abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211718398
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:12 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Eens, maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat ze denken dat er een herhaling van de jaren '30 met kampen etc. binnenkort zijn intrede gaat doen als je bijvoorbeeld Timmermans en Kaag hoort.

Wat volgens mij pertinente onzin is (wij hebben geen totale fragiele instituten zoals tijdens de Weimarrepubliek, geen onbetaalbare oorloggschuld of een beurskrach om maar wat te noemen).

Misschien zie ik dit verkeerd, maar dan is het op zijn minst bangmakerij dan wel opruiing. Maar goed, ze hebben de vrijheid om het zo aan te vliegen natuurlijk.
Je hoeft niet eens naar hen te kijken, kijk hier op het forum. Wat vroeger door ging voor gematigde linkse users zijn full radicaal extreem links anti-PVV “de kampen worden geopend” conspiracy toer gegaan.
pi_211718430
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:21 schreef probeer het volgende:

Ah natuurlijk, de welbekende radicaal-rechtse reflex. Niets over het onderzoek weten, maar het wel meteen afdoen als 'het rammelt aan alle kanten'. Zeker die linkse academici weer he?
Het rammelt aan alle kanten en de academici die erover spraken zaten heel erg vast in hun bubble ja.

quote:
Leg me eens uit dan, hoe dat onderzoek rammelt. Ik wacht wel. Wijs ons op de hiaten. Op de foute redenaties of aannames. Fileer dat onderzoek eens.
Ik was al begonnen, maar die post is je ontglipt blijkbaar.

Weltschmerz in NWS / PVV de grootste met 37 zetels #19 Wilders of Milders?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 22:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het was kennelijk heel belangrijk om in tegenstelling tot voorgaande verkiezingen al met een analyse te komen.

Wat klopt hier niet?
[..]
Ik wist niet dat we zoveel mensen uit die buurt hadden die zich niet als moslim identificeren. En waar zijn de Bosniers? Uit Oost-Azie en Suriname komen ook moslims overigens. Ik vraag me af wat het criterium voor moslim is, maar is dat nou even lastig, het nieuws is er al wel maar het rapport is nog niet gepubliceerd zodat we de conclusies kunnen beoordelen.

Methodologisch lijkt het me sowieso wat vreemd om 1000 mensen aan je onderzoeksgroep toe te voegen halverwege, en dan zijn er maar 120 moslims onder de 1000 immigranten, en de PVV stemmers zijn er ook maar 1000 van de 6000? Dat is niet in de buurt van het kwart dat de PVV haalde.

En dan de manier waarop erover gepraat wordt. Hebben al die mensen nou zo'n plaat voor hun kop? Waarom alsmaar doen alsof de massa-immigratie iets statisch is? Elke maand komen er meer buitenlanders bij en verandert het land dus. Een Nederlandse regering, van en voor de Nederlanders die Nederlanders niet op één zet, hoe absurd wil je het hebben? Het verband tussen de massa-immigratie en het woningtekort en de bestaanszekerheid behoeft verder ook geen nadere vermelding als je niet in hun wereldvreemde bubbel inclusief ontkenningsfase zit.

PVV-stemmers moeten snel even als racisten afgeschilderd worden voordat het controleerbaar is, want wat zou je anders tegen die fantastische massa-immigratie en een regering die Nederlanders op de laatste plaats zet kunnen hebben?
Ik ga niet quotes in quotes leesbaar maken dus de link staat erbij met daarin de ter filering relevante stukjes uit de krant vetgemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211718439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het rammelt aan alle kanten en de academici die erover spraken zaten heel erg vast in hun bubble ja.
[..]
Ik was al begonnen, maar die post is je ontglipt blijkbaar.

Weltschmerz in NWS / PVV de grootste met 37 zetels #19 Wilders of Milders?
[..]
Ik ga niet quotes in quotes leesbaar maken dus de link staat erbij met daarin de ter filering relevante stukjes uit de krant vetgemaakt.
Top. Kom ik later op terug. Ik ga zo rendang eten.

Wel knap dat je al kan stellen dat het aan alle kanten rammelt terwijl je verderop stelt dat we nog niets over de conclusies kunnen zeggen omdat het nog niet gepubliceerd is.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 23-12-2023 16:43:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_211718455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Opmerkelijk dat 1) het dus niet echt om anti-migratie draait omwille van de druk op bestaanszekerheid en huisvesting (wat vele PVV-stemmers hier altijd als motivatie aanvoeren), maar dus meer lijkt te gaan om het niet willen van niet-Nederland(er)s. En 2) dat het eerst zeer lage vertrouwen van de PVV-stemmers in de TK en regering, met de verkiezingsuitslag plots hersteld is naar het Nederlands gemiddelde. En dat terwijl de formatie nog lang niet af lijkt. 3) Dat de PvdGLA de binding met arbeiders volledig kwijt is. 4) Dat er zo veel NSC en BBB-ers toch voor de PVV gingen.
Interessant artikel.

Maar men claimt nu wel erg veel op basis van data die nog niet beschikbaar is? Hoe de verhoudingen precies dus liggen blijft onduidelijk. Er wordt nu een beeld geschetst op basis van o.a. een paar quotes, maar in hoeverre dit klopt valt niet te checken.
pi_211718460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hoeft niet eens naar hen te kijken, kijk hier op het forum. Wat vroeger door ging voor gematigde linkse users zijn full radicaal extreem links anti-PVV “de kampen worden geopend” conspiracy toer gegaan.
True, maar dat is van beide 'kanten' ook wel zo. Men heeft zich op allerlei onderwerpen compleet ingegraven en de toon is ontzettend verhard.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 23 december 2023 @ 16:43:44 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211718539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja en waarom zou de VVD niet wat progressief willen inzetten?
Ik vind het gelul dat kabinetten tegen woningen zijn. Dat de bouw stokt is niet iets van de laatste jaren. .
wel van de rutte kabinetten sinds 2012 toen Rutte 2 de bejaardenhuizen heeft gesloten en het wonen in recreatiewoningen heeft verboden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 december 2023 @ 16:47:39 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211718570
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
benieuwd hoe ze reageren als blijkt dat er een kabinet Plasterk-Omtzigt-Van der Plas komt
met de nieuwe peilingen opgeteld is de VVD niet eens meer nodig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 december 2023 @ 16:49:26 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211718581
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij noemt ze hier extreemrechts. Of ze dat allemaal zijn weet ik niet maar ze hebben in elk geval wel extreemrechts gestemd. Dat mag toch gewoon benoemd worden?
Sterker nog: ik noem ze niet eens extreemrechts. Ik zeg slechts dat je uitspraken zoals "de waarheid benoemen" en "Nederland moet weer voor Nederlanders worden!!" vaak voorbij ziet komen bij rechtsextremisten (die nog uit de kast moeten komen).
Huilen dan.
  zaterdag 23 december 2023 @ 16:51:24 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211718598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat gaat al terug tot de Bosnische vluchtelingen van de jaren 90. Het was een trucje, het COA zet de asielvinder zogenaamd op straat, de particuliere woningbouwvereniging geeft hem dan daarom urgentie om de wachtlijst te passeren, en zodra de woning gebouwd ter verheffing van de Nederlandse arbeider voor hem geregeld is moet die daadwerkelijk het AZC uit. Niet netjes geregeld maar toen de wachtlijsters gewoon wel een keer aan de beurt kwamen was dat ook weer niet zo'n enorm probleem. Het was bovendien een tijdelijke situatie door een oorlog vlakbij, geen permanente instroom van doorreizigers met een conflictje, dienstplicht of verbod op homoseks in het openbaar als excuus.

Wat ergens in de jaren 10 gebeurd moet zijn is dat als die woningbouwverenigingen en stichtingen hun statuten moesten wijzigen en de doelstelling nu uitvoering van de huisvestingswet is. Feitleijk heeft de overheid zich daarmee deze particularie initiatieven en vastgoed toegeeigend voor het eigen omvolkingsbeleid, of 'replacement migration' zoals onze VN-gezant dat zou noemen naar de gelijknamige de VN beleidsdoelstelling.

Hugo de Jonge heeft alleen de druk nog wat verhoogd, waardoor nu permanent steeds meer vrijkomende woningen worden ingenomen door nepvluchtelingen, die ook niet meer vertrekken want ze zijn hier gekomen omdat ze een gratis huis krijgen, en een baan hebben waarmee ze een ander huis kunnen kopen of huren zit er doorgaans niet in. Dus zoals een kwart van Amsterdam al is weggegeven aan moslimimmigranten, zo gaat ook in de rest van Nederland een groot deel van de woningvoorraad door een vergelijkbare groep buitenlanders bezet worden.
Hugo zegt openlijk dat de asielzoeker voorrang krijgt op een nederlander bij een woning .

Gewoon zet het letterlijk zo in de krant

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterker nog: ik noem ze niet eens extreemrechts. Ik zeg slechts dat je uitspraken zoals "de waarheid benoemen" en "Nederland moet weer voor Nederlanders worden!!" vaak voorbij ziet komen bij rechtsextremisten (die nog uit de kast moeten komen).
Daar gaat men het dan mee eens zijn

als je de moslims voorrang geeft op een woning
pi_211718612
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat kun jij wel zo zeggen, maar ik geloof jou niet, evenals dat jij mij niet gelooft als ik jouw aannames over mij ontkennen zou.
Daarom,.. geloof ik niet....
pi_211718630
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:11 schreef Nober het volgende:
Weer wat zetels erbij.

[ twitter ]

[ twitter ]
Heeft ie al excuses gemaakt aan Jan Dijkgraaf?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211718711
quote:

[..]
Komt door het gejank van extreem (dom) rechts.
pi_211718806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Lekker inhoudelijke reactie. Heb je al wat nazigroeten gedaan na de verkiezingsuitslag?
De Godwins komen tegenwoordig ook uitsluitend van links.

Het huilie gehalte is daar ook extreem aanwezig.

En ze waren nog wel zo "moralistisch verheven".

Nou, merk er eigenlijk helemaal niets van. Sterker nog, het lijkt er steeds meer op dat de 'rechtse mens' veel meer de -echte wijsheid- in pacht heeft.

Olie-vuur.

Graag op deze post niet reageren.
pi_211718837
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Top. Kom ik later op terug. Ik ga zo rendang eten.
Lekker/

quote:
Wel knap dat je al kan stellen dat het aan alle kanten rammelt terwijl je verderop stelt dat we nog niets over de conclusies kunnen zeggen omdat het nog niet gepubliceerd is.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat we hun voorlopige conclusies niet kunnen controleren omdat ze besloten hebben nieuws te brengen voordat het rapport af is en kan worden ingezien. Dat het, laat ik het nuanceren, van verschillende kanten rammelt heb ik reeds onderbouwd. Het rammelt, het lijkt alsof er iets los zit dus, 'dat hoort zo' is nog steeds een mogelijke conclusie wanneer je het hoort rammelen.
pi_211718871
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hugo zegt openlijk dat de asielzoeker voorrang krijgt op een nederlander bij een woning .

Gewoon zet het letterlijk zo in de krant
Sterker nog, in de kamer zei hij "Dit zijn Nederlanders". Feitelijk onjuist en een openlijke minachting van de waarde van het Nederlands staatsburgerschap en het door die kamer te vertegenwoordigen volk.

De bizarre positie dat ik het nu voor Hugo de Jonge zou opnemen is niet waar ik mij werkelijk bevind. Maar dit specifieke onderdeel van het probleem is echt ouder dan Hugo de Jonge, de minister van volkshuisvesting die geen idee heeft wat het te huisvesten volk is.
pi_211718878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Komt door het gejank van extreem (dom) rechts.
De zoute tranen direct na de verkiezingsuitslag kwam toch vooral van Frans “Hou Elkaar Even Vast” Timmermans, de grootste faalhaas aan het linkerspectrum. Die gaat op de eerste bus terug naar de EU als hij de kans krijgt, ouwe linkse vakkenvullende opportunist dat het er is.
pi_211718926
quote:

[..]
Inderdaad. Deze verkiezingen hebben ook pijnlijk bloot weten te leggen waar het probleem zit, en dat is bij Progressief Links. Deze uitslag is dan ook een reactie op de radicalisering die daar de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden, waardoor ook te veel concrete problemen zijn genegeerd. En in plaats van dat wat zelfreflectie te tonen, doet men er gewoon nog een flinke schep bovenop en begint de politieke tegenstander weg te zetten als 'extreemrechts' en 'nazi'.

Dit kent tragisch genoeg ook enige ironie, aangezien het juist velen van Progressief Links waren, die de afgelopen weken, hand in hand met een deel van de moslims, door de straten trokken en het leven van de Joodse gemeenschappen onveilig hebben gemaakt, terwijl men ook nog schuimbekkend opriep voor het vernietigen van de enige Joodse staat ter wereld.
pi_211719070
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Deze verkiezingen hebben ook pijnlijk bloot weten te leggen waar het probleem zit, en dat is bij Progressief Links. Deze uitslag is dan ook een reactie op de radicalisering die daar de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden, waardoor ook te veel concrete problemen zijn genegeerd. En in plaats van dat wat zelfreflectie te tonen, doet men er gewoon nog een flinke schep bovenop en begint de politieke tegenstander weg te zetten als 'extreemrechts' en 'nazi'.

Dit kent tragisch genoeg ook enige ironie, aangezien het juist velen van Progressief Links waren, die de afgelopen weken, hand in hand met een deel van de moslims, door de straten trokken en het leven van de Joodse gemeenschappen onveilig hebben gemaakt, terwijl men ook nog schuimbekkend opriep voor het vernietigen van de enige Joodse staat ter wereld.
Antisemitisme is bon ton in elite links kringen heden ten dage.
pi_211719073
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

We moeten niet vergeten dat er niet alleen 20 zetels voor de PVV bijkwamen, maar ook 27 voor NSC en BBB. Dat maakt een enorme verschuiving en samen met JA21, SP, FvD een anti-establishment meerderheid van 80 zetels voor wat "afgehaakt Nederland" heette, ironisch genoeg aangezien dat stemmers zijn die via de stembus de koers van Nederland wilden veranderen en dat nu ook gaan doen.

Dat is veel groter dan alleen mensen die niet meer in de VVD praatjes trappen en eindelijk op de PVV besloten te stemmen. Natuurlijk wordt graag gedaan alsof dat alleen om de 'buitenlanderangst' van de PVV-stemmers ging, maar er is veel meer aan de hand qua verschuiving van het electoraat.
  Moderator zaterdag 23 december 2023 @ 18:09:11 #260
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211719190
Ik begrijp dat iedereen tegenwoordig of een nazi of een antisemiet is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 23 december 2023 @ 18:09:16 #261
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211719192
Toch vraag ik mij af of de islam wel echt een religie is?

Je kan het ook zien als een gevaarlijke sekte, een profeet genaamd Mohammed die in het verleden in het Midden Oosten de strijd aan ging met de kuffars, (ongelovigen) en die mensen bekeerde met het zwaard...

In dat opzicht zou je wellicht wel een verbod kunnen invoeren op islamitisch onderwijs.

Ik denk dat er geen betere leider zou zijn voor Nederland als Geert Wilders op dit moment, Omzigt vind ik een beetje een nerveus mannetje zonder echte leiderschap, een beetje zoals Jan Peter Balkenende.

Geert Wilders zal wellicht een einde kunnen maken van het woningtekort, als we dankzij hem kunnen stoppen met het opvangen van asielzoekers, dan zal dat al een daling van 50.000 immigranten opleveren per jaar, dus meer woningen voor de Nederlander.
  zaterdag 23 december 2023 @ 18:13:34 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211719214
twitter
  zaterdag 23 december 2023 @ 18:14:25 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211719219
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, volgens 'progressief' Nederland is dat al een decennia of twee het geval
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211719239
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 09:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want jij wil - na al jouw reacties omtrent dit onderwerp - zeggen dat die vlieger voor jou niet opgaat?
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:58 schreef Isdatzo het volgende:
Niet gelezen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 23 december 2023 @ 18:20:27 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211719258
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]

Het doet je nog steeds pijn?
Huilen dan.
pi_211719288
quote:
Dat of enorm woke.
pi_211719442
quote:
Vergeet niet “achterlijk” en “racist”.
pi_211719487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat of enorm woke.
Tja, woke zijn heeft een prijs. En dat heeft juist niet met 'of' te maken maar met 'en en'.
  zaterdag 23 december 2023 @ 18:55:32 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211719576
Toepasselijk tiktok filmpje ivm vertrek Kaag en haar toewensing richting GW.

https://www.tiktok.com/@billionaire.nl/video/7304606672377498913
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:09:11 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211719700
quote:
Alsof de rivieren voor het eerst hoog staan :')
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')