abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211708502
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 10:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rustig aan vriend.
Die vetgedrukte zin heeft het niet over het uitroeien van Joden. Dat was je claim. Die peiling waar dat getal vandaan komt daar kwam ook het volgende uit: Among the respondents, 85% said that they did not see videos showing the atrocities committed by Hamas against Israeli civilians on October 7. Only 7% of respondents said that they believed that Hamas committed such atrocities.

Voor veel Palestijnen is het vermoorden van Israli gerechtvaardigd want de Israli onderdrukt hen en de Israli vermoord Palestijnse burgers. Kunnen we het mee oneens zijn maar het geeft wel de nodige context
Voor veel Isralirs zijn burger doden zolang ze aan Palestine zijde vallen normaal.
pi_211708518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou, de Arabieren die ik ken zijn merendeel aardige mensen.
Heb je het wel eens met die mensen over religie, plaats daarvan in de mij, vrouwenrechten, mensenrechten, rechten voor het LGBTX volk?

Want als je nooit spreekt over de pijnpunten, is het idd makkelijk om jezelf te vertellen 'dat ze net als ons zijn'.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211708523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 09:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iets van 70-75% staat achter hamas om de joden op te ruimen.

Ben je jodenhater?
Je speelt de Joden hater kaart iets te snel. Wat heb je nog achter de hand? Terecht dat ze Hamas steunen. Ze willen vrijheid.
pi_211709000
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ken eigenlijk 0 Palestijnen. Wel Arabieren, maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde volk, volgens Howard Clark. Nou, de Arabieren die ik ken zijn merendeel aardige mensen. The horror, ik ken zelfs gemixte stellen, Nederlands/ Marokkaans.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, zoals sommigen hier beweren.
Ik ken zelfs half bloedjes, half Marokkaans/ Nederlands. Wel alleen dames.
Ik ken er wel een paar (niet veel) en ken ook wat mensen die weer mensen daar kennen.

Mijn beperkte ervaring is dat het gewoon mensen zijn die een normaal leven willen. En dat er veel angst is om tegen Hamas in te gaan. Zelfs die paar hier zijn voorzichtig.

Geen van de enkelen die ik ken of wat van gezien heb haat joden. Er is wel wat wrevel richting de Isralische politiek, maar geen haat naar gewone burgers toe.

Sommigen hier zullen het niet geloven, maar er was zelfs een joods stel op bezoek tijdens het verjaardagsfeestje van een van oorsprong Palestijnse vrouw.

Mensen die eigenlijk niets te maken hebben met het conflict hebben vaak een veel sterkere mening of erger dan degene die er wel mee te maken hebben.
pi_211709154
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heb je het wel eens met die mensen over religie, plaats daarvan in de mij, vrouwenrechten, mensenrechten, rechten voor het LGBTX volk?

Want als je nooit spreekt over de pijnpunten, is het idd makkelijk om jezelf te vertellen 'dat ze net als ons zijn'.
In mijn geval, ja.

En het zal je verrassen, de meeste boeit het niet hoe anderen hun leven invullen.

Mijn partner zegt bv zo zijn ze geboren, net als ik geboren ben zoals ik ben. Kunnen we niets aan doen. Nu is hij geen moslim, hij gelooft vooral in goed voor elkaar zijn.
Een goede vriend van hem die stevig van de koran is zegt tja, het geloof keurt het af, maar dat is tussen Allah en hun, is niet aan mij.

Er zijn vele kleuren en smaken. Je maakt een grote fout als je zegt dat mensen zus of zijn omdat ze tot 'een volk' behoren.

In de groep die ik ken zullen intolerante eikels die kwaad willen zich niet thuis voelen. Ze zijn er zeker wel, maar zullen niet ok zijn met een gemengde groep die van het leef en laat leven is.
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:15:50 #256
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211709201
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik werk in de zorg, en daarin hebben ze dezelfde normen en waarden als mij. Wij sluiten niemand uit, en helpen kwetsbare zieke mensen. Religie speelt geen rol, of iemand homo of transgender is ook niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:17:50 #257
438527 MissButterflyy
pi_211709246
Heb wel vaker meegemaakt dat patinten moeilijk doen als ze zorg krijgen van een dame met een hoofddoekje of een donkere huidskleur.
pi_211709329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En heb jij ervaring met 'dat volk'?
Of geloof je gewoon anderen op hun blauwe ogen dat 'dat volk' zo haatdragend en slecht is?
Ik weet net zoveel als jij. En waarom zet je 'dat volk' tussen aanhalingstekens?
Intolerant voor intolerantie
pi_211709451
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Met het gevaar dat ik teveel op Albanese ga lijken. Jij kent de situatie in Gaza en de West Bank zoals die al jaren is, kan jij er dan iets bij voorstellen dat die mensen vinden dat een andere land hun vrijheid controleert, dat dat land een deel van 't land bezet?
Dat is niet waar dit om gaat. Zij haten de Joden niet omdat zij zogenaamd op hun land wonen. Zij haten de Joden omdat het Joden zijn.

Dat zou je nu toch zo langzamerhand wel eens duidelijk moeten zijn, hoor. :{w
Intolerant voor intolerantie
pi_211709467
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik werk in de zorg, en daarin hebben ze dezelfde normen en waarden als mij.
Er zijn idd weinig werkplekken waarin getolereerd wordt dat je persoonlijke normen & waarden prevaleren aan de werkzaamheden die je geacht wordt te doen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211709506
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik weet net zoveel als jij. En waarom zet je 'dat volk' tussen aanhalingstekens?
Omdat het mensen zijn, geen eenheidsworst
pi_211709530
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat is niet waar dit om gaat. Zij haten de Joden niet omdat zij zogenaamd op hun land wonen. Zij haten de Joden omdat het Joden zijn.

Dat zou je nu toch zo langzamerhand wel eens duidelijk moeten zijn, hoor. :{w
Dit is voor de meeste echt bs van de hoogste orde.
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:33:02 #263
438527 MissButterflyy
pi_211709554
Ik bedenk me trouwens, dat mijn buurvrouw ook Marokkaans is. Ze heeft net als ik een hond en we gaan vaker samen wandelen. Maar ze is helemaal verwesterd. In NL geboren, ouders wel traditioneel. Getrouwd geweest met een Nederlander en gescheiden, daar kinderen mee gekregen, die nu ook al volwassen zijn.
pi_211709583
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bedenk me trouwens, dat mijn buurvrouw ook Marokkaans is. Ze heeft net als ik een hond en we gaan vaker samen wandelen. Maar ze is helemaal verwesterd. In NL geboren, ouders wel traditioneel. Getrouwd geweest met een Nederlander en gescheiden, daar kinderen mee gekregen, die nu ook al volwassen zijn.
Nee joh, dat kan niet dat volk haat honden.
pi_211709610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar ze is helemaal verwesterd.
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:38:33 #266
438527 MissButterflyy
pi_211709637
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
In het algemeen zullen strengere moslims niet snel een hond in huis houden.

Maar betreffende m’n buuv: ze heeft geen geloof. Ze geloofd niet in al die flauwekul, Christen, moslim of jood :+
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:40:08 #267
438527 MissButterflyy
pi_211709659
Maar moslims hebben geen hekel aan honden hoor. Heb in best wat islamitische landen gezien dat goed voor honden en katten wordt gezorgd. Ze moeten vaak alleen wel buiten blijven.
Maar het leven is daar ook anders, meer op straat. Misschien ook door het warmere weer.
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:41:22 #268
438527 MissButterflyy
pi_211709674
Dan heb ik het niet over de straat honden en katten maar de beestjes die wel een eigenaar hebben.
pi_211709729
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

En daar zijn er vele van. En gradaties tussen haatbaard en verwesterd ook.

Als je bv een buitenkat hebt en Turkse buren dan kan ik je vertellen waar je je kat kan vinden. Spinnend en met een lekker dik buikje🤣
pi_211709753
twitter

twitter

Contrast:

twitter

Maar gelukkig "zijn ze niet allemaal zo".

Ondanks dat we meerdere filmpjes hebben gezien waar die diervriendelijke palestijnen hun haat botvierde op zo'n zielige viervoeter.
pi_211709762
Heb dit ooit op mijn FB gepost maar wat klinkt dit allemaal bekend :X .

https://www.nytimes.com/2(...)n-gaza.html?referrer

quote:
GAZA CITY — When war between Israel and Hamas broke out two weeks ago, the Palestinian militant group was so hamstrung, politically, economically and diplomatically, that its leaders appeared to feel they had nothing to lose.

Hamas took what some here call “option zero,” gambling that it could shift the balance with its trump cards: its arms and militants.

Now, this conflict has demonstrated that while Hamas governed over 1.7 million people mired in poverty, its leaders were pouring resources into its military and expanding its ability to fight Israel. If it can turn that improved military prowess into concessions, like opening the border with Egypt, that may boost its standing among the people of Gaza — although at an extraordinarily high cost in deaths and destruction.
Je zou dit artikel nu weer bijna 1 op 1 kunnen opschrijven. Wat een deja vu.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211709781
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:45 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En daar zijn er vele van. En gradaties tussen haatbaard en verwesterd ook.

Als je bv een buitenkat hebt en Turkse buren dan kan ik je vertellen waar je je kat kan vinden. Spinnend en met een lekker dik buikje🤣
En in welke mate denk jij dat je dat kan projecteren op die 1,nogwat miljard moslims die niet in het westen leven?
pi_211709909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je speelt de Joden hater kaart iets te snel. Wat heb je nog achter de hand? Terecht dat ze Hamas steunen. Ze willen vrijheid.
Het steunen van een antisemitische en Jihadistische terreurorganisatie is nooit 'terecht'. En vrijheid van wat eigenlijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211709973
Tja, we weten allemaal waar dat geld gaat belanden, en dat is in de zak bij Hamas. Maar Westerse leiders en organisaties kunnen het niet laten om geld te blijven sturen. De ziekelijke drang om een terreurorganisatie en volk dat terreur omarmd te blijven steunen is zorgwekkend om te aanschouwen. Het belooft ook weinig goeds voor de toekomst van Isral.
quote:
Europese Commissie keurt hulppakket goed voor Palestijnse Autoriteit

De Europese Commissie heeft een hulppakket van in totaal 118 miljoen euro goedgekeurd om de Palestijnse Autoriteit te steunen. Het geld kan volgens de Commissie helpen bij het betalen van de salarissen en pensioenen van ambtenaren op de Westelijke Jordaanoever, sociale uitkeringen voor kwetsbare gezinnen en de betaling voor medische verwijzingen naar de ziekenhuizen in Oost-Jeruzalem.

"We denken al na over een breder pakket voor de middellange termijn voor volgend jaar om bij te dragen aan de economische en politieke stabiliteit van Gaza en de Westelijke Jordaanoever, zodra de omstandigheden ter plaatse dat toelaten, als onderdeel van bredere internationale inspanningen om opnieuw een tweestatenoplossing tot stand te brengen", zegt Commissievoorzitter Von der Leyen over de steun.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:00:15 #275
438527 MissButterflyy
pi_211710008
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:46 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Contrast:

[ twitter ]

Maar gelukkig "zijn ze niet allemaal zo".

Ondanks dat we meerdere filmpjes hebben gezien waar die diervriendelijke palestijnen hun haat botvierde op zo'n zielige viervoeter.
Je kunt nu wel zulke filmpjes delen maar heb ook weer filmpjes gezien van een Palestijns jochie wat na een bombardement met zijn hondje onder de arm onder het puin vandaan kwam.

In het algemeen is in zulke landen wel een probleem met zwerfhonden, wat je ook hebt in bv Griekenland en India. Mensen zijn daar echt bang voor omdat die vaak verwilderd zijn en agressief naar mensen toe en bijtwonden zorgen voor vele doden (hoe heet die ziekte ook weer die je daardoor kunt krijgen, in dit soort landen sterven vele mensen aan hondenbeten)
pi_211710069
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:

In het algemeen is in zulke landen wel een probleem met zwerfhonden, wat je ook hebt in bv Griekenland en India. Mensen zijn daar echt bang voor omdat die vaak verwilderd zijn en agressief naar mensen toe en bijtwonden zorgen voor vele doden (hoe heet die ziekte ook weer die je daardoor kunt krijgen, in dit soort landen sterven vele mensen aan hondenbeten)
Algemene middelen aanwenden, om zwerfdieren te castreren/stereliseren is ook een uitting van beschaving.

Kan wel dat die dure vila in qatar dan niet meer te betalen is, dat is zo.

Hondsdolheid, bedoel je denk ik ;)
pi_211710153
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal waar dat geld gaat belanden, en dat is in de zak bij Hamas.
Nee, lees je bericht, het gaat naar de PA, da's fatah, niet hamas. De president for life abbas mag het in z'n zak steken.
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:07:57 #279
438527 MissButterflyy
pi_211710170
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Algemene middelen aanwenden, om zwerfdieren te castreren/stereliseren is ook een uitting van beschaving.

Beschaving? Misschien. Toch neem ik het de gewone mens in dit soort landen niet kwalijk dat ze dan bang zijn voor honden. Het is onwetendheid.
De regering van dat soort landen zou beter moeten weten en er iets aan doen.
pi_211710173
quote:

[..]

Ja, daar zeg je het al: beschaving. Het mag duidelijk zijn dat de Palestijnen dit niet zijn, die cultuur is het toonbeeld van een barbaarse en ongeciviliseerde samenleving. Waar blijkbaar ook het molesteren van dieren heel normaal is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Beschaving? Misschien. Toch neem ik het de gewone mens in dit soort landen niet kwalijk dat ze dan bang zijn voor honden. Het is onwetendheid.
De regering van dat soort landen zou beter moeten weten en er iets aan doen.
Het is echt belachelijk en naef dat je dit soort dingen gaat goedpraten.

'Onwetendheid'
'Ze zijn bang'
'Neem het ze niet kwalijk'

:')_!
pi_211710241
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:

Europese Commissie keurt hulppakket goed voor Palestijnse Autoriteit

De Europese Commissie heeft een hulppakket van in totaal 118 miljoen euro goedgekeurd om de Palestijnse Autoriteit te steunen. Het geld kan volgens de Commissie helpen bij het betalen van de salarissen en pensioenen van ambtenaren op de Westelijke Jordaanoever, sociale uitkeringen voor kwetsbare gezinnen en de betaling voor medische verwijzingen naar de ziekenhuizen in Oost-Jeruzalem.

"We denken al na over een breder pakket voor de middellange termijn voor volgend jaar om bij te dragen aan de economische en politieke stabiliteit van Gaza en de Westelijke Jordaanoever, zodra de omstandigheden ter plaatse dat toelaten, als onderdeel van bredere internationale inspanningen om opnieuw een tweestatenoplossing tot stand te brengen", zegt Commissievoorzitter Von der Leyen over de steun.

Ik word hier zo moe van. Kies een kant, stop hiermee. Stop met ons schuldig voelen

Baal je als Europees land wat Isral met ons geld doet. Stop met geld geven. En anders omarm het en accepteert de gevolgen. Ga niet de Palestijn compenseren of proberen enigszins schadeloos te stellen
pi_211710252
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Beschaving? Misschien.
Misschien?

Want achteraf knaken uit gaan delen om ze dood te knuppelen kan ook reuze beschaafd zijn?
pi_211710278
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zag deze random voorbij komen op mijn tijdlijn. Opinie van een nogal linkse Joodse historicus. Legt de vinger wel op de zere plek met een scherpe pen. Af en toe is dat rare algoritme erg nuttig.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed stuk.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:15:29 #284
438527 MissButterflyy
pi_211710339
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, daar zeg je het al: beschaving. Het mag duidelijk zijn dat de Palestijnen dit niet zijn, die cultuur is het toonbeeld van een barbaarse en ongeciviliseerde samenleving. Waar blijkbaar ook het molesteren van dieren heel normaal is.
[..]
Het is echt belachelijk en naef dat je dit soort dingen gaat goedpraten.

'Onwetendheid'
'Ze zijn bang'
'Neem het ze niet kwalijk'

:')_!
Ik ben in een land geweest waar grote groepen zwerfhonden door de straten trokken in de hoofdstad. No way dat je daar bij in de buurt komt.

En hoe rijker en ontwikkelder een land, hoe meer aandacht er is voor de dieren. Anders hebben mensen genoeg zorgen om zelf het hoofd boven water te houden.

Wist je dat NL het enige land is waar geen zwerfhonden zijn? Op de hele wereld?
Dus al die andere landen wel, nog dichterbij dan je denkt.
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 21:16:16 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211710368
Ken ook filmpjes van Noorse militairen die honden neerschieten tijdens KFOR, was toen een heel dingetje

War is hell
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211710393
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
Stop met geld geven.
Mee eens.

Het westen bevriest dit conflict deels door consequent de palestijnen aan het geld infuus te hangen.

Reuze makkelijk voor vuilnis zoals hamas om te doen wat ze doen als ze weten dat scholen, zorg, ambtenaren salarissen toch wel door ongelovige westerlingen betaald worden.
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:17:35 #287
438527 MissButterflyy
pi_211710416
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien?

Want achteraf knaken uit gaan delen om ze dood te knuppelen kan ook reuze beschaafd zijn?
Er zijn genoeg mensen in NL die dat nu ook met de wolf willen doen, die voor overlast zorgt. Wat vindt je daar eigenlijk van?
pi_211710510
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen in NL die dat nu ook met de wolf willen doen, die voor overlast zorgt.
Wat voor overlast veroorzaken wolven?

En er zijn blijkbaar mensen die zeggen: jahoor, die mij maar wat grijpstuivers, ga ik ze wel doodknuppelen? (Of pakken we dat anders aan....?)
pi_211710550
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik word hier zo moe van. Kies een kant, stop hiermee. Stop met ons schuldig voelen

Baal je als Europees land wat Isral met ons geld doet. Stop met geld geven. En anders omarm het en accepteert de gevolgen. Ga niet de Palestijn compenseren voor de ander
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben in een land geweest waar grote groepen zwerfhonden door de straten trokken in de hoofdstad. No way dat je daar bij in de buurt komt.

En hoe rijker en ontwikkelder een land, hoe meer aandacht er is voor de dieren. Anders hebben mensen genoeg zorgen om zelf het hoofd boven water te houden.

Ik denk best dat je een argument kan maken dat zwerfhonden voor overlast zorgen, maar je burgers belonen met geld om ze eigenhandig af te maken of te martelen is gewoon totaal gestoord. Het zegt wederom veel over de cultuur dat jongeren daar dat soort dingen lachend doen. Het is gewoon sadistisch en verwerpelijk gedrag. Je zou bijna oprecht gaan hopen dat er paar van die jongeren ongenadig hard worden gebeten door die dieren.
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:24:29 #290
438527 MissButterflyy
pi_211710586
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

En er zijn blijkbaar mensen die zeggen: jahoor, die mij maar wat grijpstuivers, ga ik ze wel doodknuppelen? (Of pakken we dat anders aan....?)
Heb je het nieuws niet gevolgd? Er is nogal wat vee doodgebeten, vooral bij de Veluwe. De boeren daar zijn op zijn zachts gezegd niet blij.
En was er enige tijd geleden niet een wolf doodgeschoten?

En je zou de reacties van mensen eens moeten horen en lezen die daar wonen. Veel mensen zijn echt heel erg bang dat het eens gaat mislopen en willen graag het heft in eigen handen nemen.
pi_211710627
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 20:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
En in welke mate denk jij dat je dat kan projecteren op die 1,nogwat miljard moslims die niet in het westen leven?
Ik 'ken' ook mensen die niet in het westen wonen. Familie en vrienden van.

Maar ik ben niet degene die zegt ze zijn zus en zo. Ik ben degene die zegt dat het geen eenheidsworst is en dat, net zoals hier, de meeste gewoon normaal willen leven.
Ik zeg niet dat iedereen je beste vriend zal willen zijn of jij de hunne. Maar gewoon naast elkaar leven op fatsoenlijke wijze is echt niet zo abnormaal.
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:31:10 #292
438527 MissButterflyy
pi_211710687
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Eens. Volledige steun voor Isral dus, naar de Palestijnen zou ook niemand meer moeten omkijken. Die hebben het volledig verpest met hun eigen gedrag, zoek het maar uit. Misschien kan van het geld dat naar de Palestijnen gaat, dan wat richting andere landen. Bijvoorbeeld Soedan of zo.
[..]
Ik denk best dat je een argument kan maken dat zwerfhonden voor overlast zorgen, maar je burgers belonen met geld om ze eigenhandig af te maken of te martelen is gewoon totaal gestoord. Het zegt wederom veel over de cultuur dat jongeren daar dat soort dingen lachend doen. Het is gewoon sadistisch en verwerpelijk gedrag. Je zou bijna oprecht gaan hopen dat er paar van die jongeren ongenadig hard worden gebeten door die dieren.
Wat fijn dat je zo begaan bent met Sudan!

Ik vind het ook afschuwelijk, maar nog niet zo lang geleden gebeurden dit soort dingen hier ook.
Mijn oma verdronk nog de kittens van de poes op de boerderij omdat ze er niet nog meer bij kon hebben. Dat gebeurde gewoon.
Ze liggen zeker achter.
pi_211710774
quote:

[..]

Tuurlijk, mensen gaan operaties betalen als ze moeite hebben om zelf te eten.

Je hebt echt geen idee trouwens.
Ondanks ernstige armoede in bv Turkije heb ik daar oude vrouwen gezien die bedelde voor eten. Om dat beetje dat ze kregen te delen met zwerfdieren.
Er zijn daar zelfs hele parken ingericht op katten. Huisjes, voedsel en water.
Zwerfhonden die naar de dierenarts werden gebracht.

Maar ook narigheden. Zo ben ik woest geweest om wat kinderen die 'voetbalde' met een kip. Die heb ik stevig toegesproken en ze kregen nog een draai om hun oren van hun moeder daarna.
Maar dat gebeurt dus ook.

Ezels die veelste veel last moesten dragen en andere ellende.
Het is vooral niet zo eenduidig, het gaat van grote dierenliefde tot nare mishandeling. Het lijken soms net mensen die niet westersen. Het komt allemaal voor
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:41:42 #294
438527 MissButterflyy
pi_211710861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Tuurlijk, mensen gaan operaties betalen als ze moeite hebben om zelf te eten.

Je hebt echt geen idee trouwens.
Ondanks ernstige armoede in bv Turkije heb ik daar oude vrouwen gezien die bedelde voor eten. Om dat beetje dat ze kregen te delen met zwerfdieren.
Er zijn daar zelfs hele parken ingericht op katten. Huisjes, voedsel en water.
Zwerfhonden die naar de dierenarts werden gebracht.

Maar ook narigheden. Zo ben ik woest geweest om wat kinderen die 'voetbalde' met een kip. Die heb ik stevig toegesproken en ze kregen nog een draai om hun oren van hun moeder daarna.
Maar dat gebeurt dus ook.

Ezels die veelste veel last moesten dragen en andere ellende.
Het is vooral niet zo eenduidig, het gaat van grote dierenliefde tot nare mishandeling. Het lijken soms net mensen die niet westersen. Het komt allemaal voor
Klopt. Er is geen bescherming voor de dieren die door idioten mishandelt worden. Die idioten heb je hier ook, maar die worden meer bestraft.
in Turkije idd ook gezien hoe liefdevol voor katten en honden wordt gezorgd door veel mensen.
De katten van Istanbul zijn beroemd, hebben ook een insta, met mooie foto’s. Sommige katten hebben een prachtig mandje op de stoep met brokjes en water erbij en iedereen loopt er netjes omheen. Midden in zo’n drukke stad.
pi_211710868
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ach, deze mensen hebben nog nooit in Spanje gezien hoe een hond die niet goed genoeg werkte ergens midden in de zin vastgebonden werd om dood te gaan. Of hebben in Itali rondgelopen met een roedel zwerfhonden achter ze aan zodat ze hun leven niet zeker waren.

Ook hebben ze hier in Nederland nooit in een asiel gewerkt om dieren die graatmager waren, onder de littekens zaten en vervilte vachten hadden te zien.
Ik ben in mijn leven 1 keer echt gebeten door een hond. Het dier werd zo onzeker van een aardig woord dat het beet. Gewoon in Nederland dus.
Ik heb vele honden naar hun laatste spuitje gestuurd omdat ze zo mishandeld waren dat dit de meest vriendelijke optie was. Maar he, deze users kunnen een filmpje vinden uit het buitenland, wij westerlingen doen dat niet...
pi_211711036
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dit gebeurt in de eu ook...

Leer eens wat. Zwerfhonden met ziektes en agressie zijn een aardig groot probleem in vele landen.
In veel van die landen is er een beloning als je ze afmaakt of zijn er grote opruim acties.

Ik kan je wel wat andere filmpjes laten zien. Hoe een groep zwerfhonden een kindje te pakken neemt bv?
Of hoe ex 'huis' honden van ellende aan lijken staat te vreten en niet zo heel benaderbaar zijn...

Kan je ook filmpjes tonen van mensen die staan te huilen omdat hun ezel een wond heeft, of die hun eigen leven wagen voor een wild dier.

Het is echt niet zo zwart wit allemaal. Vergeet nooit hoe stikkie verwend wij hier in Nederland zijn. En zelfs hier gaat het veelste vaak toch nog mis.

Denk daaraan als je iemand een dier met besmettelijke schurft grof weg ziet jagen. Die geen medische kosten kan betalen
pi_211711171
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, wij westerlingen, zo beschaafd, doen dat niet...

https://www.independent.c(...)radesh-a8339576.html
pi_211711307
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 22:00 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nee, wij westerlingen, zo beschaafd, doen dat niet...
India?

En de wolf.... lijkt me een wat ander probleem dan zwerfhonden; tenzij je bereid bent wolven uit te roeien, kun je daar niet gek veel aan doen, en af en toe het te erge overlast aanpakken.

Dmv het jagersgilde aanspreken, niet tuig centen beloven als ze maar slachten.

Honden kun je wel wat aan doen. Die kunnen niet voor zichzelf zorgen, vervallen tot afval eters in urbane gebieden.
pi_211711509
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 22:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
India?

En de wolf.... lijkt me een wat ander probleem dan zwerfhonden; tenzij je bereid bent wolven uit te roeien, kun je daar niet gek veel aan doen, en af en toe het te erge overlast aanpakken.

Dmv het jagersgilde aanspreken, niet tuig centen beloven als ze maar slachten.

Honden kun je wel wat aan doen. Die kunnen niet voor zichzelf zorgen, vervallen tot afval eters in urbane gebieden.
Enkel de laatste link om te laten zien dat zwerfhonden lang niet altijd zo arm en lief zijn.
De rest, met de wolven, komt gewoon uit de eu.

Maar als je wil kan ik ook wel voorbeelden van niet zulke arme en schattige zwerfhonden uit de eu vinden hoor.
Of van zwaar mishandelde dieren in ons eigen land

Maar waar het vooral om gaat is dat het niet zo simpel is als 'wij' zijn goed en 'zij' zijn slecht.

Ik heb mannen uit het midden oosten met groot verdriet horen praten over hun uithuwelijking. Ik heb mannen hier op dit forum horen praten over vrouwen als neukvee.

En om terug te komen op de situatie in Isral en Palestina.
Ik heb mensen horen huilen over 7 oktober, die daar wonen. Ik heb medelijden gehoord, woede gehoord. Mensen die bang waren, maar zich toch uitspraken in prive berichten.
Mensen in Isral die zeiden dat wat nu gebeurt en gebeurd is niet ok is.

Het is niet zwart wit. Het enige wat een grotere gemene deler is is dat mensen gewoon willen kunnen leven.

Hamas moet weg daarvoor, daar heb ik echt geen goed woord voor over.
Jaag ze op, zorg dat ze nergens veilig zijn.
Maar hou op met de collectieve straffen. Geef mensen de kans om dat juk af te werpen.
Tot nu toe mocht je blij zijn als het stopte bij jouw dood als je enkel openbaar maakte tegen Hamas te zijn.
pi_211711520
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuk ook voor de Joodse gemeenschappen daar. Maar dit krijg je met Trudeau aan het roer. Zijn partij heeft Canada al enorm veel schade toegebracht. Het woke-isme tiert inmiddels welig in alle grote overheidsinstanties.
Het is voor niemand leuk wanneer zijn of haar regering besluit Hamasleden en aanhangers te importeren, ook al is het maar een handjevol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')