Inderdaad, de EU heeft niks met soevereiniteit te maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Alsof wij souvereiniteit hebben
tja, dat ligt aan jezelf.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Alsof wij souvereiniteit hebben
De EU bestaat niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Inderdaad, de EU heeft niks met soevereiniteit te maken.
Misschien zitten er nog een paar vrijwilligers op FOK! Die zijn zo fanatiek.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)e-opraakt.html#nujij
Hoe gaat dit escaleren?
Welke onderhandelingen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:28 schreef ludovico het volgende:
Echt volstrekt krankjorum dat in deze tijd nog partijen te vinden zijn die om hele knuddige kut redenen tienduizenden manschappen door de schredder halen.
En die blaam treft primair Putin, maar is Zelensky ook zo een held dat er 0.0 uit de onderhandelingen komt?
Zijn wij zo heldhaftig dat we geen manschappen zelf sturen? "goedkope proxy war.?" Zijn wij ethisch?
Overigens vind ik het ook een krankzinnig idee uberhaupt dat je mensen kunt sturen - niet uit vrije wil - om het eigen leven te geven.
Natuurlijk, helden dit en dat, maar het is best kwaadaardige business allemaal.
Nou, dat Zelensky zijn handen uitsteekt om de boeien in ontvangst te nemen, en Kyiv op een zilveren presenteerblaadje aan Poetin geeft.quote:
Zelensky heeft nooit een keus gehad. Die wou zelfs onderhandelen net voor de invasie, maar toen dacht Putin dat hij binnen een paar dagen het halve land bezet te hebben en Zelensky gevangen te hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:28 schreef ludovico het volgende:
Echt volstrekt krankjorum dat in deze tijd nog partijen te vinden zijn die om hele knuddige kut redenen tienduizenden manschappen door de schredder halen.
En die blaam treft primair Putin, maar is Zelensky ook zo een held dat er 0.0 uit de onderhandelingen komt?
Zijn wij zo heldhaftig dat we geen manschappen zelf sturen? "goedkope proxy war.?" Zijn wij ethisch?
Overigens vind ik het ook een krankzinnig idee uberhaupt dat je mensen kunt sturen - niet uit vrije wil - om het eigen leven te geven.
Tja, goede vraag. Tot nu toe hebben we gehoopt dat Putin op zou geven als we maar genoeg wapens aan de Oekraense soldaat zouden geven. Levens van NAVO soldaten hebben we nooit in willen zetten. Maar de russen blijven een grote dreiging ook als Oekrane verslagen is. Sterker, de dreiging neemt dan alleen maar toe.quote:Zijn wij zo heldhaftig dat we geen manschappen zelf sturen? "goedkope proxy war.?" Zijn wij ethisch?
Zelensky heeft zeker wel een keuze gehad.quote:Op woensdag 20 december 2023 09:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zelensky heeft nooit een keus gehad. Die wou zelfs onderhandelen net voor de invasie, maar toen dacht Putin dat hij binnen een paar dagen het halve land bezet te hebben en Zelensky gevangen te hebben.
De kans is ook niet groot dat Putin met minder genoegen zal nemen en er dus ooit iets te onderhandelen valt.
[..]
Tja, goede vraag. Tot nu toe hebben we gehoopt dat Putin op zou geven als we maar genoeg wapens aan de Oekraense soldaat zouden geven. Levens van NAVO soldaten hebben we nooit in willen zetten. Maar de russen blijven een grote dreiging ook als Oekrane verslagen is. Sterker, de dreiging neemt dan alleen maar toe.
Wat een barmhartige Samaritanen, die Russenquote:Op woensdag 20 december 2023 10:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zelensky heeft zeker wel een keuze gehad.
In het begin van de oorlog wilde Rusland zich terugtrekken als Oekrane niet bij de NAVO zou komen.
Nu is de situatie zo ver gescaleerd dat het er nu niet meer in zit.
Anderzijds gaat het ook om grondstoffen ntl.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het begin van de oorlog wilde Rusland zich terugtrekken als Oekrane niet bij de NAVO zou komen.
Dit blijft ook maar gewoon terugkomen. Er klopt gewoon niets van en zelfs al zou het wel kloppen (voor deze keer) is de geloofwaardigheid er van precies 0quote:Op woensdag 20 december 2023 10:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een barmhartige Samaritanen, die Russen
En wie zegt dat de Russen zich dan wl aan de afspraak zouden hebben gehouden?quote:Op woensdag 20 december 2023 10:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daar zit natuurlijk wel een reden achter.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En wie zegt dat de Russen zich dan wl aan de afspraak zouden hebben gehouden?
Zie ook met het inleveren van de kernwapens.
Rusland zou Oekrane beschermen als zij de kernwapens aan Rusland zouden geven.
Nou, aparte manier van beschermen.
idemditoquote:Op woensdag 20 december 2023 11:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit blijft ook maar gewoon terugkomen. Er klopt gewoon niets van en zelfs al zou het wel kloppen (voor deze keer) is de geloofwaardigheid er van precies 0
Ga toch weg met je "jullie" man. Het zegt alles hoe je dit conflict bekijkt.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
idemdito
Jullie argument blijft ook tot vervelens toe terug komen.
Uiteraard, er zijn een heleboel factoren die meespelen.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Anderzijds gaat het ook om grondstoffen ntl.
Deze week nog een duitse politieker gehoord die zei dat de EU-belangen in Oekraine puur economisch waren, en dan vooral om lithium, dat broodnodig wordt in de toekomstige energietransities.
Daarom wsl ook dat ze zo pushen om Oekraine in de EU te krijgen, en ook eindeloos geld willen blijven pompen.
Beetje vergelijkbaar met de olie-oorlogen van those-whose-name-we-may-not-speak
ok?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga toch weg met je "jullie" man. Het zegt alles hoe je dit conflict bekijkt.
Ware het niet dat Oekrane zelf bij de EU wil komen en daar alsnog jarenlange procedures en hervormingen voor nodig zijn.omdar het land nog helemaal niet voldoet voor lidmaatschap. Nog niet eens kandidaat lidmaatschap.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard, er zijn een heleboel factoren die meespelen.
Ze gooien er ook cluster munitie op.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:20 schreef UncleScorp het volgende:
ah bombardementen
Gisteren journalist ter plaatse aan het front verslag horen brengen over oekrainse raketaanvallen op de stad Donetsk, waar ze eigenlijk al 8 jaar lang op schieten.
Nu gebruiken ze de westerse HIMARS om op burgers te schieten, en ze hanteren de "double-tap".
Dat betekent een raket afvuren en na inslag net lang genoeg wachten tot hulpverleners ter plaatse zijn om dan een 2e HIMARS erop te schieten.
Effectief natuurlijk.
Zeker, ze zouden eerder bij de NAVO komen dan bij de EU.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ware het niet dat Oekrane zelf bij de EU wil komen en daar alsnog jarenlange procedures en hervormingen voor nodig zijn.omdar het land nog helemaal niet voldoet voor lidmaatschap. Nog niet eens kandidaat lidmaatschap.
En dan heb je onze vriend Poetin die hetzelfde voor ogen heeft, maar dan voor de federatie en dat zonder procedures en hervormingen maar met grof geweld.
Goed verhaal weer. Natuurlijk gaat Oekrane de spaarzame en dure HIMARS raketten die ze nog hebben om op oninteressante burgerdoelen te schieten.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:20 schreef UncleScorp het volgende:
ah bombardementen
Gisteren journalist ter plaatse aan het front verslag horen brengen over oekrainse raketaanvallen op de stad Donetsk, waar ze eigenlijk al 8 jaar lang op schieten.
Nu gebruiken ze de westerse HIMARS om op burgers te schieten, en ze hanteren de "double-tap".
Dat betekent een raket afvuren en na inslag net lang genoeg wachten tot hulpverleners ter plaatse zijn om dan een 2e HIMARS erop te schieten.
Effectief natuurlijk.
Misschien moeten we ook maar es wat foto's posten van hoe het oekraiens leger op eigen burgers schiet ...quote:Op woensdag 20 december 2023 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze gooien er ook cluster munitie op.
Keep 'm coming.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Misschien moeten we ook maar es wat foto's posten van hoe het oekraiens leger op eigen burgers schiet ...
oh ik dacht Russia bad Murica goodquote:Op woensdag 20 december 2023 11:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard, er zijn een heleboel factoren die meespelen.
En de enige reden dat ze die garanties nodig hebben is omdat ze een imperiale buurman hebben.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker, ze zouden eerder bij de NAVO komen dan bij de EU.
Natuurlijk wel handig voor het westen als ze bij de NAVO komen.
Dan kunnen ze de grondstoffen verdedigen.
Zowel Oekrane als Rusland hebben het verdrag die die dingen illegaal maakt niet ondertekend.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze gooien er ook cluster munitie op.
Gheghequote:Op woensdag 20 december 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
De leiders van Donetsk zijn natuurlijk wel helemaal zelf verantwoordelijk voor het feit dat ze worden aangevallen door Oekrane. Hadden ze Oekrane maar niet uit moeten dagen door onafhankelijk te willen worden en toenadering te zoeken tot Rusland.
De eckte BNW'ers in dit topic zullen het hier over met me eens zijn.
Volgens mij was er weinig aan de hand totdat ze bij de NAVO wilde komen.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de enige reden dat ze die garanties nodig hebben is omdat ze een imperiale buurman hebben.
Klopt, het is ook geen verwijt naar Oekrane.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zowel Oekrane als Rusland hebben het verdrag die die dingen illegaal maakt niet ondertekend.
Dat klopt alleen niet. Het is reactief, niet pro actief. Ook zij hebben gezien wat er gebeurt is in Tsjetsjeni, Georgie, Syrie enzovoorts. Daarom wilden ze bij de navo en je ziet wat er met je land gebeurt als je er niet bij zit en Rusland weer eens op de imperialistische tour gaat.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij was er weinig aan de hand totdat ze bij de NAVO wilde komen.
Als Trump nog steeds president was geweest was deze oorlog er ook niet geweest denk ik.
De indruk die ik heb is dat ze willen laten zien hoe agressief Rusland is en om dat voor elkaar te krijgen gaan ze Rusland steeds verder in de hoek drukken totdat die in de aanval gaat en nu kunnen ze zeggen 'kijk hoe agressief Rusland is'
Daar kun je over tobben ja. Alleen is er van het meeste stedelijke gebied toch al niets meer over en burgers wonen er ook niet meer.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, het is ook geen verwijt naar Oekrane.
Maar om het nou in stedelijke gebieden te gebruiken is wel discutabel toch?
Wat een onzin joh. Om 'te laten zien hoe agressief Rusland is' had niemand Oekrane nodig, tenzij het gaat om mensen met het historisch besef van een goudvis. Heel de wereld heeft al kunnen zien hoe Rusland tekeer ging op bijvoorbeeld de Kaukasus tegen Tsjetsjeni.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als Trump nog steeds president was geweest was deze oorlog er ook niet geweest denk ik.
De indruk die ik heb is dat ze willen laten zien hoe agressief Rusland is en om dat voor elkaar te krijgen gaan ze Rusland steeds verder in de hoek drukken totdat die in de aanval gaat en nu kunnen ze zeggen 'kijk hoe agressief Rusland is'
Ja, waarom stoppen de barmhartige Russische vredesduiven daar niet mee dan?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, het is ook geen verwijt naar Oekrane.
Maar om het nou in stedelijke gebieden te gebruiken is wel discutabel toch?
Tjetjeni zal voor de meeste mensen te lang geleden zijn, maar pre-Oekrane zijn Georgi en Syri de meest recente voorbeelden van het beestachtige modus operandi van de Russen.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een onzin joh. Om 'te laten zien hoe agressief Rusland is' had niemand Oekrane nodig, tenzij het gaat om mensen met het historisch besef van een goudvis. Heel de wereld heeft al kunnen zien hoe Rusland tekeer ging op bijvoorbeeld de Kaukasus tegen Tsjetsjeni.
In 2014 woonden er wel mensen en hadden ze er ook geen moeite mee.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar kun je over tobben ja. Alleen is er van het meeste stedelijke gebied toch al niets meer over en burgers wonen er ook niet meer.
Zal wel beteren als hij nog es 450.000 mensen van straat laat plukken om te gaan sterven voor ...quote:Zelensky verliest vertrouwen van Oekraners nadat tegenoffensief uitblijft
De Oekraense president Volodymyr Zelensky heeft sinds het mislukken van het tegenoffensief afgelopen zomer steeds meer kritiek te verduren gekregen. Volgens nieuwe gegevens van het Internationaal Instituut voor Sociologie van Kiev blijkt dat het vertrouwen in Zelensky gedaald is en bovendien sommige Oekraners zelfs helemaal geen vertrouwen meer hebben in hun president. Ook andere overheidsinstellingen verliezen in de peiling een merkbare hoeveelheid vertrouwen van het volk.
https://www.hln.be/buiten(...)-uitblijft~a0397eb5/
Waarom moesten de leiders van Donetsk Kyiv zo nodig uitdagen dan?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In 2014 woonden er wel mensen en hadden ze er ook geen moeite mee.
Tsjetsjeni was binnenlandse aangelegenheid, wat heeft dat met de NAVO te maken?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt alleen niet. Het is reactief, niet pro actief. Ook zij hebben gezien wat er gebeurt is in Tsjetsjeni, Georgie, Syrie enzovoorts. Daarom wilden ze bij de navo en je ziet wat er met je land gebeurt als je er niet bij zit en Rusland weer eens op de imperialistische tour gaat.
Daarom zitten nu ook Noorwegen en Finland zo goed als hij de nato.
Je had het over: "De indruk die ik heb is dat ze willen laten zien hoe agressief Rusland is", het ging niet over de Navo. Waarop je verteld werd dat een Oekraine daar helemaal niet voor nodig was vanwege andere voorbeelden uit het recente verleden zoals Syre, Georgi en Tsjetsjeni.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tsjetsjeni was binnenlandse aangelegenheid, wat heeft dat met de NAVO te maken?
Georgi is hetzelfde verhaal als Oekrane, werd met rust gelaten tot ze lid van de NAVO wilde worden.
Syri werd ongevraagd gebombardeerd door NAVO landen en Rusland heeft toestemming om daar te zijn.
Ja en ik leg uit aan de hand van die voorbeelden waar die agressie vandaan komt.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je had het over: "De indruk die ik heb is dat ze willen laten zien hoe agressief Rusland is", het ging niet over de Navo. Waarop je verteld werd dat een Oekraine daar helemaal niet voor nodig was vanwege andere voorbeelden uit het recente verleden zoals Syre, Georgi en Tsjetsjeni.
Dat bevestigt toch juist wat ik zeg?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie trek je weer. Dat er mensen zijn die minder vertrouwen hebben in Zelensky betekent niet dat ze zich maar direct willen overgeven. Ik kan je uit zeer betrouwbare bron melden dat de haat richting Rusland daar inmiddels zo diepgeworteld is dat het ze resultaat willen zien, van wie dan ook.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zal wel beteren als hij nog es 450.000 mensen van straat laat plukken om te gaan sterven voor ...
Dan zijn je voorbeelden zijn niet zo goed, want Rusland heeft de Navo helemaal niet nodig om zich barbaars te gedragen.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en ik leg uit aan de hand van die voorbeelden waar die agressie vandaan komt.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Sterker nog, het woordje nato laat ze barbaars handelen.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zijn je voorbeelden zijn niet zo goed, want Rusland heeft de Navo helemaal niet nodig om zich barbaars te gedragen.
Maar NAVO landen respecteren die territoriale integriteit toch ook niet?quote:Op woensdag 20 december 2023 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch juist wat ik zeg?
Rusland respecteert territoriale integriteit niet.
[..]
Wat een rare conclusie trek je weer. Dat er mensen zijn die minder vertrouwen hebben in Zelensky betekent niet dat ze zich maar direct willen overgeven. Ik kan je uit zeer betrouwbare bron melden dat de haat richting Rusland daar inmiddels zo diepgeworteld is dat het ze resultaat willen zien, van wie dan ook.
En dat resultaat krijg je niet door gewoon maar op te geven.
Het zijn ook mijn voorbeelden niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zijn je voorbeelden zijn niet zo goed, want Rusland heeft de Navo helemaal niet nodig om zich barbaars te gedragen.
Je hebt zelf toch ook wel door dat je nu appels met peren vergelijkt toch?quote:Op woensdag 20 december 2023 12:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar NAVO landen respecteren die territoriale integriteit toch ook niet?
Dus wat is dan het verschil?
Nee eigenlijk niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch ook wel door dat je nu appels met peren vergelijkt toch?
Omdat dit wel iets anders is dan de conflicten van de afgelopen jaren. Het is het grootste conflict op Europese bodem sinds de tweede wereldoorlog. Rusland heeft genocide gepleegd en genocidale taal uitgeslagen. Het westen direct (nuclear) bedreigd. Economisch oorlog gevoerd tegen het westen en dat allemaal op een plek dat je binnen een etmaal met de auto kan bereiken.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet.
Ik kijk gewoon met een neutrale blik naar het conflict.
Natuurlijk zwaar klote dat Rusland Oekrane is binnengevallen maar het is niet echt iets nieuws ofzo.
Er zijn zo veel landen aangevallen de afgelopen jaren.
Ik snap de selectieve verontwaardiging niet.
Dus je voelt je meer persoonlijk betrokken omdat het op Europees grondgebied is?quote:Op woensdag 20 december 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat dit wel iets anders is dan de conflicten van de afgelopen jaren. Het is het grootste conflict op Europese bodem sinds de tweede wereldoorlog. Rusland heeft genocide gepleegd en genocidale taal uitgeslagen. Het westen direct (nuclear) bedreigd. Economisch oorlog gevoerd tegen het westen en dat allemaal op een plek dat je binnen een etmaal met de auto kan bereiken.
En als kers op de taart is dit allemaal gebeurt nadat het westen jarenlang weggekeken heeft. Zelfs na de annexatie van de Krim haalden we in feite onze schouders op
Klopt, niemand had ook verwacht dat Poetin zo dom zou zijn om deze oorlog te starten..quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:28 schreef ludovico het volgende:
Er valt weinig te onderhandelen, Poetin weet dat dit een kwestie van de lange adem is, en gaat er vanuit dat hij die heeft.quote:En die blaam treft primair Putin, maar is Zelensky ook zo een held dat er 0.0 uit de onderhandelingen komt?
In feite is het aan Oekraene om te beslissen of ze hun land verdedigen of niet. En gezien het feit dat Poetin het land geheel wil innemen begrijp ik wel dat Oekrane door gaat.quote:Zijn wij zo heldhaftig dat we geen manschappen zelf sturen? "goedkope proxy war.?" Zijn wij ethisch?
Wat ik merk is dat een Russisch mensenleven niets waard is.quote:Overigens vind ik het ook een krankzinnig idee uberhaupt dat je mensen kunt sturen - niet uit vrije wil - om het eigen leven te geven.
Wij bedreigen landen die Rusland ondersteunen ook niet met een nucleaire aanval.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
het westen jarenlang weggekeken heeft. Zelfs na de annexatie van de Krim haalden we in feite onze schouders op
Dus je voelt je meer persoonlijk betrokken omdat het op Europees grondgebied is?
Van genocide is zover al ik weet nog helemaal geen bewijs.
Dat wordt alleen geroepen door allerlei figuren.
Het westen heeft de sancties ingesteld toch?
Niet Rusland.
Die bedreigingen kwamen doordat het westen zich met de oorlog ging bemoeien.
Dat wegkijken valt wel mee want na de annexatie is Oekrane flink bewapend door een paar NAVO landen.
De Minsk akkoorden waren ook bedoeld om Oekrane te bewapenen was toch bekend geworden?
Waar zeg ik dat het acceptabel is dat Rusland ons bedreigd?quote:Op woensdag 20 december 2023 12:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij bedreigen landen die Rusland ondersteunen ook niet met een nucleaire aanval.
Waarom is het dan wel acceptabel als Rusland ons daarmee bedreigt?
En waarom mag Oekrane niet bewapend worden?
quote:Op woensdag 20 december 2023 13:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het acceptabel is dat Rusland ons bedreigd?
Waar zeg ik dat Oekrane niet bewapend mag worden?
Waarom leg jij mij steeds woorden in de mond?
Waarom is dat relevant?quote:De Minsk akkoorden waren ook bedoeld om Oekrane te bewapenen was toch bekend geworden?
Dat was een reactie op dit:quote:
En waar zeg ik nou dat ze dat niet hadden mogen doen?quote:En als kers op de taart is dit allemaal gebeurt nadat het westen jarenlang weggekeken heeft. Zelfs na de annexatie van de Krim haalden we in feite onze schouders op
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Genocidequote:een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen door 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
Kun je ook een keer met iets anders dan ja maar hunnie komen?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef UncleScorp het volgende:
Genocide en genocide taal
Gelukkig hebben we Israel om de werkelijke betekenis van deze woorden te demonstreren.
En met westerse wapens.
En talloze gecastreerde Oekranse POW's (en gezien hoe die POW's behandeld worden is nog maar de vraag of dat 'netjes' met een medische ingreep gebeurt, ik vrees van nietquote:Op woensdag 20 december 2023 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je ook een keer met iets anders dan ja maar hunnie komen?
Kinderen ontvoeren, boeken met Oekraense taal en cultuur vervangen voor Russische, de lijst gaat door..dat is simpelweg genocide.
Dus de UN snapt het niet?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je ook een keer met iets anders dan ja maar hunnie komen?
Kinderen ontvoeren, boeken met Oekraense taal en cultuur vervangen voor Russische, de lijst gaat door..dat is simpelweg genocide. Niet omdat ik dat vind, maar omdat het voldoet aan de voorwaarde om genocide genoemt te worden.
https://www.euronews.com/(...)st-report-on-ukrainequote:A United Nations report found that Russia has committed murder, rape and torture in Ukraine, but stopped short of classifying its actions as genocide
De UN heeft zijn geloofwaardigheid al even geleden verloren.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus de UN snapt het niet?
[..]
https://www.euronews.com/(...)st-report-on-ukraine
Als ze doorvechten worden ze dood gemaakt.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
En daarom met Oekrane wel doorgaan, zij vechten letterlijk voor hun voortbestaan.
En ik maar denken dat jij niks met BNW hebt.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De UN heeft zijn geloofwaardigheid al even geleden verloren.
Volgens Artikel 2 uit hun eigen verdrag uit 1949 zitten ze er idd naast.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 20 december 2023 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze doorvechten worden ze dood gemaakt.
Hoe is dat in het voordeel voor je voortbestaan?
Het zal je verbazen hoeveel mensen zich door dood hebben gevochten zodat jij en ik in vrijheid over dit onderwerp kunnen keuvelen.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze doorvechten worden ze dood gemaakt.
Hoe is dat in het voordeel voor je voortbestaan?
Ga het ze maar vertellen, misschien passen ze het aan.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Volgens Artikel 2 uit hun eigen verdrag uit 1949 zitten ze er idd naast.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Genocideverdrag
Een aantal elementen uit dat verdrag zie je de Russen uitvoeren op de Oekranse bevolking in de bezette gebieden.
Dus beter doen hun huiswerk nog een keer goed.
Ze moeten niks en met vrijheid gaat ook niks veranderen.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel mensen zich door dood hebben gevochten zodat jij en ik in vrijheid over dit onderwerp kunnen keuvelen.
De enige reden dat ze vechten is omdat ze moeten.
Dit is juist een voorbeeld waarom die geloofwaardigheid weg is. Of het verkiezen van SA als voorzitter van de mensenrechtenraad:')quote:Op woensdag 20 december 2023 14:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ga het ze maar vertellen, misschien passen ze het aan.
https://www.un.org/en/desa/contact-us
Oekrane was ook voor de inval een oneindig vrijer land dan Rusland ooit is geweest. En dat zegt wat, want het was er geen pais en vree verder.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze moeten niks en met vrijheid gaat ook niks veranderen.
Een oneindig vrijer land nog wel.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is juist een voorbeeld waarom die geloofwaardigheid weg is. Of het verkiezen van SA als voorzitter van de mensenrechtenraad:')
[..]
Oekrane was ook voor de inval een oneindig vrijer land dan Rusland ooit is geweest. En dat zegt wat, want het was er geen pais en vree verder.
Zeker, vrije verkiezingen, vrije pers, een veel grotere vrijheid om te zijn wie je wil zijn zonder bang te hoeven zijn voor (politieke) "vervolging"quote:Op woensdag 20 december 2023 14:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een oneindig vrijer land nog wel.
Je bent nogal stellig.
Kan je dat onderbouwen of toelichten?
Wat betreft verkiezingen ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, vrije verkiezingen, vrije pers, een veel grotere vrijheid om te zijn wie je wil zijn zonder bang te hoeven zijn voor (politieke) "vervolging"
Let wel, dit is in vergelijking tot Rusland. Het is en blijft een ex Sovjet land dat hard bezig was/is met moderniseren
En zelfs in dat daglicht gezien blijf ik achter mijn stelling staan. Simpelweg omdat Poetin zijn Rusland een autocratie is.
Er was sprake van relatief vrije pers in Rusland, dat klopt. Dat is alleen helemaal de nek omgedraaid en in het bijzonder na de invasie is dat in een stroomversnelling geraakt.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat betreft verkiezingen ben ik het wel met je eens.
Wat ik dan wel weer verdacht vond is dat er iemand uit de USA werd ingevlogen en geneutraliseerd on daar minister van financin te worden.
Getuigd niet echt van betrouwbaarheid en neutraliteit.
Wat vrije pers betreft niet echt want vrije pers bestaat ook in Rusland.
Als voorbeeld kan ik de Russische krant nemen die hun excuses aanboden aan Nederland voor MH17.
Correct.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, vrije verkiezingen, vrije pers, een veel grotere vrijheid om te zijn wie je wil zijn zonder bang te hoeven zijn voor (politieke) "vervolging"
Let wel, dit is in vergelijking tot Rusland. Het is en blijft een ex Sovjet land dat hard bezig was/is met moderniseren
En zelfs in dat daglicht gezien blijf ik achter mijn stelling staan. Simpelweg omdat Poetin zijn Rusland een autocratie is.
Ik kan me wel aardig vinden in je standpunten hoor maar ik kijk anders tegen de situatie aan.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er was sprake van relatief vrije pers in Rusland, dat klopt. Dat is alleen helemaal de nek omgedraaid en in het bijzonder na de invasie is dat in een stroomversnelling geraakt.
En ik sluit mijn ogen niet voor de schimmige zaken die er spelen of hebben gespeeld hoor, maar er moet wel een fundament zijn en of correlatie hebben met het betreffende onderwerp.
Zo heb ik, maar dat is persoonlijk, altijd heel nadrukkelijk gezegd dat het optreden van Verhofstadt en van Baalen verschrikkelijk ondoordacht was. Zeker in de roerige tijd waarin het land zich toen bevond.
Dat van Navo klopt wel ja, maar dat is dus ook naar "wel" gekanteld na de invasie. Zelfs na de annexatie van de Krim was dat nog niet zo. Dus dat zegt zeker wat over hun beweegredenen.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kan me wel aardig vinden in je standpunten hoor maar ik kijk anders tegen de situatie aan.
20 jaar geleden kwam ik regelmatig in Oekrane en heb me daar prima vermaakt.
Aardige gastvrije mensen maar ik heb daar ook Russen leren kennen en die waren eigenlijk hetzelfde.
Beiden prima volk, totdat ze gaan zuipen.
Maar ik zie Oekrane niet echt als een vrij land.
Er was helemaal geen meerderheid onder de bevolking om bij de NAVO te komen want die mensen wisten donders goed dat het problemen zou gaan geven en dat ze er financieel niet echt beter van zouden worden.
Ze wilden liever bij de EU want daar worden ze zelf beter van en ze hadden Finland als voorbeeld.
Maar ik heb daar ook veel nazi sympathien gezien.
Op markt waar ik kwam verkochten ze volop beeldjes van hakenkruisen en Duitse adelaars.
Toen ik een Oekraener had gevonden die een beetje Duits/Engels sprak heeft hij mij uitgelegd dat de nazi's hun hadden gered van Stalin.
Ach ja, ieder land z'n geschiedenis.
Ik stoor me daar niet aan.
Dus eigenlijk weten we allebei hoe het zit maar trekken we andere conclusiesquote:Op woensdag 20 december 2023 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat van Navo klopt wel ja, maar dat is dus ook naar "wel" gekanteld na de invasie. Zelfs na de annexatie van de Krim was dat nog niet zo. Dus dat zegt zeker wat over hun beweegredenen.
Er heerst onder een bepaald deel van de bevolking inderdaad het beeld dat de nazis hen heeft bevrijdt van de ussr. Wat wel raar is want de nazi's zagen Oekraners (slavische volkeren berhaupt) als minderwaardig en hebben er ook als beesten huis gehouden. Dat zegt wel het eea hoe de Sovjets daar huis hebben gehouden.
Ik heb de indruk dat je zeker weet waar je het over hebt dus dat kan zomaar eens kloppenquote:Op woensdag 20 december 2023 15:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk weten we allebei hoe het zit maar trekken we andere conclusies
Dan sluit je antwoord niet aan.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat was een reactie op dit:
[..]
En waar zeg ik nou dat ze dat niet hadden mogen doen?
Waarom sluit mijn antwoord niet aan?quote:Op woensdag 20 december 2023 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan sluit je antwoord niet aan.
We hebben in feite niets gedaan tegen de annexatie.
Alleen wat zachte sancties.
Zoek eens op wat de consequenties zijn als ze dat een genocide noemen.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Minsk akkoorden zijn het gevolg van de onrust in Donbas.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom sluit mijn antwoord niet aan?
welk argument blijft steeds terug komen?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
idemdito
Jullie argument blijft ook tot vervelens toe terug komen.
En leg dan eens uit wat er precies mis is met een economisch motief om een bepaald land te steunen...quote:Op woensdag 20 december 2023 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Anderzijds gaat het ook om grondstoffen ntl.
Deze week nog een duitse politieker gehoord die zei dat de EU-belangen in Oekraine puur economisch waren, en dan vooral om lithium, dat broodnodig wordt in de toekomstige energietransities.
Daarom wsl ook dat ze zo pushen om Oekraine in de EU te krijgen, en ook eindeloos geld willen blijven pompen.
Beetje vergelijkbaar met de olie-oorlogen van those-whose-name-we-may-not-speak
Zoek het lekker zelf op.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoek eens op wat de consequenties zijn als ze dat een genocide noemen.
Ik snap wel waarom de VN dit geen genocide noemt, en helaas voor je is dat geen complot of duistere agenda.quote:
Omdat het simpelweg geen genocide is?quote:Op woensdag 20 december 2023 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom de VN dit geen genocide noemt, en helaas voor je is dat geen complot of duistere agenda.
Het tikt de vakjes voor genocide aan.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg geen genocide is?
Ja en dat is gebaseerd op aannames en propaganda.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het tikt de vakjes voor genocide aan.
Dat is al opgemerkt in deze discussie..
Ik laat dit even hierquote:genocide (de; v; meervoud: genocides)
1
volkerenmoord
Zit het je zo dwars dat Ruslands acties in Oekrane onder genocide geschaard worden ja?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en dat is gebaseerd op aannames en propaganda.
Ben blij dat de officile instanties daar door heen kijken
Het volk dat de genocide pleegt heeft meer slachtoffers dan het volk dat uitgemoord wordtquote:
Dat klopt. Krijg je als je humanwaves tactieken gebruikt.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het volk dat de genocide pleegt heeft meer slachtoffers dan het volk dat uitgemoord wordt
Ja eigenlijk wel, aangezien het niet aan de definities van genocide voldoet lijkt het meer op propaganda.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zit het je zo dwars dat Ruslands acties in Oekrane onder genocide geschaard worden ja?
de definitie is volkerenmoord. Hoe voldoet het daar niet aan volgens jou?quote:Op donderdag 21 december 2023 17:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, aangezien het niet aan de definities van genocide voldoet lijkt het meer op propaganda.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Genocideverdragquote:In Artikel II wordt een definitie gegeven van het misdrijf genocide. Daaronder wordt verstaan een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
a. het doden van leden van de groep;
b. het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep;
c. het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging;
d. het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen;
e. het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
Goh alles kan aangevinkt worden voor Gaza, maar dat terzijde want dat interesseert niemand geen zak. (Behalve kinderen, die worden mee gebombardeerd ipv verplaatst, doch dit terzijde).quote:Op donderdag 21 december 2023 19:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Nogmaals, uit Artikel 2 van het Genocideverdrag, van de VN, uit 1948:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Genocideverdrag
En van naar Rusland gedeporteerde ontvoerde Oekranse kinderen zijn talloze bewijzen van.
Sterker nog, daar komen Russen trots voor uit.
Dat is niet af te doen met 'aannames of propaganda'.
En dan zijn er nog de talloze Oekranse pow's die gecastreerd terugkomen.
Dat kun je onder punt d) plaatsen.
Om nog maar te zwijgen over het laten verdwijnen van alles wat naar Oekranse cultuur riekt te vernietigen en te vervangen door Russische shit.
Het uitwissen van de Oekranse cultuur en geschiedenis in de bezette gebieden.
Genocide omhelst zoveel meer dan massamoord in vernietigingskampen.
Maar verspilde moeite dat ik dit hier typ, het heeft meer nut om te discussiren tegen een muur.
Nog los hiervan. Het gaat al weken over israel. En hoe ze te veel geweld inzetten. Zeggen dat het niemand een zak interesseert is wel apart.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef sp3c het volgende:
in een topic over Oekraine zul je minder mensen vinden die geinteresseerd zijn in de situatie in Gaza idd, dat lijkt me ook wel een beetje voor de hand liggen
Tuurlijk, alle begrip daarvoor.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef sp3c het volgende:
in een topic over Oekraine zul je minder mensen vinden die geinteresseerd zijn in de situatie in Gaza idd, dat lijkt me ook wel een beetje voor de hand liggen
als ik had gevonden dat je het niet mag vernoemen dan had ik het al weggehaald, daar heb ik je toestemming echt niet voor nodigquote:Op donderdag 21 december 2023 19:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk, alle begrip daarvoor.
Het (dode) topic over volkerenmoord in Gaza toont idd aan dat het niemand interesseert.
Als jij vindt dat ik het niet mag vernoemen...jij hebt de knipschaar
boeit mij persoonlijk geen reet, voor mij zijn beide partijen fout en ze doen maarquote:Op donderdag 21 december 2023 19:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nog los hiervan. Het gaat al weken over israel. En hoe ze te veel geweld inzetten. Zeggen dat het niemand een zak interesseert is wel apart.
Persoonlijk doen is nergens voor nodigquote:Op donderdag 21 december 2023 19:56 schreef sp3c het volgende:
en stel je niet de hele tijd zo aan man
doe ik ook niet maar het is zoooo vermoeiend op deze manierquote:Op donderdag 21 december 2023 20:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Persoonlijk doen is nergens voor nodig
Nee, gaan ze niet doen, en jij wilt niet weten waarom niet, dus..quote:Op woensdag 20 december 2023 14:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ga het ze maar vertellen, misschien passen ze het aan.
https://www.un.org/en/desa/contact-us
Tja, dit topic leert dat Isral dat gewoon mag, dus dan is het niet zo vreemd dat niemand dat verder interesseert.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk, alle begrip daarvoor.
Het (dode) topic over volkerenmoord in Gaza toont idd aan dat het niemand interesseert.
Als jij vindt dat ik het niet mag vernoemen...jij hebt de knipschaar
Kan zijn, je kan het ook gewoon naast je leggen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:19 schreef sp3c het volgende:
doe ik ook niet maar het is zoooo vermoeiend op deze manier
Genocide gaat niet over aantal slachtoffersquote:Op donderdag 21 december 2023 14:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het volk dat de genocide pleegt heeft meer slachtoffers dan het volk dat uitgemoord wordt
Fijn dat je de VN zoveel krediet geeft op het moment dat ze in jouw straatje beslissen.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en dat is gebaseerd op aannames en propaganda.
Ben blij dat de officile instanties daar door heen kijken
ik zeg het altijd gewoonquote:Op donderdag 21 december 2023 20:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan zijn, je kan het ook gewoon naast je leggen.
Maar persoonlijk doen, nee
Ik zie hier zoveel users zich aanstellen, ik negeer ze gewoon anders blijft het continu ontsporen.
I knowquote:Op donderdag 21 december 2023 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg het altijd gewoon
shit is nergens voor nodig, nobody is out to get you
Omdat het gaat om zeggenschap over een stuk grondgebied en niet om volkerenmoord.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
de definitie is volkerenmoord. Hoe voldoet het daar niet aan volgens jou?
Toch zijn er behoorlijk wat users die schijt hebben aan de richtlijnen en hier alleen maar komen om te bashen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg het altijd gewoon
shit is nergens voor nodig, nobody is out to get you
Het middel om dat gebied te assimileren valt onder volkerenmoord.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het gaat om zeggenschap over een stuk grondgebied en niet om volkerenmoord.
Neuh, daar voor zijn er veel te weinig burger slachtoffers.quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het middel om dat gebied te assimileren valt onder volkerenmoord.
Wat is volgens jou het minimum aantal dat daarvoor nodig is?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Neuh, daar voor zijn er veel te weinig burger slachtoffers.
Er moeten aanvallen zijn om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het minimum aantal dat daarvoor nodig is?
Wordt tijd dat Ali weer grote schoonmaak gaat houden.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch zijn er behoorlijk wat users die schijt hebben aan de richtlijnen en hier alleen maar komen om te bashen.
Nee, discussie moeten we hier niet willen inderdaad.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wordt tijd dat Ali weer grote schoonmaak gaat houden.
Nee, discussie moeten we hier niet willen inderdaad.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch zijn er behoorlijk wat users die schijt hebben aan de richtlijnen en hier alleen maar komen om te bashen.
Daar wordt toch algemeen (buiten Fok) aan gewerkt?quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:58 schreef ems. het volgende:
Tijd voor censuur van onwelgevallige meningen!
Maar waar staat dat in de omschrijving van genocide?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er moeten aanvallen zijn om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Daar is geen sprake van.
Uiteraard komen er wel burgers om het leven maar uitroeien is niet aan de orde.
Maar waarom verwacht je dat niet?quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Russia got richer even as the war in Ukraine raged on last year, while the West shed trillions of dollars of wealth
Je verwacht het niet. Zal wel kremlinpropaganda zijn.
De rakketten op de steden is niet om burgerslachtoffers te maken? Of geloof je dat het allemaal legitieme militaire doelen zijn maar 90% gewoon verkeerd neerkomt of zoquote:Op vrijdag 22 december 2023 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er moeten aanvallen zijn om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Daar is geen sprake van.
Uiteraard komen er wel burgers om het leven maar uitroeien is niet aan de orde.
Klopt, vrijheid van meningsuiting hoort niet te gelden voor BNW.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:58 schreef ems. het volgende:
Tijd voor censuur van onwelgevallige meningen!
Ook al doet Rusland dat opzettelijk, dat wil niet zeggen dat er genocide wordt gepleegd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De rakketten op de steden is niet om burgerslachtoffers te maken? Of geloof je dat het allemaal legitieme militaire doelen zijn maar 90% gewoon verkeerd neerkomt of zo
Ik reageerde ook meer op het stukje: Er moeten aanvallen zijn om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook al doet Rusland dat opzettelijk, dat wil niet zeggen dat er genocide wordt gepleegd.
De misvatting over genocide is dat men denkt dat daarmee bedoeld wordt dat een volk dmv mensen vermoorden wordt uitgeroeid.
Maar dat is niet het geval. Genocide is veel verfijnder dan dat.
Wat in Oekrane plaatsvindt is een culturele genocide. De mensen zelf worden niet uitgeroeid, maar ze worden ontdaan van hun Oekraense identiteit. Dat valt ook onder genocide.
Had jij wel verwacht dat Rusland geld zou verdienen aan de sancties?quote:
Dat klopt, maar er zijn aanwijzingen dat Rusland wel degelijk genocidale intenties heeft in cultureel opzicht. De intentie een cultuur kapot te maken valt immers ook onder 'genocide'. Het heeft niets met het aantal burgerslachtoffers te maken zoals anderen al aangeven. Je kunt destructieve oorlogen hebben met veel burgerslachtoffers wat geen genocide betreft.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het gaat om zeggenschap over een stuk grondgebied en niet om volkerenmoord.
Genocide is een parapluterm met als rode draad een volk(identiteit) uit te wissen. Idem voor het taalgebruikquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik reageerde ook meer op het stukje: Er moeten aanvallen zijn om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
En raketten op expres op burgers schieten zijn gewoon aanvallen om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Over de definitie van genocide kan je discussiren. Volgens de van dalen is het volkerenmoord. Wat raketten op burgers schieten is. Dus als je dat aanhoud is het genocide.
Maar meer genocide is naar de definitie die jij er nu op aanhoud. Zijn de kinderen die ze ontvoerd hebben. Geschiedenis van Oekrane willen uitwissen. Op scholen leren dat Oekrane russisch is etc.
Oekraine had nog voor de oorlog de russische taal al verboden?quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genocide is een parapluterm met als rode draad een volk(identiteit) uit te wissen. Idem voor het taalgebruik
Nee. Zijn wel wat boeken in ban gedaan geloof ik.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oekraine had nog voor de oorlog de russische taal al verboden?
Ik zie nergens staan dat ze aan de sancties verdienen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:20 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Had jij wel verwacht dat Rusland geld zou verdienen aan de sancties?
Nee, er werd verwacht dat de oekrainse taal de voertaal in heel oekraine werd, net zoals die in Nederland geldt voor de Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oekraine had nog voor de oorlog de russische taal al verboden?
De enige aanwijzingen die ik daar van zie zijn uitspraken van Putin.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zijn aanwijzingen dat Rusland wel degelijk genocidale intenties heeft in cultureel opzicht. De intentie een cultuur kapot te maken valt immers ook onder 'genocide'. Het heeft niets met het aantal burgerslachtoffers te maken zoals anderen al aangeven. Je kunt destructieve oorlogen hebben met veel burgerslachtoffers wat geen genocide betreft.
En waarom hecht je daar geen waarde aan?quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De enige aanwijzingen die ik daar van zie zijn uitspraken van Putin.
Denken ze wel aan het klimaat?quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:32 schreef Wantie het volgende:
De EU blijft maar doorgaan met het verlengen van de oorlog...
https://www.nu.nl/spannin(...)iners-te-helpen.html
Omdat ik Putin niet betrouwbaar vind.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom hecht je daar geen waarde aan?
Als Poetin aankondigt dat Oekrane niet bestaat en vervolgens komt er een invasie en annexatie, waarbij in het geannexeerde gebied mannen worden gecastreerd, kinderen ontvoerd, mensen gedeporteerd naar Siberi, de samenleving wordt gestript van Oekraense elementen, etc, dan is het lastig ontkennen dat hier een genocide plaats vindt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik Putin niet betrouwbaar vind.
Jij wel?
Misschien sturen ze ook wel zonnepanelen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denken ze wel aan het klimaat?
Met hun vieze generatoren
Goh veel info die ik niet wist.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als Poetin aankondigt dat Oekrane niet bestaat en vervolgens komt er een invasie en annexatie, waarbij in het geannexeerde gebied mannen worden gecastreerd, kinderen ontvoerd, mensen gedeporteerd naar Siberi, de samenleving wordt gestript van Oekraense elementen, etc, dan is het lastig ontkennen dat hier een genocide plaats vindt.
blijkbaar niet..quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:15 schreef Candymannetje het volgende:
Heb je wat meer info over de gecastreerde mannen en mensen die gedeporteerd zijn naar Siberi?
De rest wordt kennelijk wel erkend, en dat is opmerkelijk genoeg voor iemand die eerder beweerde alleen van de genocide af te weten uit Poetin zijn mond.quote:
En jij sluit je ogen daarvoor.quote:Op zaterdag 23 december 2023 05:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welnee, ze willen gewoon dat het genocide is dus gaan ze maar van alles verzinnen.
Genocide is ook een vorm van cultuursvernietiging. En dat is wel degelijk de intentie van Poetin.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:17 schreef sp3c het volgende:
Belangrijk bij genocide is de intentie om dat hele volk uit te en die zie ik ook niet eerlijk gezegd
Dat je met etnische zuivering een beter punt maakt met de gegeven argumenten
Bij genocide denkt men vaak aan het uitroeien van een volk, maar ook het uitwissen van een volk valt daar onder.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:17 schreef sp3c het volgende:
Belangrijk bij genocide is de intentie om dat hele volk uit te en die zie ik ook niet eerlijk gezegd
Dat je met etnische zuivering een beter punt maakt met de gegeven argumenten
lijken mij twee woorden die hetzelfde betekenen en voor de definitie maakt het iig niet uit en of ze het al eerder geprobeerd hebben ook nietquote:Op zaterdag 23 december 2023 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij genocide denkt men vaak aan het uitroeien van een volk, maar ook het uitwissen van een volk valt daar onder.
En dat heeft Rusland eerder geprobeerd.
Goh, wat verrassend.quote:Kandidate die Poetin wilde uitdagen uitgesloten van verkiezingen
Jekaterina Doentsova mag niet meedoen aan de Russische presidentsverkiezingen in maart. Ze wilde het opnemen tegen Vladimir Poetin, maar volgens de Russische kiescommissie zitten er fouten in haar aanvraag om zich als kandidaat te registreren.
De 40-jarige Doentsova werkte als lokale televisieverslaggever in Rzjev en ging in die stad ook de lokale politiek in. Ze spreekt zich openlijk uit tegen het beleid van Poetin. Zo wil ze de oorlog in Oekrane beindigen, politieke gevangenen bevrijden en de banden met de buitenwereld herstellen.
"Natuurlijk koester ik geen illusies over deze 'verkiezingen' en net als ieder normaal mens ben ik bang", schrijft ze op haar website. "Maar ik heb de hoop dat Rusland op democratische wijze kan worden hervormd."
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe openlijk ze dat doen.quote:
Of zoals Prigozhin gewoon met bemanning en al de lucht uit geschoten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe openlijk ze dat doen.
Hier doen ze het door middel van smerige spelletje en vriendjespolitiek.
Daar wordt je gewoon uit een raam gesodemieterd.
Ja Rusland is wat dat betreft een veel fijner land om in te wonen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe openlijk ze dat doen.
Hier doen ze het door middel van smerige spelletje en vriendjespolitiek.
Daar wordt je gewoon uit een raam gesodemieterd.
Ja en dan gewoon keihard zeggen dat het een ongeluk was.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of zoals Prigozhin gewoon met bemanning en al de lucht uit geschoten.
Ze zijn inderdaad vrij schaamteloos daar in Rusland. Iedereen weet wat er werkelijk gebeurd, maar niemand zegt dat hardop.
Dan ga je een verblijfsvergunning aanvragen als het je wat lijkt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja Rusland is wat dat betreft een veel fijner land om in te wonen.
Daar is tenminste eerlijke en transparante politiek.
Nah, ik heb geen oude auto die ik dierbaarder vindt dan mensenrechten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan ga je een verblijfsvergunning aanvragen als het je wat lijkt.
Dat is ook de reden dat de VN er zich niet aan waagt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijken mij twee woorden die hetzelfde betekenen en voor de definitie maakt het iig niet uit en of ze het al eerder geprobeerd hebben ook niet
nogmaals ik sluit het niet uit maar toon het maar eens aan, dat is nog niet zo gemakkelijk
zelfs het joegoslavie tribunaal had daar moeite mee en daar lag het er toch echt een stuk dikker bovenop dan hier
Vind de VN ook steeds meer een rare club worden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat de VN er zich niet aan waagt.
Niet alleen dat, als de VN dit een genocide noemt moeten ze ingrijpen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nieuwe auto wel?quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, ik heb geen oude auto die ik dierbaarder vindt dan mensenrechten.
Petrolhead hier, dol op dikke 8 cilindersquote:
Ik woon tegen het centrum van een grote stad, en op 3 km afstand van mijn werkquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Petrolhead hier, dol op dikke 8 cilinders
Openbaar vervoer is hier in het dorp ook niet te doen.
Jij bent dan ook een echte redneck maatquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Petrolhead hier, dol op dikke 8 cilinders
Openbaar vervoer is hier in het dorp ook niet te doen.
15 minute city?quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een echte redneck maat![]()
Voor mij is het gewoon niet nodig, dus zonde om geld aan uit te geven
Neh, 11km met opgevoerde e-bike naar werkquote:
Deelsquote:Op zaterdag 23 december 2023 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je je erin verdiept is het vrij logisch allemaalquote:Op zaterdag 23 december 2023 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind de VN ook steeds meer een rare club worden.
Beperkt aantal zaken heb ik verstand van ja!quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Jij en logica![]()
Nu heb ik alles gezien, ik ga een serietje opzetten. Dit trek ik niet.
Edit: En ik ben noob want quote dubbel...
Ik ga commando en ga jou en Straatdude vannacht nog uit bed trekken en voor de tribunalen slepen!!!quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:46 schreef sp3c het volgende:
ik heb niks weggehaald, je loopt zelf te kloothoeren
afschuwelijke amateur die je bent
promises, promises ...quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ga commando en ga jou en Straatdude vannacht nog uit bed trekken en voor de tribunalen slepen!!!
Die oude meuk, en kan me niet echt bekoren eerlijk gezegd... Als je nog een goeie tip hebt? Heb HBO, Netflix en Primequote:Op zaterdag 23 december 2023 20:52 schreef sp3c het volgende:
is er een nieuwe doom patrol of zit je gewoon eeuwenoude series te bingen?
Heb je 'leave the world behind' al gezien?quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die oude meuk, en kan me niet echt bekoren eerlijk gezegd... Als je nog een goeie tip hebt? Heb HBO, Netflix en Prime
Waar kan ik dit kijken?quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je 'leave the world behind' al gezien?
Ik ga ff checken, misschien ook wel een idee. Een BNW film topicquote:
Ben al maanden niet op netflix geweest, meer op prime. Maar ik zet hem zo ff aanquote:Op zaterdag 23 december 2023 21:07 schreef Candymannetje het volgende:
Verbaasd me dat je die niet kent eigenlijk
die zet ik ff op de lijst!quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dude shut up..... Ben net begonnen met kijken en nu zeg je al dat het einde kut is...quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel een leuke film maar een stom einde.
Sorry......quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dude shut up..... Ben net begonnen met kijken en nu zeg je al dat het einde kut is...
Goeie cast wel, en ook goeie intro.. Ik kijk toch verder ook al is het einde kut zoals je zei.quote:
Ja laat wel ruimte over voor een deel 2 zeg maar.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Goeie cast wel, en ook goeie intro.. Ik kijk toch verder ook al is het einde kut zoals je zei.
Ben nog aan kijken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja laat wel ruimte over voor een deel 2 zeg maar.
En dan niet op een kiertje maar met een gehele garagedeur.
Je vind hem zeker wel interessant.
Halverwegequote:Op zaterdag 23 december 2023 21:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Serieus dit einde???? Wat een gekut. @sp3c zonde van je tijd wel....quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Van wie kopen ze ze stikstofvoeding straks dan?quote:Op zondag 24 december 2023 00:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
As long as it takes.
Mede geproduced door de Obama'squote:Op zaterdag 23 december 2023 21:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
we hebben toch een stikstof overschot?quote:Op zondag 24 december 2023 00:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Van wie kopen ze ze stikstofvoeding straks dan?
Kunstmest productie kost enorm veel energie (aardgas)quote:Op zondag 24 december 2023 10:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
we hebben toch een stikstof overschot?
De bevolking mag onvrijwillig op dieet.quote:Op zondag 24 december 2023 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kunstmest productie kost enorm veel energie (aardgas)
Tijd voor wat anders dus.quote:Op zondag 24 december 2023 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kunstmest productie kost enorm veel energie (aardgas)
Genocide op de eigen bevolking?quote:
Wel goed voor het klimaat. Of ben je een klimaatontkenner?quote:Op zondag 24 december 2023 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Genocide op de eigen bevolking?
Stalin heeft daar nog wat leuke verhalen over, de boeren negeren en de voedselproductie die het niet bijbeent.
Hoe kun je klimaat ontkennen?quote:Op zondag 24 december 2023 11:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wel goed voor het klimaat. Of ben je een klimaatontkenner?
Stalin liet de hele voedselvoorraad deporteren, terwijl de inwoners zonder voedsel in hun dorpen werden opgesloten.quote:Op zondag 24 december 2023 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Genocide op de eigen bevolking?
Stalin heeft daar nog wat leuke verhalen over, de boeren negeren en de voedselproductie die het niet bijbeent.
Van wie mag de holodomor geen genocide genoemd worden?quote:Op zondag 24 december 2023 11:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stalin liet de hele voedselvoorraad deporteren, terwijl de inwoners zonder voedsel in hun dorpen werden opgesloten.
Maar dat mag geen genocide genoemd worden, en Rusland heeft alleen het beste voor met Oekrane.
Meneer haalt Rusland in 2023 en Sovjet Unie 'per ongeluk' door elkaar.quote:Op zondag 24 december 2023 14:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Van wie mag de holodomor geen genocide genoemd worden?
Zo ver ik weet zijn er al 16 landen die het als genocide benoemen en ook in Nederland zijn ze er mee bezig om het als genocide te bestempelen.
'Al 16 landen 'quote:Op zondag 24 december 2023 14:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Van wie mag de holodomor geen genocide genoemd worden?
Zo ver ik weet zijn er al 16 landen die het als genocide benoemen en ook in Nederland zijn ze er mee bezig om het als genocide te bestempelen.
Nee hoor, jij hebt alleen de illusie dat Rusland geen dominante factor was in de Sovjet Unie...quote:Op zondag 24 december 2023 14:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Meneer haalt Rusland in 2023 en Sovjet Unie 'per ongeluk' door elkaar.
Putin was in die tijd nog veel agressiever!quote:Op zondag 24 december 2023 14:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, jij hebt alleen de illusie dat Rusland geen dominante factor was in de Sovjet Unie...
Hij had toen meer doden op zijn geweten?quote:Op zondag 24 december 2023 14:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Putin was in die tijd nog veel agressiever!
Net voor WO2quote:Op zondag 24 december 2023 14:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
'Al 16 landen '
Wanneer vond dit plaats?
Putin=Stalin en Merkel=Hitler wanneer het ze uit komt.quote:Op zondag 24 december 2023 14:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Meneer haalt Rusland in 2023 en Sovjet Unie 'per ongeluk' door elkaar.
Jawel hoor.quote:Op zondag 24 december 2023 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus 90 jaar later en '16' landen erkennen het.
En daar zit Nederland niet bij.
https://www.volkskrant.nl(...)s-genocide~bade1319/quote:De Holodomor, het uithongeren van miljoenen Oekraners in 1932 en 1933 door het Sovjet-regime, moet bestempeld worden als genocide, vindt de Tweede Kamer. Donderdag nam de Kamer daarover een motie aan. Veel landen zijn sinds de Russische invasie van Oekrane overgegaan tot een dergelijke erkenning.
En wie duid je aan met 'ze'?quote:Op zondag 24 december 2023 17:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Putin=Stalin en Merkel=Hitler wanneer het ze uit komt.
Ik zie niet echt verschillen met andere oorlogen.quote:Op zondag 24 december 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wie duid je aan met 'ze'?
Anyway, als een land een ander land aanvalt en daarbij gebieden annexeert, mensen martelt, deporteert, vermoordt, kinderen ontvoert en ondertussen willekeurige burgerdoelen in het hele land bombardeert en het daarbij gemunt lijkt te hebben op allerlei religieuze en culturele instellingen, terwijl in bezet gebied de identiteit van het volk wordt uitgewist, dan mag niet gezegd worden dat het aangevallen land in het verleden vaker slecht is behandeld door het aanvallende land.
Althans, als het om Rusland gaat.
Want we doen allemaal net alsof we tegen de oorlog zijn en dat we vinden dat Rusland Poetin Oekrane niet mag aanvallen, maar ondertussen voelen we ons in de wiek geschoten zodra er kritiek op Rusland klinkt, en gaat de vlag uit bij elke tegenslag die Oekrane voor zijn kiezen krijgt en glunderen we als de sancties er onvoldoende in slagen de oorlog te stoppen.
Want de oorlog mag alleen stoppen als Poetin zijn doelen heeft bereikt.
Maar dat zeggen we natuurlijk niet hardop...
quote:Op zondag 24 december 2023 18:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jawel hoor.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-genocide~bade1319/
Wat natuurlijk begrijpelijk is.quote:Of het Nederlandse kabinet zich aansluit bij de erkenning van de Holodomor als volkerenmoord, is echter de vraag...
Precies, Oekrane moet niet zo zeuren. Het is allemaal heel normaal wat in het land gebeurt.quote:Op zondag 24 december 2023 18:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie niet echt verschillen met andere oorlogen.
Fijn dat je toch begrip toont voor de omstandigheden.quote:Op zondag 24 december 2023 18:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Wat natuurlijk begrijpelijk is.
Wat hebben Palestijnen met dit topic te maken?quote:Op zondag 24 december 2023 18:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, Oekrane moet niet zo zeuren. Het is allemaal heel normaal wat in het land gebeurt.
Waarom accepteren ze dat niet gewoon? Kunnen wij ook verder met ons leven en net doen alsof we wel het beste voor hebben met de Palestijnen.
Die verbieden tenminste nog homo-organisaties, en staan dus dichterbij ons.
Ja, de nabestaanden van die dorpen die zijn uitgehongerd doordat de volledige oogst in beslag was genomen en ze in hun dorp werden opgesloten moeten niet zo klagen.quote:Op zondag 24 december 2023 18:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Fijn dat je toch begrip toont voor de omstandigheden.
Oh, daar is al decennialang vrede, dus ik zou het niet weten.quote:Op zondag 24 december 2023 18:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat hebben Palestijnen met dit topic te maken?
Dat het een doelbewuste volkerenmoord is zullen we het vast over eens zijn.quote:Op zondag 24 december 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, de nabestaanden van die dorpen die zijn uitgehongerd doordat de volledige oogst in beslag was genomen en ze in hun dorp werden opgesloten moeten niet zo klagen.
Het was allemaal niet zo bedoeld.
Zand erover.
En wat heeft dat met een UA-RUS topic te maken?quote:Op zondag 24 december 2023 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, daar is al decennialang vrede, dus ik zou het niet weten.
geen idee, waarom denk jij dat de holodomor een doelbewuste volkerenmoord was?quote:Op zondag 24 december 2023 19:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat het een doelbewuste volkerenmoord is zullen we het vast over eens zijn.
Oekrane was toen onderdeel van de Sovjet Unie.quote:Maar waren alle slachtoffers Oekraens en was het de bedoeling om die uit te moorden.
Of ging het over een stuk grondgebied?
Dus staat niet vast dat het om genocide ging.quote:Dat heel toevallig bepaalde landen het nu als genocide gaan bestempelen lijkt meer op politiek bedrijven dan feiten benoemen.
Is ook een politiek standpunt.quote:Dat Stalin een hufter was is duidelijk natuurlijk.
Dat daar vrede is?quote:Op zondag 24 december 2023 19:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En wat heeft dat met een UA-RUS topic te maken?
En wat voegt dat toe aan mijn argument?quote:Op zondag 24 december 2023 19:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verkeerde topic.
Probeer het hier:
BNW / nieuw conflict Isral tegen meerdere partijen.
Ik ga daar verder niet op in want dit topic gaat over de huidige oorlog tussen Rusland en Oekrane.quote:Op zondag 24 december 2023 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
geen idee, waarom denk jij dat de holodomor een doelbewuste volkerenmoord was?
Volgens mij is Rusland de Sovjet Unie het daar niet mee eens.
[..]
Oekrane was toen onderdeel van de Sovjet Unie.
Hoe kan het dan om grondgebied gaan?
[..]
Dus staat niet vast dat het om genocide ging.
[..]
Is ook een politiek standpunt.
Niet iedereen is het daar mee eens..
Dat je argument in het verkeerde topic zit.quote:Op zondag 24 december 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat voegt dat toe aan mijn argument?
quote:Op zondag 24 december 2023 18:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, Oekrane moet niet zo zeuren. Het is allemaal heel normaal wat in het land gebeurt.
Waarom accepteren ze dat niet gewoon? Kunnen wij ook verder met ons leven en net doen alsof we wel het beste voor hebben met de Palestijnen.
Die verbieden tenminste nog homo-organisaties, en staan dus dichterbij ons.
Dan heb je mijn reactie niet begrepen.quote:Op zondag 24 december 2023 19:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat je argument in het verkeerde topic zit.
quote:Baas Nederlandse landmacht waarschuwt voor oorlog met Rusland
Nederland moet serieus rekening houden met een gewapend conflict met Rusland. Dat geldt zowel voor het leger, als voor de samenleving, zegt de baas van de Nederlandse Landstrijdkrachten Martin Wijnen in een interview met De Telegraaf. "Onze samenleving hoort zich hierop voor te bereiden."
'Maatschappij moet klaar zijn'
Nederland moet volgens Wijnen een voorbeeld nemen aan Zweden, Finland en de Baltische staten. Die landen grenzen aan of liggen dicht bij Rusland en de bevolking is er volgens de baas van de landmacht beter voorbereid op een oorlog met de grote buur.
"Nederland moet weer leren dat de hele maatschappij klaar moet zijn als het verkeerd gaat", zegt hij in de krant. Voor burgers betekent dat voedsel en drinkwater op voorraad hebben om in geval van nood even vooruit te kunnen. "Nederland moet niet denken dat veiligheid bij ons gegarandeerd is, omdat wij 1500 kilometer verderop liggen."
De commandant staat niet alleen. Eerder deze maand zei de stafchef van het Belgische leger al dat hij vreest voor een oorlog met Rusland. Ook hij wilde een betere voorbereiding. Voormalig commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif zei toen tegen RTL Nieuws het met hem eens te zijn: "Poetin luistert niet naar rede, alleen naar macht."
Ook Wijnen waarschuwt dat Rusland steeds sterker wordt en dat een sterk leger nodig is voor afschrikking. "Er is maar n taal die Rusland verstaat: die van een robuuste krijgsmacht", zegt hij. Het is daarom belangrijk dat het personeelstekort bij Defensie wordt teruggedrongen.
Wijnen verwacht veel van het vrijwillige dienjaar voor jongeren, dat dit jaar naar Zweeds voorbeeld is ingevoerd. Zeshonderd jongeren hebben daaraan meegedaan, maar Wijnen hoopt jaarlijks twee- tot drieduizend jongeren te kunnen aantrekken. Van die jongeren kiest volgens hem een derde voor een carrire in het leger, nog eens een derde wordt reservist.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rusland-samenleving
Zo te lezen is hij vooral blij met de 600 extra jongeren die gerekruteerd zijn.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ze hebben weer geld nodig?
Ach gans Europa bibbert, niet van de kou deze keer.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ze hebben weer geld nodig?
quote:Europa is zo bang van Russische invasie dat het miljarden aan defensie uitgeeft, maar is dat voldoende?
De angst dat Rusland ook voorbij de Oekraense grens oorlog wil voeren, zit er stevig in. Ook onze hooggeplaatste militairen waarschuwen dat de NAVO niet voorbereid is op een Russische aanval. Vooral Polen voelt zich in het nauw gedreven en wil over een paar jaar het grootste leger van Europa hebben. Maar zijn die ambities niet te groot? “De Polen zijn echt bang dat ze na Oekrane het volgende doelwit zijn”, zegt defensie-expert Piotr Lukasiewicz.
https://www.hln.be/buiten(...)-voldoende~a7bb26fb/
Ja, snap ik ook niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach gans Europa bibbert, niet van de kou deze keer.
[..]
Gelukkig zijn wij geen buurland van Rusland. En door.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet.
Rusland stelt zich heel redelijk op richting zijn buurlanden.
We zijn als EU buurland van Rusland...quote:Op donderdag 28 december 2023 18:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij geen buurland van Rusland. En door.
De EU is geen land maar een bij elkaar geraapt zooitje.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zijn als EU buurland van Rusland...
Die mening mag je hebben.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De EU is geen land maar een bij elkaar geraapt zooitje.
Dat dus.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:16 schreef sp3c het volgende:
Met een gezamelijk verdediging dus als de buren binnen dat bondgenootschap in de knel raken dan krijgen we daar hoe dan ook mee te maken
Tuuuuurlijkquote:Op donderdag 28 december 2023 20:10 schreef sp3c het volgende:
Biden is helemaal geen partij in die oorlog
als Rusland en Oekraine het er over eens hadden kunnen worden dan was het nu vrede ongeacht wat Biden wel of niet leuk vind
Zelfs al was hij dat wel. Rusland is niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:10 schreef sp3c het volgende:
als Rusland en Oekraine het er over eens hadden kunnen worden dan was het nu vrede ongeacht wat Biden wel of niet leuk vind
steeeeeeeeeerkquote:
Vandaar dat de VS 100den miljarden dollars in pompt. Liefdadigheid?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:10 schreef sp3c het volgende:
Klopt, alhoewel sommigen het zien als een oorlogsmisdaad, is het in de regel zo dat je als land recht hebt op zelfverdediging, en dan is het een daad van liefdadigheid als landen die om hulp gevraagd worden daarin tegemoet komen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Vandaar dat de VS 100den miljarden dollars in pompt. Liefdadigheid?
Boekhoudkundige waarde is niet hetzelfde als letterlijk het geld weggeven overigens.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, alhoewel sommigen het zien als een oorlogsmisdaad, is het in de regel zo dat je als land recht hebt op zelfverdediging, en dan is het een daad van liefdadigheid als landen die om hulp gevraagd worden daarin tegemoet komen.
nee ze willen graag dat Oekraine wint of iig niet verliestquote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Vandaar dat de VS 100den miljarden dollars in pompt. Liefdadigheid?
Jij denkt serieus dat de USA miljarden in Oekrane pompt uit liefdadigheid?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, alhoewel sommigen het zien als een oorlogsmisdaad, is het in de regel zo dat je als land recht hebt op zelfverdediging, en dan is het een daad van liefdadigheid als landen die om hulp gevraagd worden daarin tegemoet komen.
Yup.quote:Op vrijdag 29 december 2023 01:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de USA miljarden in Oekrane pompt uit liefdadigheid?
quote:Op vrijdag 29 december 2023 01:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja, dat mag he?quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, de vredelievende Russen hebben vanmorgen hun beste intenties weer eens getoond door in heel Oekrane weer eens burgerdoelen aan te vallen met drones en kruisraketten.![]()
Maar 'murica bad!
geen antwoord dus.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is hier al zo vaak besproken, dat ga ik niet herhalen.
De familie Biden is al jaren actief in Oekrane.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:10 schreef sp3c het volgende:
Actief zijn in Oekrane is wat anders dan dan actief in de oorlog en ik weet heel zeker dat Hunter niets te zeggen had en heeft in het geheel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De familie Biden is al jaren actief in Oekrane.
Zonder hulp van Biden was Oekrane al lang ingenomen.
Maar jij denkt dat hij niks te vertellen heeft daar?
Als iets feitelijk aantoonbaar is dan kan je dat toch moeilijk Russische retoriek noemen?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Actief zijn in Oekrane is wat anders dan dan actief in de oorlog en ik weet heel zeker dat Hunter niets te zeggen had en heeft in het geheel.
Sorry, het is klassiek Russische retoriek om de VS er aan de haren bij te slepen. Guilt by association.
Nogmaals, met de oorlog heeft het niets te maken.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als iets feitelijk aantoonbaar is dan kan je dat toch moeilijk Russische retoriek noemen?
liefdadigheid? Nee. Goedkoopste optie om hun nummer 2 vijand pijn te doen zonder ook maar 1 Amerikaan op te offeren? Voor een relatief klein gedeelte van hun budget.quote:Op vrijdag 29 december 2023 01:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij kan voorkomen dat ze daar de wapens neerleggen als ze er klaar mee zijnquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De familie Biden is al jaren actief in Oekrane.
Zonder hulp van Biden was Oekrane al lang ingenomen.
Maar jij denkt dat hij niks te vertellen heeft daar?
Als die wapens die hij stuurt hebben niks met de oorlog te maken?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, met de oorlog heeft het niets te maken.
Yep en zeggenschap over Oekrane wil ik daar van mijn kant aan toe voegen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
liefdadigheid? Nee. Goedkoopste optie om hun nummer 2 vijand pijn te doen zonder ook maar 1 Amerikaan op te offeren? Voor een relatief klein gedeelte van hun budget.
ja.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij kan voorkomen dat ze daar de wapens neerleggen als ze er klaar mee zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |