abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2023 @ 17:58:17 #226
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211707660
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 15:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar het blijft voor kumbaya vogels nogal moeilijk om zich voor te stellen dat niet iedereen zo hyper-individualistisch en non-religieus in het leven staat als ons NL'ers, dus moet het wel dat die mensen 'stiekem' hetzelfde zijn als ons. Toch?
Onzin, dat zeg en denk ik niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211707683
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin, dat zeg en denk ik niet.
Ken je dat gezegde: wie de schoen past, trekke hem aan?

Tenzij ik ergens gezegd heb dat ik het over jou had.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211707693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Haat is een extremistisch gegeven. Het is zwat-wit en daarmee soms inderdaad heel simpel.

Door haat kun je doen wat Hamas deed op 7 oktober. Door haat kan een volk massaal de terroristen steunen.

De Palestijnen voelen die haat. De islamitische wereld eveneens. De Nazi's, zelfde verhaal. Het is geen onbekend iets.

Het zijn juist wij westerlingen die niet zwart-wit kunnen denken, wij noemen het complex en kunnen ons er niets bij voorstellen. Dat is ook de reden dat wij de nuance zoeken, zelfs als die er niet is.

Dat komt omdat een bepaalde groep mensen in het Westen geen hard oordeel durft te vellen als het gaat over niet Westerse mensen en culturen. Cultuur is namelijk relatief zo vindt men. En dus moet je vooral proberen de ander te 'begrijpen'.

En als je die idioterie (hand in hand met een schuldgevoel en zelfs aversie over en jegens de eigen cultuur) maar ver genoeg doorvoert, krijg je op een gegeven moment dus dat bijvoorbeeld academici in gerenommeerde kranten of op televisie, in de bres proberen te springen voor een terreurgroepering als Hamas of domlinkse Gen Z-ers op TikTok, die hevig gemotioneerd vertellen anders naar de wereld te kijken na het lezen van brief van Bin-Laden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 22 december 2023 @ 18:16:33 #229
438527 MissButterflyy
pi_211707844
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat een bepaalde groep mensen in het Westen geen hard oordeel durft te vellen als het gaat over niet Westerse mensen en culturen. Cultuur is namelijk relatief zo vindt men. En dus moet je vooral proberen de ander te 'begrijpen'.

En als je die idioterie (hand in hand met een schuldgevoel en zelfs aversie over en jegens de eigen cultuur) maar ver genoeg doorvoert, krijg je op een gegeven moment dus dat bijvoorbeeld academici in gerenommeerde kranten of op televisie, in de bres proberen te springen voor een terreurgroepering als Hamas of domlinkse Gen Z-ers op TikTok, die hevig gemotioneerd vertellen anders naar de wereld te kijken na het lezen van brief van Bin-Laden.
Ok, dat is nu eens gebeurd maar het is niet zo dat academici en ‘linksen’ massaal in de bres springen voor terreurgroepen als Hamas.
En laat jonge mensen maar naef zijn, we zijn het misschien zelf vroeger ook geweest.
pi_211707881
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 16:50 schreef opgebaarde het volgende:

De Washington Post
Over het "commandocentrum" onder Al Shifa zieke huis
* The rooms connected to the tunnel network discovered by IDF troops showed no immediate evidence of military use by Hamas.
* None of the five hospital buildings identified by Hagari appeared to be connected to the tunnel network.
* There is no evidence that the tunnels could be accessed from inside hospital wards.
dit is natuurlijk geen nieuws. iedereen die niet te veel israeli propaganda had gesnoven wist ondertussen wel dat dat hele verhaal een broodje aap was. en slechts als excuus werd gebruikt om het ziekenhuis onbruikbaar te maken. sterker nog voordat de israelis het ziekenhuis hadden ingenomen wisten we al dat de israelis met propaganda videos zouden komen uit de bunker die de israelis zelf hadden gebouwd in de jaren 80. was hilarisch dat christian amanpour zo verrast was tijdens haar interview met ehud barak toen ze van hem te horen kreeg dat de israelis de bunker hadden gebouwd :D

overigens toen de israelis die propaganda video over dat "commandocentrum" verspreidden kreeg ik een DM van een stumper uit dit topic zoiets als "de waarheid komt altijd naar boven". de waarheid komt inderdaad altijd naar boven, echter accepteert niet iedereen de waarheid ;)

maarja bewijst overigens wel dat een bepaald publiek wel gevoelig is voor de israelische propaganda, hoe slecht uitgevoerd ook, dat de washingtonpost zich genoodzaakt vond om er een uitgebreide artikel aan te wijden zegt genoeg.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211707903
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 december 2023 @ 18:24:55 #232
438527 MissButterflyy
pi_211707908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
dit is natuurlijk geen nieuws. iedereen die niet te veel israeli propaganda had gesnoven wist ondertussen wel dat dat hele verhaal een broodje aap was. en slechts als excuus werd gebruikt om het ziekenhuis onbruikbaar te maken. sterker nog voordat de israelis het ziekenhuis hadden ingenomen wisten we al dat de israelis met propaganda videos zouden komen uit de bunker die de israelis zelf hadden gebouwd in de jaren 80. was hilarisch dat christian amanpour zo verrast was tijdens haar interview met ehud barak toen ze van hem te horen kreeg dat de israelis de bunker hadden gebouwd :D

overigens toen de israelis die propaganda video over dat "commandocentrum" verspreidden kreeg ik een DM van een stumper uit dit topic zoiets als "de waarheid komt altijd naar boven". de waarheid komt inderdaad altijd naar boven, echter accepteert niet iedereen de waarheid ;)

maarja bewijst overigens wel dat een bepaald publiek wel gevoelig is voor de israelische propaganda, hoe slecht uitgevoerd ook, dat de washingtonpost zich genoodzaakt vond om er een uitgebreide artikel aan te wijden zegt genoeg.
Mwah. Ik vermoed dat ze wel echt hebben gedacht dat er tunnels, wapens en dergelijke onder zouden zijn. Ik geloof er niet in dat het bewust is gedaan, terwijl ze wisten dat er niks bijzonders te vinden was.
pi_211708011
de israelis kunnen op hun borst kloppen dat ze voortaan genoemd zullen worden in dezelfde rij als deze historisch vernietigende campagnes.

In just over two months, the offensive has wreaked more destruction than the razing of Syria’s Aleppo between 2012 and 2016, Ukraine’s Mariupol or, proportionally, the Allied bombing of Germany in World War II. It has killed more civilians than the U.S.-led coalition did in its three-year campaign against the Islamic State group.

artikel van AP

https://apnews.com/articl(...)3c85baea22458472a796

twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 december 2023 @ 18:40:50 #234
486919 Swango
Just saying
pi_211708060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:21 schreef Slayage het volgende:
de waarheid komt inderdaad altijd naar boven, echter accepteert niet iedereen de waarheid
En wat is die waarheid dan?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211708104
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Haat is een extremistisch gegeven. Het is zwat-wit en daarmee soms inderdaad heel simpel.

Door haat kun je doen wat Hamas deed op 7 oktober. Door haat kan een volk massaal de terroristen steunen.

De Palestijnen voelen die haat. De islamitische wereld eveneens. De Nazi's, zelfde verhaal. Het is geen onbekend iets.

Het zijn juist wij westerlingen die niet zwart-wit kunnen denken, wij noemen het complex en kunnen ons er niets bij voorstellen. Dat is ook de reden dat wij de nuance zoeken, zelfs als die er niet is.

Met het gevaar dat ik teveel op Albanese ga lijken. Jij kent de situatie in Gaza en de West Bank zoals die al jaren is, kan jij er dan iets bij voorstellen dat die mensen vinden dat een andere land hun vrijheid controleert, dat dat land een deel van 't land bezet?
pi_211708129
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is irrelevant. Het wereldbeeld van die mensen heeft niets te maken met de realiteit.
Tsja. Volgens jouw wereldbeeld zijn er geen nederzettingen in de west bank dus qua realiteit kan jij die gevaarlijke mafketels de hand schudden
pi_211708166
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Met het gevaar dat ik teveel op Albanese ga lijken. Jij kent de situatie in Gaza en de West Bank zoals die al jaren is, kan jij er dan iets bij voorstellen dat die mensen vinden dat een andere land hun vrijheid controleert, dat dat land een deel van 't land bezet?
Kan ik me iig wel wat bij voorstellen.

Kan me ook voorstellen hoe dat soort gevoelens aangewakkerd en gecultiveerd worden.

Stel je voor dat je voor de rest iets van je leven gaat maken, h, zoals bv de katholieken nu in noord-ierland (conflict wat qua dat hier enigzinds parallelen mee heeft).
pi_211708182
interssant dit, draadje

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211708271
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2023 16:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:')

Maar ergens snap ik wel wat je wil zeggen. De Isralirs zien de Palestijnen momenteel als een beestachtig volk waar niet meer zinnig mee om te gaan valt. (In meerderheid).

Dat is iets wat wij westerlingen natuurlijk niet hebben in meerderheid, maar zij dus wel. En dat is wel wat ze drijft, ik denk dat het ook het toenemende geweld op de Westbank verklaart. De Isralirs hebben het denk ik cht gehad met hun 'buren'. Waar wij moord en brand schreeuwen om 20.000 dode mensen, hebben zij iets van "twintigduizend nog maar?"

Dat is wel een wereld van verschil in denkwijze. Maar zij hebben de ervaring met dat volk, wij zien het op een afstand gebeuren.
En heb jij ervaring met 'dat volk'?
Of geloof je gewoon anderen op hun blauwe ogen dat 'dat volk' zo haatdragend en slecht is?
pi_211708301
for the history books dit conflict

Number of Journalists Killed in Israel-Gaza War Unparalleled, According to Committee to Protect Journalists Report

'The Israel-Gaza war is the most dangerous situation for journalists we have ever seen,' the organization's Middle East and North Africa program coordinator said

More journalists have been killed in the first 10 weeks of the Israel-Gaza war than have ever been killed in a single country over an entire year, according to a new analysis released Thursday by the Committee to Protect Journalists.
As of December 20, 2023, at least 68 journalists and media workers had been killed since October 7 – 61 were Palestinian, four Israeli and three Lebanese. More than half the deaths (37 of them) occurred during the first month of the war, making it the deadliest single month ever documented by CPJ since it began recording journalist fatalities in 1992.

https://www.haaretz.com/i(...)0e-afdf-ed6e7a400000
-Rabia Al-Basri
pi_211708308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Of geloof je gewoon anderen op hun blauwe ogen dat 'dat volk' zo haatdragend en slecht is?
Ja, want "ze zijn niet allemaal zo!".
pi_211708330
quote:

[..]
Het is wel een veilige aanname. Ik zet eerder een eurootjes in op gevaarlijk dan op ongevaarlijk
pi_211708357
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jawel, maar we moeten nu de gedachte gaan entertainen, dat alhoewel hamas idd tunnels maakt waar je met een auto doorheen kan rijden,

En vanzelfsprekend niet te beroerd zijn om een oude van dage die het gore lef heeft om op camera zich uit te spreken tegen hamas gewoon ergens in een steegje om te leggen,

En ze sowieso een basis hadden in dat ziekenhuis, want dat is jaren bekend,

Niet zo ver gaan om die tunnels aan te sluiten op wat er onder het ziekenhuis zit,

Want zo rolt hamas natuurlijk, op en top humanisten enzo. Onschuldige bevolking in gevaar brengen? zouden ze nooit doen. Heus.

:')
Ik was ook onder de indruk dat Hamas voldoende heeft aan n wc in een ondergrondse commandocentrum. Ondanks al die miljarden die elk Hamas lid heeft blijven het toch zuinige flikkers
pi_211708366
Risico's op de Rode Zee leiden tot oplopende containerprijzen
https://nos.nl/l/2502547

De toename is het gevolg van toeslagen die grote rederijen invoeren om de kosten van het omvaren te dekken. "Het gaat om zo'n 6000 kilometer extra via Kaap de Goede Hoop. Dat kost al snel tien dagen", zegt sectoreconoom Rico Luman van ING.

De grote Deense rederij Maersk rekent een toeslag van ruim 600 euro voor een containervaart van China naar Noord-Europa. Ook het Franse CMA CGM rekent honderden euro's extra.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211708380
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
Ondanks al die miljarden die elk Hamas lid heeft blijven het toch zuinige flikkers
Hoe kom je daar bij?

De top heeft miljarden. Niet het kanonnenvoer.
pi_211708395
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
Ik was ook onder de indruk dat Hamas voldoende heeft aan n wc in een ondergrondse commandocentrum.
Ow, en hoe kom je hier dan bij?

Heb jij alles gezien, of heb je maar 1 toliet gezien?

En als wij het niet zien, is het niet zo?

Je kan zo bij de WaPo gaan werken.
pi_211708437
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, en hoe kom je hier dan bij?

Heb jij alles gezien, of heb je maar 1 toliet gezien?

En als wij het niet zien, is het niet zo?

Je kan zo bij de WaPo gaan werken.
Het is geen sterk verhaal door heel hard iets te claimen met zogenaamd sterk bewijs om daarna niks te tonen.
pi_211708453
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is geen sterk verhaal door heel hard iets te claimen met zogenaamd sterk bewijs om daarna niks te tonen.
Welk gedeelte refereer je specifiek aan?
  vrijdag 22 december 2023 @ 19:31:17 #250
438527 MissButterflyy
pi_211708481
quote:

[..]
Ik ken eigenlijk 0 Palestijnen. Wel Arabieren, maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde volk, volgens Howard Clark. Nou, de Arabieren die ik ken zijn merendeel aardige mensen. The horror, ik ken zelfs gemixte stellen, Nederlands/ Marokkaans.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, zoals sommigen hier beweren.
Ik ken zelfs half bloedjes, half Marokkaans/ Nederlands. Wel alleen dames.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')