Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheeran
Meisje met Pulp Fiction shirt had wel jonger zusje van Cielke kunnen zijn
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op dinsdag 26 december 2023 22:04 schreef Scorpion_17 het volgende: Wanneer gaan we de 100 topics bereiken? Morgenmiddag? Tempo ligt nog niet megahoog voor mijn gevoel. Zeker niet als he de extra 500 topics eraf trekt
Op dinsdag 26 december 2023 22:04 schreef Scorpion_17 het volgende: Wanneer gaan we de 100 topics bereiken? Morgenmiddag? Tempo ligt nog niet megahoog voor mijn gevoel. Zeker niet als he de extra 500 topics eraf trekt
30 december zal heel druk worden. Nog geen oud en nieuw-plannen, het einde nadert, én het valt op een zaterdag.
Ik vind het wel prima zo.
Zijn er veelposters niet eigenlijk dit jaar? Of doen we allemaal rustiger aan
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op dinsdag 26 december 2023 22:07 schreef 4-elements het volgende: Ik kan nu gewoon alles lezen. Dat kon 'vroeger' niet hoor. Dan waren we gelijk 4 pagina's verder.
Opa vertelt over vroeger...
Zeker als je dan mobiel zat te fokken. Had je je bericht eindelijk klaar was het topic alweer dicht
Op dinsdag 26 december 2023 22:07 schreef 4-elements het volgende: Ik kan nu gewoon alles lezen. Dat kon 'vroeger' niet hoor. Dan waren we gelijk 4 pagina's verder.
Opa vertelt over vroeger...
Het is in dit topic tijdens de Kerstdagen altijd wel wat rustiger.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Dit was superpopi op de tienermeisjeskamers destijds.
Dat belooft mooie herinneringen en niet alleen voor hen.
sowieso vind ik mobiel fokken niet chill. maar dat komt vooral omdat ik te grote vingers heb om een beetje normaal zonder constante typfouten mijn bericht te typen.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op dinsdag 26 december 2023 22:12 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik kan me zo voorstellen dat de studioversie hiervan heel saai is net als bij no sound but the wind vd Editors bijv
Dit is zo'n nummer waarbij ik me niet eens een studioversie kan voorstellen
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op dinsdag 26 december 2023 22:12 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik kan me zo voorstellen dat de studioversie hiervan heel saai is net als bij no sound but the wind vd Editors bijv
True.. Majesty van Madrugada ook een mooi voorbeeld #Orinococlassic
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Op dinsdag 26 december 2023 22:12 schreef MTheBassman het volgende: sowieso vind ik mobiel fokken niet chill. maar dat komt vooral omdat ik te grote vingers heb om een beetje normaal zonder constante typfouten mijn bericht te typen.
Mijn mobiele browser doet echt heel kut laatste tijd. Krijg vaak errormeldingen. Laatst wel Firefox gedownload op mijn telefoon, die geeft geen error maar loopt soms wel vast...
Op dinsdag 26 december 2023 22:12 schreef MTheBassman het volgende: sowieso vind ik mobiel fokken niet chill. maar dat komt vooral omdat ik te grote vingers heb om een beetje normaal zonder constante typfouten mijn bericht te typen.
Op de laptop vind ik veel relaxter. Heb het wel eens mobiel geprobeerd, maar daar was ik snel klaar mee.
SPOILER
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
[..] Mijn mobiele browser doet echt heel kut laatste tijd. Krijg vaak errormeldingen. Laatst wel Firefox gedownload op mijn telefoon, die geeft geen error maar loopt soms wel vast...
Op dinsdag 26 december 2023 22:15 schreef ok01 het volgende: Ik ben wel godvergeten dronken van wijn, dus als mensen dingen van me willen weten nu, dit is je moment
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op dinsdag 26 december 2023 22:15 schreef ok01 het volgende: Ik ben wel godvergeten dronken van wijn, dus als mensen dingen van me willen weten nu, dit is je moment
heeft alcohol invloed op je hoeveelheid geile momentjes van muziek?
Zijn er nog meer plekken naast een openbaar toilet?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
[..] Klopt, en een vedette als @:dagoduck moet zijn ware vorm nog tonen.
Ik ben de kroeg weer ingedoken
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
voor het eerst dat je dronken bent tijdens de top 2000 of niet?
SPOILER
daarvoor was het hartstikke prima ja. Nu is het echt een Queen overload. Vooral die laatste drie dagen zijn ze zowat 1 keer in de 2 uur te horen lijkt wel. Prima band maar er staan wel echt iets van 10 onnodige noteringen in, minstens.
[..] Op de laptop vind ik veel relaxter. Heb het wel eens mobiel geprobeerd, maar daar was ik snel klaar mee.
SPOILER
Eens. Ik schakel alleen over naar mobiel als het echt teveel gedoe is om m'n laptop van hot naar her te slepen (voornamelijk buitenshuis) en ik toch wel graag nog het nodige blijf meelezen/-posten.
In de nacht en vroege ochtend is dat redelijk te doen, maar de rest van de uren vind ik het tempo eigenlijk te hoog om nog fijn om de mobiel alles goed mee te kunnen krijgen.
Zorgt aangeschoten zijn bij jou voor epic fucks of epic fails?
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Hoe kom je aan je username? Zit er nog een speciale betekenis achter?
[..] daarvoor was het hartstikke prima ja. Nu is het echt een Queen overload. Vooral die laatste drie dagen zijn ze zowat 1 keer in de 2 uur te horen lijkt wel. Prima band maar er staan wel echt iets van 10 onnodige noteringen in, minstens.
Gewoon alle posities maal 2 doen (>2000 = eruit) en dan is het redelijk terecht.
[..] Gewoon alle posities maal 2 doen (>2000 = eruit) en dan is het redelijk terecht.
toevoeging: en die stomme dubbele Somebody To Love eruit. Welk van de 2 blijft boeit me niet, maar als ik tweemaal hetzelfde nummer wil horen op oudjaarsdag zet ik Sky Radio wel aan.
[..] Ben jij in je eentje verantwoordelijk voor meer of minder dan 5% van de omzet van Helderse horeca?
Nee, valt relatief gezien nog wel uit wat ik uitgeef. Ik blijf een vrekkige eend natuurlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] toevoeging: en die stomme dubbele Somebody To Love eruit. Welk van de 2 blijft boeit me niet, maar als ik tweemaal hetzelfde nummer wil horen op oudjaarsdag zet ik Sky Radio wel aan.
[..] Beide wel, heb enorm goede seks erdoor gehad, maar heb me af en toe ook enorm door misdragen
Dat sluit elkaar niet uit
Het is nog vroeg en ik ben naar een cafe waar ik wat minder aanspraak heb (lees: waar iedereen in groepjes naartoe gaat) en ik ben een alleengaande stapper
[..] Geen spannend verhaal, was gewoon echt het eerste waar ik op kwam. Was toen niet van plan om zo lang actief te zijn op Fok
Wat zijn we leuk he?
[..] Van inkel mogen ze bij een kerstboomverbranding mee oproken
Ik doe nu de belofte dat ik voordat Van Inkel loooos mag gaan al in bed lig, want daar heb ik vanavond sowieso nul energie en goesting meer voor. En moet er redelijk vroeg uit
[..] Het is nog vroeg en ik ben naar een cafe waar ik wat minder aanspraak heb (lees: waar iedereen in groepjes naartoe gaat) en ik ben een alleengaande stapper
Ah ok, moedig. Zou zelf nooit alleen op stap gaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Ah ok, moedig. Zou zelf nooit alleen op stap gaan.
Zo heb ik wel de meeste mensen leren kennen.
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheeran
Ik vind Keane toch echter totaal anders (en dat zeg ik niet alleen als fan), omdat ze met een driemansbezetting werk(t)en zonder vaste gitaar. Op Hopes and Fears geeft dat een heel duidelijk eigen geluid.
Kensington is gewoon een ordinaire ripoff van niet relevante Amerikaanse bands als Imagine Dragons etc.