abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211711926
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211711930
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal waar dat geld gaat belanden, en dat is in de zak bij Hamas. Maar Westerse leiders en organisaties kunnen het niet laten om geld te blijven sturen. De ziekelijke drang om een terreurorganisatie en volk dat terreur omarmd te blijven steunen is zorgwekkend om te aanschouwen. Het belooft ook weinig goeds voor de toekomst van Isral.
[..]

Laat Qatar lekker geld geven daarvoor. Het Westen krijgt toch vaak stank voor dank.
pi_211712005
quote:
De VN-Veiligheidsraad heeft ingestemd met een afgezwakte resolutie die pleit voor het "scheppen van voorwaarden voor een duurzame beindiging van de vijandelijkheden" in Gaza. In de resolutie staat ook dat de levering van hulpgoederen moet worden versneld. Zowel Isral als Hamas is kritisch.
https://nos.nl/artikel/25(...)l-als-hamas-kritisch

quote:
De ambassadeur van Isral bij de VN verwijt de Veiligheidsraad dat in de resolutie de moorden door Hamas en het nemen van gijzelaars door Hamas niet veroordeelt.

"Dit is een schande en toont de irrelevantie van de VN wat betreft de oorlog in Gaza", zei hij. "De nadruk van de VN op alleen hulp is onnodig en staat los van de werkelijkheid. Isral staat hulpleveranties al toe op de schaal die nodig is."
quote:
Hamas heeft ook kritiek op de resolutie. "De afgelopen vijf dagen heeft de Amerikaanse regering hard gewerkt om deze resolutie van haar essentie te ontdoen." Het tart volgens de terreurorganisatie "de wil van de internationale gemeenschap en de Verenigde Naties om de agressie van Isral tegen het weerloze Palestijnse volk te stoppen".
pi_211712014
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, daar zeg je het al: beschaving. Het mag duidelijk zijn dat de Palestijnen dit niet zijn, die cultuur is het toonbeeld van een barbaarse en ongeciviliseerde samenleving. Waar blijkbaar ook het molesteren van dieren heel normaal is.
[..]
Het is echt belachelijk en naef dat je dit soort dingen gaat goedpraten.

'Onwetendheid'
'Ze zijn bang'
'Neem het ze niet kwalijk'

:')_!
Pas maar op, zo meteen wordt je nog van "untermensch retoriek" beticht.
pi_211712485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dit is voor de meeste echt bs van de hoogste orde.
Ik snap dat je het niet geloven wilt, maar dat maakt het helaas geen bs. Het is de bittere waarheid.

Hamas zegt het zelf. Ze hebben het weer herhaald na 7 oktober: ze stoppen niet voor alle Joden dood zijn.

Dus ontkennen heeft geen zin meer. Wat ga je nu doen, nu je dit weet?
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 23 december 2023 @ 01:18:54 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211713146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 23:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik snap dat je het niet geloven wilt, maar dat maakt het helaas geen bs. Het is de bittere waarheid.

Hamas zegt het zelf. Ze hebben het weer herhaald na 7 oktober: ze stoppen niet voor alle Joden dood zijn.

Dus ontkennen heeft geen zin meer. Wat ga je nu doen, nu je dit weet?
Ik ben het geheel met je eens mbt Hamas. Daar heb ik geen enkel misverstand over met je.

Het enige verschil met jou is dat ik Palestijn en Hamas niet als een en dezelfde zie.

Heb ik, hoe beperkt dan ook, gezien hoe Palestijnse burgers in de tang zitten van Hamas.

Wat mij betreft sterft elk Hamas leider zo'n gruwelijke dood dat elke idioot zich wel twee keer bedenkt.
Van de top naar beneden. Want een deel van de voet soldaten heeft geen keuze. Geef die, onder voorbehoud en met een passende straf, de kans om anders te kiezen.

Jij bent iemand die zegt kijk die burgers juichen, om blind te zijn voor het feit dat niet juichen een hoge prijs heeft. Waarbij je geluk hebt als jij een kogel krijgt ipv je familie voor je ogen gruwelijk zal lijden.

Denk dus niet dat ik mild ben over Hamas, ze vrijheidsstrijders vind of iets van zulke onzin.
Het enige wat ik zeg is dat de Isralische mensen niet alleen hun slachtoffers zijn.
  zaterdag 23 december 2023 @ 01:45:57 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211713171
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-van-hamas-a4184997
Wij vochten in Gaza. Een grondoorlog maakt geen eind aan de terreur van Hamas

Benzi Sanders en Alon Sapir | Isralische veteranen Benzi Sanders en Alon Sapir vochten als Isralische soldaten in Gaza, tijdens het vorige grondoffensief in 2014. „Ook wij moesten Hamas de fatale klap toebrengen.” Het lukte hen niet, net zoals het nu gedoemd is te mislukken, concluderen beide legerveteranen.

Benzi Sanders (32) is een praktiserende Jood met keppeltje uit het religieuze Jeruzalem, Alon Sapir (33) een seculiere Jood met tatoeages en een neuspiercing uit het hippe Tel Aviv. In 2014 zijn ze allebei naar het front gestuurd in de Palestijnse Gazastrook. Die vijftig dagen durende oorlog veranderde niet alleen hun blik op het conflict, maar gaf ook hun leven een radicale wending.

Sanders groeide op in New York. Op zijn negentiende reisde hij naar Isral om er te studeren in een yeshiva, een religieuze Joodse school. Hij vestigde zich er definitief, en begon op zijn 21ste „zeker niet met tegenzin” aan de verplichte legerdienst. „Ik begreep de noodzaak van een sterk Isralisch leger, mijn eigen familie was immers voor de nazi’s gevlucht”, vertelt hij tijdens een gesprek in Jeruzalem, vlak bij het parlement, en buiten de tent waar ouders van gegijzelde en vermoorde Isralirs nu al weken actievoeren tegen hun regering.

Maar na zijn legeropleiding werd hij naar de bezette Westelijke Jordaanoever gestuurd. Daar liep de jonge rekruut al zijn eerste ontgoocheling op. „Ik was getraind om naar de oorlog te trekken, maar plots bevond ik me tussen Palestijnse burgers, die ik elke dag opnieuw aan controles moest onderwerpen.” Sanders moest verhinderen dat de Palestijnen te dicht in de buurt zouden komen bij de Joodse nederzettingen, die illegaal zijn volgens het internationaal recht.

„We vuurden traangasgranaten en rubberen kogels af, en ’s nachts arresteerden we ontzettend veel mensen, sommigen nog tieners. En soms vonden we ook wel wapens in de huizen, maar meestal niet. Intimidatie was ook een onderdeel van onze taak om op een onprettige manier onze aanwezigheid daar te laten voelen.”

Het doel, zegt de oud-militair, was om de Joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever een gevoel van veiligheid te geven, „en de Palestijnse burgers precies het tegenovergestelde. Ik ging inzien dat ik als soldaat daar niet het bestaan van Isral verdedigde, maar wel het nederzettingenbeleid. Het voelde alsof wij ons daar gingen opdringen, en het voelde onrechtvaardig.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-van-hamas-a4184997
pi_211713186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik ben het geheel met je eens mbt Hamas. Daar heb ik geen enkel misverstand over met je.

Het enige verschil met jou is dat ik Palestijn en Hamas niet als een en dezelfde zie.

Heb ik, hoe beperkt dan ook, gezien hoe Palestijnse burgers in de tang zitten van Hamas.

Wat mij betreft sterft elk Hamas leider zo'n gruwelijke dood dat elke idioot zich wel twee keer bedenkt.
Van de top naar beneden. Want een deel van de voet soldaten heeft geen keuze. Geef die, onder voorbehoud en met een passende straf, de kans om anders te kiezen.

Jij bent iemand die zegt kijk die burgers juichen, om blind te zijn voor het feit dat niet juichen een hoge prijs heeft. Waarbij je geluk hebt als jij een kogel krijgt ipv je familie voor je ogen gruwelijk zal lijden.

Denk dus niet dat ik mild ben over Hamas, ze vrijheidsstrijders vind of iets van zulke onzin.
Het enige wat ik zeg is dat de Isralische mensen niet alleen hun slachtoffers zijn.
Zeker niet iedereen heeft gejuicht. Zijn die nu allemaal doodgeschoten?
pi_211713267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zeker niet iedereen heeft gejuicht. Zijn die nu allemaal doodgeschoten?
Veel van degene die zich uitgesproken hebben zijn dood ja.

En in de afgelopen jaren zijn dochters verkracht, zonen gedood, ouderen die geen medicijnen meer kregen, geen werk meer voor de familie en ga zo maar door.

Denk je echt dat dit nu pas begonnen is? Hamas heerst al jaren met ijzeren vuist.
Wil je een winkel runnen? Dan moet je voor Hamas buigen. Heeft je opa medicatie nodig? Hamas...
Zeg je wat slechts over Hamas, je dochter wordt voor je ogen verkracht en je zoon mag levend schild spelen.

Hoe kunnen mensen hier Hamas als pure terror neerzetten zonder zich te realiseren dat ze dat ook zijn voor hun 'eigen' volk?
Hoe kan je denken dat de mensen die de gruweldaad op 7 oktober hebben gepleegd op dat na kusje kroel zijn? Ah joh, je snijdt de borsten af van een vrouw om 6 uur en om 8 uur ben je die leuke man in de buurt, waar iedereen van houdt?
  zaterdag 23 december 2023 @ 02:57:27 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211714179
VS: Iran nauw betrokken bij acties Houthi's in Rode Zee
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74287584

De VS is ervan overtuigd dat Iran "nauw betrokken" is bij het plannen van operaties tegen commercile schepen in de Rode Zee. De inlichtingen die Iran heeft verstrekt stellen de Jemenitische Houthi-beweging in staat de schepen aan te vallen, laat het Witte Huis vrijdag weten.

"We hebben geen reden aan te nemen dat Iran de Houthi's probeert te ontmoedigen van dit roekeloze gedrag", zegt de nationale veiligheidswoordvoerder van het Witte Huis in een verklaring.

De Houthi's zeggen solidair te zijn met de Palestijnen in Gaza en elk Isralisch schip als legitiem doel te beschouwen. De afgelopen weken hebben Houthi-rebellen herhaaldelijk schepen aangevallen in de Rode Zee die een mogelijke connectie met Isral hebben.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211714926
quote:

[..]

Hier zit je mis. De Palestijnen zijn weinig anders dan Hamas. Hamas bestaat immers ook uit Palestijnse burgers.

Hebben de vele videos van 7 oktober je niets geleerd? Juichende Palestijnen als de lichamen van Isralirs als trofeen door de straten worden gereden, Palestijnen die met velen richting Isralische dorpen trekken om te plunderen, Palestijnen die het laatste stukje leven uit zwaar gewonde Isralirs trappen. Het zijn bijna allemaal barbaren, want zo wordt men ook opgevoed.

Het blijft wat dat betreft bijzonder om te zien dat sommigen het niet kunnen laten om een schijnwerkelijkheid voor zichzelf te creren waarin de Palestijnen 'totaal anders' zijn dan Hamas. Het heeft niets meer te maken met de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211714971
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier zit je mis. De Palestijnen zijn weinig anders dan Hamas. Hamas bestaat immers ook uit Palestijnse burgers.

Hebben de vele videos van 7 oktober je niets geleerd? Juichende Palestijnen als de lichamen van Isralirs als trofeen door de straten worden gereden, Palestijnen die met velen richting Isralische dorpen trekken om te plunderen, Palestijnen die het laatste stukje leven uit zwaar gewonde Isralirs trappen. Het zijn bijna allemaal barbaren, want zo wordt men ook opgevoed.

Het blijft wat dat betreft bijzonder om te zien dat sommigen het niet kunnen laten om een schijnwerkelijkheid voor zichzelf te creren waarin de Palestijnen 'totaal anders' zijn dan Hamas. Het heeft niets meer te maken met de realiteit.
Dus Joden = Irgun?

Heb je echt niet door hoe pervers je beredenering is?
pi_211714974
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211715090
quote:

[..]

Dat doe ik ook niet. :{

Dat doet niemand in dit topic, volgens mij.

Maar daar gaat het hier ook niet om.
quote:

Sorry, maar daar geloof ik niet in.

Er is geen verzet tegen Hamas omdat ze door de bevolking massaal worden gesteund. Niet omdat de Palestijnen niet in verzet zouden durven komen. Dat rijmt niet met de brutaliteit van Hamas (dat zijn immers ook Palestijnen). Dat rijmt niet met Iran, waar je doodgeschoten wordt als je je hoofddoek niet goed draagt, maar waar men wel massaal in opstand komt tegen deze brutaliteit. Dat rijmt niet met de Arabische Lentes in Tunesi en (vooral) Syri. Je merkt niets van verzet bij de Palestijnen.

Mensen als jij denken dat dat is omdat Hamas er de knoet op houdt. Inmiddels is wel duidelijk, met de toenemende steun voor de aanvallen van 7 oktober onder de Arabische bevolking, dat dat een fabel is.

Pas nu, nu de voedselkonvooien worden geconfisqueerd door Hamas, pas nu hoor je de eerste Palestijnen mopperen. Pas nu!

Je zou eens uit je informatiebubbel moeten durven stappen en dit artikel lezen over de Arabische haat en bloeddorst jegens Isral vlak vr de oorlogen, en hoe die steevast om wordt gebogen naar slachtofferschap ("Naqba") na de nederlaag:
https://mosaicmagazine.co(...)a-in-the-gaza-strip/

De haat is universeel.
quote:
En dat is dus precies wat er niet aan de hand is.

Het Palestijnse volk is niet het slachtoffer van Hamas. Ze zijn het fundament ervan.

En ja, dat is ze aan te rekenen en dat is ze kwalijk te nemen.
pi_211715128
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:45 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-van-hamas-a4184997
Wij vochten in Gaza. Een grondoorlog maakt geen eind aan de terreur van Hamas

Benzi Sanders en Alon Sapir | Isralische veteranen Benzi Sanders en Alon Sapir vochten als Isralische soldaten in Gaza, tijdens het vorige grondoffensief in 2014. „Ook wij moesten Hamas de fatale klap toebrengen.” Het lukte hen niet, net zoals het nu gedoemd is te mislukken, concluderen beide legerveteranen.

Benzi Sanders (32) is een praktiserende Jood met keppeltje uit het religieuze Jeruzalem, Alon Sapir (33) een seculiere Jood met tatoeages en een neuspiercing uit het hippe Tel Aviv. In 2014 zijn ze allebei naar het front gestuurd in de Palestijnse Gazastrook. Die vijftig dagen durende oorlog veranderde niet alleen hun blik op het conflict, maar gaf ook hun leven een radicale wending.

Sanders groeide op in New York. Op zijn negentiende reisde hij naar Isral om er te studeren in een yeshiva, een religieuze Joodse school. Hij vestigde zich er definitief, en begon op zijn 21ste „zeker niet met tegenzin” aan de verplichte legerdienst. „Ik begreep de noodzaak van een sterk Isralisch leger, mijn eigen familie was immers voor de nazi’s gevlucht”, vertelt hij tijdens een gesprek in Jeruzalem, vlak bij het parlement, en buiten de tent waar ouders van gegijzelde en vermoorde Isralirs nu al weken actievoeren tegen hun regering.

Maar na zijn legeropleiding werd hij naar de bezette Westelijke Jordaanoever gestuurd. Daar liep de jonge rekruut al zijn eerste ontgoocheling op. „Ik was getraind om naar de oorlog te trekken, maar plots bevond ik me tussen Palestijnse burgers, die ik elke dag opnieuw aan controles moest onderwerpen.” Sanders moest verhinderen dat de Palestijnen te dicht in de buurt zouden komen bij de Joodse nederzettingen, die illegaal zijn volgens het internationaal recht.

„We vuurden traangasgranaten en rubberen kogels af, en ’s nachts arresteerden we ontzettend veel mensen, sommigen nog tieners. En soms vonden we ook wel wapens in de huizen, maar meestal niet. Intimidatie was ook een onderdeel van onze taak om op een onprettige manier onze aanwezigheid daar te laten voelen.”

Het doel, zegt de oud-militair, was om de Joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever een gevoel van veiligheid te geven, „en de Palestijnse burgers precies het tegenovergestelde. Ik ging inzien dat ik als soldaat daar niet het bestaan van Isral verdedigde, maar wel het nederzettingenbeleid. Het voelde alsof wij ons daar gingen opdringen, en het voelde onrechtvaardig.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-van-hamas-a4184997
Nee dank je. :')

Maar ik wil het eigenlijk toch lezen. Heeft iemand een link naar een betaalmuurloze versie?
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:47:19 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211715633
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.

Dat we Isral geld geven voor militair en veiligheid die begrijp ik.

Als de Palestijn niks verdient waarom geven we Isral op humanitair, water, land, energie en private sector dan ook geld? Isral is qua bbp net zo groot als Belgi dus die begrijp ik niet zo goed. Kan jij uitleggen waarom we volgens jou toch vooral moeten blijven betalen?
pi_211715789
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat we Isral geld geven voor militair en veiligheid die begrijp ik.

Als de Palestijn niks verdient waarom geven we Isral op humanitair, water, land, energie en private sector dan ook geld? Isral is qua bbp net zo groot als Belgi dus die begrijp ik niet zo goed. Kan jij uitleggen waarom we volgens jou toch vooral moeten blijven betalen?
Waar heb ik mijn post gezegd dat 'we' (wie zijn 'we' eigenlijk?) Isral moeten blijven betalen? Ik heb het over steun vanuit de EU en steun hoeft niet financieel te zijn. Ik denk ook in het geval van Isral dat niet-materile of financile steun belangrijker is.

Dat wil dus zeggen, in de internationale gemeenschap blijven benadrukken vol achter Isral te staan en warme banden met het land te blijven onderhouden, bijvoorbeeld via samenwerking op verscheidene gebieden.
pi_211715837
the people of light be like, look at us, we are the good guys

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211715935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]

Zwartgallige humor is blijkbaar barbaars en vele malen erger dan borsten afsnijden van vrouwen terwijl je ze verkracht of babies onthoofden of levend in een oven bakken. :')
pi_211715997
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden.

deze praktijken zijn overigens niks nieuws maar onderdeel van het zionistische project om langzaam de palestijnse identiteit van de regio uit te wissen. dit artikel gaat over een palestijnse begraafplaats in jeruzalem https://www.trtworld.com/(...)es-and-history-51434

de chinezen doen overigens exact hetzelfde met de uyguren. het vernietigen van historische referenties naar de inheemse bevolking is altijd onderdeel geweest van genocidale praktijken. "More than 100 Uyghur graveyards demolished by Chinese authorities, satellite images show", https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211716011
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:03 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zwartgallige humor is blijkbaar barbaars en vele malen erger dan borsten afsnijden van vrouwen terwijl je ze verkracht of babies onthoofden of levend in een oven bakken. :')
In sommige Islamtische kringen wel inderdaad. Terwijl men daadwerkelijk sadistisch terrorisme (zoals dat van de Palestijnse terroristen) ofwel glashard probeert te ontkennen of het wordt gewoon goedgepraat.

En dat is natuurlijk iets dat we in de bredere Arabische en Islamtische wereld kunnen zien. Schreeuwen en jammeren als hun iets wordt aangedaan, maar zelf doen ze niet anders dan mensenrechten schenden en terreur verspreiden. Dat er bijvoorbeeld in sommige Islamtische landen openlijke stenigingen zijn of mensen geblinddoekt van een gebouw worden gegooid, daar mag je niet over oordelen want dat is hun cultuur.

En Jezidi of Joodse vrouwen die worden verkracht, ja dat mag gewoon, want dat is 'een oorlogsbuit' en volgen de Islamtische wetten mogen die vrouwen dus tot seksslaven worden gemaakt (of zo). Maar oh jee als een Isralische soldaat een grapje maakt, meteen naar Den Haag!
pi_211716055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:12 schreef Slayage het volgende:
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden.

deze praktijken zijn overigens niks nieuws maar onderdeel van het zionistische project om langzaam de palestijnse identiteit van de regio uit te wissen. dit artikel gaat over een palestijnse begraafplaats in jeruzalem https://www.trtworld.com/(...)es-and-history-51434

de chinezen doen overigens exact hetzelfde met de uyguren. het vernietigen van historische referenties naar de inheemse bevolking is altijd onderdeel geweest van genocidale praktijken. "More than 100 Uyghur graveyards demolished by Chinese authorities, satellite images show", https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html

[ twitter ][ twitter ]
Dat niet alleen. De Chinezen proberen de hele cultuur van de Oeigoeren te vernietigen. Zo was China schijnbaar al bezig met veel moskeen in de regio af te breken. En wat er met die miljoenen mensen in de kampen gebeurd, weten we eigenlijk niet eens. Maar opvallend genoeg vinden veel moslims dit minder interessant of belangrijk dan de Palestijnse kwestie, raar is dat ...
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:29:33 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211716121
People of the darkness be like: als wij nou maar blijven roepen dat het slecht gaat met IDF offensief, dan zal dat vanzelf wel zo zijn.

twitter

Maar nee; 134 dode soldaten.

Gaza is geen oekraine. Geen hond helpt ze. En als pauper met een AK leg je het uiteindelijk altijd af tegen een leger met pantser voertuigen en vliegtuigen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211716208
artikel over hoe de israelis altijd liegen tegen zichzelf. met quotes over de gaza operatie in 2021 waar de israelis trots vertellen hoe ze de hamas tunnels bijna volleidg hebben uitgeschakeld en de zogenaamde asset van hames omgevormd hebben tot een massagraf.

en nu is het natuurlijk niet anders:

"We're winning," the writing blared on the virtual wall of Channel 12's main Friday night news program a few weeks ago. For good measure, anchorman Dany Cushmaro gave an emotional speech. It's more fun to say we're winning than treading water.

You can understand the human inclination to believe that everything is good, not bad, to want to hear about the air force's amazing planes, the artificial intelligence, the cyberhackers and the special forces.
It's fun to think about the wily agents in the Shin Bet security service who are getting stones to talk and are sitting inside Yahya Sinwar's phone. It's reassuring to dream about the Mossad assassinating the head of the ayatollahs' nuclear program in the middle of Iran.

It's much more fun to wake up to happy analysts than to doomsaying pundits telling us that the IDF is unprepared for the escalation on the way, that we aren't strong the way we'd like to be, that our leaders are somewhere between mediocre and failed.

Substance abuse comes with a price. The day the substance runs out is an opportunity for rehab.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211716245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
Niet om het een of ander maar sinds wanneer gaat het ICJ ook over foute grappen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:53:38 #29
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211716376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet om het een of ander maar sinds wanneer gaat het ICJ ook over foute grappen?
Op zich...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211716413
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:29 schreef ExTec het volgende:
People of the darkness be like: als wij nou maar blijven roepen dat het slecht gaat met IDF offensief, dan zal dat vanzelf wel zo zijn.

[ twitter ]

Gaza is geen oekraine. Geen hond helpt ze. En als pauper met een AK leg je het uiteindelijk altijd af tegen een leger met pantser voertuigen en vliegtuigen.
Dat is ook zo. Die 'bloederige' straatgevechten die zo opgehyped werden voor de invasie sloegen nergens op.

Hamas is geen enkele partij voor de IDF. Probleem is meer dat er meer terroristen zullen opstaan over een paar jaar.
pi_211716437
Haaretz, is dat de Isralische versie van radicaal progressieve weg-met-ons krant?
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:59:43 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211716455
People of the darkness be like: daar moet een piemol in, boeiend dat het 12 is.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:02:22 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211716487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:58 schreef ReplaR het volgende:
Haaretz, is dat de Isralische versie van radicaal progressieve weg-met-ons krant?
Maar dat flankeert al die hamas kritische publicaties die vanuit de palestijnen komen zo mooi.

Ow, wacht, die zijn er gewoon niet :')
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:18:07 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211716742
Interessant aspect van de zwaar falende VS buitenland politiek.

twitter

Andere landen hebben geen zin in de sitting duck uithangen in de rode zee, alleen omdat VS' NSC allergisch is voor 'escaleren'. Andere landen, zoals FR, zijn van plan gewoon terug te schieten als ze vuur trekken. En dat mag niet, als je moet luisteren naar de VS marine.

Veel succes, VS, you are on your own. Ga maar fortuinen kapotslaan aan anti-air raketten om alles wat de houthi's afvuren af te vangen. De rest heeft daar, m.i. terecht, geen zin in.
&lt;signature here&gt;.
pi_211716775
quote:
Je hebt er een aantal weg-met-ons columnisten zoals Gideon Levy, maar ook centrum en niet radicale linkse geluiden.
pi_211716867
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:29 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]

Ik mag toch wel hopen dat niet alleen de laagste rangen onder het Hamas terroristengespuis gedecimeerd worden, maar dat de Mossad ook een waar slachtveld gaat aanrichten onder de coke snuivende en hoeren neukende top van Hamas in allerlei peperdure Qatarese hotels.
pi_211717068
Video - Waarom de hele wereld naar dit stukje zee kijkt
https://nos.nl/op3/video/(...)dit-stukje-zee-kijkt

Raketten, drones, helikopters: schepen in de Rode Zee worden al weken door Houthi-rebellen aangevallen als ze in de buurt van Jemen komen. Wie is de groep achter deze aanvallen en waarom hebben ze het gemunt op onschuldige (vracht)schepen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211717263
quote:
Jazeker. En helemaal de Engelstalige versie is nog radicaler dan de Hebreeuwse. Het is niet zonder reden dat veel mensen die uitgesproken anti-Isral zijn, juist graag Haaretz lezen. En dit is ook precies waarom Haaretz als eerst wordt gequote door veel Linkse media in het Westen en bijvoorbeeld niet The Jerusalem Post, Times of Israel of Ynet.

Momenteel gebruiken veel Westerse media zelfs uitsluitend Haaretz en 972+ voor hun bronnen uit Isral. Dan pak je dus twee extreemlinkse media outlets, dat is natuurlijk veelzeggend en totaal geen evenredige afspiegeling van het land.

Ik vind zelfs dat de Isralische overheid wel eens wat mag doen aan de berichtgeving van Haaretz, want op dit moment is die krant oprecht bijna staatsgevaarlijk te noemen.
pi_211717361
ik heb het altijd fascinerend gevonden, hoe politici kunnen liegen en liegen en liegen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is en dan nog steeds hunzelf in de spiegel kunnen aankijken.
ruttes "geen actieve herinneringen hebben" over dat "functie elders" gesprek over omtzigt is natuurlijk een klassieker ondertussen of een clinton met zijn, "i did not have sex with that woman, miss lewinski" of een recente wilders leugen die stelt dat hij de premier van alle nederlanders zal zijn, "ook moslims!" terwijl hij er tegelijkertijd bij zegt dat "de anti islam standpunten in zijn DNA zit".
en dan hebben we blinken die in deze video prachtige woorden heeft over "dat we elkaars medemenselijkheid moeten vinden en dat we dan bruggen kunnen bouwen om al onze problemen op te lossen" terwijl hij tegelijkertijd israels genocidale campagne overal in de wereld verdedigt.
overigens is liegen in woord makkelijker dan dat de woorden die je met je mond oppert ook met je lichaamstaal uitstraalt. je ziet aan zijn lichaamstaal dat hij niks gelooft van wat hij hier zegt. ik geef hem geen ongelijk.

en in het onderstaande video beschrijft angelina jolie, die jarenlang voor de UNHCR heeft gewerkt, waarom dat is.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211717538
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:18 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]

Andere landen hebben geen zin in de sitting duck uithangen in de rode zee, alleen omdat VS' NSC allergisch is voor 'escaleren'. Andere landen, zoals FR, zijn van plan gewoon terug te schieten als ze vuur trekken. En dat mag niet, als je moet luisteren naar de VS marine.

Veel succes, VS, you are on your own. Ga maar fortuinen kapotslaan aan anti-air raketten om alles wat de houthi's afvuren af te vangen. De rest heeft daar, m.i. terecht, geen zin in.
Ben ik het mee eens. De VS heeft echter zijn eigen problemen en ik denk dat we volgend jaar niet meer op ze hoeven te rekenen. Die krijgen dan misschien Trump weer.

Die Houthi's moeten gewoon in de pan gehakt worden en eigenlijk zou ik wel eens een Europees geleide strijdmacht willen zien.
pi_211717560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
ik heb het altijd fascinerend gevonden, hoe politici kunnen liegen en liegen en liegen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is en dan nog steeds hunzelf in de spiegel kunnen aankijken.
ruttes "geen actieve herinneringen hebben" over dat "functie elders" gesprek over omtzigt is natuurlijk een klassieker ondertussen of een clinton met zijn, "i did not have sex with that woman, miss lewinski" of een recente wilders leugen die stelt dat hij de premier van alle nederlanders zal zijn, "ook moslims!" terwijl hij er tegelijkertijd bij zegt dat "de anti islam standpunten in zijn DNA zit".
en dan hebben we blinken die in deze video prachtige woorden heeft over "dat we elkaars medemenselijkheid moeten vinden en dat we dan bruggen kunnen bouwen om al onze problemen op te lossen" terwijl hij tegelijkertijd israels genocidale campagne overal in de wereld verdedigt.
overigens is liegen in woord makkelijker dan dat de woorden die je met je mond oppert ook met je lichaamstaal uitstraalt. je ziet aan zijn lichaamstaal dat hij niks gelooft van wat hij hier zegt. ik geef hem geen ongelijk.
:D
pi_211717709
quote:

en in het onderstaande video beschrijft angelina jolie, die jarenlang voor de UNHCR heeft gewerkt, waarom dat is.

[ twitter ]
[ twitter ]
Isral voert helemaal geen genocidale campagne, de Palestijnse terroristen wel. En dat wordt in allerlei Islamtische en Westerse kringen goedgepraat, terwijl men tevens oproept voor vrede en een staak-het-vuren nu de terroristen aan het verliezen zijn. Vanuit dat oogpunt bekeken, lijkt wat je hier allemaal zegt erg op projectie.
  zaterdag 23 december 2023 @ 15:36:47 #43
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211717809
quote:

[ twitter ]
[ twitter ]
Je ziet pijnlijk hoe simpel deze actrice in haar gedachten is. Misschien kan ze beter films maken dan nadenken over het wel en wee in geopolitiek en goed doen voor haar zielepijn.

Dit is net zoals dat je het meisje bij de kaasboer laat uitspreken hoe een perfecte operatie bij hersenkanker eruit zou moeten zien, of het inrichten van een maanstation
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 23 december 2023 @ 15:40:01 #44
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211717842
Als ik een tekst die juridisch en politiek 300 keer doorgeakkerd en geoefend is moet gaan voorlezen kom ik ook niet zo gek spontaan en sympathiek over

Tsja

Echt, het niveau van beredeneren...

Ik kies ook mijn accountant niet uit op zijn kleur bril of humor zeg maar
pi_211718320
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:40 schreef Molo het volgende:
Als ik een tekst die juridisch en politiek 300 keer doorgeakkerd en geoefend is moet gaan voorlezen kom ik ook niet zo gek spontaan en sympathiek over

Tsja

Echt, het niveau van beredeneren...

Ik kies ook mijn accountant niet uit op zijn kleur bril of humor zeg maar
Ik verwacht dat @Slayage hier een sterk weerwoord op heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211718547
Tja ...

twitter
pi_211718847
zou een teleurstellende naqba 2.0 zijn als netanyahu de natte droom van veel israelis, zoals ben shapiro, niet kan waarmaken door minimaal 100.000en palestijnen te verdrijven ;( maar hij heeft de hoop nog steeds niet opgegeven kennelijk.

"If you believe that the Jewish state has a right to exist, then you must allow Israel to transfer the Palestinians and the Israeli-Arabs from Judea, Samaria, Gaza and Israel proper. It's an ugly solution, but it is the only solution." (Ben Shapiro, 2003) He went on to say that, if Israelis don't openly avow this goal, it's "because they are afraid that if they expel the Arabs, they will be called Nazis." It seems that Israelis are no longer afraid. Indeed, senior Israeli officials have called for wiping out "Amalek" and making Gaza "uninhabitable." Is it okay, Mr. Shapiro, to now call them Nazis?

https://web.archive.org/web/2015022013

twitter

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 23 december 2023 @ 17:20:41 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211718894
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:36 schreef Molo het volgende:
Misschien kan ze beter films maken dan nadenken over het wel en wee in geopolitiek en goed doen voor haar zielepijn.
Het bono syndroom.
&lt;signature here&gt;.
pi_211718991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:14 schreef Slayage het volgende:
zou een teleurstellende naqba 2.0 zijn als netanyahu de natte droom van veel israelis, zoals ben shapiro, niet kan waarmaken door minimaal 100.000en palestijnen te verdrijven ;( maar hij heeft de hoop nog steeds niet opgegeven kennelijk.

"If you believe that the Jewish state has a right to exist, then you must allow Israel to transfer the Palestinians and the Israeli-Arabs from Judea, Samaria, Gaza and Israel proper. It's an ugly solution, but it is the only solution." (Ben Shapiro, 2003) He went on to say that, if Israelis don't openly avow this goal, it's "because they are afraid that if they expel the Arabs, they will be called Nazis." It seems that Israelis are no longer afraid. Indeed, senior Israeli officials have called for wiping out "Amalek" and making Gaza "uninhabitable." Is it okay, Mr. Shapiro, to now call them Nazis?

https://web.archive.org/web/2015022013

[ twitter ]

[ twitter ]
[ twitter ]
Een quote van maar liefst twintig jaar geleden. Finkelstein is ook een bijzondere propagandist. En op het moment dat iemand dat durft te zeggen komt hij meteen met 'Ja, maar mijn ouders zijn overlevenden van de Holocaust'. Alsof dat enige legitimiteit geeft aan zijn antizionistische retoriek.
pi_211719267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:14 schreef Slayage het volgende:

De enige nazi's in dat gebied worden momenteel opgeruimd. :Y
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:14:34 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:24:51 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:29:10 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211720129
iraqi information minister be like, "everything is fine, we have the infidels on their knees". ik vind het best knap van de israelis dat hun campagne hen in 10 weken 2000 gehandicapte idf lui heeft opgeleverd

Israel is losing the war against Hamas – but Netanyahu and his government will never admit it

The official narrative has been that Hamas is weakened, but in reality the IDF’s doctrine of massive force is failing
...
There are other, wider indications of the IDF’s problems. Official casualty figures have shown more than 460 military personnel killed in Gaza, Israel and the occupied West Bank and about 1,900 wounded. But other sources suggest far greater numbers of wounded.

Ten days ago, Israel’s leading daily, Yedioth Ahronoth, published information obtained from the ministry of defence’s rehabilitation department. The head of the department, Limor Luria, was reported as saying that more than 2,000 IDF soldiers had been registered as disabled since the conflict began – with 58% of all those it had treated suffering from severe injuries to their hands and feet – suggesting a far higher casualty toll than the official figure. Meanwhile, the Times of Israel has reported the number of injured IDF soldiers, Israel Police and other security forces as 6,125. There have also been a number of friendly fire casualties, with the same paper reporting 20 out of 105 deaths due to such fire or accidents during fighting.

Overall, the IDF is still following the well-rehearsed Dahiya doctrine of massive force in responding to irregular war, causing extensive social and economic damage, undermining the will of the insurgents to fight while deterring future threats to Israel’s security. But it is going badly wrong. Criticism is coming from unexpected quarters, including from the former UK defence minister, Ben Wallace, who has warned of an impact lasting 50 years. Even the Biden administration is becoming thoroughly uneasy at what is unfolding, yet Benjamin Netanyahu and the war cabinet are determined to continue for as long as they can.

https://www.theguardian.c(...)-hamas-netanyahu-idf en het yedioth ahranoth artikel waarnaar gerefereerd wordt mbt oa de 2000 gehandicapte idf lui https://www.ynet.co.il/health/article/yokra13707397
-Rabia Al-Basri
pi_211720328
column van oud prmier ehud lomert https://www.haaretz.com/o(...)81-a1bc-cebc4fd00000

Israel's Choice: Cease-fire Now or Dead Hostages Later

It is clear to many today that though the IDF fights with rare courage and perseverance, with the necessary care, and while suffering painful losses, there is no chance of fulfilling the expectations that Bibi created.

There won't be a "destruction" of Hamas.
...
I know this may be unpopular. In the atmosphere of incitement, bravado and arrogance characterizing the conduct of this government and its head, one must not shy away from saying things which are not obvious but are necessary, out of a sense of national responsibility.
...
The State of Israel now faces the choice between a cease-fire as part of a deal that may bring home the hostages in the hope that most of them are alive, and a cease-fire with no deal, no hostages, no apparent achievement, with a total loss of the remnants of international public support for the State of Israel's right to exist without terror threats from murder organizations.
-Rabia Al-Basri
pi_211720415
"een land zonder volk voor een volk zonder"

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:32:09 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211720425
twitter

Net zo droevig als diegene van onze favoriete driveby link spammer, dat het aantal burgerdoden HOGER WAS DAN OOIT IN DE GESCHIEDENIS!

Uh huh. Maar je hoeft geen geschiedenis gestudeert te hebben om te weten dat huzarenstukjes als hiroshima en nagasaki moeilijk te overtreffen zijn.

Maar h, dom lui journaille publiceert het, en driveby link spammers posten het, en weer doorrrr.
&lt;signature here&gt;.
pi_211720505
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:32 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Net zo droevig als diegene van onze favoriete driveby link spammer, dat het aantal burgerdoden HOGER WAS DAN OOIT IN DE GESCHIEDENIS!

Uh huh. Maar je hoeft geen geschiedenis gestudeert te hebben om te weten dat huzarenstukjes als hiroshima en nagasaki moeilijk te overtreffen zijn.

Maar h, dom lui journaille publiceert het, en driveby link spammers posten het, en weer doorrrr.
Je vraagt je af of bij die kranten er geen hoofdredacteur is die artikelen bekijkt eer ze geplaatst worden.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:42:12 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211720539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je vraagt je af of bij die kranten er geen hoofdredacteur is die artikelen bekijkt eer ze geplaatst worden.
Ja, da's het bredere verhaal h; gedrukte kranten staan onder druk, vanwege sociale media, dus weinig knaken, en als je dan peanuts moet betalen voor je "journalisten", dan krijg je monkeys.
&lt;signature here&gt;.
pi_211720546
quote:
[ twitter ]

Het is domme clickbait. Zie het vijfde zinnetje in de tekst
pi_211720585
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, da's het bredere verhaal h; gedrukte kranten staan onder druk, vanwege sociale media, dus weinig knaken, en als je dan peanuts moet betalen voor je "journalisten", dan krijg je monkeys.
Ik verbaas me er bij de NOS ook weleens over. Allemaal grammaticale fouten, dat je denkt, heb jij je eigen artikel wel een 2e keer gelezen voor je het plaatst, gebruik je geen spelchecker, leest iemand anders het niet ter controle? Een onzinnige kop of inhoud zou ook zo moeten opvallen.
pi_211720596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:31 schreef Slayage het volgende:
"een land zonder volk voor een volk zonder"

[ twitter ]
Het is ook gewoon tactiek. Het volk hard straffen door infrastructuur te slopen met als doel dat zij zich keren tegen hun machthebbers zoals Hamas of in Libanon 2006 Hezbollah. Je ziet het in mindere mate ook in het Jenin vluchtelingenkamp waar iets simpels als een rotonde structureel gesloopt wordt
pi_211720617
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is domme clickbait. Zie het vijfde zinnetje in de tekst
Aha, > with Israel<. Tsja, meer iets voor een tabloid dan een serieuze krant.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:01:56 #64
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211720782
quote:
Is dit echt juist vertaald? :D 8)7
pi_211723582
quote:
[ twitter ]

Dan heb je Jemen nog, de invasies in Irak, Libi, etc.

20k Doden zijn tragisch maar in de schaal van oorlogsvoering in het MO een druppel.
pi_211723777
quote:
[ twitter ]

Hiroshima en Nagasaki waren Arab Wars?

En afgezien daarvan gaat het artikel over de verliezen aan de Arabische kant in oorlogen tegen Israel in de laatste 40 jaar.

twitter

twitter

Maar h, Aviva Klompas twittert het en domme luie Fokkertjes die duidelijk niet gestudeerd hebben ook een mening :+

En weer doorrr ....

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2023 23:46:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zaterdag 23 december 2023 @ 23:56:41 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211723973
Ja kunst ... er zijn helemaal geen Arab Israeli oorlogen geweest in de afgelopen 40 jaar

Zo zijn er in Afghanistan ook meer Nederlanders omgekomen dan in al onze oorlogen tegen de Spanjaarden, Britten en Duitsers bij elkaar opgeteld in de afgelopen 40 jaar

Het was een vreselijk bloedbad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 december 2023 @ 00:00:08 #68
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211723996
Zijn de gijzelaars al terug?
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 00:05:25 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211724037
Moet je ff googelen

Sommigen wel, sommigen niet en sommigen zijn dood, weet niet precies wat de aantallen zijn
  zondag 24 december 2023 @ 00:50:34 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211724304
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Hiroshima en Nagasaki waren Arab Wars?
Want de dikke chocolade letters waren ook erg duidelijk, mbt dat onderscheid. ;)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 00:58:48 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211724333
Beetje wel, valt ook niet echt binnen de 40 jaar tijdspanne

Net als de Arab/Israli wars trouwens

Grt grt een dom lui fok!kertje met een mening die duidelijk niet gestudeerd heeft
pi_211724972
Nog een artikel van 'dom lui journaille'

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 02:47:07 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211724985
was die niet al langsgekomen?

volgens mij heb ik daar wel een rant over gelezen vanmiddag
  zondag 24 december 2023 @ 03:05:07 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 24 december 2023 @ 03:14:21 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211725040
Triest en ze kennen blijkbaar hun geschiedenis niet. Kan me een verhaal herinneren van volgens mij Intifada 1 dat een klein kind 2 Israelische soldaten in de val lokte met 'help help mijn moeder heeft hulp nodig' waarna ze het kind naar binnen volgden in een geboobytrapped gebouw.

Sinds dat voorval moet je de Palestijnen gewoon wantrouwen. Zwaaien met witte vlaggen? Sure, kom maar naar voren met je handen omhoog, burka af. Of ga op de grond liggen handen op je hoofd, voeten gekruist.

Weiger je of doe je alsof je me niet hoort? Gelijk een kogel door je been.

twitter
  zondag 24 december 2023 @ 03:16:47 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211725057

[ Bericht 100% gewijzigd door Cause-mayhem2 op 24-12-2023 03:26:12 ]
pi_211725065
Klinkt als fake news.
  zondag 24 december 2023 @ 08:43:10 #79
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211725376
quote:
Dit verhaal wordt overal opgepikt zie ik, behalve door de Hamburgse politie en gelukkig ook groot deel van de serieuze media. Die ontkennen namelijk dat er een dergelijk iets is gebeurd.
Geen dood en al helemaal niet om die reden

Fucked up propaganda

Ondertussen mag je nog blij zijn onbezonnen over een kerstmarkt te lopen of naar een Kerstmis te gaan als Europese infidel
  zondag 24 december 2023 @ 10:52:51 #80
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211726792
twitter
pi_211726863
quote:

[ twitter ]

De VS faalt zo vaak geopolitiek gezien. Alleen komen ze er constant mee weg.
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 11:04:00 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211727018
quote:

[ twitter ]

geen van de drie doet uberhaupt mee aan prosperity guardian
  zondag 24 december 2023 @ 12:10:23 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 24 december 2023 @ 12:40:33 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 24 december 2023 @ 12:42:38 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 24 december 2023 @ 12:45:04 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211728346
Protest chants and flags: Pro-Palestinian activists stormed the stage of a Christmas carol program in Melbourne on Christmas Eve
twitter
pi_211728436
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Protest chants and flags: Pro-Palestinian activists stormed the stage of a Christmas carol program in Melbourne on Christmas Eve
[ twitter ]
Schaamteloos
  zondag 24 december 2023 @ 12:51:58 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211728449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 23:56 schreef sp3c het volgende:
Ja kunst ... er zijn helemaal geen Arab Israeli oorlogen geweest in de afgelopen 40 jaar

Zo zijn er in Afghanistan ook meer Nederlanders omgekomen dan in al onze oorlogen tegen de Spanjaarden, Britten en Duitsers bij elkaar opgeteld in de afgelopen 40 jaar

Het was een vreselijk bloedbad
En dan voerden we niet eens oorlog tegen Afghanistan, waren daar om het land te helpen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 24 december 2023 @ 12:59:09 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 24 december 2023 @ 13:26:17 #90
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211728806
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Hmmm 🤔
[ twitter ]
Geloofsbelijdenis kun je van alles van vinden, lijkt me alleen niet bepaald in dit topic horen. Laat staan zo gedropt zonder enige context of uitleg.
Wat is je bedoeling toch met deze filmpjes en artikeltjes zo droppen?
pi_211728917
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Hmmm 🤔
[ twitter ]
Wat wil je precies zeggen met deze linkdump?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211728994
quote:
88s.gif Op zondag 24 december 2023 02:41 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een artikel van 'dom lui journaille'

[ twitter ]
Dit toont ook aan dat de bewering dat westerse media klakkeloos alle Hamas-propaganda overneemt opnieuw niet klopt.
  zondag 24 december 2023 @ 13:37:54 #93
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211729004
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit toont ook aan dat de bewering dat westerse media klakkeloos alle Hamas-propaganda overneemt opnieuw niet klopt.
Dat toont het niet aan
pi_211729008
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 13:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat toont het niet aan
  zondag 24 december 2023 @ 13:41:42 #95
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211729037
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zie echt niet hoe dit het aantoont wat je beweert
pi_211729660
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 13:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik zie echt niet hoe dit het aantoont wat je beweert
Gewoon grappig hoe dit soort dingen jou zo triggered. Natuurlijk bewijst 1 ding niks, elke leugenaar vertelt ook wel eens de waarheid

Dit is gewoon een leuk voorbeeld hoe de ontkenningen van Hamas niet overgenomen zijn.
  zondag 24 december 2023 @ 15:03:51 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211730043
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 10:52 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Zag een ander filmpje van de aftermath, overal dode burgers en ook kinderen eromheen. Dit is dus een van de gevallen waarin ik vind dat ze een andere gelegenheid hadden moeten uitkiezen voordat ze op de knop drukten. Ze volgen de auto een hele tijd, op dat traject waren er vast ook momenten dat ze niet tussen de burgers reden.
  zondag 24 december 2023 @ 15:24:19 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211730191
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die zouden met een man of tien gewoon van het podium geslagen moeten worden, flikker op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211730472
Artikel van de Washington Post over de door Hamas aangerichte schade in Gaza. Er wordt met satelliet beelden ook vergelijkibg gemaakt met Mosul, Raqqa en Aleppo
https://www.washingtonpos(...)qfqzdPW6-w&itid=gfta

Schade

De 2.000 pond bommen bij ziekenhuizen.

En een vergelijk

Zou mooi zijn als de bevolking hier van geleerd heeft en dankbaar is voor de les.
  zondag 24 december 2023 @ 15:57:31 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211730516
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 15:53 schreef opgebaarde het volgende:

Zou mooi zijn als de bevolking hier van geleerd heeft en dankbaar is voor de les.
Ja, stel je voor dat er consequenties staan op een setje bloeddorstigen op het schild hijsen.

Moeten we niet willen, met z'n allen, natuurlijk.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')