Voor veel Isralirs zijn burger doden zolang ze aan Palestine zijde vallen normaal.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rustig aan vriend.
Die vetgedrukte zin heeft het niet over het uitroeien van Joden. Dat was je claim. Die peiling waar dat getal vandaan komt daar kwam ook het volgende uit: Among the respondents, 85% said that they did not see videos showing the atrocities committed by Hamas against Israeli civilians on October 7. Only 7% of respondents said that they believed that Hamas committed such atrocities.
Voor veel Palestijnen is het vermoorden van Israli gerechtvaardigd want de Israli onderdrukt hen en de Israli vermoord Palestijnse burgers. Kunnen we het mee oneens zijn maar het geeft wel de nodige context
Heb je het wel eens met die mensen over religie, plaats daarvan in de mij, vrouwenrechten, mensenrechten, rechten voor het LGBTX volk?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou, de Arabieren die ik ken zijn merendeel aardige mensen.
Je speelt de Joden hater kaart iets te snel. Wat heb je nog achter de hand? Terecht dat ze Hamas steunen. Ze willen vrijheid.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iets van 70-75% staat achter hamas om de joden op te ruimen.
Ben je jodenhater?
Ik ken er wel een paar (niet veel) en ken ook wat mensen die weer mensen daar kennen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk 0 Palestijnen. Wel Arabieren, maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde volk, volgens Howard Clark. Nou, de Arabieren die ik ken zijn merendeel aardige mensen. The horror, ik ken zelfs gemixte stellen, Nederlands/ Marokkaans.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, zoals sommigen hier beweren.
Ik ken zelfs half bloedjes, half Marokkaans/ Nederlands. Wel alleen dames.
In mijn geval, ja.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je het wel eens met die mensen over religie, plaats daarvan in de mij, vrouwenrechten, mensenrechten, rechten voor het LGBTX volk?
Want als je nooit spreekt over de pijnpunten, is het idd makkelijk om jezelf te vertellen 'dat ze net als ons zijn'.
Ik werk in de zorg, en daarin hebben ze dezelfde normen en waarden als mij. Wij sluiten niemand uit, en helpen kwetsbare zieke mensen. Religie speelt geen rol, of iemand homo of transgender is ook niet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je het wel eens met die mensen over religie, plaats daarvan in de mij, vrouwenrechten, mensenrechten, rechten voor het LGBTX volk?
Want als je nooit spreekt over de pijnpunten, is het idd makkelijk om jezelf te vertellen 'dat ze net als ons zijn'.
Ik weet net zoveel als jij. En waarom zet je 'dat volk' tussen aanhalingstekens?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En heb jij ervaring met 'dat volk'?
Of geloof je gewoon anderen op hun blauwe ogen dat 'dat volk' zo haatdragend en slecht is?
Dat is niet waar dit om gaat. Zij haten de Joden niet omdat zij zogenaamd op hun land wonen. Zij haten de Joden omdat het Joden zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met het gevaar dat ik teveel op Albanese ga lijken. Jij kent de situatie in Gaza en de West Bank zoals die al jaren is, kan jij er dan iets bij voorstellen dat die mensen vinden dat een andere land hun vrijheid controleert, dat dat land een deel van 't land bezet?
Er zijn idd weinig werkplekken waarin getolereerd wordt dat je persoonlijke normen & waarden prevaleren aan de werkzaamheden die je geacht wordt te doen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik werk in de zorg, en daarin hebben ze dezelfde normen en waarden als mij.
Omdat het mensen zijn, geen eenheidsworstquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik weet net zoveel als jij. En waarom zet je 'dat volk' tussen aanhalingstekens?
Dit is voor de meeste echt bs van de hoogste orde.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is niet waar dit om gaat. Zij haten de Joden niet omdat zij zogenaamd op hun land wonen. Zij haten de Joden omdat het Joden zijn.
Dat zou je nu toch zo langzamerhand wel eens duidelijk moeten zijn, hoor.
Nee joh, dat kan niet dat volk haat honden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bedenk me trouwens, dat mijn buurvrouw ook Marokkaans is. Ze heeft net als ik een hond en we gaan vaker samen wandelen. Maar ze is helemaal verwesterd. In NL geboren, ouders wel traditioneel. Getrouwd geweest met een Nederlander en gescheiden, daar kinderen mee gekregen, die nu ook al volwassen zijn.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan niet dat volk haat honden.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar ze is helemaal verwesterd.
In het algemeen zullen strengere moslims niet snel een hond in huis houden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan niet dat volk haat honden.
En daar zijn er vele van. En gradaties tussen haatbaard en verwesterd ook.quote:
Je zou dit artikel nu weer bijna 1 op 1 kunnen opschrijven. Wat een deja vu.quote:GAZA CITY — When war between Israel and Hamas broke out two weeks ago, the Palestinian militant group was so hamstrung, politically, economically and diplomatically, that its leaders appeared to feel they had nothing to lose.
Hamas took what some here call “option zero,” gambling that it could shift the balance with its trump cards: its arms and militants.
Now, this conflict has demonstrated that while Hamas governed over 1.7 million people mired in poverty, its leaders were pouring resources into its military and expanding its ability to fight Israel. If it can turn that improved military prowess into concessions, like opening the border with Egypt, that may boost its standing among the people of Gaza — although at an extraordinarily high cost in deaths and destruction.
En in welke mate denk jij dat je dat kan projecteren op die 1,nogwat miljard moslims die niet in het westen leven?quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:45 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En daar zijn er vele van. En gradaties tussen haatbaard en verwesterd ook.
Als je bv een buitenkat hebt en Turkse buren dan kan ik je vertellen waar je je kat kan vinden. Spinnend en met een lekker dik buikje🤣
Het steunen van een antisemitische en Jihadistische terreurorganisatie is nooit 'terecht'. En vrijheid van wat eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je speelt de Joden hater kaart iets te snel. Wat heb je nog achter de hand? Terecht dat ze Hamas steunen. Ze willen vrijheid.
quote:Europese Commissie keurt hulppakket goed voor Palestijnse Autoriteit
De Europese Commissie heeft een hulppakket van in totaal 118 miljoen euro goedgekeurd om de Palestijnse Autoriteit te steunen. Het geld kan volgens de Commissie helpen bij het betalen van de salarissen en pensioenen van ambtenaren op de Westelijke Jordaanoever, sociale uitkeringen voor kwetsbare gezinnen en de betaling voor medische verwijzingen naar de ziekenhuizen in Oost-Jeruzalem.
"We denken al na over een breder pakket voor de middellange termijn voor volgend jaar om bij te dragen aan de economische en politieke stabiliteit van Gaza en de Westelijke Jordaanoever, zodra de omstandigheden ter plaatse dat toelaten, als onderdeel van bredere internationale inspanningen om opnieuw een tweestatenoplossing tot stand te brengen", zegt Commissievoorzitter Von der Leyen over de steun.
Bron
Je kunt nu wel zulke filmpjes delen maar heb ook weer filmpjes gezien van een Palestijns jochie wat na een bombardement met zijn hondje onder de arm onder het puin vandaan kwam.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:46 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Contrast:
[ twitter ]
Maar gelukkig "zijn ze niet allemaal zo".
Ondanks dat we meerdere filmpjes hebben gezien waar die diervriendelijke palestijnen hun haat botvierde op zo'n zielige viervoeter.
Algemene middelen aanwenden, om zwerfdieren te castreren/stereliseren is ook een uitting van beschaving.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
In het algemeen is in zulke landen wel een probleem met zwerfhonden, wat je ook hebt in bv Griekenland en India. Mensen zijn daar echt bang voor omdat die vaak verwilderd zijn en agressief naar mensen toe en bijtwonden zorgen voor vele doden (hoe heet die ziekte ook weer die je daardoor kunt krijgen, in dit soort landen sterven vele mensen aan hondenbeten)
Nee, lees je bericht, het gaat naar de PA, da's fatah, niet hamas. De president for life abbas mag het in z'n zak steken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal waar dat geld gaat belanden, en dat is in de zak bij Hamas.
Beschaving? Misschien. Toch neem ik het de gewone mens in dit soort landen niet kwalijk dat ze dan bang zijn voor honden. Het is onwetendheid.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Algemene middelen aanwenden, om zwerfdieren te castreren/stereliseren is ook een uitting van beschaving.
Kan wel dat die dure vila in qatar dan niet meer te betalen is, dat is zo.
Hondsdolheid, bedoel je denk ik
Ja, daar zeg je het al: beschaving. Het mag duidelijk zijn dat de Palestijnen dit niet zijn, die cultuur is het toonbeeld van een barbaarse en ongeciviliseerde samenleving. Waar blijkbaar ook het molesteren van dieren heel normaal is.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Algemene middelen aanwenden, om zwerfdieren te castreren/stereliseren is ook een uitting van beschaving.
Het is echt belachelijk en naef dat je dit soort dingen gaat goedpraten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Beschaving? Misschien. Toch neem ik het de gewone mens in dit soort landen niet kwalijk dat ze dan bang zijn voor honden. Het is onwetendheid.
De regering van dat soort landen zou beter moeten weten en er iets aan doen.
Ik word hier zo moe van. Kies een kant, stop hiermee. Stop met ons schuldig voelenquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
Europese Commissie keurt hulppakket goed voor Palestijnse Autoriteit
De Europese Commissie heeft een hulppakket van in totaal 118 miljoen euro goedgekeurd om de Palestijnse Autoriteit te steunen. Het geld kan volgens de Commissie helpen bij het betalen van de salarissen en pensioenen van ambtenaren op de Westelijke Jordaanoever, sociale uitkeringen voor kwetsbare gezinnen en de betaling voor medische verwijzingen naar de ziekenhuizen in Oost-Jeruzalem.
"We denken al na over een breder pakket voor de middellange termijn voor volgend jaar om bij te dragen aan de economische en politieke stabiliteit van Gaza en de Westelijke Jordaanoever, zodra de omstandigheden ter plaatse dat toelaten, als onderdeel van bredere internationale inspanningen om opnieuw een tweestatenoplossing tot stand te brengen", zegt Commissievoorzitter Von der Leyen over de steun.
Misschien?quote:
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zag deze random voorbij komen op mijn tijdlijn. Opinie van een nogal linkse Joodse historicus. Legt de vinger wel op de zere plek met een scherpe pen. Af en toe is dat rare algoritme erg nuttig.
[..]Goed stuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Ik ben in een land geweest waar grote groepen zwerfhonden door de straten trokken in de hoofdstad. No way dat je daar bij in de buurt komt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je het al: beschaving. Het mag duidelijk zijn dat de Palestijnen dit niet zijn, die cultuur is het toonbeeld van een barbaarse en ongeciviliseerde samenleving. Waar blijkbaar ook het molesteren van dieren heel normaal is.
[..]
Het is echt belachelijk en naef dat je dit soort dingen gaat goedpraten.
'Onwetendheid'
'Ze zijn bang'
'Neem het ze niet kwalijk'_!
Mee eens.quote:
Er zijn genoeg mensen in NL die dat nu ook met de wolf willen doen, die voor overlast zorgt. Wat vindt je daar eigenlijk van?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien?
Want achteraf knaken uit gaan delen om ze dood te knuppelen kan ook reuze beschaafd zijn?
Wat voor overlast veroorzaken wolven?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen in NL die dat nu ook met de wolf willen doen, die voor overlast zorgt.
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Kies een kant, stop hiermee. Stop met ons schuldig voelen
Baal je als Europees land wat Isral met ons geld doet. Stop met geld geven. En anders omarm het en accepteert de gevolgen. Ga niet de Palestijn compenseren voor de ander
Ik denk best dat je een argument kan maken dat zwerfhonden voor overlast zorgen, maar je burgers belonen met geld om ze eigenhandig af te maken of te martelen is gewoon totaal gestoord. Het zegt wederom veel over de cultuur dat jongeren daar dat soort dingen lachend doen. Het is gewoon sadistisch en verwerpelijk gedrag. Je zou bijna oprecht gaan hopen dat er paar van die jongeren ongenadig hard worden gebeten door die dieren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben in een land geweest waar grote groepen zwerfhonden door de straten trokken in de hoofdstad. No way dat je daar bij in de buurt komt.
En hoe rijker en ontwikkelder een land, hoe meer aandacht er is voor de dieren. Anders hebben mensen genoeg zorgen om zelf het hoofd boven water te houden.
Wist je dat NL het enige land is waar geen zwerfhonden zijn? Op de hele wereld?
Dus al die andere landen wel, nog dichterbij dan je denkt.
Heb je het nieuws niet gevolgd? Er is nogal wat vee doodgebeten, vooral bij de Veluwe. De boeren daar zijn op zijn zachts gezegd niet blij.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat voor overlast veroorzaken wolven?
En er zijn blijkbaar mensen die zeggen: jahoor, die mij maar wat grijpstuivers, ga ik ze wel doodknuppelen? (Of pakken we dat anders aan....?)
Ik 'ken' ook mensen die niet in het westen wonen. Familie en vrienden van.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
En in welke mate denk jij dat je dat kan projecteren op die 1,nogwat miljard moslims die niet in het westen leven?
Wat fijn dat je zo begaan bent met Sudan!quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.
[..]
Ik denk best dat je een argument kan maken dat zwerfhonden voor overlast zorgen, maar je burgers belonen met geld om ze eigenhandig af te maken of te martelen is gewoon totaal gestoord. Het zegt wederom veel over de cultuur dat jongeren daar dat soort dingen lachend doen. Het is gewoon sadistisch en verwerpelijk gedrag. Je zou bijna oprecht gaan hopen dat er paar van die jongeren ongenadig hard worden gebeten door die dieren.
Tuurlijk, mensen gaan operaties betalen als ze moeite hebben om zelf te eten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Er is geen bescherming voor de dieren die door idioten mishandelt worden. Die idioten heb je hier ook, maar die worden meer bestraft.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, mensen gaan operaties betalen als ze moeite hebben om zelf te eten.
Je hebt echt geen idee trouwens.
Ondanks ernstige armoede in bv Turkije heb ik daar oude vrouwen gezien die bedelde voor eten. Om dat beetje dat ze kregen te delen met zwerfdieren.
Er zijn daar zelfs hele parken ingericht op katten. Huisjes, voedsel en water.
Zwerfhonden die naar de dierenarts werden gebracht.
Maar ook narigheden. Zo ben ik woest geweest om wat kinderen die 'voetbalde' met een kip. Die heb ik stevig toegesproken en ze kregen nog een draai om hun oren van hun moeder daarna.
Maar dat gebeurt dus ook.
Ezels die veelste veel last moesten dragen en andere ellende.
Het is vooral niet zo eenduidig, het gaat van grote dierenliefde tot nare mishandeling. Het lijken soms net mensen die niet westersen. Het komt allemaal voor
Ach, deze mensen hebben nog nooit in Spanje gezien hoe een hond die niet goed genoeg werkte ergens midden in de zin vastgebonden werd om dood te gaan. Of hebben in Itali rondgelopen met een roedel zwerfhonden achter ze aan zodat ze hun leven niet zeker waren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben in een land geweest waar grote groepen zwerfhonden door de straten trokken in de hoofdstad. No way dat je daar bij in de buurt komt.
En hoe rijker en ontwikkelder een land, hoe meer aandacht er is voor de dieren. Anders hebben mensen genoeg zorgen om zelf het hoofd boven water te houden.
Wist je dat NL het enige land is waar geen zwerfhonden zijn? Op de hele wereld?
Dus al die andere landen wel, nog dichterbij dan je denkt.
Dit gebeurt in de eu ook...quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.
[..]
Ik denk best dat je een argument kan maken dat zwerfhonden voor overlast zorgen, maar je burgers belonen met geld om ze eigenhandig af te maken of te martelen is gewoon totaal gestoord. Het zegt wederom veel over de cultuur dat jongeren daar dat soort dingen lachend doen. Het is gewoon sadistisch en verwerpelijk gedrag. Je zou bijna oprecht gaan hopen dat er paar van die jongeren ongenadig hard worden gebeten door die dieren.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat voor overlast veroorzaken wolven?
En er zijn blijkbaar mensen die zeggen: jahoor, die mij maar wat grijpstuivers, ga ik ze wel doodknuppelen? (Of pakken we dat anders aan....?)
India?quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:00 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nee, wij westerlingen, zo beschaafd, doen dat niet...
Enkel de laatste link om te laten zien dat zwerfhonden lang niet altijd zo arm en lief zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
India?
En de wolf.... lijkt me een wat ander probleem dan zwerfhonden; tenzij je bereid bent wolven uit te roeien, kun je daar niet gek veel aan doen, en af en toe het te erge overlast aanpakken.
Dmv het jagersgilde aanspreken, niet tuig centen beloven als ze maar slachten.
Honden kun je wel wat aan doen. Die kunnen niet voor zichzelf zorgen, vervallen tot afval eters in urbane gebieden.
Het is voor niemand leuk wanneer zijn of haar regering besluit Hamasleden en aanhangers te importeren, ook al is het maar een handjevol.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuk ook voor de Joodse gemeenschappen daar. Maar dit krijg je met Trudeau aan het roer. Zijn partij heeft Canada al enorm veel schade toegebracht. Het woke-isme tiert inmiddels welig in alle grote overheidsinstanties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |