abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:32:11 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211716149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je overschat de invloed van D66 enorm. De partij mag af en toe mee regeren, maar heeft gemiddeld zo'n 15 zetels. De voormannen/-vrouwen van D66 ageren tegen extreem-rechts. Lijkt me heel normaal. Ze zijn er alleen niet zo goed in.

Raar om D66'ers hier weg te zetten als polariserend of dat het daarom in het rijtje past. Alsof iemand die ageerde tegen Mussolini vergeleken kan worden met Mussolini, omdat ze ook polariseerden. Lachwekkend. Ze moeten echter niet doen alsof de kiezers "dom" zijn ofzo, daar ben ik het wel mee eens.
Die invloed reikte veel verder dan die 15 zetels.

Of was dat hele klimaat-gender-diversiteit dingetje iets uit de VVD koker?

D66 polariseerde vooral tegen Jan Blanke Boerenlul, die heropgevoed moest worden.

Ze ageren tegen extreem-rechts? Ze ageren tegen alles wat ze niet zint en derhalve maar extreem-rechts noemen. Zie het voorbeeld van hoe Jetten Baudet's optreden jegens die Bram probeerde te framen. De D66-werkwijze bij uitstek.

Baudet tegen Bram: Ik wens je een gelukkig leven toe.
Jetten op Twitter: WIJ BLIJVEN STRIJDEN TEGEN VROUWEN- EN HOMOHAAT.

DAT is D66. En als dat geen polarisering is, weet ik niet wat het wel is.

Op het lijstje van groezelige partijtjes hoort D66 prima thuis.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 23-12-2023 13:39:00 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211716161
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?
Wilders heeft rare uitspraken gedaan in het verleden. Koran verbieden, moskeeen sluiten. Dat kan natuurlijk niet
Een hoop mensen zullen het misschien niet durven toegeven, het is nogal gevoelig, hebben toch een onbehaaglijk gevoel bij dat geloof en zien een verdere Islamisering niet zitten.
Het is ook niet de enige reden waarom veel mensen (ikzelf niet btw) op de PVV hebben gestemd
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:34:25 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211716173
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Men signaleert wel dat er een steeds maatschappijbredere onvrede is die mensen in de richting van steeds weer andere populisten drijft, maar ze kunnen of willen niet inzien wat het eigen aandeel daarin is. Zolang dat niet gebeurt kan de trend niet doorbroken worden.
woningen toewijzen aan migranten boven jonge Nederlandse gezinnen die een Nederlands kindje willen maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211716232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klimaat in het afgelopen kabinet is uiteraard vooral vanuit D66 en CU naar voren gebracht, hoewel CDA en VVD ook het probleem erkennen. Wat is het probleem daarmee? De grote meerderheid van Nederland wil actie op dit punt.

Zie bv:

quote:
(...)

82 procent vindt het belangrijk dat de overheid zich bezighoudt met klimaatbeleid. Dat is iets minder dan drie jaar geleden toen 85 procent dit vond. 44 procent vindt het beleid nog niet ver genoeg gaan. Dat is niet veranderd ten opzichte van 2020 (42 procent). 33 procent is het ermee eens dat Nederland alleen een streng klimaatbeleid moet voeren als grote landen zoals China en Amerika dit ook doen, een groter deel (45 procent) is het daarmee oneens. Ook deze percentages zijn vergelijkbaar met die van drie jaar eerder.

(...)

https://longreads.cbs.nl/(...)ergietransitie-2023/
Ik weet niet over welke "gender-diversiteit"-dingetjes je het hebt. Het gepolariseer daarover zie ik vooral van conservatieve jankballen online, die bezig zijn met hun cultuur-oorlogjes. Vervelende trend die over is komen waaien uit de VS sinds enkele jaren.
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:43:12 #205
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211716251
Ik zag in een overzicht van de Europese Unie dat Syrische vluchtelingen Duitsland als land nummer 1 kiezen, en direct daarna vangen wij de meeste Syriėrs op van alle Europese landen.

Dit jaar zijn er 20.000 Syriėrs bijgekomen, in Spanje, Frankrijk en Zwitserland nog geen 1000 ...
Zweden zijn er dit jaar ook nauwelijks Syriėrs bijgekomen, terwijl Zweden vroeger altijd een topbestemming was voor Syrische migranten, gezien ze er 200.000 hebben, meer dan de 160.000 die wij hebben opgevangen, zeker omdat Zweden slechts 10 miljoen inwoners telt ipv de 17 miljoen die wij hebben.

Maar je ziet duidelijk dat overige landen strenger worden, en de stroom naar ons groter aan het worden is.

Ik hoop dat de PVV dit kan oplossen, de vluchtelingenstroom afzwakken, zoals naar Deens model, dit is ook de enige reden waarom ik op hem gestemd heb.
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:43:45 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211716258
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Klimaat in het afgelopen kabinet is uiteraard vooral vanuit D66 en CU naar voren gebracht, hoewel CDA en VVD ook het probleem erkennen. Wat is het probleem daarmee? De grote meerderheid van Nederland wil actie op dit punt.

Zie bv:
[..]
Ik weet niet over welke "gender-diversiteit"-dingetjes je het hebt. Het gepolariseer daarover zie ik vooral van conservatieve jankballen online, die bezig zijn met hun cultuur-oorlogjes. Vervelende trend die over is komen waaien uit de VS sinds enkele jaren.
Eerder een reactie op de eveneens uit de VS overgewaaide woke trend, hier ten lande nog eens danig verspreidt door de Wekkers en Luytendijken. Juist en vooral in academia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211716266
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
woningen toewijzen aan migranten boven jonge Nederlandse gezinnen die een Nederlands kindje willen maken
Dat "statushouders die sneller woningen krijgen dan Nederlandse ingezetenen"-fenomeen is een klein puzzelstukje van het veel bredere probleem, namelijk dat de gevestigde politieke orde steeds minder benul lijkt te hebben van de noden en zorgen van de gemiddelde burger. Als jij als stemmer de indruk hebt dat degene die in toenemende mate jou komt voorschrijven hoe je je leven moet leiden helemaal niet lijkt te snappen of geinteresseerd is hoe dat leven er nu eigenlijk uitziet, stem je dan op hem? Nee. En zo drijft men dus naar populisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 23-12-2023 13:51:46 ]
pi_211716280
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerder een reactie op de eveneens uit de VS overgewaaide woke trend, hier ten lande nog eens danig verspreidt door de Wekkers en Luytendijken. Juist en vooral in academia.
Daar kan ik me ook aan ergeren. Herinner me dat jij bv. racist werd genoemd uit het niks in het AMV topic.

Maar tegelijk is nu alles waar iemand het niet mee eens is "woke". Het is betekenisloos geworden. Ik weet dus niet zo goed wat ik ermee kan.

Neem bv. een rechtszaak uit Florida waarin werd gevraagd aan de advocaat voor de staat Florida en in het verlengde anti-woke strijder, gouverneur DeSantis, wat zijn definitie van woke was en dat was kennelijk: "the belief there are systemic injustices in American society and the need to address them." Volgens deze definitie ben jij ook vast woke.

Maar voor de goede orde, dat D66-politici de PVV en FVD wegzetten als extreem-rechts, daar ben je het niet mee eens? Of ben je het er niet mee eens dat ze het benoemen? Of vind je het bv. wel goed dat ze dat zo benoemen, maar dat ze kiezers op deze partijen in die retoriek niet mee moeten nemen?

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-12-2023 14:04:27 ]
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:48:46 #209
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211716314
Ik roep ook mensen in mijn omgeving op om te stemmen tijdens de Europese verkiezingen, want de stroom moet eigenlijk aan de buitengrenzen aangepakt worden van de EU, er moet een ruk naar rechts gemaakt worden in het Europees parlement, een beetje zoals de Republikeinen nu de macht hebben in de US.

Veel mensen die ik ken begrijpen het belang niet van de Europese verkiezingen, maar die is er wel degelijk, gezien steeds meer besluiten worden genomen door de EU en niet perse meer door de landen zelf.
pi_211716423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee dat mag niet want ondanks hun stem op Wilders zijn het heus geen racisten!!
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:39 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Nee dat zijn het het zeker niet.
Het kan zijn dat je prima overweg kunt met je Surinaamse, Turkse of Chinese buren/collega's maar je de overlast van Noord Afrikaanse jongeren spuugzat bent.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Fijn dat je mijn post nog even komt bevestigen _O-
Probeer anders eens te onderbouwen waarom het benoemen dat bepaalde groepen op allerlei negatieve manieren in de samenleving zijn oververtegenwoordigd, wél racistisch zou zijn? Want dat is natuurlijk wat je eigenlijk van mening bent ..
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:59:12 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211716449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
De PVV is natuurlijk zwaar kut.

De groei ervan zou, zo zou men denken, in ieder geval tot wat zelfreflectie leiden bij de voorhoede der zelfverklaarde 'progressieve' wakers van de democratie, de grondwet en het fatsoen in het algemeen.

Niets daarvan: men gaat gewoon vrolijk voort. Het zijn allemaal provinciale achterlijken, laagopgeleiden, VI-kijkers, racisten en gewoon volk dat te stom is om 'het te begrijpen'.

Lekker doorgaan zo...
Het is te grappig voor woorden.
Rechts hoeft helemaal niet meer te campaignen, dat doet links voor ze.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:07:39 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211716564
Het is gewoon simpel scoren met jankerige identiteitspolitiek, dat zie je aan DENK en dat zie je aan de PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211716579
quote:
In 1848 barstte de bom. Koningen en keizers traden af of vluchtten, en de nerveuze Willem II i benoemde de liberalen Donker Curtius en Thorbecke tot leiders van kabinet en grondwetscommissie, die hervormingen door de conservatieve Kamer moesten krijgen. Thorbecke ontwierp in tien dagen de grondwet, maar moest toestaan dat onder invloed van Donker Curtius tien artikelen uit de Belgische grondwet rechtstreeks werden overgenomen in de Nederlandse. Conservatieven hoonden dat de conceptgrondwet een ‘slegt geredigeerde kopij van de Belgische constitutie’ was, maar gingen onder druk van de liberale publieke opinie en de koning uiteindelijk overstag. Een interessant gegeven daarbij is dat – zoals de historicus Remieg Aerts heeft opgemerkt – de Belgische grondwet zelf weer deels een afgeleide was van die van 1814-1815, gecombineerd met de Franse Charte van 1830. Zo kwamen, met een omweg, historische antecedenten en internationale invloeden terecht in de grondwet van 1848. Niet voor niets heeft Thorbecke-biograaf Jan Drentje deze een ‘eclectische ‘Europese’ constitutie’ genoemd.
https://www.denederlandse(...)oeden_op_de_grondwet

schuld van de Belgen dus, dat katholiekenmoslims godsdienstvrijheid kennen :P
pi_211716581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

D66 polariseerde vooral tegen Jan Blanke Boerenlul, die heropgevoed moest worden.

Ze ageren tegen extreem-rechts? Ze ageren tegen alles wat ze niet zint en derhalve maar extreem-rechts noemen. Zie het voorbeeld van hoe Jetten Baudet's optreden jegens die Bram probeerde te framen. De D66-werkwijze bij uitstek.

Baudet tegen Bram: Ik wens je een gelukkig leven toe.
Jetten op Twitter: WIJ BLIJVEN STRIJDEN TEGEN VROUWEN- EN HOMOHAAT.

DAT is D66. En als dat geen polarisering is, weet ik niet wat het wel is.

Op het lijstje van groezelige partijtjes hoort D66 prima thuis.
Het is meer dat die “Jan boerenlul” zich enorm wat aantrekt van die, in mijn ogen, hele normale standpunten van de D66. Ja er zijn typisch die teveel “woke” schreeuwen en alles maar in bepaalde vakjes drukken, maar daar vallen normale pro vrouwen of Homo standpunten niet onder.

Natuurlijk kan men beter wel een Baudet wel negeren als die loopt te blčren. Reacties op Baudet worden doorgaan meteen aangegrepen onder met motto “zie je wel”.
pi_211716650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Men signaleert wel dat er een steeds maatschappijbredere onvrede is die mensen in de richting van steeds weer andere populisten drijft, maar ze kunnen of willen niet inzien wat het eigen aandeel daarin is. Zolang dat niet gebeurt kan de trend niet doorbroken worden.
Dit ja. Er is vastgesteld door dat soort linkse stemmers dat de PVV een verschrikkelijke partij is, en toch stemmen er opeens heel wat mensen op. Ze stemmen liever op zon controversiėle partij dan op een gevestigde partij. Dat zou toch met een reden zijn.

Maar nee. Allemaal idioten. Racisten. Nazis. Fascisten. Hun aanpak: de polarisering nog wat vergroten. Lekker uit de hoogte doen omdat zij het wél allemaal snappen. Niet wetende dat die houding enkel nog meer mensen wegdrijft. En dan inderdaad surprised pikachu face dat zo’n partij enkel groeit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:12 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211716716
Ik blijf idioten gewoon idioten noemen hoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:15 #217
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211716717
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alles voor het vaderland toch
Vaag antwoord weer
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:27:32 #218
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211716925
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
Ik blijf idioten gewoon idioten noemen hoor.
Op het internet wel ja.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:38:29 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211717129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat "statushouders die sneller woningen krijgen dan Nederlandse ingezetenen"-fenomeen is een klein puzzelstukje van het veel bredere probleem, namelijk dat de gevestigde politieke orde steeds minder benul lijkt te hebben van de noden en zorgen van de gemiddelde burger. Als jij als stemmer de indruk hebt dat degene die in toenemende mate jou komt voorschrijven hoe je je leven moet leiden helemaal niet lijkt te snappen of geinteresseerd is hoe dat leven er nu eigenlijk uitziet, stem je dan op hem? Nee. En zo drijft men dus naar populisten.
De Rutte kabinetten stonden volledig naast de realiteit

Als de VVD aan een wedstrijd zou meedoen, hoe krijg je de nederlandse kiezer gefrustreerd dan zou de VVD glansrijk winnen en Hugo schaar ik dan voor het gemak ook maar bij de VVD kliek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:43:00 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211717168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het is meer dat die “Jan boerenlul” zich enorm wat aantrekt van die, in mijn ogen, hele normale standpunten van de D66.
D66 heeft van Rute heeel erg veel gekregen in ruil voor het torentje voor Rutte

30 miljard voor stikstof en 25 miljard voor klimaat onzin, maar woningen voor Nederlandse jongeren dat is er niet bij
Den UyL die had het wel geweten, maar de pvda dat heeft ook niets meer met de gewone man te maken en Groen Links zeker niet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-12-2023 15:00:26 ]
pi_211717530
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?
Dat geloof dringt zich toch op aan de hele wereld? Zonder te doen aan zelfreflectie en behandelen iedereen die niet gelooft toch ook niet als een volwaardig mens?
pi_211717614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
D66 heeft van Rute heeel erg veel gekregen in ruil voor het torentje voor Rutte

30 miljard voor stikstof en 25 miljard voor klimaat onzin, maar woningen voor Nederlandse jongeren dat is er niet bij
Den UyL die had het wel geweten, maar de pvda dat heeft ook niets meer met de gewone man te maken en Groen Links zeker niet
Ja en waarom zou de VVD niet wat progressief willen inzetten? Ik vind het gelul dat kabinetten tegen woningen zijn. Dat de bouw stokt is niet iets van de laatste jaren.
Je kan vinden dat je minder moet inzetten op klimaat en stikstof, maar het onzin noemen vind ik kortzichtig, of je moet klimaatontkenner zijn.

Hier goed wezen isoleren en we hebben ondertussen ook een warmtepomp. Daar pluk ik zelf ook de vruchten van.
pi_211717723
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ga jij maar eens lekker uithuilen bij je (hoge)priester/pastoor of andere fanatieke religieuzen.
Sorry, ik heb niks met geloof en religie en geloof niet in sprookjesfiguren, geloof alleen in mijzelf.
pi_211717827
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 23 december 2023 15:28 schreef Toine51 het volgende:[/b
[..]
Sorry, ik heb niks met geloof en religie en geloof niet in sprookjesfiguren, geloof alleen in mijzelf.
Dat kun jij wel zo zeggen, maar ik geloof jou niet, evenals dat jij mij niet gelooft als ik jouw aannames over mij ontkennen zou.
pi_211717830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja. Er is vastgesteld door dat soort linkse stemmers dat de PVV een verschrikkelijke partij is, en toch stemmen er opeens heel wat mensen op. Ze stemmen liever op zon controversiėle partij dan op een gevestigde partij. Dat zou toch met een reden zijn.

Maar nee. Allemaal idioten. Racisten. Nazis. Fascisten. Hun aanpak: de polarisering nog wat vergroten. Lekker uit de hoogte doen omdat zij het wél allemaal snappen. Niet wetende dat die houding enkel nog meer mensen wegdrijft. En dan inderdaad surprised pikachu face dat zo’n partij enkel groeit.
Dus omdat er veel PVV stemmers zijn, moet men opeens de standpunten van de PVV gaan normaliseren, omdat er anders wellicht nog meer PVV stemmers bij komen?
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')