komt is in duigen gevallen
Dat blijft ook een heel wonderlijk verschijnsel: die intense hoop dat vaccinaties tóch schadelijk blijken. Wat spreekt daar voor mensbeeld uit?quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De wappiedroom dat het door vaccinaties komt is in duigen gevallen
Idd noem ze gewoon makkelijk te beinvloeden recalcitrante mensen met een benedengemiddeld IQ.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Imo zijn het de wappie roepers die geestelijke problemen hebben, complottheoristen zijn, of iig vrij simpel van geest. Met alle respect.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nah een grote groep verdient het gewoon. Al zijn het wss mensen met psychische problemen maar weigeren die aan te pakken.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:17 schreef spicymchaggis het volgende:
Za gebruikt de "firehose of falsehood" braaf zoals haar door haar Kremlin overlords opgedragen is.
Als je te bang bent voor een bidet of douche?.... (nooit begrepen waarom mensen WC papier gaan inslaan, in het ergste geval stap je ff onder de douche. Is nog schoner ook.)quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moeten we alweer massaal wc-papier en eiersnijders in huis halen?
Ik heb geen respect voor wappies/complotgekkies die andermans gezondheid niet in acht nemen en schijt hadden aan regels om samen uit een pandemie te komen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zou ook hebben verwacht dat mensen wat andere zaken in zouden slaan jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je te bang bent voor een bidet of douche?.... (nooit begrepen waarom mensen WC papier gaan inslaan, in het ergste geval stap je ff onder de douche. Is nog schoner ook.)
quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:47 schreef Za het volgende:
[..]
Imo zijn het de wappie roepers die geestelijke problemen hebben, complottheoristen zijn, of iig vrij simpel van geest. Met alle respect.
In deel 2 van deze reeks:
[..]
O ja! Dat was echt heel raar. De enige verklaring die ik daar ooit voor hoorde was dat wc-papier in grootverpakking veel ruimte inneemt en zo het gevoel van voldoende voorraad geeft.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je te bang bent voor een bidet of douche?.... (nooit begrepen waarom mensen WC papier gaan inslaan, in het ergste geval stap je ff onder de douche. Is nog schoner ook.)
"Kremlin overlords".quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:28 schreef spicymchaggis het volgende:
Post anders nog eens zo'n spannend verhaaltje wat je in de krochten van het internet opgeduikeld hebt.
Oke wappie, als jij dat zo graag wil kunnen we je wel zo noemen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nah een grote groep verdient het gewoon. Al zijn het wss mensen met psychische problemen maar weigeren die aan te pakken.
Hoe jij "in de wedstrijd staat" is al lang duidelijk, daar hoef je niet meer omheen te draaien.quote:
Deze mensen zijn vrij duidelijk herkenbaar. Zie dit topic.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:20 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ik heb geen respect voor wappies/complotgekkies die andermans gezondheid niet in acht nemen en schijt hadden aan regels om samen uit een pandemie te komen.
Tijd voor de booster schaapje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:20 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ik heb geen respect voor wappies/complotgekkies die andermans gezondheid niet in acht nemen en schijt hadden aan regels om samen uit een pandemie te komen.
?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ik eerder bedoelde: doe eens normaal.
En dit is oke?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:15 schreef spicymchaggis het volgende:
Hoe jij "in de wedstrijd staat" is al lang duidelijk, daar hoef je niet meer omheen te draaien.
Random woord: "serpent"
2030 komt weer een jaartje dichterbij, tijd om nog wat complotten er bij te verzinnen wappie.quote:
Klinkt niet als iemand die andermans gezochtheid in acht neemt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
2030 komt weer een jaartje dichterbij, tijd om nog wat complotten er bij te verzinnen wappie.
Je staat zelf garant voor je geestelijke gezondheid, dus bij deze: zoek hulp.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Klinkt niet als iemand die andermans gezochtheid in acht neemt.
Ik heb ook net COVID gehad, maar bij mij was het nog milder dan de vorige keer.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:08 schreef nixxx het volgende:
Ben nu al twee dagen goed ziek, erger dan de vorige keer dat ik COVID had, maar nu niet getest of wat. Zou erg snel zijn als het van kerstdiner met de schoonfamilie was, maar voor de rest niets out of the ordinary gedaan.
Incubatietijd is 3-5 dagen dacht ik, dus het kan wel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:08 schreef nixxx het volgende:
Ben nu al twee dagen goed ziek, erger dan de vorige keer dat ik COVID had, maar nu niet getest of wat. Zou erg snel zijn als het van kerstdiner met de schoonfamilie was, maar voor de rest niets out of the ordinary gedaan.
Vrouw heeft net wel een testje gedaan, allebei de streepjes verschenen zeg maar gelijk.. dan zal ik dat dus ook wel hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Incubatietijd is 3-5 dagen dacht ik, dus het kan wel.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:04 schreef Zwansen het volgende:
Hier ook corona.
Komt wel dichtbij zo.
Hoe sta jij tegenover het huidige beleid van de CDC om grootschalig sneltesten en PCR-testen te gebruiken zoals in de VS nog steeds voorgeschreven wordt?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:20 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kun je eens een serieus nieuwsbericht quoten dat men dat in de VS de afgelopen 2 maanden grootschalige sneltesten gedaan heeft?quote:Op zondag 31 december 2023 00:12 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover het huidige beleid van de CDC om grootschalig sneltesten en PCR-testen te gebruiken zoals in de VS nog steeds voorgeschreven wordt?
Beetje vreemde vraag in de context, maar hier een link naar een nieuwsartikel dat de VS die dingen nog steeds gratis (vorige maand nog) aan het uitdelen zijn onder de bevolking als onderdeel van officieel beleid tegen Covid-19, terwijl er geen wetenschappelijk bewijs meer voor is dat ze überhaupt nog iets toevoegen, en zelfs mogelijk een indirect negatief effect hebben. Bij ziek zijn hoort thuis blijven, niet een test doen die symptomatisch 71% betrouwbaarheid heeft (gemiddeld) en je daarna mogelijk vrolijk anderen kunt gaan besmetten. De tijd van sneltesten is voorbij. Gelukkig is Europa qua beleid al om. De lobby zal wel sterker zijn on de VS of zo, wie weet.quote:Op zondag 31 december 2023 09:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je eens een serieus nieuwsbericht quoten dat men dat in de VS de afgelopen 2 maanden grootschalige sneltesten gedaan heeft?
Tsja, de VS. Pilletjes, spuiten en zo zijn daar big business. Je volstouwen bij de Mac en dan naar de Walgreen's voor wat fatburners.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Beetje vreemde vraag in de context, maar hier een link naar een nieuwsartikel dat de VS die dingen nog steeds gratis (vorige maand nog) aan het uitdelen zijn onder de bevolking als onderdeel van officieel beleid tegen Covid-19, terwijl er geen wetenschappelijk bewijs meer voor is dat ze überhaupt nog iets toevoegen, en zelfs mogelijk een indirect negatief effect hebben. Bij ziek zijn hoort thuis blijven, niet een test doen die symptomatisch 71% betrouwbaarheid heeft (gemiddeld) en je daarna mogelijk vrolijk anderen kunt gaan besmetten. De tijd van sneltesten is voorbij. Gelukkig is Europa qua beleid al om. De lobby zal wel sterker zijn on de VS of zo, wie weet.
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna126041
Ik begrijp niet zo goed welk punt je wil maken.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Beetje vreemde vraag in de context, maar hier een link naar een nieuwsartikel dat de VS die dingen nog steeds gratis (vorige maand nog) aan het uitdelen zijn onder de bevolking als onderdeel van officieel beleid tegen Covid-19, terwijl er geen wetenschappelijk bewijs meer voor is dat ze überhaupt nog iets toevoegen, en zelfs mogelijk een indirect negatief effect hebben. Bij ziek zijn hoort thuis blijven, niet een test doen die symptomatisch 71% betrouwbaarheid heeft (gemiddeld) en je daarna mogelijk vrolijk anderen kunt gaan besmetten. De tijd van sneltesten is voorbij. Gelukkig is Europa qua beleid al om. De lobby zal wel sterker zijn on de VS of zo, wie weet.
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna126041
Ik heb ook nooit gesnapt waarom heel veel mensen zo een haat hebben tegen die testen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:24 schreef APK het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed welk punt je wil maken.
Een zelftest is toch gewoon een hulpmiddel om te bepalen of je beter even voorzichtig moet zijn al
s je kwetsbare mensen in je omgeving hebt?
Na een positieve of negatieve test kun je dan even aankijken hoe het zich ontwikkelt.
Lijkt mij typisch een geval van baat het niet dat schaadt het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Misschien dit punt van de uitvinder van de pcr Kary Mullis zelf?quote:Op zondag 31 december 2023 12:24 schreef APK het volgende:
[..]
Een zelftest is toch gewoon een hulpmiddel om te bepalen of je beter even voorzichtig moet zijn als je kwetsbare mensen in je omgeving hebt?
Na een positieve of negatieve test kun je dan even aankijken hoe het zich ontwikkelt.
Lijkt mij typisch een geval van baat het niet dat schaadt het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Kary Mullisquote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Misschien dit punt van de uitvinder van de pcr Kary Mullis zelf?
https://off-guardian.org/(...)u-that-you-are-sick/
Ik was voelde mij voor het laatst grieperig/stront verkouden in Januari 2022, zat toen gammel thuis en werkte die week en nog wat dagen niet en wilde nu toch wel eens weten of ik nu ook Covid19 zou hebben en liet een test doen bij de GGD. Want immers ga je antistoffen aan het werk zetten in je lichaam wanneer je besmet bent
De test kwam er na een dag negatief uit waar ik bijzonder verbaasd over was want ik stond daar te rillen in de wachtkamer destijds. Anderen waren positief en hadden nergens last van. Ik ben overigens nooit voor die prikken gegaan.
• Je was grieperig in januari 2022 en je had geen covid -> Kan zo maar gebeuren natuurlijk. Wat mij betreft fijn dat je een aantal dagen thuis bent gebleven om anderen te ontzienquote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef Monomeism het volgende:
Misschien dit punt van de uitvinder van de pcr Kary Mullis zelf?
https://off-guardian.org/(...)u-that-you-are-sick/
Ik was voelde mij voor het laatst grieperig/stront verkouden in Januari 2022, zat toen gammel thuis en werkte die week en nog wat dagen niet en wilde nu toch wel eens weten of ik nu ook Covid19 zou hebben en liet een test doen bij de GGD. Want immers ga je antistoffen aan het werk zetten in je lichaam wanneer je besmet bent
De test kwam er na een dag negatief uit waar ik bijzonder verbaasd over was want ik stond daar te rillen in de wachtkamer destijds. Anderen waren positief en hadden nergens last van. Ik ben overigens nooit voor die prikken gegaan.
Na een negatieve test weet je het nog steeds niet, ze zijn dermate onbetrouwbaar dat je er niet vanuit kunt gaan. En ga je misschien toch naar buiten, want de test zei negatief. Je kunt net zo goed geen test doen. Als je echt mensen wilt helpen, blijf je thuis wanneer je ziek bent, net zoals dat vroeger ging. Dat is mijn punt. Ik vind het onvoorstelbaar dat een overheid daar nog steeds honderden miljoenen aan besteedt, terwijl het claimt wetenschappelijk beleid te voeren. Dat ondermijnt de wetenschap indirect.quote:Op zondag 31 december 2023 12:24 schreef APK het volgende:
[..]
Een zelftest is toch gewoon een hulpmiddel om te bepalen of je beter even voorzichtig moet zijn als je kwetsbare mensen in je omgeving hebt?
Je weet niet wanneer je positief bent. Het is een beetje alsof je een comdoom gebruikt die 3 van de 10 keer toch niet werkt. Je hebt er niet zoveel aan, tenzij er geen alternatief is wat beter werkt. Overigens mag jij gewoon die testen kopen en gebruiken als je dat een goed idee vindt, maar als een overheid iedereen nu condooms zou sturen die maar voor 70% werken, hier een onwetenschappelijke claim over doen en veel teveel geld aan uitgeven met onbedoelde bijeffecten (meer onbedoelde “besmettingen”) is dat gewoon slecht beleid. Al zullen een groep mensen dit nog steeds uitleggen dat wanneer je het niet doet, je tegen de gezondheid van anderen bent.quote:Op zondag 31 december 2023 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom heel veel mensen zo een haat hebben tegen die testen.
Ik vind het juist handig dat je kan zien wanneer je positief bent, en wanneer weer negatief.
Maar wat is nu nog het nut van een test?quote:Op zondag 31 december 2023 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom heel veel mensen zo een haat hebben tegen die testen.
Ik vind het juist handig dat je kan zien wanneer je positief bent, en wanneer weer negatief.
Voor mij persoonlijk had het wel nut, omdat ik nog nooit corona had gehad en ik wilde gewoon zelf weten hoe het voelde.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wat is nu nog het nut van een test?
Je bent ziek, en je doet een test.
Dan weet je dat je of corona hebt, en bij een negatieve uitslag waarschijnlijk de griep.
Maar als je ziek bent hoor je sowieso thuis te blijven om niemand anders aan te steken.
Daarom, moet iedereen toch lekker zelf weten, net als het vaccineren. Ik zou er zelf geen testen voor kopen maar m'n vrouw heeft er van haar werk zoveel gekregen dat we er nog een voorraad van hebben.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk had het wel nut, omdat ik nog nooit corona had gehad en ik wilde gewoon zelf weten hoe het voelde.
Want dat was bij mij echt heel anders dan wat ik had gelezen. Dat waren bij mij echt geen "lichte symptomen."
Ik hoestte mijn longen nog net niet uit mijn lijf ( bij wijze van spreken)
Het is fijn als je weet waar je je long covid klachten aan te danken hebt hè.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wat is nu nog het nut van een test?
Je bent ziek, en je doet een test.
Dan weet je dat je of corona hebt, en bij een negatieve uitslag waarschijnlijk de griep.
Maar als je ziek bent hoor je sowieso thuis te blijven om niemand anders aan te steken.
En wat is daar het praktisch nut van?quote:Op maandag 1 januari 2024 14:18 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Het is fijn als je weet waar je je long covid klachten aan te danken hebt hè.
Ook met lichte klachten kan je op lange termijn long covid hebben, dan weet je hoe het ineens zou kunnen komen dat je moe bent na bv traplopen hè.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat is daar het praktisch nut van?
En in dat uitzonderlijke geval neem je met die kennis dan een wonderpil? Je test je rot als je met elke nies in de wat-als-paniekmodus schiet.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:02 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ook met lichte klachten kan je op lange termijn long covid hebben, dan weet je hoe het ineens zou kunnen komen dat je moe bent na bv traplopen hè.
Je maakt je wel erg druk om wat een ander doetquote:Op maandag 1 januari 2024 19:12 schreef nostra het volgende:
[..]
En in dat uitzonderlijke geval neem je met die kennis dan een wonderpil? Je test je rot als je met elke nies in de wat-als-paniekmodus schiet.
Wel dat hangt er maar van af waar jij zelf geloof aan hecht. Dat verschilt nogal namelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 14:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kary MullisAls je 1 'wetenschapper' niet serieus moet nemen is hij het wel.
De keuzevrijheid om het wel te doen respecteer ik. Als je Covid krijgt, dan krijg je het zo is gebleken.quote:Op zondag 31 december 2023 20:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zie in jouw betoog overigens nog steeds geen reden om niet te testen
Helemaal prima, en ik ga ook niet meer in discussie over wel of niet betrouwbaar en gevaarlijk of niet etc. Die keuze heeft iedereen inmiddels gemaakt en de een gaat de ander niet meer kunnen overtuigen. Kary Mullis is echter een idioot eerste klas die onder meer de link tussen HIV en AIDS heeft lopen ontkennen en vrij in to paranormale activeit was. Lekker lobbyen in Zuid-Afrika met de president aldaar dat er geen link is waardoor er onder andere geen anti-retrovirale medicatie beschikbaar was voor de mensen aldaar, en waarschijnlijk duizenden mensen onnodig zijn overleden. Precies de persoon waar je achteraan wil lopen om je gelijk te halen ja.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:52 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Wel dat hangt er maar van af waar jij zelf geloof aan hecht. Dat verschilt nogal namelijk.
Hij is in ieder geval de uitvinder ervan. Het lijkt me dat hij er zelf wel iets over te zeggen heeft.
En dat doet hij in de video.
Dit is alweer van enige tijd geleden
CDC, het Amerikaanse RIVM, stopt met de pcr-test als middel om vast te stellen of iemand covid heeft of niet vanwege de hoge onbetrouwbaarheid.
https://www.cdc.gov/csels(...)CoV-2_Testing_1.html
Verder respecteer ik jouw mening en jouw keuzes in het leven
Ach inmiddels gaat het mij ook totaal niet om wie dan ook te overtuigen hoor. Dat was drie jaar geleden wellicht nog wel relevant van beide kanten. Test wanneer je gelooft dat het nut heeft. Ik denk van niet. Stap een volle bus of tram in en hoppa. Ga naar kantoor en hoppa. Ga een cafe in en hoppa. Je loopt altijd achter de feiten aan, ongeacht de uitslag van je test. En zoals ik begrepen heb is het simpelweg niet te stoppen. Influenza niet, noch Covid 19. Je krijgt het. Of je krijgt het niet. Wel een lockdown of geen lockdown. Ik heb het geruzie erover er niet meer voor over. Ik lees tegenwoordig liever een goed boek op mijn E reader over immuniteit en besmetting en hoe dat precies in z'n werk gaat, en waar ik stukken wijzer van kan worden dan halfbakken reacties te geven en halfbakken reacties te ondergaan op FOK.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Helemaal prima, en ik ga ook niet meer in discussie over wel of niet betrouwbaar en gevaarlijk of niet etc. Die keuze heeft iedereen inmiddels gemaakt en de een gaat de ander niet meer kunnen overtuigen. Kary Mullis is echter een idioot eerste klas die onder meer de link tussen HIV en AIDS heeft lopen ontkennen en vrij in to paranormale activeit was. Lekker lobbyen in Zuid-Afrika met de president aldaar dat er geen link is waardoor er onder andere geen anti-retrovirale medicatie beschikbaar was voor de mensen aldaar, en waarschijnlijk duizenden mensen onnodig zijn overleden. Precies de persoon waar je achteraan wil lopen om je gelijk te halen ja.
Een (1) fenomenaal idee op een LSD trip, verder een pseudowetenschapper op z'n best.
Condoomsquote:Op maandag 1 januari 2024 09:57 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je weet niet wanneer je positief bent. Het is een beetje alsof je een comdoom gebruikt die 3 van de 10 keer toch niet werkt. Je hebt er niet zoveel aan, tenzij er geen alternatief is wat beter werkt. Overigens mag jij gewoon die testen kopen en gebruiken als je dat een goed idee vindt, maar als een overheid iedereen nu condooms zou sturen die maar voor 70% werken, hier een onwetenschappelijke claim over doen en veel teveel geld aan uitgeven met onbedoelde bijeffecten (meer onbedoelde “besmettingen”) is dat gewoon slecht beleid. Al zullen een groep mensen dit nog steeds uitleggen dat wanneer je het niet doet, je tegen de gezondheid van anderen bent.
Jouw link werkt niet bij mij, deze (waarin uitgelegd wordt dat jouw claim niet correct is) wel: https://www.knack.be/fact(...)e-onbetrouwbaarheid/quote:Op maandag 1 januari 2024 19:52 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Wel dat hangt er maar van af waar jij zelf geloof aan hecht. Dat verschilt nogal namelijk.
Hij is in ieder geval de uitvinder ervan. Het lijkt me dat hij er zelf wel iets over te zeggen heeft.
En dat doet hij in de video.
Dit is alweer van enige tijd geleden
CDC, het Amerikaanse RIVM, stopt met de pcr-test als middel om vast te stellen of iemand covid heeft of niet vanwege de hoge onbetrouwbaarheid.
https://www.cdc.gov/csels(...)CoV-2_Testing_1.html
Verder respecteer ik jouw mening en jouw keuzes in het leven
Nee, onjuist. Je loopt het coronavirus SARS-CoV-2 op en dan word je wel ziek ('COVID') of niet ziek (geen 'COVID'). Het blijkt voor de meesten nog steeds erg ingewikkeld.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:03 schreef Monomeism het volgende:
[..]
De keuzevrijheid om het wel te doen respecteer ik. Als je Covid krijgt, dan krijg je het zo is gebleken.
En bouw je vervolgens je natuurlijke antistoffen op. Gevaccineerd kun je evenzo mensen besmetten en je kunt het ook gewoon nog krijgen. Ik kies er dus voor de natuur haar gang te laten gaan. Interferon van je besmette cellen en via de lymfklieren je antistoffen vergaren.
Dat je dit nog moet uitleggen anno 2024 is toch treurig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Nee, onjuist. Je loopt het coronavirus SARS-CoV-2 op en dan word je wel ziek ('COVID') of niet ziek (geen 'COVID'). Het blijkt voor de meesten nog steeds erg ingewikkeld.
De varianten die niet goed op een test verschijnen, verspreiden zich ook weer sterker.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:10 schreef APK het volgende:
Het is duidelijk dat de tests niet 100% uitsluitsel geven, mensen moeten er maar mee doen wat ze willen en ik hoop dat iedereen dat op een wijze manier doet waarbij we zoveel als mogelijk rekening met elkaar houden.
Je hebt gelijk. Ik haalde het door elkaar. Waar ik zeg COVID (de ziekte) ,daar bedoelde ik de Corona PRRA gemodificeerde versie SARS-CoV-2, al dan niet uit het Wuhan LAB of een ander LAB. Mijn punt was dat de kans gewoon groot is dat je besmet gaat raken ongeacht je gevaccineerd bent of niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Nee, onjuist. Je loopt het coronavirus SARS-CoV-2 op en dan word je wel ziek ('COVID') of niet ziek (geen 'COVID'). Het blijkt voor de meesten nog steeds erg ingewikkeld.
Ik zag het ja. Ik had die link in 2021 al opgeslagen. Kennelijk verwijderd. Maar goed. Iedereen moet maar zien.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:10 schreef APK het volgende:
[..]
Jouw link werkt niet bij mij, deze (waarin uitgelegd wordt dat jouw claim niet correct is) wel: https://www.knack.be/fact(...)e-onbetrouwbaarheid/.
Dat dus.Thuis blijven wanneer je je ziek voelt en alles bij elkaar hoest.quote:Het is duidelijk dat de tests niet 100% uitsluitsel geven, mensen moeten er maar mee doen wat ze willen en ik hoop dat iedereen dat op een wijze manier doet waarbij we zoveel als mogelijk rekening met elkaar houden.
Dat vind ik best wel erg ja. Als je dit snapt en dan ook weet dat RIVM een positieve test gelijkstelde aan COVID-19, zelfs als mensen niet ziek waren, dan... Laat ook maar.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat je dit nog moet uitleggen anno 2024 is toch treurig.
De kans dat je met een virus besmet raakt is gigantisch groot. Alleen betekent dat nog niet dat je er ook ziek van wordt: meestal vecht je immuunsysteem een virus succesvol aan. Gebeurt dat niet? Dan klachten. Er zijn uitzonderingen, denk bijv. aan HIV. Coronavirussen behoren echter tot 'seizoensvirussen'.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik haalde het door elkaar. Waar ik zeg COVID (de ziekte) ,daar bedoelde ik de Corona PRRA gemodificeerde versie SARS-CoV-2, al dan niet uit het Wuhan LAB of een ander LAB. Mijn punt was dat de kans gewoon groot is dat je besmet gaat raken ongeacht je gevaccineerd bent of niet.
Airco uit, ramen en deuren open..quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:20 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand op de "Nine month" cruise / " Ultimate World Cruise" heeft het virus opgepikt. Hoop geen herhaling van de Diamond princess:
Vanaf 1e kerstdag (toen wist ik het nog niet) tot en met nieuwjaarsdag voor de 3e keer corona gehad in 2 jaar tijd ondanks dat ik alle 5 vaccinaties heb gehaald.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb ook net COVID gehad, maar bij mij was het nog milder dan de vorige keer.
Ik weet het. Ik ben nu bezig in een boek van ene Daniel M Davis. “Immuun”. Naar het Nederlands vertaald en leest lekker weg. Ik heb een E-reader en zo'n Kobo plus abonnement voor een tientje p/m. Zo kom je 'gratis' aan allerlei E-Books waaronder dit boek. Aanrader.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:45 schreef n__n het volgende:
[..]
De kans dat je met een virus besmet raakt is gigantisch groot. Alleen betekent dat nog niet dat je er ook ziek van wordt: meestal vecht je immuunsysteem een virus succesvol aan. Gebeurt dat niet? Dan klachten. Er zijn uitzonderingen, denk bijv. aan HIV. Coronavirussen behoren echter tot 'seizoensvirussen'.
https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Ladapoquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:17 schreef THEFXR het volgende:
Florida State Surgeon General Calls for Halt in the Use of COVID-19 Mrna Vaccines (schade aan het dna)
.
https://www.floridahealth(...)rna-vaccines.pr.html
Afnemend, nu zijn er 671 bedden in gebruik voor mensen die (ook) corona hebben, dat waren er 829 half december, maatregelen in het ziekenhuis zijn er nauwelijks: mondkap dragen als personeel op een kamer komt met een covid patiënt en handen voor en na bezoek ontsmettenquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:28 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het dan met de ziekenhuiscijfers? Want daar was het uiteindelijk toch allemaal om te doen?
NWS / Long covid is lichamelijk en zit 'niet tussen de oren'quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:32 schreef KlapMongeaul het volgende:
Stelt niks voor volgens sommige mensen.![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)-toont-onderzoek-aan
hij weet er veel vanaf zo te lezen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Ladapo
Ik denk, het gaat hier al weken over besmettingen, waarom je het zou willen weten etc dus deze link is weer een bevestiging waarom je geen corona wil hebben.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
NWS / Long covid is lichamelijk en zit 'niet tussen de oren'
Topic kan wel dicht dus.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:09 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Afnemend, nu zijn er 671 bedden in gebruik voor mensen die (ook) corona hebben, dat waren er 829 half december, maatregelen in het ziekenhuis zijn er nauwelijks: mondkap dragen als personeel op een kamer komt met een covid patiënt en handen voor en na bezoek ontsmetten
Niet dat het heel veel uit maakt: Ook in het riool, wat nu echt de enige graadmeter is hoeveel mensen corona hebben is een afname te zien van zo’n 35% vergeleken met de laatste piek gemeten op 25december
Daarmee lijkt corona voor dit seizoen op zijn retour en is de piek eerder geweest dan vorig jaar (daar lag de piek rond half januari)
Wat opzich logisch is, door de maatregelen van vorig jaar werd de golf uitgesmeerd om de ziekenhuizen ademruimte te geven, met de mildere variant die er nu is, is dat allemaal niet nodig.
Kun je na gaan, als er toen geen maatregelen genomen waren en de golf niet werd uitgesmeerd, welke keuzes een ziekenhuis had moeten maken omdat er niet genoeg personeel en bedden waren geweest
Je kan zoveel willen natuurlijk, maar krijgen doe je het toch.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:39 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ik denk, het gaat hier al weken over besmettingen, waarom je het zou willen weten etc dus deze link is weer een bevestiging waarom je geen corona wil hebben.
Liever ik dan een zwak iemand om me heen, waar je wel rekening mee kan houden.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan zoveel willen natuurlijk, maar krijgen doe je het toch.
Voor heel veel mensen stelt het dan ook niks voor.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:32 schreef KlapMongeaul het volgende:
Artikel niet gelezen dusquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor heel veel mensen stelt het dan ook niks voor.
Dat het voor enkelen niet zo is doet er niets af aan.
Ik heb dan wel weer vaccinatieschade maar dat stelt voor heel veel mensen ook niks voor want zij hebben dit immers niet dus zij kunnen terecht opmerken dat een vaccin geen kont voorstelt.
quote:Dat zou mogelijk verklaren waarom de gezondheid van een aanzienlijke groep mensen blijft verslechteren.
Hoe kom je daar achter?quote:
Is dat zo? Ik heb het tot nu toe succesvol weten te ontwijkenquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan zoveel willen natuurlijk, maar krijgen doe je het toch.
Ik ook, ondanks mijn chronische auto immuunziektequote:Op donderdag 4 januari 2024 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb het tot nu toe succesvol weten te ontwijken
Wij fokkers als zolderkamerautisten maken misschien nog een kansje.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb het tot nu toe succesvol weten te ontwijken
Dat Fokkers nog een de redding der mensheid zouden zijn 😱quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wij fokkers als zolderkamerautisten maken misschien nog een kansje.
Het is echt 'officieel' vastgesteld?quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Door de amamnese, onderzoek en diagnose van een arts.
Mwah…quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat Fokkers nog een de redding der mensheid zouden zijn 😱
euh ja.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:55 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is echt 'officieel' vastgesteld?
Maak je je er dan niet druk om dat dat eigenlijk niet of nauwelijks in de publiciteit komt?
Dat is een heel nuchtere benadering. Knap!quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef Noek het volgende:
[..]
euh ja.Ik word dan ook al jaren officieel behandeld.
En nee, ik maak me daar niet druk om. Het verandert immers niks aan de kwaal.
Al jaren? We vaccineren nog geen 3 jaar. We begonnen als eerst met de ouderen en de zwakkeren dus je zal net krap aan 2en half jaar gevaccineerd zijn. Het komt niet echt geloofwaardig over.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe lang moet je wachten om dat label te mogen plakken?quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:08 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Al jaren? We vaccineren nog geen 3 jaar. We begonnen als eerst met de ouderen en de zwakkeren dus je zal net krap aan 2en half jaar gevaccineerd zijn. Het komt niet echt geloofwaardig over.
Als je het niet wilt vertellen ook prima, maar wat zijn jouw klachten dan? En ik vraag het niet om pro of anti vaccinatie in een kwaad daglicht te stellen. Ik heb zelf een collega die dan wel 2x gevaccineerd is in het begin en daarna Covid kreeg 1.5 jaar later en ze nog steeds bijna niks ruikt en constant doodvermoeid is. Oom van mij, niet gevaccineerd zelfde. Zelf paar keer positief getest en nergens last van gehad.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef Noek het volgende:
[..]
geldt dat ook niet voor de griep de ene merkt er weinig van voor een ander is het heftig?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als je het niet wilt vertellen ook prima, maar wat zijn jouw klachten dan? En ik vraag het niet om pro of anti vaccinatie in een kwaad daglicht te stellen. Ik heb zelf een collega die dan wel 2x gevaccineerd is in het begin en daarna Covid kreeg 1.5 jaar later en ze nog steeds bijna niks ruikt en constant doodvermoeid is. Oom van mij, niet gevaccineerd zelfde. Zelf paar keer positief getest en nergens last van gehad.
Snap er namelijk niks meer van, ook al dacht ik toen het begon dat het allemaal onzin was.
Covid stelt ook niks voor; hoe long covid ontstaat weten we gewoonweg nog niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:32 schreef KlapMongeaul het volgende:
Uhhhh: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/mycoplasma-pneumoniae-infectie er valt gewoon niet zoveel nieuws over te vertellen?quote:Op maandag 8 januari 2024 08:11 schreef slashdotter3 het volgende:
De nieuwe Covidgolf is in volle gang en mensen gaan massaal dood. Zoals gewoonlijk verbiedt de overheid alle nieuws hierover en wordt het massaal op griep, longontsteking en hartaanval gegooid.
Omdat testen niet het doel bereiken wat je ermee wil bereiken. Het is geen test die zegt 'ben ik besmettelijk of niet', en het is dus niet zo dat je bij een positieve test maar als een dood vogeltje thuis moet blijven, en een negatieve test betekent dat je met de halve kroeg mag tongzoenen, ook al loop je wel te snotteren.quote:Op zondag 31 december 2023 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ik heb er 3 in duitsland gehaald maar die kan ik nergens meer vindenquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:35 schreef Za het volgende:
Misschien nutteloos, misschien belangrijk.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kun je met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van je vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Zo is het niet bedoelt.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 03:15 schreef aTypisch het volgende:
we moeten er mee leren leven dat anderen het niet serieus nemen en zelfs pleiten voor een slotje op een belangrijk topic als dit
We gaan allemaal deauuud... o wacht!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 00:40 schreef Za het volgende:
Slotje denk ik:
Landelijk overzicht bijgewerkt tot en met 11/1:
virusniveau rioolwater: 1.401
zevendaags gemiddelde: 1.868
69 ziekenhuisopnames
1 IC-opnames
Er liggen 610 mensen met COVID in het ziekenhuis (41 minder dan gisteren en 246 minder dan zeven dagen geleden), waarvan 40 op de IC.
Het verspreidt zich totaal niet meer snel, rioolwater deeltjes met 75% omlaag. 👍
Waar komt je informatie vandaan dat je na die datum niet meer bij die gegevens zou kunnen?quote:Op donderdag 11 januari 2024 21:35 schreef Za het volgende:
Misschien nutteloos, misschien belangrijk.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kun je met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van je vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Hier:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Waar komt je informatie vandaan dat je na die datum niet meer bij die gegevens zou kunnen?
Het staat er dus niet. Of het er stond moeten we dan maar aannemen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:06 schreef Za het volgende:
[..]
Hier:
https://forum-fok.digidip(...)F5%2F25%23p212003515
Tekst is inmiddels aangepast.
Zeker stond het er, letterlijk. Iemand kan er wel een cache versie van plaatsen denk ik zo.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:10 schreef Lienekien het volgende:
Het staat er dus niet. Of het er stond moeten we dan maar aannemen.
Maar het is dus niet zo dat je het na 31 januari niet meer in zou kunnen zien. Die cache boeit niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker stond het er, letterlijk. Iemand kan er wel een cache versie van plaatsen denk ik zo.
Dat staat er nu iig niet meer bij.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:12 schreef Lienekien het volgende:
Maar het is dus niet zo dat je het na 31 januari niet meer in zou kunnen zien.
Op X gekeken en daar deed het verhaal ook al de ronde, maar werd ook al snel duidelijk dat het niet klopte.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:14 schreef Za het volgende:
[..]
Dat staat er nu iig niet meer bij.
Of het na die datum nog is in te zien is mij onbekend.
Mogelijk blijft het gewoon toegankelijk en is het teruggedraaid wegens bezwaren, zoals die er ook bv op tv waren hierover.
Ik kan je alleen zeggen dat de tekst die ik in mijn post heb staan letterlijk afkomstig was uit betreffende link van het RIVM.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Op X gekeken en daar deed het verhaal ook al de ronde, maar werd ook al snel duidelijk dat het niet klopte.
Ik heb ook Covid gehad en ik had helemaal geen hoofdpijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
Heb afgelopen week ook covid gehad, gelukkig weinig last van gehad. Voornamelijk gestoord aan de volle neus
Paar paracetamol voor de hoofdpijn en door....
Tuurlijk, meid.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan je alleen zeggen dat de tekst die ik in mijn post heb staan letterlijk afkomstig was uit betreffende link van het RIVM.
Indien er iets niet aan klopt ligt dat bij hen.
Dat ik je niet geloof. Ook de stellige beweerders op X kunnen geen onderbouwing produceren.quote:
Onderbouwing voor wat?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Dat ik je niet geloof. Ook de stellige beweerders op X kunnen geen onderbouwing produceren.
Onderbouwing hiervoor. Waarom heeft niemand een screenshot?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Onderbouwing voor wat?
Hierbij de volledige tekst, gisteren om 21.43 gekopieerd van het RIVM:
Vaccinatieoverzicht
Heeft u de CoronaCheck-app gebruikt?
Dan waren uw test- en vaccinatiegegevens hierin zichtbaar tot en met 31 december 2023.
Heeft u uw coronabewijs voor 1 juli 2023 gedownload en/of geprint via CoronaCheck.nl? Dan kunt u dit vanaf dat moment nog een jaar gebruiken.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kunt u met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van uw vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Interpreteer het verder hoe je wilt.
Verders zou ik zou zeggen, neem een kijkje na 31 januari, en laat het weten.
Deze tekst komt niet van het RIVM, maar van deze pagina van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)akantie/coronabewijsquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Onderbouwing voor wat?
Hierbij de volledige tekst, gisteren om 21.43 gekopieerd van het RIVM:
Vaccinatieoverzicht
Heeft u de CoronaCheck-app gebruikt?
Dan waren uw test- en vaccinatiegegevens hierin zichtbaar tot en met 31 december 2023.
Heeft u uw coronabewijs voor 1 juli 2023 gedownload en/of geprint via CoronaCheck.nl? Dan kunt u dit vanaf dat moment nog een jaar gebruiken.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kunt u met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van uw vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Interpreteer het verder hoe je wilt.
Verders zou ik zou zeggen, neem een kijkje na 31 januari, en laat het weten.
Deze tekst is de laatste tijd niet gewijzigd, voor zover ik kan zien. Hier is een versie van 31 december 2023, waar precies hetzelfde staat als nu: https://web.archive.org/w(...)akantie/coronabewijsquote:Een overzicht van uw vaccinaties vindt u ook op mijn.rivm.nl als u toestemming heeft gegeven om uw coronaprik te laten registreren. Dit is geen officieel bewijs, maar meestal wel genoeg om te reizen.
U kunt ook een vaccinatieoverzicht opvragen bij de zorgverlener die de vaccinaties heeft gezet. Bijvoorbeeld de GGD of de huisarts.
Klopt, die link heb ik ook gegeven.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:49 schreef Tijn het volgende:
Deze tekst komt niet van het RIVM, maar van deze pagina van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)akantie/coronabewijs
Ik heb daar ook naar gekeken via Wayback, en wijzigingen zijn te zien t/m 31 december, niet wat er daarna is gewijzigd.quote:Deze tekst is de laatste tijd niet gewijzigd, voor zover ik kan zien. Hier is een versie van 31 december 2023, waar precies hetzelfde staat als nu: https://web.archive.org/w(...)akantie/coronabewijs
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:14 schreef Za het volgende:
Ik heb gebeld met het RIVM (088 6898989) hierover
quote:Nederland is nu slechter voorbereid op pandemie dan vóór corona: minder ic-bedden en geen noodplan
Vijf jaar na de eerste besmetting met het coronavirus in Nederland zijn we niet beter voorbereid op een nieuwe epidemie. Sterker nog, door een veel lager aantal ic-bedden staat het er slechter voor dan in 2020. Een ambitieus plan voor ‘pandemische paraatheid’ ligt inmiddels alweer de prullenbak.
“Ik blijf er elk debat naar vragen, omdat ik er geen enkele verklaring voor heb,” verzuchtte Fleur Agema eind 2022. Waarom kan Nederland de ic-capaciteit maar niet opkrikken? “Ik vind het verbijsterend dat dat in drie jaar tijd niet geregeld is en dat we de helft van het aantal ic’s van het Europese gemiddelde hebben.” En nogmaals: “Ik vind het verbijsterend.”
Het was een mantra van het toenmalige Kamerlid van de PVV gedurende de coronapandemie, waar ze nadien op bleef hameren. De ic-capaciteit moet structureel omhoog, verkondigde ze keer op keer. “Er moet nu echt geïnvesteerd gaan worden. Het is ónze zorg.”
IC was zwakste schakel
Op 27 februari 2020, donderdag vijf jaar geleden, telde Nederland de eerste coronabesmetting. We moesten het bij de start van de pandemie met 1150 ic-bedden doen. Door op te schalen kwamen er enkele honderden bij. Met kunst- en vliegwerk lag de piek op 1700.
Dat relatief krappe aantal was in hoge mate bepalend voor de bestrijding van corona: hoe drukker het was op de ic, hoe strenger de maatregelen in de maatschappij. De ic was de zwakste schakel in de keten van de virusbestrijding.
Het ‘programma pandemische paraatheid’ (ppp) dat Ernst Kuipers als minister van Volksgezondheid (2022-2024) optuigde, streeft naar een permanente capaciteit van 1700 bedden. Volgens de meest recente telling, uit juni 2024, haalt Nederland amper de helft: 850 bedden. Sinds het einde van de pandemie is de trend neerwaarts en gaan er honderd bedden per jaar af. Het streven naar 1700 bedden is inmiddels dan ook ‘niet realistisch’, staat in een evaluatie van het ppp uit mei vorig jaar.
https://www.parool.nl/ned(...)n-noodplan~bb3726a0/
Kijk dat is visie.quote:
een flinke golf griep ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk dat is visie.
Alle ziekenhuis capaciteit is onder druk van vws en de verzekeraars aan het inkrimpen.
Overigens afgelopen 2 maanden een flinke golf.
Hier had ook gewoon een nieuw topic voor mogen komenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:57 schreef jcdragon het volgende:
Mag de TT aangepast worden? Ik schrik me rot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |