Dat is een heel belangrijk punt. Man heeft ook al naar moeder uitgesproken dat zij mogelijk een belangrijke schakel is.quote:Op zondag 24 december 2023 09:38 schreef Mickytjuh het volgende:
Is het niet mogelijk eens met hem en zijn hulpverlener een gesprek te hebben,
Als je het echt heel goed wil doen eerst met zijn moeder en de hulpverlener en daarna pas de zoon er bij.
Wellicht als hij ziet dat jullie samen het beste voor hem willen dat hij jou gaat accepteren
Ja, dit snap ik. Ook ik ben door onze middelste getest, al was dat niet zo extreemquote:Op zondag 24 december 2023 09:35 schreef Lodelie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, heeft me wel wat duidelijk gemaakt. En bedankt voor je eigen ervaring.
En dat hij een eenzaam mannetje is en niemand naar hem omgekeken hoe hij de scheiding heeft ervaren, dat is wat ik al snel zag en heb benoemd. Zijn ouders hebben dat allebei niet gezien of op geanticipeerd.
Daar zit inderdaad een moeilijkheid, in hoe verre kan/mag ik me ermee bemoeien.
Bij de andere twee ben ik meer betrokken, vooral ook omdat zij ook zelf naar mij hebben uitgereikt. Zij zijn met praktische zaken en met hun gevoelens naar mij gekomen voor hulp, advies en een luisterend oor. Dat is zo gegroeid.
Omdat hij niet openstaat voor mij en mij afwijst, ben ik juist afstand gaan nemen, ook met de intentie om het voor hem makkelijker te maken.
Ik ben echter wel enorm met hem begaan en de hulpverlening die is opgestart komt ook omdat ik op een gegeven momenten tegen z'n vader heb gezegd dat het niet kan dat z'n ouders allebei hun ogen sluiten en dat ik degene ben die voor hem op moet komen bijv.
Ik ben tegen man voor hem opgekomen dat hij zelf inspraak moet hebben in zijn kledingkeuze.
Dus ik doe dingen voor hem, maar buiten zijn gezichtsveld, omdat ik daar heel erg voel dat hij moeite heeft met mij.
En tuurlijk ben ik geen heilige!
Ik baal er enorm van als hij niet eens goedemorgen terug zegt 's morgens.
Als hij alleen tegen z'n vader antwoord als ik een vraag stel.
Hij negeert mij en reageert alleen als het echt niet anders kan.
Dat doet pijn, maar het roept ook irritatie op. Hij mag allerlei issues hebben, maar hij moet ook respect hebben voor mij. Dus op z'n minst gedag terug zeggen.
Ik denk dat je het moet blijven proberen. Open blijven staan , blijven praten met hem, neem het vooral niet persoonlijk dat hij jou negeert.quote:Op zondag 24 december 2023 09:35 schreef Lodelie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, heeft me wel wat duidelijk gemaakt. En bedankt voor je eigen ervaring.
En dat hij een eenzaam mannetje is en niemand naar hem omgekeken hoe hij de scheiding heeft ervaren, dat is wat ik al snel zag en heb benoemd. Zijn ouders hebben dat allebei niet gezien of op geanticipeerd.
Daar zit inderdaad een moeilijkheid, in hoe verre kan/mag ik me ermee bemoeien.
Bij de andere twee ben ik meer betrokken, vooral ook omdat zij ook zelf naar mij hebben uitgereikt. Zij zijn met praktische zaken en met hun gevoelens naar mij gekomen voor hulp, advies en een luisterend oor. Dat is zo gegroeid.
Omdat hij niet openstaat voor mij en mij afwijst, ben ik juist afstand gaan nemen, ook met de intentie om het voor hem makkelijker te maken.
Ik ben echter wel enorm met hem begaan en de hulpverlening die is opgestart komt ook omdat ik op een gegeven momenten tegen z'n vader heb gezegd dat het niet kan dat z'n ouders allebei hun ogen sluiten en dat ik degene ben die voor hem op moet komen bijv.
Ik ben tegen man voor hem opgekomen dat hij zelf inspraak moet hebben in zijn kledingkeuze.
Dus ik doe dingen voor hem, maar buiten zijn gezichtsveld, omdat ik daar heel erg voel dat hij moeite heeft met mij.
En tuurlijk ben ik geen heilige!
Ik baal er enorm van als hij niet eens goedemorgen terug zegt 's morgens.
Als hij alleen tegen z'n vader antwoord als ik een vraag stel.
Hij negeert mij en reageert alleen als het echt niet anders kan.
Dat doet pijn, maar het roept ook irritatie op. Hij mag allerlei issues hebben, maar hij moet ook respect hebben voor mij. Dus op z'n minst gedag terug zeggen.
Hij mag zijn wie hij is, maar respect in de zin van "mij niet heel bewust negeren" dat wordt wel van hem verwacht, ook door z'n vader.quote:Op zondag 24 december 2023 12:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het moet blijven proberen. Open blijven staan , blijven praten met hem, neem het vooral niet persoonlijk dat hij jou negeert.
Waarom is het voor jou zo belangrijk dat hij zo zijn respect laat zien?
Ik denk dat respect in andere dingen zit en dat je iets moet doen met de irritatie naar hem toe
Eens, het gebrek aan basis beleefdheid moet je niet accepteren. Maar boos worden of verwijten is precies wat hij probeert te bereiken dus hem op zijn kop geven is niet de manier. Niet makkelijk om een manier te vinden om daar doorheen te prikken op een constructieve manier.quote:Op zondag 24 december 2023 15:57 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Hij mag zijn wie hij is, maar respect in de zin van "mij niet heel bewust negeren" dat wordt wel van hem verwacht, ook door z'n vader.
Hij hoeft niet actief zelf een gesprek te beginnen, maar niet antwoorden op een vraag of niet terug groeten dat vind ik respectloos ja. En dat respect verwachten wij van iedereen in huis, ook naar elkaar toe.
Goeie vraag.. als TS in zijn ogen de indringer is in het huis waar hij opgegroeid is met zijn moeder, dan weet ik wel wat ik zou doen om de spanning te doorbreken.quote:Op zondag 24 december 2023 16:14 schreef Leandra het volgende:
Wonen jullie in het huis waar zij als gezin ook woonden of wonen jullie ergens anders?
Jouw positie lijkt me best een lastige en ik lees uit jouw verhaal ook echt wel dat het je raakt.quote:Op zondag 24 december 2023 15:57 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Hij mag zijn wie hij is, maar respect in de zin van "mij niet heel bewust negeren" dat wordt wel van hem verwacht, ook door z'n vader.
Hij hoeft niet actief zelf een gesprek te beginnen, maar niet antwoorden op een vraag of niet terug groeten dat vind ik respectloos ja. En dat respect verwachten wij van iedereen in huis, ook naar elkaar toe.
Nee, hun moeder woont nog in het oorspronkelijke huis.quote:Op zondag 24 december 2023 16:14 schreef Leandra het volgende:
Wonen jullie in het huis waar zij als gezin ook woonden of wonen jullie ergens anders?
Ja, vader heeft dat al een paar gevraagd. Van ter loops tot een heel serieus gesprek.quote:Op zondag 24 december 2023 16:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens, het gebrek aan basis beleefdheid moet je niet accepteren. Maar boos worden of verwijten is precies wat hij probeert te bereiken dus hem op zijn kop geven is niet de manier. Niet makkelijk om een manier te vinden om daar doorheen te prikken op een constructieve manier.
Hebben jullie al eens gevraagd waarom hij jou negeert?
Ook niet in het huis waar hun vader woonde, wij hebben samen een nieuw huis gekocht. Bewuste keuze, nieuw begin en ruimte voor iedereen.quote:Op zondag 24 december 2023 17:38 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Nee, hun moeder woont nog in het oorspronkelijke huis.
Wij worden niet boos, maar als hij niks zegt dan tikt z'n vader hem bijv aan of spreekt hem aan van "wat zeg je dan, als iemand je groet".quote:Op zondag 24 december 2023 16:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens, het gebrek aan basis beleefdheid moet je niet accepteren. Maar boos worden of verwijten is precies wat hij probeert te bereiken dus hem op zijn kop geven is niet de manier. Niet makkelijk om een manier te vinden om daar doorheen te prikken op een constructieve manier.
Hebben jullie al eens gevraagd waarom hij jou negeert?
Blijkbaar heeft dat geen enkel effect. En feitelijk zeg je dan ook niks als ouder, je man is wel een beetje natte dweil hoor... Gaan jullie wel eens echt in gesprek waarom hij dat doet?quote:Op zondag 24 december 2023 17:43 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Wij worden niet boos, maar als hij niks zegt dan tikt z'n vader hem bijv aan of spreekt hem aan van "wat zeg je dan, als iemand je groet".
Daar loopt het vast, want zeker heeft man gesprekken met hem gevoerd en hem duidelijk gemaakt dat het niet oké is. Maar een gesprek bestaat uit tegen hem praten, gevoel delen, vragen stellen, ruimte geven en dan komen er maar een paar zinnen waarvan weet ik niet er altijd eentje is.quote:Op zondag 24 december 2023 20:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft dat geen enkel effect. En feitelijk zeg je dan ook niks als ouder, je man is wel een beetje natte dweil hoor... Gaan jullie wel eens echt in gesprek waarom hij dat doet?
Doet hij dat alleen bij jou? Dan kan je man hem aanspreken op pestgedrag en uitleggen dat het kwetsend is, en dat pesten niet OK is. Vermoedelijk kent hij dat wel vanuit de kanjermethode vanuit school. Hier dacht m'n stiefdochter mij goed in de zeik te zetten met een pestliedje toen ze 9 of 10 was. M'n man heeft dat 1x benoemd als pestgedrag/kwetsend/onaardig en daarna was het afgelopen met dergelijk gedrag. Wel andere issues gehad natuurlijk.
Fijn dat de hulp op gang gekomen is. Is het moeilijker geworden?quote:Op maandag 1 april 2024 00:32 schreef Lodelie het volgende:
Ondertussen is therapie bezig, het is heel complex.
Het is zeer zeker niet makkelijk en het gaat ook niet perse beter.
Maar er is professionele hulp voor hem en daar moeten we op vertrouwen en geduld hebben.
Als jij je er minder mee bemoeit, wordt het vast makkelijker.quote:Op maandag 1 april 2024 00:32 schreef Lodelie het volgende:
Ondertussen is therapie bezig, het is heel complex.
Het is zeer zeker niet makkelijk en het gaat ook niet perse beter.
Maar er is professionele hulp voor hem en daar moeten we op vertrouwen en geduld hebben.
Nee, dat is het tegengestelde van wat het plan is van de therapeut.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als jij je er minder mee bemoeit, wordt het vast makkelijker.
Volgens mij was het vooral de moeder die de verminderde interesse had?quote:Op maandag 1 april 2024 11:05 schreef Cruzinats het volgende:
Tussen de regeltjes door en de dingen die jij zegt lees ik vooral dat de vader het allemaal niet zozeer uitmaakt. Volgens mij ben jij aan het trekken aan een dood paard, je zal nooit een leuke relatie kunnen hebben met de zoon zolang hij niet de erkenning en validatie krijgt van zijn vader.
Zo'n kereltje zal zich vooral het derde wiel voelen bij activiteiten met papa en het nieuwe neukertje van papa. Het is vaak ook niet iets waar tieners op zitten te wachten, dus als de relatie nu al bekoeld is verwacht dan niet dat het in de toekomst beter zal worden.
Jouw betrokkenheid zal eerder werken als een rode lap op een stier bij moeder en zoon terwijl de vader zijn handen wast in onschuld. Vader moet natuurlijk gewoon oprechte interesse en tijd willen steken in zijn zoon, kinderen voelen dit al heel goed aan, al kunnen ze het vaak nog niet onder woorden brengen.
Volgens mij is er niets complex aan als vrouwen hun neukerdjes niet in het leven van hun kinderen betrekken. Dat lijkt me zelfs heel verstandig.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:00 schreef g60forced het volgende:
het heeft me veel tijd gekost om alles door te lezen...
de reden dat mij motiveerde dit te doen
omdat ik de vrouw waarmee ik 1+ jaar FWB heb
pas 1 kind heb ontmoet (jongste van 4 en dat gaat helemaal super)
de oudere van 11 en 17 heb ik nog nooit in t echt gezien
heel erg complex waarom dit niet kan en gewenst is...
maar van wat ik hier lees kan ik toch al wat dingetjes meepikken
mocht het ooit verder ontwikkelen...
iets wat ik best wel zou willen, maar momenteel moeder dus niet
(monenteel: lees misschien nooit) waar ik probeer begrip voor te hebben
anyways OnTopic:
vervelend dat je dit moet meemaken er was zelf iemand die zei je moet stoppen
maar daar is het veel te laat voor, zeker nu 2 andere kinderen van hem t wel prima gaat
bijv. ook in mijn situatie had ik dat meteen na de eerst 2-3weken moeten wegrennen
helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan, als je gek bent op iemand!
(in jouw geval is t wel mooi dat die vader ook 100% voor jou gaat, iets dat bij mij ontbreekt)
maar bij mij doet ze dat dus wel... tenmiste voor de jongstequote:Op dinsdag 9 april 2024 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is er niets complex aan als vrouwen hun neukerdjes niet in het leven van hun kinderen betrekken. Dat lijkt me zelfs heel verstandig.
Ik vind het niks. Mijn kinderen zien eigenlijk nooit een dame die alleen maar om te neuken is. In geval van een relatie dan kijk ik het ook eerst even een tijd aan voor ik mijn kinderen erbij betrek.quote:Op dinsdag 9 april 2024 23:14 schreef g60forced het volgende:
[..]
maar bij mij doet ze dat dus wel... tenmiste voor de jongste
omdat ze de oudste 2 al 1jaar niet mag zien
wellicht had ik die anders inmiddels ook al ontmoet
maar ze is niet alleen om te neuken (en ik ook niet voor haar)quote:Op dinsdag 9 april 2024 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het niks. Mijn kinderen zien eigenlijk nooit een dame die alleen maar om te neuken is. In geval van een relatie dan kijk ik het ook eerst even een tijd aan voor ik mijn kinderen erbij betrek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |