Een bonbon? Mag altijd!quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een bonbon bij een kop thee. Laatste avond van kerst mag dat.
Hollandse garnalen cocktail en Italiaanse tiramisu. Heel Aziatisch inderdaad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Hollandse garnalencocktail.
En vriend deed het toetje; frozen tiramisu.
Leuk zo'n Aziatisch diner!!
Ziet er wel heel mooi uit hoor.quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Een bonbon? Mag altijd!
Ik had vandaag 2 bonbons + 2 glaasjes advocaat met slagroom
Kerstdiner met ouders en vriend gehad bij mij. Wens was Aziatisch.
Ik maakte hoofd; cha siu, ajam ketjap (beide goed gelukt, zo blij), biryani en sperziebonen met paddenstoelen en hoisin.
Nou... Mijn moeder had voorgerecht: Hollandse garnalencocktail.
En vriend deed het toetje; frozen tiramisu.
Leuk zo'n Aziatisch diner!!
Helaas alleen foto van het dessert;
[ link | afbeelding ]
De helft is overgebleven hiervan.
We zijn er weer ingetuind. g had de temperatuur wegens doorgaren en droog worden van het vlees (dat er echt wel goed uitzag) lager gehouden. Ondanks dat was het toch droog. Jammer!quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoor graag jullie review over dit k&k'tje van de Appie
quote:Op woensdag 27 december 2023 07:46 schreef Blues het volgende:
[..]
We zijn er weer ingetuind. g had de temperatuur wegens doorgaren en droog worden van het vlees (dat er echt wel goed uitzag) lager gehouden. Ondanks dat was het toch droog. Jammer!
Zuurvlees is altijd lekker, en zoveel verschillende smaken. Heb het leren eten toen mijn vader het zelf maakte toen hij nog leefde. Maar ook op bezoek bij opa en oma op de terugweg als ik het me goed herinner in Tegelen op het marktplein? Kleine friettent met zelfgemaakte friet en de zuurvlees daaroverheen die ze daar maakten. Die was weer anders van smaak maar nog steeds zo lekker. Het is wel frietje stoofvlees 2.0quote:Op donderdag 28 december 2023 15:18 schreef foodlover het volgende:
Gisteren een restant zuurvlees, met aardappelpuree en doperwten wortelen.
Straks spinazie a la crème gekookte aardappelen en kipfiletje.
Doen!quote:Op donderdag 28 december 2023 23:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik twijfel of ik een stukje kaas pak. Ik heb kaas met walnoot en kaas met kruiden
Op het dessert en de kazen na helemaal lekker mijn smaak.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vooraf een kreeftensoep
Dan een Fruit de Mer schotel, met wulken, mosselen, een kreeft en een krab, verschillende soorten gamba en garnalen. Verse Baguette een Croissant erbij.
Te drinken, Champagne
Na
Vanillepudding.
Kazen met belegen port
Calvados
La bonne vie dans le Normandie
Was ook gruwelijk goed, deze kwaliteit vind je in NL of D niet. Maar goed, daar is ook niet de markt voor zoals hier in Frankrijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Op het dessert en de kazen na helemaal lekker mijn smaak.
Please ga melding doen @ FB/bugs/nogwatquote:Op vrijdag 29 december 2023 18:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gisteren pasta met paddestoelen. Fotos pad vandaag vanwege die kut bug op mobiel
Superleuk toch dat, lekker ontdekkenquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met kerst ontdekt dat ik gorgonzola lust. Dacht altijd door de geur dat het smerig was... maar nam een klein stukje bij een salade en het was zo lekker! Altijd leuk om dingen te ontdekken
(En jaja... culinaire barbaar. Ook voor het eerst romanesco (zo'n groene bloemkoolachtige groente, maar mooier) gegeten)
Ja! En het voordeel is dat je internet van alles recepten kan opzoekenquote:Op vrijdag 29 december 2023 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Superleuk toch dat, lekker ontdekken
Ik heb er ook een handje van om nieuwe onbekende dingen te proberenquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met kerst ontdekt dat ik gorgonzola lust. Dacht altijd door de geur dat het smerig was... maar nam een klein stukje bij een salade en het was zo lekker! Altijd leuk om dingen te ontdekken
(En jaja... culinaire barbaar. Ook voor het eerst romanesco (zo'n groene bloemkoolachtige groente, maar mooier) gegeten)
That's amazing StateOfMind, misschien moet ik ook maar zo,n ding kopenquote:Op zaterdag 30 december 2023 00:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb er ook een handje van om nieuwe onbekende dingen te proberen
Wat de boer niet kent vreet ie niet is aan mij niet besteed.
Lang niet alles is even lekker, maar als je niks probeert kom je er nooit achter.
Tijdje terug toen ik op internet zocht of spruitjes in de airfryer kunnen, stuitte ik op een recept met balsamico azijn en honing.
Nu gruw ik van azijn, maar toch een flesje gekocht om die combo te proberen.
En nu gebruik ik dat overal bij
Sowieso heeft de airfryer mijn interesse in eten maken getriggert.
Voorheen met pannen en potten had ik een gruwelijke hekel aan koken, en ik was er slecht in.
Maar sinds ik een airfryer heb (en daar is zó ontzettend veel mee mogelijk), vind ik het leuk.
Lekker experimenteren
En dat ziet er zo uitquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:05 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag komen (klein)kinderen, dus een tafel vol lekkere happen op te snacken.
En alvast wat oliebollen en appelbeignets.
Een soort fish&chipsquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Net friet op, met makreel
Dat had ik lang niet op.
De hond ook een stukje makreel gegeven.
En de restanten waren voldoende om voor ons als avondhap te fungeren.quote:
quote:Op zondag 31 december 2023 15:24 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappeltjes, een met vinaigrette aangemaakte romainesla en gegrilde lamskoteletten.
Hier ookquote:Op zondag 31 december 2023 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Allemaal kleine snackjes voor de avond
Hopelijk zit er geen groene knolamaniet tussen.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:36 schreef golfer het volgende:
Straks: tagliatelle met verschillende paddenstoelen in een room-funghi-truffelsaus en een geroerbakken Italiaanse groentemix.
quote:Op maandag 1 januari 2024 17:36 schreef golfer het volgende:
Straks: tagliatelle met verschillende paddenstoelen in een room-funghi-truffelsaus en een geroerbakken Italiaanse groentemix.
Welkom terugquote:Op maandag 1 januari 2024 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik kwam een paar dagen niet op de site. Bleek dat ik een update moest doen, wist ik het![]()
Had vanavond raspatat, kalfskroket en bamischijf.
Gisteren cha siu gemaakt van kip, met wokgroenten in zwarte bonensaus en hasselback aardappelen.
Vrijdag en zaterdag beide keren dim sum. Vrijdag in Den Haag. Zaterdag in Amsterdam.
Vrijdag Ming Dynasty:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zaterdag Oriental City:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat kun je beter hebben dan dat de vlammen uit de ramen slaanquote:Op maandag 1 januari 2024 20:51 schreef Molo het volgende:
Hallelujah die dim sum![]()
![]()
Hier net als snackje left over Buldak en wat kaas omgezet in fire noodle dumplings mbv rijstvellen
Beter te doen dan de ramen zo, vlammen sloegen ervan uit mijn hoofd![]()
[ afbeelding ]
Rook eens paling zelf, snij de filets eruit en geef het vel en de kop aan je hondquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Net friet op, met makreel
Dat had ik lang niet op.
De hond ook een stukje makreel gegeven.
Dank jequote:Op maandag 1 januari 2024 20:41 schreef Smallish het volgende:
Jemig, FF, wat een prachtige foto’s weer! Jij geniet zó van lekker eten. Erg leuk om te zien. Ga zo door alsjeblieft!
Buldak (met kaas (en sesamzaadjes)) is altijd een succesquote:Op maandag 1 januari 2024 20:51 schreef Molo het volgende:
Hallelujah die dim sum![]()
![]()
Hier net als snackje left over Buldak en wat kaas omgezet in fire noodle dumplings mbv rijstvellen
Beter te doen dan de ramen zo, vlammen sloegen ervan uit mijn hoofd![]()
[ afbeelding ]
Dank je. Ik vond dat echt een Nieuwjaars dimsum qua uiterlijkquote:Op maandag 1 januari 2024 21:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Welkom terug![]()
Mooi eten allemaal. Maar wat zijn die zwart/gouden eieren op de laatste foto eigenlijk?
In een boterhamzakje doen, beetje olie bij schenken en husselen tot er overal dun laagje olie om zit.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef PzKpfw het volgende:
Kun je kroketten ook gewoon gaar krijgen door ze te braden in een pan?
Bedankt, maar laat ik nu net geen oven of airfryer hebben.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:04 schreef Molo het volgende:
[..]
In een boterhamzakje doen, beetje olie bij schenken en husselen tot er overal dun laagje olie om zit.
En dan in de oven of airfryer doen op 150°
Pan lijkt me geen succes
Als je een klein steelpannetje hebt, daar laag olie in doen en shallow fryen. Dus steeds omrollen tot krokant, bruin en warm van binnenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt, maar laat ik nu net geen oven of airfryer hebben.
Ik heb naast een frituurpan een gewone pan met olie waar ik ook in frituur (gebruik gewone pan voor kibbeling/vissticks etc)quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt, maar laat ik nu net geen oven of airfryer hebben.
Is die door Miss Montreal gemaaktquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lamskoteletjes met een salalalalade
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef golfer het volgende:
Straks: runderbraadworst en geroosterde spruiten uit de airfryer met kerriemayonaise.
Mogelijk waren ze niet vers, of berenvlees (ongecastreerde varkens)quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
Ik had nog gekookte rode bieten (vind ik niet bijzonder lekker maar vooruit), die gebakken, met uitjes en rijst en de nodige kruiderij.
Goed gekruide speklapjes erbij gebakken, maar die smaakten zo 'ranzig', kan het niet uitleggen.
Soms proef ik, vooral met varkensvlees, een vieze smaak waardoor ik het letterlijk uit moet spugen![]()
Geen idee wat dat kan zijn, wel jammer van het vlees want we hebben het weggegooid
Dat heb ik ook al een tijd niet meer op.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
P.S. ik eet nu als troostvoer toastjes met blauwschimmelkaas, St. Agur
Dat berenvlees komt toch niet meer voor...? Dacht ik dan....quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mogelijk waren ze niet vers, of berenvlees (ongecastreerde varkens)
Dit is uiteindelijk precies wat ik heb gedaan en ik moet zeggen dat ze prima te eten waren. Ik heb in plaats van olie gewoon ruimschoots braadboter gebruikt.+quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je een klein steelpannetje hebt, daar laag olie in doen en shallow fryen. Dus steeds omrollen tot krokant, bruin en warm van binnen
Dat klinkt naar, dan is je trek ook gelijk weg. Zeker als je ook al iets erbij eet wat je niet echt lekker vind.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
Ik had nog gekookte rode bieten (vind ik niet bijzonder lekker maar vooruit), die gebakken, met uitjes en rijst en de nodige kruiderij.
Goed gekruide speklapjes erbij gebakken, maar die smaakten zo 'ranzig', kan het niet uitleggen.
Soms proef ik, vooral met varkensvlees, een vieze smaak waardoor ik het letterlijk uit moet spugen![]()
Geen idee wat dat kan zijn, wel jammer van het vlees want we hebben het weggegooid
quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:38 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kip, patat en appelmoes.
Oftewel: gebakken kipschnitzels, patat van Friethoes en appelcompote met stukjes appel.
Beterschap gewenst! De eiwitten zijn in ieder geval binnenquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:57 schreef sigme het volgende:
Wegens ziek weinig zin om te koken, dus dan maar vrij uitgebreide hors d'oeuvres.
[ afbeelding ]
Mosselen moesten op, dus die gebakken in boter met knoflook en panko; gerookte zalm, gekookte eitjes, lutje mayo
Afgesloten met een grand dessert.
[ afbeelding ]
Kwarktaart (tarte de queso), stoofpeertjes, rijstepap met gember, Knol's koek met boter
Ik heb die 2x weggekregen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat klinkt naar, dan is je trek ook gelijk weg. Zeker als je ook al iets erbij eet wat je niet echt lekker vind.
Gisteren had ik spruitjes met ham en aardappelpuree.
Vanavond eerst kippensoep, daarna Buldak 3x spicy met sjalotjes en champignons.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond:gebakken gekruide aardappeltjes, gegrilde groentenmix uit de oven en gebakken kabelkauwburgers.
Warm kaneelbrood met frostingquote:Op donderdag 4 januari 2024 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Ipv Chinees een pizza shoarma besteld met gigantisch veel knoflooksaus. En iets van een kaneelbrood met een topping kreeg ik er gratis bij.
Beiden lekker!
Ja dat brood is echt superlekker!quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Warm kaneelbrood met frosting![]()
Ik had een makkelijke (vega) curry vanavond met toe eiwitmousse.
Zo kom je wel aan je eiwittenquote:Op donderdag 4 januari 2024 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sous vide gegaarde kipfilet met kerrie, puree met kerrie en erwtjes, zacht gekookte eitjes.
Expirement, als deconstructed roti kip kerrie (zonder roti). Experiment geslaagd.
Fenegriek, kardamom, kaneel, beetje foelie, beetje kruidnagel, koriander, gedroogde madame Jeanette, gember en kurkuma in de koffiemolen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo kom je wel aan je eiwitten![]()
Heb je Hindoestaanse masala gebruikt of andere kerrie?
Ah vandaar wat lichter van kleurquote:Op donderdag 4 januari 2024 23:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Fenegriek, kardamom, kaneel, beetje foelie, beetje kruidnagel, koriander, gedroogde madame Jeanette, gember en kurkuma in de koffiemolen.
HELD!!! Pizza Shoarma met veel knoflooksaus is wel serieus de beste pizza ever!quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Ipv Chinees een pizza shoarma besteld met gigantisch veel knoflooksaus. En iets van een kaneelbrood met een topping kreeg ik er gratis bij.
Beiden lekker!
Was heel geslaagd.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah vandaar wat lichter van kleur
Klinkt goed!
Nee dat is Pizza Hawaii.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
HELD!!! Pizza Shoarma met veel knoflooksaus is wel serieus de beste pizza ever!
quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sous vide gegaarde kipfilet met kerrie, puree met kerrie en erwtjes, zacht gekookte eitjes.
Expirement, als deconstructed roti kip kerrie (zonder roti). Experiment geslaagd.
Oh hier hebben we er weer 1, @sp3c zo ben jij niet toch?quote:
Pindakaaslikjesquote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ontbeten met sojayoghurt met een banaan in plakjes
Als lunch een salade met croutons, ei, komkommer en kaas
Zojuist een banaan en op werk heb ik een pot pindakaas staan waar ik af en toe een likje uit neem.
Lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Risotto met garnalen (en pittige olijfolie) en daarbij een jongebladsla met rucola en vinaigrette.
Het was curry met kip, aubergine, courgette en rijstquote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb voor vanavond iets uit de vriezer gehaald zonder etiket. Spannend![]()
![]()
Lekker! Zeker als je eigen maaltijden je kunnen verrassenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het was curry met kip, aubergine, courgette en rijst
Nog mooier is dat ik het nieteens zelf heb gemaakt maar een date voor degene die ik nu datequote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker! Zeker als je eigen maaltijden je kunnen verrassen
Haha, das inderdaad ook mooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nog mooier is dat ik het nieteens zelf heb gemaakt maar een date voor degene die ik nu date
Haha dit klinkt heel grappigquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nog mooier is dat ik het nieteens zelf heb gemaakt maar een date voor degene die ik nu date
Ziet eruit als zoals het plaatje van het receptquote:
Vet goed kruislings insnijden en met zeezout bestrooien om lekker knapperig te laten worden?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:17 schreef Karzai het volgende:
Ik ga het buikspek in de marinade leggen voor morgen, hoop dat het wat wordt, tis voornamelijk veel vet
[ afbeelding ]
ik heb er veel zout op gedaan en kruislings ingesneden, blijft spannend met zo,n groot stuk vlees, ik wil het niet verpestenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Vet goed kruislings insnijden en met zeezout bestrooien om lekker knapperig te laten worden?
Prima recept.
Lekker op fiets door de schemer gehaald:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:45 schreef golfer het volgende:
Blues rijdt straks langs onze Indische dorpstoko om voor haarzelf voor vandaag en morgen een grote ramesmaaltijd op te halen.
Hoop van harte dat het je gaat lukken!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:44 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb er veel zout op gedaan en kruislings ingesneden, blijft spannend met zo,n groot stuk vlees, ik wil het niet verpesten
De zwoerd met kokend water begieten gaat het beste, garen, en als hij klaar is, kort de grill aan zodat ie popt als popcorn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:44 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb er veel zout op gedaan en kruislings ingesneden, blijft spannend met zo,n groot stuk vlees, ik wil het niet verpesten
Een Trejotacoquote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:39 schreef marcb1974 het volgende:
Bacon cheeseburger taco's (van Machete)
Ja gvd nu wil ik weer Indiaas eten man!!!quote:
Wasda ???quote:
Mijn lievelingsgroentequote:Op zondag 7 januari 2024 16:46 schreef Gia het volgende:
Stamppot van rode bietjes en spekjes met succadelapjes.
Jouw eten klinkt altijd zo luxe en lekkerquote:Op zondag 7 januari 2024 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig gemarmerde Riblap gekruid en aangebraden, halve fles wijn erbij, paar tenen knoflook, laurierblad, tomatenpuree en een ontvelde vleestomaat. Dit laat ik tot een uur of 7 sudderen en dit komt dan met rode kool met appelen en aardappels op tafel.
Na dan Herrencreme
Heb nog nooit stamppot gemaakt met rode bietjes, maar had nog een potje staan.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn lievelingsgroenteLekker! Geniet ervan
Even bemoeizucht: een rauw (rood) uitje erdoorheen is erg lekker!quote:Op zondag 7 januari 2024 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb nog nooit stamppot gemaakt met rode bietjes, maar had nog een potje staan.
Ben benieuwd.
Is al bijna klaar. Heb spekblokjes erdoorheen. En succade erbij, die je op kunt zuigen zo gaar.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even bemoeizucht: een rauw (rood) uitje erdoorheen is erg lekker!
Eetsmakelijkquote:Op zondag 7 januari 2024 16:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Is al bijna klaar. Heb spekblokjes erdoorheen. En succade erbij, die je op kunt zuigen zo gaar.
Een Desert uit Westfalen, Stijfgeslagen eiwit (ik maak een Italiaanse Merengue, die is stabieler) en slagroom, eigeel met melk, rum en vanille tot een custard gemaakt. Tegenwoordig maken velen het met Puddingpoeder, maar ik doe het met gelatine in de custard, en geraspte chocoladen.quote:
Dank je, in principe gewoon draadjesvlees met rode wijn ipv water.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jouw eten klinkt altijd zo luxe en lekker
Jij zou zo verdrietig worden als je een week zoals ik zou etenquote:Op zondag 7 januari 2024 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dank je, in principe gewoon draadjesvlees met rode wijn ipv water.
Oh, voor extra smaak ook wat ansjovis filet toegevoegd
OMGquote:Op zondag 7 januari 2024 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een Desert uit Westfalen, Stijfgeslagen eiwit (ik maak een Italiaanse Merengue, die is stabieler) en slagroom, eigeel met melk, rum en vanille tot een custard gemaakt. Tegenwoordig maken velen het met Puddingpoeder, maar ik doe het met gelatine in de custard, en geraspte chocoladen.
De Rum-Custard met de Slagroom vermengen, met geraspte bittere chocola, daar het eiwit door. Je hebt dan een variant op Bavaroise, (Beierse Creme) met rum en chocoladestukjes.
Op laten stijven in de koelkast en genieten.
Ik heb het geluk dat ik heb leren koken van een zeer begaafde chef, en de vrijheid heb gehad veel mijn gang te gaan met creative gerechten. Heb nooit schnitzelkeukens gewerkt.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij zou zo verdrietig worden als je een week zoals ik zou eten
Probeer de volgende keer de zwoerd eens met kokend water te overgieten en hem dan droogdeppen met keukenpapier voor ie in de oven gaat. Als hij dan gaar is, de grill aan (als je die hebt) dan wordt de hele zwoert zo krokant als het hoekje rechtsonder, en krijgt een popcorn achtige structuur.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:36 schreef Karzai het volgende:
Niet helemaal optimaal, maar het lijkt gelukt
[ afbeelding ]
Probeer het ook eens een keer volgens 1 van deze 2 recepten:quote:Op zondag 7 januari 2024 17:36 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er iigquote:Op zondag 7 januari 2024 17:36 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Bohquote:Op zondag 7 januari 2024 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer de volgende keer de zwoerd eens met kokend water te overgieten en hem dan droogdeppen met keukenpapier voor ie in de oven gaat. Als hij dan gaar is, de grill aan (als je die hebt) dan wordt de hele zwoert zo krokant als het hoekje rechtsonder, en krijgt een popcorn achtige structuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik had er zout overheen gedaan en een nacht o de koelkast, kokend water ook voor het de oven in gingquote:Op zondag 7 januari 2024 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer de volgende keer de zwoerd eens met kokend water te overgieten en hem dan droogdeppen met keukenpapier voor ie in de oven gaat. Als hij dan gaar is, de grill aan (als je die hebt) dan wordt de hele zwoert zo krokant als het hoekje rechtsonder, en krijgt een popcorn achtige structuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ziet er heerlijk uit waar was dit in amsterdamquote:Op zondag 7 januari 2024 18:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk gegeten, wat hou ik toch van Koreaans![]()
Bij Kim's So in Amsterdam.
De drankjes: Milkis en watermelon soda.
[ link | afbeelding ]
Fried boneless chicken: Extreme spicy (was niet extreme, wel zo lekker sappig!!) en soy garlic. Beide 250g. Wil het gelijk weer. Lekkerste (fried) chicken ooit.
[ link | afbeelding ]
Kimchi fried rice.
[ link | afbeelding ]
Yukgaejang met rijst (soep met rundvlees, paddenstoelen, glasnoedels en ei)
[ link | afbeelding ]
Toetje bij Dunkin; chai latte en cookies & cream donut.
[ link | afbeelding ]
Ik wil heel gauw terug naar dit restaurant want ik moest kiezen en dat kan ik niet
Nog een beetje oefenen dus :-)quote:Op zondag 7 januari 2024 17:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik had er zout overheen gedaan en een nacht o de koelkast, kokend water ook voor het de oven in ging
https://www.kimsso.nl/quote:Op zondag 7 januari 2024 18:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
ziet er heerlijk uit waar was dit in amsterdam
Kim's So in de Molensteeg. Tegenover een rood gordijn helaas maar zag ik niks van want ik zat een verdieping hoger. Meeste tafels zitten of verdieping hoger, of verdieping lager.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
ziet er heerlijk uit waar was dit in amsterdam
EINZ1111#!!!quote:Op maandag 8 januari 2024 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Maaltijdsalade.
Of zoals de Duitsers zeggen, MAHLZEITSALAT
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:32 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken aardappeltjes met panko, een groene Caesarsalade en geraden kalfs-entrecotes met daarbij gebakken kastanjechampignons.
Verlaag je je standaarden golfer, ik zag in jou altijd een culinair voorbeeld.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:40 schreef golfer het volgende:
Strak: kant-en-klaartje van de Vomar. Door hun keuken gemaakte pasta carbonara.
Wat eet jij vandaag?quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:42 schreef Jeroboam het volgende:
Verlaag je je standaarden golfer, ik zag in jou altijd een culinair voorbeeld.
Hoop dat t wat is voor je! Vind pasta in magnetron altijd 'eng'.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:40 schreef golfer het volgende:
Strak: kant-en-klaartje van de Vomar. Door hun keuken gemaakte pasta carbonara.
Dit eet ik altijd met ananas. Maar appel vind ik een goed idee, is zeker weten ook lekker.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:53 schreef Kanaroe het volgende:
Straks zuurkoolschotel. Kruidenzuurkool met rozijnen onder een dak van aardappelpuree en schijfjes elstarappel in de oven.
Gekookt zuurkoolspek en slagersrookworsten erbij. Lekker smikkelen en smullen
Dat bakjequote:Op woensdag 10 januari 2024 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij hadden pannenkoeken. Naturel, met kaas en met spek
[ link | afbeelding ]
Niet voor herhaling vatbaar.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Hoop dat t wat is voor je! Vind pasta in magnetron altijd 'eng'.
Moereratsch is (Midden-) Limburgs voor hutspot, stamppot peen en ui.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:04 schreef foodlover het volgende:
Gisteren kaasfondue uit een pakje van de Aldi. Erbij zelfgemaakte baguette 🥖. Had een stokbrood vorm gebruikt, ga ik komende keer niet meer doen want iets aan de vorm geplakt.
Straks "moereratsch" met gehaktballen met een uitje erdoor en veel jus.
Hoezo eng?quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoop dat t wat is voor je! Vind pasta in magnetron altijd 'eng'.
Lekker!quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij hadden pannenkoeken. Naturel, met kaas en met spek
[ link | afbeelding ]
Niet letterlijk maar het kan een kleefboel/klont worden.quote:
Oh zo, ja de structuur laat vaak te wensen over jaquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niet letterlijk maar het kan een kleefboel/klont worden.
Ik had ook witlof ham kaas vandaag, met gebakken krieltjes. Toe yoghurt met Tasty Basics muesli en een sinaasappel.
Oh ja, dank voor de reminderquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:01 schreef foodlover het volgende:
[..]
Moereratsch is (Midden-) Limburgs voor hutspot, stamppot peen en ui.
In Zeeland noemen ze dat 'pee mee juun'. Klinkt net zo aantrekkelijk als het gerecht zelf, bah bahquote:Op woensdag 10 januari 2024 20:35 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh ja, dank voor de reminder
In Brabant noemen ze dat peeënstamp
Met een beetje opleuken zou ik het lekker kunnen vinden, maar nee....tis ook niet mijn favoriete stamppot helaasquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
In Zeeland noemen ze dat 'pee mee juun'. Klinkt net zo aantrekkelijk als het gerecht zelf, bah bah
Paar keer per jaar vind ik dat heerlijk. Wel zelf de wortels in blokjes, stukjes snijden en met verse ui. Die zakken met mix wortel ui in staafjes vind ik niet lekker, denk redelijk uitgedroogd al.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Met een beetje opleuken zou ik het lekker kunnen vinden, maar nee....tis ook niet mijn favoriete stamppot helaas
Traditioneel een stoofpot uit baskenland van kip met bot in tomaat met saffraan en la chinata (gerookte peper).quote:
Oe lekkerquote:Op woensdag 10 januari 2024 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Traditioneel een stoofpot uit baskenland van kip met bot in tomaat met saffraan en la chinata (gerookte peper).
Maar dan niet als stoofpot maar filet met ketchup
Alles uit de sous vide zak heel kort on een loeihete grillpan gebooidquote:Op woensdag 10 januari 2024 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Oe lekker
Sowieso eigenlijk een hele simpele combinatie die erg goed klinkt![]()
Miste je geen knapperig korstje?
Kip is na sous vide nog wel heel kort in een loeihete grillpan geweest. Maar echt een korst had het niet nee.quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Oe lekker
Sowieso eigenlijk een hele simpele combinatie die erg goed klinkt![]()
Miste je geen knapperig korstje?
Ja, dat is waarschijnlijk een goed idee.quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh lol de eerste quote werkte nog wel. Duidelijk bedtijd
Zeker geen voorgesneden groenten inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:25 schreef foodlover het volgende:
[..]
Paar keer per jaar vind ik dat heerlijk. Wel zelf de wortels in blokjes, stukjes snijden en met verse ui. Die zakken met mix wortel ui in staafjes vind ik niet lekker, denk redelijk uitgedroogd al.
Er moet wel vlees met jus of saus bij zitten, bijvoorbeeld gehaktballen, braadworst of met zuurvlees, stoofvlees.
Verwennerij! Zijn dat Hollandse garnaaltjes tussen de vleeswaren?quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Logee, dus uitgebreid ontbijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |